Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Felicitari pentru rabdare.

SInt de acord cu majoritatea sfaturilor, sint situatii cu care m-am intilnit.

Daca ar fi sa rezum toate sfaturile intr-unul singur, as cita din nou manualul de intretinere al motocicletei: "ride within your own limits at all times". Si inainte de asta, cunoaste-ti limitele. Iar cind le depasesti, fa-o cu pasi foarte mici. Asta e secretul oaselor intregi si al fierului neindoit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai dreptate stimabile. M-am comportat ca o muiere isterica fara sa tin cont de targetul acestui topic: cei fara permis, fara motor care franeaza cu tasta "Space".

 

Neah. Te comporti in continuare ca o muiere isterica. You should seek help.

 

 

@kosh: da pe permisul meu chiar scrie august 2008. dar eu nu scriu manuale si tutoriale de condus motocicleta. Cand in 2 ani faci km pe motor cam cat ma plimb eu cu bicicleta, spui ca nu ai avut experienta auto, mi se pare normal sa citesti, sa inveti si eventual sa incerci sa vezi daca poti aplica in practica. Sau orice altceva ai tu chef, dar nu sa dai sfaturi de condus pe drumurile publice.

 

Kosh, aici ai incurcat-o rau. Nu ai facut cerere la don'soara preacuvioasa sa iti permita sa scrii pe forum. Cere-ti scuze.

 

In principiu sunt de acord cu una din ideile lui @Kassu: topicul trebuie inchis si scos de pe forum. Un incepator, in loc sa citeasca tutoriale cu adevarat utile(spuse de cei cu ani (si km $kosh) multi, sau poate chiar articole remarcabile traduse, casca ochii la o discutie intre cei fara permis, fara motor si cei care fac un mare efort sa ajunga pana la bikers in otopeni.

 

In principiu nu stiu cum ai luat sala pentru permis daca ai grave probleme in a pricepe ce a scris Kassu. Nu a spus nicaieri ca topicul ar trebui scos de pe forum. Dar asa esti tu: unde nu-ti convine, denaturezi. Tipic muieresc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca posturile care nu fac obiectul acestui topic trebuiesc sterse, sunt oameni care chiar vor sa citeasca si e mai greu sa parcurga o droaie de discutii offtopic pentru a ajunge la cele care ii intereseaza .....

mie mi s-a intamplat pe altye topicuri cand cautam ceva are ma interesa si imi faceam nervi cu discutii fara rost , care nu isi aveau locul acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Preacuviosule, iti spun sincer ca am fost sigur de drumul pe care-l va lua acest thread imediat ce-am citit primele rinduri scrise de initiator. Si de ce? Pentru ca nu se poate sa nu se gaseasca vreunul ca tine, care sa sufere de romanita cronica (inrudita cu durerenpulita, neinitiativita, lascamergeasatita si haisanufacemnimicita). Omul n-a pretins vreodata ca e profesor de motociclism. A dat pur si simplu niste sfaturi, pe care eu si multi altii le gasim bune. Nu pricep de ce te deranjeaza pe tine ca unii sint de-acord cu el. Si nu inteleg nici de ce te deranjeaza ca omul a dat niste sfaturi. Uite cum sta treaba. Da, nimeni nu va invata sa mearga bine pe motor de pe forum sau din carti. Dar daca din 100 care citesc, unuia ii intra-n cap macar 2-3 din sfaturile scrise acolo si le aplica, scopul topicului e atins. Stiu ca poate tie, motorist cu sute de mii de kilometri la activ, aceste sfaturi ti se par mult prea de bun simt pentru a fi puse in scris, dar eu iti zic ca multe lucruri pina nu le vezi scrise undeva nu-ti intra-n cap.

In final iti acord premiul "cel mai adevarat roman al zilei". Acum poti sa mergi linistit sa spargi niste saminta-n fata blocului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

auch! intradevar 1000 de cuvinte nu sunt ca o imagine... cel putin o perioada de acum incolo voi fi mai precaut.... :angry:

 

video acela e o un argument in plus ca fiecare sfat conteaza si merita discutata si analizata fiecare situatie in parte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamne fereste ! eu n-am putut privi tot filmuletul , si vorba lui ...... daca cineva memoreaza cateva lucruri bune macar, o viata poate fi salvata , scopul topicului este atins

 

Doamne fereste ! eu n-am putut privi tot filmuletul , si vorba lui Calin daca cineva memoreaza cateva lucruri bune macar, o viata poate fi salvata , scopul topicului este atins ***

