Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

Felicitari!

Crede-ma ca merita! Uiti toata asteptarea cand te urci prima data pe ea biggrin.gif la mine au durat vreo 3 ani (timp in care am mers pe un cz '75) de cand eram in scoala si citeam intr-o revista specifica despre noua aparitie de la suzuki si la altceva nu mi-a mai stat gandul. Si acum dupa 4 ani daca ar fi sa o schimb as lua noul model de 650 fara ezitare. Sunt de parere ca motocicletele astea isi aleg proprietarii nu invers.

P.S. Vezi ca permisul este mai greu de pastrat decat de luat wink.gif

 

Astazi am luat si eu poligonul, stiam ca se va intampla asa dar deh tot a fost putin stres, m-a chemat politistul la el, mi-a zis ca sunt declarat admis si fericire maxima pe mine pana in momentul in care m-am urcat in masina si am plecat. In drum spre casa a trecut un motociclist pe langa mine si atunci m-am intristat.... Mai trebuie sa stau pe 4 roti pana in primavara cand o sa am toti banii pentru un v-strom 650.

Dupa aprox 2 ani si vreo 200 de pagini la sectiunea asta revin la prima mea dragoste. Am incercat la inceputuri un vstrom 650 si parea prea mare asa ca l-am luat pe fratele lui mai mic sv650 din 2007. Am facut cu el vreo 25.000 km si acum ma gandesc sa-mi iau vstrom650 modelul cel nou din 2012 cu abs, are cineva pe-aici? As vrea sa stiu cum se comporta pe drumurile patriei si daca are "bube" de fabricatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

citeva cuvinte despre celebra fiabilitate a vstromului (dl1000, 2007):

 

dupa ce in 2010 in grecia s-au dezlipit magnetii de pe rotor si s-a ars si o faza din stator, stricindu-mi partial concediul, ieri mi s-a ars complet statorul schimbat in 2010 si am esuat linga turda, judetul cluj. de data asta nu trebuie sa cumpar decit statorul, magnetii sint bine merci, dar eu ma .c.a.c. in el de vstrom pentru ca si el e de .c.a.c.a.t.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

citeva cuvinte despre celebra fiabilitate a vstromului (dl1000, 2007):

 

dupa ce in 2010 in grecia s-au dezlipit magnetii de pe rotor si s-a ars si o faza din stator, stricindu-mi partial concediul, ieri mi s-a ars complet statorul schimbat in 2010 si am esuat linga turda, judetul cluj. de data asta nu trebuie sa cumpar decit statorul, magnetii sint bine merci, dar eu ma .c.a.c. in el de vstrom pentru ca si el e de .c.a.c.a.t.

domnule, ma descurajati semnificativ :)

de ceva vreme incerc sa ma hotarasc sa achizitionez o motocicleta enduro-touring, iar lupta posibilitatilor se da intre Vstrom 650 si BMW F650. despre Vstrom in afara de reclamatii la suspensii nu am auzit prea multe de rau, iar F650ul...ei bine...pare cam slabut pentru gustul meu. as aprecia daca mi-ati putea da ceva detalii despre fiabilitatea si manevrabilitatea Vstromului in general, cum vi se pare modelul cu ABS fata de cel fara...

tin sa precizez ca nu am avut ocazia sa merg cu DL650 pana acum, doar m-am urcat pe unul, in schimb am facut test drive cu Vstrom1000 2014 si mi-a parut grozav din toate punctele de vedere, afara de unul...si cel mai important in momentul de fata. pretul;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnule, ma descurajati semnificativ :)

de ceva vreme incerc sa ma hotarasc sa achizitionez o motocicleta enduro-touring, iar lupta posibilitatilor se da intre Vstrom 650 si BMW F650. despre Vstrom in afara de reclamatii la suspensii nu am auzit prea multe de rau, iar F650ul...ei bine...pare cam slabut pentru gustul meu. as aprecia daca mi-ati putea da ceva detalii despre fiabilitatea si manevrabilitatea Vstromului in general, cum vi se pare modelul cu ABS fata de cel fara...

