Kosh Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 1. Supersportul e prea brutal. Fals, fals si iarasi fals. Desi capabil de niste acceleratii extreme SS are toata puterea intr-o banda extrem de ingusta si foarte apropiata de redline. Ce inseamna asta? Ca daca este condus sub aprox 7 mii RPM este bland ca o pisicuta, chiar anemic as putea spune. De asemenea inseamna ca este destul de greu sa o accelerezi din greseala prea puternic, adica sa-ti scape mana in gaz cu urmari nefaste. Ei, uite, eu nu sunt de-acord cu pasajul asta. Este extrem, EXTREM de usor sa-ti scape mana in gaz, mai ales daca nu stii sa tii mana pe ghidon cum trebuie. Si, datorita pozitiei "in dinti", la inceput vei cauta intai sa fii "comod" pe motocicleta, fara sa banui ca pozitia adoptata de tine (gen: sa nu ma mai doara incheieturile), combinata cu o groapa, sau denivelare, plus un pic de neatentie -> asa ajungi sa-ti faci cu mana propriei motociclete, impropriu spus caci tu, defapt, si daca ai noroc, te vei aduna de pe jos. Nu mi s-a intamplat pana acum, insa asta nu inseamna ca nu ti se poate intampla. Trebuie sa se intelegeaga doar un sigur lucru: felul in care un SS dezvolta puterea (aici ma refer doar la motocicleta al carui posesor sunt) te poate prinde in offside mai repede, mai subit si in cele mai neasteptate momente. Totul depinde numai si numai de tine. Vrei sa ai sanse cu un SS?? Stai calm, mergi usor cu ochii beliti si orice-ai face, n-o lasa sa urce in ture. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 Totul depinde numai si numai de tine. Vrei sa ai sanse cu un SS?? Stai calm, mergi usor cu ochii beliti si orice-ai face, n-o lasa sa urce in ture. Corect.Si atunci pt ce sa-si ia SS? SS-ul ca si motocicleta nu e brutala,am mers pe naked-uri mult mai brutale decat un ss,dar ca si pachet e ceva care nu are nici o treaba cu incepatorii. Pe SS se acumuleaza niste factori care impreuna dau o reteta perfecta pentru a pune in mari dificultati un incepator : pozitie,frane,ciclistica,suspensii,etc,etc.Fiecare luate in parte ajuta un rider cu experienta insa incomodeaza si penalizeaza un incepator. Zicea cineva ca nu ar fi mare diferenta intre un incepator auto pe o masina puternica si o dacie de ex.Total gresit : dacia te tempereaza imediat daca ai chef de tampenii (cine a incercat sa ia o curba in viteza cu o dacie e probabil de acord cu mine).Un bmw sa zicem,te ajuta,face ca totul sa fie usor si te impinge de la spate pana la un anumit punct (punct pe care un incepator nu-l va sesiza) si cand treci de acel punct te lasa.Acea limita este mult mai sus decat la o dacie si prin urmare mult mai periculoasa.Nu e vorba de cap aici pt ca orice incepator nu stie limitele pt ca e incepator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
soarebv Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 cred ca foarte mult conteaza si materia cenusie , indiferent de motor , ca e naked , ca e ss , ca e chopper etc . in momentul in care iti taie o ametita fata , tu avand 50 la ora , indiferent pe ce esti , cazi , in conditiile in care se intampla din scurt 3 4 metri . nu ati vazut naked care sa mearga cu 80 in oras ? eu am vazut nu ati vazut chopper cu 80 in oras ? eu am vazut nu ati vazut ss mergand tare in oras ? Nici eu , trec prea tare ) acum lasand gluma deoparte indiferent ce este va da cu tine de asfalt daca nu o respecti . Perfect adevarat Catalin, ideea ar fi totusi de a nu compara mere dulci cu mere acre. Cred ca ar fi trebuit specificat un pic faptul ca in topic se compara SS cu mobrele de inceput ( clasicul GPZ500, CB 500 etc). Acolo e marea diferenta. Sa ne gandim doar la clasica greseala de la inceputuri cand, cautand frana, palma trage de acceleratie: pai una e sa se intample asta pe un motor DE INCEPUT si alta e sa ti se lipeasca manusa de maneta unui SS. Intr-o zi era sa scap motorul de