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc sentimentul, numai ca la mine la inceput (adica lin primele 2 iesiri )nu exista frana fata, mi s a spus sa folosesc frana fata si mai putin spate si acum (dupa a 4-a iesire) am uitat de spate. Am zis ca o sa imi fac un semn deala de incepator mare sa-l lipesc pe casca si sa mai scriu pe el si : "Atentie femeie in trafic" Asa o sa se fereasca singuri de mine daca eu nu sunt in stare :D

 

Eu chiar mi-am pus semnele de incepator, nu pe casca, ci pe mobra. Chiar ajuta sau, cel putin in cazul meu au ajutat foarte mult. Nu am B-ul si pana la prima iesire in trafic cu mobra nu am regretat acest lucru. In prima intersectie eram atat de panicata incat imi venea sa ma dau jos dupa moto si s-o las acolo. Cand ma mai si claxona cate un grabit, idem. Ei, dupa ce am pus semnele, nu ma mai claxona nimeni, nu-mi mai luam injuraturi, din contra, soferii se opreau, imi faceau semn sa trec, au devenit foarte amabili (cu exceptia taximetristilor carora le adresez un calduros :eek: in special celor de etnie indoielnica) Nici acum nu am dat semnele jos cu toate ca a trecut mai mult de un an de cand am permisul.

 

In legatura cu franele, si eu am folosit doar frana fata vreo doua luni apoi incet incet am inceput sa folosesc si spatele. Acum le folosesc pe amandoua concomitent. Inca nu m-am prins cand e bine sa folosesc spatele si cand fata, cu exceptia curbelor unde nu folosesc decat spatele, niciodata fata.

 

Despre liniile de tramvai ce sa spun?!?!? :) Sunt ingrozita de cate ori le intalnesc si incerc sa le evit pe cat posibil. Mi s-a intamplat de cateva ori sa-mi fuga spatele dar, spre norocul meu, nu a fost ceva grav si nu m-am tavalit.

Mi s-a mai intamplat sa-mi fuga spatele cand puneam cate-o frana mai violenta. Sper sa se schimbe un pic situatia cand voi schimba cauciucurile (sunt vechi iar cel de pe spate este fffff uzat).

As dori sa fac si cursul moto de pe Amkart anul asta, am auzit ca te ajuta foarte mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici acum nu am dat semnele jos cu toate ca a trecut mai mult de un an de cand am permisul.

 

Vezi ca asta e contraventie. Da-le jos si fii mai increzatoare pastrand totusi vigilentza. :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca asta e contraventie. Da-le jos si fii mai increzatoare pastrand totusi vigilentza. :eek:

 

unde scrie ca este contraventie?

un politist chiar i-a spus unui nene care nu condusese deloc desi avea permis de 2 ani sa poarte semnele distinctive de incepator , pana capata ceva experienta . nu are nici o treaba acest lucru , plus ca sunt si autoturisme si motot folosite de 2 sau mai multi conducatori dintre care se poate ca unul sa fie incepator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, la 9000 de km nu prea ai ce sa dai lectii si sfaturi. Insa unii invata in 9000 cat atii in 30000. Daca mai si pui mana si te documentezi,sigur ai ce spune celorlalti.

 

Parerea mea este, ca atata timp cat nu zici nimic gresit, ci toate sfaturile tale sunt corecte si foarte utile, faci ceva demn de admirat. Atata timp cat scrii cateva din putinele lucruri utile de pe acest forum, faci treaba buna.

 

Poate veteranilor li se par inutile sfatrile dina cest topic, dar incepatorilor le sunt de un real folos. Si asa multi motociclisti isi iau vitezane doar de schema si terase. Si asa sunt multe legende tranzmise prin viu grai despre cum ar trebui sa conduci o motocicleta sau cum ar trebui sa o intretii. E nevoie de tutoriale, sfaturi, etc (fie traduse, fie scanate, fie inventate) despre tehnici de condus si conduita preventiva.

 

Daca omul a dat un sfat gresit, corectati-l! Poate pune vreun incepator in pericol!

Daca nu, laudati-l!

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

referitor la filmulet... urat de tot dar real.probabil ca tipu era scuterist.

ideea de baza e sa fi precaut si sa faci tot posibilul sa nu devi naiv, mai bine paranoic si sanatos decat altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari.

