Jump to content

Casti Enduro/Dual Sport - Pareri, Informatii, Ponturi


Recommended Posts

Folosesc xd4 de 3 ani. Inainte am avut si schubert, caberg integrale si ultima a fost uvex enduro. Fata de schubert, uvex si arai sunt un fel de discoteci. Cam atat cu comparatia integrale, d-s. Intre uvex si arai, la nivel de zgomot, nu e nici o diferenta. La nivel de aerisiri e cea mai notabila. Uvex era deschis tot timpul, pe cand arai are 100 de aersiri pt in/out, toate customizabile (inchis/deschis). Aici e marea diferenta intre ele. La nicel de siguranta, cu uvexul am picat direct pe cap pe asfalt si a rezistat elegant. Cu arai inca nu si sper sa nu. Deci, la comparatia zgomot/aerisiri aveti inca o opinie. Dar, si aici e cel mai mare DAR: am inaltime 192 cm. Pe bmw dakar/1200 gs si ktm950, ma bate vantul sub barbie sau putin mai sus. Un parbriz mai mare nu imi trebuie, merg si enduro. Deci parerea mea e influentata direct de situatia mea. Sunt sigur ca pt un rider mai mic, casca plus parbrizul ideal schimba datele.

Dupa acest xd4, probabil ca am sa iau unul nou. M-am obisnuit cu ea, stiu cat poate, intercomul are loc perfect, asa ca ramane.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 582
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

newcomer la care au inceput livrarile - klim krios karbon... pare concurentul lui arai tour si shoei hornet. pinlock standard, livrata cu 2 viziere. cozorocul mai ciudat, ramane de vazut daca fantele din el sunt un lucru bun sau instrumente muzicale.

Link to comment
Share on other sites

newcomer la care au inceput livrarile - klim krios karbon... pare concurentul lui arai tour si shoei hornet. pinlock standard, livrata cu 2 viziere. cozorocul mai ciudat, ramane de vazut daca fantele din el sunt un lucru bun sau instrumente muzicale.

Eu zic pas, asta e chiar nesimtire. Iar Nishua copiaza Uvex Enduro, nici nu stiu cum dreaq a iesit asta design-ul castigator. Uvex carbon nu mai gasesti, casca aia e mistocuta, dar Nishua se poate cumpara cu 200 si un pic de euro. GG, Klim! I-as intreba cine a fost primul, oul sau gaina? Si cat e halatul?

post-74749-0-66405400-1491719285_thumb.jpg

post-74749-0-42432100-1491719297_thumb.jpg

post-74749-0-53747600-1491719298_thumb.jpg

Edited by razvano
Link to comment
Share on other sites

nishua nu e copie. e facuta exact pe matritele de uvex enduro carbon. ma rog, din ce zic oamenii prin reviews, cam aproximativ... adica nu ar fi la fel de bine facuta ca uvex-ul chiar daca ar trebui sa fie exact la fel.

Link to comment
Share on other sites

Nu am vazut niciuna in realitate, dar din poză cam aia e. Frati-miu are Uvex carbon, diferă mult față de modelul Enduro standard și aici nu este vorba doar despre coajă. Mi se pare cu totul altă cască.

 

Nesimțirea mare vine de la Klim, care prezintă o "noutate" si asta la un pret exorbitant. Dar ce stim noi, are DOT asa ca o sa mearga la prostii aia de americani. ;)

Edited by razvano
Link to comment
Share on other sites

Nishua a preluat partea de moto de la uvex. Am tinut una in mana la Louis in Viena. E copie dupa uvex. Aceleasi aerisiri deschise non stop, forma buna, usoara (era carbon). Inafara greutatii, nimic notabil. Mie personal mi-a placut mult viziera la uvex. Era tratata antiabutire si isi facea bine treaba pe ploaie/frig.

Link to comment
Share on other sites

Nu am vazut niciuna in realitate, dar din poză cam aia e. Frati-miu are Uvex carbon, diferă mult față de modelul Enduro standard și aici nu este vorba doar despre coajă. Mi se pare cu totul altă cască.

