mircealeschian Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 (editat) constant cu 180... bravo... bine ca apuci sa ne povestesti asta... cat despre consum, sigur ca-i normal... profesoru' cstelia iti poate spune mai multe... el de-aia s-a luat africana cu rezervor de 45l ca sa mearga constant cu 180 de-aci la bucuresti Editat Martie 20, 2009 de mircealeschian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vampirica Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 constant cu 180... bravo... bine ca apuci sa ne povestesti asta... Pai si ce m-ar impiedica sa o fac? Frigul? Vampi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sukhoi Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) constant cu 180... bravo... bine ca apuci sa ne povestesti asta...cat despre consum, sigur ca-i normal... profesoru' cstelia iti poate spune mai multe... el de-aia s-a luat africana cu rezervor de 45l ca sa mearga constant cu 180 de-aci la bucuresti Cu fortele ei slabe, aceeasi minunata Africana a ars-o subtil cu 140 pe primii 20 km intre Slobozia si Braila unde e limita 40 din cauza nenumaratelor cratere din sosea. Si senzatia mea este ca e bine ca a apucat sa povesteasca. Tot bine e ca i-a consumat doar 12, as fi pariat pe mai mult. Ce nu e bine este ca in acelasi dulce stil, ma tem ca va cala motorul. Nu ma pricep la Africane dar am o vaga banuiala ca nu pentru asta au fost facute. Si persist in ignoranta mea in a afirma ca nu cred ca Africanele sunt facute nici sa franeze ca mobrele de sosea in conditiile extreme descrise mai sus, ceea ce nu e deloc bine. Pai si ce m-ar impiedica sa o fac? Frigul? Experienta ta vasta pe doua roti, tipul motocicletei, starea motocicletei, anul de fabricatie, temperatura scazuta, intunericul, starea proasta a drumului, traficul. Desigur si instinctul de conservare daca l-ai fi avut cu tine. Editat Martie 21, 2009 de sukhoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) Fiindca marea majoritate a cauciucurilor cramponate serios sunt pe 18 inch, vin si eu cu urmatoarea intrebare : A adaptat cineva in Romania/oriunde altundeva, o roata de 18 (de la alta motocicleta) in locul celei standard de 17, la o Africa Twin NXR650? (P.S. - Un prieten de-al meu, co-forumist, are planuri de raliu cu motocicleta lui) Editat Martie 21, 2009 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) 180km/h cu Afrika, in regim constant, e crima... nu cred ca o sa reziste prea mult in regimul asta. si daca o sa se caleze motorul si o sa se blocheze in mers la 180, nu cred ca ai mari sanse sa te bage in cosciug intreg... ar trebui sa stii ca primul lucru pe care il are in minte un motociclist normal in zilele noastre, e sa ajunga la destinatzie in sigurantza. se vede ca nu ai avut nici un accident serios pana acum... iar prietenul tau a fost cam inconstient, daca te-a lasat sa il alergi. pacat... te sfatuiesc sa iti iei una de viteza daca mai vrei 180, daca nu, las-o mai moale... ma intereseaza si pe mine faza cu roata pe 18", inclusiv transformarea in motocicleta de raliu. vreau sa schimb si furca fatza, cu una de competitzie. incepetzi sa propunetzi data intalnirii, ca sa nu ramana pe ultima clipa. pentru cei care vor sa isi puna ventilator la releu, am gasit cateva poze interesante. Editat Martie 21, 2009 de boieru' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) Fiindca marea majoritate a cauciucurilor cramponate serios sunt pe 18 inch, vin si eu cu urmatoarea intrebare :A adaptat cineva in Romania/oriunde altundeva, o roata de 18 (de la alta motocicleta) in locul celei standard de 17, la o Africa Twin NXR650? (P.S. - Un prieten de-al meu, co-forumist, are planuri de raliu cu motocicleta lui) Si eu ma gandeam sa fac aceeasi chestie la Tenere. Problema e ca, cauciucurile cramponate serios nu sunt facute pt vaci de 200+ kg. Iar alea care merg si pe moto grele vin si cu dimensiuni de 17". In final, prietenul trebuie sa schimbe si raportul pinioanelor. Cu o roata mai mare pe spate, moto va merge mai repede dar va pierde cuplu. PS Singurul lucru pe care il castigi la afacerea asta e ca moto va trece mai lin peste hopuri si gropi. Acum am vazut. Africa Twin 650?!?! Asta o fi mai usoara. Editat Martie 21, 2009 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) Nu e semnificativ mai usoara. Raul, In primul rand iti trebuie o janta pe 18" care sa aibe acelasi numar de gauri pentru spite ca janta de AT. Jantele Takasago sunt bune. Apoi iti trebuie alte spite (mai lungi). Nu stiu daca exista un asa zis kit de conversie a rotii de la 17 la 18". Deasemenea se poate folosi ca donator de organe o roata spate de Honda XR600/650. Problema raportului se poate rezolva cu un pinion in spate mai mare. De exemplu la RD04/RD07 se poate pune un pinion spate de RD03. Eu am o roata spate de Husqvarna pe care voi incerca o customizare astfel incat sa se potriveasca la AT. Boieru', Acela este un ventilator de