Exact d'aia am si zis ca nu vorbesc decat din experienta mea. Punct. Si mai sunt anumite chestii pe care le-am citit sau mi-au fost comunicate.

 

Cand mi-am luat eu moto nu am gasit aceste lucruri scrise. Poate si din cauza faptului ca unele dintre ele sunt elementare.

Elementare, ne-elementare, mi-e nu mi-a zis nimeni decat "ca o sa mori".

Nici un alt sfat de care sa ma folosesc. Doar atitudinea aceea superioara, cauzata, probabil si de faptul ca au vazut ca ma descurc.

Dar sa ma traga de-o-parte si sa-mi spuna "vezi aia, vezi... faci asa". Sau, "bah, esti (cuvant urat)? Nu mai fa asta!"...

NIMENI...

Daca eram un pusti cordit, cu banii lu' mama, mai ziceam...

 

Si chiar daca ma plimb singur, sunt foarte fericit caci mi-am satisfacut un vis, cu sacrificii destul de mari.

 

Asta a fost ideea de la care a pornit topicul de fata:

 

Mai mult ca sigur, sunt multi altii, care, desi viseaza la un ZX6R,R6 etc. au bunul simt sa constientizeze ca isi asuma un risc enorm.

Poate au trecut de mult de varsta impresionatului de gagici pe la terase, sau a vecinilor, etc.

Au doar un vis.

Si au nevoie de ajutor.

 

Nu cer laude si slavi. Am scris tot ce am scris doar pentru aceia care acum sunt in locul meu, sau vor fi in curand.

 

Ai vazut ceva scris si este gresit: invata-ma, adu-mi argumente, sa le dezbatem: doua capete sunt intodeauna mai bune decat unul.

Dar sa vorbesti asa doar de a te afla in treaba... nu pot sa incadrez decat la parere personala.

Ori parerea ta personala nu ma afecteaza cu nimic, mai ales cand se vorbeste despre cati km a facut X si cati km a facut Y.

Nu ma intereseaza despre X si Y, e problema lor ce fac, ce motocicleta conduc. Pe mine ma intereseaza cauzele care l-au facut pe X sa rateze curba, si pe Y sa devina ornament pe un TIR. Ca sa nu patesc si eu acelasi lucru, iar din cauza unei greseli tampite si stupide (dar despre care n-am citit nicaieri)... eu, sa raman fara vreo mana sau fara vreun picior.

 

Frate: am gresit ceva in enunturi? Am scris ceva care experienta ta, din 2008 pana acum, iti spune ca e "inteles denaturat", te rog, baga-te si lumineaza-ne cu argumente. Caci de preziceri sunt satul. De morala ieftina, iar sunt satul.

 

Asa cum am mai zis: fiti voi mai motocicliti decat mine. Faceti voi mai multi km. decat mine.

Nu ma intereseaza, n-am nimic de demostrat nimanui.

Eu mi-am satisfacut un vis vechi de 8 ani. Principala mea preocupare este sa ma bucur de motocicleta, si sa ajung intreg acasa, indiferent ca vin de la birou, de la tara, sau de la Bulgari. Si daca ceea ce am "aberat" eu p'aici ajuta pe cineva, cu atat mai bine.

Scopul a fost atins.

Oricum, prefer prieteni putini si de calitate.

 

Va salut.

Aveti grija de voi pe soselele patriei.

:eek:

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari.

Exact d'aia am si zis ca nu vorbesc decat din experienta mea. Punct. Si mai sunt anumite chestii pe care le-am citit sau mi-au fost comunicate.

 

Cand mi-am luat eu moto nu am gasit aceste lucruri scrise. Poate si din cauza faptului ca unele dintre ele sunt elementare.

Elementare, ne-elementare, mi-e nu mi-a zis nimeni decat "ca o sa mori".

Nici un alt sfat de care sa ma folosesc. Doar atitudinea aceea superioara, cauzata, probabil si de faptul ca au vazut ca ma descurc.

Dar sa ma traga de-o-parte si sa-mi spuna "vezi aia, vezi... faci asa". Sau, "bah, esti (cuvant urat)? Nu mai fa asta!"...

NIMENI...

Daca eram un pusti cordit, cu banii lu' mama, mai ziceam...

 

Si chiar daca ma plimb singur, sunt foarte fericit caci mi-am satisfacut un vis, cu sacrificii destul de mari.