pe cric si din greseala l-am prins de acceleratie Iti dai seama ca daca era primul meu motor fugeam reaq in casa de frica la cum a facut acceleratia aia si ma ascundeam sub pat, evident lasand-o sa cada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 Nu mai speriati oamenii aiurea. Intra cineva care n-a mers niciodata pe motocicleta pe forum, citeste povestile astea si are impresia ca sportivele sunt dracu' gol. Daca ai putin talent te obisnuiesti, iar daca ai putina minte ai sanse mari sa nu patesti nimic. Cand m-am apucat de motociclism am intrebat si eu in stanga si in dreapta cum sunt diverse motoare. Majoritatea aveau varianta asta. Dai intr-o groapa si se ridica pe o roata, scapi putin mana in gaz si cazi, franezi si imediat blochezi fata. Numai faze din astea tragice. Ajunsesem sa cred toate prostile astea si sa caut un motor de 50-60 de cai. Am avut ocazia sa merg putin cu un 600rr din 2004. WTF? asta e dracu gol? Se inclina ca o jucarie, franeaza foarte bine si fara efort, motorul nu vibreaza si e foarte smooth. Dragoste la prima incalecare. Am cautat un 600rr dar pana la urma am luat un F4i ca l-am gasit intr-o stare exceptionala si la un pret foarte bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 wtf, cum poate un incepator care merge prin oras sa se urce pe, say, hornet si pe 600rr si sa aleaga vitezana? inteleg ceilalti factori de decizie - ca te vad p!zdele, ca suna nu stiu cum, ca e colorata misto, performante, frane etc. - dar pozitia la ghidon?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
soarebv Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 Nu mai speriati oamenii aiurea. Intra cineva care n-a mers niciodata pe motocicleta pe forum, citeste povestile astea si are impresia ca sportivele sunt dracu' gol. Daca ai putin talent te obisnuiesti, iar daca ai putina minte ai sanse mari sa nu patesti nimic. OK , si daca n-ai ???? Iti cumperi SS, dai tare in ea ca sa constati ca nu te incadrezi la " talentati " ? " Ai sanse mari sa nu patesti nimic " Faza asta m-a distrat cel mai tare. " Ajunsesem sa cred toate prostile astea " Sunt multi " netalentati " care traiesc DOAR datorita unor prostii ca astea ! Ne bucuram sa te avem printre noi. Sfaturile tale sunt pretioase 100% daca nu si mai mult. Asfalt uscat iti doresc si MULT TALENT in continuare, vei avea devoie de fiecare picatura, crede-ma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinC Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 Perfect adevarat Catalin, ideea ar fi totusi de a nu compara mere dulci cu mere acre. Cred ca ar fi trebuit specificat un pic faptul ca in topic se compara SS cu mobrele de inceput ( clasicul GPZ500, CB 500 etc). Acolo e marea diferenta. Sa ne gandim doar la clasica greseala de la inceputuri cand, cautand frana, palma trage de acceleratie: pai una e sa se intample asta pe un motor DE INCEPUT si alta e sa ti se lipeasca manusa de maneta unui SS. Intr-o zi era sa scap motorul de pe cric si din greseala l-am prins de acceleratie Iti dai seama ca daca era primul meu motor fugeam reaq in casa de frica la cum a facut acceleratia aia si ma ascundeam sub pat, evident lasand-o sa cada total deacord , dar totul depinde in mare masura de calaret , restul de conditile de drum , de ceilalti participanti la trafic un trafic ideal ar fi cel cu asfalt fara gropi , cu soferi de automobile care iti lasa loc in semafor sa treci , iti acorda prioritate si te protejeaza .. etc , dar cum toate acestea nu sunt posibile , chiar si in tarile civilizate , ramane instinctul de self - preservation , si gandul ca trebuie sa ajungi intreg acasa , pentru ca te asteapta mama / tata / copii / prietena / nevasta / amanta /cainele. stiu ca , din comparatia mea de mai sus nu sunt date exacte , dar ganditi-va a da o masina foarte puternica M3 unui incepator fara dsc fara esc ebs abs si mai stiu eu ce sisteme . va calca acceleratia prea tare , nu il va ierta , etc .... exemplele pot continua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 ..bre, GSX600F, una' veche, e..supersport????