Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu neaparat, depinde mult de baterie, Am si eu o baterie deasta mai incapatanata care refuza sa moara, A fost abuzata grav,a ramas cu consumator pe ea vreo 3 zile iar cand mi-am dat seama avea 0.00V iar dupa ce i-am deconectat consumatorul avea 0.2V, am vrut initial sa o arunc dar mai mult din curiozitate i-am mai dat o sansa.

Am pus-o la incarcat cu un alimentator mic de 15V din care sugea doar cativa mA. Dupa vreo zi jumate s-a intamplat minunea si a inceput sa traga curent calumea, adica mai mult decat cei1.5A pe care-i putea genera alimentatorul care intra in protectie ciclic. S-a tot incarcat asa in pulsuri inca vreo zi pana a ajuns la o tensiune normala.

Asta s-a intamplat in decembrie 2012. De atunci nu prea a fost folosita, doar am pornit cu ea cateva motociclete si scutere . Din august 2014 am inceput s-o folosesc la motorul meu si nu mi-a facut figuri.

In standby , adica la cateva ore dupa ce opresc motorul nu are niciodata mai mult de 12.3V . Daca sta mai mult timp nemearsa scade si mai mult si cu toate astea dau linistit cateva butoane cate ii sunt necesare pompei sa umple carburile dupa o perioada mai lunga de stationare.

Am avut si cazuri inverse, baterii neabuzate, cu tensiunea la borne "in parametri" dar care-mi mureau la primul buton.

Asa ca mie nu mi se pare deloc imposibil ca o baterie cu 12V la borne sa fie in stare sa porneasca o motocicleta.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat, depinde mult de baterie, Am si eu o baterie deasta mai incapatanata care refuza sa moara, A fost abuzata grav,a ramas cu consumator pe ea vreo 3 zile iar cand mi-am dat seama avea 0.00V iar dupa ce i-am deconectat consumatorul avea 0.2V, am vrut initial sa o arunc dar mai mult din curiozitate i-am mai dat o sansa.

Am pus-o la incarcat cu un alimentator mic de 15V din care sugea doar cativa mA. Dupa vreo zi jumate s-a intamplat minunea si a inceput sa traga curent calumea, adica mai mult decat cei1.5A pe care-i putea genera alimentatorul care intra in protectie ciclic. S-a tot incarcat asa in pulsuri inca vreo zi pana a ajuns la o tensiune normala.

Asta s-a intamplat in decembrie 2012. De atunci nu prea a fost folosita, doar am pornit cu ea cateva motociclete si scutere . Din august 2014 am inceput s-o folosesc la motorul meu si nu mi-a facut figuri.

In standby , adica la cateva ore dupa ce opresc motorul nu are niciodata mai mult de 12.3V . Daca sta mai mult timp nemearsa scade si mai mult si cu toate astea dau linistit cateva butoane cate ii sunt necesare pompei sa umple carburile dupa o perioada mai lunga de stationare.

Am avut si cazuri inverse, baterii neabuzate, cu tensiunea la borne "in parametri" dar care-mi mureau la primul buton.

Asa ca mie nu mi se pare deloc imposibil ca o baterie cu 12V la borne sa fie in stare sa porneasca o motocicleta.

Aici discutia se poate extinde sau inchide, depinde de:

-poti sa ai 12 V, dar cu o capacitate de 8Ah sau 12 Ah, lucrurile se schimba:

-poti sa ai 12 V, dar cu un curent de pornire Iccr mai mare sau mai mic, 120A, 180A, etc, la fel in functie de capacitatea acumulatorului.

-poti sa pornesti la 6 grd C sau la 17 grd C, la fel discutii si efecte...

Problema mult discutata si verificata prin teste de mai multi fabricant, este ca un acumulator incarcat 100% nu are sub 12, 6 V la borne, atunci isi face treaba si al 0 grd C, este testul de forta cand porneste un motor fara probleme. Iar cazurile particulare pot sa existe..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiam ca ideal este 12,8 si tot ce-i sub 12,6 nu-i bine, dar jigodia a pornit cu 12,06 . Cei 12,6 dupa 2 saptamani devin 12,3-12,35. Mentionez ca masuratoarea este facuta cu o jigodie de ia cu 40 lei de la supermarket.

