BikerXX Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 (editat) Ai zis o mare prostie, electromotorul consuma aproape de 120A cand roteste motorul. Inmulteste cu 12V si o sa obtii 1440W, adica 1,44kW. Nici un consumator de pe motoreta nu suge atat. pai: cand am avut bateria putin slabita,motorul pornea fara probleme,invartea electromotorul fara greturi,si daca faceam asta de 10 ori consecutiv cu motorul pornit, aprindeam xenonul,de regula se aprindea, dar daca il stingeam si incercam sa l pornesc iar nu mai vroia. de ce? dupa ce am pus baterie noua nu am mai avut probleme de genul Editat Decembrie 28, 2012 de kevin77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 bateria putin slabita, Bingo. Am xenon pe transplant. dupa masuratori ale tensiunii, sa dovedit caci cu xenon, incarca si la ralanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 Sa vorbim romaneste baterie cu capacitate mai mare inseamna o incarcare slaba daca nu schimbi si releul. Pui o baterie cu capacitate mai mere trebuie sa reduci consumatorii( deoarece consuma mai mult din energia alternatorului). Ecuatia este in felul urmator puterea alternatorului( dinamului ) sa fie mai mare decat consumul total altfel se descarca bateria. Daca ai baterie cu acid si schimbi pe gel obligatoriu trebuie sa schimbi si releul de incarcare deoarece are o alta diagrama de incarcare si poti avea surprize gen viata foarte scurta a bateriei s-au incarcare nesatisfacatoare. Cel mai bine este sa folosesti bateria indicata de constructor. Daca ai motorul cu probleme la pornire atunci normal ca porneste mai bine cu baterie cu capacitatea mai mare. Numai bine Povesti. Bateria e ca un rezervor. Nu consuma mai mult curent, doar cand o descarci mai mult, adica in situatiile in care n-ar mai fi pornit cu bateria mai mica, atunci pune alternatorul la munca sa o incarce la maxim. Nu strica nimic daca are capacitate mai mare. In plus bateriile de capacitate mai mare dau si un curent mai mare la pornire. La motociclete nu prea are rost capacitate mai mare ca nu ai ce consumatori in plus sa pui care sa functioneze cu motorul oprit si nici spatiul nu permite baterie mai mare. La masini e de preferat o capacitate putin mai mare daca adaugi muzica si alte electronice prin masina, sa nu ai surprize dupa ce asculti o ora muzica cu motorul oprit sa nu mai porneasca motorul. Eu intotdeauna am pus la masini baterii putin mai mari decat ce a pus fabrica. 62Ah in loc de 55, 60 in loc de 50... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 eu stiam sigur ca dupa ce pornesti motorul energia de la alternator este stocata-egalizata in baterie si de acolo distribuita sistemului electric. Bateria are rol doar la pornire, invarte electromotorul, apoi devine un consumator ca oricare altul. In timpul functionarii motorului toti consumatorii se alimenteaza din generatorul electric al acestuia, fie el alternator sau magnetou. Nu are nici o legatura numarul de consumatori de motocicleta cu capacitatea bateriei. ------------------ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 28, 2012 Share Postat Decembrie 28, 2012 Povesti. Bateria e ca un rezervor. Nu consuma mai mult curent, doar cand o descarci mai mult, adica in situatiile in care n-ar mai fi pornit cu bateria mai mica, atunci pune alternatorul la munca sa o incarce la maxim. Nu strica nimic daca are capacitate mai mare. In plus bateriile de capacitate mai mare dau si un curent mai mare la pornire. La motociclete nu prea are rost capacitate mai mare ca nu ai ce consumatori in plus sa pui care sa functioneze cu motorul oprit si nici spatiul nu permite baterie mai mare. La masini e de preferat o capacitate putin mai mare daca adaugi muzica si alte electronice prin masina, sa nu ai surprize dupa ce asculti o ora muzica cu motorul oprit sa nu mai porneasca motorul. Eu intotdeauna am pus la masini baterii putin mai mari decat ce a pus fabrica. 62Ah in loc de 55, 60 in loc de 50... Corect, acelasi principiu si moto. eu stiam sigur ca dupa ce pornesti motorul energia de la alternator este stocata-egalizata in baterie si de acolo distribuita sistemului electric. Nu neaparat, sunt si motorete care pot sa functioneze si fara baterie ex DR 650 rs, cu toate ca are acum de 5 Ah, pot functiona si fara dar nu ai semnale si lumini de far. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuning Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 e foarte simplu: "bateria" care de fapt e acumulator te ajuta DOAR LA PORNIRE,atunci ea isi merita banii,in rest,cum s-a mai zis mai sus,este doar un consumator . eu am pe Hornet-ul de 900 acumulator de 6 amperi si functioneaza fara a-mi face probleme si din cate stiu eu,este recomandat pana la 9 amperi dar genul asta de accumultaor de amperaj mai mare,pt mine este scump si prefer 6 amperi care si-au facut treaba cu brio. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 (editat) Se fac mici confuzii: Amper ora = capacitate Amper = curent CCA = curent de descarcare la rece. Cu cat o baterie e capabila sa descarce mai multi amperi, e si mai puternica (nu si mai durabila) Editat Decembrie 29, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 (editat) hai sa va dau un avantaj racing asa: pus paterie MAI MARREEEE (dah fazer) pe ktm 525 exc... pornirea brici, dezavantaj greutatea dar asta se poate aranja cu o baterie pe celule de litiu(muuult mai usoara si mai puternica la dimensiunile alea http://www.ballisticparts.com/ ) deci sarit de la 5Ah la 14Ah cazul practic(sau necazul) : intrat cu motoreta in rau, lovit bolovan>>>> poc baitza, cu tot cu motoreta si sampon in cap. buuuunn, ridicat trotinta da sub apa, jbaf treapta 2, tras decompreso si iesit pe mal ELECTRIC, ADICA PE BATERIE. inca 20-30 secunde de ventilat motorul, stors filtru de aer, buton si back on the race. timp econimisit 15-20minute ceea ce in conditii de concurs inseamna ENORM! Editat Decembrie 29, 2012 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuning Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Sa dau un exemplu: eu particip si la unele competitii de car-audio pe categoria de SPL...si una peste alta sistemele consuma foarte mult,al meu in configuratia pe care o am i-ar trebui cam 300 de amperi ora si cam 3000 de amperi instant pentru maxim 4-5 secunde.acumulatorii dedicati car-audio sunt ideali pentru folosirea la utilaje grele pentru ca debiteaza un curent instant foarte mare.Deci ideea de baza este ca,un acumulator trebuie sa fie potent la pornire in cazul nostru,pt ca atunci el este solicitat la maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Da, dar muzica o pui cu motorul oprit, de-aia ai nevoie de capacitate mare. Bogdaneeeeee, tu'i ceapa ma-si de putere. Cine da puterea intr-un acumulator? caci vorbim de acumulator nicidecum de baterie, care e cu totul altceva. Baterie sau acumulator e tot aia. Denumirea de baterie e forma scurta de la "baterie de acumulatori". Acum, bateria sau acumuatorul sunt de doua feluri: de unica folosinta sau reincarcabile. Noi, romanii am preluat termenii, mai ales la telefoane mobile si aparate foto dar nu la masini de "baterie" pentru cele pe care le-arunci dupa ce se descarca si "acumulator" pentru cele reincarcabile. Baterii de acumulatoare sunt toate, fie reincarcabile sau nu. La masini vorbim de baterii reincarcabile. Deci pot sa-i spun cum vreau eu - baterie, acumulator, etc. Legat de putere - da, puterea e produsul dintre tensiune si curent si cum o baterie de capacitate mai mare poate genera un curent instantaneu mai mare putem zice ca o baterie cu capacitate mai mare poate genera o putere electrica mai mare pe o anumita perioada (scurta) de timp. Dar relatia nu este una direct proportionala intre capacitate si putere asa ca nu putem zice ca o baterie de capacitate mai mare este mai puternica. O baterie de capacitate mai mare poate genera aceeasi putere maxima ca si una de capacitate mai mica dar pe o perioada mai lunga de timp, atat. Pe intelesul tuturor, o baterie de capacitate mai mare iti da putere pe o perioada mai lunga de timp. De exemplu, cum spunea amicul pasionat de scule audio in masina. Da, pui o baterie de capacitate mai mare sau chiar doua legate in paralel daca ai nevoie de consum mare de curent pe o perioada scurta. Esti cu motorul pornit la masina, vrei sa dai un bass sa spargi geamurile, ampurile o sa-i consume din baterie iar alternatorul va incepe sa incarce