tin sa precizez ca nu am avut ocazia sa merg cu DL650 pana acum, doar m-am urcat pe unul, in schimb am facut test drive cu Vstrom1000 2014 si mi-a parut grozav din toate punctele de vedere, afara de unul...si cel mai important in momentul de fata. pretul;)

De Tdm 900 ce zici:)?In aceeasi dilema am fost si eu ca tine,dar Tdm-ul m-a convins ca sa il cumpar.Cauta pe forumuri pareri si vei vedea ca am dreptate.Daca vrei,pot sa iti zic cateva plusuri,comparativ cu vstromul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost una dintre variantele initiale, dar am tot auzit in stanga-dreapta despre fiabilitatea si consumul nu chiar incantatoare.. si ca ar fi mai greoi. ..am dat cateva ture cu un TDM 900 acum vreo 3 ani, dar sincer nu imi amintesc prea bine cum mi s-a parut...dar m-as bucura sa ascult. dupa cum am zis, nu sunt hotarata. ideea este ca vreau un enduro-touring, sa merg multi km fara sa ma doara diverse, cu o viteza de croaziera decenta, pe care sa il pot baga pe orice fel de drum fara sa sughite, sa nu fie prea scump la intretinere...si care sa accepte statutul de a doua sotzie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost una dintre variantele initiale, dar am tot auzit in stanga-dreapta despre fiabilitatea si consumul nu chiar incantatoare.. si ca ar fi mai greoi. ..am dat cateva ture cu un TDM 900 acum vreo 3 ani, dar sincer nu imi amintesc prea bine cum mi s-a parut...dar m-as bucura sa ascult. dupa cum am zis, nu sunt hotarata. ideea este ca vreau un enduro-touring, sa merg multi km fara sa ma doara diverse, cu o viteza de croaziera decenta, pe care sa il pot baga pe orice fel de drum fara sa sughite, sa nu fie prea scump la intretinere...si care sa accepte statutul de a doua sotzie :)

 

lasand la o parte subiectivismul inerent calitatii de posesor de DL650 , revin cu un filmulet facut de un tip care stie ce spune si...spune bine :

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... facut de un tip care stie ce spune si...spune bine

ala e dus un pic de acasa ...

 

numai bine,

paul

» Post actualizat in 01 Sep 2014 20:33

citeva cuvinte despre celebra fiabilitate a vstromului (dl1000, 2007):

...

nush' daca tu ai stricat ceva fengshui p'aci dar azi tocmai am constatat ca incarcarea la mine sta cam prost.

cu voltmetru de casa - sub 11.8V bateria fara contact si 12.04 la relanti cu farurile aprinse ...piula!

cum ma'sa voltmetrul aftermarket de pe consola imi arata 13V la relanti (fara contact arata 11.5 - ca static arata cam cu 0.4V mai putin) - si am dormit linistit (dar acum masurand in paralel cu voltmetru de casa imi dau seama cat de prost indica ala aftermarket la relanti).

am inceput sa investighez atunci cand zilele trecute am observat ca se reseteaza bordul la pornire (azi s-a resetat si ceasul), pana acum se reaprindeau barele de la temp+benzina (nu e oki sa faca asa!).

... si eu care incepusem sa ma plictisesc din lipsa de "subiecte" de testat. maine o sa iau statorul la masurat (degete incrucisate ca sa fie oki) si apoi regulatorul/rectificatorul (maniacii de pe vstrom.info zic ca shindengen sh775 e solutia ca sa eviti stresurile de genul acesta ... 'om vedea!).

