Jump to content
Sign in to follow this  
Axa cu Scame

Honda AfricaTwin - XRV650/750

Recommended Posts

La 10.05.2019 la 22:44, Honda Cbr F4 a spus:

Saua de RD03 se potriveste pe RD04?

Cu ce presiune in telescoape mergeti pe asfalt mixt, mai mult prost? Parca 1 Bar e cam mult, scutura.

De sa nu stiu ce sa zic, dar pe asfalt eu merg cu 2 si 2 , daca zici ca e asa prost baga 1.5 fata spate, dar mai putin mi se pare aiurea, 1 bar e de offroad, si e periculos si acolo daca nu ai Rimlock....

Edited by andreim92

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10.05.2019 la 22:44, Honda Cbr F4 a spus:

[...]Cu ce presiune in telescoape mergeti pe asfalt mixt, mai mult prost? Parca 1 Bar e cam mult, scutura.

 

Maxim 0.6 bar, cum e la manual, altfel scuipa simeringurile afara. Dar mai bine nici nu te incurci, comportamentul nu se schimba foarte mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea in roti 2 cu 2 pe asfalt e ok sau 1.5 bari in off.

Parca am experimentat cu presiunea in telescoapele fata si scutura tare pe drum denivelat la 1bar, dar aveam si un ulei mai vascos, 10w ceva parca. 

Din amintiri, 5w cu 1bar era okeish pentru ambele variante, presiune in furca fata.

Seile rd03 cu rd04 parca sunt interschimbabile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, am citit ca prostul ceva si am inteles altceva. In mod normal acolo nu trebuie sa umbli. Cartea zice 0.4 si mai bine o lasi  in pace . Uite aici.

 

Capture.thumb.JPG.e5e81a9de0491d6624e2d0c11b872900.JPG

Edited by andreim92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi !

Gasesc la cineva de cumparat o sa originala? Am luat motorul cu o sa retapitata tip confort/touring, e lata, groasa si moale, nu ma prea prinde stilul asta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 14.05.2019 la 22:08, Honda Cbr F4 a spus:

Mersi !

Gasesc la cineva de cumparat o sa originala? Am luat motorul cu o sa retapitata tip confort/touring, e lata, groasa si moale, nu ma prea prinde stilul asta.

 

 Ai incercat Ebay? Ce e? Rd04? Baga si tu o poza sa o vedem. 

Edited by andreim92

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe cand e intalnirea aia la N city? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intalnirea de la Nadrag este intre 14 si 16 iunie 2019.

Edited by cstelia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din Brașov se anunță africanisti care sunt interesați pt plecare vineri sau sâmbătă. Mulțumesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Ma gandesc sa vand prototiptilul #1, a ajuns la mine de jumate de an dar nu prea am timp sa ma dau cu el. Poate e cineva mai liber si e pacat sa stea. Motorul trage de rupe dar consuma ulei, ar trebui deschis si vazut ce e de facut. Compresie 10 si 6. In rest e ok, electric ok, am pus un releu de incarcare cu mosfet, baterie noua (luna aprilie) si ulei+filtru nou (Procycle 20w-50 de pe louis.de). Pretul e 1350euro, motorul e inmatriculat pe numele meu, are rca(mai 5luni) si itp(pana in 2020) valabile.

Se poate vedea testa la Timisoara.

 

Detalii tehnice: e un RD04 1992, rezervor de transalp 600, furca Marzochi 50mm, amortizor de Transalp. Nu are scaritele de pasager. Modificat intru usurare. 

 

 

 

PHOTO-2018-11-12-11-24-58.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cunoscatori: intrunirea de la Valenii de Munte 2019 e in ultimul weekend din august, respectiv 30-31 august

Daca doriti sa va inscrieti eventual sa comandati si tricou, mai jos aveti linkul catre formularul de inscriere

https://docs.google.com/forms/d/1OA-LdB5GBtduGT37tQhwNrQDHr2fMApevYe5uITQUR4/edit?usp=drivesdk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut.

Caut sa imprumut de la cineva o pompa de benzina, preferabil electrica, si un manometru pentru compresie.

Africana unui prieten face figuri csnd se incalzeste si musai prin eliminare trebuie sa le luam.

Daca e cineva dispus, preferabil de prin zona ardealului, dati un semn va rog.

Multumesc

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu Africana prin niste hartoape pentru prima oara, foarte fluffy 😁 suspensia, nu am simtit nimic "nasol" desi  pare ca a ajuns in limita pe spate, pe ea nu simteam nimic, fluid si frumos.