bateria. Dar daca o sa tii muzica tare incat puterea consumata e mai mare decat cea produsa de alternator in scurt timp o sa descarci bateria chiar cu motorul pornit. pai: cand am avut bateria putin slabita,motorul pornea fara probleme,invartea electromotorul fara greturi,si daca faceam asta de 10 ori consecutiv cu motorul pornit, aprindeam xenonul,de regula se aprindea, dar daca il stingeam si incercam sa l pornesc iar nu mai vroia. de ce? dupa ce am pus baterie noua nu am mai avut probleme de genul Nu stiu exact cum functioneaza instalatia de xenon dar probabil are un anumit prag al tensiunii cu care este alimentata pana la care functioneaza. O baterie buna si incarcata genereaza o tensiune de 12,8V pe o perioada lunga (in functie de consumatori) pe cand una care este pe moarte, desi in prima faza are 12,4 12,5 V, imediat ce este conectata la un consumator acea tensiune scade brusc undeva sub 10V. Ei, pe electomotorul (starterul) motocicletei putin il intereseaza ca tensiunea a scazut de la 12,8 la 10V atat timp cat se alimenteaza cu curentul necesar incat sa se invarta, dar instalatia de xenon fiind electronica e mai sensibila. Probabil bobina aceea (balastul) nu mai amorseaza la o tensiune scazuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Dar relatia nu este una direct proportionala intre capacitate si putere asa ca nu putem zice ca o baterie de capacitate mai mare este mai puternica. O baterie de capacitate mai mare poate genera aceeasi putere maxima ca si una de capacitate mai mica dar pe o perioada mai lunga de timp, atat. De regula, cele cu capacitate mai mare pot da un curent mai mare, deci au putere mai mare. Acum, un model de 50Ah de la o marca poate produce un curent maxim de 500A, iar alt model de 60Ah poate produce un curent maxim de 400A, dar daca te uiti la specificatiile unui anumit tip, curentul maxim creste odata cu capacitatea. http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriile-rombat/baterii-de-pornire/premier Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Povesti. Bateria e ca un rezervor. Nu consuma mai mult curent, doar cand o descarci mai mult, adica in situatiile in care n-ar mai fi pornit cu bateria mai mica, atunci pune alternatorul la munca sa o incarce la maxim. Nu strica nimic daca are capacitate mai mare. In plus bateriile de capacitate mai mare dau si un curent mai mare la pornire. La motociclete nu prea are rost capacitate mai mare ca nu ai ce consumatori in plus sa pui care sa functioneze cu motorul oprit si nici spatiul nu permite baterie mai mare. La masini e de preferat o capacitate putin mai mare daca adaugi muzica si alte electronice prin masina, sa nu ai surprize dupa ce asculti o ora muzica cu motorul oprit sa nu mai porneasca motorul. Eu intotdeauna am pus la masini baterii putin mai mari decat ce a pus fabrica. 62Ah in loc de 55, 60 in loc de 50... Ai perfecta dreptate in loc de 55A/h 62 A/h este Ok insa diferenta este mica( Insa nu primesti garantia) dar sa afirmi ca un acumulator cu capacitate mai mare nu necesita un curent de incarcare mai mare ? inseamna ca ai o mica probleme. An nou fericit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Nu e neaparat asa, curentul de incarcare nu creste odata cu capacitatea, mai ales cand acel curent e limitat la generator. O baterie de capacitate mai mare se incarca intr-o perioada mai lunga de timp, atata tot. In plus, in conditii normale nu vei descarca niciodata o baterie incat sa trebuiasca sa o incarci de la 0 la full. Dar cum ziceam, curentul de incarcare e limitat din generator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Ai perfecta dreptate in loc de 55A/h 62 A/h este Ok insa diferenta este mica( Insa nu primesti garantia) dar sa afirmi ca un acumulator cu capacitate mai mare nu necesita un curent de incarcare mai mare ? inseamna ca ai o mica probleme. An nou fericit Am pus la masini doar baterii de capacitate mai mare si intotdeauna am primit garantia in urma verificarii incarcarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Ai perfecta dreptate in loc de 55A/h 62 A/h este Ok insa diferenta este mica( Insa nu primesti garantia) dar sa afirmi ca un acumulator cu capacitate mai mare nu necesita