varg-voshod Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Bateria este noua are doar 6 zile am verificat si cu luminile aprinse la 5000 nu trecea de 12,95 cam putin 12.95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
relu-cbr Postat Aprilie 19, 2013 Share Postat Aprilie 19, 2013 Asta este releul cu pricina la f3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 (editat) Domni experti, eu sunt pe langa cu partea electrica dar am zis sa fac o incercare inainte de a da banii pe o baterie noua: la F650gs din 2006 bateria Varta(funstart 12v 12Ah) a fost inlocuita in martie 2012. Anul asta, dupa 2 luni de iarna(nu a fost pornita) am dat sa pornesc motoreta(tinuta in garaj subsol, medie 12 grade), pe bord pauza, niciun bec nu se aprindea. Am pus-o pe un redresor din ala vechi de 2 secole, care era setat pe 12V si am lasat-o peste noapte(nu am demontat bateria, nu am desfacut fisele) la incarcat. A2-a zi am mers vreo juma de ora cu ea, apoi ceva similar dupa 2-3 zile, apoi iar a stat nepornita vreo 2 luni. Acum, la inceput de aprilie am zis sa dau si eu o tura, sa ii fac Rca, etc. Bineinteles, bateria moarta, am tras masina langa moto, oprit motorulde la masina, legat firele la bornele de pornire de la f650(sunt sub sha, la baterie e complicat sa ajungi la 650gs) si am tinut moto pornita cam 30 min si in acelasi timp legata la bateria de la masina, altfel se oprea-chiar si turata la 2-3000ture. Mers la Praktiker, luat redresor 12V 6Ah(90 ron) lasat peste noapte la incarcat. Ziua urmatoare a fost ok. Dupa alte 3 zile, am vrut la plimbare, a invartit de 2-3ori fara sa porneasca, pe urma moarta, becurile in bord abia se aprindeau. Pornit de la redresor, plecat la plimbare spre Cheia. Dupa 60km, s-a incarcat, iar la diverse stop&go-uri a pornit. La intoarcere spre Buc, in mers, am ramas fara vitezometru si turometru. Becurile din bord(semnalizare, neutral, far) mergeau. Azi, am luat niste apa distilata si in sfarsit am dat bateria jos. Intre min si maxim nu vedeam nimic(?). Am zis ok...hai sa ii torn apa, dupa vreo 50ml de apa distilata am vazut la prima coloana cum ajunge apa intre nivelul minim si maxim. Am facut acelasi lucru si la ceilalti 5 electrozi, in total am bagat cam 300ml de apa distilata pt a atinge niv maxim. Bateria nu am montat-o inca pe mobra si nu am in dotare nimic cu care sa masor curentu din ea. Eu am un feeling ca daca a ajuns sa fie aproape uscata, e cam clar ca e "la revedere". Maine dimineata, ce ziceti sa fac, sa ma duc sa iau o baterie noua sau sa ii fac o incercare la asta cu apa? Si alta intrebare e - ce am facut gresit la capitolul mentenanta? Defectarea Indicatorului de viteza si turometru ar putea fi legata de treaba cu bateria? PS - am verificat sigurantele, toate sunt ok. LATER EDIT, DUPA 16 ORE DE LA COMPLETAREA CU APA DISTILATA Am montat acum 1 ora acumulatorul (nu l-am pus deloc la incarcat), a pornit instant, turometru merge, la fel si vitezometrul. O sa verific peste 1 luna nivelul de lichid din baterie, sa vad daca se ''evapora'' intr-un ritm alert. Editat Aprilie 23, 2013 de cristibmw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
S3RJ Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Verifica si incarcarea, poate de asta s-a uscat bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 si asta o fac ...cu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 cu un multimetru, costa 25-30 de lei unul simplu la magazinele de electronice... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 Ok, sa presupunem ca o sa ma pricep sa-l pornesc si sa-l setez sa arate ceva:) ... da' pe urma unde il conectez? