frigider Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 (editat) Pt. dan_junior si Sorin25.....nu la inceput se cade cu motorul,ci dupa putine zeci de mii de km,exact atunci cand crezi ca stii sa o tii mai bine si ca ai trecut cu bine de faza de incepator,eventual te si imbarbatezi ca ai evitat un contact cu ceva,datorat propriilor reflexe.Si un motor de 500cc fuge f tare,asa k iti trebuie 2 ani pana sa zici ca depasesti,ca si conducator,performantele lui tehnice.dar diferenta dintre unul de 500 si unul de 1000 este ca primul te iarta pe franare,pe curbe,pe asfalt ud,etc mult mai mult. Cu totii stim sa acceleram,si e si f f distractiv,dar nu cu totii ne si oprim in timp util,nu? nu e batut in cuie "2" ani. Daca esti zero talent, niciodata nu ajungi acolo, daca le ai, poate mai devreme. te iarta la greseli, iti dai seama, nu e asa de brutal, dar daca mergi ca un idiot...n-are cum sa te ierte ca ai intrat prea tare intr-o curba. acum o "deductie" proprie: (am abia cam juma de sezon de anul trecut) e destul de dificil sa merg cu mai putin de 60km/h constant, poate nu e asa de "fina" acceleratia la a mea (am mers cu o alta moto, mi s-a parut mult mai "controlabila" dp asta de vedere), e obositor si enervant sa tot dea in nas... tot ce se spune de pozitie pe SS, ca e NASPA, e A D E V A R A T ma rupe de incheieturi, spate si genunchi (nush cum naiba ma strang pantalonii la genunchi de-mi opresc circulatia)...trebuie experimentat, poate gasesc o pozitie comoda. (ca si cum as cauta o dacie din 1989, care sa fie "fiabila" ) eh, ne mai certam, ne mai impacam...cu toate astea, imi place e ca si cum as manca multe dulciuri (stii ca-ti fac rau, dar sunt prea bune) Editat Aprilie 22, 2011 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat Aprilie 28, 2011 Share Postat Aprilie 28, 2011 Pozitie comoda pe SS? Nu mai bine faci niste geno si putin spate sa iti poti tine greutatea in alte parti decat pe ghidon? Eventual modifica saua (pui extra puf ). Cat despre mers sub 60... incearca ce zicea bec, respectiv... e subturata si nu ii place. Iti spune doar ca nu e scuter si nu ii place ca iti bati joc de ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 28, 2011 Share Postat Aprilie 28, 2011 carburatie si intinde lantu. e injectie, subturata nu stiu daca e, a 2-a cu 60 sta pe la ...5-6000?(o simt ca e sprintena, raspunde imediat la accel, de-aia nu-mi pare a fi subturata) ..doar n-o sa merg numai cu 1-a. Aia cu intinsul lantului da, trebuie, dar vedem dupa...totusi, din cate tin eu minte, asa face ea, ori accelereaza, ori frana de motor tre sa mai calibrez si incheietura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 dupa" ce? dupa ce intind lantul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 nu stiu ce continut calitativ are post-ul meu sa pe cati dintre cei care il citesc o sa influenteze, dar, cum spun altii, "here goes nothing": sunt incepetor. am inceput anul trecut in august pe motor de 600 cmc si cam 110 CP. mai exact este vorba de o honda cbr 600 f4i sport pe care o iubesc. background: sunt membru pe forum din 2004, am citit tot ce se putea (mai ales rubrica accidente), am aprox 500 k km cu masina, am facut ciclism foarte multi ani, imi plac motoarele de pe vremea cand zzr 1000 era cam cea mai tare chestie de pe piata. mi-am dorit motocicleta de cand ma stiu. acum 4 ani am vrut sa renunt la aceasta pasiune pasiva dupa ce am acordat primul ajutor intr-un accident moto. credeti-ma e o imagine care o sa ma urmareasca toata viata... cum spuneam, acum un an mi-am luat inima in dinti si mi-am achizitionat utilajul. criterii - pur si simplu imi placea la nebunie cum arata. cu siguranta majoritatea incepatorilor isi aleg prima motocicleta dupa acest criteriu. cum arata agregatul, atat. in cazul meu a fost o alegere fericita pentru ca nu este nici ss nici touring. chestia care m-au surprins ca incepator si care difera total de ce imi spunea instinctul: accelereaza mai repede decat aproape orice, DAR FRANEAZA MAI PROST DECAT O MASINA OBISNUITA (ca