Dan Nastase Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Sunt motociclist din anul 1968 si sper sa mai fiu o vreme... Firesc, in cei 42 de ani de motociclism am condus de toate marcile si de toate soiurile... Dar, pasiunea "de baza" - marturisita - ramane pentru BMW. Nu va speriati ! Nu ma voi apuca aici sa va fac o apologie a acestei marci si nici sa incerc o povestire in extenso a vietii mele pe motor... Va spun doar atat: din pacate, da, din aceasta expunere lipsesc multi armasari bavarezi pur-sange care ar fi meritat sa-i prezint... (cine se gandea atunci la "poze"?)... si nu apar - o seama de oameni de toata isprava - pentru care, chiar ca ar merita sa incep sa deapan o "istorie" adevarata !... Veteran cu 4 trese... 1974. Un boxer, primul meu BMW... Diplome, cupe, medalii, din jurnalele vremii... ...Raliul "Cupa 16 Februarie" se alerga... chiar in februarie ! 1980. Peisaj cu BMW R 69 S... 1984. Imaginati-va un BMW cu motor de automobil Wartburg... Prototip, realizare proprie... Motor cu 3 cilindri, in 2 timpi de 1000 cmc ! 1998. Un Panzer pentru Romania... Momente de respiro... 1999. Jurnalist la Motorpresse. Asul de Caro 2000 2002. Victorie americana... 2004. BMW F 650 GS Dakar 2005 Intermot Transfagarasean. Dupa 20 de ani ! 2005. BMW R 1200 GS. "Universal Soldier" Omul si Motorul... Brano 2005 Record: Turul Romaniei in 48 de ore Fente pe gropi... Chemarea muntilor iarna. ...si vara... R 1150 R adus de la Mama lui... 2008 "Reliable" 2010. Actualul K 1200 R Sport. "Von Blitzen" LA MULTI KILOMETRI FRUMOSI ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 asta da viata de motociclist...RESPECT intrebare; care este motocicleta care ti-a ramas la inima? care ti-a placut cel mai mult ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 cand ma fac mare, vreau sa fiu ca tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Martie 4, 2010 Autor Share Postat Martie 4, 2010 asta da viata de motociclist...RESPECTintrebare; care este motocicleta care ti-a ramas la inima? care ti-a placut cel mai mult ? Evident, prima ! Intaia dragoste nu se uita niciodata... La multi kilometri frumosi ! Mesaj completat cand ma fac mare, vreau sa fiu ca tine Fiecare este mare in felul lui... SUCCES ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Vreau si eu mai multe detalii despre turul Romaniei in 48 de ore. E undeva un articol pe tema asta? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 D-le Nastase, imi aduc aminte pe timpuri (cred ca la cativa ani dupa revolutie), cum povesteati intr-o revista (parca AUTO-PRO) despre o expeditie a dv. pe o moto Yamaha pe niste carari de munte. Asa este? Ce rau imi pare ca nu mai am acele reviste ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Martie 4, 2010 Autor Share Postat Martie 4, 2010 Vreau si eu mai multe detalii despre turul Romaniei in 48 de ore. E undeva un articol pe tema asta?Multumesc. La vremea respectiva au aparut articole pe aceasta tema atat in "Univers Moto" cat si in revista "BMW Mgazin". S-ar putea sa mai fie posibil de accesat site-ul http://www.universmoto.ro/raport/Ocolul_tarii_in_48_de_ore De asemenea periplul pe Coasta de Est a SUA a fost publicat in "Auto Mototor si Sport" Aici, un link: /index.php?showtopic=488764 Lectura placuta si sa auzim numai de bine ! P.S. Pana maine va las... Ma duc sa imi iau grishuletzul... Mesaj completat D-le Nastase, imi aduc aminte pe timpuri (cred ca la cativa ani dupa revolutie), cum povesteati intr-o revista (parca AUTO-PRO) despre o expeditie a dv. pe o moto Yamaha pe niste carari de munte. Asa este? Ce rau imi pare ca nu mai am acele reviste ... Articolul se intitula "Ratacind prin munti cu Yamaha"... Dupa cum se vede din poza, "Leoaica nu era numai o inraita devoratoare de kilometri ci si campioana in Raliul Dunarii in 1997... La multi kilometri frumosi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Foarte frumos, Toate cele bune ti le doresc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
