Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

La 05.09.2019 la 15:18, Danutzzz a spus:

Salutări! 

 

Sper că e acceptabil să scriu aici, nu vreau să deschid topic nou - dacă nu e ok, rog un moderator să mute post-ul unde consideră de cuviință, inclusiv în Recycle Bin :)  (nu va fi cu supărare).

 

Sunt in "tratative" de cumpărare a unui RD07 din 1994 (mărul mult dorit din care cred că în sfârșit sunt pe cale sa mușc :D ) și aș dori să vă cer câteva sfaturi dacă-mi permiteți.

Lăsând la o  parte checklist-urile clasice, cum aș putea să-mi dau seama dacă pompa de benzină e pe ducă?

Mai sunt și alte bube cunoscute la RD07 față de cele enumerate aici si aici?

 

Știu că la unele modele de moto e recomandată verificarea spline-ului de la axul pinionului de exemplu. Alte chestii de care să țin cont?

 

Menționez că experiența mea pe dualsport/adv e foaarte limitată, toti  km mei sunt făcuți pe FZS600 si CB500. Am avut ocazia de a face câteva ture mici cu un f650 st, VStrom de 650 si Transalp-ul de 650, dar nu suficient cât să spun că știu cu ce se mănâncă - dimpotrivă. Experiența pe Transalp e foarte proaspătă dar a fost ușor umbrită de un close-call cauzat in mare parte de mine in primele sute de metri. Măcar am invățat o lecție.. uneori e bine să-ți primești una peste nas cănd ți se urcă la cap - dar aia e o poveste pentru altă dată :)

 

Mulțumesc în avans!

 

Asa am zis si eu cand am luat, ca marul mult dorit etc etc ,Africana, wow, alta mancare de peste. Acum cu Africana in curte am ajuns la concluzia ca e foarte posibil sa o dau si trec pe ceva dual sport sau chiar enduro. Treaba cu pompa e simpla, bagi un Facet acolo, Posi Flo care s au dovedit a fi foarte misto pentru multa lume,si pt baietii cu KTM 950 ( eu nu am ). Daca crezi ca iei o motocicleta mai finuta si mult mai capabila ca un  TA 650, eh, nu prea e asa, motorul,ca finete,  in nici un caz, cel putin nu pentru mine.

 

Sa nu fie lovita (stramba), iei rotile la frecat la rulmenti, rulmenti jug, motorul sa traga si sa nu aiba sunete "tampite" (bine, acuma aici depinde de capacitatea ta de a ti da seama ce e bine si ce nu). Ar fi bine sa verifici axul de la pinion sa nu ai surprize neplacute (facut terci sau cu joc). 

Eu, venind de pe transalp 600, am inceput sa i regret agilitatea si usurinta de a l manevra, dar asta sunt doar eu. Nu stiu ce a fost in capul meu sa iau africana cand eu fac 2500 km pe an trasi de par si aia, am nevoie de dual sport sau enduro ( am crezut ca iau africana pentru offroad  🤣 ), a, si sa nu crezi ca faci cu africana ce nu faci cu transalpul pe offroad. Fac acelasi rahat amandoua pentru 99.5 din oameni. Mi au trebuit 2 anu jumate sa mi dau seama ca imi dorest ceva sub 150 kg si cu singur cilindru. 

Nu vreau sa te dau inapoi pentru ca sunt motociclete de nota 10 pentru ce au fost ele facute sa faca si pentru ce fac alti nebuni cu ele,  dar tine minte ca iei o baba de 25 ani, trebuie sa ai si asta in cap cand cumperi.

 

 

Multa bafta !

Editat de andreim92
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, andreim92 a spus:

Multa bafta !

@andreim92 - multumesc tare mult pentru raspuns! Am verificat cam tot ce ai enumerat si tu. Nu-s eu mare mecanic, dar surubaresc ocazional iar asta m-a ajutat putin.

