Calin26 Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Salutare! Am sa va povestesc pe scurt cum ieri am reusit sa ma tavalesc. Daca or sa fie greseli sau cuvinte stalcite, acestea se datoreaza faptului ca scriu doar cu o mana. S-a intamplat in drumul meu si a unoir prieteni catre Roman. Ei mergeau cu masina si eu dupa ei cu motorul. Ar fi trebit sa fie o plimbare linistita dar la un momentdat m-a mancat sa-i depasesc...si am luat ceva viteza. Am vazut virajul, am inceput sa franez, am vazut ca ma indrept spre margine cu ceva viteza...si..greseala tipica incepatorilor...in loc sa ma inclin mai tare sa iau virajul...m-am blocat pe frana...am ajuns pe criblura..a fugit motorul de sub mine si eu m-am rostogolit pe sosea aproape de rigola. M-am ridicat repede...si m-am dus spre motor. PAGUBE: Eu - fractura inchisa de omoplat stang - 21 de zile imobilizat in fasa Motor - oglinda, carene partea stanga, capac distributie, schimbator indoit. Am scapat doar cu fractura pentru ca eram echipat full si nu regret nici o secunda banii dati pe echipament. Fara echipament eram probabil la urgente acum cu multiple leziuni si fracturi. Am povestit cum s-a intamplat in ideea ca vor mai citi incepatori de-al de mine si vor invata din greselile mele. Nu am poze cu echipamentul....dar voi pune cu motorul. Concluzii: - purtati mereu echipamentul !!!! Salveaza pielea si oasele si chiar viata! - acumulati cat mai multa experienta - mergeti incetsi cu multa grija! - m-am imprastiat datorita lipsei de experienta si a vitezei Sunt sigur ca vor aparea reply-uri si polemici...dar nu ma deranjeaza. Important este ca sunt intreg, sunt relativ bine. Aveti mare grija de voi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Insanatosire grabnica si mai moale cu viteza pe tronsonul ala iasi-roman .. mi se pare unul din cele mai periculoase trasee. Dar..asta e o opinie personala! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Misfit 1-5 Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 de tinut minte. insanatosire grabnica. bine ca nu a fost mai rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nedelcu. Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 omule.... e bine k ai scapat doar cu atat... motoru merge facut.. nu sunt probleme mari... oricum bine k ejti ok... pe viitor fi mai atent,nu e de joaca... ) si eo's incepator.... incepator in acte... k,cu motocicleta merg d cva timp... AI GRIJA... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 te referi la curbele alea din apropierea popasului de pe marginea unui lac? parca la 12-15 km de intrarea in roman. Sunt niste curbe frumoase pe acolo, soseaua foarte buna parca iti tot vine sa-i dai. Bafta la insanatosire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@jinx Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Salutare!Am sa va povestesc pe scurt cum ieri am reusit sa ma tavalesc. Daca or sa fie greseli sau cuvinte stalcite, acestea se datoreaza faptului ca scriu doar cu o mana. S-a intamplat in drumul meu si a unoir prieteni catre Roman. Ei mergeau cu masina si eu dupa ei cu motorul. Ar fi trebit sa fie o plimbare linistita dar la un momentdat m-a mancat sa-i depasesc...si am luat ceva viteza. Am vazut virajul, am inceput sa franez, am vazut ca ma indrept spre margine cu ceva viteza...si..greseala tipica incepatorilor...in loc sa ma inclin mai tare sa iau virajul...m-am blocat pe frana...am ajuns pe criblura..a fugit motorul de sub mine si eu m-am rostogolit pe sosea aproape de rigola. M-am ridicat repede...si m-am dus spre motor. PAGUBE: Eu - fractura inchisa de omoplat stang - 21 de zile imobilizat in fasa Motor - oglinda, carene partea stanga, capac distributie, schimbator indoit. Am scapat doar cu fractura pentru ca eram echipat full si nu regret nici o secunda banii dati pe echipament. Fara echipament eram probabil la urgente acum cu multiple leziuni si fracturi. Am povestit cum s-a intamplat in ideea ca vor mai citi incepatori de-al de mine si vor invata din greselile mele. Nu am poze cu echipamentul....dar voi pune cu motorul. Concluzii: - purtati mereu echipamentul !!!! Salveaza pielea si oasele si chiar viata! - acumulati cat mai multa experienta - mergeti incetsi cu multa grija! - m-am imprastiat datorita lipsei de experienta si a vitezei Sunt sigur ca vor aparea reply-uri si polemici...dar nu ma deranjeaza. Important este ca sunt intreg, sunt relativ bine. Aveti mare grija de voi! pacat ca nu ai postat acum juma de an...sau ca nu am facut eu asta...aceiasi problema numai ca m-am luat la tranta cu un sant... