Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Compromisul optim: F2, F3 sau F4i.

 

Mai ales daca nu esti mic de statura (daca ai peste 1.80 si ceva muschi pe tine) mai greu "incapi" pe un 250cc.

 

E o placere sa o calaresti. Si nici nu te plictisesti prea repede de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt Si eu un incepator chit ca m-am inscris de mult timp pe acest forum,dinainte sa am permis:)

Treaba e urmatoarea...din cate am vazut cum spunea colegul mai sus....Nu ii lasa pe altii sa te ia in jocul lor...daca cedezi.."poti CEDA de tot"

Asta se intampla mai mereu..viteza si neatentia... :unsure:

 

Asfalt Uscat Tuturor :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Kosh

Compromisul optim: F2, F3 sau F4i.

 

Mai ales daca nu esti mic de statura (daca ai peste 1.80 si ceva muschi pe tine) mai greu "incapi" pe un 250cc.

 

E o placere sa o calaresti. Si nici nu te plictisesti prea repede de ea.

 

Mda, insa ce te faci cand viitorul "pilot" este un anti-talent insa nu stie asta...

La inceput esti entuziasmat de motocicleta cumparata.

Nici eu nu cred in sintaxa 125 -> 250 -> 400 etc. insa cred in a face alegerea CONSTIENT. Adica sa fii informat ce ti se poate intampla si la ce riscuri te expui caci, poate, intelegand aceste riscuri si factorii care duc spre ele, se mai reduce din entuziasm si incepi sa-ti pui anumite intrebari existentiale.

Eu in asta cred cu tarie: CONSTIENTIZAREA. Cumpara motoreta care-ti place insa cunoscand atat "legendele urbane" cat si the hard facts. Nu-ti lua SS ca ai vazut la X, sau sa-i faci in ciuda lui Y caci tu vei fi la ghidon si te vei da cu capul de anumite chestii.

 

In ceea ce priveste posibilitatea ca anumite "chestii" sa ti se intample si tie, eu zic sa te comporti/gandesti in felul urmator: daca i s-a intamplat unuia macar odata, sunt sanse sa ti se intample si tie. Poate mai putine sau mai multe sanse, insa cert acele sanse EXISTA!

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un grafic nu spune mutle pentru un incepator.

 

Ideal ar fi sa simta pe pielea lui cum accelereaza, cum sta pe curbe si cum se simte la viteza maxima respectiv cum franeaza un standard bike, 600F, 600RR, un superbike, o masina normala, un sportcar mediu si un supercar, preferabil din 2-3 generatii diferite. Sa compare performantele, greutatile, simturile la preturile vehiculelor si la experinta avuta pe fiecare. Teoria asta presupune sa le simta pe pielea lui dar sa mai si traiasca :) Dupa experienta asta nu cred ca ar alege multi incepatori motoarele de viteza, decat aia care isi cumpara motoare doar pentru felul in care arata si nimic altceva. Ceva imi spune ca tot am avea foarte multi incepatori pe vitezane :( dar macar o mica parte ar constientiza ca e prostie si ar lua altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Corect.Si atunci pt ce sa-si ia SS?

SS-ul ca si motocicleta nu e brutala,am mers pe naked-uri mult mai brutale decat un ss,dar ca si pachet e ceva care nu are nici o treaba cu incepatorii.

Pe SS se acumuleaza niste factori care impreuna dau o reteta perfecta pentru a pune in mari dificultati un incepator : pozitie,frane,ciclistica,suspensii,etc,etc.Fiecare luate in parte ajuta un rider cu experienta insa incomodeaza si penalizeaza un incepator.

Asta e si pozitia mea referitor la subiect. Toti incepatorii vin cu "o s-o iau incet, o sa am capul pe umeri, etc". Pai si atunci de vrei SS cand s-ar potrivi mult mai bine un alt tip de motocicleta pentru mersul ala, indiferent ca esti incepator sau nu? Au trecut niste ani buni de cand am scris primul post, eram si eu incepator atunci. Chiar daca nu vad nimic fundamental gresit in ce-am scris atunci, acum m-as axa mai mult pe pozitia pe SS ca factor principal in discutia despre incepatori. Poate o sa rescriu tarasania desi sincer cine are mintea deschisa si vrea cu adevarat sa aleaga ceva potrivit de incepator are tone de informatii pe intenernet. Iar cine vrea SS indiferent de ce si cum n-ai ce sa-i spui. Bine cu forta nu se poate.