computer. Daca nu ma insel functioneaza la 12V, deci poate fi folosit fara nici o adaptare. Stiu ca si la Transalp este aceeasi problema cu releul, ventilat prost, si aceeasi solutie a dat roade impreuna cu niste gauri trase in platicul lateral. Editat Martie 21, 2009 de cstelia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 S-a mai stabilit ceva cu iesirea anului ? Trece ti ma si pe mine pe lista - cort sau cazare, nu are importanta, numai sa nu fie intre 30 Mai - 14 Iunie ca sunt in saptamanile de miere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) Off-topic: @andrei belcic si @cstelia, multumesc de raspunsuri! Am sa ii dau omului link cu posturile voastre. Editat Martie 21, 2009 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 Boieru',Acela este un ventilator de computer. Daca nu ma insel functioneaza la 12V, deci poate fi folosit fara nici o adaptare. Stiu ca si la Transalp este aceeasi problema cu releul, ventilat prost, si aceeasi solutie a dat roade impreuna cu niste gauri trase in platicul lateral. Scuze ca ma bag si eu in seama, dar acel ventilator, daca nu ma insel, nu e menit sa functioneze la mult peste 12V, cum intalnesti relativ usor pe o motocicleta. Sunt facute adaptari suplimentare (rezistente, etc)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) Mult peste 12V inseamna cam 14.5 maxim. Eu am avut o vara intreaga la fostul loc de munca un astfel de ventilator legat la o sursa de 13.8 V si a mers fara probleme. Editat Martie 21, 2009 de cstelia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 Nu cred ca se arde asa usor, si in plus, nici nu e scump. O sa ma interesez la un prieten electronist ce rezistentza se poate pune in serie, astfel incat ventilatorul sa nu primeasca mai mult de 12V. Oricum, daca se arde si esti la mama draku', unde nu gasesti altul sa il schimbi, nu e nici o problema, pentru ca este un plus de ventilatzie pe care il adaugi. Mie imi merge bine si fara el. Am inceput sa lucrez la crash-bar-ul pentru fatza (bord, faruri, carena) si m-am gandit ca daca tot il fac sa ma folosesc de el si ca suport pentru camera video. Nici o sansa... Vibreaza atat de tare, incat mi se opreste camera. Daca are cineva alta solutzie, sa ma anuntze si pe mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dhamzea Postat Martie 23, 2009 Share Postat Martie 23, 2009 Mult peste 12V inseamna cam 14.5 maxim. Eu am avut o vara intreaga la fostul loc de munca un astfel de ventilator legat la o sursa de 13.8 V si a mers fara probleme. Am vorbit cu un amic electronist si mi-a confirmat ca un ventilator de computer merge fara nici o prolema, nu necesita rezistenta suplimentara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 Salut, In primul rind sa ma prezint: Alex din Bucuresti detinator si mare adminrator al Africanei. Mai mult ca sigur undeva pe forum a mai pus intrebarea urmatoare dar eu inca nu am dat de ea.. (de fapt sunt 2) 1. in ultima vreme africana mea porneste parca din ce in ce mai greu cd este rece (stiu ca dupa cateva zile datorita sistemului de "aerisire" al carburilor se duce benzina din ele si e normal sa porneasca mai greu) dar parca si de pe o zi pe alta tot o ia mai incet.. ce ar trebui sa verific in prima instanta? (personal m-am gandit la pompa de benzina insa nu stiu cum sa o "evaluez" ) 2. In mers la viteza constanta drum drept astfalt neted intra intr-o oscilatie pe verticala de amplitudine mica insa frecventa suficient de mare (sa zic cam o "hitzineala" pe secunda).. e posibil sa fie necesara schimbarea arcurilor sau numai uleiul din furca?! (intreb pt ca dc ma apuc sa scot toata furca sa fac toata operatia o data.. adica sa nu schimb uleiul apoi sa constat ca tre sa schimb si arcurile etc ). In afara de sfaturile cerute: sunt curios dc se face fro adunare de africane sa discute oamenii si prin viu grai Asfalt uscat si/sau iarba grasa pt vacute ------------------------------------------ Africa Twin XRV750 Future Classic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Giny Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 Problema poate aparea de la parf. Se murdareste si face zgomot, dar se poate schimba sau curata. Al meu l-am alimentat de la pozitie. In max 10 minute se instaleaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRX-er Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat @cstelia, si inca odata scuze de deranj!! un prieten al meu, Bogdan, a dat la schimb un cb500 pentru o AT in timisoara!!! asa ca dupa ce il vom renova(dpdv estetic), cu ajutoru lui @boieru il vom prezenta pe forum!! ps. poate faca cateva poze, ca sa vedeti in ce stare poate ajunge un AT lasat pe mana unui pustan!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 ps. poate faca cateva poze, ca sa vedeti in ce stare poate ajunge un AT lasat pe mana unui pustan!! iaca aici poze: mobile.de Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 na ca m-am luat si eu dupe voi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Martie 25, 2009 Share Postat Martie 25, 2009 (editat) 1. Boieru - intrunire la cort si foc de tabara, oriunde in tzara, dar in mijlocul naturii, nu la pensiuni sau hoteluri. 