Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Bateria nu are nimic, incarc-o de la un redresor auto, pana trece de 10 V si apoi o pui pe redresor tip Lidl si te va tine mult si bine. Redresoarele electronice nu incarca daca tensiunea in baterie scade sub un anumit prag...apoi incarca brici! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare baieti,

 

Nu am avut grija in iarna asta de bateria cumparata in Iulie/August...crezand ca daca am redresor nu sunt probleme. Ma gandeam ca se descarca ...o voi pune la incarcat cu o zi inainte sa scot moto de la hibernat si rezolv problema....mare greseala. Baterie aproape noua ( mai are sub 5v in ea ...redresorul refuza sa o revitalizeze).

 

Ce brand de baterie recomandati? M-am uitat la niste topuri ...si apar numai branduri de care nu am auzit vreodata. Ce parere aveti de Varta? ( eu am fost multumit de Varta la masina).

 

Ah si inca o intrebare....daca am consumatori in plus pe moto ( incarcator tel / incarcator gopro / alarma) ar trebui sa o bateria mai potenta? Sau n-are legatura din moment ce consumatorii sunt doar cand e pornit motorul?

 

Cum zice si Ivan, incarc-o initial pe un redresor care nu e "inteligent". Dupa ce trece de 6-7 V o pui pe ala "dastept". Daca vrei te pot ajuta cu pusul pe redresor d-ala chior. Am unu' rusesc de pe vremea lu' Ceasca.

Chiar, nu ne-ai zis ce redresor e ala de refuza sa o incarce.

 

Varta e naspa, niciuna nu m-a tinut mai mult de 2 ani. Incearca Yuasa.

 

Si da, alarma afecteaza bateria cand mobra sta. De fapt sunt convins ca de-aia ti-a descarcat-o in halul ala peste iarna. Multi producatori de baterii iti refuza garantia daca ai alarma pe mobra (oficial, prin clauzele din certificat, nu ca sunt ei bulangii)

Incarcatoarele nu afecteaza ciu nimic, pe alea nu le folosesti cand mobra sta. Asta daca nu cumva ti-a traznit sa bagi ceva la incarcat in ele peste iarna, ceea ce ma indoiesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Redresorul "de la Lidl" nu vrea sa incarce baterii daca au sub 10V. Poate mi s-o fi parut, poate nu am pus eu bateria car trebuia. Un UPS mai vechi, cu baterie in el, nu a mai vrut sa porneasca. Am scos bateria si am pus-o pe "Lidl". Mu-mu, nu a vrut sa o incarce. Am pe acasa surse de calculator, baga undeva la 12,5V, amperaj marisor (parca vreo 17 avea), am legat-o cu clestisori si am lasat-o pana a bagat vreo 11V in ea. Apoi am pus-o pe "Lidl". A mers. Dar bateria era asa de praf (a stat vreo 5 ani in UPS, nefolosita), incat am renuntat sa o mai "resuscitez". O sa o predau la vreun centru de reciclare, ca nu as arunca-o la gunoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria moto a lui Robbie e gata. Primul lucru am completat cu apa distilata. Era aproape uscata. Apoi pusa pe redresorul rusesc cam o ora la incarcare usoara, apoi pe Optimate 4. Ambele incarcari cu capacelele de completare scoase. Optimateul a vazut-o, a dat "rosu" la primul test, apoi a intrat in "saving mode". Dupa vreo 2-3 ore a trecut in "charging model". Dupa 12 ore a terminat, a facut testul final si a dat "verde". Am mai lasat-o inca vreo 10 ore (peste noapte) in "maintenance mode". Dimineata am gasit-o exact in timpul unui nou test: "verde".

N-a dat lichid pe dinafara, nu s-a incalzit excesiv.

Deci bateria a fost salvata, incarcata si Optimate zice ca nu e distrusa. Acum...ramane de vazut cat mai e in stare sa tina curent.

 

post-50140-0-15027100-1520926936_thumb.jpg

 

Ca fapt divers, e prima oara cand vad baterie moto produsa de Huawei. Bateria este exact asta:

post-50140-0-60512700-1520926484_thumb.jpg

 

Si, iarasi, e prima oara cand vad o baterie pe care scrie ca e "Maintenance free", pe care scrie "GEL", dar are capacele detasabile. Pe ea scrie sa nu completezi tu cu apa, ca asta se face numai intr-un service autorizat. Pai e MF sau se completeaza, dar doar la service? E "GEL" sau se completeaza? N-am mai vazut asa ceva.

 

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma, asa scrie pe ea, cum spuneam mai sus, "sa nu completezi tu cu apa, ca asta se face numai intr-un service autorizat." Bateria e transparenta si era absolut uscata. Nu gel, nu nimic inauntru. Si la fiecare doi elementi are o bula de platic verde care era jos, nu se vedeau si au aparut sus in niste locase cand am completat cu apa.

Acuma...nu sunt nici io expert in baterii, am facut cum mi s-a parut logic in functie de cum am vazut bateria si de ce scria pe ea.


