Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

 

ce am subliniat in citat e o aberatie

 

Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate.

Capacitatea bateriei se masoara in Ah

Bogdaneeeeee, tu'i ceapa ma-si de putere. Cine da puterea intr-un acumulator? caci vorbim de acumulator nicidecum de baterie, care e cu totul altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

ce am subliniat in citat e o aberatie

 

Nu exista baterie "mai puternica". Doar de capacitate mai mare, poate.

Capacitatea bateriei se masoara in Ah (amper ora) si 1Ah reprezinta capacitatea unei baterii care poate genera curent de 1A timp de 1h sau oricare combinatie 2A timp de 30min, 4A timp de 15 min, 6A timp de 10 min si tot asa. De ex. o baterie de motocicleta de 12Ah poate genera un curent de 12A timp de 1 ora sau un curecnt de 120A timp de 6min.

 

Pe o motocicleta/masina cel mai mare consumator este electromotorul, care are nevoie de un curent foarte mare pentru a roti motorul.

 

Cand vrei sa adaugi consumatori in plus pe motocicleta trebuie sa te uiti la puterea generatorului si nu la baterie. In ecuatia asta bateria e fix-pwla, bateria e doar un dispozitiv de stocare temporara a energiei electrice.

Daca generatorul motocicletei produce 120W inseamna ca poti sa ai consumatori pe motocicleta de maxim 120W si nu mai multi.

Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei.

 

De obicei bateria se dimensioneaza dupa forta necesara invartirii motorului la pornire, ai un motor mare si greu de invartit, agregatul respectiv va fi dotat cu o baterie de capacitate mare care poate genera un curent mare pentru o perioada mare.

 

------------------

 

Si ca sa raspund si on-topic.

 

Si gelul e tot electrolit. Deci intrebarea e incorect formulata. In baterie zeama respectiva fie ea sub forma de lichid sau de gel tot acid sulfuric este. Tot electrolit.

 

Si sa raspund, da, cele cu electrolit sub forma de gel, mai pe scurt cele cu gel sunt mai bune.

Sa vorbim romaneste baterie cu capacitate mai mare inseamna o incarcare slaba daca nu schimbi si releul. Pui o baterie cu capacitate mai mere trebuie sa reduci consumatorii( deoarece consuma mai mult din energia alternatorului). Ecuatia este in felul urmator puterea alternatorului( dinamului ) sa fie mai mare decat consumul total altfel se descarca bateria. Daca ai baterie cu acid si schimbi pe gel obligatoriu trebuie sa schimbi si releul de incarcare deoarece are o alta diagrama de incarcare si poti avea surprize gen viata foarte scurta a bateriei s-au incarcare nesatisfacatoare. Cel mai bine este sa folosesti bateria indicata de constructor. Daca ai motorul cu probleme la pornire atunci normal ca porneste mai bine cu baterie cu capacitatea mai mare.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ai zis o mare prostie, electromotorul consuma aproape de 120A cand roteste motorul.

Inmulteste cu 12V si o sa obtii 1440W, adica 1,44kW. Nici un consumator de pe motoreta nu suge atat. :)

 

 

pai: cand am avut bateria putin slabita,motorul pornea fara probleme,invartea electromotorul fara greturi,si daca faceam asta de 10 ori consecutiv

cu motorul pornit, aprindeam xenonul,de regula se aprindea, dar daca il stingeam si incercam sa l pornesc iar nu mai vroia. de ce?

dupa ce am pus baterie noua nu am mai avut probleme de genul

Editat de kevin77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

bateria putin slabita,

Bingo.

Am xenon pe transplant. dupa masuratori ale tensiunii, sa dovedit caci cu xenon, incarca si la ralanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa vorbim romaneste baterie cu capacitate mai mare inseamna o incarcare slaba daca nu schimbi si releul. Pui o baterie cu capacitate mai mere trebuie sa reduci consumatorii( deoarece consuma mai mult din energia alternatorului). Ecuatia este in felul urmator puterea alternatorului( dinamului ) sa fie mai mare decat consumul total altfel se descarca bateria. Daca ai baterie cu acid si schimbi pe gel obligatoriu trebuie sa schimbi si releul de incarcare deoarece are o alta diagrama de incarcare si poti avea surprize gen viata foarte scurta a bateriei s-au incarcare nesatisfacatoare. Cel mai bine este sa folosesti bateria indicata de constructor. Daca ai motorul cu probleme la pornire atunci normal ca porneste mai bine cu baterie cu capacitatea mai mare.