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 (editat) Firul rosu pe borna rosie (+) a bateriei, firul negru pe borna neagra a bateriei (-). Aparatul setat pe Vcc, adica volti curent continuu. Daca are si scala pe unitati diferite, il pui si tu sa fie intre 10 si 20, 30 Vcc. Teoretic ai 12-13v la baterie. Un aparat de masura (multimetru) e o investitie buna. Masori prima data cu motorul oprit, ar trebui sa ai ~12,5 V daca bateria e buna. Dupa aceea pornesti motorul si verifici din nou. Editat Aprilie 23, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat Aprilie 23, 2013 Share Postat Aprilie 23, 2013 ok, am inteles, o sa-mi iau un multimetru merci de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Aprilie 24, 2013 Share Postat Aprilie 24, 2013 Am o baterie care la un element imi arata polaritate inversa. Ce-o fi asta? Hai, cu curaj? (scuze ca dau citate din mine) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 24, 2013 Share Postat Aprilie 24, 2013 Hai, cu curaj? (scuze ca dau citate din mine) Detaliaza putin, ca nu inteleg prea bine (n-am baut cafeaua inca). La ce element si cum ai verificat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Aprilie 24, 2013 Share Postat Aprilie 24, 2013 am la doua, la unul primul de langa +, la altul pe la jumatare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 24, 2013 Share Postat Aprilie 24, 2013 Pai cum ai verificat de ai ajuns la concluzia asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Aprilie 25, 2013 Share Postat Aprilie 25, 2013 Am bagat un electrod in electrolit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 25, 2013 Share Postat Aprilie 25, 2013 Din cate stiu (poate stiu prost), elementii nu au cum sa-si inverseze polaritatea, sunt doar niste bucati de plumb, doar sa intre in scurt intre ei. Bateria mai e buna, mai tine curent in ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Aprilie 25, 2013 Share Postat Aprilie 25, 2013 da,vreo 8-9 volti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Aprilie 25, 2013 Share Postat Aprilie 25, 2013 da,vreo 8-9 volti. Salut, nu cred ca mai e buna bateria daca sta la 8-9 volti pentru ca procesul de sulfatare este mai intens daca e voltajul mic. De ex. eu am o baterie de TA care tine 12.3 - 12.4 volti la o saptamana dupa ce am scos-o de la incarcat. Suna bine nu? Nu stiu cati ani are bateria mea dar daca o montez pe motor acum nu apuca sa nu invarta de doua ori electromotorul si e moarta... Pot sa o folosesc daca o incarc la 2 zile sau daca folosesc mobra zilnic dar daca a stat mai mult de 2 zile nu mai pornesc mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 cel mai mult conteaza curentul pe care il da la pornire, nu tensiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 N-ai tensiune... n-ai curent la pornire. Sunt legate unul de altul... oricum, la 9 v e moarta. Banuiesc ca e veche. A mea e noua, dar a stat 2 ani si e buna de aruncat. In functie de cat o tin la incarcat, arata intre 5 si 8 v. Am renuntat sa mai sper la ea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian69 Postat Mai 11, 2013 Share Postat Mai 11, 2013 Salve.Eu am un suzuki intruder 1500 si tot am probleme la pornire. Acum este la doctor,a gasit fire topit pe la compartimentul unde este pozitionat releul de ancarcare. Ancarca la relanti 12,6 si cand o acceleram scadea la 12,1-12,2.Am comandat baterie YUASA SI RELEUL sa vedem ce se antampla.La magaoaia asta mai are si decompresorul care la pornire ai trebuie ceva curent pentru solenoidul ce trage cablul la decompresor. Vand baterie VOLTON 12V 14A. Se potriveste la SUZUKI INTRUDER 1500 LC.100 RONI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Mai 11, 2013 Share Postat Mai 11, 2013 incarcare, intampla, ii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristibmw Postat Mai 11, 2013 Share Postat Mai 11, 2013 Verifica si incarcarea, poate de asta s-a uscat bateria. concluzii: 17 V motor pornit, la ralanti; 14,3 V motor pornit, faza lunga ON, turatie 3000rpm; 12 V cu motorul oprit. Ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Mai 11, 2013 Share Postat Mai 11, 2013 releu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Mai 12, 2013 Share Postat Mai 12, 2013 concluzii: 17 V motor pornit, la ralanti; 14,3 V motor pornit, faza lunga ON, turatie 3000rpm; 12 V cu motorul oprit. Ce parere aveti? 