 

Nesimțirea mare vine de la Klim, care prezintă o "noutate" si asta la un pret exorbitant. Dar ce stim noi, are DOT asa ca o sa mearga la prostii aia de americani. ;)

 

treaba e ca si uvex carbon era cam cat kkk la pret ... nishua e la pret de uvex enduro standard...

Link to comment
Share on other sites

Uvex a iesit de pe piata moto de vreo 6-7 ani (complet).

 

Nu stiu ce au facut cu textilele, dar segmentul de casti l-au dat (vandut) celor de la Nishua.

 

 

 

Mai mult, se pare ca modelele de casti BMW enduro erau fabricate prin 2005 tot de UVEX.


» Post actualizat in 10 Apr 2017 12:30

P90105073-bmw-motorrad-ride-2013-enduro-

Link to comment
Share on other sites

Mie personal mi-a placut mult viziera la uvex. Era tratata antiabutire si isi facea bine treaba pe ploaie/frig.

 

Si pe mine ma incanta tratarea vizierei. Ideea de pinlock imi repugna :))

 

Eu am un Uvex Enduro SLT. Adica forma exact ca Carbonu', dar cu kevlar+fiberglass+nu mai stiu ce... Imi pare rau ca nu se mai fabrica, ca ma obisnuisem cu ea.

Link to comment
Share on other sites

Uvex a iesit de pe piata moto de vreo 6-7 ani (complet).

 

5.

» Post actualizat in 10 Apr 2017 20:29

Si pe mine ma incanta tratarea vizierei. Ideea de pinlock imi repugna :))

 

Eu am un Uvex Enduro SLT. Adica forma exact ca Carbonu', dar cu kevlar+fiberglass+nu mai stiu ce... Imi pare rau ca nu se mai fabrica, ca ma obisnuisem cu ea.

 

tratarea e frectie vs pinlock.

Link to comment
Share on other sites

E frectie, dar era gratis :))))

 

Nu toate vizierele UVEX aveau tratamentul... pe SLT am viziera stoc, usor fumurie care are tratamentul, si una extra, complet clara dar fara supravision sau cum nevoia ii spunea.

 

Casca sotiei, UVEX Comanche, are avea... s-a spalat cu apa rece si s-a curatat tratamentul (10-15 purtari).

 

Mai folosesc SLT-ul doar pentru trasee offroad/macadam pe timp de vara, in rest SHARK Race-R si C3Pro... si da... pe Transalp...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mi am luat asta de la SMAEB. Redusa oarecum! 939 de ron. Am oscilat intre Caberg Tourmax Sonic si Scorpion Exo ADX 1!. Cabergul era la 758 de ron dar L imi era mare, M mic! In plus Scorpionul pare facut mai bine, mie imi vine bine L-ul, dar nu are blocare pe pozitia ridicat a barbii! Inainte am avut Uvex Enduro. Deja simt lipsa vizierei tratate antiaburire!

post-8246-0-43528300-1493289125_thumb.jpg

post-8246-0-43023500-1493289141_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic de treaba asta cu tratamentul antiaburire...in primul rand gandeste-te ca e o casca cu ventilatii permanent deschise (mai putin cea frontala). :) Intr-adevar, ca posesor de Uvex Enduro nu pot sa ma plang ca mi s-a aburit vreodata viziera sau chiar daca s-a intamplat a fost cumva insesizabil.

 

Eu mi-am luat Shoei Hornet pana la urma (bine, m-a ajutat si un iepuras mai generos), nu am mai stat sa le intorc pe toate partile. Deja devenise obositor sa caut casti pe care oricum nu le gasesc nicaieri pe la noi, sa le probez, sa ma gandesc la cum vor arata sau se vor comporta peste cateva luni etc.

Edited by razvano
Link to comment
Share on other sites

Mi am luat asta de la SMAEB. Redusa oarecum! 939 de ron. Am oscilat intre Caberg Tourmax Sonic si Scorpion Exo ADX 1!. Cabergul era la 758 de ron dar L imi era mare, M mic! In plus Scorpionul pare facut mai bine, mie imi vine bine L-ul, dar nu are blocare pe pozitia ridicat a barbii! Inainte am avut Uvex Enduro. Deja simt lipsa vizierei tratate antiaburire!

