B.B. Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Nu e neaparat asa, curentul de incarcare nu creste odata cu capacitatea, mai ales cand acel curent e limitat la generator. O baterie de capacitate mai mare se incarca intr-o perioada mai lunga de timp, atata tot. In plus, in conditii normale nu vei descarca niciodata o baterie incat sa trebuiasca sa o incarci de la 0 la full. Dar cum ziceam, curentul de incarcare e limitat din generator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Ai perfecta dreptate in loc de 55A/h 62 A/h este Ok insa diferenta este mica( Insa nu primesti garantia) dar sa afirmi ca un acumulator cu capacitate mai mare nu necesita un curent de incarcare mai mare ? inseamna ca ai o mica probleme. An nou fericit Am pus la masini doar baterii de capacitate mai mare si intotdeauna am primit garantia in urma verificarii incarcarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Ai perfecta dreptate in loc de 55A/h 62 A/h este Ok insa diferenta este mica( Insa nu primesti garantia) dar sa afirmi ca un acumulator cu capacitate mai mare nu necesita un curent de incarcare mai mare ? inseamna ca ai o mica probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Discutia e teoretica si sterila, in practica la motocicletele recente spatiul nu iti permite sa pui baterie mai mare, iar la cele din anii 90 o baterie echivalenta pe gel costa dublu fata de una standard cu intretinere. Daca pui baterie mai mare, sau xenon/alarma/mansoane incalzite/etc pierzi garantia, in plus ti se dubleaza sansele sa ai probleme de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Discutia e teoretica si sterila,..................................................... in plus ti se dubleaza sansele sa ai probleme de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Nu e neaparat asa, curentul de incarcare nu creste odata cu capacitatea, mai ales cand acel curent e limitat la generator. O baterie de capacitate mai mare se incarca intr-o perioada mai lunga de timp, atata tot. In plus, in conditii normale nu vei descarca niciodata o baterie incat sa trebuiasca sa o incarci de la 0 la full. Dar cum ziceam, curentul de incarcare e limitat din generator. Daca este un regulatorfoarte bun atunci nu creste curentul de incarcare corect dupa cum zici creste timpul de incarcare deci este suprasolocitat generatorul. Curentul de incarcare nu este limitat de generator ci de releul regulator ( dar fie cum zici tu ca n-am chef de cearta) An nou fericit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Releul de incarcare este alcaruit din doua circuite: redresor trifazat si regulator de tensiune. Redresorul este o punte trifazata diode iar regulatorul este un chopper de tensiune. Asadar nu exista circuit de limitare a curentului de incarcare!Bateria absoarbe un curent variabil in functie de stareade incarcare a acesteia dar incarcarea se face la tensiune constanta 14V. Concluzia este: baterie cu capacitate mai mare deci curent de incarcare mai mare.Releul de incarcare se va praji primul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Consumi 1Ah din baterie cand pornesti, alternatorul incarca inapoi 1Ah in urmatoarele minute sa reincarce ce s-a consumat din baterie. Nu conteaza ca bateria are 8 sau 10 Ah. De ce sa se prajeasca releul daca are capacitate mai mare bateria? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Consumi 1Ah din baterie cand pornesti, alternatorul incarca inapoi 1Ah in urmatoarele minute sa reincarce ce s-a consumat din baterie. Nu conteaza ca bateria are 8 sau 10 Ah. De ce sa se prajeasca releul daca are capacitate mai mare bateria? Logica ta este simplista, dar gandeste-te ca la pornire electromotorul are un varf de curent absorbit de pana la 600 A! Acesta este suportat de catre baterie de fiecare data cand pornesti si o lasa fara energie, in timp. Ea se va reincarca solicitand releul de incarcare la maxim. rly? dupa atat timp tu mai pui la indoiala adevarurile supreme ejectate de alexen? se strica regulatorul pentru ca asa spune el !!!! Vad ca in loc sa argumentezi iti place sa jignesti ca looozar ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Curent mai mare decat curentul maxim pe care poate sa-l dea alternatorul, nu poate sa-l dea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 600A timp de 3 secunde sa zicem, desi un motor pus la punct porneste in prima secunda, inseamna 600 * 3/3600 adica 0.5Ah. 600A trage un electromotor pe o masina diesel cu