Sari la conținut

motociclist in vremea comunismului


Redresor
 Share

Postări Recomandate

Va salut din nou,

 

As vrea sa fac apel la persoanele cu mai multa experienta care frecventeaza forumul pentru a isi face o imagine si cei care au aparut mai tarziu pe lumea asta...Cat am apucat sa citesc pe aici, cel mai mult mi-au placut diferitele solutii de amestecare a benzinei cu petrol lampant, motorina si fel de fel de uleiuri... Cred ca atunci era o solutie adusa de nevoie....Stiu ca se facea greu rost de benzina. Care era ratia de benzina pe luna pentru motocicleta?

Ce motociclete erau atunci in tara in afara de mobre?

Poate dupa o cana de vin fiert o sa aveti dispozitie sa scrieti cateva randuri si pe acest topic... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

imi aduc aminte ca am cunoscut pe vremurile alea la ''obor'' in Constanta, unde se mai intalneau pasionatii de ''fiare'' un mosulica care avea o Mobra si o obisnuise cu un amestec de benzina, motorina si nu-mai-stiu-ce-dracu'. botezase omul nostru ''inventia''...MUPPETS ! CE VREMURI ! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut din nou,

 

As vrea sa fac apel la persoanele cu mai multa experienta care frecventeaza forumul pentru a isi face o imagine si cei care au aparut mai tarziu pe lumea asta...Cat am apucat sa citesc pe aici, cel mai mult mi-au placut diferitele solutii de amestecare a benzinei cu petrol lampant, motorina si fel de fel de uleiuri... Cred ca atunci era o solutie adusa de nevoie....Stiu ca se facea greu rost de benzina. Care era ratia de benzina pe luna pentru motocicleta?

Ce motociclete erau atunci in tara in afara de mobre?

Poate dupa o cana de vin fiert o sa aveti dispozitie sa scrieti cateva randuri si pe acest topic... :D

Salut Augustine ! Cred ca esti de destul timp pe acest forum ca sa-ti dai seama cam ce motoare circulau prin tara pe vremea lui impuscatu'. IJ-ul, MZ-urile, CZ-urile, ETZ-urile, JAWELE, celebrul SIMSON, pe ici pe colo cate o NIPRA, URAL sau M-urile, ar fi cateva din marci. Astea din urma au fost mai putine, le aveau in dotare unele institutii. Cateodata mai dadeai nas in nas si cu istoria sustinuta de pasionati si intalneai cate un Zundapp, Triumph, Norton, DKW, NSU, BMW, etc.

Benzina rationalizata a aparut destul de tarziu, dupa 1985. Ratia era parca de 20 l. pe luna, erau bonuri de cate 5 l. Conservele aveau parca 60 l. pe luna. Dar asta se intampla in Bucuresti. Stiu ca in tara ratiile erau mai mici. Daca m-a lasat memoria si gresesc, sa ma corecteze careva...

Eu aveam o Mobra 50 Super, strangeam bonurile de benzina din lunile de iarna, cand nu prea mergeam cu motorul si le foloseam vara, fie la motor, fie la conserva de atunci ( o Dacie 1100 ).

Numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu unde ai trait tu (sau poate ca era asa in Bucuresti) dar motoretele si motocicletele aveau ratie de 5L pe luna. Masinile aveau 20L, dar in ultimii ani inainte de '89 ratia se redusese la 10L/luna. Stringeai 3-4 luni ca sa poti pleca in concediu, si daca aveai noroc gaseai in alte judete (cu conditia sa nu fii limitrof) cite 5L pe zi.

 

Motoarele erau cele din blocul comunist: Mobra, IJ, Ural, Nipru, Jawa, Cz etc. Ca in orice societate corupta, smecherii si nomenclaturistii aveau acces la BMW, Triumph etc, si in plus existau motoare dinainte de razboi (bunicul meu, care a murit cind mama mea avea 7 ani, avea un Triumph cu atas).