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Deer T-Ace Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 insanatosire grabnica! e bine ca tu ai invatat ceva! sper ca si altii vor baga la cap! bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
P T R Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Insanatosire grabnica... ca si concluzie incearca sa nu fortezi mult peste limita ta... ia-o incet, bine ca inveti din greselile tale... bafta si grija mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi_from_hell Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 daca o aplecai si tot odata franai usor ..luai viraju' .. asta e ... insanaotsire grabnica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roockie Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 daca o aplecai si tot odata franai usor ..luai viraju' .. asta e ... insanaotsire grabnica. e incepator ... ce dreaq??? daca o apleca mai mult si in acelasi timp frana, cadea cu siguranta. nu oricine poate sa franeze cand e aplecat si cu siguranta NU un incepator. Eu zic sa fim mai atenti cu sfaturile ... sa mai filtram olecuta din ele ca s-ar putea sa facem mai mult rau. numai bine ps: in nici uncaz nu am vrut sa te supar sau sa te ofensez in vreun fel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skring Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Frumoasa poveste! Final destul de fericit avand in vedere circumstantele. Insanatosire rapida! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 daca o aplecai si tot odata franai usor ..luai viraju' .. asta e ... insanaotsire grabnica. daca se apleca si frana usor cu frana spate..lua viraju`....de inclinat si franat cu fata in situatia lui,nu il ajuta cu nimic ca pierdea fata.cu frana spate inchidea trasa putin.sanatate maxima maestre si las-o mai moale cu viteza.bine ca ai scapat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calin26 Postat Aprilie 21, 2009 Autor Share Postat Aprilie 21, 2009 Va multumesc pentru sfaturi si urari! Stiu exact unde si cum am gresit. Trerbuia doar sa inclin motoreta mai tare si luam virajul fara probleme. Deh frica incepatorului...aplecatu' in viraje. Pacat ca nu am constientizat inainte s-o culc. Eh..dupa ce am sa ies din nou voi fi mult mai precaut..si or'cum nu voi mai forta nota. Deocamdata incep sa caut piese...si bineinteles sa strang bani. Sa ne auzim cu bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
March Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Sincer, nu te-ai imprastiat din cauza lipsei de experienta, ci pentru ca ai vrut sa le demonstrezi celorlalti cat de viteaz esti. Si n-o spun cu rautate. Mergi in limitele tale si va fi cu mult mai bine decat atunci cand incerci sa le arati altora ca esti mai tare decat poti fi. Si nu merge foarte tare acolo unde nu stii drumul, pentru ca altfel te vor surprinde curbele. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 (editat) Eu sunt de parere ca te-ai speriat de viteza pe care o aveai si de curba,care dupa cum am vazut era destul delarga si cred ca la limita poate fi luata si cu 130. Dupa prima mea "iesire" pe contrasens, cam in genul tau, din fericire terminata fara urmari, dupa ce m-am injurat bine pt prostie, am inceput sa-mi spun in minte cand intram in curbe "b.oule,daca nu te inclini,murim !". Si chiar a functionat. Iti spun din experienta si probabil ti-o vor spune si altii, daca asfaltul e curat, sunt f mici sansele sa cazi daca inclini motorul mai mult, din