14,3 V e maxim ca sa nu iti "fiarba"bateria. Oricum tre sa mergi mereu cu lumina aprinsa. Daca nu sare de 14,3 V ai putea merge si asa. Domni experti, eu sunt pe langa cu partea electrica dar am zis sa fac o incercare inainte de a da banii pe o baterie noua: la F650gs din 2006 bateria Varta(funstart 12v 12Ah) a fost inlocuita in martie 2012. Anul asta, dupa 2 luni de iarna(nu a fost pornita) am dat sa pornesc motoreta(tinuta in garaj subsol, medie 12 grade), pe bord pauza, niciun bec nu se aprindea. Am pus-o pe un redresor din ala vechi de 2 secole, care era setat pe 12V si am lasat-o peste noapte(nu am demontat bateria, nu am desfacut fisele) la incarcat. A2-a zi am mers vreo juma de ora cu ea, apoi ceva similar dupa 2-3 zile, apoi iar a stat nepornita vreo 2 luni. Acum, la inceput de aprilie am zis sa dau si eu o tura, sa ii fac Rca, etc. Bineinteles, bateria moarta, am tras masina langa moto, oprit motorulde la masina, legat firele la bornele de pornire de la f650(sunt sub sha, la baterie e complicat sa ajungi la 650gs) si am tinut moto pornita cam 30 min si in acelasi timp legata la bateria de la masina, altfel se oprea-chiar si turata la 2-3000ture. Mers la Praktiker, luat redresor 12V 6Ah(90 ron) lasat peste noapte la incarcat. Ziua urmatoare a fost ok. Dupa alte 3 zile, am vrut la plimbare, a invartit de 2-3ori fara sa porneasca, pe urma moarta, becurile in bord abia se aprindeau. Pornit de la redresor, plecat la plimbare spre Cheia. Dupa 60km, s-a incarcat, iar la diverse stop&go-uri a pornit. La intoarcere spre Buc, in mers, am ramas fara vitezometru si turometru. Becurile din bord(semnalizare, neutral, far) mergeau. Azi, am luat niste apa distilata si in sfarsit am dat bateria jos. Intre min si maxim nu vedeam nimic(?). Am zis ok...hai sa ii torn apa, dupa vreo 50ml de apa distilata am vazut la prima coloana cum ajunge apa intre nivelul minim si maxim. Am facut acelasi lucru si la ceilalti 5 electrozi, in total am bagat cam 300ml de apa distilata pt a atinge niv maxim. Bateria nu am montat-o inca pe mobra si nu am in dotare nimic cu care sa masor curentu din ea. Eu am un feeling ca daca a ajuns sa fie aproape uscata, e cam clar ca e "la revedere". Maine dimineata, ce ziceti sa fac, sa ma duc sa iau o baterie noua sau sa ii fac o incercare la asta cu apa? Si alta intrebare e - ce am facut gresit la capitolul mentenanta? Defectarea Indicatorului de viteza si turometru ar putea fi legata de treaba cu bateria? PS - am verificat sigurantele, toate sunt ok. LATER EDIT, DUPA 16 ORE DE LA COMPLETAREA CU APA DISTILATA Am montat acum 1 ora acumulatorul (nu l-am pus deloc la incarcat), a pornit instant, turometru merge, la fel si vitezometrul. O sa verific peste 1 luna nivelul de lichid din baterie, sa vad daca se ''evapora'' intr-un ritm alert. NU ASA SE PASTREAZA O BATERIE.... 1.nu lasi pe moto chiar in garaj incalzit,se auto-descarca chiar si intr-o luna de zile. 2.daca bateria nu este cu gel sau capsulata,trebuie controlat nivelul apei si completat numai cu apa distilata. 3.incarcarea se face cu redresor care sa nu bage mai mult de 10% din capacitate(la tine 1,2 Ah,!!!)in nici un caz 6 A !!! 4.daca pornesti cu curent de la masina si dupa aia mergi cu moto este posibil ca bateria sa nu primeasca curent din cauza ca este prea descarcata. Bateria ta este posibil sa fie sulfatata din cauza lipsei de apa si a descarcarii,daca nu are 12 V in stand-by inseamana ca un element din ea este compromis. In acest caz risti sa ramai cu moto in drum si fara alta baterie nu mai pleci de acolo. Alta baterie,chiar si ceva mai ieftin este mai bine decat sa ramai in drum. Redresoare dedicate moto gasesti in Louis,eu am asa ceva si face toti banii investitia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 14, 2013 Share Postat Mai 14, 2013 (editat) concluzii: 17 V motor pornit, la ralanti; 14,3 V motor pornit, faza lunga ON, turatie 3000rpm; 12 V cu motorul oprit. Ce parere aveti? la mine baga 18 cand s-a stricat releul turatia nu trebuie sa influenteze mai mult decat 13,6-14,5 . Un releu bun are 14,1 la relantiu si 14,0 in ture Editat Mai 14, 2013 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.