distanta de franare luand in calcul ca un incepator nu stie sa stapaneasca franarea cum trebuie nici dupa ce citeste 1000 de articole despre chestia asta). numai experienta te poate invata o franare de urgenta eficienta (si asta nu se poate invata intr-o parcare libera cum cred unii). pozitia de condus: a doua zi dupa ce am luat-o am fost pe cheia pana la brasov si inapoi. am avut dureri in brate aproape o saptamana (sunt inalt si slab). pe masura ce am mai mers cu ea, m-am obisnuit dar probabil urmatoarea o sa fie un VFR 800. acceleratia: nu este controlata de mana dreapta!!! este controlata de creier. merge si cu 50 km/h (testat de mine)!!! nu da in nas, nu sughite, nu ii mor caii putere de sub carene. trust me! day to day handling: te obisnuiesti cu el indiferent despre ce motor e vorba, plusurile si minusurile le stiti de pe alte topicuri. costuri (ca suntem in criza): mari! este un sport costisitor, de la intretinere pana la echipament! concluzia: oricum fiecare alge ce ii aprinde zambetul pe chip!! satisfactiile sunt foarte foarte mari, dar reparatiile foarte scumpe! iar cel mai important, NU E NIMIC EROIC IN A-TI DA VIATA PE STRADA! urmareste-ti visul dar ramai cu picioarele pe pamant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 (editat) nu stiu ce continut calitativ are post-ul meu sa pe cati dintre cei care il citesc o sa influenteze, dar, cum spun altii, "here goes nothing": sunt incepetor. am inceput anul trecut in august pe motor de 600 cmc si cam 110 CP. mai exact este vorba de o honda cbr 600 f4i sport pe care o iubesc. background: sunt membru pe forum din 2004, am citit tot ce se putea (mai ales rubrica accidente), am aprox 500 k km cu masina, am facut ciclism foarte multi ani, imi plac motoarele de pe vremea cand zzr 1000 era cam cea mai tare chestie de pe piata. mi-am dorit motocicleta de cand ma stiu. acum 4 ani am vrut sa renunt la aceasta pasiune pasiva dupa ce am acordat primul ajutor intr-un accident moto. credeti-ma e o imagine care o sa ma urmareasca toata viata... cum spuneam, acum un an mi-am luat inima in dinti si mi-am achizitionat utilajul. criterii - pur si simplu imi placea la nebunie cum arata. cu siguranta majoritatea incepatorilor isi aleg prima motocicleta dupa acest criteriu. cum arata agregatul, atat. in cazul meu a fost o alegere fericita pentru ca nu este nici ss nici touring. chestia care m-au surprins ca incepator si care difera total de ce imi spunea instinctul: accelereaza mai repede decat aproape orice, DAR FRANEAZA MAI PROST DECAT O MASINA OBISNUITA (ca distanta de franare luand in calcul ca un incepator nu stie sa stapaneasca franarea cum trebuie nici dupa ce citeste 1000 de articole despre chestia asta). numai experienta te poate invata o franare de urgenta eficienta (si asta nu se poate invata intr-o parcare libera cum cred unii). pozitia de condus: a doua zi dupa ce am luat-o am fost pe cheia pana la brasov si inapoi. am avut dureri in brate aproape o saptamana (sunt inalt si slab). pe masura ce am mai mers cu ea, m-am obisnuit dar probabil urmatoarea o sa fie un VFR 800. acceleratia: nu este controlata de mana dreapta!!! este controlata de creier. merge si cu 50 km/h (testat de mine)!!! nu da in nas, nu sughite, nu ii mor caii putere de sub carene. trust me! day to day handling: te obisnuiesti cu el indiferent despre ce motor e vorba, plusurile si minusurile le stiti de pe alte topicuri. costuri (ca suntem in criza): mari! este un sport costisitor, de la intretinere pana la echipament! concluzia: oricum fiecare alge ce ii aprinde zambetul pe chip!! satisfactiile sunt foarte foarte mari, dar reparatiile foarte scumpe! iar cel mai important, NU E NIMIC EROIC IN A-TI DA VIATA PE STRADA! urmareste-ti visul dar ramai cu picioarele pe pamant! tot ce se scrie aici conteaza, ca si eu citeam chestii, si care pareau a fi "sincere" le analizam atent multi recomanda exersarea in parcare a franarii, da, nu e acelasi lucru, dar iti antrenezi memoria "mecanica" sau cum naiba-i zice, ca atunci cand te scobesti in nas, nu trebuie sa "cauti" nara, o gasesti imediat, din memorie - la fel si cu franele, stii cat si cum poti sa tragi de ele fara sa cazi...ceva de genul, conteaza mult zic eu. Intra-n reflex intr-un fel.