De la bun început am pornit cu gândul la XRV stiind ca va fi overkill pentru mine. Eu folosesc un cb500 pentru drumul servici-casă si si-a facut treaba cu brio minunăția aia mică. Stiu ca mai adecvat pentru a-mi face damblaua de dualsport mi-ar fi fost un xr600l sau Domi, sau klr650 sau XT600 sau dr600 sau chiar un funduro (recunosc, am eu ceva cu fetele astea mai in varsta).

Am stat mult pe gânduri daca nu mai bine mi-ar fi cu un transalp de 600 dar pur si simplu am zis nu, vreau xrv-ul si nimic altceva :)

Ei bine, azi am văzut, am probat, am tras de cam tot ce puteam trage si pana acum pot spune ca am gasit un exemplar acceptabil. Faceti cu conștiința cu vaca! Prima surpriză: an 1.93 înăltime si trebuie să mă implant bine in sa pentru a pune toată talpa pe jos. Băiatul de la care am luat-o era cu o palmă mai mare ca mine, asta explică multe :))

Singurul minus ce i l-am gasit inca din primele minute e rugină de pe cadru - nu exagerat, dar vizibil. Va trebui să mă ocup de asta la iarnă. Ah.. si cauciucurile cu dot 2010. Am avut aprox. 500km până acasă și m-a prins ploaia pe drum.. doar 2 dintre ieșirile de pe autostrada către parcări si locuri de odihnă am reusit sa le iau fara teamă - celelalte 3 pauze au venit la pachet cu morcovi din cauza că văcuței i-a plăcut să dea din cwr si sa ma forțeze sa opresc in locurile pentru tir in loc sa ma lase sa intru in parcarea de auto :))

Prima impresie negativă: grea, mi-e teama ca la 1.93 si 110 kg ale mele tot o sa o scap de pe loc si n-o sa o pot tine - faptul că e înălțată accentuează sentimentul asta dar momentan nu am de gand sa o cobor :))

Prima impresie pozitivă: fir-ar dar bine merge motorul ala in regim de autostradă. 110km/h la 5000rpm se simte parfum!! 

Un alt aspect surprinzator: fiind atât de înaltă, vad peste masini. N-am mai avut sentimentul asta de pe vremea când mergeam cu ARO acum multi ani  :))

 

Va fi overkill, stiu. Va fi incomod, sunt convins. Sunt altele mai bune si mai versatile - cu siguranță! Dar azi mi-am îndeplinit un vis din copilărie iar asta ma face sa ma simt excepțional :D

 

Numai bine!

20190907_100113.jpg

received_888758634844524.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Danutzzz a spus:

@andreim92 - multumesc tare mult pentru raspuns! Am verificat cam tot ce ai enumerat si tu. Nu-s eu mare mecanic, dar surubaresc ocazional iar asta m-a ajutat putin.

De la bun început am pornit cu gândul la XRV stiind ca va fi overkill pentru mine. Eu folosesc un cb500 pentru drumul servici-casă si si-a facut treaba cu brio minunăția aia mică. Stiu ca mai adecvat pentru a-mi face damblaua de dualsport mi-ar fi fost un xr600l sau Domi, sau klr650 sau XT600 sau dr600 sau chiar un funduro (recunosc, am eu ceva cu fetele astea mai in varsta).

Am stat mult pe gânduri daca nu mai bine mi-ar fi cu un transalp de 600 dar pur si simplu am zis nu, vreau xrv-ul si nimic altceva :)

Ei bine, azi am văzut, am probat, am tras de cam tot ce puteam trage si pana acum pot spune ca am gasit un exemplar acceptabil. Faceti cu conștiința cu vaca! Prima surpriză: an 1.93 înăltime si trebuie să mă implant bine in sa pentru a pune toată talpa pe jos. Băiatul de la care am luat-o era cu o palmă mai mare ca mine, asta explică multe :))

