Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

nu reusesc nicicum sa inteleg eticheta asta pe care o puneti toti din start: incepator pe SS inseamna ca esti ca si mort!

Nici vorba, mor un procent destul de mic din total, insa totusi mult mai mare decat cei care incep pe ceva mai potolit. Dar nu numai siguranta e problema, mai e si faptul ca vei invata mult mai greu pe un SS fata de altceva, asta ti-o spun din experienta. Si apoi mai e si confortul, si aspectul practic...

Dar cum tu te-ai hotarat deja ce rost are sa imi uzez tastatura, ia si citeste tot ce apuci pe aici, e culmea sa vrei si totul mura in gura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai da-te in spanac cu asfaltul tau uscat!! Ai prins si tu vb. asta de duh, crezand ca asta e cardul tau VIP la intrarea in comunitatea asta.

 

Fara ganduri rele la adresa mea da???? :wave:

Bine zis :cheers: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Mi'am luat de curand un Kawasaki Ninja 636 model 2005,131Cp.Intrebare:care este cel mai bun ulei pe care'l pot folosi si ce filtru?Este ok sa'mi pun un filtru racing sau nu?Motorul are 4500km.Ce altceva ar mai trebui stiut cand iti iei un kawa636?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Mi'am luat de curand un Kawasaki Ninja 636 model 2005,131Cp.Intrebare:care este cel mai bun ulei pe care'l pot folosi si ce filtru?Este ok sa'mi pun un filtru racing sau nu?Motorul are 4500km.Ce altceva ar mai trebui stiut cand iti iei un kawa636?

 

Pune filtru de aer racing, e foarte bun.Intreaba la magazinul de unde cumperi/sau intreaba-l pe cel de la care cumperi, ce filtre de ulei si de aer se potrivesc cu motorul tau, cat despre ulei: Motul 300v factory line, 10w 40.

Editat de Cata MCMLXXXVII
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Mi'am luat de curand un Kawasaki Ninja 636 model 2005,131Cp.Intrebare:care este cel mai bun ulei pe care'l pot folosi si ce filtru?Este ok sa'mi pun un filtru racing sau nu?Motorul are 4500km.Ce altceva ar mai trebui stiut cand iti iei un kawa636?

Scuze de offtopic :blbl:

Cum ti se pare 636-le ? ai fost cu el in afara orasului ? A meritat bani :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impartasesc acelasi sentiment. Indiferent ce moto ai, iti asumi un risc. Si uneori ai vrea sa pui genunchii jos si buf. Oricat de mare si tare te crezi Dumnezeu iti arata ca de fapt esti la fel de mic ca o furnica. Experienta nu are nici o legatura cand risti. Risti pentru o senzatie, un sentiment si atat. Experienta nu te salveaza intotdeauna de moarte. Riscul inseamna ca intr-un fel te astepti sa se intample ceva nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....hehehe.... ce tare.... deschid topicul si ma uit pe ultima pagina si vad "Salut! Mi'am luat de curand un Kawasaki Ninja 636 model 2005,131Cp.Intrebare:care este cel mai bun ulei pe care'l pot folosi si ce filtru?Este ok sa'mi pun un filtru racing sau nu?Motorul are 4500km.Ce altceva ar mai trebui stiut cand iti iei un kawa636?" .....zic.... uau am gresit topicul... parca era ceva cu incepatori pe supersport....in fine.... ideea e ca si eu ma numar printre ei.... cu un kawasaki zx-6r din 99... 108 ponei cica..... si sant in viata, nu m-a traznit, nu m-a trantit.... inca. Sper sa pot sa va mai povestesc si peste 2-3 luni, ba chiar un an doi si de ce nu poate chiar la batranete, despre cum am inceput eu pe un supersport si nu am patit nimic. Asa ca gazu mic, mergeti la biserica, ochii cat cepele si asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experienta nu are nici o legatura cand risti. Risti pentru o senzatie, un sentiment si atat. Experienta nu te salveaza intotdeauna de moarte.