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ratia la tara era de 5 (cinci) litri pe luna, excluzind lunile de iarna cind eram exclusi de la bonuri...ca cica nu putem circula (de multe ori nu aveau voie sa circule nici autoturismele)...

Inlocuiam vestita benzina comunista de CO75 pe care o cumparam ca pe una de 98, cu Plotox, cu amestecuri de motorina si gaz lampant,cu spirt medicinal, cu gazolina de extractie luata direct din gropile de linga sondele extractoare, cu diluant, toluen, metanol, etanol...si nici nu mai imi amintesc acum cu ce, numai ca astea trebuiau sa arda! Musai!

Exista deja topicuri in care astia expiratii si-au depanat o parte din amintiri, cu destainuiri care mai de care mai hazlii si mai pline de inedit... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu unde ai trait tu (sau poate ca era asa in Bucuresti)...

Ne-ai facut "praf", esti "tare"... Daca nu stii, nu mai face afirmatii gratuite!!

Pe vremea aceea aveam si auto si moto. In BUCURESTI, ratia era 20l la motoare si 40l la auto si a fost asa pana la sfarsitul lui '89 cand benzina se putea lua la liber. Am avut pana acum cativa ani in urma bonuri ramase de atunci, cumparate de la pensionari care nu mergeau cu masinile si mai faceau si ei un ban. Posibil ca in alte regiuni din tara sa fi fost alte ratii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum imi dau seama cat de legat erai atunci. Cu 5L pe luna faceai 100km, era cam scurta funia cu care erai legat de par...Probabil de atunci a ramas la mine la tara obiceiul de a folosi gazolina la masini in loc de benzina.(e o zona cu sonde si lumea are acces langa sonde, tot ce se extrage se depoziteaza intr-un rezervor descoperit).... Taica-meo are 6 canistre de 20L. Acum sunt puse intr-un garaj pt ca nu le mai foloseste...

 

Intr-adevar, am citit pe forum cateva povesti. Una care mi-a ramas in minte este despre cineva care taia vieti in padure si punea carnea in atasul de la Nipru si o forja prin padure pana se inroseau evacuarile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum imi dau seama cat de legat erai atunci. Cu 5L pe luna faceai 100km, era cam scurta funia cu care erai legat de par...Probabil de atunci a ramas la mine la tara obiceiul de a folosi gazolina la masini in loc de benzina.(e o zona cu sonde si lumea are acces langa sonde, tot ce se extrage se depoziteaza intr-un rezervor descoperit).... Taica-meo are 6 canistre de 20L. Acum sunt puse intr-un garaj pt ca nu le mai foloseste...

Intr-adevar, am citit pe forum cateva povesti. Una care mi-a ramas in minte este despre cineva care taia VIĂEI in padure si punea carnea in atasul de la Nipru si o forja prin padure pana se inroseau evacuarile...

 

Asa-i...noi astia de la tara eram napastuiti rau! Norocul cu lichidele care mai ardeau si ni le puteam procura mai usor...ca altfel acum abia terminam rodajul la motor cu cota de benzina a nemernicului ala impuscat!

Inca mai am citeva canistre si bidoane care-si pastreaza mirosul de gazolina si-acum, dupa 20 ani... :D

Norocul meu era cu sondele din padure...sau prietenii care lucrau prin uzinele chimice...

Aveam la un moment dat doua butoaie de 220 litri pline ochi cu diluant, care mergea brici la motor, singurul inconvenient era ca se cam lua vopseaua unde atingea, umfla garnituri si simeringuri, iar fumul degajat ustura la ochi mai ceva ca lacrimogenele!

Pentru inconvenientul cu vopseaua gasisem leac, nichelasem toata motocicleta si garniturile le facusem din piele! :D

La botezul fiului am carat pe motor 300 pui de gaina taiati, noaptea, cale de 200km...

