Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

» Post actualizat in 25 Jan 2016 14:20

 

Anul asta nu este nici pocket edition, nici pin

esti hater, nu vrei sa vezi potentialul

 

Poza pentru urmatorul calendar. RD037 varianta 2016 :eek:

 

attachicon.gifIMG_40431.JPG

iarna afrikana, vara pe coclau sau cum e zicala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apelez la cei mai experimentati dintre dumneavoastra cu o problema. Azi vazand ca asfaltu este uscat, temperatura nu tocmai scazuta m-am hotarat sa ies la o plimbare cu motoru, merg la garaj, beg cheia in contact, dau la automat si nimic, mai incerc puna am terminat de tot bateria (tin sa precizez ca bateria nu este tocmai noua, este la mine de 2 ani si nu stiu stiu cand a schimbato vechiul proprietar), trag masina aproape, iau curent de la masina , mai incerc o data, iar de data asta nu a apucat sa invarta de 2 ori motoru si bubuie toba de imi tiuie urechie, initial am crezut ca am pus bornele invers si a bubuit bateria. ma uit la baterie, nimic, ma hotarasc sa mai incerc o data, si de data asta la fel, invarte de 2-3 ori motoru si iar bubuie toba. Iau jos cablurie de pe bateria de la masina si zic sa mai incerc o data cu bateria de pe motror si aceeasi treaba. Acum va intreb pe voi, a mai patit cineva asa ceva ? de la ce poate sa fie ? . tin sa precizez ca puna acum nu am mai facut asa ceva si am pornonit-o de cateva ori iarna asta si a pornit fara broble si la -20 grade celsius fara probleme, ultima data am pornito in urma cu 2 saptamani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bubuitul tobei se trage de la aprinderea benzinei nearse ce a ajuns acolo.

socul l-ai tras? bujiile de cand sunt?

trebuie luat la puricat cu benzineste-scanteieste etc

multumesc pt raspuns raoulserban, socul l-am tras, bujiile sunt de primavara trecuta, dar motocicleta mai mult a stat decat a umblat din lipsa de timp, de cand le-am schimbat nu cred ca am facut 2000 km

Editat de chemical
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar ajuta sa pui niste bujii cum scrie in manual DPR7EA-9 pentru temperaturi sub 5 grade. Zic asta pentru ca si si mie imi facea transalpul la fel prin decembrie si aveam cu bujii DRP8EA-9 de peste 17.000 km. Acum am DPR7EA-9 si a pornit si la -5 fara probleme.

post-67547-0-86812200-1454168363_thumb.jpg

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chemical, cand ai dat prima oara la automat, benzina se straduia sa ajunga in carburatoare, pt ca intre timp se evaporase. Apoi, cand in final a ajuns in carburatoare, bateria nu a mai avut forta. Cand ai pus masina, carburaoarele erau deja pline, forta din plin la invartit motorul si mobra a pornit instant. Apoi, cand ai incercat sa o pornest doar cu bateria mobrei, cilindrii erau deja calzi si d-aia a pornit repede.

Pornirile alea regulate de-a lungul iernii mai rau fac bateriei. Dupa efortul mare pe care il face bateria pt a porni motorul, ea nu va fi incarcata in scurtul timp cat va functiona mobra la relanti. Singurul avantaj al pornirilor regulate este pt motor, ca mai este uns.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu da. In cazul meu, am pompa vacumatica de Yamaha.

Iar temperaturile scazute de iarna ar trebui sa protejeze bateria, in sensul incetinirii reactiilor chimice. Bineinteles, la masina vrei sa-ti porneasca oricand motorul, si d-aia o tii in casa, la caldura, cand e pe duca. Mobra, pt ca stii ca o mai pornesti doar la primavara, poti sa-i tii bateria montata pe ea. Daca n-ai masina, primavara incarci bateria si incepi noul sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

contrar sfaturilor date de expertii de pe forum, eu tin mobra si implicit bateria in garaj, la temeperaturi cat de cat mai ridicate decat cele de afara

in plus, am luat de la Lidl un incarcator electronic cu fabuloasa suma de 80 lei, si tin bateria tot timpul cuplata, incarcatorul e destept si stie ce sa faca ca sa nu fiarba electrolitul

in plus, ca sa fac in ciuda specialistilor de pe forum, eu pornesc motorul o data la 3-4 saptamani si il las sa mearga pana se incalzeste bine, si daca se poate mai dau si o tura cu el prin cartier

rezultatul: sambata am vrut sa ies la plimbare si am iesit fara probleme

deci mare grija, nu faceti ca mine, ca patiti si voi la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aceeași părere ca nespecialistu Korben. Din surse nespeciale am auzit că bateria se păstrează bine la temperaturi mai mici... dar nu sub 0 grade.