Singurul minus ce i l-am gasit inca din primele minute e rugină de pe cadru - nu exagerat, dar vizibil. Va trebui să mă ocup de asta la iarnă. Ah.. si cauciucurile cu dot 2010. Am avut aprox. 500km până acasă și m-a prins ploaia pe drum.. doar 2 dintre ieșirile de pe autostrada către parcări si locuri de odihnă am reusit sa le iau fara teamă - celelalte 3 pauze au venit la pachet cu morcovi din cauza că văcuței i-a plăcut să dea din cwr si sa ma forțeze sa opresc in locurile pentru tir in loc sa ma lase sa intru in parcarea de auto :))

Prima impresie negativă: grea, mi-e teama ca la 1.93 si 110 kg ale mele tot o sa o scap de pe loc si n-o sa o pot tine - faptul că e înălțată accentuează sentimentul asta dar momentan nu am de gand sa o cobor :))

Prima impresie pozitivă: fir-ar dar bine merge motorul ala in regim de autostradă. 110km/h la 5000rpm se simte parfum!! 

Un alt aspect surprinzator: fiind atât de înaltă, vad peste masini. N-am mai avut sentimentul asta de pe vremea când mergeam cu ARO acum multi ani  :))

 

Va fi overkill, stiu. Va fi incomod, sunt convins. Sunt altele mai bune si mai versatile - cu siguranță! Dar azi mi-am îndeplinit un vis din copilărie iar asta ma face sa ma simt excepțional :D

 

Numai bine!

20190907_100113.jpg

received_888758634844524.jpeg

 

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente !!

 

Intradevar pare inalta rau, si a mea e o mica idee mai inalta ca stock. Nici eu nu sunt mititel la 1.97  dar cateodata pe offroad ma cam testeaza la manevrele pe loc, cu tot cu cracii mei lungi. Dar asta a ta, clar e foarte inalta ! 

Si legat de autostrada si viteze, da, e alta mancare de peste, fara de transalp 600 care mergea cu nu stiu cate sute de ture mai mult la aceeasi viteza. Scut nu ti a dat? 

Editat de andreim92
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, andreim92 a spus:

Scut nu ti a dat? 

Nope, nu scut, nu crashbars. Va trebui să încep să caut. O sa-mi trebuiască si un scut termic pe eșapament, pe țeavă. Mi-a facut o gaură in pantaloni la un moment dat când m-am oprit, e greu de evitat atinsul țevii de eșapament cu piciorul :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.09.2019 la 10:02, Danutzzz a spus:

Nope, nu scut, nu crashbars. Va trebui să încep să caut. O sa-mi trebuiască si un scut termic pe eșapament, pe țeavă. Mi-a facut o gaură in pantaloni la un moment dat când m-am oprit, e greu de evitat atinsul țevii de eșapament cu piciorul :) 

Dap, aia chiar e prost gandita...mi am ars pantalonii de ploaie si doua perechi de bocanci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, andreim92 a spus:

Dap, aia chiar e prost gandita...mi am ars pantalonii de ploaie si doua perechi de bocanci

Hehe.. intr-adevar ar fi trebuit sa puna teava de esapament putin mai inspre motor. Pana acum totul merge ca uns, inca mi se pare inalta dar incepem sa ne intelegem din ce in ce mai bine. Doar ce am trecut inspectia cu ea si va trebui sa rezolv actele in curand. 

Tipul de la inspectie in mod normal merge pe obiect dupa ce-i face verificarile initiale. In cazul asta n-a avut curaj sa o testeze, abia atingea jos cu picioarele :) 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fel scutul protejeaza si de esapament, si mai e si o bucatica mica de scut termic pe teava, tocmai ca sa nu arrda pantalonul/gheata

dar, de la timp si temp, ruginesc suruburile si e un chin sa remontezi scutul mic.

