Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca este de 2-3 ani nu mai este problema.ori cum nu o mai ti mult .poti sa o desfaci.

 

Da-i un Google Translate la asta:

 

It never needs watering, and should never be opened as this would expose the battery to excess oxygen from the air. In addition to damaging the battery, opening it also voids the warranty.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a uscat din cauza lipsei de intretinere sau este uscata ea ca sa nu necesite intretinere?

Railor....., s-a uscat din cauza folosirii intensive si de durata..... in concluzie bateria fara intretinere nu se intretine, doar se-ncarca(redreseaza) daca este necesar,daca nu mai tine curent se arunca(recicleaza)

Editat de Maximo74
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu vrei sa impingi motorul cinestie pe unde, asta in cazul in care nu e ceva modern care fara bacterie buna nu porneste nici impins....

cumpara o baterie noua daca a scazut sub 12V sau dupa incarcare nu porneste motorul normal.

daca bateria AGM nu este in stare buna.. nu o mai dregi.

cam atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci prin urmare si findca, am pus bateria la incarcat si azi a mers bine bine.Stiu ca pare ciudat dar am incarcat bateria cu un incarcator de acumulator de bormasina. :) A MERS.

Acumulatorul fara intretinere sau sigilat indicat prin codul YTX, CTX sau DTX, mai sunt cunoscuti ca acumulatori uscati din punct de vedere al nivelului/cantitatii de electrolit in timpul functionarii, sunt pe latura opusa, adica nu au nevoie de nivel de electrolit deasupra placilor ! Au fost umpluti initial la formare cu electrolit, apoi nu se mai intervine!

De ce? Este o intrebare de baza? Placile pozitive si cele negative, initial au fost acoperite cu electrolit, apoi orificiile celor 6 elementi s-au acoperit printr-o banda protectoare de plastic “for ever”, practic nu se mai scoate aceasta banda pentru verificarea electrolitului sau completare ! Placile pozitive si cele negative absorb electrolitul, iar daca fortezi scoaterea benzii de protectie(nu este indicat), electrolitul nu se va observa deasupra placilor si nici chiar in adancime, practic nu o sa vezi electrolit(si este corect) ! Sa presupunem ca faci aceasta neregula ! Daca o sa vezi ca este electrolit in cele 6 compartimente, atunci chiar este o problema cu functionarea acumulatorului sau calitatea placilor( material deficitar/ slab calitativ care nu a absorbit electrolitul) .

In final ! Nu se scoate banda de protectie si nu se completeaza cu apa distilata/acid sulfuric/electrolit in ideea ca trebuie sa fie la nivel, acesta procedura va scoate acumulatorul din functionare! Ai facut-o..incearca sa faci ceva in bine, mentine la incarcat cu un redresor auto, unde se poti verifica valoarea tensiunii, sau daca nu este prevazut, monteaza un voltmetru in paralel la borne. Corect este sa ai si un ampermetru in serie, sa poti verifica curentul de incarcare, acel 0,1 din capacitatea acumulatorului.

Incarcator de bormasina??? Cred debiteaza 14 V si maxim 0,4 A, daca ai un acumulator de 10 Ah descarcat, in primele ore sigur o sa ai cel putin 1 A la incarcare, posibil sa-l distrugi... foloseste un incarcator/redresor auto/moto..au ajuns la preturi accesibile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni .... eu m-am jucat cu bateria mea (AGM) ...

 

Masurata initial - 12.0 V

 

Completata cu apa distilata (DESI E AGM - SCRIE MARE "DO NOT OPEN") , pusa la incarcat.

 

Masurarea 2 - 12.18 V

 

Pusa din nou la incarcat

 

Masurarea 3 - 12.29 V

 

Pusa din nou la incarcat

 

Masurarea 4 - inca e la stadiu de stat ... astept sa se stabilizeze V.

 

Deci faza cu DO NOT OPEN e pur marketing (pentru a vinde jdemii de baterii) ... Eu am facut greseala sa o innec in apa distilata, insa scoaterea benzii de capace si pus cate 1 picatura .2...3... dar nu mia mult in fiecare celula, apoi pusa la incarcat, mai storci ceva viata din ea.

 

UItati-va si pe "Goagal", fac astia si la baterii de masina asa si le mai prelungesc viata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni .... eu m-am jucat cu bateria mea (AGM) ...

 

Masurata initial - 12.0 V

 

Completata cu apa distilata (DESI E AGM - SCRIE MARE "DO NOT OPEN") , pusa la incarcat.

