Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Chiar daca e topic de AT si eu am un TA... subscriu la ideea cu pornirile dese. Ma rog, vorba vine dese. Si eu l-am pornit la cam fiecare 3-4 saptamani, in general in mod expres doar pentru a dezmorti lucrurile, o tura scurta de cartier, si inapoi in parcarea supra-etajata de la birou, unde sunt doar cateva grade in plus fata de afara. Bateria am completat-o cu electrolit, am pus-o pe un redresor profi de la munca pe la inceputul anului si apoi direct pe motor.


Astazi dimineata desi era cam lucios pe jos si destul de frig, a pornit instant, de m-am speriat, mi-am facut trei cruci si am venit cu ea la munca.

 

Nu sunt specialist, dupa mintea mea mi s-a parut mai bine sa nu hiberneze ca ursul cateva luni, ci sa se mai dezmorteasca din cand in cand... Deocamdata mi se pare ok cum a iesit chestia asta... iar azi ii schimb uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ chemical: am scris ca da, l-am pornit, si bubuia ca vitezanele la intruniri :P

La chestia cu benzina din rezervor si din carburatoare, exista doua variante: ori pornesti motorul la 3-4 saptamani ca sa nu se depuna naftalii si apa in carburator, ori golesti tot, rezervor si carburatoare (eu nu agreez asta, se usuca garniturile din carburator) De obicei, carburatoarele au cate un surub de golire la nivelul cel mai jos al camerei de nivel constant

Am facut acum cativa ani un experiment: am pus benzina intr-o sticla si am inchis-o, iar sticla am lasat-o in pace in pivnita. Sa vedeti voi ce era pe fundul sticlei dupa o luna... si era benzina de 99 de la OMV

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, m-am exprimat gresit, vroiam sa intreb daca si-a rezolvat problema si motoru ii merge ca si inainte, a mea nu a pornit deloc, a facut vreo 3 afterburn-uri si mia fost frica sa mai incerc, plus ca sambata a fost sarbatoare , nu am prea avut chef de surubarit. Am vorbit cu un mecanic cu ocazia asta sa o duc sa ii curete carburatoarele sa le sincronizeze si ce mai trebuie facut sa o pregatesc de noul sezon. Problema ii ca ar trebui sa o pornesc sa o pot duce puna acolo. Imi poate zice cuneva ce surub de la carburatoare ar trebui sa desfac sa curga benzina din carburatoare cu eventualele impuritati sau apa. Am vazut ca este un surub care ar avea rol de robinet dedesuptul caruia pleaca un furtun si presupun ca ala ar fi, dar nu sunt sigur

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, m-am exprimat gresit, vroiam sa intreb daca si-a rezolvat problema si motoru ii merge ca si inainte, a mea nu a pornit deloc, a facut vreo 3 afterburn-uri si mia fost frica sa mai incerc, plus ca sambata a fost sarbatoare , nu am prea avut chef de surubarit. Am vorbit cu un mecanic cu ocazia asta sa o duc sa ii curete carburatoarele sa le sincronizeze si ce mai trebuie facut sa o pregatesc de noul sezon. Problema ii ca ar trebui sa o pornesc sa o pot duce puna acolo. Imi poate zice cuneva ce surub de la carburatoare ar trebui sa desfac sa curga benzina din carburatoare cu eventualele impuritati sau apa. Am vazut ca este un surub care ar avea rol de robinet dedesuptul caruia pleaca un furtun si presupun ca ala ar fi, dar nu sunt sigur

 

Ia vezi in poza

post-9870-0-78818200-1454410641_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are afisat curentul si nici posibilitatea reglarii lui.

Şi ce anume curent crezi că o să-ţi sugă bateria, ca să fie problemă ?

Am pus o baterie de 95Ah moartă (se stingeau becurile în bord cât timp erau alimentate bujiile incandescente) pe o sursă de laborator, setat 14.4V 30A şi ghici cât a consumat ? Cam 8.5A la început, după două ore, scăzând liniar, ajungând pe la 2.x A. Am lăsat-o ~60h pe sursă, am mai trecut s-o verific din când în când, iar dupa ~24h pe sursă s-a stabilizat consumul la 0.2A şi acolo a rămas.

Bateria funcţionează foarte bine, e instalată pe o maşină diesel.

 

Bateriile suferă mai mult (dpdv chimic) la temperatură mare. Se degradează mult mai repede în zonele aride, o baterie având viaţă mai scurtă în Emirate faţă de România.

 

Porniţi-le băieţi de câte ori vrea sufletul să le audă, nu mai ascultaţi de alţii în ceea ce priveşte intervalul pornirilor. Doar s-aveţi grijă de ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet: pornitul mobrelor cat mai des este benefic pt orice de pe mobra, mai putin baterie.

 

PS Andry, mi-ar place sa incarc o baterie cu ce curent vreau eu, nu cu cat curent suge ea. Si asta nu de frica invartirii contoarului de la apartament.....

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Korben, 14.4 V ie tensiune electrica, nu curent electric.

 

PS. Nu am bateria in casa pt a citi pe ea, dar parca imi amintesc ca scrie pe ea despre doua moduri de incarcare: unul rapid si altul lent. Pt binele bateriei e bina sa o incarci la curent cat mai mic, nu cat cere ea. Ambele moduri de incarcare se fac la 14.4 V. Difera doar curentul.

PPS. Releul nu are in custodie doar bateria. El dirijeaza curentul de la generator spre consumatorii mobrei (bujii, lumini) si surplusul spre baterie. Sau dispre baterie spre mobra daca generatorul nu functioneaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ţi-am prezentat mai sus curentul mic (dpmdv) pe care o baterie de capacitate mare îl consumă atunci când se încarcă, având în vedere că era în moarte clinică.