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 salut..tocmai am facut prima saptamana dupa ce am luat o suzuki GSX600F...,,naked''...merg cu ea prin orash...ma descurc... Nu am mai condus alt motor PANA acum dar, la examen cred c'am fost PRIMUL si singurul (nebun) care a dat poligonul cu politzaiu' de fatza, tinand mana stanga intinsa pe tot traseul din poligon ...asta era in septembrie pe 20, 2010. DECI, nu am probleme la condus...conduc cu grija..bine..n'am dat pana acum mai sus de a patra... ..imi recomandati ceva, vizavi de stilul de condus???? ..bre, uitai sa intreb--dati si lu' baiatu' lincu' cu ,,tehnic'' aici, ca tot caut si nu gasesc...si am nevoie...//mersi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 salut..tocmai am facut prima saptamana dupa ce am luat o suzuki GSX600F...,,naked''...merg cu ea prin orash...ma descurc... Nu am mai condus alt motor PANA acum dar, la examen cred c'am fost PRIMUL si singurul (nebun) care a dat poligonul cu politzaiu' de fatza, tinand mana stanga intinsa pe tot traseul din poligon ...asta era in septembrie pe 20, 2010. DECI, nu am probleme la condus...conduc cu grija..bine..n'am dat pana acum mai sus de a patra... ..imi recomandati ceva, vizavi de stilul de condus???? ..bre, uitai sa intreb--dati si lu' baiatu' lincu' cu ,,tehnic'' aici, ca tot caut si nu gasesc...si am nevoie...//mersi... Poti incepe prin a tine ambele maini pe ghidon. Asta e singura recomandare. Sfatul meu pentru tinerii si noii motociclisti este sa fie constienti permanent ca motociclismul este un sprot. Ca in orice sport performantele tin de mult exercitiu. Antrenati-va permanent fiind constienti de fiecare miscare pe care o faceti. Nu exista mers pe motocicleta relaxat. Este ca si cand ai intra in ringul de box ca sa te relaxezi putin. Niciodata nu esti perfect pregatit pentru motociclism. Motociclismul nu se invata o singura data apoi esti pregatit. Niciodata nu esti destul de pregatit. Sportivii se antreneaza permanent pentru a fi in forma. Fiti constienti ca din momentul in care aveti o motocicleta intre craci sunteti sportivi la antrenamente. Si automobilismul este un sport dar ca mai putin periculos. Un alt pericol il reprezinta anturajul. Sunt grupuri de motociclisti care nu discuta altceva decat viteza mare cu care au mers, cat de incet merge Gigel si Ionel fata de ei, ce tare au intrat ei in curba si cat de puternice sunt motoarele lor la enspe mii de turatii. Eventual cum au trecut ei pe o roata pe langa idiotul ala cu Pasatul. Nu va lasati provocati in curse demonstrative niciodata. Rezistati cat puteti impulsului de a le demonstra prietenilor cat de bine pilotati voi. Nu intrati in curse cu jmecherii cu masini tunate care va provoaca la semafor. Nu depasiti coloanele care se deplaseaza incet. Nu depasiti coloanele stationate cu viteza foarte mare. depasiti coloanele stationate cu o viteza care sa va permita sa vedeti miscarile soferilor. Astfel incat sa ii puteti observa cand trag de volan sa iasa din coloana ca sa depaseasca si ei. Incercati sa nu depasti coloanele stationate prin dreapta pe langa bordura. Daca o faceti totusi mergeti cu viteza mica nu se stie cand se deschide o protiera. Fiti stapani pe voi si pe motocicletele voastre. Nu aveti de demonstrat nimic nimanui. Mult noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 15, 2011 Share Postat Mai 15, 2011 ..bre, GSX600F, una' veche, e..supersport????? Nu.E cam pe sport-touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Mai 15, 2011 Share Postat Mai 15, 2011 M-a rugat cineva pe PM sa detaliez partea cu comfortul pe SS. Ii raspund aici ca poate mai sunt si altii interesati. Intrebarea