Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Releul de incarcare e bun .

Caderea de tensiune asociata turatiei e de la faptul ca bobinele de inductie consuma mai mult curent deoarece trebuie sa genereze mai multe scantei in unitatea de timp . Ai observat ca daca pornesti farul (cresti consumul) scade tensiunea . Ventilatorul are ~100W ,cat doua faruri ... bateria de acumulatoare daca e noua 'tine' consumul si tensiunea scade mai putin ,daca e mai veche nu tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pff de ce oare nu duceti la capat un topic daca il deschideti.............? si finalul povestii ai uitat sa il postezi..?

Finalul povestii din pacate nu exista. Nu imi dau seama cum ar trebui masurate cele 3 fire galbene ce ies din alternator. Un coleg mai sus spunea ca se masoara doua cate doua. Cum adica mai exact nu mi-am dat seama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai masurat prostii cel mai probabil. Cele 3 fire scot curent alternativ trifazat. Pune aparatul pe Vc.a, ~ alternativ, si o sa masori pe 2 cate 2 fire. Iti da egal la aceeasi turatie, 30-70V

 

Masoara tensiune continua la cealalta iesire a regulatorului si apoi catre baterie. Daca ai doar contact imperfect, atunci masuratorile o sa-ti arate tensiune buna imediat dupa regulator, si tensiune proasta si apropiata de a bateriei dupa punctul de contact imperfect.

Am incercat acum inca o masuratoare pe cele 3 fire galbene din alternator astfel: borna minus multimetru pe cadru motoreta iar borna + a multimetrului pe rand pe fiecare din cele 3 fire galbene ce vin din alternator. Rezultatul a fost de 15,5 V pe fiecare din fire. Multimetru a fost setat pe Vca. In turatie valorile scad pe toate cele 3 fire.

 

O fi bine, n-o fi bine...Va rog colegii mai priceputi sa va dati cu parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat acum inca o masuratoare pe cele 3 fire galbene din alternator astfel: borna minus multimetru pe cadru motoreta iar borna + a multimetrului pe rand pe fiecare din cele 3 fire galbene ce vin din alternator. Rezultatul a fost de 15,5 V pe fiecare din fire. Multimetru a fost setat pe Vca. In turatie valorile scad pe toate cele 3 fire.

 

O fi bine, n-o fi bine...Va rog colegii mai priceputi sa va dati cu parerea.

Cauta in manualul de reparatie, acolo iti indica cum masori corect si ce valori trebuie sa ai !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta in manualul de reparatie, acolo iti indica cum masori corect si ce valori trebuie sa ai !

 

Din pacate in manual se spune cum se masoara rezistenta statorului. In acelasi mod cred ca se masoara si voltajul doar ca nu stiu exact de valori trebuie sa existe pe acele 3 fire galbene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Între oricare două fire galbene, la turaţie mare ( >4000rpm ) trebuie ca tensiunea să urce până la aproximativ 70Vca ( +/- 10Vca ).

Pai si nu trebuie si un minus pe undeva? Intre oricare din cele 3 fire multimetru nu citeste nimic.

Im schimb intre indiferent care fir galben si masa am aprox 15v dar scade la turatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

man, pariez ca sint zeci de forumuri unde se discuta aceeasi problema. ca sa nu mai zic clip-uri how-to de tipul celui de mai sus.

eu am impresia ca tu masori cu regulatorul conectat la alternator sau ceva de genul asta. descrie cu lux de amanunte exact ce si cum faci acolo, banuiala mea e ca procedura ta e gresita.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

man, pariez ca sint zeci de forumuri unde se discuta aceeasi problema. ca sa nu mai zic clip-uri how-to de tipul celui de mai sus.

eu am impresia ca tu masori cu regulatorul conectat la alternator sau ceva de genul asta. descrie cu lux de amanunte exact ce si cum faci acolo, banuiala mea e ca procedura ta e gresita.

Da, eu masuram aiurea. Cand ajung acasa saptamana asta o sa masor iarasi.

 

Dar ma gandeam eu acum, daca scot mufa celor 3 fire galbene care duce la regulator, motoreta merge pe baterie, nu? Sau pot masura si fara sa scot mufa de dinainte de regulator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai clar, merge pe baterie. n-am idee care e consumul sarcinilor pe care nu le poti elimina (ventilator, aprindere etc), dar daca te misti repede, tine cit faci tu masuratoarea. ma gindesc ca-ti pregatesti totul dinainte s-o pornesti. faruri oprite samd, cred ca e si clar si lucrul asta.