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost una dintre variantele initiale, dar am tot auzit in stanga-dreapta despre fiabilitatea si consumul nu chiar incantatoare.. si ca ar fi mai greoi. ..am dat cateva ture cu un TDM 900 acum vreo 3 ani, dar sincer nu imi amintesc prea bine cum mi s-a parut...dar m-as bucura sa ascult. dupa cum am zis, nu sunt hotarata. ideea este ca vreau un enduro-touring, sa merg multi km fara sa ma doara diverse, cu o viteza de croaziera decenta, pe care sa il pot baga pe orice fel de drum fara sa sughite, sa nu fie prea scump la intretinere...si care sa accepte statutul de a doua sotzie :)

Nici nu stiu cu ce sa incep,asa ca o sa enumar ce imi trece pe moment prin minte(rog posesorii de vstrom sa nu imi sara in cap :tomato: )

1.Frane cu muuuuuuult peste vstrom,cu 4 pistonase de la mishimoto cu pompa frana brembo(fata spate).Astea sunt frane ce sunt folosite pe R1 si R6.

2.Consumul este cat al unuia de 650.DL de 1000 sigur ia mai mult decat Tdm-ul.Zic asta pentru ca am avut TL de 1000 si era cam setos...

In oras nu mi-a sarit niciodata de 6%,in conditia in care merg in aglomeratie si adesea sunt insotit de pasager.

In afara in jur de 4,5-5 la viteze de 120-140.

3.Despre fiabilitate nu am auzit pe nimeni(http://www.carpe-tdm.net/tdm/) sa fi avut probleme gen:incarcare,consum de ulei,probleme cu alimentarea,ambreiaj,etc.

4.La capitolul pozitie la drum intins pot spune ca sunt foarte multumit.Eu am 1,92-98 kg si pot merge lejer 300 km fara sa ma opresc.Singurul dezavantaj ar fi parbrizul cu care vine din fabrica,dar pentru tine nu cred ca ar fi o problema.Asta daca nu cumva ai o inaltime asemanatoare cu a mea :crack: .Glumesc.

5.Legat de partea de off road,eu unul nu m-as aventura cu ea.E o mobra care tinde spre touring.Eu am bagat-o decat o singura data pe un drum de tara si nu prea i-a placut.Aici cred ca se descurca mai bine vstromul

Daca mai ai intrebari/curiozitati,poti intreba si aici /index.php?/topic/85575-grupul-posesorilor-de-yamaha-tdm/

Editat de G B V
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pentru informati, intr-adevar pe partea de touring TDMul pare mai pe teritoriul lui, insa vreau o motocicleta care sa fie ok pe orice drum, fie de pamant, forestier (gen cumpana, unde am fost acum 6 ani si am lasat jumatate de rinichi in suspensii)sau asfalt cu gropi.

ca si inaltime, posibil sa fiu sub parbriz:) la 1.75m/56, desi pe vstrom1000 si pe F800 imi vine parbrizul fix pe mijocul campului vizual, mi-a fost foarte ciudat, nu stiam daca sa mai ridic capul sau sa ma las pe rezervor (old habits die hard)...la capitolul frane sincer ma tenteaza varianta cu ABS. in oras nu stiu cat as merge cu ea, tinand cont ca nu vreau sa ma despart de Gixxer cu care ajung la munca dimineata in cca 15 min chit ca traversez bucurestiul din militari in pantelimon, o vreau pt ture mai lungi care sa implice drumuri de orice calitate. tot ce e max 500 km/zi cu drumuri decente acopera prima nevasta :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnule, ma descurajati semnificativ :)

de ceva vreme incerc sa ma hotarasc sa achizitionez o motocicleta enduro-touring, iar lupta posibilitatilor se da intre Vstrom 650 si BMW F650. despre Vstrom in afara de reclamatii la suspensii nu am auzit prea multe de rau, iar F650ul...ei bine...pare cam slabut pentru gustul meu. as aprecia daca mi-ati putea da ceva detalii despre fiabilitatea si manevrabilitatea Vstromului in general, cum vi se pare modelul cu ABS fata de cel fara...

tin sa precizez ca nu am avut ocazia sa merg cu DL650 pana acum, doar m-am urcat pe unul, in schimb am facut test drive cu Vstrom1000 2014 si mi-a parut grozav din toate punctele de vedere, afara de unul...si cel mai important in momentul de fata. pretul;)

 

Daca este vorba despre vechiul F650, ei bine, asta e in alta categorie, pt ca are un singur cilindru si nu ai cum sa-l compari cu VStromul. Noul F650 e bicilindru dar pare facut mai degraba pt navete lungi decat pt touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raisa , pentru exact ceea ce descrii tu mai sus DL650 este alegerea optima . Ture lungi pe orice drumuri cu consum decent . in conditiii de probleme mecanice infime spre zero .