Asta este bateria : http://www.motoshopitalia.com/batteria-gt9b-sigillata-precaricata-p-10547.html

130A(cca) "ala" la pornire este ok pt baterie de 8ah? Pare a fi totusi fabricata de yuasa, cred ca asta-i de bine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cold Cranking Amperes, exact ce spuneam curentul de pornire la 0 grd C, este ok , bine calculat, pentru 8Ah! Ai avut 12, 06V, dar uite ce Icca ai !? Ai grija de acumulator,am tinut un yuasa 6 ani, si am dat motorul cu el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Trebuie sa lasi redresorul sa-si faca ciclul daca vrei sa o incarce.

Am si eu acelasi redresor si functioneaza un urmatorul fel.

Se pune bateria pe el, bagi in priza, si pe display o sa-ti afiseze ce tensiune ai in momentul respectiv. (nu stiu cat de precisa este masuratoarea)

Ca sa inceapa incarcarea, selectezi programul reprezentat prin simbolul unei motociclete si de aici isi face treaba.

O incarcare corecta o sa dureze vreo 6-8 ore. In acest timp tensiunea urca pana pe la 14.8 Volti (sa nu te sperii, e normal la bateriile de acest tip), dupa care coboara la 13V si se stabilizeaza acolo. Dupa toate astea, redresorul intra singur in modul "intretinere" si daca doresti, poti lasa bateria pe el o perioada lunga de timp, nu este nici o problema.

Abia dupa asta poti spune ca bateria e incarcata.

 

bun asa am facut dupa ce am conectat bateria la acel redresor de la lidl , in prealabil am conectato la unul clasic timp de 10 minute pentru ca era moarta de tot , in fine...am lasato pe redresor pana mi-a dat verde vro 3-4 ore cred ca au fost , am luat bateria aseara si nu am mai montato pe moto , astazi de dimi am mers sa o montez , zic sa o masor , si aveam 12,55 ( masurat cu un aparat din acela de 15 lei de la rusi care nu stiu cat este de bun in masuratoare ) montez si dai sa pornesc , invare ft bine si porneste imediat , apoi am masurat iar la borne cu motorul pornit si aveam 14,3 indiferent de turatie deci cred ca este ok. Multumesc pentru sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cold Cranking Amperes, exact ce spuneam curentul de pornire la 0 grd C, este ok , bine calculat, pentru 8Ah! Ai avut 12, 06V, dar uite ce Icca ai !? Ai grija de acumulator,am tinut un yuasa 6 ani, si am dat motorul cu el...

pa tocmai am scris ca 130 este cca ala, ma asteptam sa imi spui daca este o valoare ok pt o baterie de 8ah, si ma asteptam sa spui ca temperatura etalon este -18 (minus 18) ... dar se pare ca nici tu nu le sti chiar pe toate, de aia se tot ia ala de tine .

» Post actualizat in 10 Feb 2015 15:57

 

Cred ca ai gresit ceva, la tensiunea aia nu-ti invirte o data motorul.

sa sti ca motoreta veche masuram tot cu aparatul ieftin si cand era bateria slaba nici nu invartea, desi parea ca luminile si claxonul mai au curent. Nu ma pricep dar poate decompresorul sau fray-ul percuteaza la o turatie minima, turatie ce la mobra asta se obtine cu numai 12,06V, da am scris bine cifrele de dupa virgula. Ma asteptam ca problema sa vina mai repede de la presiunea pompei de benzina Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salutare.

Am si eu o baterie cu probleme sau...habar n-am asa ca va intreb pe voi.

Am mesterit ceva la mobra si am observat ca nu mai are lichid bateria in ea pana la semne upper/lower,era sub lower cu vreo 2 cm asa ca am golit tot din ea si am pus electrolit nu apa distilata.

Nu stiu daca am procedat corect dar asta e,daca am stricat-o iau alta,pornea si destul de greu mobra in ultimul timp.