De PaÂşti urcam in virf de munte si luam cite un miel viu, in rucsac, si-l caram vreo 150km ca sa-l pun copiilor de sarbatori pe masa...

La Craciun aduceam bradutul de pe Valea Jiului, din munti, normal...tot cu motorul, noaptea...indiferent de cit de mare era zapada sau cit de frig era afara...

Multe amintiri ma leaga de saracutele motociclete care indurau alaturi de mine...dar cine s-a nascut calare pe supersportul cumparat de mamica nu-si poate imagina cum au trait altii, poate mai pasionati decit ei si mult mai legati de fenomenul moto...Stiu doar sa jigneasca, sa acuze si sa ceara respect, fara insa sa-l acorde.

Pacat, viata de motociclist este asa frumoasa si nu credeam vreodata ca voi ajunge sa fiu jignit de copii care ieri au terminat de suflat nasul si azi dau lectii de cum se "pune genunchiul jos" in intersectie la Unirii sau cum se ia fața conservarului care n-a reusit sa-si miste conserva cind a aparut galben la semafor...

Nu vreau de deviez, este prea frumos titlul topicului...asa ca las si pe altii sa-si povesteasca amintirlile...

Asfalt uscat si minte multa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multe amintiri ma leaga de saracutele motociclete care indurau alaturi de mine...dar cine s-a nascut calare pe supersportul cumparat de mamica nu-si poate imagina cum au trait altii, poate mai pasionati decit ei si mult mai legati de fenomenul moto...Stiu doar sa jigneasca, sa acuze si sa ceara respect, fara insa sa-l acorde.

Pacat, viata de motociclist este asa frumoasa si nu credeam vreodata ca voi ajunge sa fiu jignit de copii care ieri au terminat de suflat nasul si azi dau lectii de cum se "pune genunchiul jos" in intersectie la Unirii sau cum se ia fața conservarului care n-a reusit sa-si miste conserva cind a aparut galben la semafor...

Nu vreau de deviez, este prea frumos titlul topicului...asa ca las si pe altii sa-si povesteasca amintirlile...

Asfalt uscat si minte multa!

Ai dreptate Jiene cu "camicadze " astia,caci vor deveni amintiri : Mai tii minte pala care punea genunchiul la Unirii,ii facu parastasu joi...Astia nu sunt motociclisti adevarati,sunt conducatori de motociclete. Hai sa-i dam cu altceva. Miaduc aminte ca atunci cand plecam in concediu eu si finamiu cu familiile ,luam Trabantul hicomat de la un vecin,trageam o fuga pana la Constanta,acolo dadea benzina fara bonuri daca nu erai din judet,nu mai stateam la rand de 2,3 Km pt ca aveam Hicomat pe parbriz si luneta,umpleam vreo7,8 canistre de la mai multe statii si ma intorceam in iasi.Luam nevestele,motoarele si pe vecinu cu Trabantu sa ne care benzina. Cam asa era pe timpu lu mitraliatu.Retetele de combustibil erau in functie de ce masini treceau pe strada mea; de la aia cu gunoiu luam motorina ,de la IRE benzina.iar de la bacanie alcool rafinat. Puneam 2/3 benzina restu motorina. Daca motorina era proasta nu opreai motoru nici daca scoteai rezervoru,facea autoaprindere. in cazul asta il cinsteam cu alcool rafinat sii mai domoleam pornirile.Cam la 500 KM trebuia sa schimb segmentii sa curat chiulasa si sa ard tobele ca erau afumate rau.Asta fiind doar o parte din noianul de "amintiri din comunism". Numa bine.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte frumos topicul! astept continuarea

 

Ati auzit de matrafox cu asa ceva mergeam eu, 2/3 metanol 1/3 neofalina sau eter de petrol care e tot aia.Consumul la fel ca la benzina. Puterea un pic mai mica. Cind am desfscut motorul, care il credeam distrus, totul era perfect. Si acum daca as avea ingredientele as merge numai cu asa ceva.

post-9084-1259256321_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motorina era proasta nu opreai motoru nici daca scoteai rezervoru,facea autoaprindere. in cazul asta il cinsteam cu alcool rafinat sii mai domoleam pornirile.Cam la 500 KM trebuia sa schimb segmentii sa curat chiulasa si sa ard tobele ca erau afumate rau.

