Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

toate pinioanele, chipuirile, moderne sunt calite pt a rezista in timp mai bine. gurile rele zic ca uzura axului se poate preintampina daca se foloseste pinion de atac de la mama honda si se merge cu lantul reglat corect insa sunt voci si persoane care afirma ca si urmand aceste sfaturi au ajuns sa schimbe axul in cauza ba chiar de 2 ori in viata asta. o alta varianta ce am intalnit este ca pe axul in cauza sa fie pus un pinion cu tolerante mai mici decat cel orginal si acesta ar fi de la jt. concluzia generala este ca axul cu pricina se cam futizeaza in timp, acesta fiind cu adevarat calcaiul lui ahile la mobra noastra, fie ea 03, 04 sau 07 si asta din cauza conceptului mecanic(garda la sol, bascula lunga, lantul f lung balarii dastea de off cica)

eu la rd04 meu in primavara am studiat uzura, am prezentat-o lumii, mi s-a spus ca e normala si acum in toamna mi se pare ca a ramas la fel doar ca la noul pinion am pus poxipol metal din belsug astfel incat sa umple spatiile goale(uzura) si mai mult de atat sa se creeze o margina(inspre motor) ce imi va tine pinionul drept si nu ii va da voie sa joace pe ax. cat de rezistent si de bine gandita este treaba am sa vad la anul. am facaut asta ca sa preintampin uzura ce urmeaza.

uite aici metode alternative de reparatie.ahhh si problema e la un transalp http://www.xrv.org.uk/forums/transalp/73454-stripped-output-shaft-splines-alternative-repair-method-without-welding.html

Raul sa stii ca , acele caneluri nu se distrug de la intinderea lantului ,ci mai mult de la accelerarile bruste si de la fortarea lantului .

Cu poxipolul nu rezolvi nimic , doarece acel pinion trebuie sa aiba un joc axial si radial .

Eu zic ca trebuie sa ne cumparam toti cate un motor de schimb doar pentru aceste probleme.

Cred ca prietenii comunisti trebuie sa stie despre ce vorbesc, asai Judas? (suna-ma maine si o rezolvam si cu axul )

 

Spor in toate .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Raul sa stii ca , acele caneluri nu se distrug de la intinderea lantului ,ci mai mult de la accelerarile bruste si de la fortarea lantului .

Cu poxipolul nu rezolvi nimic , doarece acel pinion trebuie sa aiba un joc axial si radial .

Eu zic ca trebuie sa ne cumparam toti cate un motor de schimb doar pentru aceste probleme.

Cred ca prietenii comunisti trebuie sa stie despre ce vorbesc, asai Judas? (suna-ma maine si o rezolvam si cu axul )

 

Spor in toate .

Jocul axial si radial nu este o cerinta functionala, datorita flexibilitatii lantului. Astfel pinionul poate fi blocat pe ax cu adeziv pentru metale daca uzura a devenit inacceptabila, sau la "finis" chiar prin sudura. Din contra,in stare noua jocul intre ax si pinion este nesemnificativ, cit sa poata fi tras pinionul pe ax. Atentie mare la intinderea lantului. Multa lume greseste facind aceasta operatiune "la ochi". Este bine ca intinderea lantului sa fie setata la 4,5 cm si verificata apoi de o alta persoana cu posesorul incalecat. Jocul lantului scade mult cu motorul incarcat si daca este insuficient, bascula spate ajunge sa stea cam in lant spre capatul de cursa. Aceasta situatie UZEAZA FOARTE ACCELERAT canelurile.O alta metoda de verificare a intinderii este evaluarea incalzirii lantului. Daca acesta este cald, lantul e prea intins.Normal ca si accelerarile bruste si mai ales urcarea pantelor foarte mari cu motorul incarcat uzeaza ansamblul, dar asta e o uzura normala.

Cei care nu folosesc sistemul de ungere lant cu ulei e bine sa incarce canelurile cu vaselina grafitata inainte de montarea unui nou pinion.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A cam venit iarna! Nu stiu pe la voi dar la mine sigur. In fiecare dimineta la ora 7 cu gheta inca pe ea de peste noapte, eu imi trezesc motocicleta pentru a ma insoti la munca!

Procesul e urmatorul:

- razuim saua de ghetza, tragem apoi socul, scoatem din viteza si dam la cheie

- Porneste usor insa moare dupa cca 1 sec.

- reluam procesul la a 2a cheie de data asta porneste si continua sa mearga!....Se incalzeste sub soc cca 2 3 minute.

Poi din lipsa de rabdare bagam socul la loc, si....si.....moare!

INTREBARE: e firesc ca dupa cca 2 min de stat cu socul tras la rece (temperatura noaptea sun 0 grade as zice si ulei 20w50 inca )sa moara!?