Ce te face să crezi că a ta baterie de mobră (12/14Ah) o să halească atât de mult încât să ai nevoie de o limitare de curent ?

Iarna pun bateria pe maşină şi o folosesc în paralel cu bateria auto. Curentul de încărcare pentru ambele, generat de alternatorul maşinii la ralantii? Se menţine în jurul a 1A +/- 0.2A.

 

Întrebările sunt retorice, nu doresc continuarea discuţiei. Am vrut doar să mă dau mai mare decât cei care cred că au nevoie de soluţii complicate pentru probleme simple.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Korben, 14.4 V ie tensiune electrica, nu curent electric.

 

PS. Nu am bateria in casa pt a citi pe ea, dar parca imi amintesc ca scrie pe ea despre doua moduri de incarcare: unul rapid si altul lent. Pt binele bateriei e bina sa o incarci la curent cat mai mic, nu cat cere ea. Ambele moduri de incarcare se fac la 14.4 V. Difera doar curentul.

PPS. Releul nu are in custodie doar bateria. El dirijeaza curentul de la generator spre consumatorii mobrei (bujii, lumini) si surplusul spre baterie. Sau dispre baterie spre mobra daca generatorul nu functioneaza.

 

Stiu, crede-ma ca stiu ce vorbesc, vrei sa imi pun diplomele pe forum? :P

Si am vrut sa spun exact ce am spus: anume ca releul de incarcare stabilizeaza doar tensiunea, nu si curentul

Daca bateria vrea sa absoarba 20 A, o sa o faca, indiferent daca iti place tie sau nu, pentru ca alternatorul "baga" 20-30 A fara probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am golit carburatoarele, bagat benzina din , nou, goliat iar si tot asa de vreo 3 ori apoi am incercat iar sa o porneac si la fel, dupa ce a invartit de vreo 3 ori la automat, a bubuit toba de au iesit toti vecini la geam. Am desfacut bujia din dreapta de pe cilindru din fata (singura la care am avut acces cu ceia de buji pe care o

am) si era neagra si uda. Presupun ca motorul eate innecat, cum pot sa il aduc la viata ? Dau toate bujiile jos si dau la automat de cateva ori ? Si inca o intrebare, are cineva de vanzare o cheie de buji de Africa Twin sau imi poate spune de unde pit cumpara una . Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am convingerea ca bateria ma va tine mai mult daca o las afara, in frig, decat daca o tin in casa pe redresoare "inteligente". Si pornesc mobra cam o data pe luna iarna. Avand masina langa mobra, cand vreau sa pornesc mobra, nu imi bat capul daca bateria va putea porni motorul. Intai pornesc masina, leg firele si apoi ii dau si la mobra. In felul asta nu ma intereseaza nici daca voi tine motorul suficient de mult pornit ca sa incarce bateria. In prealabil golesc carburatoarele de benzina statuta. Si la final le las pline.

 

chemical, eu cred ca bateria nu are putere suficienta. Incearca sa o pornesti cu fire de la o masina care merge.

 

PS. Ideea lui Andry cu tinutul bateriei in paralel pe masina mi se pare excelenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e ca frigul sau caldura nu sunt mentionate in instructiunile de utilizare ale acumulatorior, ci descarcarea excesiva a acestora

Deci ceea ce spui tu are noima, dar strict legat de acumulator

Cealalta problema mentionata de mine a fost evaporarea componentelor volatile din benzina in timpul iernii, ceea ce POATE duce (nu e obligatoriu) la probleme de pornire primavara

Cred ca asta e problema lui chemical

Cum am scris anterior, eu am reusit sa pornesc transalpul amicului meu dupa mai multe incercari, bujii uscate si dat la cheie cu bujiile scoase etc

Dar asta face parte din placerile noastre, nu-i asa? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legenda cu tinutul bateriei la caldura iarna vine de la automobile. La o masina, ai nevoie sa o poti porni la orice ora. Pt ca nu vrei sa ai surprize negative, tii bateria in pozitie de atac, incarcata si la caldura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@chemical: Inchide robinetul de benzina, scoate bujiile afara, trage acceleratia si da-i LUNG la buton. apoi pune bujii noi sau arde-le pe aragaz pe celelate, le montezi, deschizi robinetul de benzina si incerci sa pornesti.

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc cstelia, la asta m-am gandit si eu dat nu stiam faza cu acceleratia. Astept sa imi vina cheia de buji. Voi ce cheie de buji aveti ? Dintrasta articulata ? http://www.hamart.at/shopG/product_info.php?language=en&info=p64330001_zuendkerzenschluessel-honda-xrv-750-rd07-africa-twin-1993-2003.html&=

Sau dintrasta simpla http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.mobile/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/SPS001

Eu nu am gasit de cumparat numai simpla, sper sa reusesc sa scot si bujia din stanga de pe cilindrul din fata fara sa dau jos radiatorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoţi doar o bujie şi actionezi butonul roşu din stânga. Nu mai ştiu dacă îţi permite să dai la demaror cu scânteia oprită, dar încearcă. Dacă nu te lasă, scoţi ori cablurile din CDI, ori pipa de pe bujia rămasă pe motor. Dacă porneşte şi merge bine, le schimbi când s-o face mai cald, că-i mai confortabil (asta dacă n-ai spaţiu decent).

 

De pe Hamart am cumpărat o trusă SH de scule pentru RD07, completă, cu 19€. Deci cheia aceea la 22€ este o hoţie. Mai caută sau mai aşteaptă.

 


Edit: Bogdan 03 !!! Ce mai face Bogdan03 ?

 

 

PS: Nu ascultaţi de sfaturile celor care postează înainte şi după mine. Sunt drojdieri braşoveni, puşi pe stricat!

Editat de Andry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...