flor!n Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 Mintea rationala inseamna cuvinte, emotiile inseamna nonverbal, fotografiile prezentate mai sus inseamna RESPECT! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 felicitari pentru cariera extraordinara si multi km in continuare va doresc. Va saluta cu respect, un mic motociclist! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Imi amintesc de tura 48 ore Romania. Filip Pitaru (Aka Demostene) s-a tot plans ca l-a durut fundul Oricum aveti o istorie impresionanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Ce frumos... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 (editat) Va spun doar atat: din pacate, da, din aceasta expunere lipsesc multi armasari bavarezi pur-sange care ar fi meritat sa-i prezint... (cine se gandea atunci la "poze"?)... si nu apar - o seama de oameni de toata isprava. Pai asta ar fi o treaba, sa vb mai pe larg despre motociceltele vremii. Ce insemna clasa 600? Dar clasa 750? Clasa atashe de viteza, atatea lucruri disparute. Contra caror motociclete ati concurat? Din ziarele vremii se vede ca motociclismul avea spectatori si erau multi concurenti la start. Mi-ar placea o carte mica scrisa de dvs legata de competitiile si de viata pe sosea in perioada aceea. Ar fi prima carte din Romania despre motociclism neaxata strict pe mecanica.. Spor la treaba! Editat Martie 11, 2010 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Martie 11, 2010 Autor Share Postat Martie 11, 2010 Domnilor, Nu exista motociclisti mari sau mici... Exista numai pasiune ! ...Asta intr-o lume perfecta... Sim foarte bine, ca traitori la Portile Bizantului cum s-au chiniut Oamenii din Romania sa faca rost de un "doi iepurasi" in doi timpi si cum au aparut unii posesorii de care-mai-de-care de fitzoase si rachetoase... Yldirim Bayezid: Numarul australian BZD presupun ca se citeste... Beizadea ?! Toate consideratia pentru Demostene, prietenul nostru ! Sa-i tinem pumnii sa izbandeasca si sa-si ia diploma pe meleagurile Angliterrei... Revenind la tine: esti unul dintre romanii care si-au luat soarta in proprille maini. Jos palaria ! Dumnezeu sa te ajute ! Niko, Dan Cata: 35 de ani pe motcicletele BMW si nu numai... ...La mine asta a fost viata... Aleko: Pentru a respecta adevarul istoric: Eu sunt "mic copil" si nu am participat decat la concursurile municipale... Altii sunt adevaratii vulpoi batrani... Da, mi-am dorit dintotdeauna sa scriu despre pilotii romani... Din pacate, nu am fost in stare ! ...Avem o pasiune frumoasa. Tot inaine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 La vremea respectiva au aparut articole pe aceasta tema atat in "Univers Moto" cat si in revista "BMW Mgazin". S-ar putea sa mai fie posibil de accesat site-ul http://www.universmoto.ro/raport/Ocolul_tarii_in_48_de_ore De asemenea periplul pe Coasta de Est a SUA a fost publicat in "Auto Mototor si Sport" Aici, un link: /index.php?showtopic=488764 Lectura placuta si sa auzim numai de bine ! P.S. Pana maine va las... Ma duc sa imi iau grishuletzul... Mesaj completat Articolul se intitula "Ratacind prin munti cu Yamaha"... Dupa cum se vede din poza, "Leoaica nu era numai o inraita devoratoare de kilometri ci si campioana in Raliul Dunarii in 1997... pentru completarea raspunsului ''leoaica'' era o yamaha xj 900 f, motocicleta ce rivalizeaza cu honda si bmw in privinta fiabilitatii.....nea dane, asteptam si cateva cuvinte despre yamaha fz 750 , ar fi binevenita o mica povestire despre cele doua motociclete... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 O imagine face cat 1000 de cuvinte, si cum nu sunt eu prea mester in ale cuvintelor, o sa postez doar cateva imagini, in completarea celor puse de Dan Nastase. Un om deosebit, un motociclist extraordinar, imi amintesc mereu cu placere de plimbarile facute cu tine Dane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Martie 12, 2010 Autor Share Postat Martie 12, 2010 OAMENI BUNI, Ma bucur sa va cunosc si sa fiu prieten cu motociclisti ca voi. Sa auzim numai de bine. La multi kilometri frumosi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 Eu am o intrebare/nedumerire: In urma cu ceva timp ne-ati povestit cu bucurie despre achizitionarea din Germania a acelui R1150R (dupa parerea mea o motocicleta deosebita, si cu multe dotari, si o "clasica" ce se potrivea foarte bine unui "clasic" cunoscator). Ulterior, la putin timp, am inteles ca nu o mai aveati, culmea, pentru o japoneza. De ce ati renuntat asa repede la acel R? La fel, inteleg ca aveti un K1200R Sport la care, iar, vreti sa renuntati. De ce asa repede? Vlad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Martie 12, 2010 Autor Share Postat Martie 12, 2010 Vlad: Stimate domn, Probabil ati observat ca am in spate 42 de ani de motociclism dintre care 35 la "pupitrul" BMW-urilor in orice formula... Va rog sa nu va grabiti sa trageti niciun fel de concluzii din viata mea aventuroasa... Sau poate doar una si(n)gura: istoria se traieste ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PUTZUBIKER Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 SALUTARI DOMNULE NASTASE SUNT UNUL DIN CEI CE A VAZUT *CONDORUL* LIVE ....IN FATA HOTELULUI MUNTENIA DIN CAMPINA.... AVEA-TI O MICA PROBLEMA DE ALIMENTARE SI IN TIMPUL CAT ATI REPARAT CONDORUL AM STAT DE VORBA...ERAM TINERI... DAR ACEASI FLACARA ARDE SI ACUM DUPA MAI BINE DE 30ANI... RESPECTE THEO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Martie 12, 2010 Autor Share Postat Martie 12, 2010 THEO: Ce vremuri, stimabile... Manuela, doamna mea, termina atunci facultatea si facea acolo practica... ...asa ca eu "ma dadeam" aproape zilnic cu "Wartburg-ul" pe "bulevardul" Bucuresti-Campina ! Sa fim iubiti si sa auzim numai de bine ! Cu prietenie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuningboy Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 wow asta da "parcurs" ! Felicitari "bavarezule" Recunosc , sunt surprins ca ultima motocicleta sa fie si cea mai nervoasa, ce-a mai a dreacu' (asta daca vei pilota un K 1200 R Sport in 2010). E putin contra "curentului" ....stii partea cu instinctul de conservare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 (editat) cred ca le tot schimba din dorinta de a gasi motocicleta ideala, care , din pacate , nu exista....cam asa am facut si eu ,pana acum am avut vreo 9.... Mesaj completat THEO: Ce vremuri, stimabile... Manuela, doamna mea, termina atunci facultatea si facea acolo practica... ...asa ca eu "ma dadeam" aproape zilnic cu "Wartburg-ul" pe "bulevardul" Bucuresti-Campina ! inca mai asteptam doua, trei vorbe despre xj-ul de 900 si yamaha fz 750.....trebuie sa fie foarte interesant.... Editat Martie 13, 2010 de jenifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Martie 13, 2010 Autor Share Postat Martie 13, 2010 TUNINGBOY, JENIFER: Aveti perfecta dreptate... acesta este personajul... ...Si daca tot suntem la capitolul amintiri si am vorbit despre prietene adevarate redau mai jos povestirea Manuelei about XJ-ul de 550... Motocicleta unei veri Text: Manuele Bulat Micuta, zvelta si fasneata, mereu parca foarte grabita, ai impresia ca te priveste cu repros cand o lasi prea mult timp in garaj. Prima intalnire s-a petrecut intr-o seara, la inceputul unei veri... Priveam strada, un fel de banda rulanta neagra pe care alunecau perechi de lumini. Dintre ele una s-a desprins, alergand spre mine. Cand s-a oprit, am fost cam dezamagita. Mi se parea prea mica, prea era toata neagra, nu avea nimic impresionant. M-am urcat in sa si, parca citindu-mi gandurile, s-a hotarat sa-mi arate ce stie sa faca. Demarajul mi-a dat senzatia desprinderii capului de trup. Mai tarziu am constatat ca aceasta motocicleta iti dadea senzatia vitezei chiar daca acul vitezometrului indica o cifra rezonabila. Ne-am indreptat spre Herastrau, locul intalnirilor de fiecare seara a motociclistilor. Am avut, bineanteles, parte de comentariile de rigoare la aparitia "in grup" a unei noi motociclete. Argumentele erau pro si contra. Ascultam pe jumatate conversatia tehnica. Nu ma prea interesa, incepusem sa-mi formez deja o parere. In aglomeratia circulatiei din Bucuresti, ii apreciasem manevrabilitatea si stabilitatea. Priveam celelalte motociclete, majoritatea mai mari, mai puternice, imbracate in culori vii - Honda, Kawasaki, Yamaha, Suzuki, cam toata gama de motoare japoneze de la 750 cmc in sus parca se uitau cu aroganta la sora lor mai mica. In clipa aceea, poate, a inceput, asa ca o revolta fata de o nedreptate, povestea de dragoste dintre mine si o micuta motocicleta Yamaha. Iar dragostea mea a primit raspuns, fiecare clipa petrecuta impreuna devenind o amintire de neuitat. Chiar in acea noapte in "prima noapte", a inceput bucuria calatoriei. Din Herastrau am plecat la Ighiu, un sat pitoresc situat pe langa Alba Iulia. Atunci, pe Dealul Negru, pe serpentinele de pe Valea Oltului am cunoscut pentru prima data senzatia deplinei libertati, a eliberarii, de fapt. Cand ai totala incredere in motocicleta si, mai ales in pilot, goana pe "doua cescute de cafea" iti poate oferi bucurii de nedescris. Oriunde si oricand voi prefera motocicleta, ea insemnand pentru mine mult mai mult decat un simplu mijloc de transport, dar la munte mai ales, consider ca este pur si simplu un sacrilegiu sa te duci cu masina. Ar fi ca si cand ai sta in fotoliu si ai privi niste peisaje la televizor. In zborul motocicletei, aerul tare si curat, parfumul pur al brazilor ai senzatia ca iti patrund trupul. Muntii, cu creste inzapezite, cu toata varietatea de forme si culori, cu splendoarea si maretia lor, se contopesc parca cu tine. Iti tii iubitul in brate, fiindca asa vrea si motocicleta, si te intrebi daca iti daruiesti sau iti daruieste el tie aceasta desavarsire a sentimentelor. Pe Valea Oltului, in locurile unde soseaua trece chiar pe deasupra lacului de acumulare, aveam senzatia desprinderii de pamant si a zborului peste ape. Nimic nu parea imposibil pentru micuta noastra Yamaha. Motocicleta "de oras" facea fata cu stralucit succes drumurilor montane. Si avea sa ne ofere si alte surprize placute. Daca am fi cunoscut drumul pana la lacul Iezer, nu ne-am fi incumetat sa ajungem acolo cu micul XJ. Un drum forestier acoperit cu prundis, urcand cateodata in pante de 50° si curbe stranse, intr-un