era "cat de mult deranjeaza pozitia? Suficiet de mult incat sa-mi strice satisfactia plimbarii?". : Raspunsul e cam da. Lipsa de confort de pe un supersport iti strica din satisfactia plimbarilor mai lungi. Cat de mult ia din acea satisfactie depinde. In primul rand e factorul subiectiv. La inceput tinzi sa fii entuziasmat de motocicleta si acorzi mai putina atentie inconvenientelor. Apoi vin cele practice pe care n-ai cum sa le ignori indiferent de starea psihica. In functie de varsta si conditia fizica poti suporta mai mult sau mai putin pozitia pe SS. Daca ai dureri de spate cand stai mult aplecat vei avea probleme serioase pe SS. La fel cu incheieturile la maini. Mai e de notat saua cu putin burete care-ti amorteste fundul si pozitia scaritelor (sus si in spate) care-ti tine piciorele indoite mai rau ca alte motociclete (problema mai ales daca esti inalt). Desigur nici suspensiile tari pe drumuri mai putin decat perfecte nu ajuta. Altfel iti pot raspunde din cum ma simt eu pe SS. Acum 5 ani cand mi-am luat primul SS n-aveam cine stie ce probleme. Nici nu faceam drumuri lungi si eram intr-o conditie fizica mult mai buna. Acum insa am dureri de spate care nu numai ca ma distrag de placerea condusului dar se intind pe cateva zile dupa o plimbare mai sanatoasa, mai ales daca e un pic racoare. Mare atentie aici, protejeaza-ti mereu mijlocul de curent cu un brau, altfel o sa dezvolti dureri in zona aia de la mersul pe motor chiar daca nu le ai acum. Cea mai lunga plimbare a fost de 1000km intr-o zi, in total ~4000 de km in 6 zile. Schimbam mereu partile corpului care ma dureau. Ba imi tineam greutatea in picoare, ba in fund, ba rezemam burta de rezervor si incordam mijlocul, ba in maini (desi asta nu e deloc corect dar celelalte ma dureau prea rau). Nu pot sa zic ca regret plimbarea aia si nici ca nu mi-a placut aventura, dar cu siguranta m-as fi bucurat mult mai mult de ea pe un alt tip de motor. Merg de 5 ani pe SS si crede-ma ca n-am avut mari probleme cu durerile. Acea plimbare care ai facut-o tu nu este de SS - deci scuza-ma, chiar tu ti-ai ales motorul nepotrivit pentru a-l exploata cum doresti tu. Problema majora la SS sunt genunchi atunci cand ai drumuri drepte, fara curbe...gen autostrada. In rest e ok, dar nici 1000km zilnic, pentru astfel de plimbari iti trebuie un touring. Silenti - daca tu ai facut greseala cu alegerea motorului si te dor toate cele : de ce sa te asculte lumea ? Sincer - ti-ai luat motorul pt. cum arata sau ca iubesti sa te dai pe SS oriunde si oricand ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 Nu am mai condus alt motor PANA acum dar, la examen cred c'am fost PRIMUL si singurul (nebun) care a dat poligonul cu politzaiu' de fatza, tinand mana stanga intinsa pe tot traseul din poligon ...asta era in septembrie pe 20, 2010. ..imi recomandati ceva, vizavi de stilul de condus???? ..bre, uitai sa intreb--dati si lu' baiatu' lincu' cu ,,tehnic'' aici, ca tot caut si nu gasesc...si am nevoie...//mersi... 1-RECTIFIC, e vorba de aprilie, nu septembrie. 2-am gasit ,,tehnic'', e de fapt service. 3-Apreciez sfatul, e vorba de antrenament, vointa, curaj, cumpatare, sange rece, auto-control, rapiditate in gandire si reactii, si, de ce nu???NOROC....sa nu iasa in fatza vr-un nenorocit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CatalinC Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 deacord cu tine , la drumuri lungi , drepte / autostrada cam amortesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anonymous Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 Compromisul optim: F2, F3 sau F4i. Mai ales daca nu esti mic de statura (daca ai peste 1.80 si ceva muschi pe tine) mai greu "incapi" pe un 250cc. E o placere sa o calaresti. Si nici nu te plictisesti prea repede de ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibisorul Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 Sunt Si eu un incepator chit ca m-am inscris de mult timp pe acest forum,dinainte sa am permis:) Treaba e urmatoarea...din cate am vazut cum spunea colegul mai sus....Nu ii lasa pe altii sa te ia in jocul lor...daca cedezi.."poti CEDA de tot" Asta se intampla mai mereu..viteza si neatentia... Asfalt Uscat Tuturor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 (editat) Compromisul optim: F2, F3 sau F4i. Mai ales daca nu esti mic de statura (daca ai peste 1.80 si ceva muschi pe tine) mai greu "incapi" pe un 250cc. E o placere sa o calaresti. Si nici nu te plictisesti prea repede de ea. Mda, insa ce te faci cand viitorul "pilot" este un anti-talent insa nu stie asta... La inceput esti entuziasmat de motocicleta cumparata. Nici eu nu cred in sintaxa 125 -> 250 -> 400 etc. insa cred in a face alegerea CONSTIENT. Adica sa fii informat ce ti se poate intampla si la ce riscuri te expui caci, poate, intelegand aceste riscuri si factorii care duc spre ele, se mai reduce din entuziasm si incepi sa-ti pui anumite intrebari existentiale. Eu in asta cred cu tarie: CONSTIENTIZAREA. Cumpara motoreta care-ti place insa cunoscand atat "legendele urbane" cat si the hard facts. Nu-ti lua SS ca ai vazut la X, sau sa-i faci in ciuda lui Y caci tu vei fi la ghidon si te vei da cu capul de anumite chestii. In ceea ce priveste posibilitatea ca anumite "chestii" sa ti se intample si tie, eu zic sa te comporti/gandesti in felul urmator: daca i s-a intamplat unuia macar odata, sunt sanse sa ti se intample si tie. Poate mai putine sau mai multe sanse, insa cert acele sanse EXISTA! Editat Mai 17, 2011 de Kosh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 18, 2011 Share Postat Mai 18, 2011 Un link interesant. Va puteti face o idee ce le poate pielea comparand puterea la roata a diverselor modele. http://www.deeknow.com/dyno/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat Mai 23, 2011 Share Postat Mai 23, 2011 Un grafic nu spune mutle pentru un incepator. Ideal ar fi sa simta pe pielea lui cum accelereaza, cum sta pe curbe si cum se simte la viteza maxima respectiv cum franeaza un standard bike, 600F, 600RR, un superbike, o masina normala, un sportcar mediu si un supercar, preferabil din 2-3 generatii diferite. Sa compare performantele, greutatile, simturile la preturile vehiculelor si la experinta avuta pe fiecare. Teoria asta presupune sa le simta pe pielea lui dar sa mai si traiasca Dupa experienta asta nu cred ca ar alege multi incepatori motoarele de viteza, decat aia care isi cumpara motoare doar pentru felul in care arata si nimic altceva. Ceva imi spune ca tot am avea foarte multi incepatori pe vitezane dar macar o mica parte ar constientiza ca e prostie si ar lua altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Iunie 14, 2011 Autor Share Postat Iunie 14, 2011 (editat) Corect.Si atunci pt ce sa-si ia SS? SS-ul ca si motocicleta nu e brutala,am mers pe naked-uri mult mai brutale decat un ss,dar ca si pachet e ceva care nu are nici o treaba cu incepatorii. Pe SS se acumuleaza niste factori care impreuna dau o reteta perfecta pentru a pune in mari dificultati un incepator : pozitie,frane,ciclistica,suspensii,etc,etc.Fiecare luate in parte ajuta un rider cu experienta insa incomodeaza si penalizeaza un incepator. Asta e si pozitia mea referitor la subiect. Toti incepatorii vin cu "o s-o iau incet, o sa am capul pe umeri, etc". Pai si atunci de vrei SS cand s-ar potrivi mult mai bine un alt tip de motocicleta pentru mersul ala, indiferent ca esti incepator sau nu? Au trecut niste ani buni de cand am scris primul post, eram si eu incepator atunci. Chiar daca nu vad nimic fundamental gresit in ce-am scris atunci, acum m-as axa mai mult pe pozitia pe SS ca factor principal in discutia despre incepatori. Poate o sa rescriu