 

Nu prea sunt de aceeasi parere cu tine :ok:. Te minti singur daca tu crezi asa ceva.

Editat de claudiu nx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca incepi pe supersport nu inseamna ca o sa cazi si o sa te faci praf. inseamna ca shansele sa ai accident cresc foarte mult. fiecare risca pe pielea lui. macar aveti grija sa riscati pe pielea voastra si nu si pe a altora care sunt in trafic, ca am vazut cativa pe vitezane care mergeau total haotic bruscau la acceleratii la frane la tot. daca stii sa mergi bine pe motor inseamna ca stii sa mergi cu ea in asa fel incat daca ai pasager sa poata sta si fara sa se tzina, ca toti putem sa bagam mana in gaz sau sa punem frane tari. eu nu prea sunt de acord cu incepatorii pe sportive dar na :ok: e treaba voastra eu am preferat sa o iau usor usor si uite asa in 14.000 km nu am avut nici macar o zgarietura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

www.scoalaautomoto.ro

Am terminat de curand scoala de soferi cat A si am dat la SCOALA TOMINA de cel mai adevarat instructor : NIKY!!!

Pt cei care au facut scoala la Tomina as vrea sa vad daca mai sunt motociclisti care au obtinut permisul de conducere sub indrumarea lui Niky si parerile lor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca motocicletele supersport sunt destinate altor conditii de drum si a altei mentalitati din partea celorlalti participanti la trafic precum si a unei educatii rutiere complexe. In Romania, sansele sa te intorci intreg acasa dupa ce faci o iesire cu o motocicleta supersport pe care o pilotezi peste 7000 de ture (pentru ca aceste motoare sunt construite pentru a avea un regim optim de functionare in turatii ridicate) sunt destul de scazute mai ales cand trebuie sa te strecori prin traficul bucurestean. La noi tendinta este sa ai un motor cat mai performant si cu multi caluti putere, iar motocicleta sa arate cat mai bine, sa atraga cat mai multe priviri si sa fie invidiosi toti "dusmanii". Experienta 0 si echipament de protectie care de cele mai multe ori include o casca pentru ca legea impune acest lucru si o jacketuta ca sa nu-ti fie frigulet. Cam atat. In rest multa viteza, ambalat motorul degeaba, acceleratii scurte si apoi frane ca ai in fata semafor. Si ne intrebam de ce sunt atatea tragedii. Sper ca in fiecare an acest numar al accidentelor rutiere sa scada, indiferent daca sunt auto sau moto. Din nefericere, drumurile devin din ce in ce mai aglomerate, iar asfaltul din ce in ce mai imprevizibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca Honda CBR 600F se incadreaza in categoriea supersport atunci eu ma incadrez in categoria incepator pe supersport....

 

Deh... l-am sunat pe unu care aduce motoare din Germania cu gandul sa-mi iau motor de 125 si mi-am luat unu de 600 care mai e si nervos pe deasupra.

 

Cu toate ca nu am multe drumuri la activ, nu mi s-a parut a fi o motocicleta greu de controlat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super tare postul.Eu personal sunt incepator dar am condus (pilotat ca nu stiu cum e mai corect spus) de la 600 pana la 1300.Cate putin este adevarat dar destul cat sa ii prind gustul.Personal imi place suzuki gsx 1 r si am de gand sa il cumpar.Personal nu imi este frica de primele 2-3-4-5 luni de la cumparare.Mai degraba imi este frica de ce se poate intampla dupa primul an cand deja ai putina experienta si crezi ca le stii pe toate.

 

Felicitari inca o data pt. post.Nu stiu daca m'am facut inteles dar sper sa se prinda ideea

 

 

P.S. Nu am motor.Tot ce am condus sunt motoarele prietenilor.

