Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

La motoare se schimba filtrul la 12.000 km. La auto la 15.000. Cam cat aer trage un motor de 2 litri in acest interval? Cu ce e mai bun un filtru de hartie pentru moto decat cel pentru auto? Dar de ce discul moto costa 10 mil, iar cel auto, unul bun, sa zicem original, vreo 3 mil? Vorbesc de o masina obisnuita, nu pentru Lexus, MB S-classe sau Jaguar. Am schimbat ceva filtr (moto, dar mai ales auto) si chiar nu-mi dau seama cu ce ar fi mai "smecher" unul moto decat unul auto. A, ca se taxeaza mai bazat faptul ca avem un hobby mai scump?

Deci: cat aer trage un motor auto in 10.000 km si cat trage unul moto (Vstrom, in speta) in acelasi interval? Hei, e tot o hartie, filtreaza acelasi aer, nu da cu parfum de trandafiri in motor. Si nu stau toata ziua pe offroad, prin praf gros. A, iar filtrul de la Vstrom are si o plasa de metal pe dedesupt, deci nu ajunge hartie in motor. La masina nu am asa ceva.

Astept replica, dar cu explicatie logica: cu ce e mai bun un filtru moto decat unul moto?

 

N-am zis nimic de volumul de aer. M-am referit la diferentele de (de)presiune bruste pe care suporta filtrul moto. Una e sa turezi motorul (auto) la 6000 ture in 1-1,5 sec si alta e sa turezi motorul la 10000 ture in 0,5 sec sau mai putin.

 

Pe principiul tau, poti intreba de ce o anvelopa moto costa de 3 ori fata de una auto. Ca doar are mai putin cauciuc.

 

La discurile moto - aceeasi chestie. Da, material mai putin, dar aliaj si clasa de precizie diferite. Pentru ca la grosimea discurilor moto, diferentele bruste de temperatura inseamna strambarea lor rapida, daca nu sunt facute dint-un aliaj rezistent din acest punct de vedere. La auto, volumul mai mare de metal la discuri are inertie termica mai mare, deci poti folosi aliaj si tratamente mai low cost.

 

Tot asa - de ce un amortizor moto costa 2500 ron, cand alea auto sunt 4-500 ron....

 

Bun, e clar ca in componenta pretului intra si "hobby costisitor", " volum de vanzari" , "marca", dar n-as zice ca e doar atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, acum am descoperit că îmi curge furtunul de la etrierul stânga fata și scoate un zgomot ciudat de fier pe fier când mișc acel etrier. O sa o duc mâine la service dar am vrut sa vă întreb dacă v-ați confruntat și voi cu problema asta.

Nici o Stroma ce a trecut pe la mine prin garaj nu a avut problema asta. Esti tu mai ghinionist cu furtunul ala. Cred ca am ceva furtune prin cutii. Daca suna a fier cand il misti, ori nu mai sunt placute ori trebuie facuta nitica revizie pe la etrierii aia. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca am vazut prost aseara, cu intunericul si altele :))

 

De fapt, imi curge furca si s-a prelins lichid de sus, prin interiorul furtunului, pana la imbinarea cu etrierul. M-am mai linistit, intr-un fel :)

 

Nu stiu cand a fost facuta revizia la furca, sau daca s-a facut vreodata. Eu am facut 12k km cu ea si moto are cam 57k in total.

 

Multumesc de raspuns!

post-12682-0-03052600-1538993510_thumb.jpg

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau si eu un Vstrom de la 2012 incoace. Pe olx sunt trei,

unu din Cluj cu 58000km,Suzuki V-strom 650 an fabricatie 2012 cumparat nou inmatriculat in 2013 .. Fara schimburi .

Extras:

Aparator motor Touratech

Grila aparator faruri

Esapament MIVV

Stabilizator telescop (fork brace)

Oglinzi Touratech

Inaltator ghidon (Heavy Duties)

Coburi (Heavy Duties) 45 L

Unu.din Hateg 4600 euro

Motocicleta are computer bord,ABS,manere incalzite,cauciucuri aproape noi,42000km,ulei si filtru schimbate,inmatriculat,

Unu din Pitesti 4700 euro

45000 Km (In crestere);

Sistem frânare ABS;

Computer bord;

Priza 12 V;

Suport Gps/Tel;

Sistem ungere lant;

Sistem (doar sistem) prindere bagaje laterale SW Motech nou ;

ITP 10.2019;

RCA 12.2018;

Înmatriculată RO, primul proprietar;

Plăcute frana noi;

Anvelope 85% Michelin Anakee 2;

Revizie făcută recent;

Pe mobile.de sunt multe aproape de 5000 cu km putini dar in general dara accesorii.