(nu intram in detalii, n-are cum sa fie acelasi lucru) spre rusinea mea, NU AM FACUT NICIODATA ASTA. sper sa o fac.(mai franez eu tare cand sunt singur pe sosea, sa vad cam ce si cum...) interesant ar fi si o simulare de evitare de urgenta. Sa-ncerci sa scapi de target fixation...cum ar fi sa mergi asa cu 60 sa zicem. si...sa se ridice un carton ceva, si sa-l eviti, daca intri in el, sa nu cazi....bla bla e doar o idee, as face-o. asa sa-ti imaginezi tu ca e o masina, si sa tragi de unul singur stanga sau dreapta...nu e acelasi lucru ca nu mai ai "targetul" din "target fixation". aia cu datul in nas eu n-am zis de ea la modul "tre sa-i dai 100 in oras, altfel moare" ci la modul ca e un inconvenient...din cate stiu eu, mai ales sportivele pe carb, ori accelereaza, ori dau in nas, tre sa ai mana fina tare sa mergi cat de cat constant la 60 spre ex, atat.(tinand cont de pozitia "naspa", mai ales daca stai in maini, si de gropi) Noroc! Editat Aprilie 29, 2011 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 franarea in parcare nu e de urgenta. urgenta e atunci cand iti apare ceva pentru care nu ai timp sa te pregatesti dinainte. de-asta spun ca in parcare nu inveti asta. reactiile sunt mult diferite in situatii reale si nu ai cum sa le exsersezi. evident ajuta sa stii care sunt limitele mobrei, dar doar experienta te ajuta in situatii limita (si norocul). intradevar la turatii mari acceleratia e foarte sensibila si poate sa te smuceasca (peste 7000 RPM) la denivelari etc. incearca sa o tii mai jos in ture (3000 - 5000 in oras; o sa ai si un consum mai mic). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 Cine spunea sa exersezi "franari de urgenta" in parcare se refera la total altceva. Era vorba de exersare de franari bruste, agresive intr-un mediu in care nu este pericolul de a fi accidentat de alte masini sau sa accidentezi alte masini in cazul in care micile experimente dau gresi. Tu singur ai spus ca nu esti obisnuit cu franele motorului. Unde e mai bine exersatul, intr-un mediu unde ai redus pericolele la minimum (adica maxim dai de asfalt si atat) sau pe strada (unde dai de asfalt, te mai calca un TIR sau dai intr-un parapet/cap de pod/direct in rapa)? Plus ca dupa ce repeti o procedura destul de des, devine un fel de reflex si cine stie, acel reflex iti poate salva piele intr-o zi. In rest, felicitari ca o iei destul de serios si obiectiv. Experienta la cat B ajuta foarte mult la pilotat motorul. Cineva care nu are experienta pe sosele, trebuie sa aiba grija si la noile proceduri ce trebuie sa le foloseasca la pilotat dar si la actiunile total imprevizibile (pentru incepatori) ale celorlalti participanti la trafic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wtf? Postat Mai 4, 2011 Share Postat Mai 4, 2011 Eu am stricat un cauciuc incercand sa imi dau seama incotro se duce motoreta cand blochezi spatele sau frana de motor la intrarea in curba. Stricat in sensul ca, a ajuns pe sarme din cauza franelor. Nu`mi pare rau de el, pentru ca m-a ajutat in diferite situatii cand franarea de urgenta a fost necesara. Importanta este continuitatea pilotarii pe acelasi model de cauciuc. Gandind`o logic, cu totii stim ca un cauciuc soft, nu se comporta ca unul hard, sau viceversa. Acum depinde de stilul de pilotaj al fiecaruia in parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Mai 10, 2011 Autor Share Postat Mai 10, 2011 (editat) M-a rugat cineva pe PM sa detaliez partea cu comfortul pe SS. Ii raspund aici ca poate mai sunt si altii interesati. Intrebarea era "cat de mult deranjeaza pozitia? Suficiet de mult incat sa-mi strice satisfactia plimbarii?". : Raspunsul e cam da. Lipsa de confort de pe un supersport iti strica din satisfactia plimbarilor mai lungi. Cat de mult ia din acea satisfactie depinde. In primul rand e factorul subiectiv. La