MotoRocker Postat August 18, 2013 Share Postat August 18, 2013 Numai bine si la cat mai multe "megature" fara necazuri! Merci man! salut, daca nu te deranjeaza, motorocker, ce tip/serie sunt carburatoarele de pe a ta?, de exemplu la a mea e: 31F0 si totusi nu am reusit niciodata sa scot sub 5,5 extraurban si 6 si ceva in oras.... unde scrie seria asta? sa stiu unde ma uit. am si eu o mica mare problema cu banditu meu, poate stiti detalii aici: /index.php?/topic/701392-superglue-pe-rezervorsa-si-portierele-masinii/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 18, 2013 Share Postat August 18, 2013 Intre timp am facut cam 1500 km, din naveta la lucru si inapoi majoritatea (15 km). imi consuma peste 6,5/100. e ok. cum descrii tu pare mai degraba consum de oras/naveta de oras. la drum lung cat iti ia? PS: ce inseamna ca nu tragi? ca daca ii dai mici spritzuri in fiecare treapta .. consumul creste. depinde mult cat tragi de treapta. daca ajungi spre 6 mii consumul e chiar ok! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alinpa Postat August 18, 2013 Share Postat August 18, 2013 Multumesc Macke de raspuns. Pai sincer eu merg in afara orasului. Adica pe timpul verii prefer sa stau in afara orasului si firma unde lucrez are sediul pe Centura Timisoarei, stiu, suna urat ;)Sa inteleg ca ideal ar fi sa schimb pana in 4k si accelerarile sa se faca fara prea multe sprituri daca vreau consum mai ok.Cel mai lung drum pana acum a fost de max 60km, deci la drum lung nu stiu cat consuma. Anul asta nu am avut timp de plecari. @Motorocker, superglue-ul se dizolva in apa fierbinte cu detergent uzual, cu cat mai fierbinte cu atat mai bine si multa rabdare. Alternativa e acetona, am scos ceva vopsea de la portiera unei prietene, pe portiera mea, a zis sa imi lase o amintire probabil. Lacul si vopseaua de la masina mea nu au fost afectate. Incearca intr-un loc mai putin vizibil, daca nu reusesti cu apa, folosind betisoare cu vata, sau o carpa moale, asteapta 10-15 minute si vezi daca vopseaua e ok. In ultima instanta poti apela la un atelier specializat pe polish si vopsitorie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
geografu Postat August 18, 2013 Share Postat August 18, 2013 Probleme cu consumul am avut si eu. Banditul meu din 96 consuma cand l-am luat, acu 3 ani, undeva pe la 6% consum mixt. Era ok, si nu prea imi bateam capu, desi tot vedeam pe forum ca altii consuma mai putin. Insa cam de pe la inceputul anului am observat ca a inceput sa consume cam mult, de exemplu drum de zalau-brasov, brasov zalau consum 7,5%. Si m-am gandit ca nu prea e in regula, iar de vreo 2 luni vedeam cum se scurgea benzina foarte repede, gen 8-9 % si totusi credeam ca e din cauza ca mergeam prin oras sau o mai ardeam eu din cand in cand. Insa mi-a pus capac acum 2 saptamani cand am scos benzina din rezervor, masurata, bagat apoi vreo 100 de km, apoi iar masurat. Am ramas gura casca: 10,3 % consum. Si asta in timp ce la turatii de pana in 5000 se ineca pur si simplu, nu puteam sa tin mobra turata constant la 4000 de ex ca simteam ca se ineaca si tot timpu trebuia sa ii dau cate un sprit. La turatii de peste 5000 nu mai aveam probleme dar crestea consumul ca naiba. Si m-am gandit ca o fi de la carburatoare. Asa ca am dat joas carburatoarele (m-am uitat pe net si in manual de intretinere cum se face), nu sunt eu mare mester, dar e destul de simplu, te chinui un pic pana le dai jos. Asa ca le-am curatat, am reglat nivelul la plutitoare la fix, asa cum scrie in carte, am masurat si de 3 sau 4 ori ca sa fie ok( erau total aiurea, bagau benzina la greu in carburi). Le-am pus la loc, am masurat din nou benzina si am dat o tura intre 80-100 