motor maricel, nici vorba de asa curenti la o motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Ma refeream la incarcare - alternator + punte redresoare. Sper ca am inteles bine desi nu se prea mai intelege nimic din ce se discuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Decembrie 31, 2012 Share Postat Decembrie 31, 2012 (editat) Interesanta dar divergenta discutia cu amperii, incaracare, standby, consumatori suplimentari - nu prea am inteles mare lucru. Eu am baterie cu gel si de cand i-am pus alarma nu prea mai porneste daca sta nefolosita 2 zile, poate e pe duca. Pe langa cele enuntate mai sunt si baterii cu litium. Am gasit aici o discutie pe aceeasi tema. O sa revin sa vad daca ajungeti la un consens. Editat Decembrie 31, 2012 de lostheaven Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Decembrie 31, 2012 Share Postat Decembrie 31, 2012 (editat) Releul de incarcare este alcaruit din doua circuite: redresor trifazat si regulator de tensiune. Redresorul este o punte trifazata diode iar regulatorul este un chopper de tensiune. Asadar nu exista circuit de limitare a curentului de incarcare! Bateria absoarbe un curent variabil in functie de stareade incarcare a acesteia dar incarcarea se face la tensiune constanta 14V. Concluzia este: baterie cu capacitate mai mare deci curent de incarcare mai mare.Releul de incarcare se va praji primul! Maltezule cat mi-ai lipsit. Exista circuit de limitare a curentului, pentru ca altfel releul de incarcare nu ar mai incarca intre 13,6 si 14,4(in sarcina). Releul de incarcare nu se strica doar cand nu mai incarca, ci cand incarca prea mult si iti deterioreaza bateria sau ECU-ul de pe motoreta. Totusi, de ce romanul e atat de destept si ignora specificatiile producatorului, pe motiv ca daca e mai mare foote mai bine. Atata timp cat releul functioneaza in parametri, 12V-10A e arhisuficient pentru pornire si folosirea tuturor consumatorilor. Bateria de pe mobra mea are 6 ani si in fiecare iarna a stat in casa, in rest primavara/vara/toamna este folosita cel putin saptamanal si motocicleta porneste la prima cheie. Editat Decembrie 31, 2012 de ZaiR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Decembrie 31, 2012 Share Postat Decembrie 31, 2012 Exista circuit de limitare a curentului, pentru ca altfel releul de incarcare nu ar mai incarca intre 13,6 si 14,4(in sarcina). Releu limita voltajul, nu curent. Se fac confuzii multe. Curent este un cuvant folosit gresit de cele mai multe ori. De exemplu, o priza de 230v in casa are un volatj, nu un curent. E un potential, o diferenta de tensiune intre faza si 0. Curent de pornire de o baterie este determinat de rezistenta sa interna. Cranking amperes (CA), also sometimes referred to as marine cranking amperes (MCA), is the amount of current a battery can provide at 32 °F (0 °C). The rating is defined as the number of amperes a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12 volt battery). Probabil o baterie mai mare are in general o rezisenta interna mai mica (placi cu suprafete mai mari?) si de aici poate rezulta un curent mai mare de pornire. Curentul cu care incarca un alternator baterie cred ca e destul de greu de stabilit. Depinde de rezistenta interna la alternator, voltajul lui masurat fara sarcina, voltajul pe borne de la baterie fara sarcina, si rezistenta electrica de la baterie, voltage drop introdus de redresor, si rezistenta aditionala din cablaj de la sistemul electric. Cred. E un lant intreg. Din cauza asta, cu o baterie mai mare, nu se strica alternator sau releu prea usor, decat daca poate e o baterie imensa si foarte descarcata. Numai atunci ar fi vorba de un curent mult peste cel nominal/sustenabil pe timp indelungat. Consum de o baterie incarcata e de ceva zeci de milliampere (sau o suta, 2, mic oricum fata de e.g. bec de faza scurta), si asta nu pune in pericol sistemul de incarcare. dati cu pietre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 31, 2012 Share Postat Decembrie 31, 2012 Releul de incarcare este alcaruit din doua circuite: redresor trifazat si regulator de tensiune. Redresorul este o punte trifazata diode iar regulatorul este un chopper de tensiune. Asadar nu exista circuit de limitare a curentului de incarcare!Bateria absoarbe un curent variabil in functie de stareade incarcare a acesteia dar incarcarea se face la tensiune constanta 14V. Concluzia este: baterie cu capacitate mai mare deci curent de incarcare mai mare.Releul de