inceput tinzi sa fii entuziasmat de motocicleta si acorzi mai putina atentie inconvenientelor. Apoi vin cele practice pe care n-ai cum sa le ignori indiferent de starea psihica. In functie de varsta si conditia fizica poti suporta mai mult sau mai putin pozitia pe SS. Daca ai dureri de spate cand stai mult aplecat vei avea probleme serioase pe SS. La fel cu incheieturile la maini. Mai e de notat saua cu putin burete care-ti amorteste fundul si pozitia scaritelor (sus si in spate) care-ti tine piciorele indoite mai rau ca alte motociclete (problema mai ales daca esti inalt). Desigur nici suspensiile tari pe drumuri mai putin decat perfecte nu ajuta. Altfel iti pot raspunde din cum ma simt eu pe SS. Acum 5 ani cand mi-am luat primul SS n-aveam cine stie ce probleme. Nici nu faceam drumuri lungi si eram intr-o conditie fizica mult mai buna. Acum insa am dureri de spate care nu numai ca ma distrag de placerea condusului dar se intind pe cateva zile dupa o plimbare mai sanatoasa, mai ales daca e un pic racoare. Mare atentie aici, protejeaza-ti mereu mijlocul de curent cu un brau, altfel o sa dezvolti dureri in zona aia de la mersul pe motor chiar daca nu le ai acum. Cea mai lunga plimbare a fost de 1000km intr-o zi, in total ~4000 de km in 6 zile. Schimbam mereu partile corpului care ma dureau. Ba imi tineam greutatea in picoare, ba in fund, ba rezemam burta de rezervor si incordam mijlocul, ba in maini (desi asta nu e deloc corect dar celelalte ma dureau prea rau). Nu pot sa zic ca regret plimbarea aia si nici ca nu mi-a placut aventura, dar cu siguranta m-as fi bucurat mult mai mult de ea pe un alt tip de motor. Editat Mai 10, 2011 de Silenti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 1. Supersportul e prea brutal. Fals, fals si iarasi fals. Desi capabil de niste acceleratii extreme SS are toata puterea intr-o banda extrem de ingusta si foarte apropiata de redline. Ce inseamna asta? Ca daca este condus sub aprox 7 mii RPM este bland ca o pisicuta, chiar anemic as putea spune. De asemenea inseamna ca este destul de greu sa o accelerezi din greseala prea puternic, adica sa-ti scape mana in gaz cu urmari nefaste. Bravo, postul tau este exact ce cauta fiecare sinucigas emo intre 17 jumate si 20 de ani. SS-ul (600cmc) la sub 7000 trage mai bine decat majoritatea masinilor sport ieftine de pe piata (Z3, MX5, Dacia Sport LOL). Peste prag va trage mai mult mai tare. Problema insa nu este cat de bine trage. Problema este pozitia pe ea, care necesita ceva cunostinte (sa stii sa nu pui greutate in incheieturi etc), franarea mult mai slaba decat la masini (mai ales la incepatori care habar nu au ce inseamna dozarea franei), faptului ca esti un punct mic care se deplaseaza foarte repede (soferii nu ma vad cateodata cand conduc masina cu faruri aprinse ziua si am animal de 2m latime)si alte elemente. Toate astea sunt prezente si la enduro, chopper, etc dar pe motoare sport e mai rau din cauza ciclisticii agresive si a pozitiei in sa cum am mai scris... Adauga la asta mucii si hormonii de 18 ani (daca voi credeti ca nu este diferenta intre un om la 18 ani si la 25,30+ va inselati) In fine, intotdeauna vor fi de astia care vor aproparea unui singur priceput pentru a-si cumpara un motor de 100cp+ raportat la 200kg, si intotdeauna va fi careva sa ii dea binecuvantarea sa se omoare draculu, nu cumva sa nu se plictiseasca RIPuitorii de la sectiunea de accidente. Luati-va cat mai multi SSuri cand treceti de la pedalat la tras acceleratia. Medicii de la urgente, ortopedie si criminalistica trebuie sa isi castige painea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinC Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 cred ca foarte mult conteaza si materia cenusie , indiferent de motor , ca e naked , ca e ss , ca e chopper etc . in momentul in care iti taie o ametita fata , tu avand 50 la ora , indiferent pe ce esti , cazi , in conditiile in care se intampla din scurt 3 4 metri . nu ati vazut naked care sa mearga cu 80 in oras ? eu am vazut nu ati vazut chopper