 

Am incercat varianta auxiliara. Plecatul de pe loc si incalzitul usor din mers. (adica sa strabat o bucata din drum cu motorul la turatie modica cca 3000rpm cu socul inca tras in ideea de a se incalzii mai rpd) E o problema cu practica asta?

Inca un bai la metoda asta, cu socul tras, cand o bag in viteza troncane cutia (stiu ca e normal asta) insa inbtrebarea este, cat de bine/rau ii face cutiei/motocicletei

 

 

No...astea sunt intrbarile mele de toamna/iarna! Va doresc la toti cat mai multi kilometrii inca! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal ce se întâmplă acolo daaar se pot face mici modificări în acea procedură pentru ca totul să decurgă mai firesc.

 

1. ai uleiul foarte gros pentru vremea asta!! Âşi eu am 15W50 Âşi nu-i chiar ok. Personal o să trec înapoi la 10W40. Acesta este cauza principală a opriri motorului la pornire. Dacă vrei musai să nu mai moară ține puțin accelerația trasă când porneÂşte.

2. Âşocul ăla poate să fie tras Âşi parțial. Am mai observat o chestie... După ce stă puțin cu Âşocul tras (1-2 min) Âşi împing aproape de tot Âşocul ea stă să moară. O accelerez finuț de câteva ori Âşi apoi stă foarte frumos.

3. Ca să nu mai cloncăne la plecare când încă motorul e rece, eu împing Âşocul, o țin din accelerație la un relani (sau cum se scrie) cât mai mic bag în viteză Âşi apoi trag iarăÂşi Âşocul puțin Âşi plec. Tot o să cloncăne dar mai puțin. Se întâmplă din cauza uleiului Âşi a plăcilor de ambreiaj care-s uÂşor lipite.

Sunt convins că o altă variantă ar fii ca înainte de a porni motorulul sau înainte de plecare să opreÂşti motorul, bagi 1-a. Âşi o împingi puțin cu ambreiajult tras (o să fie mai greu) ca să se dezlipească plăcile de ambreiaj. Apoi totul ar trebui să fie normal.

 

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cand ziceam Âşocul tras mă refeream miÂşcat o idee cât să țină relaniul.

 

Intrebare (nu dau cu paru). Nu e bine să mai ținem motoarele să se încălzească cu Âşocu' tras? Hmmmm oare? Oricum Âşocul acela nu cred că e gândit să fie on-off ci Âşi să mai jonglezi cu el.

 

Oricum ce e clar Âşi în mintea mea legat la funcționarea unui motor cu Âşocul tras nu se leagă prea mult de 'spalarea' cilindrilor ci de mers cu un amestec foarte bogat Âşi mult fum în cilindru Âşi pe la supape. Oricum nu cred că pe la mobra mea există prin cilindrii negreală d'aia sau calamină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e bine sa circuli cu socul tras. Excesul de benzina "spala" cilindrii si scade ungerea.

 

+ ancraseaza bujiile

 

Oricum nu cred că pe la mobra mea există prin cilindrii negreală d'aia sau calamină.

 

De unde stii?

Ai camera video in cilindri? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine si mai repede se incalzeste motorul in miscare. Dupa pornirea cu socul (choke = inecare in english), pleci in cursa bagand socul la loc, fara sa turezi motorul excesiv. La semafoare tii relantiul din acceleratie. In scurt timp motorul se incalzeste si intra in regimul normal de functionare.

Am zis bine?

PS Eu si vara pornesc motorul cu socul, urmand pasii de mai sus. Cele 40 de grade de afara sunt mai putine decat cele dintr-un motor la temperatura de functionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Seb...nu ziceam ca tu nu ai dreptate....numai ce spune Cristi ar parea logic. La relantiu stand pe loc e ok cu socul, asa cum ai zis si tu..e pus acolo si e logic sa fie d'asta ...Intebarea era, dar daca pornesc cu soc il las asa 1 min si apoi cu socul inca maxim plec su motocicleta si bag socul peste o vreme mergand!

 

PS: desi am gresat cablurile, am desfacut si gresat pistonasele, socul meu e mai mult on/off decat liniar!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

=> uzura maxima a motorului este in momentele imediat ulterioare pornirii acestuia

 

Da, deoarece circuitul de ulei nu intra in regimul normal. Dupa cateva "invarteli" nu mai exista uzura ci consum de ulei din cauza dimensiunulor mai mici ale pistonului datorate temperaturii scazute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum vi se par tobele din pozele de mai jos?

 

post-53825-0-78381900-1318966667_thumb.jpgpost-53825-0-32744700-1318966668_thumb.jpgpost-53825-0-84193100-1318966668_thumb.jpgpost-53825-0-31215600-1318966669_thumb.jpg

post-53825-0-78025400-1318966669_thumb.jpgpost-53825-0-78768200-1318966670_thumb.jpgpost-53825-0-27865500-1318966671_thumb.jpgpost-53825-0-82132800-1318966671_thumb.jpg

Comercializam aceste produse si puteti afla mai multe detalii despre ele din linkurile aflate in semnatura.