tarasania desi sincer cine are mintea deschisa si vrea cu adevarat sa aleaga ceva potrivit de incepator are tone de informatii pe intenernet. Iar cine vrea SS indiferent de ce si cum n-ai ce sa-i spui. Bine cu forta nu se poate. Nu mai speriati oamenii aiurea. Intra cineva care n-a mers niciodata pe motocicleta pe forum, citeste povestile astea si are impresia ca sportivele sunt dracu' gol. Daca ai putin talent te obisnuiesti, iar daca ai putina minte ai sanse mari sa nu patesti nimic. Problema majoritatii este ca gandesc in termeni absoluti. Ori ca SS e dracu gol, ori ca e la fel ca celelalte. Lumea reala nu e asa, exista nuante de gri. Nu spune nimeni ca pe SS mori sigur iar pe GS500 n-o sa patesti nimic garantat. E vorba ca una e mai potrivita pentru inceput decat cealalta, iar hobby-ul pe 2 roti fiind periculos chiar si pe bicicleta vrei toate sansele de care poti avea parte. O motoreta mai potolita iti da niste sanse in plus. Nu exista garantii, nu exista viitor sigur, e o statistica. Dar sansele alea in plus cu un mers prudent cu un echipament bun de protectie si asa mai departe inseamna tot ce poti face tu sa-ti influentezi in bine viitorul. Bineinteels, poti sa nu patesti nimic pe hayabusa din prima cu 300 prin oras in slapi si maieu fara casca si poti sa mori pe scuter in echipament de circuit la 50. Dar care-s sansele? Merg de 5 ani pe SS si crede-ma ca n-am avut mari probleme cu durerile. Acea plimbare care ai facut-o tu nu este de SS - deci scuza-ma, chiar tu ti-ai ales motorul nepotrivit pentru a-l exploata cum doresti tu. Problema majora la SS sunt genunchi atunci cand ai drumuri drepte, fara curbe...gen autostrada. In rest e ok, dar nici 1000km zilnic, pentru astfel de plimbari iti trebuie un touring. Silenti - daca tu ai facut greseala cu alegerea motorului si te dor toate cele : de ce sa te asculte lumea ? Sincer - ti-ai luat motorul pt. cum arata sau ca iubesti sa te dai pe SS oriunde si oricand ? Am scris in postul ala, partea cu durerile depind de conditia fizica. Mie imi intepeneste spatele cand stau 5 minute aplecat sa spal vasele de exemplu, ca atare am probleme si pe SS. D-aia am si scris mai sus "daca ai probleme cu spatele". Cu genunchii eu n-am avut nicio treaba, din nou, depinde de problemele fiecaruia. Cert este insa ca SS are o pozitie chinuitoare si-ti va scoate repede la iveala articulatiile imperfecte. BIneinteles ca pentru plimbari lungi pe strada nu e potrivit SS, dar asta ma intebase respectivul in PM. Si realitatea este ca majoritatea covarsitoare merge numai pe strada cu SS. De ce am facut eu plimbarea aia pe SS? Pentru ca n-am bani de a treia motocicleta. Mi-as lua si un touring pentru drumetii, mi-as lua si un scuter pentru oras dar... De ce mi-am luat eu SS? Bag circuit de cate ori am timp si bani iar pe strada o folosesc in lipsa de altceva. Editat Iunie 14, 2011 de Silenti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Iunie 14, 2011 Share Postat Iunie 14, 2011 (editat) Cine doreste confort si putere sa isi ia BMW. Eu pe al meu ajung sa merg si sa imi dau seama ca ma strang ciorapii in ghete sau ca imi este prea cald in casca,sau etc tot felul de nimicuri, in nici un caz nu ma pot plange de pozitie,si spun lucrurile astea cand vorbesc de 700km/zi nu de o tura pana la paine si inapoi. Cat despre SS-uri , cui ii place ii place cui NU nu. Mare "smecherie" la capitolul putere mie nu mi se par,mai ales la capitolul serpentine viraje unde cu boxerul(sau cu un mono) "las in fum" un SS(astea nu au forta sa iasa din viraje,mai mult fac zgomot decat se misca, in opinia mea). DA sa ai o linie dreapta si sa ii dai cu un SS ,akolo sa zicem ca se mai simte in elementul lui(desi sunt multe motociclete care merg rapid fara sa fie SS-uri),dar unde e fun-ul ? Sa mergi in linie dreapa supersonic? Sfatul meu pt incepatori: Motocicleta cu ghidon drept si