Nu mai speriati oamenii aiurea. Intra cineva care n-a mers niciodata pe motocicleta pe forum, citeste povestile astea si are impresia ca sportivele sunt dracu' gol. Daca ai putin talent te obisnuiesti, iar daca ai putina minte ai sanse mari sa nu patesti nimic.

Problema majoritatii este ca gandesc in termeni absoluti. Ori ca SS e dracu gol, ori ca e la fel ca celelalte. Lumea reala nu e asa, exista nuante de gri. Nu spune nimeni ca pe SS mori sigur iar pe GS500 n-o sa patesti nimic garantat. E vorba ca una e mai potrivita pentru inceput decat cealalta, iar hobby-ul pe 2 roti fiind periculos chiar si pe bicicleta vrei toate sansele de care poti avea parte. O motoreta mai potolita iti da niste sanse in plus. Nu exista garantii, nu exista viitor sigur, e o statistica. Dar sansele alea in plus cu un mers prudent cu un echipament bun de protectie si asa mai departe inseamna tot ce poti face tu sa-ti influentezi in bine viitorul. Bineinteels, poti sa nu patesti nimic pe hayabusa din prima cu 300 prin oras in slapi si maieu fara casca si poti sa mori pe scuter in echipament de circuit la 50. Dar care-s sansele?

Merg de 5 ani pe SS si crede-ma ca n-am avut mari probleme cu durerile. Acea plimbare care ai facut-o tu nu este de SS - deci scuza-ma, chiar tu ti-ai ales motorul nepotrivit pentru a-l exploata cum doresti tu.

Problema majora la SS sunt genunchi atunci cand ai drumuri drepte, fara curbe...gen autostrada. In rest e ok, dar nici 1000km zilnic, pentru astfel de plimbari iti trebuie un touring.

Silenti - daca tu ai facut greseala cu alegerea motorului si te dor toate cele : de ce sa te asculte lumea ? Sincer - ti-ai luat motorul pt. cum arata sau ca iubesti sa te dai pe SS oriunde si oricand ?

Am scris in postul ala, partea cu durerile depind de conditia fizica. Mie imi intepeneste spatele cand stau 5 minute aplecat sa spal vasele de exemplu, ca atare am probleme si pe SS. D-aia am si scris mai sus "daca ai probleme cu spatele". Cu genunchii eu n-am avut nicio treaba, din nou, depinde de problemele fiecaruia. Cert este insa ca SS are o pozitie chinuitoare si-ti va scoate repede la iveala articulatiile imperfecte.

BIneinteles ca pentru plimbari lungi pe strada nu e potrivit SS, dar asta ma intebase respectivul in PM. Si realitatea este ca majoritatea covarsitoare merge numai pe strada cu SS. De ce am facut eu plimbarea aia pe SS? Pentru ca n-am bani de a treia motocicleta. Mi-as lua si un touring pentru drumetii, mi-as lua si un scuter pentru oras dar... De ce mi-am luat eu SS? Bag circuit de cate ori am timp si bani iar pe strada o folosesc in lipsa de altceva.

Editat de Silenti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine doreste confort si putere sa isi ia BMW.

Eu pe al meu ajung sa merg si sa imi dau seama ca ma strang ciorapii in ghete sau ca imi este prea cald in casca,sau etc tot felul de nimicuri, in nici un caz nu ma pot plange de pozitie,si spun lucrurile astea cand vorbesc de 700km/zi nu de o tura pana la paine si inapoi.

