Sari la conținut

SuperTenere 2010


Postări Recomandate

Ai dreptate intr-un fel, dar motorul enduro-turing visat de multi, inclusiv de mine, nu se mai fabrica. Si inca o data trebuie sa o spun, toata prostia a plecat de la boxerul BMW care la vremea cand a iesit pe enduro-turing nu putea scoate 100CP decat la 1200. Acum cifra 1200 este tabu. Ori ai 1200 la motor ori nu existi ca fabricant. Iar noi clientii ce sa cumparam? Ce gasim in magazine. Daca Suzuki scoate DL 800 il cumpar cu ochii inchisi.

Se cheama cerere si oferta. Daca nu se cerea,evident ca nu se producea. IN MASA! Pentru ca geseul fu cea mai vanduta mobra din lume doi ani la rand. SI nu cred ca nu se puteau scoate 100CP fara 1200cc. Distanta de la 1150 la 1200 sunt (suna ciudat) 40cc iar 1150 are 85 cai parca. Sunt motoare de 1150 care scot 100 CP cu diferite modificari (alti camshafts , alt raport etc). Insa cum ar fi pentru un producator sa vina cu R 990GS cand cu 5 ani inainte ei scosesera R 1150GS? Pai iti dai cu firma in cap in ziua de azi. Evident ca mai mic si mai sprinten e mai bun insa nu vinzi cu asta. Ori ne place sau nu, BMW, Yamaha,Honda sunt firme. Iar firmele trebuie sa faca profit altfel se inchid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 746
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Boxerul ala poate fi de 700 cmc sau chiar de 2000 cmc. Ce se modifica la motocicleta sunt doar cilindri. In schimb un 2 in linie sau un V, schimba considerabil latimea, respectiv, inaltimea motocicletei. Deasemenea, o cilindree mare ingreuneaza motorul. Pe piata acum sunt doar touringuri cu "pachet de drumuri grele", in niciun caz motociclete off-road.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se cheama cerere si oferta. Daca nu se cerea,evident ca nu se producea. IN MASA! Pentru ca geseul fu cea mai vanduta mobra din lume doi ani la rand. SI nu cred ca nu se puteau scoate 100CP fara 1200cc. Distanta de la 1150 la 1200 sunt (suna ciudat) 40cc iar 1150 are 85 cai parca. Sunt motoare de 1150 care scot 100 CP cu diferite modificari (alti camshafts , alt raport etc). Insa cum ar fi pentru un producator sa vina cu R 990GS cand cu 5 ani inainte ei scosesera R 1150GS? Pai iti dai cu firma in cap in ziua de azi. Evident ca mai mic si mai sprinten e mai bun insa nu vinzi cu asta. Ori ne place sau nu, BMW, Yamaha,Honda sunt firme. Iar firmele trebuie sa faca profit altfel se inchid.

BMW a marit capacitatea nu pt ca ia cerut cineva sa faca asta. Clientii au cerut putere si cuplu pe care BMW nu le-a putut livra, in conditii de fiabilitate si pret, decat marind cilindria. Succesul nesperat si aproape nemeritat al GS 1200 s-a datorat si faptului ca nu a avut concurent serios pe piata. Oricum zilele motorului boxer in forma actuala sunt numarate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW a marit capacitatea nu pt ca ia cerut cineva sa faca asta. Clientii au cerut putere si cuplu pe care BMW nu le-a putut livra, in conditii de fiabilitate si pret, decat marind cilindria. Succesul nesperat si aproape nemeritat al GS 1200 s-a datorat si faptului ca nu a avut concurent serios pe piata. Oricum zilele motorului boxer in forma actuala sunt numarate.

Exact ce spuneam : cerere vs oferta. Vreti asta? Asta va dam. Vine cu ceva agatzele insa daca asta vreti,trebuie sa acceptati. Succesul nu este deloc nesperat pentru ca tot BMW a fost cel care a combinat prima data o mobra de strada cu una cross (nu neaparat BMW) si a creat R80GS. Pe platforma asta au construit mereu,readaptand functie de ... ce vroia piata. Si mai ales nu este deloc nemeritat succesul. Un 1200GS costa mult mai mult decat o eventuala concurenta.Oare chiar toti sa fie nebuni? Cine a impiedicat Yamaha,Honda,Suzuki etc sa vina cu un concurent pe piata? Nimeni. Ei doar au realizat ca segmentele sunt bine acoperite de KTM si GS. Este foarte greu sa ii bati pe astia doi astazi pentru ca lumea va considera ca ii copiezi in aceeasi maniera in care lumea a decretat S1000RR ca fiind o japoneza nemteasca. BMW va avea de lucru sa vanda mobra aia insa rezultatele preliminare arata ca nu s-au inselat apucandu-se de chestia asta.

