Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Acum citeva zile am ramas fara incarcare la f3 releul de incarcare ars, am pus alt releu functional

de f4 identic cu al meu ca proba si incarca, am facut comanda de releu de la cineva de pe forum

azi am vrut sa vad stricaciunea la al meu indepartind izolatia cauciucata si am gasit o lamela dezlipita

lipi lamela la loc si zisai sa-i fac proba pe motor pornii motorul si minune incepu sa incarce

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum citeva zile am ramas fara incarcare la f3 releul de incarcare ars, am pus alt releu functional

de f4 identic cu al meu ca proba si incarca, am facut comanda de releu de la cineva de pe forum

azi am vrut sa vad stricaciunea la al meu indepartind izolatia cauciucata si am gasit o lamela dezlipita

lipi lamela la loc si zisai sa-i fac proba pe motor pornii motorul si minune incepu sa incarce

felicitari, poate e o conspiratie sa se strice draciile!

ar fi bine sa verifici voltajul care intra in baterie cu lumini aprinse 3000 ture etc si bateria sa fie buna cand faci asta

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domni experti, eu sunt pe langa cu partea electrica dar am zis sa fac o incercare inainte de a da banii pe o baterie noua: la F650gs din 2006 bateria Varta(funstart 12v 12Ah) a fost inlocuita in martie 2012.

 

Anul asta, dupa 2 luni de iarna(nu a fost pornita) am dat sa pornesc motoreta(tinuta in garaj subsol, medie 12 grade), pe bord pauza, niciun bec nu se aprindea. Am pus-o pe un redresor din ala vechi de 2 secole, care era setat pe 12V si am lasat-o peste noapte(nu am demontat bateria, nu am desfacut fisele) la incarcat. A2-a zi am mers vreo juma de ora cu ea, apoi ceva similar dupa 2-3 zile, apoi iar a stat nepornita vreo 2 luni.

 

Acum, la inceput de aprilie am zis sa dau si eu o tura, sa ii fac Rca, etc. Bineinteles, bateria moarta, am tras masina langa moto, oprit motorulde la masina, legat firele la bornele de pornire de la f650(sunt sub sha, la baterie e complicat sa ajungi la 650gs) si am tinut moto pornita cam 30 min si in acelasi timp legata la bateria de la masina, altfel se oprea-chiar si turata la 2-3000ture.

Mers la Praktiker, luat redresor 12V 6Ah(90 ron) lasat peste noapte la incarcat. Ziua urmatoare a fost ok.

 

Dupa alte 3 zile, am vrut la plimbare, a invartit de 2-3ori fara sa porneasca, pe urma moarta, becurile in bord abia se aprindeau. Pornit de la redresor, plecat la plimbare spre Cheia. Dupa 60km, s-a incarcat, iar la diverse stop&go-uri a pornit. La intoarcere spre Buc, in mers, am ramas fara vitezometru si turometru. Becurile din bord(semnalizare, neutral, far) mergeau.

 

Azi, am luat niste apa distilata si in sfarsit am dat bateria jos. Intre min si maxim nu vedeam nimic(?). Am zis ok...hai sa ii torn apa, dupa vreo 50ml de apa distilata am vazut la prima coloana cum ajunge apa intre nivelul minim si maxim. Am facut acelasi lucru si la ceilalti 5 electrozi, in total am bagat cam 300ml de apa distilata pt a atinge niv maxim. Bateria nu am montat-o inca pe mobra si nu am in dotare nimic cu care sa masor curentu din ea. Eu am un feeling ca daca a ajuns sa fie aproape uscata, e cam clar ca e "la revedere".

 

Maine dimineata, ce ziceti sa fac, sa ma duc sa iau o baterie noua sau sa ii fac o incercare la asta cu apa?

Si alta intrebare e - ce am facut gresit la capitolul mentenanta?

Defectarea Indicatorului de viteza si turometru ar putea fi legata de treaba cu bateria?

 

PS - am verificat sigurantele, toate sunt ok.

 

LATER EDIT, DUPA 16 ORE DE LA COMPLETAREA CU APA DISTILATA

Am montat acum 1 ora acumulatorul (nu l-am pus deloc la incarcat), a pornit instant, turometru merge, la fel si vitezometrul. :peace: O sa verific peste 1 luna nivelul de lichid din baterie, sa vad daca se ''evapora'' intr-un ritm alert.

Editat de cristibmw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Firul rosu pe borna rosie (+) a bateriei, firul negru pe borna neagra a bateriei (-). Aparatul setat pe Vcc, adica volti curent continuu. Daca are si scala pe unitati diferite, il pui si tu sa fie intre 10 si 20, 30 Vcc. Teoretic ai 12-13v la baterie.

Un aparat de masura (multimetru) e o investitie buna.

Masori prima data cu motorul oprit, ar trebui sa ai ~12,5 V daca bateria e buna. Dupa aceea pornesti motorul si verifici din nou.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu (poate stiu prost), elementii nu au cum sa-si inverseze polaritatea, sunt doar niste bucati de plumb, doar sa intre in scurt intre ei. Bateria mai e buna, mai tine curent in ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,vreo 8-9 volti.

Salut, nu cred ca mai e buna bateria daca sta la 8-9 volti pentru ca procesul de sulfatare este mai intens daca e voltajul mic. De ex. eu am o baterie de TA care tine 12.3 - 12.4 volti la o saptamana dupa ce am scos-o de la incarcat. Suna bine nu? Nu stiu cati ani are bateria mea dar daca o montez pe motor acum nu apuca sa nu invarta de doua ori electromotorul si e moarta... Pot sa o folosesc daca o incarc la 2 zile sau daca folosesc mobra zilnic dar daca a stat mai mult de 2 zile nu mai pornesc mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai tensiune... n-ai curent la pornire. Sunt legate unul de altul... oricum, la 9 v e moarta. Banuiesc ca e veche. A mea e noua, dar a stat 2 ani si e buna de aruncat. In functie de cat o tin la incarcat, arata intre 5 si 8 v. Am renuntat sa mai sper la ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salve.Eu am un suzuki intruder 1500 si tot am probleme la pornire. Acum este la doctor,a gasit fire topit pe la compartimentul unde este pozitionat releul de ancarcare. Ancarca la relanti 12,6 si cand o acceleram scadea la 12,1-12,2.Am comandat baterie YUASA SI RELEUL sa vedem ce se antampla.La magaoaia asta mai are si decompresorul care la pornire ai trebuie ceva curent pentru solenoidul ce trage cablul la decompresor.



Vand baterie VOLTON 12V 14A. Se potriveste la SUZUKI INTRUDER 1500 LC.100 RONI.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica si incarcarea, poate de asta s-a uscat bateria.

concluzii:

  • 17 V motor pornit, la ralanti;
  • 14,3 V motor pornit, faza lunga ON, turatie 3000rpm;
  • 12 V cu motorul oprit.

Ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...