 

Asta a fost ideea de la care a pornit topicul de fata:

 

Mai mult ca sigur, sunt multi altii, care, desi viseaza la un ZX6R,R6 etc. au bunul simt sa constientizeze ca isi asuma un risc enorm.

Poate au trecut de mult de varsta impresionatului de gagici pe la terase, sau a vecinilor, etc.

Au doar un vis.

Si au nevoie de ajutor.

 

Nu cer laude si slavi. Am scris tot ce am scris doar pentru aceia care acum sunt in locul meu, sau vor fi in curand.

 

Ai vazut ceva scris si este gresit: invata-ma, adu-mi argumente, sa le dezbatem: doua capete sunt intodeauna mai bune decat unul.

Dar sa vorbesti asa doar de a te afla in treaba... nu pot sa incadrez decat la parere personala.

Ori parerea ta personala nu ma afecteaza cu nimic, mai ales cand se vorbeste despre cati km a facut X si cati km a facut Y.

Nu ma intereseaza despre X si Y, e problema lor ce fac, ce motocicleta conduc. Pe mine ma intereseaza cauzele care l-au facut pe X sa rateze curba, si pe Y sa devina ornament pe un TIR. Ca sa nu patesc si eu acelasi lucru, iar din cauza unei greseli tampite si stupide (dar despre care n-am citit nicaieri)... eu, sa raman fara vreo mana sau fara vreun picior.

 

Frate: am gresit ceva in enunturi? Am scris ceva care experienta ta, din 2008 pana acum, iti spune ca e "inteles denaturat", te rog, baga-te si lumineaza-ne cu argumente. Caci de preziceri sunt satul. De morala ieftina, iar sunt satul.

 

Asa cum am mai zis: fiti voi mai motocicliti decat mine. Faceti voi mai multi km. decat mine.

Nu ma intereseaza, n-am nimic de demostrat nimanui.

Eu mi-am satisfacut un vis vechi de 8 ani. Principala mea preocupare este sa ma bucur de motocicleta, si sa ajung intreg acasa, indiferent ca vin de la birou, de la tara, sau de la Bulgari. Si daca ceea ce am "aberat" eu p'aici ajuta pe cineva, cu atat mai bine.

Scopul a fost atins.

Oricum, prefer prieteni putini si de calitate.

 

Va salut.

Aveti grija de voi pe soselele patriei.

:eek:

 

din partea mea sunt ok posturile tale in acest topic , nu te lua dupa toti "experimantatii " care le stiu pe toate , vorba unuia de mai sus , prima data scapa la sutime de secunda, se intampla de cateva ori si pune asta pe seama experientei si nu pe seama norocului chior, asa ca numai bine si posteaza in continuare sfaturi pentru incepatori si nu numai , uneori cand esti sau te crezi experimentat mai inveti cate ceva desi credeai ca le stii pe toate :) gandesc la fel ca tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde scrie ca este contraventie?

un politist chiar i-a spus unui nene care nu condusese deloc desi avea permis de 2 ani sa poarte semnele distinctive de incepator , pana capata ceva experienta . nu are nici o treaba acest lucru , plus ca sunt si autoturisme si motot folosite de 2 sau mai multi conducatori dintre care se poate ca unul sa fie incepator

 

Si eu stiam din auzite (nu am citit nicaieri) ca ar fi contraventie insa am intrebat un politist si mi-a spus ca le pot tine cat timp vreau eu daca asta ma face sa ma simt mai in siguranta

 

@kosh : Eu apreciez ca ne-ai povestit si noua din experienta ta de pana acum. :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce tari sunteti voi amandoi.

 

Multi isi iau SSuri cu multi cai ca prima motocicleta. Si multi ii sfatuiesc pe altii sa nu faca ca ei, dar nu pentru ca ei au oo mai multe si sunt niste zei, ci poate pentru ca ei sunt oameni care chiar au vazut ce inseamna sa FII incepator pe SS, si au descoperit ca e greu, si au avut norocul sa treaca peste niste belele si sa scape sa povesteasca, si pentru ca poate incearca sa le dea altora mai multe sanse sa ramana intregi pe 2 roti si sa se bucure de treaba asta. Poti sa incepi si pe Hayabusa si sa scapi, dar sansele sunt mici, si va fi greu si lung sa inveti s-o stapanesti.