Exact asta speram sa aud de la voi. Caut acum sa testez unul,sa vad cum ma simt pe el,apoi sa stabilesc un termen si un buget pt achizitionare. Am vazut pe mobile.de unul orange/black 2010 fantastic insa imi depasea fondurile intentionate. Pana in primavara,mai vedem.

Multumesc tuturor pt raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic k un DL 650 ar fi bun pt tine.Cum au spus si colegii mai sus ai confort,consum etc.Si eu am varianta cu ABS si cred k face banii,dar inainte de toate fa o proba cu ea sa vezi ce si cum.bafta la achizitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnule, ma descurajati semnificativ :)

de ceva vreme incerc sa ma hotarasc sa achizitionez o motocicleta enduro-touring, iar lupta posibilitatilor se da intre Vstrom 650 si BMW F650. despre Vstrom in afara de reclamatii la suspensii nu am auzit prea multe de rau, iar F650ul...ei bine...pare cam slabut pentru gustul meu. as aprecia daca mi-ati putea da ceva detalii despre fiabilitatea si manevrabilitatea Vstromului in general, cum vi se pare modelul cu ABS fata de cel fara...

tin sa precizez ca nu am avut ocazia sa merg cu DL650 pana acum, doar m-am urcat pe unul, in schimb am facut test drive cu Vstrom1000 2014 si mi-a parut grozav din toate punctele de vedere, afara de unul...si cel mai important in momentul de fata. pretul;)

 

eu sint cu capsa pusa acum, nu o sa auzi laude de la mine. avind in vedere ca esti fata oricum nu cred ca ti se potriveste modelul de 1000; nu ma refer la putere ca vad ca vi de pe vitezana, ma refer la inaltimea la sa (84 cm la 1000, 82 cm la 650) si la masa (20 kg sau mai mult diferenta). cel de 1000 vechi nu are abs, doar cel nou.

 

dupa mine modelul de 650 nou, 2012, e cel mai potrivit pentru tine; e mai ingust decit modelul vechi si ar trebui sa stai foarte bine pe el. singura problema e ca ai vitezana, fa un test drive inainte ca sa nu te oftici dupa achizitie ca nu trage ca un gsxr de 1000. stiu ca intelectual stii ca nu poate sa traga la fel, important e sa simti pe viu diferenta. un sv650 de exemplu o sa traga mai tare la plecarea de pe loc sau iesirea din curba decit un dl650 desi au aproximativ acelasi motor.

» Post actualizat in 02 Sep 2014 08:10

nush' daca tu ai stricat ceva fengshui p'aci dar azi tocmai am constatat ca incarcarea la mine sta cam prost.

 

eu sint mereu vinovat, :-)

» Post actualizat in 02 Sep 2014 08:38

in conditiii de probleme mecanice infime spre zero .

 

exact treaba asta eu nu o mai inghit. si vstromul se strica, si vstromul consuma ulei daca mergi turat, si vstromul are probleme cu senzori (numai in vara asta am citit despre 2 motociclete cu senzori de inclinare defecti). daca aduni problemele de la 100-200 de motociclete o sa reiasa ca vstromul este doar o alta motocicleta japoneza si nu un miracol tehnologic asa cum il prezinta unii dintre vstromisti. asta nu e parerea mea de suparat, asta e de mult parerea mea doar ca nu-mi place sa ma contrazic pe forumuri si de obicei o las asa cum a cazut; zilele astea nu aveti norocul asta, daca exagerati va contrazic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu vitezana - v-strom, intr-adevar e o mica problema. Si eu am facut trecerea tot asa si am simtit ca mi-am luat scuter. Am vreo 5000km cu stroama, m-am obisnuit cu ea, imi place super mult (nu m-as mai intoarce niciodata la o sportiva, poate doar asa..."da ba si mie sa dau o tura cu racheta asta a ta"), dar in continuare am senzatia ca nu trage.