Era sa faca sotia insolatie la cat m a filmat in 35 de grade🙃 . Pentru cei curiosi....1.97 si 110 kg 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Un telescop spate de rd07A stiti pe undeva de vanzare? Nu ma refer la nou :)

Sau de la ce alte modele ar potrivi?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 04.09.2019 la 8:24, johny77 a spus:

Salut.

Un telescop spate de rd07A stiti pe undeva de vanzare? Nu ma refer la nou :)

Sau de la ce alte modele ar potrivi?

Multumesc

 

De la RD07 sigur, si RD04 nu vad de ce nu.

 

Caut si eu un rezervor pentru birjareala daca are cineva, lovit, urat, nu conteaza, cu cat mai ieftin.

 

Multumesc

Edited by andreim92

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, andreim92 a spus:

 

De la RD07 sigur, si RD04 nu vad de ce nu.

 

Caut si eu un rezervor pentru birjareala daca are cineva, lovit, urat, nu conteaza, cu cat mai ieftin.

 

Multumesc

La RD04 e arcul mai tare, nu știu dacă și tija amortizorului e mai lunga, dar arcul e cu siguranță mai tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutări! 

 

Sper că e acceptabil să scriu aici, nu vreau să deschid topic nou - dacă nu e ok, rog un moderator să mute post-ul unde consideră de cuviință, inclusiv în Recycle Bin :)  (nu va fi cu supărare).

 

Sunt in "tratative" de cumpărare a unui RD07 din 1994 (mărul mult dorit din care cred că în sfârșit sunt pe cale sa mușc :D ) și aș dori să vă cer câteva sfaturi dacă-mi permiteți.

Lăsând la o  parte checklist-urile clasice, cum aș putea să-mi dau seama dacă pompa de benzină e pe ducă?

Mai sunt și alte bube cunoscute la RD07 față de cele enumerate aici si aici?

 

Știu că la unele modele de moto e recomandată verificarea spline-ului de la axul pinionului de exemplu. Alte chestii de care să țin cont?

 

Menționez că experiența mea pe dualsport/adv e foaarte limitată, toti  km mei sunt făcuți pe FZS600 si CB500. Am avut ocazia de a face câteva ture mici cu un f650 st, VStrom de 650 si Transalp-ul de 650, dar nu suficient cât să spun că știu cu ce se mănâncă - dimpotrivă. Experiența pe Transalp e foarte proaspătă dar a fost ușor umbrită de un close-call cauzat in mare parte de mine in primele sute de metri. Măcar am invățat o lecție.. uneori e bine să-ți primești una peste nas cănd ți se urcă la cap - dar aia e o poveste pentru altă dată :)

 

Mulțumesc în avans!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 05.09.2019 la 15:18, Danutzzz a spus:

Salutări! 

 

Sper că e acceptabil să scriu aici, nu vreau să deschid topic nou - dacă nu e ok, rog un moderator să mute post-ul unde consideră de cuviință, inclusiv în Recycle Bin :)  (nu va fi cu supărare).

 

Sunt in "tratative" de cumpărare a unui RD07 din 1994 (mărul mult dorit din care cred că în sfârșit sunt pe cale sa mușc :D ) și aș dori să vă cer câteva sfaturi dacă-mi permiteți.

Lăsând la o  parte checklist-urile clasice, cum aș putea să-mi dau seama dacă pompa de benzină e pe ducă?

Mai sunt și alte bube cunoscute la RD07 față de cele enumerate aici si aici?

 

Știu că la unele modele de moto e recomandată verificarea spline-ului de la axul pinionului de exemplu. Alte chestii de care să țin cont?

 

Menționez că experiența mea pe dualsport/adv e foaarte limitată, toti  km mei sunt făcuți pe FZS600 si CB500. Am avut ocazia de a face câteva ture mici cu un f650 st, VStrom de 650 si Transalp-ul de 650, dar nu suficient cât să spun că știu cu ce se mănâncă - dimpotrivă. Experiența pe Transalp e foarte proaspătă dar a fost ușor umbrită de un close-call cauzat in mare parte de mine in primele sute de metri. Măcar am invățat o lecție.. uneori e bine să-ți primești una peste nas cănd ți se urcă la cap - dar aia e o poveste pentru altă dată :)

 

Mulțumesc în avans!