 

Dar e distractiv sa arati cu dejtu si sa faci misto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu chiar mi-am pus semnele de incepator, nu pe casca, ci pe mobra. Chiar ajuta sau, cel putin in cazul meu au ajutat foarte mult. Nu am B-ul si pana la prima iesire in trafic cu mobra nu am regretat acest lucru. In prima intersectie eram atat de panicata incat imi venea sa ma dau jos dupa moto si s-o las acolo. Cand ma mai si claxona cate un grabit, idem. Ei, dupa ce am pus semnele, nu ma mai claxona nimeni, nu-mi mai luam injuraturi, din contra, soferii se opreau, imi faceau semn sa trec, au devenit foarte amabili (cu exceptia taximetristilor carora le adresez un calduros :eek: in special celor de etnie indoielnica) Nici acum nu am dat semnele jos cu toate ca a trecut mai mult de un an de cand am permisul.

 

In legatura cu franele, si eu am folosit doar frana fata vreo doua luni apoi incet incet am inceput sa folosesc si spatele. Acum le folosesc pe amandoua concomitent. Inca nu m-am prins cand e bine sa folosesc spatele si cand fata, cu exceptia curbelor unde nu folosesc decat spatele, niciodata fata.

 

Despre liniile de tramvai ce sa spun?!?!? :) Sunt ingrozita de cate ori le intalnesc si incerc sa le evit pe cat posibil. Mi s-a intamplat de cateva ori sa-mi fuga spatele dar, spre norocul meu, nu a fost ceva grav si nu m-am tavalit.

Mi s-a mai intamplat sa-mi fuga spatele cand puneam cate-o frana mai violenta. Sper sa se schimbe un pic situatia cand voi schimba cauciucurile (sunt vechi iar cel de pe spate este fffff uzat).

As dori sa fac si cursul moto de pe Amkart anul asta, am auzit ca te ajuta foarte mult.

Am intilnit multi motoristi care, cu toate ca pretind ca n-au nimic de demonstrat, se feresc de lamiie ca dracu' de tamiie. In special in cazul unui motorist care nu are B-ul mi se pare obligatoriu. Daca ar fi dupa mine as arde niste amenzi de numa-numa pentru ne-purtarea semnului. Am auzit oameni cu sute de mii de kilometri, ca sa nu zic trecuti de milion pe patru roti, care spuneau ca au trebuit sa conduca mult mai mult de-un an o masina pina au ajuns s-o "simta" intr-atit incit sa stie ce pot sa faca cu ea si ce nu. Iar motorul, daca nu e mai greu de condus decit o masina, e cel putin mai periculos. In plus, la noi scoala e varza, iesi pe strada total nepregatit. Da' fiecare pe barba lui, eu l-am purtat un an, cu toate ca multi ma priveau ciudat. Reactia tipica la vederea lamiii mele era: "n-am mai vazut motor cu lamiie... da' trebuie purtat semn si la motor?" Pai cum dracu' sa trebuiasca, ba, doar orice motociclist are 5 c.oaie, e ca si cum ai fi un barbos pletos de 120 de kile, imbracat tot in piele, da' ai purta aparat dentar si ochelari de tocilar. Nu?

 

Despre liniile de tramvai... La inceput si eu ma cacam pe mine cind vedeam linie de tramvai, dar mi-a trecut, odata ce-am inceput sa experimentez. Acuma fac depasiri indiferent daca in stinga mea e linie de tramvai sau nu. Nu mi s-a intimplat niciodata sa-mi fuga roata pe linia de tramvai si, slava-Domnului, merg destul prin oras. Trebuie luata din scurt si, daca nu era evident, trebuie trecuta doar daca asfaltul e ok pe linga ea. Cu toate ca nu-i dracul asa de negru cu sinele astea, tot sint o mare pacoste si destui au cazut din cauza lor. Din fericire in Iasi se reabiliteaza o gramada de trasee, exista locuri in oras unde pe linga sine sint cratere ca pe Luna, n-ai curajul sa treci nici cu Land Rover Discovery peste ele, dapai cu motorul. Dupa capul meu tramvaiele ar trebui scoase, cred ca fac mult mai mult rau decit bine. Unde-s troleibuzele, btw?

 

 

unde scrie ca este contraventie?

un politist chiar i-a spus unui nene care nu condusese deloc desi avea permis de 2 ani sa poarte semnele distinctive de incepator , pana capata ceva experienta . nu are nici o treaba acest lucru , plus ca sunt si autoturisme si motot folosite de 2 sau mai multi conducatori dintre care se poate ca unul sa fie incepator

In codul rutier scrie sigur ca e contraventie. E si firesc, nu-i normal sa induci restul lumii in eroare, astfel incit sa fii tratat "cu manusi" in mod nemeritat.