Am si un incarcator/redresor sau ce o fi dar e de pe vremea lu'...adica e vechi asa ca am pus-o la incarcat bateria dupa ce am pus electrolit in ea.

Redresorul are un gemulet in care e un grafic cu un ac,care indica nu stiu ce,scrie ca acel ac cand e pe 0 bateria e incarcata,cand am pus-o la incarcat indica 8,graficul e de la zero la 10,acum dupa 2 ore de incarcat indica 4.

Mai este buna de ceva bateria sau pot s-o arunc?Imaginile nu sunt prea clare.

 

 

 

 

Am uitat sa mai spun ca bateria a inceput sa "fiarba" e normal? a inceput sa faca asa in timpul incarcarii.

 

Nu am primit un raspuns asa ca va spun doar ca bateria s-a incarcat acum ramane de vazut daca tine incarcata,nu am cu ce sa masor cat are la borne dar am pus-o pe mobra si am dat cheie si a pornit din prima,unde tin mobra sunt vreo 0 grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pa tocmai am scris ca 130 este cca ala, ma asteptam sa imi spui daca este o valoare ok pt o baterie de 8ah, si ma asteptam sa spui ca temperatura etalon este -18 (minus 18) ... dar se pare ca nici tu nu le sti chiar pe toate, de aia se tot ia ala de tine .

» Post actualizat in 10 Feb 2015 15:57

sa sti ca motoreta veche masuram tot cu aparatul ieftin si cand era bateria slaba nici nu invartea, desi parea ca luminile si claxonul mai au curent. Nu ma pricep dar poate decompresorul sau fray-ul percuteaza la o turatie minima, turatie ce la mobra asta se obtine cu numai 12,06V, da am scris bine cifrele de dupa virgula. Ma asteptam ca problema sa vina mai repede de la presiunea pompei de benzina

Fray-ul de care vorbesti daca este un fel de rulment unisens isi face treaba indiferent de viteza de rotire a electromotorului, dar ca sa stii asta trebuia sa ai unul in mana.

Ps Pentru a mea am facut calculul si i-ar trebui pana in 50A la pornire.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pa tocmai am scris ca 130 este cca ala, ma asteptam sa imi spui daca este o valoare ok pt o baterie de 8ah, si ma asteptam sa spui ca temperatura etalon este -18 (minus 18) ... dar se pare ca nici tu nu le sti chiar pe toate, de aia se tot ia ala de tine .

» Post actualizat in 10 Feb 2015 15:57

sa sti ca motoreta veche masuram tot cu aparatul ieftin si cand era bateria slaba nici nu invartea, desi parea ca luminile si claxonul mai au curent. Nu ma pricep dar poate decompresorul sau fray-ul percuteaza la o turatie minima, turatie ce la mobra asta se obtine cu numai 12,06V, da am scris bine cifrele de dupa virgula. Ma asteptam ca problema sa vina mai repede de la presiunea pompei de benzina

sunt 0 grd F( Fahrenheit), am omis din graba... se mai intampla, daca faci conversia ajungi la -18 grd C

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt 0 grd F( Fahrenheit), am omis din graba... se mai intampla, daca faci conversia ajungi la -18 grd C

Fii atent repeta dupa mine , nu am omis, am gresit din graba ca daca omiteam nu puneam unitatea de masura, hai ca nu-ti ia nimeni capul nu e nevoie sa dai explicatii.

Scuze n-am putut sa ma abtin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc moderatorilor care au intervenit si au sters jignirile aduse de vlad58 la adresa mea..Am raportat si oamenii acestia si-au facut datoria, merita tot respectul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca odata...

o baterie se incarca in aprox 24 ore. asta daca se doreste o treaba ca lumea..

 

asta cu 2 - 3 ore e moarte curata...

 

 

exista incarcatoare exceptionale la preturi ok

nu mai luati pocnitori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca odata...

o baterie se incarca in aprox 24 ore. asta daca se doreste o treaba ca lumea..

 

asta cu 2 - 3 ore e moarte curata...