 

dar, ca o chestie generala... nu cumva tu incerci sa gasesti o problema, fara sa fii convins ca ea exista? ce te=a facut sa ajungi la verificarile astea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai clar, merge pe baterie. n-am idee care e consumul sarcinilor pe care nu le poti elimina (ventilator, aprindere etc), dar daca te misti repede, tine cit faci tu masuratoarea. ma gindesc ca-ti pregatesti totul dinainte s-o pornesti. faruri oprite samd, cred ca e si clar si lucrul asta.

 

dar, ca o chestie generala... nu cumva tu incerci sa gasesti o problema, fara sa fii convins ca ea exista? ce te=a facut sa ajungi la verificarile astea?

Toata treaba a pornit cand am vazut ca imi flucteaza acul indicator de temperatura. Am masurat incarcarea la relanti si am 14,5 fara far aprins. Cu far aprins scade aproape de 13 si daca accelerez flucteaza luminia farului. Daca mai porneste si ventilatorul am si 12v pe incarcare, ceea ce nu este ok.

Cu far stins nu imi flucteaza acul indicator de temp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

robotul de pornire e fix ce indica numele: robot de pornire.

nu-s sigur cum sint construite, dar banuiesc ca au o baterie de condensatoare de capacitate mare si atit. ideea e ca o baterie descarcata poate avea in ea destula sarcina cit sa porneasca sanatos un motor, doar ca (daca nu e incarcata bine si/sau e veche si f.ututa), nu e in stare s-o livreze suficient de rapid. "robotul" ala probabil asta face, isi ia sarcina aia de pe baterie intr-un timp mai lung si o da inapoi rapid. deci nu faci nimic cu el.

Toata treaba a pornit cand am vazut ca imi flucteaza acul indicator de temperatura. Am masurat incarcarea la relanti si am 14,5 fara far aprins. Cu far aprins scade aproape de 13 si daca accelerez flucteaza luminia farului. Daca mai porneste si ventilatorul am si 12v pe incarcare, ceea ce nu este ok.

Cu far stins nu imi flucteaza acul indicator de temp.

cred ca e ce-am intuit intial: cauti o problema care nu exista. mie-mi fluctueaza lumina la far de cind am motorul (de 5 ani) si inca merge bine-merci. Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaaanyway... atita vreme cit motorul ala merge (in sensul ca nu se opreste in mers sau alte defectiuni serioase pe care le vezi la rubrica pe care sintem), nu are sens sa-i cauti tu belele, ca dai in comportament obsesiv-compulsiv. da-le-n plm, ca oricum se strica naspa sau le raschetam de asfalt. n-o sa vezi mecanici de meserie care le pupa-n fund, tocmai pt. ca stiu ca e mai bine s-o dai pe "merge si-asa".

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal

trebuie sa-mi cumpar o baterie (YTZ10S-BS) pt mobra si m-am oprit la " unibat "

http://www.unibatitalia.com/en/batterie/204/ctz10s-bs

a avut cine sau are marca asta , cateva pareri

multumesc

pot sa-ti aduc eu baterie

depinde de bugetul pe care-l ai

 

de la Yuassa, cele mai bune....pana la chinezesti la 250 ron

insa este pacat sa pui pe un 929....ceva ce te poate face de ras la o tura cu baietii prin oras sau afara.

 

astept pm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foloseste cu incredere,sunt bune,italienesti si de obicei sunt la preturi spre jumatate fata de yuasa.

Si chiar daca nu tin poate la fel de mult ca o yuasa(desi poate tin la fel sau mai mult,cum iti este norocul),cu aceeasi bani iti iei doua unibat care iti garantez ca impreuna vor tine mult mai mult decat orice baterie oricat de scumpa ar fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o yuasa YTZ10S m-a tinut opt ani si inca e buna :) O imprumut frecvent la motociclisti care au nevoie temporar de baterie. Singura motocicleta pe care n-a reusit sa o porneasca a fost un DR650 RSE pt ca nu descarca un curent suficient de mare, in rest a mers perfect.

Sunt curios ce baterie de tipul asta tine la fel de mult si nu te lasa in drum cand ti-e lumea mai draga.

 

Momentant Unibat a intrat pe piata la preturi foarte competitive. Despre calitatea lor se va putea vorbi doar peste un an-doi. in maxim 6 luni, preturile la Unibat vor creste zic eu cu minim 30%. Asta e doar o parere personala bazata pe experiente anterioare cu produse moto la debutul pe piata romaneasca.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de parere ca nimeni nu isi poate da cu parerea deocamdata despre bateriile Unibat , deoarece, asa cum a zis si Cesar nu sunt comercializate pe piata noastra decat de la inceputul anului.

Pana acum totusi ,din ce stiu eu nu s-a intors nici o baterie UNIBAT pe garantie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...