Editat de borcanel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator montecristo
:angryfire: multumesc, acum am inteles de ce sa nu-mi iau un ss. aveam multe modele in cap, care ami de care insa nici unul peste 750 dar erau ss-uri. ultimul era un ducati 750ss din 96 in personalizat castrol cu negru si portocaliu. are un prieten de al meu unul galben foarte frumos si acum inteleg de ce imi spunea sa nu-mi iau niciodata asa ceva, decat daca nu ami vreau sa traiesc. nu exagereaza in ceeace ma priveste pt ca eu cred ca sunt una dintre maimutele alea ce ar trage de gaz doar. am mai condus insa putin, cred ca o sa ma multumesc cu ceva de maxim 600 pt inceput. cel ami curand in august voi avea un motor nu stiu inca ce, acum trebuie sa fac eliminari si sa ma uit la alte modele, insa cand voi avea si vor fi reuniuni si vei fi si tu acolo te voi cauta sa-ti dau o bere si sa-ti spun ca, probabil, mi-ai salvat viata.asfalt uscat, bafta multa, viata lunga si femei frumoase! :angryfire:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca este recomandat ca incepator sa iti iei supersport mai ales daca nu ai permis cat B si daca nu stii care e treaba in trafic. la scoala nu inveti mare lucru si cand iesi pe sosea ca incepator cu supersport e nasol rau mai ales daca nu stii sa te controlezi si te crezi in GTA e posibil sa o patesti rau de tot. Ca incepator trebuie sa ai motoru pus la punct si sa nu te crezi stapanul soselelor .

Multe accidente se pun pe seama vitezei. trebuie insa sa realizam ca viteza nu este un balaur din poveste, care vine din neant si tranteste motociclisti. Noi controlam fierul si alegem viteza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:angryfire: multumesc, acum am inteles de ce sa nu-mi iau un ss. aveam multe modele in cap, care ami de care insa nici unul peste 750 dar erau ss-uri. ultimul era un ducati 750ss din 96 in personalizat castrol cu negru si portocaliu. are un prieten de al meu unul galben foarte frumos si acum inteleg de ce imi spunea sa nu-mi iau niciodata asa ceva, decat daca nu ami vreau sa traiesc. nu exagereaza in ceeace ma priveste pt ca eu cred ca sunt una dintre maimutele alea ce ar trage de gaz doar. am mai condus insa putin, cred ca o sa ma multumesc cu ceva de maxim 600 pt inceput. cel ami curand in august voi avea un motor nu stiu inca ce, acum trebuie sa fac eliminari si sa ma uit la alte modele, insa cand voi avea si vor fi reuniuni si vei fi si tu acolo te voi cauta sa-ti dau o bere si sa-ti spun ca, probabil, mi-ai salvat viata.asfalt uscat, bafta multa, viata lunga si femei frumoase! :angryfire:

aberatii. tu chiar crezi ca diferenta dintre un 600cc si 750cc e chiar atat de mare? poate un 600 prinde maxm 260, un 750 280 si 1000cc, 300 la ora... vrei sa-mi zici ca daca tragi de gaz pe un 600 nu poti sa te omori? mai lasati textele astea de erou ca vai, m-ai salvat ca eu sigur ma omoram cu 750. daca esti atat de tont sa te omori cu 750, te omori si cu 500 si cu 250 si cu 125!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plecand de la ce a zis strumfaudi mai devreme... Experiente de incepator pe supersport (desi F4i nu e chiar supersport): I-am dat peste 200 fara sa vreau. Eu banuiam ca am 160-170, dar nu 200+. Asta e diferenta intre un supersport si una mai calma. In mod normal apreciez foarte bine vitezele, dar cand esti incepator si in demaraj pe motor parca e altceva. Oricum, trebuie sa dau dreptate celor care m-au avertizat ca senzatia de viteza nu e asa de mare si ca te obisnuiesti repede cu viteza. (pt carcotasi, i-am dat unde stiu eu, mai safe ca pe autostrazile noastre de kko)