 

pinii de pe viziera nu sunt pentru montaj pinlock?

 

pinlock-ul este in alta liga fata de orice tratament al vizierei

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu am cumparat de curand un LS2:

 

MX436-Pioneer-Trigger_yelow_01-800x800.j

Pro:

- Pretul decent spre mic, 650 roni

- aerisiri cu duiumul (una in fata, doua laterale fata, doua sus sub cozoroc, doua pe spate jos si trei pe spate sus). Extrem de bine aerisita...

- ochelari de soare (daca pastrezi geamul initial)

- merge bine cu ochelari separati si geamul scos, eu am o marime medie la ochelari si sunt cam la limita.

- foarte usoara, are 1400g plus-minus 50.

- cozoroc reglabil pe inaltime

 

Contra:

- geamul din fabrica nu are pinlock

- geamul din fabrica se abureste si daca respiri putin mai tare, in conditii normale, nu umezeala, caldura excesiva etc. Drept pentru care eu l-am scos din prima zi.

- aerisirile nu se inchid (exceptand cea din bot)

- desi merge bine cu ochelari, un inconvenient este ca garnitura de cauciuc necesara geamului din fabrica, in partea din fata, la viteze mari incepe sa se miste rau si e in aria vizuala.

- piesele de plastic de la balamalele geamului sunt cam de proasta calitate, una mi s-a si rupt atunci cand am scos geamul.

 

Per total, sunt multumint cu casca, avand in vedere ca nu am dat o avere pe ea. Daca as fi luat-o stiind ce are la contra, raspunsul este nu. As fi ales una enduro, nu hibrid. Nota 3.5/5

Edited by misionaru
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu stiu daca s-a mai discutat dar as vrea sa va cer parerea despre Icon Variant, mai precis asta, varianta de colorit Splintered:

 

icon-variant-splintered-helmet-all-color

 

 

 

Pros:

- design superb, cea mai aratoasa in opinia mea;

- viziera curbata;

- testata in tunel aerodinamic;

- vine de regula cu 2 viziere, clara + dark smoke, ceea ce e ceva;

 

Cons:

- e ICON;

- mecanism de schimbare al vizierei nenecesar de complicat;

- greutatea, faci muschi la gat;

- vopseaua mata;

- calitatea submediocra conform reviewurilor;

- e ICON;

 

Acuma se intampla ceva ciudat, am gasit-o aici la un pret rezonabil de 925lei, in alte parti romanesti are un pret dublu, adica wtf!!!

 

Drept sa spun cel mai mult ma atrage designul si schema de culori sa hranesc un pic vanitosul din mine, si as lua-o ca si casca de oras, pentru drumuri lungi am full-face serios. Ce ma face sa nu dau comanda este greutatea, inteleg ca sunt ceva mai greute castile astea dar totusi aproape 3kg, las-o naiba de treaba ...

 

Voi ce ziceti? :scratch:

Link to comment
Share on other sites

Ce casca dual sport, recomandati pentru un purtator de ochelari, dar sa fie si silentioasa cit de cit.

Link to comment
Share on other sites

Casca dual-sport si silentios nu prea pot incapea in aceeasi fraza.

Link to comment
Share on other sites

Ce casca dual sport, recomandati pentru un purtator de ochelari, dar sa fie si silentioasa cit de cit.

 

daca iti iei doape de urechi toate sunt ok.

 

problemele cele mai mari ale castilor dual sport sunt protectia la zgomot si vant/aerodinamica (lopata aia de cozoroc, iti cam solicita gatul)

Link to comment
Share on other sites

Buuun, am luat in final un Icon Variant Vitriol pentru ca are finish glossy si nu mat. La proba la rece, nu pe mobra, am urmatoarele precizari:

 

Pros:

 

- constructie de calitate, feeling de casca premium desi este in zona de pret 200EUR;

- design si vopsea foarte misto, finisaje de calitate;

- multe aerisiri: 3 in zona barbiei, 4 in partea de sus a capului, frunte si crestet, toate actionabile cu buton;