 

 

exista incarcatoare exceptionale la preturi ok

nu mai luati pocnitori...

pe unii acumulatori scrie clar , ca la prosti : NU!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca odata...

o baterie se incarca in aprox 24 ore. asta daca se doreste o treaba ca lumea..

asta cu 2 - 3 ore e moarte curata...

exista incarcatoare exceptionale la preturi ok

Cand se incarca pe motocicleta(mult mai repede decat 2-3 ore) nu mai moare? Sistemul de incarcare al motocicletei nu e deloc inteligent, nu limiteaza practic deloc curentul de incarcare,si nici nu se decupleaza automat cand bateria e incarcata.

E adevarat ca un incarcator inteligent e mai comod de utilizat si nici nu mai sunt f scumpe, dar in realitate in viata normala a unei baterii ciclurile de incarcare pe redresor sunt practic neglijabile si chiar nu conteaza daca-s facute cu un incarcator inteligent sau altul simplu fara limitare de curent , autodecuplare, float charge si alte minuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se incarca pe motocicleta(mult mai repede decat 2-3 ore) nu mai moare? Sistemul de incarcare al motocicletei nu e deloc inteligent, nu limiteaza practic deloc curentul de incarcare,si nici nu se decupleaza automat cand bateria e incarcata.

E adevarat ca un incarcator inteligent e mai comod de utilizat si nici nu mai sunt f scumpe, dar in realitate in viata normala a unei baterii ciclurile de incarcare pe redresor sunt practic neglijabile si chiar nu conteaza daca-s facute cu un incarcator inteligent sau altul simplu fara limitare de curent , autodecuplare, float charge si alte minuni.

Ai partial dreptate, pe motocicleta pana ajunge la aprox 14v, asta depinzand de regulator, curentul nu este limitat dar pana la aceasta tensiune scade progresiv si bateria isi ia ia cat vrea sa se mentina la acea tensiune, nu se strica, nu fierbe. Redresoarele inteligente incarca bateria (curent limitat sau impulsuri), pe urma scad curentul drastic dar nu la zero si daca tensiunea a scazut sub o anumita valoare incarca din nou, cel putin asa functioneaza al meu cu prag de 14,2v si 12,8v

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se incarca pe motocicleta(mult mai repede decat 2-3 ore) nu mai moare? Sistemul de incarcare al motocicletei nu e deloc inteligent, nu limiteaza practic deloc curentul de incarcare,si nici nu se decupleaza automat cand bateria e incarcata.

E adevarat ca un incarcator inteligent e mai comod de utilizat si nici nu mai sunt f scumpe, dar in realitate in viata normala a unei baterii ciclurile de incarcare pe redresor sunt practic neglijabile si chiar nu conteaza daca-s facute cu un incarcator inteligent sau altul simplu fara limitare de curent , autodecuplare, float charge si alte minuni.

sunt 2 chestii diferite, incarcarea "zilnica " pe masina si cea pe " robot". una e de " mentinere " practic.

pentru reparare/etc se folosesc scule dedicate.

eu vorbesc de cele cu procesor care chiar ..muncesc la bateria aia si nu de "cum incarca un redresor".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer va zic, ma intreb ce faceti cu bateriile de aveti nevoie de incarcatoare ultrainteligente (si eu am unul dar e ca sa fie acolo). Din experienta mea, bateria ti-o omoara doar consumatori gen alarma. Motorul l-am luat cu o panarama JMT care probabil nu era chiar noua, l-am lasat in primul sezon intr-un depozit neincalzit si in primavara am pornit-o fara smecherii (dupa vreun minut de dat la demaror, atentie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa fie iar la LIDL redresoare, la vreo 70 de lei parca Eu am unul de vreo 3 ani si sunt multumit de el. L-am folosit la masina, moto si chiar odata la bateriile de la UPS.

Bateria de motor e o pocnitoare de Volton de 8Ah, am primit-o noua cu motorul, are 3 ani si merge destul de bine. Iarna a pus un led pe ea (din ala "licuritor") si de obicei prin Februarie o bag pe redresor odata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...