Cat despre zilele motorului boxer n-as zice ca sunt limitate. As zice mai degraba ca zilele motorului cu benzina sunt limitate. Orice motor electric bate un motor cu combustie interna in termeni de randament si cuplu. Din pacate, cu tehnologia de azi nu au anduranta. Insa va veni si vremea. Pana una alta, motorul boxer sta ca exemplu de eficacitate si simplitate. Faptul ca designul nu s-a schimbat in 80 de ani spune multe despre el.

ST10 isi va gasi nisa pana la urma insa este o nisa intr-un sector creat de 1200GS pentru ca 990KTM isi are nisa lui proprie. Timpul va spune daca Yamaha a facut bine ce a facut insa nu este deloc fair sa acuzi BMW pentru impotenta Yamaha in sectorul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motor modern racit cu apa face tot ce face boxerul de 1200, ba chiar ceva mai mult, dar la numai 1000. Ce nu vrea sa spuna nici un posesor BMW box este ca sta cu bidonul de ulei sub sa. Concluzia, orice motor care consuma ulei de nou, carevasazica nu exista!! Iar fiabilitatea legendara BMW a fost o data. Cu toti posesorii de motoare noi cu care am discutat au avut probleme. Electronica, suspensii fata si spate, rulmenti in cardan, toate cazute inainte de 30000km, sant numai cateva exemple. Niciuna nu se strica total, dar nici nu te lasa in pace. Si cum la noi stai la mana lui AB, pretul de cumparare este nejustificat de mare, macar prin prizma fiabilitatii. La amaratul meu de DL650 nu s-a stricat nimic dupa 55000km. Azi pt prima data am verificat jocul la supape. Fix la mijlocul tolerantei. Urmatoarea verificare dupa inca 50000 km. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motor modern racit cu apa face tot ce face boxerul de 1200, ba chiar ceva mai mult, dar la numai 1000. Ce nu vrea sa spuna nici un posesor BMW box este ca sta cu bidonul de ulei sub sa. Concluzia, orice motor care consuma ulei de nou, carevasazica nu exista!! Iar fiabilitatea legendara BMW a fost o data. Cu toti posesorii de motoare noi cu care am discutat au avut probleme. Electronica, suspensii fata si spate, rulmenti in cardan, toate cazute inainte de 30000km, sant numai cateva exemple. Niciuna nu se strica total, dar nici nu te lasa in pace. Si cum la noi stai la mana lui AB, pretul de cumparare este nejustificat de mare, macar prin prizma fiabilitatii. La amaratul meu de DL650 nu s-a stricat nimic dupa 55000km. Azi pt prima data am verificat jocul la supape. Fix la mijlocul tolerantei. Urmatoarea verificare dupa inca 50000 km. :bounce:

Cam asa are si calul meu, 55000 km din care doar 15 facuti de mine. Nu am inlocuit nimic la el, cum l-am luat asa il am inca. In mod normal faci un control amanuntit cand il iei.Nu am facut pentru ca aveam incredere si bine am facut. Nu a avut absolut nicio problema. Am schimbat cauciucul fata,atata tot. Am verificat supapele, in limita nicio lacrima. In 15.000 km am facut un singur schimb de ulei si inca merg cu acelasi filtru de cand l-am luat. Ma uit in manual si vad ca trebuie sa verific niste chestii acum la 60.000. Am sa le fac si am sa le schimb chiar daca partile originale inca sunt bune.

Nu merg la dealer,fac totul acasa,absolut totul. Pe un full check,dealerul mi-ar lua 450-500 EUR din care materialele ar costa pana in 100 EUR (insa e mult mai putin). Sunt brand agnostic, nu ma intereseaza marca atata timp cat isi face treaba. Insa e greu sa nu observi ca majoritatea motoarelor cu peste 150.000 la bord sunt BMW. Asta nu este un motiv sa cumperi BMW,desigur. Am avut si Suzuki si Honda si BMW si mi-au placut toate la timpul lor cum de altfel cred ca imi vor placea toate si de acum incolo. Generalizari pe baza firmei sunt copilaresti si de multe ori periculoase. Toate au ceva bun,altfel nu s-ar vinde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu recunosc ca merg cu 1 litru de ulei la mine. So what? Uita-te numai la Volkswagen, aproape toate motoarele mananca ulei. Si nu numai.