Editat de GXG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricat de multe accidente s-ar intampla si oricat de diversificate imprejurarile acestora ar fi, majoritatea motociclistilor tot spre supersport inclina. Cei mai multi sunt tineri. De ce sa-i condamni? Arata bine, carene frumos colorate, putere mare si greutate mica, adrenalina, senzatii. Nu se stapaneste nimeni sa se mai abtina putin pana invata si au mai multa experienta. Prea multe tragedii in care sunt implicati motociclisti tineri. Majoritatea motocicletelor care sunt implicate intr-un accident sunt supersport-uri sau naked-uri. Nu am vazut choppere sau enduro provocand accidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut, tare post-ul... l-am citit 3 sapt. dupa ce am inceput mersul pe 2 roti, SS normal, ca daca tot incep, sa incep 'bine' :rusinica: . Parerea mea e ca se poate incepe cu SS, dar trebuie sa cazi repede. E important sa realizezi ca abilitatile tale(mai ales ca incepator) sunt sub resursele pe care un SS le are la dispozitie, asa ca nu te intrece cu gluma. Daca poti invata asta fara sa cazi e super :rolleyes:, eu unu sunt bucuros(daca pot spune asa) ca am facut cunostinta cu asfaltul (odata blocat fata si apoi sina uda de tranvai... clasic dar eficient), bine zic bucuros ca aveam echipament si m-am julit doar un pic .

Editat de Jay-V
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ah da, nu mori in 10 secunde ci mori in 2 juma' :rusinica:...

 

e vb de timpi de reactie... una e sa accelerezi pana la 130 decent si alta e sa ajungi la suta in 3.5 secunde... sa nu mai vb de ridicat roata fata din acceleratie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La inceput cand ma uitam ce motor sa-mi iau am tot acest topic si pana la urma am hotarat sa-mi iau un kawas zx6r .... Toate bune si frumoase pana aici .... din iulie anul trecut am un motor grozav care merge fantastic .... Argumentele mele ca sa aleg supersport au fost permis B si peste juma de milion de km, faptul ca nu ma mai las asa usor antrenat la prostioare .... am spus ca sunt un om care la 31 ani detine controlul. Dar daca ati citit si voi ce spun altii si daca ati mai discutat veti intui o reteta clara .... nu e asa de periculos cand incepi ci e foarte periculos cand incepi sa controlezi motorul .... Acum am 3000 km pe motor dar din pacate am adugat un accident la activ .... Spre norocul meu urmarile sunt minime in primul rand la mine dar si la motor ... Eram echipat foarte bine si am avut sansa sa nu ma lovesc de nici un obstacol ... Dar putea sa nu fie asa putea sa fie mult mai rau ... Deci atentie ! Chiar daca simti ca stapanesti motorul ... e doar o iluzie ... doar o clipa este intre cand tu esti la conducere si cand devi condus de o forta incontrolabila ... din pacate asa cum mi-a spus cineva nu sunt eu ultimul intotdeauna exista "urmatorul" ... deci asfalt uscat ... si indiferent ce va luati sau ce aveti .... grija mare .... in primul rand la voi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rolleyes:

 

M-am gandit sa scriu si eu aici niste motive destul de comune care le-am intalnit la lumea care mi-a spus ca vrea motor SS ca si inceput. Exista intradevar foarte multi oameni care vor sa inceapa motociclismul pe SS. Explicatiile ar fi cateva:

 

1) Arata bine si sunt mediatizate mult mai puternic decat restul categoriilor. E deajuns sa dai pe Eurosport de exemplu si sa vezi o gramada de reclame la Suzuki GSXR/ Honda Repsol etc in zilele premargatoare unei etape de MotoGP. Nu prea am vazut reclame la un motociclist/grup care sa se plimbe de exemplu pe munti sau ceva povestiri despre oameni care au facut ture din alea adevarate (vezi exemplu de la noi pe Adi Torpan - un baiat extraordinar pentru ce a putut sa faca sau grupul ala care a ajuns pana in Himalaya - TOT RESPECTUL! :kiss: ).