 

Cat despre SS-uri , cui ii place ii place cui NU nu. Mare "smecherie" la capitolul putere mie nu mi se par,mai ales la capitolul serpentine viraje unde cu boxerul(sau cu un mono) "las in fum" un SS(astea nu au forta sa iasa din viraje,mai mult fac zgomot decat se misca, in opinia mea).

 

DA sa ai o linie dreapta si sa ii dai cu un SS ,akolo sa zicem ca se mai simte in elementul lui(desi sunt multe motociclete care merg rapid fara sa fie SS-uri),dar unde e fun-ul ? Sa mergi in linie dreapa supersonic?

 

Sfatul meu pt incepatori:

Motocicleta cu ghidon drept si motor omniprezent in plaja de turatie.

Degeaba ai jjjdemiii de cai in rosu,daca pana sa ajungi acolo te "claxoneaza" altii.

AAA dupa ce inveti mai multe,experimentezi si altceva.

 

Numai bine :cheers:

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci dupa parerea ta SS e pentru mers in linie dreapta, iar boxerele pentru dat pe curbe, unde sportivele sunt varza. :moron:

 

Eu nu vad cum poti exploata un SS la adevarata lui valoare pe CHEIA sau SIRIU. Comparativ cu o moto care are MULT CUPLU si alta ciclistica. Pe linie dreapta si scuteru prinde 80 si SS-ul prinde 250-300.

Pe viraje sau in viata reala..............? PAS .

Astepti sa ajungi in jdemiii sa poti depasi sau sa poti sa te joci,ca deh e ON - OFF.Incepator fiind cand intra in ON te ia prin suprindere etc.

 

Faci depasiri(fara sa iti fie frica) cu 6-a la 80km/h cu un SS?

 

Orice s-ar zice eu nu cred ca un SS e adecvat unui incepator.

 

Cat despre curbe si ce ai mai scris tu acolo sus. Demonstreaza-mi tu prietene si arata-mi ca ma insel. Dupa aceea ..... mai vorbim. :cheers:

PS : NICIODATA nu te vei juca pe serpentine asa de bine cu semighidoane cum te joci cu un ghidon drept.(iarasi atingem subiectul SS )

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sportivele tocmai pentru acceleratie, franare si luat curbe pe drumuri asfaltate au fost facute.

Eu nu sunt in masura sa fac demonstratii ca sunt inca incepator si inca mai am cauciucurile neatinse cam un deget pe margine, dar cu siguranta o sa gasesti pe cineva care sa-ti poata demonstra ca gresesti profund.

 

Ce intrebare e asta cu depasirea intr-a 6-a la 80km/h?

Tu poti face depasiri in a 6-a la 30km/h? Ce relevanta are? trage de la 7000 la 15000, de ce trebuie sa depasesti cu 4000rpm in ultima treapta?

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sportivele tocmai pentru acceleratie, franare si luat curbe pe drumuri asfaltate au fost facute.

Eu nu sunt in masura sa fac demonstratii ca sunt inca incepator si inca mai am cauciucurile neatinse cam un deget pe margine, dar cu siguranta o sa gasesti pe cineva care sa-ti poata demonstra ca gresesti profund.

 

Ce intrebare e asta cu depasirea intr-a 6-a la 80km/h?

Tu poti face depasiri in a 6-a la 30km/h? Ce relevanta are? trage de la 7000 la 15000, de ce trebuie sa depasesti cu 4000rpm in ultima treapta?

 

 

Da,viraje LARGI , pe serpentine te cam innozi cu ea. Am avut ocazia sa merg cu un SS. Da stabila la viteze MARI ( dar un incepator nu merge cu + mach 1 ) si iarasi stabila pe viraje largi. Dar pe serpentine..... pozitia mi s-a parut infecta si deloc cooperanta( ace de par mai ales ) + deranjant caracterul motorului 4linie care are doua fete.

Sa vad eu un incepator pe un SS ca iese dintr-un viraj accelerand si deodata BUM sa se trezeasca motorul. Ce face?

Eu de aceea am zis ghidon drept (sa ai parghie) + motor omniprezent (mono,sau V2) care sa nu iti dea ALBA NEAGRA.