km/h si abia am asteptat sa ajung inapoi sa vad consumul. Asa cum era de asteptat consumul a scazut: 5,5 %. Iar de inecat nu se mai ineca, tragea foarte fain in orice turatie. Tocmai m-am intors iar de la o tura de zalau-brasov, brasov-zalau viteza intre 80-100 km/h, in general, cu sprituri mai mari la depasiri sau pe autostrada, consumul intre 5 si 5,5%, chiar un 4,9% pe un sector. Am eu o banuiala ca dupa ce sincronizez carburatoarele, operatie pe care o sa o fac chiar maine, consumul va mai scadea. Sincronizarea o sa o fac cu un aparat din ala homemade cum sunt o gramada pe youtube. La mine de la carburatoare a fost problema consumului prea mare, mai exact plutitoarele nu erau reglate ca lumea. A, si am avut si bafta ca am gasit pe youtube filmulete exact cu tipul de carburatoare pe care le am eu : .Uite, de aia imi iubesc banditu la nebunie, si nu l-as da pe nimic in lume, am inceput sa ma pricep sa il mesteresc, si chiar daca ma bate vantu si ma doare c....u dupa vreo 400 de km de nu mai am stare pe motor, e motor de motor:)))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat August 18, 2013 Share Postat August 18, 2013 eu vin dupa vreo 400 km din care 200 pe autostrada (viteza 110-130-150+) si 200km pe curbe (rasnov fundata), cu 2 cutii laterale pline: consum 5.92; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marmotzell Postat August 18, 2013 Share Postat August 18, 2013 Da... ce se intampla cu cunsumurile astea, parerea mea, e ca banditul nu a fost gandint pentru viteza de croaziera pe care o suporta. Adica si tu si ea se simt excelent la +/- 100 km/h. MA REFER LA 600 cmc. La 1200 sunt convins ca lucrurile stau altfel. E clar un motor vanjos si destul de vioi in ture inalte, dar categoric ca si consumul creste. Alinpa, cum povestesti tu de viteze 100-120 alea deja sunt viteze care motorul are nevoie de gaz in 5000-6000 ture (in treapta a 6-a cam asta e raporul, viteza este dublul cifrei de la turatie +/- daca lucrurile sunt reglate corect, dar cam aici e). Asa ca un consum de 6,5% nu e de speriat. Daca mai pui la socoteala reglat carburatoare (cum zicea geografu si are dreptate) + filtre + calitatea carburantului + directia vantului + kg tale si rezinstenta la aer pe care o pui la viteaza aia (eu am facut autostrada buc-plo cu 130 constant si m-a durut capul toata ziua) + stilul de mers... usor usor toate concura spre un consum mai mare. Mai zicea cineva o data ca "domne, ti-ai luat motor sa te dai sau sa faci economie", dar nu l-am crezut si nu l-am inteles. Atata timp cat motorul este pus la punct din TOATE punctele de vedere (inclusiv presiunea din pneuri) si se coreleaza cu un stil de mers normal spre decent, te poti astepta la un consum scazut, fara ca placerea pilotatului sa fie stirbita. In caz k n-am plictisit pe nimeni si ca nu m-am aberat prea tare, poate ti-a fost de folos cu ceva postul asta. Concluzia ar fi sa-ti verifici toate punctele critice ale motorului si apoi... s-o lasi mai moale poate. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Multumesc Macke de raspuns. Pai sincer eu merg in afara orasului. Adica pe timpul verii prefer sa stau in afara orasului si firma unde lucrez are sediul pe Centura Timisoarei, stiu, suna urat ;)Sa inteleg ca ideal ar fi sa schimb pana in 4k si accelerarile sa se faca fara prea multe sprituri daca vreau consum mai ok.Cel mai lung drum pana acum a fost de max 60km, deci la drum lung nu stiu cat consuma. Anul asta nu am avut timp de plecari. NU, nu trebuie sa schimbi la 4k, e subturat. Doar voiam sa iti spun ca atunci cand urci in ture .. consuma. Nu mi se pare exagerat consumul. Acum ... daca ai schimbat filtrul de aer urmatorul reglaj e