 

 

As mai adauga la cele spuse inca un sfat: mare atentie la mersul cu pasager. Eu pina acum am mers cu vreo 4-5 pasageri diferiti, si comportarea lor variaza. Prima a fost prietena mea, si mai mult m-a obligat s-o duc in spate, ca la vremea respectiva mi se parea o responsabilitate prea mare pentru indeminarea mea. Dar din fericire s-a comportat exemplar si n-am avuit vreodata probleme. Dar nu e asa cu toti. Chiar zilele trecute am mers cu cineva care nu se mai urcase pe motor. Trec peste "amanunte" de genul venit cu poseta pe umar si in pantofiori de vara. Dar pur si simplu nu era in stare sa se tine fixa in nici un fel, si a pus capac cind, in timp ce ma strecuram printre masini la un semafor, m-a impins efectiv cu mina in umar, de era cit pe ce sa ne darimam peste un BMW. Nu am inteles niciodata de ce a facut asta si nici nu cred ca m-ar ajuta cu ceva sa inteleg. O alta pasagera mai veche, s-a aplecat inspre exteriorul curbei la primul viraj mai serios, de era sa ajungem pe contrasens.

Cred ca aceste lucruri depind foarte mult de increderea in cel care conduce, de firea pasagerului si, last but not least, de instruirea prealabila. Trebuia mentionat de la inceput: instruiti intotdeauna pasagerul. Invatati-l sa se tina cum trebuie, sa nu se miste, mai ales la viteze mici, stabiliti o conventie pentru "vreau sa tragi pe dreapta ca mi-au intrat chilotii in c.ur" (doua palme peste coapsa, de exemplu, dar in nici un caz izbit in umar), sa nu se lase spre exteriorul curbei etc. Si in primul rind cautati sa-l faca sa aiba incredere in voi, ca altfel o sa stea cu frica si o sa faca prostii.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intilnit multi motoristi care, cu toate ca pretind ca n-au nimic de demonstrat, se feresc de lamiie ca dracu' de tamiie. In special in cazul unui motorist care nu are B-ul mi se pare obligatoriu. Daca ar fi dupa mine as arde niste amenzi de numa-numa pentru ne-purtarea semnului. Am auzit oameni cu sute de mii de kilometri, ca sa nu zic trecuti de milion pe patru roti, care spuneau ca au trebuit sa conduca mult mai mult de-un an o masina pina au ajuns s-o "simta" intr-atit incit sa stie ce pot sa faca cu ea si ce nu. Iar motorul, daca nu e mai greu de condus decit o masina, e cel putin mai periculos. In plus, la noi scoala e varza, iesi pe strada total nepregatit. Da' fiecare pe barba lui, eu l-am purtat un an, cu toate ca multi ma priveau ciudat. Reactia tipica la vederea lamiii mele era: "n-am mai vazut motor cu lamiie... da' trebuie purtat semn si la motor?" Pai cum dracu' sa trebuiasca, ba, doar orice motociclist are 5 c.oaie, e ca si cum ai fi un barbos pletos de 120 de kile, imbracat tot in piele, da' ai purta aparat dentar si ochelari de tocilar. Nu?

 

Despre liniile de tramvai... La inceput si eu ma cacam pe mine cind vedeam linie de tramvai, dar mi-a trecut, odata ce-am inceput sa experimentez. Acuma fac depasiri indiferent daca in stinga mea e linie de tramvai sau nu. Nu mi s-a intimplat niciodata sa-mi fuga roata pe linia de tramvai si, slava-Domnului, merg destul prin oras. Trebuie luata din scurt si, daca nu era evident, trebuie trecuta doar daca asfaltul e ok pe linga ea. Cu toate ca nu-i dracul asa de negru cu sinele astea, tot sint o mare pacoste si destui au cazut din cauza lor. Din fericire in Iasi se reabiliteaza o gramada de trasee, exista locuri in oras unde pe linga sine sint cratere ca pe Luna, n-ai curajul sa treci nici cu Land Rover Discovery peste ele, dapai cu motorul. Dupa capul meu tramvaiele ar trebui scoase, cred ca fac mult mai mult rau decit bine. Unde-s troleibuzele, btw?

 

 

 

In codul rutier scrie sigur ca e contraventie. E si firesc, nu-i normal sa induci restul lumii in eroare, astfel incit sa fii tratat "cu manusi" in mod nemeritat.