cu 80 in oras ? eu am vazut nu ati vazut ss mergand tare in oras ? Nici eu , trec prea tare ) acum lasand gluma deoparte indiferent ce este va da cu tine de asfalt daca nu o respecti . hai sa gandim altfel , varianta auto esti incepator si-ti iei masina puternica - faci accident esti incepator si-ti iei jeep - faci accident esti incepator si iti iei dacie - fac accident factorul comun ? soferul ( nu punem la socoteala conditiile de drum , neatentia altor soferi etc , vorbim strict de sofer ) deci totul e in capul celui care e la volan , daca ai ss si tragi de gas tare in oras e posibili sa o patesti , lucru valabil cu un m5 pe mainile incepator de exemplu ai 125 , si tragi de gas sa fii in rand cu baietii , lucru valabil cu ai o dacie , si vrei sa te tii tare dupa ala cu m5 de mai sus , o patesti stiti cum e asta , exact ca la femei , sunt de 2 feluri : doamne , si DOAMNE FERESTE stiu ca o sa ma injurati dar e parerea mea propie si personala . nu sfatuiesc pe nimeni sa isi ia ss , nu sfatuiesc pe nimeni sa-si ia naked , nu sfatuiesc pe nimeni sa isi ia motor . e o tara libera , ai peste 18 ani , se considera ca ai discernamant , faci ce vrei , suporti consecintele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Kosh Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 1. Supersportul e prea brutal. Fals, fals si iarasi fals. Desi capabil de niste acceleratii extreme SS are toata puterea intr-o banda extrem de ingusta si foarte apropiata de redline. Ce inseamna asta? Ca daca este condus sub aprox 7 mii RPM este bland ca o pisicuta, chiar anemic as putea spune. De asemenea inseamna ca este destul de greu sa o accelerezi din greseala prea puternic, adica sa-ti scape mana in gaz cu urmari nefaste. Ei, uite, eu nu sunt de-acord cu pasajul asta. Este extrem, EXTREM de usor sa-ti scape mana in gaz, mai ales daca nu stii sa tii mana pe ghidon cum trebuie. Si, datorita pozitiei "in dinti", la inceput vei cauta intai sa fii "comod" pe motocicleta, fara sa banui ca pozitia adoptata de tine (gen: sa nu ma mai doara incheieturile), combinata cu o groapa, sau denivelare, plus un pic de neatentie -> asa ajungi sa-ti faci cu mana propriei motociclete, impropriu spus caci tu, defapt, si daca ai noroc, te vei aduna de pe jos. Nu mi s-a intamplat pana acum, insa asta nu inseamna ca nu ti se poate intampla. Trebuie sa se intelegeaga doar un sigur lucru: felul in care un SS dezvolta puterea (aici ma refer doar la motocicleta al carui posesor sunt) te poate prinde in offside mai repede, mai subit si in cele mai neasteptate momente. Totul depinde numai si numai de tine. Vrei sa ai sanse cu un SS?? Stai calm, mergi usor cu ochii beliti si orice-ai face, n-o lasa sa urce in ture. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 Totul depinde numai si numai de tine. Vrei sa ai sanse cu un SS?? Stai calm, mergi usor cu ochii beliti si orice-ai face, n-o lasa sa urce in ture. Corect.Si atunci pt ce sa-si ia SS? SS-ul ca si motocicleta nu e brutala,am mers pe naked-uri mult mai brutale decat un ss,dar ca si pachet e ceva care nu are nici o treaba cu incepatorii. Pe SS se acumuleaza niste factori care impreuna dau o reteta perfecta pentru a pune in mari dificultati un incepator : pozitie,frane,ciclistica,suspensii,etc,etc.Fiecare luate in parte ajuta un rider cu experienta insa incomodeaza si penalizeaza un incepator. Zicea cineva ca nu ar fi mare diferenta intre un incepator auto pe o masina puternica si o dacie de ex.Total gresit : dacia te tempereaza imediat daca ai chef de tampenii (cine a incercat sa ia o curba in viteza cu o dacie e probabil de acord cu mine).Un bmw sa zicem,te ajuta,face ca totul sa fie usor si te impinge de la spate pana la un anumit punct (punct pe care un incepator nu-l va sesiza) si cand treci de acel punct te lasa.Acea limita este mult mai sus decat la o dacie si prin urmare mult mai periculoasa.Nu e vorba de cap aici pt ca orice incepator nu stie limitele pt ca e incepator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