cel de carburi asa cum spune si geografu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alinpa Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Pai cam asta ar fi problema, carburatoarele au fost curatate si reglate, teoretic. De asemeni bujiile schimbate inainte de reglajul carburilor. Drumurile mele sunt relativ scurte, astia 15 km de naveta ii fac uzual in mai putin de 15 minute, deci nici nu stiu cat se incalzeste motorul sa fie in parametrii. Cand sta in soare mai multe ore, nu prea vrea sa porneasca fara sa-i dau gaz exact in momentul in care il pornesc (cu socul de fiecare data). Am inteles can Banditurile sunt renumite pentru fitele lor la pornire, la voi face la fel? Sa mai fac o tura la gagii care au reglat carburatia sa le verifice inca o data, sau eu sunt de vina, asta e intrebarea ? Atelierul respectiv zic eu ca are experienta deoarece sunt mecanicii care seteaza mobre pentru curse (oficiale), dar se mai intampla si accidente. Eu incep sa am o banuiala ca eu as fi ala prafalete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M800 Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Daca ii dai gaz cand il pornesti suna a motor inecat, de aici, posibil, si consumul ceva mai ridicat. Poate un set de reparatie carburator ti-ar prinde bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
geografu Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 alinpa, la fel si la mine cand il porneam dupa ce statea mai mult trebuia sa trag de maneta usor sa ii dau gaz, altfel parea sa porneasca un pic mai greu, dar daca te inarmezi cu rabdare (eu am stat o zi jumate cu carburatoarele pe masa, nu m-am grabit deloc, urmaream tutorialele de 2 ori inainte sa desfac vreun surub) sunt sigur ca o sa reusesti sa desfaci si sa reglezi singur si atunci o sa iti faci o parere proprie cam ce ai facut si cum se comporta. Acuma, nu stiu ce motor ai tu, al meu banditu din 96, de 600. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 cea mai mare parte a motocicletelor pe carburatie pornesc cu un mic "spritz" de acceleratie. Scrie si prin manuale ALin, ai avut filtru K&N inainte si acum ai pus normal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Pai cam asta ar fi problema, carburatoarele au fost curatate si reglate, teoretic. De asemeni bujiile schimbate inainte de reglajul carburilor. Drumurile mele sunt relativ scurte, astia 15 km de naveta ii fac uzual in mai putin de 15 minute, deci nici nu stiu cat se incalzeste motorul sa fie in parametrii. Cand sta in soare mai multe ore, nu prea vrea sa porneasca fara sa-i dau gaz exact in momentul in care il pornesc (cu socul de fiecare data). Am inteles can Banditurile sunt renumite pentru fitele lor la pornire, la voi face la fel? Sa mai fac o tura la gagii care au reglat carburatia sa le verifice inca o data, sau eu sunt de vina, asta e intrebarea ? Atelierul respectiv zic eu ca are experienta deoarece sunt mecanicii care seteaza mobre pentru curse (oficiale), dar se mai intampla si accidente. Eu incep sa am o banuiala ca eu as fi ala prafalete E aiurea sa folosesti socul pe caldura asta. E suficient sa dai un mic sprit de acceleratie cand apesi starterul, exact ce zicea Macke. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alinpa Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Salut, mersi mult de raspunsuri in primul rand. Cum spuneam, sunt in proces de invatare Tocmai am pornit motorul de test in parcare, fara soc, fara acceleratie si ghici ce? A pornit. Deci banuiesc ca eu de fapt inecam motorul cu socul :\ Nu radeti. Filtrul de aer era cel original, prafuit si vai mama lui, dar carburatia din cate imi amintesc a facut-o fara filtru, filtrul l-am schimbat cateva zile mai tarziu dupa ce am vazut cum arata cel original si am pus Hiflo Iar legat de setatul carburatiei, problema mea e timpul, care creste exponential cu necunoasterea mea in mecanica Dar la fel ca si la masina (si nu numai), unde datorita service-urilor din RO am invatat diverse, ma gandesc ca o sa fiu nevoit sa invat si la motor. Ieri am alimentat de la Gazprom si cum au statii din astea mai noi, sper sa nu fi invatat astia inca sa le manareasca, o sa vad consumul saptamana asta. PS: Motorul e din 2002 si acum, cel putin teoretic are aproape 22k km si dupa cum arata cred ca sunt cat de cat reali. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Tocmai am pornit motorul de test in parcare, fara soc, fara acceleratie si ghici ce? A pornit. Deci banuiesc ca eu de fapt inecam motorul cu socul :\ acum ai pornit motorul cand inca era cald. nu inecai nimic cu socul. la mine face la fel, porneste din prima daca il ajut cu putina acceleratie sau daca nu e foarte cald... si pana ajunge benzina sa scapareasca dureaza vreo 1-2 porniri. iarna nu am "problema" asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alinpa Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 acum ai pornit motorul cand inca era cald. nu inecai nimic cu socul. la mine face la fel, porneste din prima daca il ajut cu putina acceleratie sau daca nu e foarte cald... si pana ajunge benzina sa scapareasca dureaza vreo 1-2 porniri. iarna nu am "problema" asta Cald de la soare poate, ca am venit la lucru de la 7 Dar intr-adevar, acasa nu sta la soare si nu face figuri din astea, doar la lucru sa ma fac de cacao Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 m-ati cam pus pe ganduri ... al meu inca face figurele desi i-am facut carburatia in primavara. mai aiurea e ca scoate mult fum negru daca ma dau la el ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Daca motorul a stat 5-6 ore trebuie sa porneasca cu soc. Daca nu va porneste cu soc s-a umblat la pilot screw, suruburile de sub carburi in partea cu motorul, desurubandu-se mai mult decat scrie cartea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
geografu Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 m-ati cam pus pe ganduri ... al meu inca face figurele desi i-am facut carburatia in primavara. mai aiurea e ca scoate mult fum negru daca ma dau la el ... Tocmai fumul negru m-a facut pe mine sa fac carburatia; niciodata nu imi scosese fum, iar la o depasire, cand s-a chinuit motorul pana a ajuns la ture mai inalte, ma uit in oglinda si am vazut fum, mult, in prima clipa nici nu am crezut ca e de la mine, dar apoi am repetat figura si la fel imi facea si atunci am decis sa surubaresc imediat cum am ajuns acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 ideea e ca nu e doar fum negru. Treaba sta in felul urmator: 1. Daca de exemplu ma duc acuma acasa si il ponesc, desi e cald afara fara soc nu sta pornit pana se incalzeste cat de cat 2. Pana sa ajunga in temperatura optima de functionare, sau mai bine zis primele 10-20 de min merge rotund si frumos. Dupa ce se incalzeste bine incepe sa-mi faca figuri, adica intre 4 si 5,5 mii de ture se pune in nas daca trag de gaz frumos si elegant. Daca ii dau blana are cam 3 hopuri unde da innapoi scurt, dupa care raspunde la comenzi asa cum ar trebui. 