sebicozaurus Postat Februarie 1, 2016 Share Postat Februarie 1, 2016 (editat) Am aceeași părere ca nespecialistu Korben. Din surse nespeciale am auzit că bateria se păstrează bine la temperaturi mai mici... dar nu sub 0 grade. Personal eu țin soba în fața blocului sub husă și bateria încărcată în casă. În plus mai fac plinu până în buză să nu facă condens rezervoru pe interior. Nu sunt adeptul pornirilor aiurea al motorului ... doar de dragu de a auzi V-ul turuind. Pornit aiurea... face condensuri aiurea... contractări ... dilatări fără rost... Dacă nu-l pornesc să mă dau... nu are rost. Pun lanțuri și mă dau pe câmp cât cuprinde ... dacă-l pornesc. Consider că e o prostie maximă treaba cu unsu motorului pe interior la câte o pornire. În interior nu are ce să se reungă... sau mai știu eu ce manevre .... că nu are de unde. Dacă e pornit aiurea ... și nedat cu el... da ... consider că are ce să se întâmple (nefiind niciodată în parametrii... adică rulat constant în 3000rpm). Referitor la baterie... ca test...! Presupunem că aveți motoru afară ... sau în garaj neîncălzit (ca afară)cu bateria pe motor la -15grade. Eventual mai chinuiți bateria cu câte o pornire aiurea (va cere mai mult curent la pornire ... ca na e frig). Se presupune că motoru a mers la relanti 10-15 minute... cât să se încălzească.... dar bateria nu a apucat să se încarce cât s-a descărcat. Bujiile s-au mai înnegrit (dacă ai lăsat mai mult motoru cu șocu tras). Data viitoare o să pornească mai greu ... bateria+bujii+condens înghețat pe ici pe colo. În cele din urmă bateria se cam golește și pui cleștii și iei curent de la mașină. Motoru pornește și v-a incerca să încarce bateria goală. Șiiiiiiiii în cele din urmă Africa Twin e de căcat că se strică releul de încărcare că chinuie să încarce bateria goală. Fiecare vrea ce face. Menționez că nu am pornit motoru meu de pe la Crăciun ... și ieri i-am pus bateria și a pornit normal la prima atingere de buton fără nici o accelerare sau mai știu eu ce manevre. Editat Februarie 1, 2016 de sebicozaurus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 1, 2016 Share Postat Februarie 1, 2016 Eu nu pornesc motorul niciodata iarna, nu iau bateria in casa, nici macar nu deconectez bornele. Daca ziua in care vreau sa pornesc mobra primavara se nimereste sa fie una calduroasa, mobra porneste doar cu bateria ei. Daca e o zi mai rece, o ajut cu cabluri de la masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 1, 2016 Share Postat Februarie 1, 2016 (editat) Asta e valabil la Transalp, la AT voi aveti pompa de benzina, nu reuseste sa amorseze ceva mai repede? La AT pompa de benzina functioneaza doar cat timp motorul se invarte, deci nu. Daca ai carburatoarele goale si bateria slabuta, nu ai sanse mari s-o pornesti. Daca ai rezervorul peste 70% carburatoarele se vor umple prin curgere libera la deschiderea robinetului/robinetilor de benzina. Editat Februarie 1, 2016 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 1, 2016 Share Postat Februarie 1, 2016 Uite chestie patita sambata de un amic cu Transalp, care imi vine ca argument pentru porniri periodice (indiferent de anotimp): A scos mobra la vanzare, nepornita din octombrie. A pornit-o in ziua vanzarii, a lasat-o sa se incalzeasca bine apoi a oprit-o A mai bagat niste benzina proaspata, ca era deja pe rezerva, si cand a venit clientul nu a mai pornit nici in vis Am curatat si incalzit bujiile pana m-am plictisit, a pornit intr-un final, dar faccea afterburn mai ceva ca o vitezana la intruniri Ca sa nu mai spun de mirosul "benzinei"... Gluma e gluma, dar faptul ca ne impartasim impresiile nu trebuie sa supere pe nimeni Orice motor/motocicleta are problemele ei, daca mai adaugam si neglijenta pe lista, ne meritam