 

Relevanta ca trage motorul de la 2000(in cazul meu) 7000 sau 15000 e ca sti daca ai pe cine sa te bazezi.

Ca incepator conteaza foarte mult sa ai sub tine un motor pe care te poti baza,cu un caracter bine definit.

NU ON/OFF.

 

Tu gresesti referitor la curbe cu SS-ul. Ai auzit de PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB ? Cate motociclete de viteza vezi acolo? Cate motociclete naked sau supermoto vezi acolo?

Eu cand zic curbe si viraje ma refer la serpentine nu la DN1(pana la Comarnic/Sinaia).

:wave: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am vazut PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB se tine si pe asfalt si pe macadam deci d`asta nu sunt sportive acolo.Si personal nu cred ca un naked face un ss pe serpentine altfel in wsbk sau in motogp am avea numai nakeduri daca ss ca si constructie nu e bun de curbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am vazut PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB se tine si pe asfalt si pe macadam deci d`asta nu sunt sportive acolo.Si personal nu cred ca un naked face un ss pe serpentine altfel in wsbk sau in motogp am avea numai nakeduri daca ss ca si constructie nu e bun de curbe.

 

OFF topic.

moto GP & superbike NU SE TIN PE SERPENTINE.Sa nu provocam confuzii.

SUPERMOTO este motocicleta ideala de serpentine.:cheers:

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zicem dar nici Pikes Peak nu poti sa dai exemplu pentru ca nu sunt numai serpentine pe asfalt mai are si o portiune de macadam.

Editat de k-2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bigfoot - nu prea e locul in topicul asta de discutii SS vs SMT, dar daca tot ai inceput... :P

In niciun caz nu e mai potrivit SMT decat SS pe serpentine. Vezi toate competitiile de hill climb din lume. Evident cele mixte (cu portinui neasfaltate) nu se pun. SMT castiga doar pe chestii extrem de inguste, nu stiu, sa aiba 1m latime soseaua si sa aiba curbe 180 de grade la fiecare 10m. Pana si pe Amckart castiga la timp decisiv SS, iar ala numai circuit de SS nu e, nici n-au unde sa schimbi viteza. Si zici de acceleratie ON-OFF la SS? Fata de SMT? Glumesti sper. Nimic nu e mai on-off si mai brutal decat un monocilindru de enduro/cross/sm. Am monocilidru si-l iubesc pe coclauri, evident nu se potriveste nimic mai bine acolo. Dar cu strada n-are nicio treaba. Mult prea scurta banda de turatii folosibile. M-ai auzit bine. Exact de ce acuzi tu SS sufera SMT. Cat ai, 2-3k ture folosibile la un monocilindru d-ala? La SS ai vreo 6-7. Spre diferenta de tine nu m-am dat o data pe "inamic", am roti de SMT la enduroaica si-am facut ceva km pe strada cu ea.

 

Revenind, exista motive serioase de a nu alege SS ca incepator. Dar daca le prezentam pe cele gresite (printre care si "e prea brutala") vor descoperi repede incepatorii ca nu e adevarat si vor considera ca ne inselam, SS fiind numai bun pentru ei.

Editat de Silenti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca Bigfoot are dreptate pe undeva cu ideea lui. Adica in viata reala, pe serpentine unde asfaltul nu e mereu perfect, o motocicleta cu ghidon lat si inalt iti da mult mai multa siguranta decat un supersport. Ceea ce, pentru un rider fara prea multa experienta, poate face diferenta. Adica merge mai relaxat, mai safe si mai repede.

 

Acestea fiind zise, daca e vorba de viraje cu asfalt bun (nu serpentine la 180 de grade pe drum ingust), un rider care stie ce face cu un supersport merge mai repede. De ce? Se inclina repede, are plaja de turatie mare, libertate de inclinare mare, poate face hanging-off si isi sporeste si mai mult viteza pe viraj la aceeasi inclinare. Plus gume lipicioase, frane bune, ciclistica gandita ca sa poti intra pe frane in viraj etc.