soarebv Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 cred ca foarte mult conteaza si materia cenusie , indiferent de motor , ca e naked , ca e ss , ca e chopper etc . in momentul in care iti taie o ametita fata , tu avand 50 la ora , indiferent pe ce esti , cazi , in conditiile in care se intampla din scurt 3 4 metri . nu ati vazut naked care sa mearga cu 80 in oras ? eu am vazut nu ati vazut chopper cu 80 in oras ? eu am vazut nu ati vazut ss mergand tare in oras ? Nici eu , trec prea tare ) acum lasand gluma deoparte indiferent ce este va da cu tine de asfalt daca nu o respecti . Perfect adevarat Catalin, ideea ar fi totusi de a nu compara mere dulci cu mere acre. Cred ca ar fi trebuit specificat un pic faptul ca in topic se compara SS cu mobrele de inceput ( clasicul GPZ500, CB 500 etc). Acolo e marea diferenta. Sa ne gandim doar la clasica greseala de la inceputuri cand, cautand frana, palma trage de acceleratie: pai una e sa se intample asta pe un motor DE INCEPUT si alta e sa ti se lipeasca manusa de maneta unui SS. Intr-o zi era sa scap motorul de pe cric si din greseala l-am prins de acceleratie Iti dai seama ca daca era primul meu motor fugeam reaq in casa de frica la cum a facut acceleratia aia si ma ascundeam sub pat, evident lasand-o sa cada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 Nu mai speriati oamenii aiurea. Intra cineva care n-a mers niciodata pe motocicleta pe forum, citeste povestile astea si are impresia ca sportivele sunt dracu' gol. Daca ai putin talent te obisnuiesti, iar daca ai putina minte ai sanse mari sa nu patesti nimic. Cand m-am apucat de motociclism am intrebat si eu in stanga si in dreapta cum sunt diverse motoare. Majoritatea aveau varianta asta. Dai intr-o groapa si se ridica pe o roata, scapi putin mana in gaz si cazi, franezi si imediat blochezi fata. Numai faze din astea tragice. Ajunsesem sa cred toate prostile astea si sa caut un motor de 50-60 de cai. Am avut ocazia sa merg putin cu un 600rr din 2004. WTF? asta e dracu gol? Se inclina ca o jucarie, franeaza foarte bine si fara efort, motorul nu vibreaza si e foarte smooth. Dragoste la prima incalecare. Am cautat un 600rr dar pana la urma am luat un F4i ca l-am gasit intr-o stare exceptionala si la un pret foarte bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 wtf, cum poate un incepator care merge prin oras sa se urce pe, say, hornet si pe 600rr si sa aleaga vitezana? inteleg ceilalti factori de decizie - ca te vad p!zdele, ca suna nu stiu cum, ca e colorata misto, performante, frane etc. - dar pozitia la ghidon?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
soarebv Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 Nu mai speriati oamenii aiurea. Intra cineva care n-a mers niciodata pe motocicleta pe forum, citeste povestile astea si are impresia ca sportivele sunt dracu' gol. Daca ai putin talent te obisnuiesti, iar daca ai putina minte ai sanse mari sa nu patesti nimic. OK , si daca n-ai ???? Iti cumperi SS, dai tare in ea ca sa constati ca nu te incadrezi la " talentati " ? " Ai sanse mari sa nu patesti nimic " Faza asta m-a distrat cel mai tare. " Ajunsesem sa cred toate prostile astea " Sunt multi " netalentati " care traiesc DOAR datorita unor prostii ca astea ! Ne bucuram sa te avem printre noi. Sfaturile tale sunt pretioase 100% daca nu si mai mult. Asfalt uscat iti doresc si MULT TALENT in continuare, vei avea devoie de fiecare picatura, crede-ma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinC Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 Perfect adevarat Catalin, ideea ar fi totusi de a nu compara mere dulci cu mere acre. Cred ca ar fi trebuit specificat un pic faptul ca in topic se compara SS cu mobrele de inceput ( clasicul GPZ500, CB 500 etc). Acolo e marea diferenta. Sa ne gandim doar la clasica greseala de la inceputuri cand, cautand frana, palma trage de acceleratie: pai una e sa se intample asta pe un motor DE INCEPUT si alta e sa ti se lipeasca manusa de maneta unui SS. Intr-o zi era sa scap motorul de pe cric si din