Bai, fie-ti mila de inima mea...ma cracanai de ris, asta cu scosu' rezervorului ma baga sub masa! :D

Stiu ca uneori cind faceam cite-o revizie imi trebuia o traista cu suruburi ca sa completez pe alea desfacute si pierdute din cauza trepidatiilor create de aprinderea necontrolata a motorinei!

Nu vreau sa-mi amintesc cum aratau sitele sau gaurile evacuarilor care deveneau impenetrabile de la calamina si torohina nearsa! Segmentii, pistoanele si placile de ambreiaj le schimbam ca pe bujii, si-n mijlocul drumului, pe cimp sau unde le-apuca doru' de duca! Doamne ce mai timpuri!...Si-acum mi-e lene sa schimb si-un bec scuturat de cite-o groapa... :D O fi oare lenea sau batrinetea?! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ce mi-a povestit tata despre mine atunci cand "ma dadeam pe comuniste" este :

prin 93 am cazut de pe mobra lu tata... eram mic 2ani. M-a scapat el sau nustiu sigur cum s-a intamplat.

Dupa ce am cazut, am inceput sa plang, pentru ca vroiam sa ma urce din nou, cum m-a pus pe mobra m-am oprit din plans...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HAI SA VA POVESTESC SI EU CATE CEVA DIN ACELE VREMURI......

AVEAM PRIN *85 O JAWA DE 2juma.SI LA NOI LA CAMPINA NU SE DADEA DECAT 5L PE LUNA FIIND OBLGAT SA INCERC

TOT FELUL DE COMBINATII CARE MAI DE CARE MAI NASTRUSNICE,TOLUEN,NEOFALINA,GASOLINA DE EXTRACTIE,UN LICHID REZIDUAL CARE PROVENEA DE LA FABRICAREA DETERGENTULUI DERO CARE AVEA CULOAREA NEAGRA ,ERA FOARTE INFLAMABIL.SI SE NUMEA SEDERO FIIND FOLOSIT LA NOI IN FABRICA LA SPALATUL PE JOS IN HALELE DE STRUNGARIE SAU BANCUL DE PROBE MOTOARE.

DACA RAMANEA ACEST AMESTEC (DE SEDERO,TOLUEN,NEOFALINA ,GASOLINA,SI CEVA URME DE BENZINA,) PE FURTUNASUL DE ALIMENTARE IN MOMENTUL DE STATIONARE,SE UMFLA FURTUNASUL CAT UN CARNAT DIN ACELA GROS,APOI CAND PORNEA MOTORUL CU JDEMII DE RATEURI IN CARBURATOR FURTUNUL ISI REVENEA APROAPE LA NORMAL .APOI IN ANII 88,89 AM LUCRAT LA O STATIE PECO ,SI NU AM MAI DUS LIPSA DE CARBURANT.

APROPO IN AFARA DE PLEIASDA DE COMUNISTE PE CARE LE STIM CU TOTII,IN 88,89 IN CAMPINA EXISTA,UN BMW,UN KAWASAKI Z 650 SI O HONDA DE 250 ADUSE DE AFARA DE CEI CARE AVEAU RUDE IN OCCIDENT.

AU FOST VREMURI GRELE PENRU MOTOCICLISTI IN GENERAL DAR NU CONTA ....

 

ERAM FRUMOSI SI TINERI ,MISTUITI DE ACEASI FLACARA CARE NICI DUPA 30 ANI NU SA STINS,ARDE CU ACEASI INTENSITATE .

 

RESPECTE THEO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai tii minte pala care punea genunchiul la Unirii,ii facu parastasu joi...Astia nu sunt motociclisti adevarati,sunt conducatori de motociclete.

