Sari la conținut

ANTIGEL - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 589
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

radiocool este unde pe la 170 iar hepu tau este pentru auto, cele roz nu imi inspira incredere, in manual vezi si culoarea, verde mai la toate.

Bla bla bla bla...

Folosesc Hepu de-ala roz "pentru auto" de 5 ani si 100000 km si mobra n-are nici pe dracu'. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Antigelul, daca este diluat cu apa, la ce temperatura fierbe ? La 160 de grade ??? O fi, dar pana acolo de ce deschid termostatele pe la 100 si termocuplele ceva mai jos ? Pentru ca nu rezista materialele din motor ! Si apoi depinde si de presiunea din instalatia de racire. Pe chestia asta motoarele nu mai "fierb" la 100 de grade ci, ceva mai sus. D'aia termostatele de pe motoarele moderne deschid pe la 105, au mai evoluat materialele dar pana la 160 de grade mai este cale lunga.

Prin anii '90, cand Williams detinea suprematia, niste reporteri destepti s-au intrebat de ce masina asta, pe liniile drepte lungi avea 10-15 km/h mai mult. Au analizat fotografiile si au constatat ca are suprafata radiatoarelor mai mica si de aici viteza mai mare, aerodinamica deh ! De ce ? Pentru ca motorul lor functiona la 115 grade in loc de 105, datorita materialelor folosite. Daca au aflat reporterii, au aflat si celelalte echipe si s-a terminat avantajul.

Asa ca, un antigel de o calitate decenta (nu no name, facut de comparativa din Facaieni) compatibil cu motoarele si radiatoarele de aluminium, este ok, in conditii normale de utilizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele mai stupide discutii care au existat vreodata, in ordinea prostiei:

 

1- despre antigel

2- despre lichid de frana

3- despre cu ce se curata/unge lantul

4- despre ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur "k" nu, aberatii de marketing.

La asta al meu e recomandat antigel fara silicati. Pe vremuri cele uzuale auto aveau silicati. Trebuie atentie la selectie.

 

Jagi - nu sunt sigur care motor sufera mai mult de caldura, cel de pe pista in viteza sau al meu blocat vara la 40 de grade blocat in traficul urban.

In orice caz, si doar cu apa instalatie poti sari de 100 de grade - sistemul de racire lucreaza sub presiune. Este foarte important sa fie etansat bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se mai vinde antigel cu silicati din 1902.

 

Apa are coeficient de transfer termic mai bun decat antigelul, de oricare ar fi el.

 

Singurele probleme pt care nu se foloseste doar apa sunt: ungerea presetupei si inghetul. Daca n-ar fi astea doua apa chioara ar fi de departe de preferat ca agent de racire.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu asa, temperatura motorului o mentine termostatul nu ai termostat lichidul oricare ar fii el circula liber si de cele mai multe ori nu ajunge la temperatura optima a motorului care este de 80 grade in general. Termostatul este cel care ne face zilele fripte vara la semafoare si nu lichidul din instalatie sigur are si el un aport, apa raceste mult mai bine decit antigelul, deci..............daca nu vreti sa fiarba instalatia, scoateti termostatul. B.B. tu spui ca nu se mai vinde, sau nu se mai fabrica antigel cu silicati ??........ ca nu e totuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca se mai vinde.

 

 

Termostatul nu are decat rolul de a deschide circuitul mare (prin radiator) al lichidului de racire.

Dupa pornirea la rece, cand motorul e inca rece, termostatul este inchis si nu lasa apa sa curga decat intre pompa de apa, cateva conducte pana la termostat si in motor, mai exact in jurul cilindrilor. Pe masura ce se incalzeste lichidul termostatul incepe sa se deschida si lasa apa sa circule si prin radiator. Toata treaba asta permite incalzirea rapida a motorului. Pe masura ce si apa din radiator se incalzeste atunci porneste ventilatorul acestuia, daca nu exista un curent de aer suficient incat sa-l raceasca fara ventilator. (de exemplu cand vehiculul sta la semafor)

La un circuit de racire dimensionat corect si care functioneaza in parametri normali.. motorul ala poate sa mearga asa si 200 de ani stand la semafor, fara sa fiarba nimic.

Nu are legatura cu nici un termostat, cu absolut nimic.. daca totul functioneaza corect.

Toate discutiile astea despre ce antigel sa folosesc vis-a-vis de cat de bine se raceste motorul sunt INUTILE si STERILE.

Cu cat antigelul este mai concentrat cu atat motorul se raceste mai prost, si invers.

Pentru cei care nu stiu, antigelul este parte etilen-glicol si parte apa, de obicei proportia de apa este mult mai mare. Cu cat concentratia de etilen-glicol e mai mare cu atat rezista mai bine la inghet, pana la -10, -20, -30 de grade C, etc.

Culoarea nu are absolut nici o importanta, poti sa amesteci albastru cu rosu si vei obtine mov, continutul este acelasi: etilen glicol si apa.

 

Retineti urmatoarele chestii:

1. etilen glicolul previne coroziunea interna a motorului si permite ungerea partilor in miscare ale pompei de apa si NU INGHEATA, insa nu asigura o racire asa eficienta ca apa chioara.

2. apa chioara raceste mai bine insa nu asigura ungere si poate duce si la coroziunea interna a motorului

3. toate motoarele actuale sunt fabricate sa functioneze cu antigel care optim ar trebui sa reziste pana la -20 de grade.

4. schimbati antigelul o data la 2 ani si aveti grija sa puneti in concentratia indicata mai sus si nu o sa aveti niciodata probleme.

