Sari la conținut

Am facut buf


SaK
 Share

Postări Recomandate

Nu stiu daca era cazul sa deschid un topic, dar cum forum de "cazaturi din prostie" n-am gasit...

In primul rand, nu stiu daca am mers 500 de km de cand am permis. Dar am prima cazatura.

 

Se facea ca azi, 17 mai, am plecat din Bucuresti spre Tirgoviste. La dus a fost ok, la intors s-a lasat cu mine pe jos. Foarte pe scurt, am luat o curba teribil de aiurea, am vazut ca soseaua era plina de cratere si n-am crezut ca pot sa le evit, am iesit pe pietris, unde era un copil pe o bicicleta asa ca am franat si am cazut. Daune: moto are scarita dreapta rupta si coarnele strambe. In rest, nici macar o zgarietura, ca a picat pe cob si pe ghidon. Eu: julituri cam aiurea la genunchiul drept si palma dreapta.

 

Morala:

1. vi s-a mai spus sa purtati echipament? Si? Purtati? Eu sunt prea cool sa port genunchiere pe chopper, desi habar n-am (evident) sa merg si mi-e prea cald sa port manusi. Ca doar am chopper. Nu sunt prea cool sa ma dau cu bepanthen si sa imi afisez bubele, ca o doamna ce sunt.

2. incepator+viteza+curba+pietris (si enumeratia poate continua)=buba

3.incepator+lipsa de minte=buba (trageam tare sa ajung grupul din urma, eram si obosita)

 

Si lista poate continua... Mi s-a zis la un momentdat ca motoru' e prea mare pentru mine, dar, sincer, nici acum nu-l percep ca fiind nepotrivit. Daca aveam mai multa minte si reflexe acum nu as fi avut motiv sa deschid topicul asta. Cred ca si pe o bicicleta as fi picat la cat de aiurea am reacionat.

As mai vrea sa adaug pentru incepatorii ca mine care citesc toate tutoriale dar nu pun in practica nici jumatate din ce invata ca depasirea limitelor e un concept care nu cred ca se aplica eficient in motociclism. Sau cel putin nu in cazul meu. Mi-e frica de curbe, mi-e frica sa merg cu mai mult de 70km/h, dar am zis ca trebuie sa imi inving temerile si sa arat ce talentata sunt. Si am aratat, cand s-a intors grupul sa imi panseze ranile.

Dupa cum bine mi-a zis azi un amic, am primit destul de ieftin o lectie foarte importanta despre importanta echipamentului. Putea sa fie mult mai rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 84
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mers cu (in) grup, la nici 500 de km facuti?

Asta se cheama sa ti-o cauti...

Mergi singurica pina cind se mai atenueaza frica de curbe, si incepi sa controlezi si sa simti fierul ala de sub tine, ca altfel nu te vad prea bine.

In rest, bine ca nu a fost mai rau, concluziile le-ai tras singura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersul in grup la atat de putina experienta nu e recomandat decat daca grupul e mic si cei cu care esti te pazesc si nu te forteaza. Banuiesc ca era si primul drum mai lung, ar fi trebuit sa aiba grija de tine daca tot ai mers cu ei si sa te forteze doar putin si numai unde se poate.

Bine ca nu a fost mai rau :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mers cu (in) grup, la nici 500 de km facuti?

Asta se cheama sa ti-o cauti...

Mergi singurica pina cind se mai atenueaza frica de curbe, si incepi sa controlezi si sa simti fierul ala de sub tine, ca altfel nu te vad prea bine.

In rest, bine ca nu a fost mai rau, concluziile le-ai tras singura.

 

 

:P Cel mai bine la inceput este sa mergi singura ! Mereu daca mergi in grup vei fi tentata sa mergi cu restul si sa tragi de mobra ca sa reusesti sa te tii dupa ei ! Mergi mai mult timp singura si asa tu iti stabilesti ritmul ! Altfel o sa tot faci bube !

 

Bafta in continuare si bine ca nu a fost mai rau !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari ............pe bune !! :P

Daca esti protagonistul(a) unui accident si dupa ce ai cazut poti sa povestesti patania pe forum si daca ai mai si venit cu motorul acasa pe roti te poti socoti fericita,ai intrat in randul motociclistilor care au cazut,stai linistita majoritatea am cazut cel putin la inceput,este inevitabil.....asa se mai capata experienta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai avut bafta la greu!! Felicitari pentru bafta! :P

In rest, ce sa zic...echipamentul e facut pt protectie...nu sa fii cool, chiar azi m-am intors cu nevasta-mea de la Cheia si ea se tot fandosea ca vai ii este cald, bla bla... bineinteles ca am fortat-o sa poarte echipamentul .. :laugh: chiar daca mi-a facut capul mare.. dar am ajuns ok acasa ...