 

Frumos topicul dar mi-a sarit in ochi afirmatia asta:

 

Numai in Romania am auzit chestia asta cu: "motociclisti adevarati". Cea mai mare aberatie "ever". Orice conduce o motocicleta, prin definitie, este motociclist.

Nu exista grade de motociclism: el e mai motociclist ca mine ... etc.

 

Ca unii sunt mai pasionati ca altii e altceva. Dar e subiectiv.

 

Iar problema cu "mama i-a luat motocicleta". Bravo lui, e un mega norocos. Sa nu fim ipocriti. Si eu mi-as fi dorit ca parintii sa imi fii cumparat o motocicleta, in loc sa platesc rate la banca.

 

 

Din cat am inteles din muuuuulte topicuri "motociclist adevarat" AR trebui sa insemne: primele motociclete musai comuniste ca sa inveti mecanica. Trebuie sa induri frigul iarna si sa te deplasezi cu ea prin zapada ... etc. Ok exagerez, dar ideea conteaza. Trebuie sa intelegeti ca unii sunt mai norocosi. Nu trebuie pusi la zid cu afirmatia: NU ESTI MOTOCICLIST ADEVARAT.

 

...my 2 cents

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit acest topic si poate imi aduc eu aminte gresit: am stat de multe ori la coada la peco, cel de pe Brancoveanu-Berceni, coada ce se intindea pe o distanta impresionanta cca 5 km, iar cand ajungeam la pompa cu o mica atentie..umpleam si rezervorul ascuns in spatele Daciei ; numai ala avea vreo 50litri...:D)

 

Este adevarat ca se procura mai greu benzina, dar CLAR imi aduc aminte ca ma spalam cu ea dupa ce reparam cu tatal meu un motor sau reglam franele sau alte operatiuni de intretinere.

 

Dar asa cum unii si-au cumparat motocicleta pe cont propriu, asa cum eu am primit un Ij, dupa ce am dat dovada de temperament adecvat pe o mobra... asa poate si e si cu benzina asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati auzit de matrafox cu asa ceva mergeam eu, 2/3 metanol 1/3 neofalina sau eter de petrol care e tot aia.Consumul la fel ca la benzina. Puterea un pic mai mica. Cind am desfscut motorul, care il credeam distrus, totul era perfect. Si acum daca as avea ingredientele as merge numai cu asa ceva.

 

 

Extraordinar! Nu credeam sa aud in alta parte termenul matrafox. Credeam ca e un regionalism pt zona VL. La mine la tara si acum Daciile clasice merg cu matrafox. Se vinde pe fata , la bidon de 5L , costa 11 lei bidonul. Despre putere: daca vrei sa urci spre SB, Perisani, trebuie sa pui si benzina ca nu trage...

 

Acum, Mobrele se gaseau in magazinele Moto-Velo din orase si presupun ca si cele fabricate in blocul comunist. Dar cum te descurcai cu inmatricularea celor aduse din strainatate? Nu era ilegal sau nu te privea cineva suspect?

 

Cam care era pretul unui Simson sau MZ? In mod sigur, cele germane erau cele mai scumpe....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tatal meu a avut un Minsk parca cand era cam de varsta mea (18 ani). Apoi, cand aveam undeva pe la 4 ani am mers la bunici si l'a reparat si m'am trezit a2a zi, era duminica, ma cheama in fata portii si o vad functionand, apoi m'a urcat pe ea si a pornit; de aici nu mai stiu ce s'a intamplat.