 

Daca e sa luam Cheia ca exemplu (incepand din Valenii de Munte), ca sa merg cat mai repede as alege un KTM 990 SMT sau un Ducati Multistrada, nu o vitezana. Probabil as putea sa sustin acelasi ritm si pe supersport, dar as merge mai incordat. Pentru Brasov-Sighisoara, in schimb, supersportul ruleaza.

 

Per total, pentru mers pe strada (mai ales in Romania) eu nu vad rostul unui supersport. Si nu neaparat din cauza pozitiei, desi si asta e o problema, ci si pentru ca te distrezi doar in anumite situatii cu supersportul, situatii destul de rar intalnite in viata de zi cu zi. Am avut supersport, in anumite momente mi-a placut maxim pe strada, dar majoritatea timpului stai cu grija sa incetinesti la gropi, daca iei pasager sta naspa, ca sa simti o placere trebuie sa il turezi si atunci ajungi deja la viteze maricele (risc de accident, pierdut permis etc). Acum mi-as lua supersport doar daca as merge des pe circuit cu el. Pentru strada, Dominatorul pe care il am (am dat Fireblade-ul pe el) e arhisuficient. Merg pe orice fel de drum, e super agil, consuma putin, pozitia e misto si pe serpentine ma distrez de minune si las destui vitezisti in urma. Plus ca pot sa merg si off-road, merge si pe o roata si daca il dai pe jos nu e stres mare cu pagubele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe serpentinele alea merg totusi si tiruri. Adica nu-i pista de biciclete cu curbe stranse la 180 de grade sa nu poti lua virajele. Mie mi s-a parut distractiv pe serpentine si n-am avut niciun stres cu CBR-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe serpentinele alea merg totusi si tiruri. Adica nu-i pista de biciclete cu curbe stranse la 180 de grade sa nu poti lua virajele. Mie mi s-a parut distractiv pe serpentine si n-am avut niciun stres cu CBR-ul.

 

Eu nu ziceam sa le iei pur si simplu, ci sa le iei tare. Adica pe acele serpentine un supermoto arde linistit orice supersport, la asta ma refeream.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silenti : nu stiu cum se comporta CCM 404 dar HSV 450 SMR al meu trage de jos ca un bivol(se ridica cu3-a fara probleme,fara ambreiaj fara sa schimb centrul de greutate,e de ajuns sa o ciupesc 2sec),nu am gauri de putere in plaja joasa - medie de turatie.

( la 2t e invers)

 

Kriminal stie bine ce zice ;) . El cred ca stie cel mai bine,din moment ce a avut Fireblade si acum Dominator.

Daca esti pe WARMODE cu un SM,un SS nu are sanse pe Cheia sau alte viraje de acest gen.

50 cai(turbati si omniprezenti) la 115kg 6 rapoarte scurte de tractiune + o pozitie care iti permite MULTE :D .

 

Acum totul depinde de gusturi.

Rational vorbind SS nu e stralucit pe serpentine (daca esti sportiv) din 2 pct de vedere:

1 nu ai o pozitie care sa fie cooperanta

2 motorul nu are LOC nu are UNDE sa se exprime ba esti ON ba esti OFF .

 

prea mult zgomot prea putina miscare pana sa intre in explozia de putere,KTM -ul iese din viraje ca un tun. 640cmc mono vs 1000cmc 4l.

 

Inca un filmulet nostim :laugh: SUPERMOTO vs NAKED vs SS

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In raliul rutier Moto Tour (al doilea filmulet) castiga in mod constant naked-uri. Exista si supersporturi care au castigat (Honda Fireblade), dar cu ghidon lat si inaltat si rapoarte mai scurte in transmisie (adica un fel de naked cu carene si cu multa putere). Supermoto-urile pure (cum e WR-ul din film) sunt mereu in top 10, dar nu castiga niciodata pentru ca pierd prea mult pe traseele rapide. Plus ca pilotii cu sanse la victorie nu prea isi aleg supermoto pentru ca ii termina pe etapele de legatura (sunt foarte inconfortabile si in raliul ala stai zile intregi in sa).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...