3. Pe langa fumul negru vad ca a inceput sa pape si ulei, si cam mult. 4. Consumul a fost mare spre foarte(pus 10 litri de benzina plecat la giurgiu, dat in 2 reprize 140-150, in rest mers la 110-120; la intoarcere mers si mai cuminte. la 20 km de buc intrat pe rezerva. ) si abia cand am venit de la ai mei de acasa pe oituz si pe cheia a scazut sub 6. Interesant este faptul ca pe oituz am mers destul de sus in ture. Asa ca acuma stau cuminte si astept sa vina sezonu rece sa ma bag in el, daca nu cumva mai devreme ca si asa imi expira asigurarea pe 2 sept si ma gandesc sa nu o mai fac daca tot mere asa naspa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Piratul Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Am un bandit din 2007 si se apropie momentul sa ii fac primul service major (16 000 km) . Pana acum am facut doar schimb de ulei si uns lantul. Am o intreaga lista : Filtru aer, bujii , ulei si filtru, cauciuc fata, etc Am niste intrebari de intrebari despre chestiile astea......de pilda: 1 Bujiile acelea Iridium chiar scad consumul? Merita pus asa ceva? 2 Am citit undeva ca filtrul de aer la bandit tine forever, trebuie doar curatat. Adevarat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 1 Bujiile acelea Iridium chiar scad consumul? Merita pus asa ceva? 2 Am citit undeva ca filtrul de aer la bandit tine forever, trebuie doar curatat. Adevarat ? 1. nu (doar pentru linistea ta, poti pune bujii iridium, consumul o sa fie redus - faci de 2 beri pe an; totusi, avand in vedere ca ai bandit pe injectie - pune iridium) 2. nu (din fabrica nu cred ca vine cu filtre pe care se curata) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alinpa Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Am un bandit din 2007 si se apropie momentul sa ii fac primul service major (16 000 km) . Pana acum am facut doar schimb de ulei si uns lantul. Am o intreaga lista : Filtru aer, bujii , ulei si filtru, cauciuc fata, etc Am niste intrebari de intrebari despre chestiile astea......de pilda: 1 Bujiile acelea Iridium chiar scad consumul? Merita pus asa ceva? 2 Am citit undeva ca filtrul de aer la bandit tine forever, trebuie doar curatat. Adevarat? 1. Din experienta mea putina cu motorul, dar ceva mai mare cu masina, pot sa iti zic ca bujiile cu iridium ajuta in special in ture inalte, dar ca si consum nu o sa vezi ceva incredibil, cum spunea Warlock, ceva în genul a doua beri. Per total, dacă nu mergi constat sportiv, cred ca ieși mai câștigat dacă schimbi mai des bujiile, gen 8k și pui Denso sau Ngk standard. Dacă totuși ești curios și vrei iridium eu am găsit Ngk cu 45 Ron bucata pe un site destul de serios. La mașină prefer Denso, cu Ngk mi-am luat teapa de câteva ori (și nu erau făcături) 2.Orice filtru de hârtie trebuie înlocuit, irelevant ca e la drujba, moto, mașină, etc. Ca îl sufli cu aer din când în când e altceva, dar la peste 12k în Ro, 70 Ron nu e un capăt de tara, deci schimba-l. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
geografu Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Am terminat de sincronizat carburatoarele, cu un dispozitiv facut de mine, din ala cu sticle, a durat ceva timp, si am dat si o tura, pentru ca eram curios sa vad daca scade din consum, am bagat 40 de km, de data aceasta am bagat peste suta pe unde am prins, pana in 130-140 si am tras de motor, mi-a iesit in conditiile astea fix 5%. Poate daca as schimba si bujiile si filtru de aer ar mai scadea ceva, dar deocamdata las asa. Eh, acuma ma pot da si eu linistit cu motoru, fara sa ma tot gandesc ca tre sa alimentez continuu, nu ca acum 2 saptamani cand am ramas fara benzina dupa 200 de km cu plinu facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 @zven: nivel plutitoare si reglaje neddle-jet + membrane de inspectat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 macke exact la alea ma gandesc si eu ... da tare imi e ca totul se traga de la membrane ... or si fisurate sau ceva si dupa ce se dilata incep sa scape benzina prin ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.