un curent de incarcare mai mare ? inseamna ca ai o mica probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Discutia e teoretica si sterila, in practica la motocicletele recente spatiul nu iti permite sa pui baterie mai mare, iar la cele din anii 90 o baterie echivalenta pe gel costa dublu fata de una standard cu intretinere. Daca pui baterie mai mare, sau xenon/alarma/mansoane incalzite/etc pierzi garantia, in plus ti se dubleaza sansele sa ai probleme de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Discutia e teoretica si sterila,..................................................... in plus ti se dubleaza sansele sa ai probleme de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Nu e neaparat asa, curentul de incarcare nu creste odata cu capacitatea, mai ales cand acel curent e limitat la generator. O baterie de capacitate mai mare se incarca intr-o perioada mai lunga de timp, atata tot. In plus, in conditii normale nu vei descarca niciodata o baterie incat sa trebuiasca sa o incarci de la 0 la full. Dar cum ziceam, curentul de incarcare e limitat din generator. Daca este un regulatorfoarte bun atunci nu creste curentul de incarcare corect dupa cum zici creste timpul de incarcare deci este suprasolocitat generatorul. Curentul de incarcare nu este limitat de generator ci de releul regulator ( dar fie cum zici tu ca n-am chef de cearta) An nou fericit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Releul de incarcare este alcaruit din doua circuite: redresor trifazat si regulator de tensiune. Redresorul este o punte trifazata diode iar regulatorul este un chopper de tensiune. Asadar nu exista circuit de limitare a curentului de incarcare!Bateria absoarbe un curent variabil in functie de stareade incarcare a acesteia dar incarcarea se face la tensiune constanta 14V. Concluzia este: baterie cu capacitate mai mare deci curent de incarcare mai mare.Releul de incarcare se va praji primul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Consumi 1Ah din baterie cand pornesti, alternatorul incarca inapoi 1Ah in urmatoarele minute sa reincarce ce s-a consumat din baterie. Nu conteaza ca bateria are 8 sau 10 Ah. De ce sa se prajeasca releul daca are capacitate mai mare bateria? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Consumi 1Ah din baterie cand pornesti, alternatorul incarca inapoi 1Ah in urmatoarele minute sa reincarce ce s-a consumat din baterie. Nu conteaza ca bateria are 8 sau 10 Ah. De ce sa se prajeasca releul daca are capacitate mai mare bateria? Logica ta este simplista, dar gandeste-te ca la pornire electromotorul are un varf de curent absorbit de pana la 600 A! Acesta este suportat de catre baterie de fiecare data cand pornesti si o lasa fara energie, in timp. Ea se va reincarca solicitand releul de incarcare la maxim. rly? dupa atat timp tu mai pui la indoiala adevarurile supreme ejectate de alexen? se strica regulatorul pentru ca asa spune el !!!! Vad ca in loc sa argumentezi iti place sa jignesti ca looozar ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Curent mai mare decat curentul maxim pe care poate sa-l dea alternatorul, nu poate sa-l dea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 600A timp de 3 secunde sa zicem, desi un motor pus la punct porneste in prima secunda, inseamna 600 * 3/3600 adica 0.5Ah. 600A trage un electromotor pe o masina diesel cu motor maricel, nici vorba de asa curenti la o motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Ma refeream la incarcare - alternator + punte redresoare. Sper ca am inteles bine desi nu se prea mai intelege nimic din ce se discuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Decembrie 31, 2012 Share Postat Decembrie 31, 2012 (editat) Interesanta dar divergenta discutia cu amperii, incaracare, standby, consumatori suplimentari - nu prea am inteles mare lucru. Eu am baterie cu gel si de cand i-am pus alarma nu prea mai porneste daca sta nefolosita 2 zile, poate e pe duca. Pe langa cele enuntate mai sunt si baterii cu litium. Am gasit aici o discutie pe aceeasi tema. O sa revin sa vad daca ajungeti la un consens. Editat Decembrie 31, 2012 de lostheaven Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.