Apoi mi'a povestit ca prin facultate avea un coleg cu o moto cu atas si a mers cu el la drum lung, s'au oprit la un han si s'au cinstit....si tot zicea cat de frumos era.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. He he, ce vremuri, ce ani!. Ce tinerete!. Ce concurenta de idei, de adaptari. Ce discutii despre regulament, circulatie. Vezi ca are cauciucuri pe 18 la Slobozia. Bai, am un prieten la Tulcea care are doua cauciucuri pe 16. Ia fii atent, stiu un mos care are un cilindru, piston, segmenti, STOCK, la vaselina, de Simson, uite adresa lui, tu ai Simson, fugi si ia-le, nu te mai doare capul citiva ani. Oborul era in Palas, ne stringeam acolo Duminica si stateam pina pe ora 13 si birfeam, si birfeam, de ne durea gura. Dar plecam cu informatii noi, cu idei poate mai bune, cu dorinta de a fi utili si de ajutor unul altuia. Aveam cota de benzina 10 litri pe luna care se duceau imediat. Asteptam vara ca pe sfintele moaste. Cum prindeam un motociclist cu numar de Bucuresti, Prahova, Galati, nu conta, sa nu fie din judetele limitrofe Constantei, saream pe el si pina nu ne ajuta sa ne luam un plin doua nu-l lasam. A-s minti daca a-s spune ca m-a refuzat unul. Era o chestie, un spirit de echipa care n-e unea, nu conta de unde sintem. Regula cu judetele limitrofe era valabila peste tot. In tranzit ne dadeau 5 litri de benzina pe zi, ne notau intr-un registru sa nu cumva sa luam de 2 ori intr-o zi. Tin minte ca in orice localitate era o singura statie Peqo care dadea benzina ptr. "tranzit", restul go planet. Umblam ca bezmeticul prin localitati cautind statia respectiva. Norocul nostru al motociclistilor consta in faptul ca MOTOCICLETELE NU STATEAU LA RIND, altfel riscai sa stai la rind si cind ajungeai aproape... S-A TERMINAT COTA PE ZIUA DE AZI. Tin minte ca la Iasi statia de "tranzit" era la iesirea spre Tg-Frumos. Mai foloseam in vremuri "de criza" un MAPETZ, adunat din scurgerile de la Chimpex de pe valea portului. Al dracului nu vroia sa mearga decit atit cit era motorul cald. Se racea motorul, adio pornire. Inchideam robinetul, scoteam furtunul, cu seringa bagam benzina buna, porneam si tot pompam in furtun pina se incalzea motorul, dupa care cuplam furtunul, robinetul deschis si valea, sa nu aiba timp sa se razgindeasca. Daca nu aveam benzina buna la mine si uitam sa "tin motorul cald" o dadeam in "sfecla". Si apoi cum dracu sa nu puta de trasnea in jurul tau dupa astfel de operatii. La ES-ul de 250 care l-am avut, la 2 luni si 1/2 era regula, se rupea cablul de ambreiaj. Am "luat-o in nas" de citeva ori, apoi am copiat cu aproximatie sistemul de jos , de la rac, de ETZ. ( nu mai era nevoie sa dau jos capacul stinga dinspre ambreiaj) Umblam cu un cablu nou la mine si unde ma lasa intr-un sfert de ora eram plecat. Si uite asa nevoia te invata si foamea dezvolta inteligenta. Nimeni nu s-a nascut invatat. Cine vrea invata, cine nu... invata. Acum daca-l intrebi pe unul care o tureaza si-o pocneste "ce ai domnule cu ea, vrei sa-i vezi pistoanele"? se uita la tine de undeva dintr-un turn de fildes ca la un pinguin extraterestru. Noi nu ne permiteam sa ne batem joc de motoare. Dupa mintea mea, in motociclism trebuie sa-ti cunosti motorul si LIMITELE tale. Ai sarit gardul in partea cealalta... nu se stie daca mai ai timp sa inveti asta. Dar asta este alta discutie. Oricum, pot sa spun ca nu regret decit faptul ca au trecut anii. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam care era pretul unui Simson sau MZ? In mod sigur, cele germane erau cele mai scumpe....