incarcare se va praji primul! Ai perfecta dreptate multumesc de post An nou fericit iti doresc Am pus la masini doar baterii de capacitate mai mare si intotdeauna am primit garantia in urma verificarii incarcarii. Am vrut sa pun acumulator cu capacitate mai mare la Solenza in garantie dar am renuntat deoarece pierdeam garantia banuiesc ca depinde si de service si de electrician etc. An nou fericit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Decembrie 31, 2012 Share Postat Decembrie 31, 2012 (editat) Releu limita voltajul, nu curent. Se fac confuzii multe. Curent este un cuvant folosit gresit de cele mai multe ori. De exemplu, o priza de 230v in casa are un volatj, nu un curent. E un potential, o diferenta de tensiune intre faza si 0. Ai dreptate. Ai perfecta dreptate multumesc de post Rili??!! Explica cum ai ajuns la aceasta concluzie. Editat Decembrie 31, 2012 de ZaiR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 31, 2012 Share Postat Decembrie 31, 2012 eu am pus pe motor baterie cu 2 Ah mai mare decat trebuia..si a mers mutl si bine nu "s-a prajit" nimic...se incarca bateria umpic mai greu dar merge fara probleme...am facut aceeasi operatie la masina..cu 5 Ah mai mult decat trebuai sai merge brici...lasa-ti fobiile fara sens baieti.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 31, 2012 Share Postat Decembrie 31, 2012 Am avut si eu un motor cu o baterie mai mare cu 2 Ah si tot timpul ramanea fara curent. Releul nu a crapat ca.am schimat bateria cu una normala. Revenind la intrebarea initiala: - baterie cu gel: CCA mai mare decat la cea cu acid; explodeaza daca e defect releu de incarcare si o supraicarca; fara mentenanta. - baterie cu acid: mentenanta periodica; poate coroda locasul unde e montata dar si alte parti; poate ingheta si crapa mai ales daca e descarcata. La multi ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Ianuarie 1, 2013 Share Postat Ianuarie 1, 2013 - baterie cu gel: CCA mai mare decat la cea cu acid; explodeaza daca e defect releu de incarcare si o supraicarca; fara mentenanta. - baterie cu acid: mentenanta periodica; poate coroda locasul unde e montata dar si alte parti; poate ingheta si crapa mai ales daca e descarcata. Acum depinde si pe cine bagi in seama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Ianuarie 1, 2013 Share Postat Ianuarie 1, 2013 Bai sa-mi bag..... La motoreta am yuasa fara intretinere iar la scuter o baterie cu gel(in par).Intrebarea e urmatoarea,pe care dintre ele trebuie sa o arunc ca sa raman cu lozul castigator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 1, 2013 Share Postat Ianuarie 1, 2013 Bai sa-mi bag..... La motoreta am yuasa fara intretinere iar la scuter o baterie cu gel(in par).Intrebarea e urmatoarea,pe care dintre ele trebuie sa o arunc ca sa raman cu lozul castigator? ambele sunt cu "gel". probabil yuasa e agm. daca te iei dupa alex_en trebuie sa le arunci pe amandoua ca explodeaza si sa iti iei clasica, cu conditia sa nu o lasi sa inghete si sa "crape". ca alea "pe gel" nu ingheata. 'ai de pl mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diabolyk Postat Ianuarie 30, 2013 Share Postat Ianuarie 30, 2013 si mie imi trebuie o baterie pe un kawa 636 model 2005. am gasit asa: YTX9-BS- baterie moto Toplite Pret: 193 Lei YTX9-BS - baterie moto cu Gel JMT Pret: 243 Lei YTX9-BS – Acumulator moto AGM cu pachet acid Landport Pret: 116 Lei YTX9-BS - baterie moto Varta Pret: 139 Lei YTX9-BS - baterie moto Bosch Pret: 148 Lei YTX9-BS (ETX9-BS) - baterie moto Exide Pret: 166 Lei YTX9-BS - baterie moto Yuasa Pret: 217 Lei e vreo firma anume care ar fi mai buna sau ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 31, 2013 Share Postat Ianuarie 31, 2013 jmt sunt rezistente. la fel si yuasa si exide. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 31, 2013 Share Postat Ianuarie 31, 2013 si mie imi trebuie o baterie pe un kawa 636 model 2005. am gasit asa: YTX9-BS- baterie moto Toplite Pret: 193 Lei YTX9-BS - baterie moto cu Gel JMT Pret: 243 Lei YTX9-BS – Acumulator moto AGM cu pachet acid Landport Pret: 116 Lei YTX9-BS - baterie moto Varta Pret: 139 Lei YTX9-BS - baterie moto Bosch Pret: 148 Lei YTX9-BS (ETX9-BS) - baterie moto Exide Pret: 166 Lei YTX9-BS - baterie moto Yuasa Pret: 217 Lei e vreo firma anume care ar fi mai buna sau ceva? Exide sunt dupa mine cele mai bune. Armata SUA le foloseste la greuceanu pe tot ce misca! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.