 

Am mers cu alte 2 stroame si am avut aceeasi senzatie, deci nu este nimic in neregula cu a mea. Deasemenea mentionez ca nu sunt motogp-ist, nu ma dau cu genunchii pe jos si nici vreo roata, fie ea spate sau fata. Pur si simplu am senzatia ca s-ar putea mai mult de atat. Nu pot sa zic ca ma deranjaza foarte tare treaba asta (ma refer la senzatia mea ca moto e lenes), poate e chiar mai bine ca totul se intampla mai "safe"

Ce am facut, ca sa imi lucreze putin la creier, a fost schimbarea tobei. Cea originala este mult prea silentioasa, cel putin pentru gustul meu. Am luat un SH de pe net, de carbon, pentru ca pasagerul sta cu piciorul aproape pe toba, iar protectia termica de ce cea originala nu prea aveam cum s-o mai montez la loc. Acum este alteva, te "vede" lumea in trafic, iar sunetul ala de V-eu nu se compara cu nimic. Accelerez si ma excit pur si simplu! Atentie, nu este o toba "de bubuiala", pornesc alarmele in parcare cam la o masina din 20, probabil acea masina la care nu este setat corespunzator senzorul. Este o toba decenta, cu care cred ca (cu putin noroc) s-ar putea face chiar si RAR-ul.

 

Eu o am din martie anul asta si nu am intampinat nicio problema cu ea. Este un DL650 din 2006, luat de prin Italia cu vreo 20.000 km in bord (tipic italienesc...e posibil sa aiba 120.000 :)). Din pacate, cum spuneam si mai sus nu am apucat sa fac cu el decat vreo 5000 km, deci nu stiu daca sunt tocmai in masura eu sa vorbesc despre fiabilitate.

 

In concluzie, ma bucur ca am facut alegerea asta, sunt mega mutumit de motocicleta. Acum daca mi-ar zice cineva ca imi da cu 1500E in plus pe ea fata de cat am dat eu, nu stiu daca as accepta pentru ca pur si simplu nu stiu ce as putea lua altceva care sa ma satisfaca mai mult. M-am dat si eu pe F650, si cel monocilindru si cel cu 2, sunt super ok dar parca tot pe Stroama stau mai bine. In schimb franele intr-adevar nu sunt cine stie ce, e clar ca se poate mai bine, iar comparativ cu cele de Bemweu....sunt chiar Flinstoniene :)

 

Daca te ajuta cu ceva, si eu sunt tot din Militari, daca vrei ne vedem odata si te dai cu ea o tura sa vezi ce si cum (sa vi cu Gixxu, sa raman si eu cu ceva in cazul in care te intinzi la plaja pe carosabil) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact treaba asta eu nu o mai inghit. si vstromul se strica ...

sa ramanem obiectivi ...:P

Tu ai avut probleme doar cu statorul sau te-ai lovit si de regulator/rectificator sau cum se numeste piesa aia?

Din ce inteleg de la "unii-altii" astia zic ca cele OEM cat si mult laudatele mosfeturi - fac acelasi lucru (prost): pentru curentul generat in stator (indiferent de turatie) ce nu folosesti pentru consumatori - descarca la masa. evident ca din cauza asta se incalzeste maxim atat statorul cat si rectificatorul - si la un moment dat unul cedeaza.

Tot din citite cele seriale (polaris 4012941 SH775 sau regulatorul de pe NOUL DL1000 - suzuki 3280031J00SU) in functie de consumatori mentine tensiunea fara sa duca excesul de curent la masa. - mai putina caldura - atat regulator cat si stator.

Este corect ce inteleg eu de la astia?

 

Ma bucur ca la dl1000 au rezolvat problema.

vad un pret la regulatorul OEM suzuki 1000 2014 - 950 de lei

la Polaris inca nu gasesc un distribuitor - dar mai e timp.

diseara ma pun sa masor si regulatorul si statorul sa vad ce e busit. poate il si desfac (capacul de la stator) sa vad cum stau magnetii si starea spirelor statorului.