Numai bine

Povesti. Bateria e ca un rezervor. Nu consuma mai mult curent, doar cand o descarci mai mult, adica in situatiile in care n-ar mai fi pornit cu bateria mai mica, atunci pune alternatorul la munca sa o incarce la maxim. Nu strica nimic daca are capacitate mai mare. In plus bateriile de capacitate mai mare dau si un curent mai mare la pornire. La motociclete nu prea are rost capacitate mai mare ca nu ai ce consumatori in plus sa pui care sa functioneze cu motorul oprit si nici spatiul nu permite baterie mai mare. La masini e de preferat o capacitate putin mai mare daca adaugi muzica si alte electronice prin masina, sa nu ai surprize dupa ce asculti o ora muzica cu motorul oprit sa nu mai porneasca motorul. Eu intotdeauna am pus la masini baterii putin mai mari decat ce a pus fabrica. 62Ah in loc de 55, 60 in loc de 50...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


eu stiam sigur ca dupa ce pornesti motorul energia de la alternator este stocata-egalizata in baterie si de acolo distribuita sistemului electric.

Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei.

 

 



------------------

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Povesti. Bateria e ca un rezervor. Nu consuma mai mult curent, doar cand o descarci mai mult, adica in situatiile in care n-ar mai fi pornit cu bateria mai mica, atunci pune alternatorul la munca sa o incarce la maxim. Nu strica nimic daca are capacitate mai mare. In plus bateriile de capacitate mai mare dau si un curent mai mare la pornire. La motociclete nu prea are rost capacitate mai mare ca nu ai ce consumatori in plus sa pui care sa functioneze cu motorul oprit si nici spatiul nu permite baterie mai mare. La masini e de preferat o capacitate putin mai mare daca adaugi muzica si alte electronice prin masina, sa nu ai surprize dupa ce asculti o ora muzica cu motorul oprit sa nu mai porneasca motorul. Eu intotdeauna am pus la masini baterii putin mai mari decat ce a pus fabrica. 62Ah in loc de 55, 60 in loc de 50...

Corect, acelasi principiu si moto.

 

 

eu stiam sigur ca dupa ce pornesti motorul energia de la alternator este stocata-egalizata in baterie si de acolo distribuita sistemului electric.

Nu neaparat, sunt si motorete care pot sa functioneze si fara baterie ex DR 650 rs, cu toate ca are acum de 5 Ah, pot functiona si fara dar nu ai semnale si lumini de far.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e foarte simplu: "bateria" care de fapt e acumulator te ajuta DOAR LA PORNIRE,atunci ea isi merita banii,in rest,cum s-a mai zis mai sus,este doar un consumator .

eu am pe Hornet-ul de 900 acumulator de 6 amperi si functioneaza fara a-mi face probleme si din cate stiu eu,este recomandat pana la 9 amperi dar genul asta de accumultaor de amperaj mai mare,pt mine este scump si prefer 6 amperi care si-au facut treaba cu brio.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se fac mici confuzii:

Amper ora = capacitate

Amper = curent

CCA = curent de descarcare la rece. Cu cat o baterie e capabila sa descarce mai multi amperi, e si mai puternica (nu si mai durabila) ;)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa va dau un avantaj racing asa: pus paterie MAI MARREEEE (dah fazer) pe ktm 525 exc... pornirea brici, dezavantaj greutatea dar asta se poate aranja cu o baterie pe celule de litiu(muuult mai usoara si mai puternica la dimensiunile alea http://www.ballisticparts.com/ )

deci sarit de la 5Ah la 14Ah :D

 

cazul practic(sau necazul) : intrat cu motoreta in rau, lovit bolovan>>>> poc baitza, cu tot cu motoreta si sampon in cap. buuuunn, ridicat trotinta da sub apa, jbaf treapta 2, tras decompreso si iesit pe mal ELECTRIC, ADICA PE BATERIE. inca 20-30 secunde de ventilat motorul, stors filtru de aer, buton si back on the race. timp econimisit 15-20minute ceea ce in conditii de concurs inseamna ENORM!

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa dau un exemplu:

eu particip si la unele competitii de car-audio pe categoria de SPL...si una peste alta sistemele consuma foarte mult,al meu in configuratia pe care o am i-ar trebui cam 300 de amperi ora si cam 3000 de amperi instant pentru maxim 4-5 secunde.acumulatorii dedicati car-audio sunt ideali pentru folosirea la utilaje grele pentru ca debiteaza un curent instant foarte mare.Deci ideea de baza este ca,un acumulator trebuie sa fie potent la pornire in cazul nostru,pt ca atunci el este solicitat la maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar muzica o pui cu motorul oprit, de-aia ai nevoie de capacitate mare.

