Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

io imi aduc aminte ca in manual zice ca socu trebe sa mearga 1 min si in acest minut mai zice sa accelerezi de cateva ori(1 sau 2 ori) dupa care sa pleci cu mobra! de asemeena in manual e o pictograma cu tipurile de ulei si daca nu mansel 10w40 era varianta care acoperea ai vreme rece si vreme calda. si gasisem undeva pe cineva care recomanda ca schimbul de ulei sa se faca mai des la 10w40, cam la jumatatea perioadei(asta pt cei care vor sa aiba mobra fara service-are la cilindrii and co pana la 300k)

Sa accelerezi cu socul tras la maxim? probabil greseala de traducere, sau originalitate cu orice pret. Indiferent de tipul de motor in 4 timpi socul trebuie folosit cu cit mai multa zgircenie, adica atit cit trebuie sa nu moara motorul la ture joase, nu mai mult, apoi se lasa la jumate. Cind s-a lasat la jumate se poate accelera moderat daca tinde sa moara si ca sa pleci de pe loc fara sa dea in nas. Normal ca 10w 40 merge "all season" la motoarele noi. Altfel bagi 10w40 iarna si 15 sau chiar 20w50 vara ca sa nu-l pape cind se incinge pe off sau pe autostrada la viteza.

 

Nu am inventat eu metoda expusa, e sfatul automobilistului de raliuri Petre Cristea, a scris o carte pe la pensie :) Am adoptat acest stil la tot ce am avut in 4 timpi si de atunci nu am mai ancrasat bujii si nici uleiul nu mai miroase a titei.

 

Benzina are prostul obicei de a spala uleiul de pe suprafetele in frecare. Motorina in schimb unge cit de cit si ea. De aceea tin de fapt dublu motoarele diesel desi lucreaza la compresii mai mari. Si mai e o chestie iar foarte logica, motorul se incalzeste mult mai repede lucrind in sarcina decit in ralenti datorita exploziilor (arderilor) mult mai intense. De aceea trebuie pus in miscare cit mai rapid. Cristea mai expunea in cartea lui o smecherie, dar nu stiu daca merita aplicata si la motoare. Aplica sub carter un resou puternic pe care il alimenta cu o ora iarna, inainte sa iasa . Deasemenea monta si un termoplonjon in radiator sa fie si apa calda. Avea astfel porniri calde si motorul nu se mai uza aiurea in sezonul rece.Stiau batrinii astia ce stiau :)

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tobele arata bine, iar preturile sunt bune, apropiate de cele ale producatorului. Dar eu unul sunt reticent sa discut cu o adresa de email, poate ar fi bine sa postati un numar de telefon si o adresa la care sa va gasesca lumea. Bafta!

 

Clientii care au dat deja comenzile si avansul de 25 % din acestea tin legatura telefonic cu noi la orice ora din zi doresc.

Ei vor decide in privinta seriozitatii nostre.

Multumim pentru aprecieri! Toate cele bune!

Editat de zero_motoshop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clientii care au dat deja comenzile si avansul de 25 % din acestea tin legatura telefonic cu noi la orice ora din zi doresc.

Ei vor decide in privinta seriozitatii nostre.

Multumim pentru aprecieri! Toate cele bune!

 

Ma tinere esti nou in comert?

 

Cand un client iti cere numarul de telefon...tu nu zici "cand imi dai avans vorbim" sau PM sau mail...eventual il intrebi ce retea prefera daca ai mai multe...si ii raspunzi la toate pasaricile care ii trec prin cap...stiu e aiurea mai dai de pisalogi dar vei avea +1 la "Customer Suport"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul sa stii ca , acele caneluri nu se distrug de la intinderea lantului ,ci mai mult de la accelerarile bruste si de la fortarea lantului .

Cu poxipolul nu rezolvi nimic , doarece acel pinion trebuie sa aiba un joc axial si radial .

Eu zic ca trebuie sa ne cumparam toti cate un motor de schimb doar pentru aceste probleme.

Cred ca prietenii comunisti trebuie sa stie despre ce vorbesc, asai Judas? (suna-ma maine si o rezolvam si cu axul )

 

Spor in toate .

:cheers: Vezi, ember ca ti-am dat PM , pt, problema aia a lui prietenul cu Afrika Twin....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ciudata abordare.... adica doar daca platesc avansul la o toba, doar atunci pot afla un numar de telefon?

 

Ma tinere esti nou in comert?