2. Perl -cort -codru-i frate cu romanu 3. Dan Hamzea - cort 4. Cstelia - corturar si eu 5. Popescu Mihai Raul - ? 6. Axa cu Scame - ? 7. Antenutza + Razvan - cort, codru si voie buna... 8. Jaques - cort, casutza, cabana, pensiune ( si cam atat ca este criza), locatie potrivita motoretei ( nu oras de campie), 2 nopti si o zi de traseu comun. 9. A.TW. - ? 10. Pedros - ? 11. Mircea Leschian - cort, doua nopti, o zi de traseu comun 12. Oly - ? 13. Sherky - la cort ... doar doar ne-om intalni odata biggrin.gif 14. Kanvulf - cort 15. 84 SBF - iarba verde, cort, nu ma prea intereseaza unde daca pot, vin 16. Gabi RD03 -cort clar 17. Sora 13 - natura, iarba verde, cort......libertate (probabil +1) 18. Gaxel - din pacate sunt plecat din tara. macar sunt tot pe mobra 19. Mae - ? 20. Vlad 302 - cort - natura; cu pasager 21. RIP Husi - cort---haiduceala in munti de preferat 22.mielu - tot cort si haiducie si eu. (probabil +1) 23.xel-cort--haiduceala in munti ...numai sa nu cada pe 06.06.2009...ziua-n care africa e ocupata sa-mi duca mireasa la altar... 24. duc- doua nopti cu cazare la garsoniera de panza in padure! 25. alex - cort/hamac - poate cu "atash" .. (dc pina atunci reusesc sa ii rezolv problema pornitului foarte greu cd este motorul rece) Editat Martie 25, 2009 de cernunos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircealeschian Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Am inceput sa lucrez la crash-bar-ul pentru fatza (bord, faruri, carena) si m-am gandit ca daca tot il fac sa ma folosesc de el si ca suport pentru camera video. Nici o sansa... Vibreaza atat de tare, incat mi se opreste camera. Daca are cineva alta solutzie, sa ma anuntze si pe mine. Boierule, solutia pentru filmat cea mai buna tot pe casca ramane... Aici sunt multe variante...topicuri deschise la echipamente si accesorii. Insa cred ca doua persoane au scule de filmat care merita luate in calcul : ianachim si dayana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad302 Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Cine si-a montat kitul cu "priza" de 12v pe africa ? sa-mi dea o mana de ajutor.. De montat o montez pe ghidon, insa nu prea am idee unde sa prind firele..si cu atat mai putin unde sa pun siguranta care a venit in pachet.Mersi! PS. cu stikerele ati rezolvat careva ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Eu am montat priza direct pe baterie, de lene ca nu am vrut sa tai la fire....nu am avut pb pana acum, mai ales ca in parcare nu a venit nimeni sa si incarce toata saptama vreun mobil sau GPS ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Siguranta o intercalezi pe firul pozitiv (tai firul si motezi siguranta intre cele 2 fire rezultate). Ti-as recomanda sa mai cumperi un "releu de far" auto, simplu, cu 4 pini si sa alimentezi priza prin el, direct de la baterie. Alimentarea releului o iei de pe orice + care trece prin contact. Eventual de la + care vine la releul de lumini (comanda nu sarcina). Sau care vine la stopul de frana, care ti-e tie mai la indemana.... Mai exact: Iti alegi pozitia releului, tai din firul rosu suficient sa-ti ajunga de la "+" baterie la releu(sarcina), tragi "-" la releu de oriunde, tragi "+" prin contact pentru comanda (vezi mai sus), tragi iesirea de la releu la priza prin siguranta. Eu am pozitionat releul undeva sub releul de pornire si i-am tras alimentarea de la becul de frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 (editat) Eu am montat priza direct pe baterie, de lene ca nu am vrut sa tai la fire....nu am avut pb pana acum, mai ales ca in parcare nu a venit nimeni sa si incarce toata saptama vreun mobil sau GPS ceva Exista riscul (cel putin teoretic) sa uiti priza neacoperita si cand ploua sa se stranga apa in ea. Nu stiu daca apa de ploaie are conductivitate electrica suficienta sa-ti inchida circuitul dar n-as vrea sa aflu "the hard way" - sa descopar pe drum ca nu pot incarca GPS sau telefon fix cand am nevoie pt ca s-a ars siguranta sau s-o gasesc fara baterie daca rezistenta apei este suficient de mare incat curentul consumat sa nu depaseasca siguranta. Plus ca peste tot exista puradei curiosi care s-ar juca putin la priza aia ca le place lor sa faca scantei cu sarma bagata acolo. - recunosc si eu m-am jucat cu sarme pe la bateriile de camioane cand aveam santier in spatele blocului. Era mai palpitant decat cu putza in nisip. Editat Martie 30, 2009 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 eu am fost putin mai disperat si presat de timp, asa ca am cumparat o bricheta auto, si am tras + de la baterie si masa de la sasiu. a stat pe ghidon si am mers gps ul impecabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.