Piese...pe la noi mai apar din dezmebrari, 112cstelia sau cel mai bine EBAY

Sa o stapanesti sanatos, si odata in miscare se tapaneste altfel, it's all about balance. 

Multe subiecte au fost tratate pe xrv.ro, daca o mai fi in viata site-ul, poti arunca un ochi acolo.

Comunitatea e mica dar de sustinere si vei gasi suport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare!

Am pus o pompa benzina Facet pe XRV. Intrebare: daca o las cum se vede in poza ii e bine pe termen lung? Acolo e o clema metalica de care pot sa o prind, sa nu o mai duc unde era pompa originala, ca nu imi place sa trag furtune pana in spate.. 

Doar ca unde e pusa acum, e temperatura mai mare, fiind la 5cm de cilindru. O las cum e?

(firele le trasez mai bine, nu le las asa..)

facet.thumb.JPG.6081c7f4075409c5dcc8f2d304726f99.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu pot sa iti recomand , decat sa consulti parametrii de functionare oferiti de Facet, ergo temperatura de lucru.

Daca e sa ma gandesc, in mers circula aerul foarte bine pe acolo, asa ca..nu ar trebuis a fie probleme. 

Zic ca doar timpul va spune ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut "probleme" cu un facet , prins un pic mai departe de motor ca tine , in sensul ca , in momentul in care se incalzea motorul mai tare , țăcănea.

Doar prin oras si off road.

Prima oara m-am speriat , chiar am crezut ca se futu motoru.

Cu ajutorul africanistilor de pe forum, am reusit si depistat problema ...se auzea de la pompa...plus ca am mers de proba prin oras , a inceput tacaneala si am deconectat pompa de la releul din bord, rezultat = liniste

In rest, blana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Ulei 2.4L fara filtru; 2.6L cu filtru.

Filtru Hiflo HF303, Champion F301, Mann MW64.

 

Eu prefer un filtru mai subtire, gen 10W40, ca sa ai ungere cat mai buna cand pornesti motorul, atunci ai parte de uzura mare, pentru ca piesele nu sunt complet acoperite de ulei.

Folosesc cel mai ieftin ulei pe care-l gasesc, in general e Repsol si semi-sintetic. Sa fie pentru motociclete cu ambreaj umed.

Am folosit uleiuri vascoase 20W50 si am facut mai mult rau.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, Andry a spus:

Ulei 2.4L fara filtru; 2.6L cu filtru.

Filtru Hiflo HF303, Champion F301, Mann MW64.

 

Eu prefer un filtru mai subtire, gen 10W40, ca sa ai ungere cat mai buna cand pornesti motorul, atunci ai parte de uzura mare, pentru ca piesele nu sunt complet acoperite de ulei.

Folosesc cel mai ieftin ulei pe care-l gasesc, in general e Repsol si semi-sintetic. Sa fie pentru motociclete cu ambreaj umed.

Am folosit uleiuri vascoase 20W50 si am facut mai mult rau.

 

Merci! 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare. 

 

Știți unde aș putea găsi carena din față ( cea cu farurile)și carena din spate stânga ( cea cu ușița pentru trusa de scule) , pe codul de culoare NH1K?

Aș mai avea nevoie de scărița de pe partea stângă, o pereche de semnalizări ( sau măcar brațele lor) și carena din spate care acoperă stopul. 

Toate acestea, îmi trebuie pentru o Africa Twin RD04 din 1991.

Am atașat și o poză cu modelul codului de culoare. 

Mulțumesc. 

P1060443.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

1. Salutare, are/știe careva o supapă de evacuare, normal în toate mințile (nearsă și nelovită, nestrâmbată)? Prefer pe bani dar eventual la schimb cu altceva tot așa găsibil doar pe un motor donator. Un prieten îmi caută tocmai una de transalp 650, că are prin ceva pod, eventual știe careva dacă se potrivește? Diametrul e de 33mm.