 

 

As mai adauga la cele spuse inca un sfat: mare atentie la mersul cu pasager. Eu pina acum am mers cu vreo 4-5 pasageri diferiti, si comportarea lor variaza. Prima a fost prietena mea, si mai mult m-a obligat s-o duc in spate, ca la vremea respectiva mi se parea o responsabilitate prea mare pentru indeminarea mea. Dar din fericire s-a comportat exemplar si n-am avuit vreodata probleme. Dar nu e asa cu toti. Chiar zilele trecute am mers cu cineva care nu se mai urcase pe motor. Trec peste "amanunte" de genul venit cu poseta pe umar si in pantofiori de vara. Dar pur si simplu nu era in stare sa se tine fixa in nici un fel, si a pus capac cind, in timp ce ma strecuram printre masini la un semafor, m-a impins efectiv cu mina in umar, de era cit pe ce sa ne darimam peste un BMW. Nu am inteles niciodata de ce a facut asta si nici nu cred ca m-ar ajuta cu ceva sa inteleg. O alta pasagera mai veche, s-a aplecat inspre exteriorul curbei la primul viraj mai serios, de era sa ajungem pe contrasens.

Cred ca aceste lucruri depind foarte mult de increderea in cel care conduce, de firea pasagerului si, last but not least, de instruirea prealabila. Trebuia mentionat de la inceput: instruiti intotdeauna pasagerul. Invatati-l sa se tina cum trebuie, sa nu se miste, mai ales la viteze mici, stabiliti o conventie pentru "vreau sa tragi pe dreapta ca mi-au intrat chilotii in c.ur" (doua palme peste coapsa, de exemplu, dar in nici un caz izbit in umar), sa nu se lase spre exteriorul curbei etc. Si in primul rind cautati sa-l faca sa aiba incredere in voi, ca altfel o sa stea cu frica si o sa faca prostii.

 

pana nu vad , eu tot nu cred ca e contraventie , sunt atati care folosesc autovehicule in comun cu incepatori si poarta semnul distinctiv si nu le spune nimeni nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu care am dat in 2008 sala si am invatat de rusine (am B-ul de 10 ani) iti spun ca nu imi aduc aminte sa fie la contraventii asa ceva... oricum atitudinea e magistrala... nu vreti sa va si servim pe tava toate argumentele? sa nu cumva sa oboseasca majestatea voastra cautand...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"n-am mai vazut motor cu lamiie...

...Asta mi-a zis mie un politist azi la Unirii :eek: ...asa sa ma opreasca toti politistii de acum inainte, sa stea pur si simplu de vorba si sa rada ca am eu lamaia ! :)

Editat de amitzu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana nu vad , eu tot nu cred ca e contraventie , sunt atati care folosesc autovehicule in comun cu incepatori si poarta semnul distinctiv si nu le spune nimeni nimic

Mi-e lene sa caut in codul rjutier, mai ales ca poti sa faci si tu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca va ajut eu:

Art.99. - (1) Constituie contravenții Âşi se sancționează cu amenda prevăzută în clasa I de sancțiuni următoarele fapte săvârÂşite de către persoane fizice:

 

12. nerespectarea obligației de a aplica semnul distinctiv pe autovehicule conduse de persoane care au mai puțin de un an vechime de la dobândirea permisului de conducere;

Nu constituie contraventie pastrarea semnului de incepator si dupa perioada de 1 an vechime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.

In acest topic vreau sa vorbesc despre incepatorii vesnic doritori de SuperSport.

Desi tin sa ma adresez in special incepatorilor fara experienta de categoria B, tin sa cred ca topicul se poate aplica tuturor categoriilor de incepatori.

 

Sa incep cu inceputul:

Cine sunt eu, si ce calitate am sa dau sfaturi?

Eu, sunt un motociclist incepator, am in spate abia 9000 de km si dorinta asidua de a nu avea parte de evenimente neplacute.

..............................................................

Nu am sa vorbesc despre motocicletele de 1000cc, deoarece, evident nu pot fi de-acord cu un astfel de inceput.

 

................................................................................................................................................................

Insa una este sa te sui pe o motocicleta super-sport pe la 30 de ani, cand probabil ai o familie, poate si un copil, un job cat de cat respectabil... un anumit statut in viata, si alta este cand iti cumperi ZX6R, R6, etc, la 18 ani cand ar fi trebuit sa te pregatesti de BAC.