 

 

Bogdaneeeeee, tu'i ceapa ma-si de putere. Cine da puterea intr-un acumulator? caci vorbim de acumulator nicidecum de baterie, care e cu totul altceva.

 

Baterie sau acumulator e tot aia. Denumirea de baterie e forma scurta de la "baterie de acumulatori".

Acum, bateria sau acumuatorul sunt de doua feluri: de unica folosinta sau reincarcabile.

Noi, romanii am preluat termenii, mai ales la telefoane mobile si aparate foto dar nu la masini de "baterie" pentru cele pe care le-arunci dupa ce se descarca si "acumulator" pentru cele reincarcabile.

Baterii de acumulatoare sunt toate, fie reincarcabile sau nu.

La masini vorbim de baterii reincarcabile.

Deci pot sa-i spun cum vreau eu - baterie, acumulator, etc. :peace:

 

Legat de putere - da, puterea e produsul dintre tensiune si curent si cum o baterie de capacitate mai mare poate genera un curent instantaneu mai mare putem zice ca o baterie cu capacitate mai mare poate genera o putere electrica mai mare pe o anumita perioada (scurta) de timp.

Dar relatia nu este una direct proportionala intre capacitate si putere asa ca nu putem zice ca o baterie de capacitate mai mare este mai puternica.

O baterie de capacitate mai mare poate genera aceeasi putere maxima ca si una de capacitate mai mica dar pe o perioada mai lunga de timp, atat.

 

Pe intelesul tuturor, o baterie de capacitate mai mare iti da putere pe o perioada mai lunga de timp.

De exemplu, cum spunea amicul pasionat de scule audio in masina. Da, pui o baterie de capacitate mai mare sau chiar doua legate in paralel daca ai nevoie de consum mare de curent pe o perioada scurta.

 

Esti cu motorul pornit la masina, vrei sa dai un bass sa spargi geamurile, ampurile o sa-i consume din baterie iar alternatorul va incepe sa incarce bateria.

Dar daca o sa tii muzica tare incat puterea consumata e mai mare decat cea produsa de alternator in scurt timp o sa descarci bateria chiar cu motorul pornit.



 

 

pai: cand am avut bateria putin slabita,motorul pornea fara probleme,invartea electromotorul fara greturi,si daca faceam asta de 10 ori consecutiv

cu motorul pornit, aprindeam xenonul,de regula se aprindea, dar daca il stingeam si incercam sa l pornesc iar nu mai vroia. de ce?

dupa ce am pus baterie noua nu am mai avut probleme de genul

 

Nu stiu exact cum functioneaza instalatia de xenon dar probabil are un anumit prag al tensiunii cu care este alimentata pana la care functioneaza.

O baterie buna si incarcata genereaza o tensiune de 12,8V pe o perioada lunga (in functie de consumatori) pe cand una care este pe moarte, desi in prima faza are 12,4 12,5 V, imediat ce este conectata la un consumator acea tensiune scade brusc undeva sub 10V.

Ei, pe electomotorul (starterul) motocicletei putin il intereseaza ca tensiunea a scazut de la 12,8 la 10V atat timp cat se alimenteaza cu curentul necesar incat sa se invarta, dar instalatia de xenon fiind electronica e mai sensibila. Probabil bobina aceea (balastul) nu mai amorseaza la o tensiune scazuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar relatia nu este una direct proportionala intre capacitate si putere asa ca nu putem zice ca o baterie de capacitate mai mare este mai puternica.

O baterie de capacitate mai mare poate genera aceeasi putere maxima ca si una de capacitate mai mica dar pe o perioada mai lunga de timp, atat.

 

De regula, cele cu capacitate mai mare pot da un curent mai mare, deci au putere mai mare. Acum, un model de 50Ah de la o marca poate produce un curent maxim de 500A, iar alt model de 60Ah poate produce un curent maxim de 400A, dar daca te uiti la specificatiile unui anumit tip, curentul maxim creste odata cu capacitatea.

http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriile-rombat/baterii-de-pornire/premier

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Povesti. Bateria e ca un rezervor. Nu consuma mai mult curent, doar cand o descarci mai mult, adica in situatiile in care n-ar mai fi pornit cu bateria mai mica, atunci pune alternatorul la munca sa o incarce la maxim. Nu strica nimic daca are capacitate mai mare. In plus bateriile de capacitate mai mare dau si un curent mai mare la pornire. La motociclete nu prea are rost capacitate mai mare ca nu ai ce consumatori in plus sa pui care sa functioneze cu motorul oprit si nici spatiul nu permite baterie mai mare. La masini e de preferat o capacitate putin mai mare daca adaugi muzica si alte electronice prin masina, sa nu ai surprize dupa ce asculti o ora muzica cu motorul oprit sa nu mai porneasca motorul. Eu intotdeauna am pus la masini baterii putin mai mari decat ce a pus fabrica. 62Ah in loc de 55, 60 in loc de 50...