 

numai bine,

paul

Editat de ivanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai avut probleme doar cu statorul sau te-ai lovit si de regulator/rectificator sau cum se numeste piesa aia?

Din ce inteleg de la "unii-altii" astia zic ca cele OEM cat si mult laudatele mosfeturi - fac acelasi lucru (prost): pentru curentul generat in stator (indiferent de turatie) ce nu folosesti pentru consumatori - descarca la masa. evident ca din cauza asta se incalzeste maxim atat statorul cat si rectificatorul - si la un moment dat unul cedeaza.

 

nu am avut probleme cu rectificatorul nici acum nici in 2010; de fapt rectificatorul nu e inca masurat, dupa ce se schimba statorul o sa vad ce si cum. la iesirea din stator catre rectificator (e o mufa inainte de intrarea in rectificator) nu mai am tensiune pe nici una din cele 3 faze si sint spire arse la stator deci statorul sigur e ars.

 

stiam ca rectificatorul se incalzeste de la curentul in exces dar nu stiam ca se incalzeste si statorul mai mult din acelasi motiv. eu nu ma pricep nici la mecanica nici la electrica, eu sint consumator, merg cu motocicleta, din pacate nu pot sa confirm sau sa infirm ce spui tu. poate raspunde altcineva ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu vitezana - v-strom, intr-adevar e o mica problema. Si eu am facut trecerea tot asa si am simtit ca mi-am luat scuter. Am vreo 5000km cu stroama, m-am obisnuit cu ea, imi place super mult (nu m-as mai intoarce niciodata la o sportiva, poate doar asa..."da ba si mie sa dau o tura cu racheta asta a ta"), dar in continuare am senzatia ca nu trage.

In concluzie, ma bucur ca am facut alegerea asta, sunt mega mutumit de motocicleta. Acum daca mi-ar zice cineva ca imi da cu 1500E in plus pe ea fata de cat am dat eu, nu stiu daca as accepta pentru ca pur si simplu nu stiu ce as putea lua altceva care sa ma satisfaca mai mult. M-am dat si eu pe F650, si cel monocilindru si cel cu 2, sunt super ok dar parca tot pe Stroama stau mai bine. In schimb franele intr-adevar nu sunt cine stie ce, e clar ca se poate mai bine, iar comparativ cu cele de Bemweu....sunt chiar Flinstoniene

 

Daca te ajuta cu ceva, si eu sunt tot din Militari, daca vrei ne vedem odata si te dai cu ea o tura sa vezi ce si cum (sa vi cu Gixxu, sa raman si eu cu ceva in cazul in care te intinzi la plaja pe carosabil)

chiar nu ma astept sa traga precum gixxu'meu, nici Vstromul nici oricare alt enduro-touring.

citand o prietena careia incercam sa ii explic de ce vreau o motocicleta de touring (ei i se parea ca mai frumoasa de atat nu pot sa cer) mi-a repliat ca intelege, "e ca atunci cand ai mers cu mine sa imi iau tenesi, fiindca avem de mers mult, desi stii ca eu nu merg decat cu pantofi cu toc"da...ceva de genul.... pretentia mea e sa fie comod si sa ma duca oriunde vreau :)

acum cativa ani am incercat si F650, si F650 GS si Dakar, apoi si F800 dar niciun bembeu nu mi-a placut suficient incat sa zic ca vreau si eu. o vreme am avut un DR800 Big dar consuma mult si se strica des asa ca l-am vandut:) Transalpul mi s-a parut plictisitor si uratel, TDMul...o singura data am dat o tura cu unul dar chiar nu imi aduc aminte ce parere mi-a facut :)) m-a impresionat KTM 990, mi-a parut bestiutza rau, apoi Vstromul1000 nou.