greseala l-am prins de acceleratie Iti dai seama ca daca era primul meu motor fugeam reaq in casa de frica la cum a facut acceleratia aia si ma ascundeam sub pat, evident lasand-o sa cada total deacord , dar totul depinde in mare masura de calaret , restul de conditile de drum , de ceilalti participanti la trafic un trafic ideal ar fi cel cu asfalt fara gropi , cu soferi de automobile care iti lasa loc in semafor sa treci , iti acorda prioritate si te protejeaza .. etc , dar cum toate acestea nu sunt posibile , chiar si in tarile civilizate , ramane instinctul de self - preservation , si gandul ca trebuie sa ajungi intreg acasa , pentru ca te asteapta mama / tata / copii / prietena / nevasta / amanta /cainele. stiu ca , din comparatia mea de mai sus nu sunt date exacte , dar ganditi-va a da o masina foarte puternica M3 unui incepator fara dsc fara esc ebs abs si mai stiu eu ce sisteme . va calca acceleratia prea tare , nu il va ierta , etc .... exemplele pot continua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 ..bre, GSX600F, una' veche, e..supersport????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 salut..tocmai am facut prima saptamana dupa ce am luat o suzuki GSX600F...,,naked''...merg cu ea prin orash...ma descurc... Nu am mai condus alt motor PANA acum dar, la examen cred c'am fost PRIMUL si singurul (nebun) care a dat poligonul cu politzaiu' de fatza, tinand mana stanga intinsa pe tot traseul din poligon ...asta era in septembrie pe 20, 2010. DECI, nu am probleme la condus...conduc cu grija..bine..n'am dat pana acum mai sus de a patra... ..imi recomandati ceva, vizavi de stilul de condus???? ..bre, uitai sa intreb--dati si lu' baiatu' lincu' cu ,,tehnic'' aici, ca tot caut si nu gasesc...si am nevoie...//mersi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 salut..tocmai am facut prima saptamana dupa ce am luat o suzuki GSX600F...,,naked''...merg cu ea prin orash...ma descurc... Nu am mai condus alt motor PANA acum dar, la examen cred c'am fost PRIMUL si singurul (nebun) care a dat poligonul cu politzaiu' de fatza, tinand mana stanga intinsa pe tot traseul din poligon ...asta era in septembrie pe 20, 2010. DECI, nu am probleme la condus...conduc cu grija..bine..n'am dat pana acum mai sus de a patra... ..imi recomandati ceva, vizavi de stilul de condus???? ..bre, uitai sa intreb--dati si lu' baiatu' lincu' cu ,,tehnic'' aici, ca tot caut si nu gasesc...si am nevoie...//mersi... Poti incepe prin a tine ambele maini pe ghidon. Asta e singura recomandare. Sfatul meu pentru tinerii si noii motociclisti este sa fie constienti permanent ca motociclismul este un sprot. Ca in orice sport performantele tin de mult exercitiu. Antrenati-va permanent fiind constienti de fiecare miscare pe care o faceti. Nu exista mers pe motocicleta relaxat. Este ca si cand ai intra in ringul de box ca sa te relaxezi putin. Niciodata nu esti perfect pregatit pentru motociclism. Motociclismul nu se invata o singura data apoi esti pregatit. Niciodata nu esti destul de pregatit. Sportivii se antreneaza permanent pentru a fi in forma. Fiti constienti ca din momentul in care aveti o motocicleta intre craci sunteti sportivi la antrenamente. Si automobilismul este un sport dar ca mai putin periculos. Un alt pericol il reprezinta anturajul. Sunt grupuri de motociclisti care nu discuta altceva decat viteza mare cu care au mers, cat de incet merge Gigel si Ionel fata de ei, ce tare au intrat ei in curba si cat de puternice sunt motoarele lor la enspe mii de turatii. Eventual cum au trecut ei pe o roata pe langa idiotul ala cu Pasatul. Nu va lasati provocati in curse demonstrative niciodata. Rezistati cat puteti impulsului de a le demonstra prietenilor cat de bine pilotati voi. Nu intrati in curse cu jmecherii cu masini tunate care va provoaca la semafor. Nu depasiti coloanele care se deplaseaza incet. Nu depasiti coloanele stationate cu viteza foarte mare. depasiti coloanele stationate cu o viteza care sa va permita sa vedeti miscarile soferilor. Astfel incat sa ii