Cand un client iti cere numarul de telefon...tu nu zici "cand imi dai avans vorbim" sau PM sau mail...eventual il intrebi ce retea prefera daca ai mai multe...si ii raspunzi la toate pasaricile care ii trec prin cap...stiu e aiurea mai dai de pisalogi dar vei avea +1 la "Customer Suport"

 

Ok, imi cer scuze pentru raspuns/abordare.

Am adaugat numarul de telefon in semnatura.

Am instalat si Yahoo Messenger si ne putem "auzi" si acolo.

Ne miscam cat de rapid putem pentru a da drumul si site-ului nostru, in scopul unei mai bune si mai accesibile prezentari a informatiei.

Numai bine !

 

Klajic Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiau batrinii astia ce stiau :)

Prea multa vorbaraie si fara sens.Socul a fost inventat sa fie folosit atunci cat este motorul rece si Punct.In rest sunt superstitii.Un motor bine reglat nici nu iti merge cu socul tras mai mult decat are nevoie.Simtomele sunt simple.Moare motorul.Daca se foloseste uleiul indicat pt sezonul respectiv nu cred ca are vreo buba motorul.Sunt niste motoare cat se poate de clasice fara cine stie ce nave spatiale prin ele.Ulei sa aiba la nivel si biciul pe ele.Cat vreti sa va tina un motor? Au fost concepute in anii cand inca se mai faceau motoare acum sunt numai trompete.Uitati-va la Sebi... baga ce ulei are in ea si merge Reta lui de ragaie.Nu cred ca isi pune vreodata problema daca a mers mai mult de un minut cu socul sau daca a fost turata sau nu.Cred ca cel mai important este sa ne duca sa ne facem treaba.

Sper sa nu supar pe nimeni este pur si simplu parerea mea. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cam asa e

Galen, da-mi voie sa te contrazic putin

Dupa oprirea motorului pistoanele si cilindrii raman unsi, pompa de ulei ramane amorsata, ungerea porneste in cateva secunde

Eu tin minte inca de cand aveam un amarat de Simson, pornire dupa RK, in maxim 10 secunde uleiul era sus la rampa de culbutori

Pornire dupa RK insemna ca in circuitul de ungere nu exista ulei, doar in baia de ulei

Parerea mea e ca un ulei de calitate face toti banii si ne scuteste de griji de acest gen

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cam asa e

Galen, da-mi voie sa te contrazic putin

Dupa oprirea motorului pistoanele si cilindrii raman unsi, pompa de ulei ramane amorsata, ungerea porneste in cateva secunde

Eu tin minte inca de cand aveam un amarat de Simson, pornire dupa RK, in maxim 10 secunde uleiul era sus la rampa de culbutori

Pornire dupa RK insemna ca in circuitul de ungere nu exista ulei, doar in baia de ulei

Parerea mea e ca un ulei de calitate face toti banii si ne scuteste de griji de acest gen

Partial ai dreptate, cam asa se intimpla lucrurile vara, cu un amendament: dupa utilizarea motorului vara sau iarna uleiul este in principiu fierbinte, daca termostatul e la locul lui si merge uleiul e pe la 90 de grade cel putin si foarte fluid si se scurge gravitational de peste tot inclusiv de pe cilindri si pistoane. Dar asa cum zici ungerea incepe imediat (sub 2 secunde) deoarece fiind vara uleiul este fluid.

 

Iarna in schimb mai ales la temperaturi negative, uleiul este aproape congelat. Asa ca nu intra imediat in perforatiile segmentilor de ungere si nici nu urca imediat la camele de distributie. Are nevoie de citeva minute ca sa ajunga la o temperatura pe care vara o are by default.Ai dreptate si cu uleiul, un multigrad de calitate te scuteste in principiu de probleme.

 

In rest, am avut si eu simson si diverse alte motoare comuniste, inclusiv un fiat 1100. Mergeam "all season" cu toate.Uleiurile erau cum erau, se ingroseau rau iarna. Inainte sa aplic reteta lui Cristea(zgircenie maxima la soc) aveam cite o galeata de bujii pentru fiecare mobil :lol: Si impingeam la ele cu spor daca ratam pornirea si le inecam. Uneori eram nevoit sa schimb si bujiile daca le inecam prea rau, nervos si cu ochii la ceas ca intirziam din cauza asta frecvent.

 

De cind am aplicat invataturile alea ma crezi sau nu ma crezi, nu am mai schimbat nici o bujie decit "de batrinete", desi tot cu hirburile alea dragi ma dadeam.

Sint de acord, motoarele moderne sint mai permisive, au aprindere electronica, doua bujii pe cilindru si mai de calitate decit sinteromurile de demult. Principiile insa ramin aceleasi.