So, pt a milioana oara cred, PURTATI echipament!! Lasati pe altii sa-i doara in locul vostru.. :)

 

nsanatosire grabnica! :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hehehe, asa am patit-o si eu, pe la vreo 700 de km dupa carnet. Numa' ca aveam protectii si n-am patit nimic. Stai linistit, oricine pica. Dar de acum baga protectiile si cand e cald. Fruntea sus, bine ca n-a fost mai rau! :laugh:

 

p.s. Stai linistita... acum am vazut :P

Editat de tmache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersul in grup este cu dus si intors,daca cei care merg cu tine se adapteaza la viteza ta (care in mod normal este mai mica) si vor sa te invete o depasire sau negocierea unei curbe prin puterea exemplului este ok dar daca nu au rabdare si tu trebuie sa ti ritmul cu ei nu prea este ok!

Eu unul in primul an am mers numai singur si am putut sa-mi dau seama de posibilitatile mele si ale motorului(scuter de 200) facand in acea perioada Transfagarasanul,Cheia,Siriu,Dealul Negru,Bran-Moieciu si alte trasee!Pe Cheia am iesit putin pe marginea drumului pe pietris(cascam ochii la peisaj) dar am evitat sa pun frana sau sa accelerez si a fost ok!

Sfatul meu este sa mergi singura invatand sa-ti cunosti limitele tale si ale motorului tau!

Priveste partea plina a paharului:ti-ai facut botezul iar de acum o sa fi mai prudenta si mai rapida in judecarea unei situatii neprevazute dar sper anticipate(pietris,nisip ,ulei,udatura,gropi,biciclisti,masini parcate etc)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si lista poate continua... Mi s-a zis la un momentdat ca motoru' e prea mare pentru mine, dar, sincer, nici acum nu-l percep ca fiind nepotrivit.

 

 

motorul n-are nimic; si eu am inceput pe en 500 si inca nu m-am saturat de el; sunt atent in curbe, pt ca era sa ies de cateva ori in decor; in general un chopper nu e asa manevrabil, dar e mai comod; mergi cat simti tu ca poti, indiferent de ce fac ceilalti; cred ca nici grupul nu te-a prea ajutat; si nu atinge frana fata pe pietris/nisip ca imediat esti pe cu ea pe jos; asa am luat si eu cele doua cazaturi pe care le am la activ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata nu am inteles ce te-ar putea motiva sa pui pe forum un topic cu o caatura in care mergeai fara echipament. poate doar teama ca te o vor pune altii si ca te-ar face de k.ko. Sau poate vrei sa stie lumea ca tu conduci chiar daca la 70 km/h te apuca ameteala. Un topic fara nici un inteles....din punctul meu de vedere...in care cei pe care-i incurca mainile povestesc cum au cazut de 5 ori in primele doua saptamanani...si considera continuarea ca o masura a barbatiei cand de fapt ar fi trebuit sa-si vanda motorul instantaneu.

Nu toata lumea trebuie sa conduca o motocicleta. Exista masini..mult mai safe. Nu e nici o rusine.parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar ai plecat mai departe de acolo pe motor sau pe platforma?... Bine ca esti ok si poti sa ne povestesti. La cati mai multi km fara evenimente de acum inainte. Km multi insemna experienta...asa ca da-i bice inainte.... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri, atat celor care m-au incurajat cat si celor care mi-au facut morala. Din greseli invata omul, atat ca eu se pare ca invat din greselile mele, nu ale altora (asta apropos de echipament).

 

Cat despre mersul in grup, mi-e clar ca m-am bagat in ceva ce n-am putut duce.

 

Eh, de mult n-am mai avut o zi in care sa ajung la atat de multe concluzii.

 

@RaduSPR: Motorul e functional, a pornit imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum bine mi-a zis azi un amic, am primit destul de ieftin o lectie foarte importanta despre importanta echipamentului. Putea sa fie mult mai rau.

 

buna!

se pare ca n-ai avut pe cineva sa te indrume la inceput!