 

Că s-a gândit în fine și africana mea să mă lase la 370k km. Că se pare că atât duce africana fără să umbli în motor. Foarte curios aprope fără calamină ( e drept că am reglat mereu „la zi” carburația. Am desfăcut deocamdată doar cilidrul bolnav,  cilindrul foarte puțin uzat (se vede încă honuirea) , dar pistonul e cam „clopot” 1,2 mm segmentul de foc, 0,9 cel de compresie. Supapa de evacuare era de vină, s-a „terminat” într-un mod curios, parcă a mușcat un șoarece din ea confundând-o cu o bucată de cașcaval.

 

101649617_3524585527555573_4647383819496718336_o.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scaunul e perfect. N-a fost arsă, avea undeva o fisură din turnare, un punct slab și după 375k km de lovituri fisura s-a extins și bucata a zburat pe evacuare. S-a întâmplat brusc, în plină funcționare normală.

Am găsit pe ebay set de două bucăți. Mai e cineva interesat? https://www.ebay.com/itm/HONDA-XRV750-AFRICA-TWIN-RD07-EXHAUST-VALVE-SET-OF-X2-PCS-14721-MR1-000-JAPAN-2U/202752230576?hash=item2f34f984b0:g:y9AAAOSwdz9duT3U

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Galen, 

 

Dacă îţi este de folos, pot verifica dacă este pe stoc această valvă, o comand la mine (am transport gratuit) şi o trimit în RO.

Sursa este de încredere, mi-am cumpărat diverse piese mici, OE Honda.

 

https://nutjob.ie/genuine-honda-africa-twin-750-1991-exhaust-valve-part-11-14721mr1000-481445/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Andry și mulțumesc pentru oferta de ajutor. Din fericire se potrivește la fix supapa de Transalp 600 (informație bună dacă mai pățește cineva). Am montat-o deja,  pe motorul acum „de rezervă” scaunul fiind absolut ok. Doar puțină pastă abrazivă și  supapa rotopercutată cu bormașina până lucesc suprafețele de contact. Motorul relativ nou (60 k km) segmentat și el și cu simeringurile de supapă noi, e deja pe africană și merge perfect.  Amânasem oricum transplantul, dacă nu ceda supapa mergeam încă bine merci. Acum am în sfârșit un motor care nu consumă ulei. Încă odată merci și drumuri faine amice! :) 

La 09.03.2020 la 11:32, Andrei Z a spus:

Salutare. 

 

Știți unde aș putea găsi carena din față ( cea cu farurile)și carena din spate stânga ( cea cu ușița pentru trusa de scule) , pe codul de culoare NH1K?

Aș mai avea nevoie de scărița de pe partea stângă, o pereche de semnalizări ( sau măcar brațele lor) și carena din spate care acoperă stopul. 

Toate acestea, îmi trebuie pentru o Africa Twin RD04 din 1991.

Am atașat și o poză cu modelul codului de culoare. 

Mulțumesc. 

P1060443.jpg

 

 

Ai aici link pt semnalizatoare: https://www.ebay.com/itm/Front-Pair-turn-signal-indicator-Blinker-90-00-Honda-Africa-Twin-XRV750-XRV-750/172467684613?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 15.06.2020 at 10:43, Galen said:

Mulțumesc pentru infomație.

Am găsit semnalizările, scărița și carena din spate care acoperă stopul. 

 

Drumuri bune și cât mai mulți kilometri cu noul motor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Vinde cineva o evacuare pentru RD07 93-95? As vrea sa fie plug and play pentru ca nu cunosc sudori buni pe aici, singura data cand am apelat am aruncat banii degeaba. Motocicleta are un Laser Produro Legal pe ea, daca e cineva interesat poate facem un schimb. Eu vreau mai zgomotoasa dar nu nesimtita sub orice critica. 

Pun o poza cu a mea.

 

 

Multumesc!

 

Capture.JPG

Editat de andreim92
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...