 

Dar eu tot tactica asta o aplic, asa ca nu am impins niciodata africana, iar bujiile le-am schimbat pe la 35 mii, cele cu care am cuparat motorul si tot atit am si cu cele "noi" in prezent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cind am aplicat invataturile alea ma crezi sau nu ma crezi, nu am mai schimbat nici o bujie decit "de batrinete", desi tot cu hirburile alea dragi ma dadeam.

 

Dar eu tot tactica asta o aplic, asa ca nu am impins niciodata africana, iar bujiile le-am schimbat pe la 35 mii, cele cu care am cuparat motorul si tot atit am si cu cele "noi" in prezent.

Ah, OK, discutia asta, ca si altele, a cam deviat de la ideea principala si mi-a scapat asta

Da, este evident ca ai dreptate cu socul, sunt 100% de acord

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea mea este alta. Daca pun suruburi in gume, mai trag socul sau nu? :bounce: Sunt la treaba si ma oftic de mor, cand vad ca va tineti de tastatura in loc sa va tineti de ghidon. Abia astept sa ajung acasa, sa scot mobra din garaj (care in sfarsit e gata)si sa dau o tura. Acum stau si studiez ce fel de suruburi sa pun in gume. Initial ma gandeam sa scot guma si sa bag din interior niste holsuruburi care sa iasa cam 3-4 mm prin crampoane. Mai e si varianta cu solsuruburi pt tabla tip Lindab, infipte pe exterior, sau holsuruburi mici pentru profile rigips. E interesanta si ideea cu placutele in forma de arc de cerc care se prind pe cauciuc intre crampoane, si sincer nu prea stiu ce varianta sa aleg. Cu socul tras sau nu? :moto:

p.s. Februarie si Martie sunt in concediu. Abia astept sa ma apuc de modificari. Furca am, roata am, etrieri am, rezervor de Transalp este, triunghi bascula de rd07 este... Ahaaaa... O sea de Transalp nu am. Stie cineva pe cineva care vinde?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea mea este alta. Daca pun suruburi in gume, mai trag socul sau nu? :bounce: Sunt la treaba si ma oftic de mor, cand vad ca va tineti de tastatura in loc sa va tineti de ghidon. Abia astept sa ajung acasa, sa scot mobra din garaj (care in sfarsit e gata)si sa dau o tura. Acum stau si studiez ce fel de suruburi sa pun in gume. Initial ma gandeam sa scot guma si sa bag din interior niste holsuruburi care sa iasa cam 3-4 mm prin crampoane. Mai e si varianta cu solsuruburi pt tabla tip Lindab, infipte pe exterior, sau holsuruburi mici pentru profile rigips. E interesanta si ideea cu placutele in forma de arc de cerc care se prind pe cauciuc intre crampoane, si sincer nu prea stiu ce varianta sa aleg. Cu socul tras sau nu? :moto:

p.s. Februarie si Martie sunt in concediu. Abia astept sa ma apuc de modificari. Furca am, roata am, etrieri am, rezervor de Transalp este, triunghi bascula de rd07 este... Ahaaaa... O sea de Transalp nu am. Stie cineva pe cineva care vinde?

Norocosule!! Ai timp de mesterit. :) Noi batemn deja cimpii pe aici cu dor de duca, sper sa mai tina vremea rezonabila macar 2-3 weekenduri. Altfel e chiar nasol sa lasi labele jos de pe ghidon, chiar daca inca te mai fitzii prin oras.

 

Nu ajung 3-4 mm, trebuie sa iasa cam 1,5 cm ca sa conteze. Se folosesc holttzsuruburi de lemn mai grosute, alea de rigips se rup imediat.Si suruburile trebuie sa aiba filet pina in capat, altfel intra in camera.

Camera se pune in interiorul altei camere spintecate corespunzator. Dar te previn, poti sa iesi cam de 1-3 ori cu o guma astfel preparata si asta daca mergi doar pe zapada sau pamint.

 

In mod foarte serios iti propun sa incerci sa-ti faci lanturi demontabile, stil auto. Un coleg dominatorist a experimentat cu succes. Dan-0746147280 . Normal, cu socul tras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea mea este alta. Daca pun suruburi in gume, mai trag socul sau nu? :bounce: Sunt la treaba si ma oftic de mor, cand vad ca va tineti de tastatura in loc sa va tineti de ghidon. Abia astept sa ajung acasa, sa scot mobra din garaj (care in sfarsit e gata)si sa dau o tura. Acum stau si studiez ce fel de suruburi sa pun in gume. Initial ma gandeam sa scot guma si sa bag din interior niste holsuruburi care sa iasa cam 3-4 mm prin crampoane. Mai e si varianta cu solsuruburi pt tabla tip Lindab, infipte pe exterior, sau holsuruburi mici pentru profile rigips. E interesanta si ideea cu placutele in forma de arc de cerc care se prind pe cauciuc intre crampoane, si sincer nu prea stiu ce varianta sa aleg. Cu socul tras sau nu? :moto:

p.s. Februarie si Martie sunt in concediu. Abia astept sa ma apuc de modificari. Furca am, roata am, etrieri am, rezervor de Transalp este, triunghi bascula de rd07 este... Ahaaaa... O sea de Transalp nu am. Stie cineva pe cineva care vinde?