Mi-ar placea sa pot sa fac o tura cu DL650, ex pana la Sighisoara si inapoi intr-o zi, chiar si cu pasager, ca sa imi fac o impresie despre cum sta la drum :)

P.S. vin cu Gixxul dar iau cheile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci:

statorul:

- rezistenta intre fiecare faza - 0.3ohmi, nu are scurt la masa

- desfacut - arata impecabil, nimic prajit sau cu urme de inceput de prajeala, magnetii asezati perfect-nu misca nimic.

- 21Vac la relanti, 70Vac la 5000rpm

asta e in parametri ok

 

releul de incarcare:

- pare ca merge principial ok doar tensiunea de iesire nu este suficienta

poate asa a fost intotdeauna si acum doar a inceput sa imbatraneasca bateria.

am lasat bateria pe redresor vre-o 2 ore astel incat sa imi arate 12.4v

am dezactivat un bec de faza sa salvez neshte curent si acum am asa:

relanti 13-13.2v cu faza scurta sau lunga nu scade- asta pare suficienta sa incarce bateria

problem ramane la turatie cand spre 4-5000 rpm scade tensiunea de pe baterie la 12.4-12.6 si asta nu mai este ok sa incarce bateria.

deci pp ca este o problema cu releul de incarcare si/sau baterie imbatranita.

oricum - tinand cont de principiul de constructie la releul de incarcare OEM (la pachet cu riscul de prajit statorul chiar daca ai multi consumatori chiar daca nu) si de faptul ca nu imi incarca suficient - o sa caut un Shindengen sh775 (Polaris PN 4012941) sau Shindengen SH847AA - cel folosit pe noul DL1000 (OEM PN 32800-31J00).

 

LE - cu astea doua SH se evita prajirea statorului (trece curent prin stator atat cat au nevoie consumatorii) fata de cel OEM sau cele mosfet.

Tot din citite e bine de mers cu ulei in carter cat mai la limita superioara - mai ales daca ai releu de incarcare OEM - se evita supraincarcarea statorui.

Si da, este o tampenie cum este gandit releul OEM si se pare ca aceiasi "tehnologie" este folostia si la celelalte prietene honda, yamaha, kawasaki, triumph, ducati.(ca sa evitam discutii suzuki e prost, honda e destept).

 

numai bine,

paul

Editat de ivanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate suna a caz tipic de regulator/ releu de incarcare.

am avut si eu un majesty 400.

plecam cu el la plimbare, ajungeam acasa, statea 4 5 zlle cand sa plec cu el. Not can do. Bun, zic eu, iau voltmetru masor, ajung la concluzia, falsa, ca poate imi ramane peste noapte becul din porbagaj pornit si imi termina bateria. scot becu din functie, aceasi problema. Zic ca o venit vremea bateriei. O schimb si pe aia masor incarcare, totu i in parametri. Primele 2-3 zile. Apoi cand sa plec intr-o dimineat descopar ca iarai goala bateria, dau vina pe bateria noua, bla bla. Precizez ca in tot acest timp am incarcat bateriile de vreo cateva zeci de ori. Povestea dura de prin luna februarie. Suparat foc pe yamaha, la sfarsitul lu martie ma hotarasc sa schimb marca :) si sa trec pe v-strom. Intre timp pun la vanzare majestyul. O data la 2 saptamani coboram la utilaj ii mai dadeam o cheie, schimbam bateriile intre ele bla bla. Gata cu abureala si concluzia. Insfarsit ma suna un client ca vrea sa cumpere utilaju, ma duc sa ii schimb bateria si sa o montez definitv la locul ei, nu are rost sa zic ce inseamna la un maxiscuter sa umbli la baterie ... caldura mare afara 35 de grade, si ce descopar? Farurile parca nu merg cum trebuie, iau din nou a nu stiu cata oara voltmetru si descopar ca deodata am 13,5 V peste 5 minute am 11 V peste 10 min am 14 si tot asa. Fix acealeasi simptome care le citesc mai sus. Turez las la relanti. Cand mere cand nu. Desfac bucati utilaju masor statorul conform manualui, totul e in regula. mai desfac cateva zeci de suruburi si ajung insfarsit la releul de incarcare, zis si regulator. Curat toate mufele pe parcurs si ajung la concluzia simpla. Cand se incalzea regulatorul, numai furniza destula tensiune/curent. Am schimbat regulatorul si deodata a reinviat utliajul, l-am vandut si propietarul nou cativa zeci de mii de km nu va mai avea problema aceasta. Problema era asa de ciudata incat am facut mai multe drumuri cu multimetru conectat la baterie si imi arata ce tre 14-14,1V. Problema era ca il apuca din cand in cand si numai vroia. Noroc cu caldura de afara ca am reusit dupa cateva luni sa descopar problema, a fost o experienta frustranta care poate daca aveam un voltmetru de ala de bagat la bricheta ma salva ...