soarta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 1, 2016 Share Postat Februarie 1, 2016 Pai pt motor sunt bune pornirile regulate. Si dat o tura cu ea, pt roti, suspensii, etc. Eu ziceam doar de baterie ca nu are rost sa o pornesti. Si nici sa o tii in casa: eu nu prea am incredere in redresoarele alea inteligente pt ca nici unul nu are afisat curentul si nici posibilitatea reglarii lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chemical Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 Salut Korben, exact asa am patit si eu sambata, cred ca s-or aliniat astrele impotriva motocicletelor. Lasand gluma la o parte, puna la urma o reusit prietenul tau sa porneasca transalpu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vstef_is Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 Chiar daca e topic de AT si eu am un TA... subscriu la ideea cu pornirile dese. Ma rog, vorba vine dese. Si eu l-am pornit la cam fiecare 3-4 saptamani, in general in mod expres doar pentru a dezmorti lucrurile, o tura scurta de cartier, si inapoi in parcarea supra-etajata de la birou, unde sunt doar cateva grade in plus fata de afara. Bateria am completat-o cu electrolit, am pus-o pe un redresor profi de la munca pe la inceputul anului si apoi direct pe motor. Astazi dimineata desi era cam lucios pe jos si destul de frig, a pornit instant, de m-am speriat, mi-am facut trei cruci si am venit cu ea la munca. Nu sunt specialist, dupa mintea mea mi s-a parut mai bine sa nu hiberneze ca ursul cateva luni, ci sa se mai dezmorteasca din cand in cand... Deocamdata mi se pare ok cum a iesit chestia asta... iar azi ii schimb uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 @ chemical: am scris ca da, l-am pornit, si bubuia ca vitezanele la intruniri La chestia cu benzina din rezervor si din carburatoare, exista doua variante: ori pornesti motorul la 3-4 saptamani ca sa nu se depuna naftalii si apa in carburator, ori golesti tot, rezervor si carburatoare (eu nu agreez asta, se usuca garniturile din carburator) De obicei, carburatoarele au cate un surub de golire la nivelul cel mai jos al camerei de nivel constant Am facut acum cativa ani un experiment: am pus benzina intr-o sticla si am inchis-o, iar sticla am lasat-o in pace in pivnita. Sa vedeti voi ce era pe fundul sticlei dupa o luna... si era benzina de 99 de la OMV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chemical Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 Scuze, m-am exprimat gresit, vroiam sa intreb daca si-a rezolvat problema si motoru ii merge ca si inainte, a mea nu a pornit deloc, a facut vreo 3 afterburn-uri si mia fost frica sa mai incerc, plus ca sambata a fost sarbatoare , nu am prea avut chef de surubarit. Am vorbit cu un mecanic cu ocazia asta sa o duc sa ii curete carburatoarele sa le sincronizeze si ce mai trebuie facut sa o pregatesc de noul sezon. Problema ii ca ar trebui sa o pornesc sa o pot duce puna acolo. Imi poate zice cuneva ce surub de la carburatoare ar trebui sa desfac sa curga benzina din carburatoare cu eventualele impuritati sau apa. Am vazut ca este un surub care ar avea rol de robinet dedesuptul caruia pleaca un furtun si presupun ca ala ar fi, dar nu sunt sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 Ma puneti pe ganduri . Deseara dau si eu o cheie la babuta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 Scuze, m-am exprimat gresit, vroiam sa intreb daca si-a rezolvat problema si motoru ii merge ca si inainte, a mea nu a pornit deloc, a facut vreo 3 afterburn-uri si mia fost frica sa mai incerc, plus ca sambata a fost sarbatoare , nu am prea avut chef de surubarit. Am vorbit cu un mecanic cu ocazia asta sa o duc sa ii curete carburatoarele sa le sincronizeze si ce mai trebuie facut sa o pregatesc de noul