motor omniprezent in plaja de turatie. Degeaba ai jjjdemiii de cai in rosu,daca pana sa ajungi acolo te "claxoneaza" altii. AAA dupa ce inveti mai multe,experimentezi si altceva. Numai bine Editat Iunie 14, 2011 de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Iunie 14, 2011 Share Postat Iunie 14, 2011 Deci dupa parerea ta SS e pentru mers in linie dreapta, iar boxerele pentru dat pe curbe, unde sportivele sunt varza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Iunie 14, 2011 Share Postat Iunie 14, 2011 (editat) Deci dupa parerea ta SS e pentru mers in linie dreapta, iar boxerele pentru dat pe curbe, unde sportivele sunt varza. Eu nu vad cum poti exploata un SS la adevarata lui valoare pe CHEIA sau SIRIU. Comparativ cu o moto care are MULT CUPLU si alta ciclistica. Pe linie dreapta si scuteru prinde 80 si SS-ul prinde 250-300. Pe viraje sau in viata reala..............? PAS . Astepti sa ajungi in jdemiii sa poti depasi sau sa poti sa te joci,ca deh e ON - OFF.Incepator fiind cand intra in ON te ia prin suprindere etc. Faci depasiri(fara sa iti fie frica) cu 6-a la 80km/h cu un SS? Orice s-ar zice eu nu cred ca un SS e adecvat unui incepator. Cat despre curbe si ce ai mai scris tu acolo sus. Demonstreaza-mi tu prietene si arata-mi ca ma insel. Dupa aceea ..... mai vorbim. PS : NICIODATA nu te vei juca pe serpentine asa de bine cu semighidoane cum te joci cu un ghidon drept.(iarasi atingem subiectul SS ) Editat Iunie 14, 2011 de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Iunie 14, 2011 Share Postat Iunie 14, 2011 (editat) Pai sportivele tocmai pentru acceleratie, franare si luat curbe pe drumuri asfaltate au fost facute. Eu nu sunt in masura sa fac demonstratii ca sunt inca incepator si inca mai am cauciucurile neatinse cam un deget pe margine, dar cu siguranta o sa gasesti pe cineva care sa-ti poata demonstra ca gresesti profund. Ce intrebare e asta cu depasirea intr-a 6-a la 80km/h? Tu poti face depasiri in a 6-a la 30km/h? Ce relevanta are? trage de la 7000 la 15000, de ce trebuie sa depasesti cu 4000rpm in ultima treapta? Editat Iunie 14, 2011 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Iunie 14, 2011 Share Postat Iunie 14, 2011 Pai sportivele tocmai pentru acceleratie, franare si luat curbe pe drumuri asfaltate au fost facute. Eu nu sunt in masura sa fac demonstratii ca sunt inca incepator si inca mai am cauciucurile neatinse cam un deget pe margine, dar cu siguranta o sa gasesti pe cineva care sa-ti poata demonstra ca gresesti profund. Ce intrebare e asta cu depasirea intr-a 6-a la 80km/h? Tu poti face depasiri in a 6-a la 30km/h? Ce relevanta are? trage de la 7000 la 15000, de ce trebuie sa depasesti cu 4000rpm in ultima treapta? Da,viraje LARGI , pe serpentine te cam innozi cu ea. Am avut ocazia sa merg cu un SS. Da stabila la viteze MARI ( dar un incepator nu merge cu + mach 1 ) si iarasi stabila pe viraje largi. Dar pe serpentine..... pozitia mi s-a parut infecta si deloc cooperanta( ace de par mai ales ) + deranjant caracterul motorului 4linie care are doua fete. Sa vad eu un incepator pe un SS ca iese dintr-un viraj accelerand si deodata BUM sa se trezeasca motorul. Ce face? Eu de aceea am zis ghidon drept (sa ai parghie) + motor omniprezent (mono,sau V2) care sa nu iti dea ALBA NEAGRA. Relevanta ca trage motorul de la 2000(in cazul meu) 7000 sau 15000 e ca sti daca ai pe cine sa te bazezi. Ca incepator conteaza foarte mult sa ai sub tine un motor pe care te poti baza,cu un caracter bine definit. NU ON/OFF. Tu gresesti referitor la curbe cu SS-ul. Ai auzit de PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB ? Cate motociclete de viteza vezi acolo? Cate motociclete naked sau supermoto vezi acolo? Eu cand zic curbe si viraje ma refer la serpentine nu la DN1(pana la Comarnic/Sinaia). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.