5. daca vi se incinge motorul aiurea in orice regim, verificati:

- NIVELUL (sau cantitatea) de apa/antigel din radiator si NU calitatea lui - care nu are nici o importanta asa cum am mai zis mai sus

- Termostatul sa nu fie blocat inchis

- Ventilatorul sa nu fie ars, termocupla defecta, fire rupte, etc

- garnitura de chiulasa fisurata. - in acest caz motorul va scoate un fulm alb, deci e usor de depistat.

 

Calitatea antigelului este ultimul lucru care conteaza, de aceea, repet, discutiile despre el sunt tampite, inutile si enervante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.............. nu se mai vinde ???, dar daca de fabricat se mai fabrica atunci inseamna ca, nu prea ai dreptate..... de ce ??? pt. ca atunci am putea unii dintre noi sa-l gasim la coltul strazi la magzinul de piese si sa luam de buna cea ce ne-ai scris tu, ca calitatea lui este irelevanta. P.S. nu uita ca in ro. se vide orice, si inca ceva nu cred ca producatori moto, scriu prin cartile tehnice ale motoarelor sa folosesti un anumit tip de antigel, pt. ca nu au ce face, concluzia........ai tras-o singur cred, se si vide si mai ales ,se fabrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce stiu si se poate citi pe bidon/recipient/indicatii, etc antigelul se clasifica in 3 categorii:

Grupul 1 - pe baza de glicol "verde" cu silicati și fosfat inhibitori de coroziune recomandati pentru fier și aluminiu. Dezavantajul este al inhibitorilor de coroziune au o viața foarte scurta și antigelul trebuie sa fie schimbat la 2 ani.

Grupul 2 - agenti de racire pe baza de acid organic, dar nu silicați sau fosfati, dau viata mai lunga lichidului inlocuind astfel silicații și fosfatii de scurta durata. Culori portocaliu sau roz folosit de Volkswagen-Audi. Sau am vazut la Honda ca are un agent de culoare verde inchis, care arată aproape negru atunci cand este uzat/murdar. Inhibitorii de coroziune in acest grup sunt mai lenti in actiune, dar cu durata mai lunga de viata.

Grupul 3 – apare pe recipient G-05, folosesc alti acizi organici și s-a adauga in cantitate mica si silicati care ofera o protecție rapida la suprafetele de aluminiu.

Referitor la amestec am incercat in urma cu 2 ani un amestec intre antigel verde si portocaliu, doream sa fac o completare aveam putin verde de rezerva si mai mult portocaliau. In 5 min a rezultat o un lichid gelatinos!!..este clar ca apar diferite reactii chimice intre substante ...antigelul cu culori diferite nu se amesteca, sunt si indicatii in manuale in acest sens....idem si la uleiuri daca vrem sa facem o comparatie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am amestecat verde cu albastru cu rosu si cu galben si n-am obtinut nici o gelatina. Oi fi gresit eu ceva? :what:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze

Asa ceva chiar nu am incercat...probabil ca au fost si reactii de neutralizare si iar de activare..in final nu stiu ce a rezultat...Dar in manuale se mentioneaza clar am postat mai jos. Eu chiar nu as incerca pe motorul meu asa ceva...poate in laboratorul de chimie :crack:

post-74268-0-94081400-1419888704_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand pui ca sursa un text cu reclama la antigel alaturi nu ti se pare dubios? Producatorii ar face orice sa vanda cat mai mult antigel de-al lor si numai de-al lor, insa din fericire legislatia ii obliga sa le faca compatibile.

Citeste acolo, pe wikipedia: silicatii fac parte doar din "pachetul de inhibitori" anticoroziune, nu constituie antigelul in sine, care e etilen-glicolul. Nu se mai foloseste din 2003.

 

La ora actuala majoritatea produselor de pe piata sunt "low-silicate" adica cu continut redus de silicati si ca inhibitor se foloseste fosfat. (de care?)

Formulele cu acizi organici sunt rar folosite in Europa si peste tot in lume se foloseste la ora actuala o formula hibrida, dar tot glicolul e baza.

 

Toate tipurile de antigel pe baza de glicol sunt amestecabile. Difera la ele doar pachetul de inhibitori anti-coroziune.

 

"Typically OAT antifreeze contains an orange dye to differentiate it from the conventional glycol-based coolants (green or yellow). Some of the newer OAT coolants claim to be compatible with all types of OAT and glycol-based coolants; these are typically green or yellow in color (for a table of colors, see[15])."

 

Imi zici ca n-ai incerca.. dar ai incercat. Nu tu ai zis ca ti s-a facut gelatina? Mie nu mi s-a facut gelatina niciodata.. am amestecat cum ziceam, roz cu albastru cu verde si cu galben. Toate aveau acelasi miros inconfundabil de... antigel si rezultatul avea acelasi miros.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat reclama, sigur gasesti si in manualele de utilizare moto si auto...ti-am spus ca trebuia sa completez si nu mai aveam de aceeasi culoare ..cred ca numai 100 ml, am facut o proba cu ce aveam mai mult sa vad daca se intampla ceva, in final am ramas uimit de ce a rezultat ! A doua zi am cumparat culoarea de baza/ din radiator si am completat. Posibil la a treia culoare/tip de antigel sa rezulte iar lichid, dar de ce sa incercam asemena combinatii??...poate ai dreptate chimia este fascinanta :hug: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am amestecat, la Dacia Solenza. Era un lichid din fabrica, eu am cumparat tot pt Dacia , dar avea alta culoare, evident ca le-am amestecat. Dupaia am amestecat mai mereu, niciodata nu aveam aceeasi culoare sau producator. Inclusiv la motocicleta am amestecat. Daca e pt motoare de Al, se poate amesteca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul Inugel stiti cumva daca e pt aluminiu? Pe site la ei nu specifica

 

Recommended for all cooling systems: passenger cars, heavy duty, construction and agriculture
vehicles, gardening, ships, stationary engines ...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Lichid racire

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...