Ai perfecta dreptate in loc de 55A/h 62 A/h este Ok insa diferenta este mica( Insa nu primesti garantia) dar sa afirmi ca un acumulator cu capacitate mai mare nu necesita un curent de incarcare mai mare ? inseamna ca ai o mica probleme.

An nou fericit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e neaparat asa, curentul de incarcare nu creste odata cu capacitatea, mai ales cand acel curent e limitat la generator. O baterie de capacitate mai mare se incarca intr-o perioada mai lunga de timp, atata tot. In plus, in conditii normale nu vei descarca niciodata o baterie incat sa trebuiasca sa o incarci de la 0 la full. Dar cum ziceam, curentul de incarcare e limitat din generator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai perfecta dreptate in loc de 55A/h 62 A/h este Ok insa diferenta este mica( Insa nu primesti garantia) dar sa afirmi ca un acumulator cu capacitate mai mare nu necesita un curent de incarcare mai mare ? inseamna ca ai o mica probleme.

An nou fericit

 

Am pus la masini doar baterii de capacitate mai mare si intotdeauna am primit garantia in urma verificarii incarcarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai perfecta dreptate in loc de 55A/h 62 A/h este Ok insa diferenta este mica( Insa nu primesti garantia) dar sa afirmi ca un acumulator cu capacitate mai mare nu necesita un curent de incarcare mai mare ? inseamna ca ai o mica probleme.

 

:lies:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia e teoretica si sterila, in practica la motocicletele recente spatiul nu iti permite sa pui baterie mai mare, iar la cele din anii 90 o baterie echivalenta pe gel costa dublu fata de una standard cu intretinere. Daca pui baterie mai mare, sau xenon/alarma/mansoane incalzite/etc pierzi garantia, in plus ti se dubleaza sansele sa ai probleme de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e neaparat asa, curentul de incarcare nu creste odata cu capacitatea, mai ales cand acel curent e limitat la generator. O baterie de capacitate mai mare se incarca intr-o perioada mai lunga de timp, atata tot. In plus, in conditii normale nu vei descarca niciodata o baterie incat sa trebuiasca sa o incarci de la 0 la full. Dar cum ziceam, curentul de incarcare e limitat din generator.

Daca este un regulatorfoarte bun atunci nu creste curentul de incarcare corect dupa cum zici creste timpul de incarcare deci este suprasolocitat generatorul. Curentul de incarcare nu este limitat de generator ci de releul regulator ( dar fie cum zici tu ca n-am chef de cearta)

An nou fericit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul de incarcare este alcaruit din doua circuite: redresor trifazat si regulator de tensiune. Redresorul este o punte trifazata diode iar regulatorul este un chopper de tensiune. Asadar nu exista circuit de limitare a curentului de incarcare!Bateria absoarbe un curent variabil in functie de stareade incarcare a acesteia dar incarcarea se face la tensiune constanta 14V.

Concluzia este: baterie cu capacitate mai mare deci curent de incarcare mai mare.Releul de incarcare se va praji primul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumi 1Ah din baterie cand pornesti, alternatorul incarca inapoi 1Ah in urmatoarele minute sa reincarce ce s-a consumat din baterie. Nu conteaza ca bateria are 8 sau 10 Ah. De ce sa se prajeasca releul daca are capacitate mai mare bateria?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumi 1Ah din baterie cand pornesti, alternatorul incarca inapoi 1Ah in urmatoarele minute sa reincarce ce s-a consumat din baterie. Nu conteaza ca bateria are 8 sau 10 Ah. De ce sa se prajeasca releul daca are capacitate mai mare bateria?

Logica ta este simplista, dar gandeste-te ca la pornire electromotorul are un varf de curent absorbit de pana la 600 A! Acesta este suportat de catre baterie de fiecare data cand pornesti si o lasa fara energie, in timp. Ea se va reincarca solicitand releul de incarcare la maxim.

 

rly? dupa atat timp tu mai pui la indoiala adevarurile supreme ejectate de alexen? se strica regulatorul pentru ca asa spune el !!!!

Vad ca in loc sa argumentezi iti place sa jignesti ca looozar :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

600A timp de 3 secunde sa zicem, desi un motor pus la punct porneste in prima secunda, inseamna 600 * 3/3600 adica 0.5Ah. 600A trage un electromotor pe o masina diesel cu motor maricel, nici vorba de asa curenti la o motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...