peisaj de vis, cu padure si stanca intr-o parte si un rau vijelios in celalalta parte. Ma intreb acum daca o motocicleta "enduro" ar fi facut acel drum fara sa stea pe ganduri. Yamaha noastra, insa, era acolo, iar noi vroiam sa ajungem sus, la lac, asa ca ne-a dus, fara sa se balbaie, fara sa protesteze. Dupa un foc de tabara si un berbec la protap, din senin a inceput ploaia. Castile si costumele impermeabile ne permiteau sa ignoram revarsarea cerului, dar era clar ca pietrisul ud va crea probleme cauciucurilor "de asfalt" ale motocicletei. N-am cazut. A coborat elegant, gasind singura, parca, pista cea mai buna. Aceasta "iesire" a reprezentat un fel de testare a calitatilor motorului, un fel de prezentare reciproca intre motocicleta si pilotul ei. Intelegerea era desavarsita. Asa ca a urmat un lung sir de "scurte" plimbari pe mereu frumoasa Vale a Prahovei. Bucurestiul era "prea mic" pentru Yamaha. Cand ieseam de la servici, dupa hartuiala si nervii unei zile de munca, XJ-ul ma astepta si ma ducea in alt timp, in alta lume. Dispareau grijile, necazurile, iar problemele se rezolvau parca de la sine. Ne plimbam la Baneasa sau la Snagov, dar cel mai adesea ajungeam la Sinaia. Intr-un week-end, amintindu-ne de ispravile motocicletei la lacul Iezer, ne-am gandit ca n-ar fi o problema un drum la Babele. Si a fost din nou cer si munte si vis... Un adevarat zbor spre inaltimi a fost insa drumul pe Transfagarasan. Salbaticia aspra a crestelor de granit, feeria de cristal a lacului Balea, concentrarea pana la sublim a splendorii perceputa in timp ce, pe viraje, atingi cu genunchiul pamantul, ca un fel de trezire la realitate. Sus de tot, in varful muntelui, mangaind norii cu mana, ce fel de vraja ii face pe oameni sa fie mai buni ? Intr-una din serile bucurestene, dupa o discutie apriga in care fiecare cauta sa convinga ca motorul lui este "cel mai tare", s-a hotarat o plecare "in corpore" la mare. Remarca: "Pe drum drept stie sa mearga oricine. Sa va vad la munte pe viraje..." a trecut neobservata. Am privit din nou spre motociclete si mi s-a parut ca Yamaha noastra zambeste, asa ca i-am zambit si eu. Stiam noi ce stiam... Aroganta suratelor mai mari primise deja cateva lovituri in Bucuresti, pe virajele de la Academia Militara si Ambasada Chineza, locuri unde Yamaha se pierdea undeva in fata, in timp ce ele, cele mari-puternice-si-frumoase, cu foarte mare prudenta "pipaiau" traseul... Si am plecat la mare. Demaraje in tromba, scrasnet de cauciucuri... Yamaha a pornit mai putin spectaculos, dar cu acel zvacnet, deja cunoscut noua, de mustang salbatic care simte in nari chemarea departarilor. Si-a ocupat cu modestie locul la sfarsitul plutonului, dar a urmat o serie de curbe si atunci n-a mai avut rabdare. A fost un fulger negru. Celelalte motociclete stateau parca pe loc. Cand ne-am intors, pe autostrada, deci pe linie dreapta, Yamaha s-a suparat din nou, de data aceasta o superba Honda Bol d’Or de 900 cmc. Cu aceasta ocazie m-am convins ca performantele unui motor se datoreaza numai partial calitatilor sale tehnice, pilotul avand, de fapt, ultimul cuvant. "Pentru un Stradivarius este nevoie de un Paganini." Fisa tehnica YAMAHA XJ 550 Motor cu 4 cilindri in linie, in 4 timpi, 2 axe cu came in chiulasa. Racire cu aer si radiator de ulei. Alezaj 57 mm, cursa 51,8 mm. Cilindreea totala 529 cmc. Alimentare prin 4 carburatoare Mikuni de 28 mm. Puterea 50 CP la 9.000 rpm, cu un cuplu maxim de 4,3 kg la 7.500 rpm. Greutatea proprie 204 kg. Viteza maxima 180 km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.