ivanp sa ne spui te rog cand afli cat costa regulatorul de vstrom, ca la yamaha mi-au picat chilotii cand am auzit cat costa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ivanp sa ne spui te rog cand afli cat costa regulatorul de vstrom, ca la yamaha mi-au picat chilotii cand am auzit cat costa.

:)) - tare cautarea ta!

:D

legat de preturi:

ala de la noul dl1000 am primit un pret de 950 de lei asa la o prima intrebare.

cel de la polaris romania - mi-au zis ca e livrabil peste o luna la pretul de 520 de lei - dar sper sa il gasesc mai eftin. (2-3 mil).

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

i-ar placea sa pot sa fac o tura cu DL650, ex pana la Sighisoara si inapoi intr-o zi, chiar si cu pasager, ca sa imi fac o impresie despre cum sta la drum :)

P.S. vin cu Gixxul dar iau cheile

Pai atunci vino si cu o duba, ca sa poti sa mergi cu stroama si cu pasagerul pana la Sighisoara....in duba, ca iau si eu cheile de la ea :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adriane esti de-a dreptul ghinionist. Si mai bagi si spaima in oameni. :). Ai rezolvat sau caut stator?

» Post actualizat in 03 Sep 2014 08:00

Adriane esti de-a dreptul ghinionist. Si mai bagi si spaima in oameni. :). Ai rezolvat sau caut stator? Marea majoritate a stroamelor circulante in romania, indiferent de ce scrie pe bord, au depasit demult 100.000 km fara probleme majore. Mai sunt si cateva exceptii dar spre norocul nostru sunt rare. Cat despre comparatia cu TDM......... sa fim seriosi. In germania nici macar nu se uita la el atat e de aiurea mobra aia. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat despre comparatia cu TDM......... sa fim seriosi. In germania nici macar nu se uita la el atat e de aiurea mobra aia.

in sfarsit - imi inteleg si eu "simpatia" legata de TDM :D.

ia povesteste-ne un pic si despre releele de incarcare la dl650 din experientele tale - al meu baga 12.9-13.0 V la relanti (cu un bec de la far aprins) si la turatii - 4k - baga 12.2V.

bibix zicea ca e din cauza circuitului separat pentru faruri care acum pot suge mai mult curent :D decat era proiectat!

:D

 

numai bine,

paul

» Post actualizat in 03 Sep 2014 08:26

are cineva pareri/experiente cu baterii cu gel Landport?

vreau cu gel ca nu am avut niciodata si as vrea sa vad daca e vre-o branza.

regim de utilizare - zilnic exceptand iarna cand sta vre-o luna - doua si urasc sa dau bateria jos de pe mobra.

alti producatori pt baterii cu gel care merita?

 

PS - legat de relee de incarcare ESR124 am primit un pret de 300de lei in TM - poate cineva interesat vre-odata, nush daca e ceva de capul lui.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer pana acum am schimbat UN singur releu de incarcare la 650. Si acolo cred ca cineva a abuzat de el: manere, proiectoare, priza si nu mai stiu ce. S-ar putea sa fie si problema ta. Altfel cred ca e cea mai ok la capitolul electrica. Cat despre Adrian el are miar si acolo se stie problema care e din nascare.

» Post actualizat in 03 Sep 2014 08:44

Releu de incarcare in jur de 450 ron.

» Post actualizat in 03 Sep 2014 08:44

Releu de incarcare in jur de 450 ron.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...