puteti observa cand trag de volan sa iasa din coloana ca sa depaseasca si ei. Incercati sa nu depasti coloanele stationate prin dreapta pe langa bordura. Daca o faceti totusi mergeti cu viteza mica nu se stie cand se deschide o protiera. Fiti stapani pe voi si pe motocicletele voastre. Nu aveti de demonstrat nimic nimanui. Mult noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 15, 2011 Share Postat Mai 15, 2011 ..bre, GSX600F, una' veche, e..supersport????? Nu.E cam pe sport-touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Mai 15, 2011 Share Postat Mai 15, 2011 M-a rugat cineva pe PM sa detaliez partea cu comfortul pe SS. Ii raspund aici ca poate mai sunt si altii interesati. Intrebarea era "cat de mult deranjeaza pozitia? Suficiet de mult incat sa-mi strice satisfactia plimbarii?". : Raspunsul e cam da. Lipsa de confort de pe un supersport iti strica din satisfactia plimbarilor mai lungi. Cat de mult ia din acea satisfactie depinde. In primul rand e factorul subiectiv. La inceput tinzi sa fii entuziasmat de motocicleta si acorzi mai putina atentie inconvenientelor. Apoi vin cele practice pe care n-ai cum sa le ignori indiferent de starea psihica. In functie de varsta si conditia fizica poti suporta mai mult sau mai putin pozitia pe SS. Daca ai dureri de spate cand stai mult aplecat vei avea probleme serioase pe SS. La fel cu incheieturile la maini. Mai e de notat saua cu putin burete care-ti amorteste fundul si pozitia scaritelor (sus si in spate) care-ti tine piciorele indoite mai rau ca alte motociclete (problema mai ales daca esti inalt). Desigur nici suspensiile tari pe drumuri mai putin decat perfecte nu ajuta. Altfel iti pot raspunde din cum ma simt eu pe SS. Acum 5 ani cand mi-am luat primul SS n-aveam cine stie ce probleme. Nici nu faceam drumuri lungi si eram intr-o conditie fizica mult mai buna. Acum insa am dureri de spate care nu numai ca ma distrag de placerea condusului dar se intind pe cateva zile dupa o plimbare mai sanatoasa, mai ales daca e un pic racoare. Mare atentie aici, protejeaza-ti mereu mijlocul de curent cu un brau, altfel o sa dezvolti dureri in zona aia de la mersul pe motor chiar daca nu le ai acum. Cea mai lunga plimbare a fost de 1000km intr-o zi, in total ~4000 de km in 6 zile. Schimbam mereu partile corpului care ma dureau. Ba imi tineam greutatea in picoare, ba in fund, ba rezemam burta de rezervor si incordam mijlocul, ba in maini (desi asta nu e deloc corect dar celelalte ma dureau prea rau). Nu pot sa zic ca regret plimbarea aia si nici ca nu mi-a placut aventura, dar cu siguranta m-as fi bucurat mult mai mult de ea pe un alt tip de motor. Merg de 5 ani pe SS si crede-ma ca n-am avut mari probleme cu durerile. Acea plimbare care ai facut-o tu nu este de SS - deci scuza-ma, chiar tu ti-ai ales motorul nepotrivit pentru a-l exploata cum doresti tu. Problema majora la SS sunt genunchi atunci cand ai drumuri drepte, fara curbe...gen autostrada. In rest e ok, dar nici 1000km zilnic, pentru astfel de plimbari iti trebuie un touring. Silenti - daca tu ai facut greseala cu alegerea motorului si te dor toate cele : de ce sa te asculte lumea ? Sincer - ti-ai luat motorul pt. cum arata sau ca iubesti sa te dai pe SS oriunde si oricand ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 Nu am mai condus alt motor PANA acum dar, la examen cred c'am fost PRIMUL si singurul (nebun) care a dat poligonul cu politzaiu' de fatza, tinand mana stanga intinsa pe tot traseul din poligon ...asta era in septembrie pe 20, 2010. ..imi recomandati ceva, vizavi de stilul de condus???? ..bre, uitai sa intreb--dati si lu' baiatu' lincu' cu ,,tehnic'' aici, ca tot caut si nu gasesc...si am nevoie...//mersi... 1-RECTIFIC, e vorba de aprilie, nu septembrie. 2-am gasit ,,tehnic'', e de fapt service. 3-Apreciez sfatul, e vorba de antrenament, vointa, curaj, cumpatare, sange rece, auto-control, rapiditate in gandire si reactii, si, de ce nu???NOROC....sa nu iasa in fatza vr-un nenorocit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.