 

Poate n-am fost atat de norocos ca si Budd (chiar n-am fost), dar apreciez simplitatea si fiabilitatea intrinseca a unui motor cand il vad. Iar GS-ul, in forma in care exista acum, e o evolutie a primului R 80 G/S, mobra care a castigat Dakarul de 2 ori. La fel ca si S10, s-a indepartat de credo-ul initial, insa ADN-ul e inca acolo. Nu ma simt neaparat atasat de BMW ca brand, dar nicio alta marca nu imi poate oferi o motocicleta atat de polivalenta. Daca 990-ul ar fi ceva mai ieftin, ceva mai confortabil si ceva mai fiabil, l-as lua si maine, dar la modul meu de a pune kilometru peste kilometru, mobra aia mi-ar rupe fundul, timpul si banca, iar dupa 2-3 ani ar trebui s-o schimb. Autobuzului din dotare i-am promis ca nu-l marit pana nu ajung la 200.000km, deci mai am vreo 4-5 ani de mers pe el :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ie-te-o... diesel de 800 cu CVT :bounce:

 

http://www.motorcycle-usa.com/44637/Motorc...Motorcycle.aspx

 

http://www.dieselmotorfiets.nl/eva.html

 

 

Mesaj completat

explorer2010.jpg

Mesaj completat

2gx1i0h.jpg

Da, visul meu cand voi fi mare. Chiar nu ai nevoie de prea multe la motorul asta, daca se dovesteste fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si Budd@ si uzunu@ calariti niste legende BMW care din pacate nu se mai fabrica. Chiar daca mai consuma ulei este de iertat pt ca stii ca nu te va lasa niciodata. La defecte eu ma refeream la BMW-uri noi gen GS 1200, F800 GS sau K1200. Astea mi se par mult prea scumpe pe cata fiabilitate au dovedit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca ati deviat dela subiect.. ati facut topic de bmw

 

pers sunt mereu in cautare de mobre noi pe care sa mi le doresc.. si am privit yamaha cu speranta ...

dar cand am auzit pretul... come on ...

vi pe o piata cu 2 mari grei si inca cativa mai mici cu o motocicleta noua si bagi un pret de top??

pentru ceva ce nu a fost testat prin cateva serii de fabricatie.

personal nu as daacesti bani pe aceasta motocicleta

tot io nu mi-as lua bmw 1200 gs din generatia actuala

si uite asa va zic 1200gs din 2007 e regele soselei in my book.

consum ulei 0.5l /7000km (moment in care fac skimbul)

cine are japo face la 6000km schimbul by default a.i. no problem here.

am cam 50.000km facuti cu el si nu as lua alta motocicleta de drum.

ptr ca indeea de enduro cu asa ceva (ma refer la categ) e ceva excentric... in afara utilizatorului comun.

cred ca ceea mai buna motocicleta din categ va fi ducati , si poate o noua generatie de triumph.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca BMW ar putea scoate cel mai tare adventure bike daca ar lua un F800GS, i-ar mari alezajul cu cativa mm ca sa faca motorul de 1000cmc, si...cam atat. :bounce: Masa ar trebui sa ramana aproape aceeasi.

 

Neah, mai degraba acelasi motor, niste suspensii mai bune (gen WP), un scut serios si un parbriz mai mare. Eventual cu cardan. Atunci ar fi chiar perfecta.

 

cred ca ceea mai buna motocicleta din categ va fi ducati , si poate o noua generatie de triumph.

De acord, Ducati e cea mai buna, dar nu va detrona GS-ul. Parerea mea e ca piata in Europa pe segmentul asta se va imparti cam asa: BMW 50%, Yamaha 20%, Ducati 10%, KTM 10%, restul 10%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, visul meu cand voi fi mare. Chiar nu ai nevoie de prea multe la motorul asta, daca se dovesteste fiabil.

Am vazut-o la bursa din Utrecht. Era singura mobra cu care nu te puteai da la test. Habar n-am de ce. Impresii :

- roti luate direct de pe F800

- cardan sutit integral de la R1200C

- motor dat jos de pe Smart,fara nicio modificare si din pacate fara nicio protectie

- fara bord,serios, nu are niciun instrument standard insa contra cost , se poate pune un unit Motec, se poate pune un GPS la comanda etc.