 

Asa am zis si eu cand am luat, ca marul mult dorit etc etc ,Africana, wow, alta mancare de peste. Acum cu Africana in curte am ajuns la concluzia ca e foarte posibil sa o dau si trec pe ceva dual sport sau chiar enduro. Treaba cu pompa e simpla, bagi un Facet acolo, Posi Flo care s au dovedit a fi foarte misto pentru multa lume,si pt baietii cu KTM 950 ( eu nu am ). Daca crezi ca iei o motocicleta mai finuta si mult mai capabila ca un  TA 650, eh, nu prea e asa, motorul,ca finete,  in nici un caz, cel putin nu pentru mine.

 

Sa nu fie lovita (stramba), iei rotile la frecat la rulmenti, rulmenti jug, motorul sa traga si sa nu aiba sunete "tampite" (bine, acuma aici depinde de capacitatea ta de a ti da seama ce e bine si ce nu). Ar fi bine sa verifici axul de la pinion sa nu ai surprize neplacute (facut terci sau cu joc). 

Eu, venind de pe transalp 600, am inceput sa i regret agilitatea si usurinta de a l manevra, dar asta sunt doar eu. Nu stiu ce a fost in capul meu sa iau africana cand eu fac 2500 km pe an trasi de par si aia, am nevoie de dual sport sau enduro ( am crezut ca iau africana pentru offroad  🤣 ), a, si sa nu crezi ca faci cu africana ce nu faci cu transalpul pe offroad. Fac acelasi rahat amandoua pentru 99.5 din oameni. Mi au trebuit 2 anu jumate sa mi dau seama ca imi dorest ceva sub 150 kg si cu singur cilindru. 

Nu vreau sa te dau inapoi pentru ca sunt motociclete de nota 10 pentru ce au fost ele facute sa faca si pentru ce fac alti nebuni cu ele,  dar tine minte ca iei o baba de 25 ani, trebuie sa ai si asta in cap cand cumperi.

 

 

Multa bafta !

Edited by andreim92

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, andreim92 a spus:

Multa bafta !

@andreim92 - multumesc tare mult pentru raspuns! Am verificat cam tot ce ai enumerat si tu. Nu-s eu mare mecanic, dar surubaresc ocazional iar asta m-a ajutat putin.

De la bun început am pornit cu gândul la XRV stiind ca va fi overkill pentru mine. Eu folosesc un cb500 pentru drumul servici-casă si si-a facut treaba cu brio minunăția aia mică. Stiu ca mai adecvat pentru a-mi face damblaua de dualsport mi-ar fi fost un xr600l sau Domi, sau klr650 sau XT600 sau dr600 sau chiar un funduro (recunosc, am eu ceva cu fetele astea mai in varsta).

Am stat mult pe gânduri daca nu mai bine mi-ar fi cu un transalp de 600 dar pur si simplu am zis nu, vreau xrv-ul si nimic altceva :)

Ei bine, azi am văzut, am probat, am tras de cam tot ce puteam trage si pana acum pot spune ca am gasit un exemplar acceptabil. Faceti cu conștiința cu vaca! Prima surpriză: an 1.93 înăltime si trebuie să mă implant bine in sa pentru a pune toată talpa pe jos. Băiatul de la care am luat-o era cu o palmă mai mare ca mine, asta explică multe :))

Singurul minus ce i l-am gasit inca din primele minute e rugină de pe cadru - nu exagerat, dar vizibil. Va trebui să mă ocup de asta la iarnă. Ah.. si cauciucurile cu dot 2010. Am avut aprox. 500km până acasă și m-a prins ploaia pe drum.. doar 2 dintre ieșirile de pe autostrada către parcări si locuri de odihnă am reusit sa le iau fara teamă - celelalte 3 pauze au venit la pachet cu morcovi din cauza că văcuței i-a plăcut să dea din cwr si sa ma forțeze sa opresc in locurile pentru tir in loc sa ma lase sa intru in parcarea de auto :))

Prima impresie negativă: grea, mi-e teama ca la 1.93 si 110 kg ale mele tot o sa o scap de pe loc si n-o sa o pot tine - faptul că e înălțată accentuează sentimentul asta dar momentan nu am de gand sa o cobor :))

Prima impresie pozitivă: fir-ar dar bine merge motorul ala in regim de autostradă. 110km/h la 5000rpm se simte parfum!! 

Un alt aspect surprinzator: fiind atât de înaltă, vad peste masini. N-am mai avut sentimentul asta de pe vremea când mergeam cu ARO acum multi ani  :))

 

Va fi overkill, stiu. Va fi incomod, sunt convins. Sunt altele mai bune si mai versatile - cu siguranță! Dar azi mi-am îndeplinit un vis din copilărie iar asta ma face sa ma simt excepțional :D

 

Numai bine!