Sa mai astept pana la primavara sau la iarna ? Cunoasteti motoarele de mai sus sau se merita sa mai astept ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca am vazut prost aseara, cu intunericul si altele :))

 

De fapt, imi curge furca si s-a prelins lichid de sus, prin interiorul furtunului, pana la imbinarea cu etrierul. M-am mai linistit, intr-un fel :)

 

Nu stiu cand a fost facuta revizia la furca, sau daca s-a facut vreodata. Eu am facut 12k km cu ea si moto are cam 57k in total.

 

Multumesc de raspuns!

La tine e parfum ce-i in poza. Am avut jamba dreapta cursa mai tare decat a ta. Dar cireasa de pe tort a fost furca Hornetului pe care am facut scoala, ambii etrieri erau "inmuiati" de ulei hidraulic, frana era de tip "partieeeeeeeeee!!!", dar noi eram fericiti ca aveam cu ce face poligonul. Daca tot e sa schimbi uleiul, nu te bagi la niste arcuri progresive? 700 lei, vin cu tot cu emulsie (nu mai trebuie alt ulei).

» Post actualizat in 08 Oct 2018 17:27

Completare: nu le vand pe ale mele, daca asta s-a inteles, ci iti spun de unde sa le iei (eventual).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mă bag, dar mulțumesc de sfat, o să îl tin minte pe viitor.

 

Partea financiara, in conjunctura actuală, mă împiedică să fac alte investiții în afara de cele necesare. :)

 

Mulțam de sfat, o să îl țin minte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau si eu un Vstrom de la 2012 incoace. Pe olx sunt trei,

 

Salutare, lasa si tu niste link-uri, asa din text primul pare mai ok (in functie de pret, nu ai spus la cati bani e ala).

» Post actualizat in 09 Oct 2018 07:08

Completare: nu le vand pe ale mele, daca asta s-a inteles, ci iti spun de unde sa le iei (eventual).

Mare secret, Tibi Troia e importatorul in Romania pentru Hyperpro, ce are Lucian pe motor. https://www.facebook.com/tiberiu.troia si 0722 370 848

Editat de xtx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

arcurile originale de fata de la vstrom sunt tot progresive. Eu nu am gasit nici o specificatie ca ar tine mai multe kg cele de la hyperpro sau oricare altii, cum e la spate. Singuru lucru bun e ca vin cu ulei 15W. Am mai spus o si aici si pe fb si oridecate ori se vb de suspensie, nu prea ai ce sa ii faci. Este o suspensie cu o constructie simpla bazata pe un prinicpiu foarte vechi. Preloadul il face arcul, iar reboundul il "damp"uie vascozitatea uleiului. Pana sa ma preocupe problema am facut si eu greseala sa merg cu 10W din cauza recomandarilor de aici. Acum sunt undeva la 14W iar la urmatorul schimb voi incerca spre 16-17W, iar datorita tabelelelor cu vascozititai gasite pe net am ales firma castrol fiind singura care se poate si achizitiona. Unii au schimbat valvele neoviti sa coboare foarte mult vascozitatea uleiului. Timpul de trecere al uleiului mai putin vascos prin gauri mai mici este la fel cu timpul de trecere al uleiului mai vascos prin gauri mai mari, deci practic face acelasi lucru, dar altfel :)

 

Iar pt cei care au schimbat arcurile pe fata, ar trebui sa fi facut testu cu acelasi ulei ce il foloseau iniante si dupa 10 mii de km sa ne spuna daca e sau nu vreo diferenta (personal sunt convins ca nu exista). Singuru difereta se simte la vascozitatile uleiului. Pt solo e recomandat de la 15w in jos, pt pasager/bagake de la 15w in sus, asta daca e castrol. Daca i motul de la 20w in jos respectiv in sus. De belray nu mai zic nimic caci 10w ul a fost cel mai jalnic ulei ce l am avut vreodata in furca, si repet in motor imi place foarte mult cum se ocmporta cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii au schimbat valvele neoviti sa coboare foarte mult vascozitatea uleiului. Timpul de trecere al uleiului mai putin vascos prin gauri mai mici este la fel cu timpul de trecere al uleiului mai vascos prin gauri mai mari, deci practic face acelasi lucru, dar altfel :)

Hmmm, partial adevarat. Daca am inteles eu bine, cu valve si ulei de viscozitate foarte mica obtii comportament diferit in functie de situatie. Mai explicit, valva are 2 circuite diferite, unul pentru "in jos" si unul pentru "in sus". Cel "in jos", cand roata coboara (groapa), este mai rapid fata de comportamentul standard. Cel "in sus" este cam la fel. Si in practica se simte exact asa, roata tine mai bine "aproape" de drum, dar la damburi se comporta in mod clasic. Poate n-am priceput eu teoria, dar cam asa suna.

