Performance Solutions Postat August 9, 2013 Share Postat August 9, 2013 daca dupa o perioada n-a mai scos fum si mai ales daca era negru e ok, era doar innecata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emster Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 salut! Am un acumulator uscat(ca ala de la masinile de jucarie) 6v 10Ah . S-a descarcat (am uitat un bec aprins Cum as putea sa o incarc ? De la magazinul de unde am luat-o spuneau ca nu o pot incarca la un redresor de 6 v 25 Ah ca se topeste(''se incarca prea repede'') un incarcator costa 60 lei !1!!!! mai mult decat bateria ! Cum as putea sa o incarc .? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 Initial o pui la incarcat la un incarcator de telefon (~1h) dupa care o pui la incarcat 12h la un redresor de perete cu tensiuni multiple - reglezi tensiunea la 6V . Trebuie ca tot timpul incarcarii sa verifici bateria (cam la 1/2ore o data) . Daca se incalzeste peste 40C o iei de la incarcat (prin decuplarea + de pe borna) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat August 15, 2013 Share Postat August 15, 2013 Ar trebui sa o incarci cu 0,1-0,2 Ah/6V. Bateria scotea fum sau releul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 (editat) O baterie care m-a impresionat este Exide Bike, cea standard cu plumb-acid. Dupa doua sezoane si doua ierni de stat pe motocicleta in frig, tensiunea masurata la 3 saptamani de la ultima tura este de 12.63V. Sunt curios cat mai suporta ============================ Daca nu aveti bani de baterie noua, poate aveti noroc cu cea veche: Unui prieten i-a murit bateria. A cumparat alta, apoi a incercat sa o resusciteze pe cea moarta. A scurs electrolitul, a spalat bateria cu apa de 2-3 ori, a pus electrolit proaspat(densitate corecta), a incarcat-o 8 ore cu 10% din amperaj, a descarcat-o pana la 11,5V cu un bec de 21W si a repetat procesul de incarcare/descarcare de inca doua ori. Initial nu a mers dar dupa cateva zile de pauza si-a revenit. Acum are 3 luni de functionare, poate sa invarta la automat dupa o saptamana de stat. Editat August 20, 2013 de dani_d Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Bateriile de marca tin daca nu numai scrie marca pe ea. Am una care tot asa,a stat ceva iernii p'afara si are inca viata in ea - nu e chiar Exide dar e de la mama ei de acasa. Din pacate nu am gasit baterie cu lichid care sa incapa pe mobra mea ,zic la pret decent si ceva 'sanatos' - ceva Victor ,Saito si alte coapte am gasit . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
g31987 Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Salutare, Azi dimineata mi-a murit bateria la semafor, dintr-o data. Si nu a mai vrut sa mai porneasca deloc, doar o aud cum se chinuie. Ea mi-a mai dat ceva semne si ma asteptam sa ma lase. Intrebarea e de unde pot da comanda sa pot lua una azi de pe stoc. Moto e un CBR F2. Si mai am inca o intrebare. E posibil sa fie si de la altceva? Adica de mers mergea super ok(gaz sa aiba), acum nu mai invarte deloc. Oricum, dupa ce reusesc sa o pornesc, intentionez sa o duc la GRG sa imi mai zica Adi ce mai e de facut/intretinere. PS. Sunt din Bucuresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Salutare, Azi dimineata mi-a murit bateria la semafor, dintr-o data. Si nu a mai vrut sa mai porneasca deloc, doar o aud cum se chinuie. Ea mi-a mai dat ceva semne si ma asteptam sa ma lase. Intrebarea e de unde pot da comanda sa pot lua una azi de pe stoc. Moto e un CBR F2. Si mai am inca o intrebare. E posibil sa fie si de la altceva? Adica de mers mergea super ok(gaz sa aiba), acum nu mai invarte deloc. Oricum, dupa ce reusesc sa o pornesc, intentionez sa o duc la GRG sa imi mai zica Adi ce