- pretul 17900 eur MSRP

 

Ii explicam unui amic toate chestiile astea si inventatorul m-a auzit si m-a trimis la plimbare. L-am intrebat ce nu-i adevarat da' mi-a aratat spatele. Ironia facea ca exact in partea opusa sa se afle conceptul ST10 care ,culmea, nu avea asa multi privitori (bine,era langa conceptul ala BMW in 6 cilindri care arata mult mai real).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut-o la bursa din Utrecht. Era singura mobra cu care nu te puteai da la test. Habar n-am de ce. Impresii :

- roti luate direct de pe F800

- cardan sutit integral de la R1200C

- motor dat jos de pe Smart,fara nicio modificare si din pacate fara nicio protectie

- fara bord,serios, nu are niciun instrument standard insa contra cost , se poate pune un unit Motec, se poate pune un GPS la comanda etc.

- pretul 17900 eur MSRP

 

Ii explicam unui amic toate chestiile astea si inventatorul m-a auzit si m-a trimis la plimbare. L-am intrebat ce nu-i adevarat da' mi-a aratat spatele. Ironia facea ca exact in partea opusa sa se afle conceptul ST10 care ,culmea, nu avea asa multi privitori (bine,era langa conceptul ala BMW in 6 cilindri care arata mult mai real).

N-am spus ca ar fi accesibila. Insa combinatia intre motor de tractor, autonomie de uiti de ea, cardan si design de capra grea sau vaca extra-light ma atrage, tin sa marturisesc. E mai mult un concept decat o motocicleta adevarata. Nu are absolut nici un fel de protectie la trante (adio adventure), nu stiu cat de bine tine sasiul ala in teren cat de cat accidentat, iar accesorizarea este absolut nula.

 

E un vis doar; pacat ca nu se baga nici un producator mare la o motocicleta adventure de capacitate rezonabila (ce plm faci cu 1000cc in teren accidentat!? mai bine aveai 20g in minus!), gandita sa treaca prin offroad ca tancu'. Cel mai aproape pana acu e F800GSu.

 

Yamaha clar nu face asa ceva (tocmai le-a iesit pe nas S10le). Suzi cu V-Storm 800? O sa o dea in TDM. Adicatelea nimic special.

 

Ce ramange? Pai un vis. 2-linie longitudinal de 750-850 cu cardan, orientat spre cuplu. Si ne intoarcem la dieselu niostru care e 3 linie si mai e si diesel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum o dai cum o-ntorci tot nu iese

daca are motor mic te oboseste pe sosea.. daca are motor mare e grea offroad...

poate pe viitor se adopta una din variantele de supraalimentare...(prob compresor mecanic) ptr a renunta la aceasta cursa a cmc.

pe de alta parte si noi suntem , ca si clienti , nehotarati si treagem mult mai mult spre sosea , motiv ptr care ies asemenea struto camile.

io unu nu as iesi de pe sosea cu 15000 E care cand ii tavalesti te pot costa 1000 din plastice si alte accesorii. indiferent de cum se cheamaacesti 15000. (yamaha, bmw, honda, suzuki etc)

e prea scump, si dupa ce ca e scump , culmea mai si dureaza mult sa o repari.

asadar raspunsul ptr cei ce vor aventuri off road este ... gasiti ceva ieftin.. sh si care sa fie mult mai robust : LC4, DR, dominator, si poate... poate F800 gs dar blinta bine cu tot ce se poate proteja... dar este ca nu e fun? toti au motoare mari si vi si tu acolo cu 650cmc???

MARIMEA CONTEAZA :bounce:

pe bune fiti sinceri cu voi insinva si veti descopri ca (cel putin la nivel subconstient) va uitati mai mult dupa motocicletele mari... care nu-s de adventure..

ma uitam la filmuletul cu 1200adv... ce porcarie sa te bagi cu elefantul acolo.. nu avea loc sa treaca si nici nu-ti arata de cate ori a trantit-o... faptul ca poate e discutabil.. daca cautati pe youtube il gasiti pe unu care a modificat un R1 ptr enduro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot am deschis eu topicu' asta, si proprietatii de BMW se "inghesuie" , imi permit sa zic, cu majuscule, YAMAHANA ASTA VA FI MAI BUNA DECAT BEAMVEURILE VOASTRE, MAI FIABILA, MAI FRUMOASA SI ... TOT CE VREI :P

:)

 

PS :bounce:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot am deschis eu topicu' asta, si proprietatii de BMW se "inghesuie" , imi permit sa zic, cu majuscule, YAMAHANA ASTA VA FI MAI BUNA DECAT BEAMVEURILE VOASTRE, MAI FIABILA, MAI FRUMOASA SI ... TOT CE VREI :P

:)

 

PS :bounce:

Indubitabil.