contra,vei observa ca ii poti imprima mai usor o trasa anume. Cat despre franarea in curba,eu zic sa abandonezi ideea pana vei mai face niste km. Franezi inainte de curba daca ai nevoie,eventual o lasi in frana de motor,apoi de pe la jumatatea curbei,inclinat fiind, incepi sa accelerezi.Ai sa vezi ca motorul merge ca pe sina. Oricum multa sanatate si sa te vedem inapoi pe 2 roti ! Editat Aprilie 21, 2009 de lucescuciprian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Eu - fractura inchisa de omoplat stang - 21 de zile imobilizat in fasa Cum ai cazut, pe-o parte, pe umar, sau usor pe spate? Incerc sa imi dau seama in ce fel te-a protejat costumul... eu pe spate, in dreptul omoplatului nu am decat pielea gecii si poate daca ajuta putin si protectiie de la umeri. Ar fi fost interesanta o poza cu geaca / costumul dupa cazatura. Bafta si grija pe viitor! Pari o persoana rationala si obiectiva, in mod normal n-ar fi trebuit sa ajungi aici, cu putin noroc si poate si o mobra mai linistita. Sincer, nu te-ai imprastiat din cauza lipsei de experienta, ci pentru ca ai vrut sa le demonstrezi celorlalti cat de viteaz esti. Nu cred ca un motiv il exclude pe celalalt. As pune pe primul loc lipsa de experienta, ca asa oricine mai simte nevoia din cand in cand sa demonstreze cate ceva. Chestia asta cu inclinatul insuficient pe viraje se poate intampla si daca dai de o curba mai nasoala, eventual pe fondul neatentiei, nu neaparat cand faci "demonstratii". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calin26 Postat Aprilie 21, 2009 Autor Share Postat Aprilie 21, 2009 Cum ai cazut, pe-o parte, pe umar, sau usor pe spate? Incerc sa imi dau seama in ce fel te-a protejat costumul... eu pe spate, in dreptul omoplatului nu am decat pielea gecii si poate daca ajuta putin si protectiie de la umeri. Ar fi fost interesanta o poza cu geaca / costumul dupa cazatura. Bafta si grija pe viitor! Pari o persoana rationala si obiectiva, in mod normal n-ar fi trebuit sa ajungi aici, cu putin noroc si poate si o mobra mai linistita. Impactul a avut loc direct pe umar urmat de rostogolirea pe spate s am ajuns apoi cu fata in jos. Protectiile de umar si cea de spate si-au facut datoria cu brio..ca sa nu mai zic de manusi fara de care nu cred ca mai aveam tendoane la mana stanga si multa piele la cea dreapta. Ghetele m-au ajutat la fel de mult tinandu-mi glezna fixa si mi-au protejat degetele la impactul cu solul in timpul rostogolirii. Orcum resimt o durere infundata la degete. Cand am sa pot am sa pun poze si cu echipamentul desi am incercat sa uploadez pozele cu motorul si se are ca nu am reusit. Sa auzim numai de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Insanatosire grabnica si mai moale cu viteza pe tronsonul ala iasi-roman .. mi se pare unul din cele mai periculoase trasee. Dar..asta e o opinie personala! e superb traseul ala(2 benzi pe sens, drumul ca in palma, trafic super ok, nu stiu cum ai ajuns tu la concluzia ca ''e unul dintre cele mai periculoase''). 1 data la 2 saptamani merg sa ma dau p'colo.....e grozavie daca esti cu ochii in 4 la conservari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
halfgoddess Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Unde te uiti, acolo te duci! Si eu m-am speriat la vederea santului care venea spre mine. M-am inclinat, in schmb, la timp. Bafta cu reparatul motoretei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Mda... te-ai panicat in curba. Been there, done that. Yo am plecat noaptea fara ochelari si am ratat o frumusete de curba de dreapta. Nu mai permite sa te surprinda curba. Mai bine intri cu 20-30 km mai putin decat "simti" tu ca poti sa iei virajul. Bine ca nu e prea tarziu de astfel de povete. Nu este bine sa-ti depasesti limitele pe curbe. Important este ca esti intreg... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Cand am sa pot am sa pun poze si cu echipamentul desi am incercat sa uploadez pozele cu motorul si se are ca nu am reusit. Cand te-ai uitat la sant si te-ai panicat, ai suferit un "point fixation" de toata frumusetea. Recomand oricarui incepator cartea "Twist of the wrist", partea a doua. O gasesti pe net, sau daca nu, ti-o trimit pe mail. Cu pozele, incearca un resize, mi se pare ca limita maxima admisa de forum e 2 mega pentru fiecare upload. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cipenyrider Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 iti recomand ca atunci cand vrei sa te mai dai pe curbe sa o faci sub supravegherea unor motociclisti mai batrani, nu neaparat ca varsta. mergi in spatele lor, incepand cu viteze mai mici, studiaza-le miscarile, pozitia, treptat maresti si tu viteza si cu mult exercitiu vei invata sa mergi din ce in ce mai bine. si eu tot cu baietii din iasi am invatat sa merg mai klumea, sunt multi baieti de treaba acolo care ar fi dispusi sa te ia in gasca si sa te indrume. eu si azi am fost la trei iazuri si m-am dat pe curbe, super misto... tre' sa ai mare grija la conservari, mai ales in curba chiar din fata restaurantului, fara vizibilitate. in rest multa sanatate, recuperare rapida si bani de reparat motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Tizule, ceva de genul am patit si eu, doar ca pe Sculeni. Poate stii povestea de prin fundatie. M-am trezit pe la mijlocul curbei ca treaba se-mputea. Am incercat eu ce se recomanda mai sus, inclinat mai tare + frinat, dar deja ajunsesem pe contrasens si am dat de noroi din ala amestecat cu pietris fin, ca dupa iarna (mi-am gasit si eu momentul sa ma duc pe Sculeni). Lasa smecheriile de genul pentru cind o sa ai mai multa experienta, asta am decis sa fac eu. Asa... dus pe dreapta, motorul inainte, eu dupa el, rostogolit de-a latul de 2 ori, dat cu casca de pamint, ajuns amindoi in sant. M-am raschetat cu protectia de la manusa dreapta de asfalt, in rest oleaca julita geaca si pantalonii pe la coate si genunchi. Fara manusi crek mi se raschetau si oasele, iar de casca nu mai zic. M-a durut incheietura miinii vreo 2 saptamini, in rest nimic. Si cu motorul mare noroc am avut, adica m-am intors pe el in Iasi. Probabil singurul sfat valid in conditiile date e s-o lasi incet, ia curbele si cu 30 daca nu te simti sigur pe tine, cei experimentati zic ca vine un moment cind "iti dai drumul". Probabil ca daca fortezi aparitia acelui moment, patesti ce-am patit amindoi. N-ai spus cam pe la ce viteza s-a intimplat asta. Eu aveam in jur de 70 cind am intrat in curba aia (cred, ca e destul de fuzzy treaba). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
March Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Nu cred ca un motiv il exclude pe celalalt. As pune pe primul loc lipsa de experienta, ca asa oricine mai simte nevoia din cand in cand sa demonstreze cate ceva. Chestia asta cu inclinatul insuficient pe viraje se poate intampla si daca dai de o curba mai nasoala, eventual pe fondul neatentiei, nu neaparat cand faci "demonstratii".Cand faci demonstratii, deja atentia ta e fixata pe cat de "bine" te dai, nu la a merge cat mai sigur. Si cand vrei sa fii viteaz, faci prostii, indiferent cat esti de experimenta. De cele mai multe ori iese bine, dar exista si momente cand, cu toata experienta, o gherlesti. Si-as mai zice ca tre' sa incerci sa citesti curba si s-o lasi mai moale (minus 10-20 km/h) decat estimezi ca e viteza maxima cu care o poti aborda. Incet o sa-ti dai seama cat te poti da in siguranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Eu sunt de parere ca te-ai speriat de viteza pe care o aveai si de curba,Cat despre franarea in curba,eu zic sa abandonezi ideea pana vei mai face niste km. Franezi inainte de curba daca ai nevoie,eventual o lasi in frana de motor,apoi de pe la jumatatea curbei,inclinat fiind, incepi sa accelerezi.Ai sa vezi ca motorul merge ca pe sina. Oricum multa sanatate si sa te vedem inapoi pe 2 roti ! Este un sfat bun!. (In nici un caz sa nu asculti timpenii de genul ''frinezi si te apleci pe curba''-asa ceva nu este posibil) Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.