'Chopperul' nu e nici bicicleta, nici scuter...e tot motocicleta si de obicei e mai grea si mai putin manevrabila(mai ales la inceput) decat restul motocicletelor.

 

ce am de zis:

 

PE LUNG(cu exemple):

 

Inainte sa-mi iau permis moto+moto, ma dadeam de ceva ani pe campuri/coclauri cu comuniste, n-am avut probleme la scoala DAR, cand am intrat in trafic am intrat precaut... 1 luna si ceva nu am mers cu pasager, primul drum lung a venit dupa 1 luna de mers zilnic in oras, m-am dat pe curbe dupa 3.000 de km, la intoarcere polizam scaritele pe cheia DAR, eram singur, nu ma forta nimeni si nu-mi depaseam limitele astfel incat sa-mi ajunga inima-n gat!!! mi-au prins foarte bine cei 2-3 ani de B si condus conserva, vezi altfel traficul. asta se intampla intre ianuarie si aprilie!

Primul mers in grup a fost de 1 mai.

 

La sfarsitul lui iulie si-a luat si prietena motocicleta, un virago 250... care crede-ma, pentru o fata e tocmai bun pentru inceput, nu-ti trebuie mai mult in primul an, si nu e chiar atat de puturos cum il crede lumea...EN 500 s-ar putea sa fie cam greu + ca trage ca un GPZ

Primul drum am fost pe autostrada, am vazut ca se descurca asa ca la 3 zile dupa am fost la mare...noaptea! dupa o saptamana, iar am fost la mare...de data asta ziua, dar eram doar eu cu ea! nu am tras de ea, am mers in ritmul ei (care era foarte bun, avand in vedere ca era incepatoare). I-am explicat tot ce am invatat eu in cei 10 mii de km pe care-i stransesem pana atunci. Acum, la niciun an dupa, are si ea 10 mii de km si niciun incident, si primul ei mers in grup mai mare, a fost de 1 mai anul...cand deja lua curbele foarte bine si avea experienta garla! Acum vrea sa-si ia CB500 (trecere de la 18 CP la 58 CP si schimbare de gen)...si nu mi-e frica pt ca stiu cum merge, dar sunt sigur ca nu s-ar avanta in gazul CB-ului...si ar lua-o incet la inceput.

 

Io nu inteleg cum va avantati asa cand nici nu vi s-a uscat cerneala pe permis....luati-o treptat ca n-aveti nimic de demonstrat nimanui, iar grupul cu care ai fost trebuia sa ia in seama ca esti incepatoare si sa te astepte, sau tu sa-i lasi sa se duca si sa mergi in ritmul tau! Mersul cu motocicleta nu e nici joaca, nici caterinca...daca nu-i dai respectul cuvenit...o sa doara!

 

Si da! se cade si cu "chopperul"...si se cade si naspa, se si moare pe el, anul trecut a murit un baiat pe Virago 250, tot incepator...dintr-un foarte mare ghinion+lipsa de experienta (a mers prea aproape de refugiul tramvaiului si i s-a agatat geaca in balustrada), tot asa...incerca sa se tina dupa un grup.

 

Cat despre echipament... eu nici acum nu merg fara manusi, mana face primul impact cu asfaltul...chiar si o pereche de rahaturi cu degete taiate sunt bune daca iti racai palmele pe sosea... ar trebui sa porti echipament complet, cel putin pana te prinzi cum e cu curbele, si dupa ce prinzi experienta cum trebuie.

 

 

PE SCURT:

NU trebuia sa cazi, baga la cap si nu mai face la fel, si nu-i da mai mult decat poti tu, chiar daca el poate.

 

cine are ochi s-auda si urechi sa vada....cine nu, face buf cu 'chopperu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

opa, o fata pe un en500????cu legaturi cu Tgv??? stiu si eu una....numai ca nu avea nr de bucuresti parca. nu ca m-as bucura ca ai cazut tu(Doamne fereste! si bine ca nu a fost mai rau) ,dar sper sa nu fi aceeasi fata.