PS: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot am deschis eu topicu' asta, si proprietatii de BMW se "inghesuie" , imi permit sa zic, cu majuscule, YAMAHANA ASTA VA FI MAI BUNA DECAT BEAMVEURILE VOASTRE, MAI FIABILA, MAI FRUMOASA SI ... TOT CE VREI :)

:)

 

PS :bounce:

 

http://www.motohank.com/Machine.html .......420.000 MILE.... :lol: ....... :P

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu se mai fabrica. 1200 GS ca sa faca kilometrajul asta trebuie schimbata din piese, pe bucati, de cateva ori.

Am mai auzit parerea asta de la tine. De prea multe ori. Pot sa te intreb: cate piese s-au stricat si a trebuit tu sa schimbi la 1200gs-ul tau?

Daca stii pe unde a bagat Raul GS-ul, stii pe unde l-am bagat si eu. Sunt pozele pe forum. Si n-am avut nici o problema. Am scapat-o pe jos de multe ori. S-a zgariat un pic. Cat m-au costat reparatiile? Nimic.

Hai sa vedem Super Tenere-ul nou pe acolo. Nu sa speculam ca se poate, ci sa vedem.

Nu sunt fan bmw. Tocmai imi iau doua honde: varadero si xr.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum o dai cum o-ntorci tot nu iese

daca are motor mic te oboseste pe sosea.. daca are motor mare e grea offroad...

 

pe de alta parte si noi suntem , ca si clienti , nehotarati si treagem mult mai mult spre sosea , motiv ptr care ies asemenea struto camile.

 

asadar raspunsul ptr cei ce vor aventuri off road este ... gasiti ceva ieftin.. sh si care sa fie mult mai robust : LC4, DR, dominator, si poate... poate F800 gs dar blinta bine cu tot ce se poate proteja... dar este ca nu e fun? toti au motoare mari si vi si tu acolo cu 650cmc???

MARIMEA CONTEAZA :)

 

:bounce:

 

 

Mesaj completat

Am mai auzit parerea asta de la tine. De prea multe ori. Pot sa te intreb: cate piese s-au stricat si a trebuit tu sa schimbi la 1200gs-ul tau?

 

Io n-am GS dar am BMW... si in fiecare an trebuie sa schimb cate ceva!!! Anul trecut am schimbat uleiul si caucicucurile, acum a facut 40.000 si trebuie sa schimb iar uleiul, filtre... iar cauciucurile, chiar si cureaua de la alternator... in fiecare an trecbuie sa ajung o data la service fir-ar sa fie :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in fiecare an trecbuie sa ajung o data la service fir-ar sa fie :bounce:

Asa drumuri la service sa tot faci :P

 

Mircea si cu Oliver de la Timisoara au plecat luna trecuta cu Africa Twin in ... Africa. N-au facut tot ce si-au propus, dar vor sa se intoarca si sa faca chiar mai mult. Dar doar dupa ce-si cumpara 1200GS.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai auzit parerea asta de la tine. De prea multe ori. Pot sa te intreb: cate piese s-au stricat si a trebuit tu sa schimbi la 1200gs-ul tau?

Daca stii pe unde a bagat Raul GS-ul, stii pe unde l-am bagat si eu. Sunt pozele pe forum. Si n-am avut nici o problema. Am scapat-o pe jos de multe ori. S-a zgariat un pic. Cat m-au costat reparatiile? Nimic.

Hai sa vedem Super Tenere-ul nou pe acolo. Nu sa speculam ca se poate, ci sa vedem.

Nu sunt fan bmw. Tocmai imi iau doua honde: varadero si xr.

 

Spor

Pai nu ma intrebati pe mine ca eu n-am. Intrebati-l pe Ianachim, pe Tau, pe DoruBMW si lista este mai lunga da nu pot eu s-o fac publica. :bounce: Eu nu zic ca BMW face motoare proaste, dar nici sa le facem statuie.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...