20190907_100113.jpg

received_888758634844524.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, Danutzzz a spus:

@andreim92 - multumesc tare mult pentru raspuns! Am verificat cam tot ce ai enumerat si tu. Nu-s eu mare mecanic, dar surubaresc ocazional iar asta m-a ajutat putin.

De la bun început am pornit cu gândul la XRV stiind ca va fi overkill pentru mine. Eu folosesc un cb500 pentru drumul servici-casă si si-a facut treaba cu brio minunăția aia mică. Stiu ca mai adecvat pentru a-mi face damblaua de dualsport mi-ar fi fost un xr600l sau Domi, sau klr650 sau XT600 sau dr600 sau chiar un funduro (recunosc, am eu ceva cu fetele astea mai in varsta).

Am stat mult pe gânduri daca nu mai bine mi-ar fi cu un transalp de 600 dar pur si simplu am zis nu, vreau xrv-ul si nimic altceva :)

Ei bine, azi am văzut, am probat, am tras de cam tot ce puteam trage si pana acum pot spune ca am gasit un exemplar acceptabil. Faceti cu conștiința cu vaca! Prima surpriză: an 1.93 înăltime si trebuie să mă implant bine in sa pentru a pune toată talpa pe jos. Băiatul de la care am luat-o era cu o palmă mai mare ca mine, asta explică multe :))

Singurul minus ce i l-am gasit inca din primele minute e rugină de pe cadru - nu exagerat, dar vizibil. Va trebui să mă ocup de asta la iarnă. Ah.. si cauciucurile cu dot 2010. Am avut aprox. 500km până acasă și m-a prins ploaia pe drum.. doar 2 dintre ieșirile de pe autostrada către parcări si locuri de odihnă am reusit sa le iau fara teamă - celelalte 3 pauze au venit la pachet cu morcovi din cauza că văcuței i-a plăcut să dea din cwr si sa ma forțeze sa opresc in locurile pentru tir in loc sa ma lase sa intru in parcarea de auto :))

Prima impresie negativă: grea, mi-e teama ca la 1.93 si 110 kg ale mele tot o sa o scap de pe loc si n-o sa o pot tine - faptul că e înălțată accentuează sentimentul asta dar momentan nu am de gand sa o cobor :))

Prima impresie pozitivă: fir-ar dar bine merge motorul ala in regim de autostradă. 110km/h la 5000rpm se simte parfum!! 

Un alt aspect surprinzator: fiind atât de înaltă, vad peste masini. N-am mai avut sentimentul asta de pe vremea când mergeam cu ARO acum multi ani  :))

 

Va fi overkill, stiu. Va fi incomod, sunt convins. Sunt altele mai bune si mai versatile - cu siguranță! Dar azi mi-am îndeplinit un vis din copilărie iar asta ma face sa ma simt excepțional :D

 

Numai bine!

20190907_100113.jpg

received_888758634844524.jpeg

 

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente !!

 

Intradevar pare inalta rau, si a mea e o mica idee mai inalta ca stock. Nici eu nu sunt mititel la 1.97  dar cateodata pe offroad ma cam testeaza la manevrele pe loc, cu tot cu cracii mei lungi. Dar asta a ta, clar e foarte inalta ! 

Si legat de autostrada si viteze, da, e alta mancare de peste, fara de transalp 600 care mergea cu nu stiu cate sute de ture mai mult la aceeasi viteza. Scut nu ti a dat? 

Edited by andreim92

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, andreim92 a spus:

Scut nu ti a dat? 

Nope, nu scut, nu crashbars. Va trebui să încep să caut. O sa-mi trebuiască si un scut termic pe eșapament, pe țeavă. Mi-a facut o gaură in pantaloni la un moment dat când m-am oprit, e greu de evitat atinsul țevii de eșapament cu piciorul :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 08.09.2019 la 10:02, Danutzzz a spus:

Nope, nu scut, nu crashbars. Va trebui să încep să caut. O sa-mi trebuiască si un scut termic pe eșapament, pe țeavă. Mi-a facut o gaură in pantaloni la un moment dat când m-am oprit, e greu de evitat atinsul țevii de eșapament cu piciorul :) 

Dap, aia chiar e prost gandita...mi am ars pantalonii de ploaie si doua perechi de bocanci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...