mai e de facut/intretinere. PS. Sunt din Bucuresti. Am bateria ta pe stoc la service. Dar nu ti-o pot da fără sa o formatam înainte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Va salut. Am si eu o nelamurire. Azi imi ajunge si mie o baterie noua pentru a mea mobra. Ce trebuie sa fac pentru a o formata ? Trebuie pusa pe redresor un anumit timp ? Sau sa o urc pe mobra si sa o pornesc impinsa prima data dupa care sa las motorul sa mearga sau sa dau o tura dupa care il pot porni la automat ? Cum e preferabil sa fac ? Va multumesc , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Ce baterie este? Scrie aici codul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 YTZ10S . Si mai am o intrebare te rog. Cu bateria veche, lasata pe redresor 12 ore..am pus-o pe motor,a pornit,insa nu a invartit f puternic. Am plecat cu motorul si dupa maxim 2 km s-a stins bordul,motorul s-a oprit sau inca mai rula,insa bordul complet stins,turatia la 0 ca si cand era oprit. Motorul un 929. Aaa si inca ceva, este ok o baterie pe acest motor de doar 6 ah ? Mentionez ca am probat bateria imediat dupa asta pe scuter (49 cmc) si nu a invartit nici pe el. Nu l-a putut porni :| Multumesc frumos , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 (editat) E factory activated - daca e Yuasa, e printre cele mai smechere baterii posibil. Eu am una care are 8 sezoane si inca tine bine Totusi poti sa o pui pe un redresor 15-20 de minute inainte sa o montezi. Editat August 22, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Nu stiu, dar din cate citesc pe aici, dupa cum reactiona motorul cu vechea baterie, se pare ca o sa am nevoie si de un releu de incarcare ( dar sper sa nu ) . Unde gasesc unul in caz ca ? Multumesc pt raspunsuri , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Cu bateria veche, lasata pe redresor 12 ore..am pus-o pe motor,a pornit,insa nu a invartit f puternic. Am plecat cu motorul si dupa maxim 2 km s-a stins bordul,motorul s-a oprit sau inca mai rula,insa bordul complet stins,turatia la 0 ca si cand era oprit. Motorul un 929. Aaa si inca ceva, este ok o baterie pe acest motor de doar 6 ah ? Mentionez ca am probat bateria imediat dupa asta pe scuter (49 cmc) si nu a invartit nici pe el. Nu l-a putut porni :| Multumesc frumos , Verifica incarcarea! Mai intai verifica incarcarea la bornele bateriei cu bateria noua: 5000rpm, faza lunga aprinsa - 13.5-14.5V curent continuu verificarea alternatorului la mers in gol - peste 55 V, curent alternativ, la 5000rpm, la toate cele trei faze, luate doua cate doua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Incarcarea e praf :| am pus bateria noua si in 3-5 minute cu faza lunga aprinsa a descarcat-o complet. Cu faza scurta are incarcare de 8,5v, iar cu luminile stinse are cam 9,15-9,25v si putin turat. Deci ce este ? Releul de incarcare ? Am lasat si mobra pornita destul, dar releul era rece.. :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Neaparat pune bateria pe redresor si nu o mai folosi pe motocicleta pana nu rezolvi problema, e pacat de ea. Probele le poti face cu bateria veche daca mai are putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Cea veche e gata. Nu stiu care e motivul 100%, sper sa fie din releu dupa asa o incarcare slaba. Ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Cesar, una clasica cu intretinere ajunge la 8-10 ani de folosire daca nu e maltratata. Yuasa zice ca astea MF ar tine de 3 ori mai mult Vezi ca la 18 ani trebuie sa-i faci petrecere de majorat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 http://store.yuasabatteries.com/p/ytz10s 166$? wtf! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Cesar, una clasica cu intretinere ajunge la 8-10 ani de folosire daca nu e maltratata. Mi-e greu sa cred una ca asta. Tehnologia clasica nu e la fel de rezistenta la sulfatare. Eu cel putin, n-am intalnit baterii cu intretinere care sa fi tinut foarte multe sezoane dar asta nu inseamna ca nu pot fi si exceptii. E adevarat, ca de atunci cand am pus mana pe YTZ10s-ul pe care il am, am avut grija de ea, altfel, sigur n-ar fi fost in stare buna acum. Ce e nasol insa, este ca sunt multe baterii MF pe piata care sunt foarte slabe calitativ si nu tin mai mult de 1-2 sezoane http://store.yuasabatteries.com/p/ytz10s 166$? wtf! 150 de euro o data la 8 ani vs 40 de euro la 1-2 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Viata unei baterii depinde foarte mult de releul de incarcare, regimul de incarcare, daca este tinuta mult timp neincarcata, temperatura ambientala... etc. Altfel, nimic de zis, o baterie de calitate merita toti banii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Nu vreau sa lungesc prea mult discutiile in directia asta ca nu are rost. O sa fiu scurt. Probabil ca se incadreaza la exceptii dar exceptii sunt destule. Am o Yuasa YB14L-B2, plumb-acid, cu intretinere, care are 5 ani. Mi-am cam batut joc de ea, am mers cateva luni cu nivelul sub minim, am incarcat-o iarna cu 15,8V timp de 30 de ore (am uitat de ea), vara tinuta in soare fara incarcare, am completat cu electrolit, nu cu apa. Problema pe care o are este ca nu poate tine mai mult de 12.40V dar are putere sa porneasca oricand un V2 de 600 cmc. O sa prinda sigur al 6-lea an, poate si al 7-lea. Candva o sa ii schimb si electrolitul cu unul de densitate corecta. Mai stiu de o alta baterie care a mers 7 ani pe o motocicleta cu pornire la pedala si incarcare de 13,5V. Tot asa, mai mult omorata decat intretinuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 150 de euro o data la 8 ani vs 40 de euro la 1-2 ani. Pe GPZ am un Bosch sau Varta din 2009, atunci m-a costat 120ron parca. Completez odata pe an cu apa si cam atat. Sunt curios cat mai tine, pana acuma nu da semne de oboseala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 @darcocbr Releul de incarcare- compromis. Verifica-l cu un aparat de masura efectuind urmatoarele masuratori: 1-deconecteaza releul regulator din circuit scotind mufele electrice! 2- pe scala de masurat sute de kiloohmi masori intre: -firul rosu/alb (pui plusul de la aparat) si un fir galben ( oricare) =1...20kohmi ; -intre firul rosu/alb si verde =5...30k -firul rosu/alb (de data asta la minus) si un fir galben (oricare)=infinit k; -intre doua fire galbene =ik -galben(+ odata si - alta masuratoare) si verde =1...20k. Toate cele trei fire galbene se masoara . Ai 2 fire rosu /alb si 2 verzi :intre rosu/alb si rosu alb =0k si intre verde si verde=0 (intr-o mufa). Mai ai o mufa cu 3 fire galbene (alta mufa). ------------------------------------------------------------------- Daca valoarea masuratorii pe un fir galben nu pusca => o dioda din punte strapunsa- se inlocuieste releul; daca masuratoarea intre rosu alb si verde nu pusca => circuitul de reglare defect sau un SCR defect- se inlocuieste releul. Acestea sunt valabile la relee OEM !(standard) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 F corect ce ai relatat mai sus ! Am scos mufele, m-am uitat de o eventuala oxidare sau conectare nu foarte buna, insa nici vorba de asa ceva. Totul este curat acolo si la loc. Cu siguranta este releul, avand in vedere si valoarea f scazuta a incarcarii. De fapt cred ca el incarca 10, aia e puterea bateriei ce mi-o masoara aparatul. Voi inlocui releul si vedem cum o sa se comporte . Multumesc frumos pentru raspuns !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.