cat despre cazatura,asta e,se cade si de pe loc cu motoru. iti doresc sa fie asta cea mai nasolala cazatura pe care o sa o experimentezi in viata ta. fazele cu mersul in grup nu sunt total fondate. depinde foarte mult de oamenii cu care mergi. eu cand am mers prima data in grup(desi era un grup foarte mic) a existat un nene care era peste tot in jurul meu de nu aveai ce sa imi faci nici cu buldozerul,in plus a mers in 70 la ora de il vedeam eu ca fierbe pe motor,dar nu am auzit niciodata de la el vreun repros. este foarte important cu CINE mergi. in rest,tu sti mai bine pt ca e fundul tau pe motor si tot tu esti la ghidon. numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io am Kawasaki 454 ltd ( cam la fel cu motorul tau ) si l-am tavalit de cateva ori ( la viteza mica ), ce pot sa-ti spun e ca astea cu coarne te cam tin pe ele cand faci buf si inca ceva atentie cu frana fata , care datorita pozitiei avansate a rotii fata se blocheaza mult mai repede, asa ca faci buf rapid .

P.S. Da-mi te rog si mie poza din avatar ( cea cu en 500 ) ca e cool . Bafta si nu uita " motociclistii se impart in doua categorii: care au cazut si care urmeaza ... "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Cat despre echipament... eu nici acum nu merg fara manusi, mana face primul impact cu asfaltul...chiar si o pereche de rahaturi cu degete taiate sunt bune daca iti racai palmele pe sosea... ar trebui sa porti echipament complet, cel putin pana te prinzi cum e cu curbele, si dupa ce prinzi experienta cum trebuie.

...

 

Uite cum arata o manusa la un impact cu asfaltul la 30-40 km/h. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi aratat mana mea daca nu as fi avut manusa...

 

/index.php?...t&id=440118

Editat de legionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza foarte mult grupul cu care mergi, ar trebuie sa fie cat de cat apropiat de nivelul tau..sau dornici sa te invete, sa merga ei in ritmul tau nu tu intr-al lor. Eu m-am alaturat unui grup de fete care merg super ok, au rabdare si am de unde invata, le apreciez pentru rabdarea pe care o au si nu vreau sa le dezamagesc :D . In ceea ce priveste echipamentul e mereu full...chiar daca am impresia ca mor de cald..mai bine de cald decat de durere.

multa bafta in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scapa de grupul ala. Cum naiba sa te puna ultima si sa te lase in urma, cand stiau cati kilometri ai la activ ? Aveau habar de regulile mersului in grup?

Despre lipsa echipamentului nu comentez. Sper doar sa fi invatat ceva din cazatura asta.

Bafta! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scapa de grupul ala. Cum naiba sa te puna ultima si sa te lase in urma, cand stiau cati kilometri ai la activ ? Aveau habar de regulile mersului in grup?

Despre lipsa echipamentului nu comentez. Sper doar sa fi invatat ceva din cazatura asta.

Bafta! :P

 

 

In multe grupuri, ultima pozitie este ocupata de motociclistul cu cea mai multa experienta... :D

Sanatate si bafta pe viitor!

Editat de Lucianggg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fata ma bucur ca esti intreaga si lasa ca te faci bine repede si pleci iar la plimbare. Eu ma bucur cand din ce in ce mai multi oameni se urca pe motociclete chiar daca unii nu inteleg ce te-ar putea motiva sa pui pe forum un topic cu o cazatura in care mergeai fara echipament . Sau ca vrei sa stie lumea ca tu conduci chiar daca la 70 km/h te apuca ameteala. Pana la urama daca nu pot sa inteleaga ca pasiunea nu tine de aptitudini inseamna ca atat ii tine pe ei, eu nu ma apuc sa ii judec. :D

Pasiunea inseamna mult mai mult decat inclinatia spre activitatea respectiva. Cunosc doi sportivi moto de mare clasa. Unul are talent cu carul si lene cu basculanta iar celalat nu are talent neam-deloc dar are vointa si tenacitate. Amandoi sunt campioni la clasa lor. Nu mi-a trecut nicicodata prin cap sa ma duc la cel fara talent sa ii spun sa se lase de meserie.

In concluzie nu cred ca o cazatura trebuie sa te dezamageasca si nici ce spun altii. Mergi inainte si chiar daca vei deplasa motocicleta cu 50/h te vei numi motociclista. Pune in schimb echipamentul pe tine nu de alta dar e o pierdere pentru noi daca tu nu mai porti fuste mini din cauza ranilor. Si chiar daca nu obisnuiesti sa porti mini macar lasa-ne sa speram. :P

Treci inapoi repede pe motoreta ca trece vara si lasa-i pe moralisti sa se dea ei cu 200 fara sa ii apuce ameteala. :)

 

Si iti urez asfalt pufos daca mai ai cascadorii in plan. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te lua dupa toti fraierii. Nu se naste toata lumea motociclist. Foarte bine ca iti fortezi limitele atata timp cat nu exagerezi. Asa se invata. Important e sa nu faci fobii fara sens si sa continui asa.