 

In 1976 am dat pe Simsonul din poza 14.000 lei. Salariul meu pe 7 luni. Am ales intre un Jupiter aproape nou si Simsonul care era aproape o ruina, la acelasi pret. Am muncit un pic la el dar de 33 de ani de cind il am nu m-a lasat niciodata in drum. Am avut si MZ 250 solo tot cam in vremea aia costa cam 8.000 lei. Se intelege la mina a doua pentru ca nu se mai gaseau in magazin.

post-9084-1259394150_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In 1976 am dat pe Simsonul din poza 14.000 lei. Salariul meu pe 7 luni. Am ales intre un Jupiter aproape nou si Simsonul care era aproape o ruina, la acelasi pret. Am muncit un pic la el dar de 33 de ani de cind il am nu m-a lasat niciodata in drum. Am avut si MZ 250 solo tot cam in vremea aia costa cam 8.000 lei. Se intelege la mina a doua pentru ca nu se mai gaseau in magazin.

Cam cat prinde Simsonul cu atas? Imi spunea cineva ca mergea lejer cu 90 km/h cu 2 persoane!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ne-ai facut "praf", esti "tare"... Daca nu stii, nu mai face afirmatii gratuite!!

Pe vremea aceea aveam si auto si moto. In BUCURESTI, ratia era 20l la motoare si 40l la auto si a fost asa pana la sfarsitul lui '89 cand benzina se putea lua la liber. Am avut pana acum cativa ani in urma bonuri ramase de atunci, cumparate de la pensionari care nu mergeau cu masinile si mai faceau si ei un ban. Posibil ca in alte regiuni din tara sa fi fost alte ratii...

 

 

Nu trebuie sa te ataci. Am spus ca probabil asa era in Bucuresti (desi tot ma mir, pentru ca in Tulcea sau Galati - oras mare, nu la tara) ratia era de 5L la moto si 20L la masini, redusa la 10L in ultimii ani inainte de '89). Praf esti tu, daca sari si te contrazici cind de fapt nu stii care era realitatea. De ce a disparut postul tau, unde ziceai de 60L pe luna, ca acum sa revii la cifre mai credibile ? A, probabil faceai parte din categoriile alea 2 mentionate de mine...

 

Una peste alta, Augustin, pot sa-ti spun ca era NASOL. Ne aducem aminte acum si mai deformam realitatea, mai uitam partile rele...

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum prindeam un motociclist cu numar de Bucuresti, Prahova, Galati, nu conta, sa nu fie din judetele limitrofe Constantei, saream pe el si pina nu ne ajuta sa ne luam un plin doua nu-l lasam. A-s minti daca a-s spune ca m-a refuzat unul. Era o chestie, un spirit de echipa care n-e unea, nu conta de unde sintem. Regula cu judetele limitrofe era valabila peste tot. In tranzit ne dadeau 5 litri de benzina pe zi, ne notau intr-un registru sa nu cumva sa luam de 2 ori intr-o zi. Tin minte ca in orice localitate era o singura statie Peqo care dadea benzina ptr. "tranzit", restul go planet. Umblam ca bezmeticul prin localitati cautind statia respectiva. Norocul nostru al motociclistilor consta in faptul ca MOTOCICLETELE NU STATEAU LA RIND,

 

 

Spuneti-mi daca am inteles bine : eu cu numar de VL merg la CT si acolo pot sa alimentez cat vreau (un plin) ? Cum adica sa va ajute sa luati un plin- doua? Umplea rezervorul, dvs puneati in ale dvs , apoi prietenul din tara se ducea la alta statie si repetati figura?

 

Poate ca un rezultat clar al comunismului era apropierea mai mare dintre oameni, bucuria de a ajuta si de a ramane 'dator' pt o reparatie in drum de ex ...nu erau oamenii egali ca in matematica , dar parca erau mai egali decat acum....Azi, am o verisoara care nu se duce cu Loganul la servici pt ca ai ei colegi se uita urat la ea....pt ca Loganul nu e masina....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...