Ce voiam sa zic de fapt: cand am comandat valvele am intrebat producatorul (Ricor) daca este o idee buna sa schimb si arcurile. Citez raspunsul: "Keep your factory springs. The issue in these forks is not the spring rate, it is the dampening. The Intiminator will correct that and perform well with the factory spring rate."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca am vazut prost aseara, cu intunericul si altele :))

 

De fapt, imi curge furca si s-a prelins lichid de sus, prin interiorul furtunului, pana la imbinarea cu etrierul. M-am mai linistit, intr-un fel :)

 

Nu stiu cand a fost facuta revizia la furca, sau daca s-a facut vreodata. Eu am facut 12k km cu ea si moto are cam 57k in total.

 

Multumesc de raspuns!

Probabil ai carcalaci morti prin jamba aia. Daca a fost vreodata facuta corect sigur are multi km, deci si uleiul o sa puta a peste mort :)))), ai grija sa o curete bine de tot la interior inclusiv in jambe. Ca altfel se contamineaza repede uleiul nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@greenharleyd pai si nu e acelasi lucru? uleiul nu tot prin gauri trece. Facem abstractie de la dimensiuni vascozitati. Principiul e acelasi usor imbunatatit (oricum nu ondeajuns incat sa merite o investiei). Iar la arcuri exact cum spuneau si cei de la ricor, arcurile sunt foarte bune asa cum sunt ele. Daca ne uitam in schimb la furcile de downhill de la biciclete o sa vedem ca stroama e in evul mediu :)

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Par amandoua ok, unul e clar mai accesorizat decat celalalt (iar cutiile de la heavy duties sunt chiar faine) si primesti mai multe pentru banii pe care-i dai, acuma depinde si in ce stare e in rest si cum a fost intretinut. Numarul de km are sanse foarte mari sa fie real la amandoua, iar diferentele de rulaj dintre ele sunt irelevante.

 

Verifica-le seria de sasiu la un dealer Suzuki, daca ai cum, sa vezi daca au fost inregistrate ca fiind vandute si daca au avut facute sau nu recall-urile (au recall la stator si la ceva intrerupator, parca, cel putin ala cu statorul e bine sa fie facut).

 

In rest, chestiile normale, uita-te sa nu pise ulei si/sau antigel, intreaba ce reparatii au fost facute, cand a fost facuta ultima revizie la furca, verifica rotile sa calce drept, intreaba daca mai sunt disponibile oglinzile si toba originala la aia care le are schimbate (intreaba si de ce le-a schimbat) si incearca sa gasesti pe cineva mai priceput sa vina cu tine si sa le verifice inainte sa dai banul. Poate Fabio (bozoro) iti poate da mai multe sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@greenharleyd pai si nu e acelasi lucru? uleiul nu tot prin gauri trece.

Nu chiar. Fara valve, uleiul trece prin aceleasi gauri si sus, si jos. Schimbi vascozitatea, schimbi comportamentul pe ambele directii. Daca pui vascozitate mai mare, ai mai putin "dive" la franare si furca mai rigida, mai "sport", dar in acelasi timp "coboara" roata mai greu la gropi si, mai ales daca ai denivelari in serie (washboard), e mai rau decat standard. Cu valve imbunatatesti in ambele directii, gauri mici spre "sus" si mai mari spre jos.

Evident ca nici una din solutii nu face din furca asta vreo minune, din pacate :(.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oficial s-au montat arcurile Hyperpro pe fata. Juma' de kil de emulsie intr-o jamba, juma' de kil in cealalta. Sper sa fie ok. Arcurile par mai groase decat cele stock, partea progresiva are cam 50% din lungimea totala. Se serviseaza relativ usor, daca ai scule. Si mult brake cleaner. Maine se face o proba de traseu, cateva sute de km, sa imi fac o impresie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...