 

Dupa care toti fraierii? Aia care mai si gandesc inainte sa deschida gura? Ce limite sa fortezi la 500 km cand tu nici nu cunosti motorul la experienta asta ? De unde vrei sa stie cand exagereaza si cand nu ? Limitele ti le forteaza cineva care stie sa mearga si merge cu tine in mod constant, care te ajuta sa-ti mai inveti motorul si sa-ti formezi ceva instincte. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poarta echipament, ai grija sa iesi cu oameni care au grija de tine si nu te forteaza mai mult decat poti duce si invata din greseli ...toti am cazut si o sa mai cadem din cand in cand (si daca tot e sa cazi, sa fie doar din astea usurele, fara oase rupte sau mai rau).

 

Numai bine! :P

 

Ps: si foarte bine ca ai facut topic cu cazatura, ca mai baga unu\altu ochiu' ...si poate se prinde ceva. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fata ma bucur ca esti intreaga si lasa ca te faci bine repede si pleci iar la plimbare. Eu ma bucur cand din ce in ce mai multi oameni se urca pe motociclete chiar daca unii nu inteleg ce te-ar putea motiva sa pui pe forum un topic cu o cazatura in care mergeai fara echipament . Sau ca vrei sa stie lumea ca tu conduci chiar daca la 70 km/h te apuca ameteala. Pana la urama daca nu pot sa inteleaga ca pasiunea nu tine de aptitudini inseamna ca atat ii tine pe ei, eu nu ma apuc sa ii judec. :D

Pasiunea inseamna mult mai mult decat inclinatia spre activitatea respectiva. Cunosc doi sportivi moto de mare clasa. Unul are talent cu carul si lene cu basculanta iar celalat nu are talent neam-deloc dar are vointa si tenacitate. Amandoi sunt campioni la clasa lor. Nu mi-a trecut nicicodata prin cap sa ma duc la cel fara talent sa ii spun sa se lase de meserie.

In concluzie nu cred ca o cazatura trebuie sa te dezamageasca si nici ce spun altii. Mergi inainte si chiar daca vei deplasa motocicleta cu 50/h te vei numi motociclista. Pune in schimb echipamentul pe tine nu de alta dar e o pierdere pentru noi daca tu nu mai porti fuste mini din cauza ranilor. Si chiar daca nu obisnuiesti sa porti mini macar lasa-ne sa speram. :P

Treci inapoi repede pe motoreta ca trece vara si lasa-i pe moralisti sa se dea ei cu 200 fara sa ii apuce ameteala. :)

 

Si iti urez asfalt pufos daca mai ai cascadorii in plan. :D

 

Ozzy, eu nu sustin ca ar trebui sa dai teste de NASA ca sa ti se dea permisul de motor. Dar cand sunt 1000 de topicuri despre importanta echipamentului, tu nu il porti desi esti ultraincepator, constatti uimit ca legea gravitatiei actioneaza si la choppere....si mai si scrii asta pe forum? Probabil ca e adevarat ca toti cad la un moment dat mia grav sau mai putin. Greseli face toata lumea. Dar una e sa aluneci pe nisip in curba....si alta e sa faci topic in care sa spui ca nu ai purtat echipament. In opinia mea, daca a cadea e o greseala si poate fi analizata, lipsa echipamentului e prostie. Iar cand faci prostii, ciocu mic si capu in pnisip ca strutzu. il mai scoti cand uita lumea, nu vii si faci topic de bravura. Sau se asteapta un premiu ptr curajul de a se autodenunta?

De vina sunt si cei care au laut-o la drum fara echipament. Asta daca era ceva de capul lor. Dar intrucat vad zilnic in buc "rideri" care au cate o fatuca cu mijlocul gol si fara casca in spate, nu ma mira nimik. iresponsabilitatea e maxima. Asa ca e logic ca nimeni nu i-a zis "mergi matale dra acasa, pune ceva peste chilotzi si te luam cu noi la urmatoarea tura. Striptease faci cand si daca ajungem cu bine la destinatie"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...