Again si aici sunt exceptii, but still...

.....................................................................................................................................

Ok, esti proaspat posesor de carnet categ. A, si vrei motocicleta.

Si nu vrei orice motocicleta, ci vrei un super-sport.

Primul pas ar fi sa citesti informatiile de pe forum, mai ales sectiunea de accidente si cea a incepatorilor.

Dar invata sa citesti printre randuri si sa observi micile detalii si subtilitati strict legate de evenimentele petrecute.

Daca dupa ce treci de pasul asta, inca mai vrei super-sport, o sa ai nevoie de tot ce scrie mai jos.

 

......................................................................................................................................................

Ca incepator ai nevoie de o motocicleta usoara si previzibila care sa nu te coste mult reparatia cand, inevitabil, o vei da pe jos.

N-ai nevoie sa te smunceasca, sa-ti dea senzatia ca fuge de sub tine.

Este super-nasol caci treci de la motocicletele din scoala, la un monstru de 200kg si peste 100cp. Este grea, este nervoasa si nici nu stie de glume, ca sa ma exprim mai plastic.

 

Toate aceste mici neajunsuri, combinate cu lipsa ta de experienta pot duce la accident.

 

probabil ca ai facut prea multe sacrificii ptr visul tau si de aceea vrei sa stie toata lumea ca ti-ai luat tu zx6r si nu ai murit in 9000km cum ti-a fost prezis...altfel nu inteleg contradictiile acestui topic si mai ales faptul ca persisti in a te face ca nu le vezi. sau poate chiar nu le vezi...

 

iti repet ptr ultima oara, tie si celor fara permis care ascultand sfaturile tale au dat avans la r6, zx6r...etc

 

Tampenia topicului tau nu consta in reguli, alea pot fi bune si te pot aprecia ptr "culegerea de folclor motociclistic" si punerea in pagina a unor reguli adunate.

Ea consta in faptul ca in urma topicului reiese ca e bine sa-ti iei r6 daca retii ce ai scris tu aici.

 

Pai spui ca un incepator nu are nevoie de motocicleta care sa te smuceasca..etc....si apoi iti ridici singur statuie cum ai facut tu 9000km pe zx6r?

Tu ai citit informatiile de pe forum..de la accidente....cum recomanzi aici..si ai gasit In vreun loc sfatul ca zx6r e blanda cu incepatorul si recomandata celor care acum termina scoala moto?

 

Pui problema ca si cand toate motocicletele de 600 sunt la fel. nu faci diferenta intre Pegaso si zx6r?

O sa-mi spui ca am inceput pe 1000. e treaba mea asta. Dar nu fac un topic in care sa explic..."incepatori ...luati de 1000 ca e perfecta"

 

Zici ca nu vb de motociclete de 1000 pentru ca nu esti de acord cu acest mod de a incepe motociclismul. Crezi ca e mai periculos un chopper de 1000 sau r6, zx6r?

 

Spui ca se adreseaza "in special incepatorilor fara experienta de categoria B". Cand nu ai experieta de B (ca tine) e greu de tot si nu trebuie nici enduro touring de 1000, nici ss de 600. Dovada esti tu....care ai facut 9000 de km in 2 ani. Permisul moto se ia fara nici o iesire in trafic. NU stiu ce e mai periculos, faptul ca nu vezi traficul sau ca nu stapanesti motocicleta. Daca nu stapanesti moto poti avea norocul sa cazi si sa scapi doar cu o mana rupta. Daca nu vezi traficul sunt sanse mult mai mari sa o mierlesti.

 

Te-a laudat Kassu? Esti mandru de asta..probabil. Crezi ca a inceput pe ss de 600? Sunt convins ca nu. Ma suprinde sustinerea lui ptr acest topic.

 

Asta spun ca e gresit in acest topic si de aceea cred CA TREBUIE ELIMINAT DE PE FORUM. Induci ideea ca e bine sa incepi pe ss de 600. NU E BINE. E GRESIT TOTAL SI CE SCRIE AICI REPREZINTA DOAR DORINTA UNUI FORUMIST CU MICI IESIRI IN TRAFIC DE A SE FACE REMARCAT.

 

@calind Tu de cand ti-ai pus toba care valoreaza mai mult decat motorul(si te lauzi cu asta) crezi ca ai ajuns la stadiul de dat premii? numai impresii de capu vostru

Editat de Preacuviosul_Mihail
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...