 

Masurarea 2 - 12.18 V

 

Pusa din nou la incarcat

 

Masurarea 3 - 12.29 V

 

Pusa din nou la incarcat

 

Masurarea 4 - inca e la stadiu de stat ... astept sa se stabilizeze V.

 

Deci faza cu DO NOT OPEN e pur marketing (pentru a vinde jdemii de baterii) ... Eu am facut greseala sa o innec in apa distilata, insa scoaterea benzii de capace si pus cate 1 picatura .2...3... dar nu mia mult in fiecare celula, apoi pusa la incarcat, mai storci ceva viata din ea.

 

UItati-va si pe "Goagal", fac astia si la baterii de masina asa si le mai prelungesc viata.

 

Tu te-ai jucat cu un acumulator care deja era scos din functiune..asa ar trebui sa precizezi, practic faci experiente ,, amagesti cancerul cu morfina"..Sa ajunga tensiunea la 12,7V la borne si acumulatorul sa-si pastreze capacitatea de pornire dupa min 2-3 zile, atunci sa faci si anuntul triumfator...In principiu acumulatorul trebuie intretinut prin verificarea tensiunii la borne in sezonul de iarna, si conectarea la incarcator cand tensiunea scade sub 12,5 V, sau permanent pe un inteligent. In sezonul cald, primavara-toamna, functioneaza sistemul pe motocicleta, aici este o alta problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni .... eu m-am jucat cu bateria mea (AGM) ...

 

Masurata initial - 12.0 V

 

Completata cu apa distilata (DESI E AGM - SCRIE MARE "DO NOT OPEN") , pusa la incarcat.

 

Masurarea 2 - 12.18 V

 

Pusa din nou la incarcat

 

Masurarea 3 - 12.29 V

 

Pusa din nou la incarcat

 

Masurarea 4 - inca e la stadiu de stat ... astept sa se stabilizeze V.

 

Deci faza cu DO NOT OPEN e pur marketing (pentru a vinde jdemii de baterii) ... Eu am facut greseala sa o innec in apa distilata, insa scoaterea benzii de capace si pus cate 1 picatura .2...3... dar nu mia mult in fiecare celula, apoi pusa la incarcat, mai storci ceva viata din ea.

 

UItati-va si pe "Goagal", fac astia si la baterii de masina asa si le mai prelungesc viata.

 

Nu e ceva gresit in ce ai facut. Am pus si eu apa cu picatura pe fiecare element si apoi am incarcat baterii.

E mai eficient daca faci lucrul asta periodic - 6-12 luni - si nu dupa cativa ani cand bateria da semne ca isi da sufletul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da,este in casa bateria,problema este ca nu stiu cati amperi baga redresoru dar incerc sa aflu cumva

Scrie pe redresor, in general la output.. vezi ca amperajul indicat e maxim pe ora, in realitate o sa fie mai putin, depinde de calitatea redresorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar nu se mai vede pe el,e de cand era tata fecior,nu mai are cutia originala,gasesc eu sa il mosoare cineva ca are si voltmetru la el si ampermetru dealea cu manose ca ceasu dar ampermetru nu mai merge

Monteaza un ampermetru in serie, orice multimetru are domeniul de curent pana la 10 A. Circuit clasic serie, atunci poti sa citesti curentul de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca e scump insa un CTECK isi face treaba. Eu sunt "carandist" si " cteck"ist si daca ai mai mult de o mobra ( adica si masina si nevasta si a II a mobra, scuter etc) chiar isi scoate parleala.

 

practic am dublat durata de viata a unei baterii ( la 5 bucati cate am ..amortizarea e in maxim 2 ani ).

 

Si unde e loc ajut si prietenii ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e ceva gresit in ce ai facut. Am pus si eu apa cu picatura pe fiecare element si apoi am incarcat baterii.

E mai eficient daca faci lucrul asta periodic - 6-12 luni - si nu dupa cativa ani cand bateria da semne ca isi da sufletul :)

 

Frumos si inteligent...bravo!!

a)...se numeste acumulator, bateria este cea de la lanterna/ceas electronic, etc, se descarca o arunci, acumulatorul se incarca...iti spun in ideea ca ai un service moto si poate te mai aud amici de ai tai care cunosc electricitate!

B) unde ai invatat tampenia asta sa desigilezi un acumulator in functiune AGM, si sa pui apa cu picatura...ai citit ce scrie pe frontalul unui acumulator? Sper sa nu SE inmulteasca ce ai spus..atunci este de rau, intram in carantina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos si inteligent...bravo!!

a)...se numeste acumulator, bateria este cea de la lanterna/ceas electronic, etc, se descarca o arunci, acumulatorul se incarca...iti spun in ideea ca ai un service moto si poate te mai aud amici de ai tai care cunosc electricitate!