Salutare,boiere.Auzi ma uitam recent la niste cauciucuri de iarna de masina care au gauri date pt nituri.Am inteles ca este o masina care le bate. Ma gandeam eu, asa,daca incercam pe o guma sa dam niste gauri la fel ca alea ,tot asa in centrul cramponului cum erau si la alea si pe urma sa cumparam nituri speciale de asa ceva? Sunt cu vidia niturile astea din cate stiu iar lucrarea cu holsuruburile nu cred ca o sa tina mult.In general holsuruburile sunt moi mai ales daca le scoti mai mult de 1 cm.In catalogul de la Rocast cel de (elemente di organe de ansamblare)sunt o gramada de tipuri de suruburi,holsuruburi,stifturi si prezoane.Daca vrei pot sa trec pe la o vulacanizare sa ma uit sa vad cum arata cele originale si pe urma dezvoltam ideea. :cheers: apropo acum iarna ce ulei ai bagat mai mestere :unsure: Ai grija la soc o leaca sa il lasi nu mai mult ca se strica vaca :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In catalogul de la Rocast cel de (elemente di organe de ansamblare)sunt o gramada de tipuri de suruburi,holsuruburi,stifturi si prezoane.

 

Rocast nu este nici macar importator de suruburi. Le cumpara de la SEA. Taiwaneze... Mai bine cautati la Ejot sai Fischer. Wurth este si el ambalator de suruburi facute in Asia.

Editat de jacques
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rocast nu este nici macar importator de suruburi. Le cumpara de la SEA. Taiwaneze... Mai bine cautati la Ejot sai Fischer. Wurth este si el ambalator de suruburi facute in Asia.

Nu te contrazic dar pana acum la cele cateva sute de mii de suruburi care le-am luat de la ei nu am avut probleme.Marfa vine din depozitele din germania.Acum in germania de unde vin nu mai stiu.....Oricum peste cativa ani o sa mancam cu betele :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te contrazic dar pana acum la cele cateva sute de mii de suruburi care le-am luat de la ei nu am avut probleme.Marfa vine din depozitele din germania.Acum in germania de unde vin nu mai stiu.....Oricum peste cativa ani o sa mancam cu betele :cheers:

 

 

de unde atata Germania. Am vazut eu marfa pregatita pt ei la SEA la depozit.. Vezi daca nu faci o afacere daca te adresezi direct la SEA...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,boiere.Auzi ma uitam recent la niste cauciucuri de iarna de masina care au gauri date pt nituri.Am inteles ca este o masina care le bate. Ma gandeam eu, asa,daca incercam pe o guma sa dam niste gauri la fel ca alea ,tot asa in centrul cramponului cum erau si la alea si pe urma sa cumparam nituri speciale de asa ceva? Sunt cu vidia niturile astea din cate stiu iar lucrarea cu holsuruburile nu cred ca o sa tina mult.In general holsuruburile sunt moi mai ales daca le scoti mai mult de 1 cm.In catalogul de la Rocast cel de (elemente di organe de ansamblare)sunt o gramada de tipuri de suruburi,holsuruburi,stifturi si prezoane.Daca vrei pot sa trec pe la o vulacanizare sa ma uit sa vad cum arata cele originale si pe urma dezvoltam ideea. :cheers: apropo acum iarna ce ulei ai bagat mai mestere :unsure: Ai grija la soc o leaca sa il lasi nu mai mult ca se strica vaca :cheers:

vrei vidia in cauciucuri?pt iarna la FM RACING. ALFRED se numeste din alba iulia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare! la senzorii de nivel benzina de la rd04 pe ce pin al senzorului se pune firul verde. cand am dat jos senzorii nu erau la fel amandoi si ma intreb daca dilema mea e chiar dilema! http://imageshack.us/photo/my-images/534/dsc00062ns.jpg/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine are link-uri si documentatie despre carburatoare, in special despre carburatoarele de AT, il rog sa le posteze aici sau pe xrv.ro

 

Vulpoiule, am facut rost de vin, trimite-mi adresa sa-ti trimit zaibarul.