 

Dezavantaj:nu foarte multi oameni retin din reclamele alea care arata bolizii care trec ca avioanele, faptul ca lucru acesta se desfasoara pe o pista amenajata (circuit) nu pe strada unde sunt masini/trafic/oameni.

 

2) Ai cu ce sa te lauzi la prieteni si la femei. Am un motor adevarat. Atinge suta in 2 secunde. Sunt mult mai smecher decat ala care a dat 70 000 pe un M3 de exemplu. Ii dau fum la nas. Agatz femei si lumea intoarce capul dupa mine in momentul cand suna toba la 14000 de ture. Suna mai frumos decat niste bubuituri de nicovale care ies din teava un morman de fiare. (chopperisti sunt rugati sa nu arunce dupa mine cu pietre - aici citez niste pareri ale unor oameni cu care am discutat)

 

Dezavantaj: nu se mentioneaza niciodata ca un asemenea motor necesita practica/experienta/stapanire de sine/antrenament pentru a fi condus si oprit. Sincer nu am vazut pe niciunde o emisiune la Tv care sa arate ce antrenamente fac baietii aia de la MotoGP. Cred ca daca ar arata asa ceva multi ar fi surprinsi. Orientare/acomodare la viteza/forta/regim etc.

 

3) Diferente de imagine creata de industria filmului. Baietii rai calaresc choppere. Viata de motociclist pe un chopper implica baruri/alcoale/scandaluri etc, pe cand toti eroi de superactiune calaresc SS. Ei merg repede si se invart in aer si se bat cu roata din spate.

 

Dezavantaj: sunt doar filme, dar multi traiesc dupa imaginea lor.

 

4) Lipsa de cultura motociclistica (cred ca asa ar suna termenul). Omul care vrea sa-si ia motor ar trebui sa aiba la indemana niste surse de informare. Si aici ma refer foarte mult la puterea exemplului uman. Iesi pe strada si ce vezi? SS/maiou/slapi si cireasa de pe tort ... niste tanga in spate. OOAAAAAAAAAA ... din aia vreau si eu! "De ce? Pentru ca e la moda si uita-te ce femeie are! Da ma (cuvant jignitor), da ala o sa moara in urmatoarea saptamana! Aiurea ... L-am vazut pe Rossi ... nu e asa de greu!" :blbl: .

 

Dezavantaj: creste topicul de la accidente.

 

 

Astea ar fi cateva motive care acopera cred ca peste 80% din motivele pentru care foarte multi vor sa inceapa viata de motociclist pe un Super Sport cat mai mare daca se poate.

 

Pentru restul care isi iau un astfel de motor, exista feeling-ul ala care il au si chopperisti si enduristi si toti care au inclinat la un moment data catre o astfel de ramura din motociclism si care iti zice ca tu si cu motorul ala te poti intelege si reprezinta o prelungire a personalitatii tale. Si facand referire directa la motociclisti (cei care inteleg ce inseamna) viteza / libertatea/vantul/camaraderia/ grupul / singuratatea etc ... orice te defineste ... ei inteleg singuri care motor este pentru ei.

 

Motorul este atat de periculos pe cat ii dai voie sa fie. Daca tu il conduci pe el si esti in stare de asta in mod REAL (nu o spui doar ca l-ai vazut pe Rossi), nu este periculos un Super Sport. Iti ofera o gama de senzatii diferite asa cum face si chopperul asa cum fac si enduroaicele. Are calitatile care le-a enumerat Silenti chiar la inceputul acestui topic si care sunt foarte adevarate. :rusinica: In definitiv si la urma urmei toti care si-au luat motor au incercat sa iasa in evidenta prin ceva si au vrut sa traiasca altceva decat banalitatiile unei vieti lucru/pat/lucru/pat ... 3 copii si un Volvo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...