Personal eu țin soba în fața blocului sub husă și bateria încărcată în casă. În plus mai fac plinu până în buză să nu facă condens rezervoru pe interior.

Nu sunt adeptul pornirilor aiurea al motorului ... doar de dragu de a auzi V-ul turuind. Pornit aiurea... face condensuri aiurea... contractări ... dilatări fără rost...

Dacă nu-l pornesc să mă dau... nu are rost. Pun lanțuri și mă dau pe câmp cât cuprinde ... dacă-l pornesc.

Consider că e o prostie maximă treaba cu unsu motorului pe interior la câte o pornire. În interior nu are ce să se reungă... sau mai știu eu ce manevre .... că nu are de unde. Dacă e pornit aiurea ... și nedat cu el... da ... consider că are ce să se întâmple (nefiind niciodată în parametrii... adică rulat constant în 3000rpm).

 

Referitor la baterie... ca test...!

Presupunem că aveți motoru afară ... sau în garaj neîncălzit (ca afară)cu bateria pe motor la -15grade.

Eventual mai chinuiți bateria cu câte o pornire aiurea (va cere mai mult curent la pornire ... ca na e frig). Se presupune că motoru a mers la relanti 10-15 minute... cât să se încălzească.... dar bateria nu a apucat să se încarce cât s-a descărcat. Bujiile s-au mai înnegrit (dacă ai lăsat mai mult motoru cu șocu tras). Data viitoare o să pornească mai greu ... bateria+bujii+condens înghețat pe ici pe colo.

În cele din urmă bateria se cam golește și pui cleștii și iei curent de la mașină. Motoru pornește și v-a incerca să încarce bateria goală. Șiiiiiiiii în cele din urmă Africa Twin e de căcat că se strică releul de încărcare că chinuie să încarce bateria goală.

 

Fiecare vrea ce face.

Menționez că nu am pornit motoru meu de pe la Crăciun ... și ieri i-am pus bateria și a pornit normal la prima atingere de buton fără nici o accelerare sau mai știu eu ce manevre.

Editat de sebicozaurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu pornesc motorul niciodata iarna, nu iau bateria in casa, nici macar nu deconectez bornele. Daca ziua in care vreau sa pornesc mobra primavara se nimereste sa fie una calduroasa, mobra porneste doar cu bateria ei. Daca e o zi mai rece, o ajut cu cabluri de la masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e valabil la Transalp, la AT voi aveti pompa de benzina, nu reuseste sa amorseze ceva mai repede?

La AT pompa de benzina functioneaza doar cat timp motorul se invarte, deci nu. Daca ai carburatoarele goale si bateria slabuta, nu ai sanse mari s-o pornesti. Daca ai rezervorul peste 70% carburatoarele se vor umple prin curgere libera la deschiderea robinetului/robinetilor de benzina.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite chestie patita sambata de un amic cu Transalp, care imi vine ca argument pentru porniri periodice (indiferent de anotimp):

A scos mobra la vanzare, nepornita din octombrie. A pornit-o in ziua vanzarii, a lasat-o sa se incalzeasca bine apoi a oprit-o

A mai bagat niste benzina proaspata, ca era deja pe rezerva, si cand a venit clientul nu a mai pornit nici in vis

Am curatat si incalzit bujiile pana m-am plictisit, a pornit intr-un final, dar faccea afterburn mai ceva ca o vitezana la intruniri :)

Ca sa nu mai spun de mirosul "benzinei"...

Gluma e gluma, dar faptul ca ne impartasim impresiile nu trebuie sa supere pe nimeni

Orice motor/motocicleta are problemele ei, daca mai adaugam si neglijenta pe lista, ne meritam soarta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pt motor sunt bune pornirile regulate. Si dat o tura cu ea, pt roti, suspensii, etc.

Eu ziceam doar de baterie ca nu are rost sa o pornesti. Si nici sa o tii in casa: eu nu prea am incredere in redresoarele alea inteligente pt ca nici unul nu are afisat curentul si nici posibilitatea reglarii lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...