Enjoy ;)!

 

Pentru RD07 A comercializam inclusiv cotul de conectare al evacuarii finale la galerii .

 

 

post-53825-0-95141700-1318967299_thumb.jpg

post-53825-0-94723000-1318967304_thumb.jpg

Editat de zero_motoshop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Porneste usor insa moare dupa cca 1 sec.

- reluam procesul la a 2a cheie de data asta porneste si continua sa mearga!....Se incalzeste sub soc cca 2 3 minute.

Poi din lipsa de rabdare bagam socul la loc, si....si.....moare!

 

 

Acelasi lucru il patesc si eu. Porneste si se opreste. O ajut usor si cu acceleratia si ... merge. O las in relanti cca 1-2 minute, timp pt pus manusi, casca, etc apoi inainte de a baga in viteza, reduct usor socul compensand din acceleratie astfel incat sa ramana undeva pe la 1200 ture si o tin asa pana dupa ce bag in viteza. Pana ies in drumul de serviciu, o duc vreo 250-300m incet, cu cca 2000 si ceva de ture. Socul e la locului, nu mai am treaba cu el. Mai tuseste ea un pic dar la o temperatura de 0-1 grade o inteleg...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu? Io am auzit ca "ză scai iz dă limit"...

cam asa a aratat tura mea de weekend prelungit.

1440 km, 4 zile, 61.5 l benzina, consum de 4.3%, zapada, polei, frig, soare, luna, stele, muci, carnati, supe, muci,muci maini inghetate....

Am vrut sa facem transalpina in drum spre caransebes, dar am renuntat. Am intrat pe valea oltului, voineasa si am zis sa ajungem in petrosani dar sortii s-au opus,si au amplasat in fata noastra troienele cu zapada. am intors si am bagat sebes, hateg, caransebes, resita, anina, oravita, naidas, serbia -pe langa dunare-portile de fier 1, herculane, baia de arama, tg jiu, rm. valcea, curtea de arges, campulung, bran si acasa.

Vorba prietenului meu,am avut muci de puteam tencui o casa, dar faina tura. :mrgreen:

 

Ceva poze: https://picasaweb.google.com/100391964376205639874/BrrrCatreDunareLaSarbiSiInapoiAcasa

 

cu socul n-am avut probleme, si la -4 grade a pornit la sfert de cheie.

PS. cine n-ar oitza pt sa sa-si cumpere, e esentiala pt timpul rece (si nu numai)

:bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, deoarece circuitul de ulei nu intra in regimul normal. Dupa cateva "invarteli" nu mai exista uzura ci consum de ulei din cauza dimensiunulor mai mici ale pistonului datorate temperaturii scazute.

 

Dupa spusele tale consumul de ulei este absolut firesc si general valabil. In conditiile date toti ar trebui sa avem consum de ulei indiferent de anotimp, rezultand un consum mai ridicat de ulei in anotimpul rece si unul mai scazut in anotimpul cald.

Am inteles bine ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da este adevarat robert...Dar acel consum rezultat in urma pornirilor astora nu ar trebui sa iti scada nivelul de ulei intre schimburi sub nivelul minim. Adica pentru orice motor e firesc sa consume ulei in conditiile alea, si toate o fac....Dar nu iti inchipui ca la fiecare pornire iti consuma 30ml, e f f putin!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum vi se par tobele din pozele de mai jos?

 

Tobele arata bine, iar preturile sunt bune, apropiate de cele ale producatorului. Dar eu unul sunt reticent sa discut cu o adresa de email, poate ar fi bine sa postati un numar de telefon si o adresa la care sa va gasesca lumea. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da este adevarat robert...Dar acel consum rezultat in urma pornirilor astora nu ar trebui sa iti scada nivelul de ulei intre schimburi sub nivelul minim. Adica pentru orice motor e firesc sa consume ulei in conditiile alea, si toate o fac....Dar nu iti inchipui ca la fiecare pornire iti consuma 30ml, e f f putin!

Nu se consuma ulei la pornire! Tocmai pentru ca nu este de unde, motorul nu se prea unge cu uleiul rece si viscos.

Este total gresita teza conform careia motorul trebuie incalzit cu socul. Socul tras inseamna benzina in exces si uzura maxima la segmenti pistoane si cilindri datorita fenomenului de spalare a uleiului adus din baie pe oglinda cilindrilor de catre segmentii de ungere.Motorul se uzeaza (80% din uzura totala) la pornirile la rece pur si simplu din lipsa de ulei.Uleiul e prea viscos ca sa fie preluat de segmentii de ungere sau sa ajunga imediat la camele de distributie.Mare adevar a spus cel care recomanda schimbarea uleiului cu unul de iarna 10W40. Cel mai grozav e sa-l poti tine in garaj incalzit daca umbli iarna, atunci nu ai problemele astea.