- barbie plina destul de departata de fata, ajuta la respirat vara pe canicula, si chin curtain in cutie, l-am si montat;

- viziera clara de constructie solida si de calitate, fara distorsionari desi este concava si pe verticala;

- interior Hydradry foarte fin si placut la atingere, complet detasabil;

- cozoroc cu perforatii mari, banuiesc ca ajuta mai mult decat alte casti concurente la viteze mai mari;

- forma calapod interior pentru cap mediu-oval, mie mi s-a potrivit la fix;

- comparativ cu un dual-sport Suomy, nu stiu ce model ca nu mai retin dar o varianta cu ochelari de soare inclusi, se simte mult mai bine inchegata si finisata; de ex la Suomy probat de mine ochelarii nu veneau bine si distanta interioara de la botul castii la fata mea era de un deget, extrem de inconfortabil, nici la casca sport nu am asa, si era marimea buna si de vreo 2 ori mai scumpa decat Iconul;

- confortabila fara puncte de presiune dar un pic stramta, sunt convins ca dupa rodaj imi va veni perfect;

- are un spoiler spate pentru reducerea zgomotului zic ei, eu cel mai probabil il voi folosi ca sa mut casca de colo-colo dar cu grija ca nu e dintre cele mai solide materiale;

- eu am luat-o de la fostul Scorpio A-Z de pe Lizeanu. Cum nu vine in pachet cu viziera neagra, cum am crezut initial, baietii m-au vazut mai tras la fata, si mai urat, si mi-au ofert una gratuit ajungand in final la acelasi pret cu alt magazin romanesc online gasit de mine. Puteam sa optez pt viziera oglinda care desi arata mai cool experienta m-a tras de maneca si mi-a spus sa o iau pe cea dark smoke ca aia oglinda este mult mai pretentioasa si se zgarie usor, lucru regasit si in reviewuri.

- in cutie vine cu o laveta si un recipient din ala mic cu pompita in care pui solutii de curatat viziera, a nice touch dar nu un must.

- greutate 1650g, deci nu foarte grea cum gasisem initial pe niste siteuri de la noi unde scria aproape 3kg...

 

Cons:

 

- cu chin curtainul montat spatiul de bagat dovleacul e destul de stramt si mai ales cand dai casca jos rascheteaza urechile destul de tare; banuiesc ca rodajul si o cagula din microfibra vor rezolva problema destul de bine;

- sistemul de schimbare al vizierei: trebuie intai sa dai capacele laterale jos care dezvaluie sistemul de prindere al vizierei care este, ATENTIE, un surub. In pachet vine o cheita cu care desfaci surubul, poti folosi cu succes si o moneda. Eu o sa pun cheita aia mica la cheia de mobra ca are gaura pt asta.

- in mod sigur la viteze mari cozorocul isi va face simtita prezenta, indiferent de mama tunelului aerodinamic in care a fost proiectat. Casca am luat-o pentru oras oricum si pentru plimbari cu oameni cu credite la banca, care vor sa moara in patul lor. Pentru tovarasii smuciti cu carenate, cand dau switchul inapoi pe "blana orbitoare", am alta casca . Dar asta stiam oricum de la bun inceput si e posibil sa se comporte ceva mai bine decat concurenta, ramane de vazut.

- constructia cozorocului nu este foarte solida si banuiesc ca plesneste chiar si la o simpla scapare de pe mobra daca impactul initial este in cozoroc. Se poate inlocui, deci e consumabil :laugh:

- actionarea vizierei este destul de anevoioasa, tamburusul ala de care tragi/impingi fiind destul de lateral pozitionat necesita o forta mai mare la actionare decat la alte casti. Daca vrei doar sa cracanezi un pic viziera, la primul click, nu-ti iese din prima in mers, ca o impingi mai mult de jumate din cursa, mai ales cu manusi, si pe urma va trebui sa o tragi inapoi in jos in pozitia dorita. Probabil rodajul va rezolva un pic din problema, oricum nu foarte deranjanta ca nu faci asta foarte des.

 

Cam atat, urmeaza proba la cald, pe motoret.

 

Asta este inculpatul:

 

icon_variant_vitriol_helmet.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...