sezon. Problema ii ca ar trebui sa o pornesc sa o pot duce puna acolo. Imi poate zice cuneva ce surub de la carburatoare ar trebui sa desfac sa curga benzina din carburatoare cu eventualele impuritati sau apa. Am vazut ca este un surub care ar avea rol de robinet dedesuptul caruia pleaca un furtun si presupun ca ala ar fi, dar nu sunt sigur Ia vezi in poza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 nu are afisat curentul si nici posibilitatea reglarii lui. Şi ce anume curent crezi că o să-ţi sugă bateria, ca să fie problemă ? Am pus o baterie de 95Ah moartă (se stingeau becurile în bord cât timp erau alimentate bujiile incandescente) pe o sursă de laborator, setat 14.4V 30A şi ghici cât a consumat ? Cam 8.5A la început, după două ore, scăzând liniar, ajungând pe la 2.x A. Am lăsat-o ~60h pe sursă, am mai trecut s-o verific din când în când, iar dupa ~24h pe sursă s-a stabilizat consumul la 0.2A şi acolo a rămas. Bateria funcţionează foarte bine, e instalată pe o maşină diesel. Bateriile suferă mai mult (dpdv chimic) la temperatură mare. Se degradează mult mai repede în zonele aride, o baterie având viaţă mai scurtă în Emirate faţă de România. Porniţi-le băieţi de câte ori vrea sufletul să le audă, nu mai ascultaţi de alţii în ceea ce priveşte intervalul pornirilor. Doar s-aveţi grijă de ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 (editat) Repet: pornitul mobrelor cat mai des este benefic pt orice de pe mobra, mai putin baterie. PS Andry, mi-ar place sa incarc o baterie cu ce curent vreau eu, nu cu cat curent suge ea. Si asta nu de frica invartirii contoarului de la apartament..... Editat Februarie 2, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 (editat) Dupa o pauza de vreo 3 luni jumate : Pornirea a fost.... greoaie: Editat Februarie 2, 2016 de Korben Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 Andrei (Belcic) crezi ca releul de incarcare aflat pe autoturism sau motocicleta intreaba bateria cat curent vrea? Nu, el stie una si buna: 14.4 V (in medie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 @Arthur, ai dezvoltat un reflex conditionat la incheietura mainii drepte. O fi de la alea 3,5 luni cat n ai pornit mobra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dakid Postat Februarie 2, 2016 Share Postat Februarie 2, 2016 @Korben: scump redresorul ala cu 80, in tm e 72 . Ai reusit sa montezi indicatorul koso ? Cum ti-ai setat nr de magneti ca mie nu-mi indica deloc viteza ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 3, 2016 Share Postat Februarie 3, 2016 Korben, 14.4 V ie tensiune electrica, nu curent electric. PS. Nu am bateria in casa pt a citi pe ea, dar parca imi amintesc ca scrie pe ea despre doua moduri de incarcare: unul rapid si altul lent. Pt binele bateriei e bina sa o incarci la curent cat mai mic, nu cat cere ea. Ambele moduri de incarcare se fac la 14.4 V. Difera doar curentul. PPS. Releul nu are in custodie doar bateria. El dirijeaza curentul de la generator spre consumatorii mobrei (bujii, lumini) si surplusul spre baterie. Sau dispre baterie spre mobra daca generatorul nu functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Februarie 3, 2016 Share Postat Februarie 3, 2016 Eu ţi-am prezentat mai sus curentul mic (dpmdv) pe care o baterie de capacitate mare îl consumă atunci când se încarcă, având în vedere că era în moarte clinică. Ce te face să crezi că a ta baterie de mobră (12/14Ah) o să halească atât de mult încât să ai nevoie de o limitare de curent ? Iarna pun bateria pe maşină şi o folosesc în paralel cu bateria auto. Curentul de încărcare pentru ambele, generat de alternatorul maşinii la ralantii? Se menţine în jurul a 1A +/- 0.2A. Întrebările sunt retorice, nu doresc continuarea discuţiei. Am vrut doar să mă dau mai mare decât cei care cred că au nevoie de soluţii complicate pentru probleme simple. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Februarie 3, 2016 Share Postat Februarie 3, 2016 Are cineva exeprienta cu cauciucurile Continental TKC 70 ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 3, 2016 Share Postat Februarie 3, 2016 Korben, 14.4 V ie tensiune electrica, nu curent electric. PS. Nu am bateria in casa pt a citi pe ea, dar parca imi amintesc ca scrie pe ea despre doua moduri de incarcare: unul rapid si altul lent. Pt binele bateriei e bina sa o incarci la curent cat mai mic, nu cat cere ea. Ambele moduri de incarcare se fac la 14.4 V. Difera doar curentul. PPS. Releul nu are in custodie doar bateria. El dirijeaza curentul de la generator spre consumatorii mobrei (bujii, lumini) si surplusul spre baterie. Sau dispre baterie spre mobra daca generatorul nu functioneaza. Stiu, crede-ma ca stiu ce vorbesc, vrei sa imi pun diplomele pe forum? Si am vrut sa spun exact ce am spus: anume ca releul de incarcare stabilizeaza doar tensiunea, nu si curentul Daca bateria vrea sa absoarba 20 A, o sa o faca, indiferent daca iti place tie sau nu, pentru ca alternatorul "baga" 20-30 A fara probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chemical Postat Februarie 3, 2016 Share Postat Februarie 3, 2016 Azi am golit carburatoarele, bagat benzina din , nou, goliat iar si tot asa de vreo 3 ori apoi am incercat iar sa o porneac si la fel, dupa ce a invartit de vreo 3 ori la automat, a bubuit toba de au iesit toti vecini la geam. Am desfacut bujia din dreapta de pe cilindru din fata (singura la care am avut acces cu ceia de buji pe care o am) si era neagra si uda. Presupun ca motorul eate innecat, cum pot sa il aduc la viata ? Dau toate bujiile jos si dau la automat de cateva ori ? Si inca o intrebare, are cineva de vanzare o cheie de buji de Africa Twin sau imi poate spune de unde pit cumpara una . Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 3, 2016 Share Postat Februarie 3, 2016 Eu am convingerea ca bateria ma va tine mai mult daca o las afara, in frig, decat daca o tin in casa pe redresoare "inteligente". Si pornesc mobra cam o data pe luna iarna. Avand masina langa mobra, cand vreau sa pornesc mobra, nu imi bat capul daca bateria va putea porni motorul. Intai pornesc masina, leg firele si apoi ii dau si la mobra. In felul asta nu ma intereseaza nici daca voi tine motorul suficient de mult pornit ca sa incarce bateria. In prealabil golesc carburatoarele de benzina statuta. Si la final le las pline. chemical, eu cred ca bateria nu are putere suficienta. Incearca sa o pornesti cu fire de la o masina care merge. PS. Ideea lui Andry cu tinutul bateriei in paralel pe masina mi se pare excelenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 3, 2016 Share Postat Februarie 3, 2016 Adevarul e ca frigul sau caldura nu sunt mentionate in instructiunile de utilizare ale acumulatorior, ci descarcarea excesiva a acestora Deci ceea ce spui tu are noima, dar strict legat de acumulator Cealalta problema mentionata de mine a fost evaporarea componentelor volatile din benzina in timpul iernii, ceea ce POATE duce (nu e obligatoriu) la probleme de pornire primavara Cred ca asta e problema lui chemical Cum am scris anterior, eu am reusit sa pornesc transalpul amicului meu dupa mai multe incercari, bujii uscate si dat la cheie cu bujiile scoase etc Dar asta face parte din placerile noastre, nu-i asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Legenda cu tinutul bateriei la caldura iarna vine de la automobile. La o masina, ai nevoie sa o poti porni la orice ora. Pt ca nu vrei sa ai surprize negative, tii bateria in pozitie de atac, incarcata si la caldura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.