 

Socul se foloseste STRICT pentru a porni motorul si cita vreme este tras, acesta NU TREBUIE TURAT sub nici un motiv. La temperaturi negative se merge cu socul la jumate inca citeva sute de metri, numai cit sa nu dea motorul in nas prea tare si se inchide la prima portiune drepta pe care o prinzi unde-l poti tine in turatii medii.

 

Cei care inca folosesc metoda de a tine motorul pornit 2-3 minute cu socul tras sa se "incalzeasca" vor constata repede faptul ca nivelul uleiului urca, fiind contaminat cu benzina in exces scursa din cilindri. Apoi la primul drum lung vor constata un consum imens de "ulei". Intre timp motorul se uxeaza la maximum, mergind minute lungi cu uleiul spalat de pe oglinzile cilindrilor si apoi cu un ulei contaminat cu benzina.In plus si bujiile se "termina" repede prin ancrasari repetate.

 

Conduita normala este urmatoarea:

Se porneste motorul cu socul tras la maximum fara a se accelera dupa pornire de loc!. In functie de temperatura ambianta se pune socul la jumatate dupa maximum 10-30secunde (cit mai repede posibil)si se scoate de tot la prima linie dreapta care permite turatii medii. Nu se tureaza motorul la mai mult de 4000 ture decit dupa ce s-au facut citiva km.

Tehnica de a-l accelera la rece fara soc este absolut criminala din motivele evidente mai sus expuse cilindri reci si "uscati" se rascheteaza pur si simplu.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se consuma ulei la pornire! Tocmai pentru ca nu este de unde, motorul nu se prea unge cu uleiul rece si viscos.

Este total gresita teza conform careia motorul trebuie incalzit cu socul. Socul tras inseamna benzina in exces si uzura maxima la segmenti pistoane si cilindri datorita fenomenului de spalare a uleiului adus din baie pe oglinda cilindrilor de catre segmentii de ungere.Motorul se uzeaza (80% din uzura totala) la pornirile la rece pur si simplu din lipsa de ulei.Uleiul e prea viscos ca sa fie preluat de segmentii de ungere sau sa ajunga imediat la camele de distributie.Mare adevar a spus cel care recomanda schimbarea uleiului cu unul de iarna 10W40. Cel mai grozav e sa-l poti tine in garaj incalzit daca umbli iarna, atunci nu ai problemele astea.

 

Socul se foloseste STRICT pentru a porni motorul si cita vreme este tras, acesta NU TREBUIE TURAT sub nici un motiv. La temperaturi negative se merge cu socul la jumate inca citeva sute de metri, numai cit sa nu dea motorul in nas prea tare si se inchide la prima portiune drepta pe care o prinzi unde-l poti tine in turatii medii.

 

Cei care inca folosesc metoda de a tine motorul pornit 2-3 minute cu socul tras sa se "incalzeasca" vor constata repede faptul ca nivelul uleiului urca, fiind contaminat cu benzina in exces scursa din cilindri. Apoi la primul drum lung vor constata un consum imens de "ulei". Intre timp motorul se uxeaza la maximum, mergind minute lungi cu uleiul spalat de pe oglinzile cilindrilor si apoi cu un ulei contaminat cu benzina.In plus si bujiile se "termina" repede prin ancrasari repetate.

 

Conduita normala este urmatoarea:

Se porneste motorul cu socul tras la maximum fara a se accelera dupa pornire de loc!. In functie de temperatura ambianta se pune socul la jumatate dupa maximum 10-30secunde (cit mai repede posibil)si se scoate de tot la prima linie dreapta care permite turatii medii. Nu se tureaza motorul la mai mult de 4000 ture decit dupa ce s-au facut citiva km.

Tehnica de a-l accelera la rece fara soc este absolut criminala din motivele evidente mai sus expuse cilindri reci si "uscati" se rascheteaza pur si simplu.

 

foarte util ! multumiri ! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io imi aduc aminte ca in manual zice ca socu trebe sa mearga 1 min si in acest minut mai zice sa accelerezi de cateva ori(1 sau 2 ori) dupa care sa pleci cu mobra! de asemeena in manual e o pictograma cu tipurile de ulei si daca nu mansel 10w40 era varianta care acoperea ai vreme rece si vreme calda. si gasisem undeva pe cineva care recomanda ca schimbul de ulei sa se faca mai des la 10w40, cam la jumatatea perioadei(asta pt cei care vor sa aiba mobra fara service-are la cilindrii and co pana la 300k)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...