B) unde ai invatat tampenia asta sa desigilezi un acumulator in functiune AGM, si sa pui apa cu picatura...ai citit ce scrie pe frontalul unui acumulator? Sper sa nu SE inmulteasca ce ai spus..atunci este de rau, intram in carantina!

 

baterie sigilata inca n-am incercat sa "de-capacesc"

Tu poti sa faci ce vrei tu si sa asculti cu sfintenie ce scrie pe instructiuni.

Am o baterie, scuzati.... acumulator care tocmai intra in al zecelea sezon, tratat cu picatura chinezeasca :)

Nu incerci, nu afli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baterie sigilata inca n-am incercat sa "de-capacesc"

Tu poti sa faci ce vrei tu si sa asculti cu sfintenie ce scrie pe instructiuni.

Am o baterie, scuzati.... acumulator care tocmai intra in al zecelea sezon, tratat cu picatura chinezeasca :)

Nu incerci, nu afli.

Am avut si eu acumulator AGM de 5 ani, tratat cu incarcator inteligent iarna..am vandut moto cu el, in anul 2 la proprietar inca functiona in toamna, dar fara experiente "from the past" !

» Post actualizat in 20 Jan 2015 05:30

baterie sigilata inca n-am incercat sa "de-capacesc"

Tu poti sa faci ce vrei tu si sa asculti cu sfintenie ce scrie pe instructiuni.

Am o baterie, scuzati.... acumulator care tocmai intra in al zecelea sezon, tratat cu picatura chinezeasca :)

Nu incerci, nu afli.

zapp, on 18 Jan 2015 - 18:29, said:snapback.png

 

Oameni buni .... eu m-am jucat cu bateria mea (AGM) ...

 

Masurata initial - 12.0 V

 

Completata cu apa distilata (DESI E AGM - SCRIE MARE "DO NOT OPEN") , pusa la incarcat.

Domnule Cezar,

Te informez ca AGM este o "baterie" asa cum iti place tie sa spui, sigilata.............OK? imi pare bine, si uite asa ai mai aflat cate ceva domnule mecanic de service moto :peace: in domeniul electric. Este bine sa citesti inainte de a posta, iar cand nu cunosti un domeniu, evita-l !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare , am o baterie pe gel ( agm ) banner bike bull 12v cu 8A in toamna cand am pus mobra la iernat am dat o jos de pe moto si am pus o in camera la mine la caldura ( undeva jos) apoi acum dupa vro 2 luni de stat zic sa o pun pe un redresor moto sa isi revina putin sa pornesc si eu mobra , zis si facut ...ma duc cu ea la redresor acolo verde , voltaj 12,4 in ea ,,,zic buuuun mama ce baterie buna am ,..dai si fugi cu ea la moto sa o pornest montez tot cand surprizaaaaa a invartit de 2 ori si moarta! dau curent de la masina porneste ...o las 10 minutele pornita opresc si porneste la sfert cu bateria . WTF???

Ceva pareri , solutii , daca aveti as fi recunoscator , multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un acumulator trebuie incarcat o data pe luna daca vrei sa l ai Valoarea tensiunii la borne trebuie sa fie intre 12.8 - 13 V Sub 12.8 probleme. Masuratoarea trebuie facuta cu un digital de calitate. Incarcatorul trebuie sa furnizeze curent de incarcare de max 10% din curentul nominal al bateriei Deosebirea este evidenta intre acumulatorii ordinari si cei consacrati ca marca De asemenea intre cei cu gel si cei cu acid. Mai nou dau ora exacta acumulatorii LiFeFo4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un acumulator trebuie incarcat o data pe luna daca vrei sa l ai Valoarea tensiunii la borne trebuie sa fie intre 12.8 - 13 V Sub 12.8 probleme. Masuratoarea trebuie facuta cu un digital de calitate. Incarcatorul trebuie sa furnizeze curent de incarcare de max 10% din curentul nominal al bateriei Deosebirea este evidenta intre acumulatorii ordinari si cei consacrati ca marca De asemenea intre cei cu gel si cei cu acid. Mai nou dau ora exacta acumulatorii LiFeFo4

incarcatorul e cel din lidl ultimate speed am uitat sa precizez , am pus bateria pe un redresor clasic timp de 10 minute , si acum am pus - o pe cel ultimate speed si vad ca nu mai sare pe verde unde spune ca este plia ci arta ca incarca , probabil a fost prea descarcata...ma gandesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...