Desi sunt din oltenia eu zaibar nu am baut in viata mea, sper sa fie al bun ( e de anul asta ). Eu oricum sunt total paralel cu alcoolul, m-am straduit doar sa fac rost de zaibar sa-ti trimit tie. Asadar astept adresa, sa-ti trimit zaibarul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bhuuun! am vrut sa-mi schimb luminile la afrikana si am purces in questul meu, am rasfoit internetul am stresat oameni si m-am decis sa merg pe schema aceasta fig15.th.jpg

 

doar ca...nu imi functioneaza aceasta schema1 ma ajuta cineva va rog cu o schema asemanatoare si explicatiile de rigoare ca sa-mi pun si eu niste beculete h4 pe mobra! multumesc anticipat

ps: din instalatiua mobrei mi-au ramas doar firele verzi si pozitia ca restul am macelarit( cablurile alb si albastru )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps: din instalatiua mobrei mi-au ramas doar firele verzi si pozitia ca restul am macelarit( cablurile alb si albastru )

 

 

Schema e corecta, daaar... daca nu ai cele doua fire macelarite de unde iei curenții care intră pe relee pe pinii 85? Pe acei pini tre sa pui acele fire ce duc comanda de la intrerupatorul de manÂşon. Vezi cum faci Âşi dezmăcelăreÂşte un fir alb Âşi unu albastru!!!

Editat de sebicozaurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca sunt cativa posesori de Africane care vor sa se indrepte spre conceptul rally, o sa va prezint mobra mea de tavaleala.

Nu judecati detaliile pentru ca nu e o mobra de tinut in vitrina ci de trantit prin tarana si noroaie.

 

Modificarile principale: (baza este un Transalp din 97)

 

- toate carenele jos

- protectie metal pentru radiatoare (teava sudata de cadru)

- jug+jambe+roata+ aripa fata + etrier CRF 450 R

- axul jugului bagat la strung

- kit frana oversized EBC 280

- Ghidon Renthal Enduro High

- Handguarduri cu insertie aluminiu

- sa taiata in stil taranesc

- bascula Africa Twin RD03

- amortizor spate KTM lc4 Adventure

- scarite enduro sudate in ograda

- cric prelungit cu 10 cm

- os prolink mai lung cu 8 mm ( sudat in ograda)

- portbagajul si scaritele pasager in pod

- carena spate Husqvarna

- tot bordul (si cadrul de bord) aruncat in pod

- far enduro cu semnalizari

- scottoiler facut in fix 15 min

- cauciuc TKC 80 pe fata

- toba Marving

 

Urmeaza ( ca am ajuns la fundul sacului):

- chain slider de la Africa Queens (special pentru motoare inaltate)

- Cauciuc spate (probabil un Mitas E09 Dakar sau un TKC 80 ca vreau sa merg relaxat pe asfalt)

- Schimbator culisabil (momentan l-am furat de la Africana)

- Lant DID

- ITP + asigurare (momentan o ard asa)

- foaie 49

 

Nu am apucat sa o testez prea mult, nu cred ca am facut mai mult de 100 km in offroad.

N-am cum sa o compar cu Transalpul, e mult mai usoara iar suspensia e fantastica ( inca nu m-am obisnuit complet cu reglajele).

Mentionez ca n-am experienta pe capre usoare.

 

De ce nu mi-am luat un monociclindru usor? .

Pentru ca urmeaza sa restaurez Africana (o sa insist pe micsorarea greutatii si pe pastrarea a cat mai multe componente originale) si sa o pregatesc pentru Siberia (in urmatorii 2 ani nu cred ca voi avea resurse sa plec, dar vreau sa fie mobra pregatita de drum, sa scap de o grija).

Vreau sa ma obisnuiesc cu motoare grele in offroad, asta e singurul motiv. Pana acum nu regret deloc!

 

Din pacate nu ii pot caracteriza performantele, sunt prea afon comparativ cu ce poate mobra, asa ca ma abtin de la pareri. Termen de comparatie cu motocicleta originala clar nu exista, dar din pacate n-am exeprienta pe mobre din clasa enduro, ca sa pot emite o parere obiectiva.

 

 

Vizionare placuta!

 

DSC_0295.JPG

 

DSC_0303.JPG

 

DSC_0306.JPG

 

DSC_0309.JPG

 

DSC_0403.JPG

 

DSC_0428.JPG

 

DSC_0363.jpg

 

Multumesc mult Cstelia pentru bascula si prolink!

 

 

Andrei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...