» Post actualizat in 14 Mar 2018 08:37

Robbie mi-a adus odata cu bateria moto si una de masina, cu aceeasi problema, descarcata de tot.

O pun pe "rusesc" - face ala ca toti dracii. O iau si o pun pe Optimate 6. Cand colo:

 

post-50140-0-39452000-1521016085_thumb.jpgpost-50140-0-31147100-1521016092_thumb.jpg

 

Optimateul zice ca am pus bornele invers. Mai verific o data. Nu m-am prostit, sunt puse bine. Zic, s-o fi stricat Optimateul. Il probez pe doua baterii moto - nu, nu s-a stricat.

Il pun iar pe bateria de masina, dar cu bornele inversate, + la - : incepe sa incarce normal:

 

post-50140-0-58707900-1521016271_thumb.jpgpost-50140-0-62679300-1521016277_thumb.jpgpost-50140-0-49909600-1521016289_thumb.jpg

 

Asa ceva n-am mai vazut. Si omu' zice ca bateria a mers normal pe masina.

Oricum, a stat vreo 40 de ore pe Optimate si nu s-a intamplat nimic, n-a terminat de incarcat, desi dupa socoteala nu trebuia sa dureze mai mult de 15 ore.

 

Sa fie 'ututa bateria? Sa fie zina crepusculara? Sa fi umblat AlexEN in ea?!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sho...ce?

De curiozitate: de ce aia si numai aia?

Am senzatia ca nu pentru o mobra.


» Post actualizat in 24 Mar 2018 10:32

Google zice ca gasesti pe amazon.: https://www.amazon.com/Shorai-LFX18A1-BS12-Extreme-Lithium-Powersports/dp/B0058EBVXS

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce aia: Poi cred ca recomandarile din acest topic vin de la cineva cu destul de multa experienta: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/tech/lithium-ion-batteries-63311#post372112 si asta: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/tech/lithium-ion-batteries-63311-2#post377963 Daca-s bune pentru conditiile alea, ma gandesc ca se vor descurca si cu ce-mi trebuie mie :D.

De ce numai alea? Pentru ca mi-e lene sa caut alternative, mai ales dupa asa recomandari. Dar daca sunt sugestii, de ce nu. Destinatia este o mobra, cea din semnatura: V-Strom DL650. De ce LiFePo: pentru ca-i usoara si pentru spatiu suplimentar sub sa.

Eu speram sa gasesc un magazin oficial, in Romania, care sa ofere si garantie.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand mobrei tale ii trebuie baterie de 10 Ah. Asta de care zici tu e aproape dubla. Desi pare, asta nu-i un lucru bun. Ca altfel iti spunea japonezul de la Suzuki in manual sa pui baterie YTX 12 sau oricat mai mare.

Apoi...unde vrei sa pleci cu mobra de te intereseaza performantele de la 6000 m si la temperaturi de -10 grade? Stiu oameni care au facut munti inalti si n-am auzit de nimeni sa se planga ca n-au facut fata bateriile normale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul mentionat este cel recomandat de Shorai pentru mobra mentionata, pe site-ul https://www.shoraidirect.com. Nu ma intereseaza pentru performantele suplimentare ci, asa cum am mentionat, pentru greutate scazuta plus spatiu suplimentar. Oricum trebuie sa schimb bateria, asa ca ar fi un ugrade util.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul mentionat este cel recomandat de Shorai pentru mobra mentionata, pe site-ul https://www.shoraidirect.com.

Avand in vedere ca e un producator/site de care n-a auzit nimeni absolut nimic nu m-as baza pe recomandarile lor. Trei siteuri ale unor producatori de top spun ce ti-am zis: YTX 12, adica 10 Ah.

Ce te avantajeaza mai tare: un kil si 30 cm3 in minus si riscul de a fi o mizerie care te lasa prin vreun Stan sau siguranta unui producator verificat in anii de experienta ai motociclistilor din intreaga lume?

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Shorai-urile astea sunt foarte populare prin afara. Am auzit si eu lucruri bune despre ele. Dar, intrebarea e, cu ce o incarci? Regulatorul tau de tensiune, daca e model clasic, ti-o strica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am citit pe specificatiile lor, au controller inclus si sunt 100% compatibile cu incarcarea standard, adica se pot instala direct, fara alte modificari. Ce nu trebuie facut este sa le pui la redresor clasic, care are functie de de-sulfatare - ala le poate strica, dar exista incarcatoare care is compatibile si cu LiFePo si cu cele clasice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand mobrei tale ii trebuie baterie de 10 Ah. Asta de care zici tu e aproape dubla. Desi pare, asta nu-i un lucru bun. Ca altfel iti spunea japonezul de la Suzuki in manual sa pui baterie YTX 12 sau oricat mai mare.

 

Nu e dubla, ala e ratingul lor intern, estimat probabil pe baza curbei de descarcare diferita la LiFePO4 :D Bateria din link are "18Ah PbEq 12V eq", dar in realitate probabil are vreo 6-7Ah. Performanta reala si nu cea de marketing e greu de apreciat din parerile altora. E o tehnologie inca tanara, si parerile posesorilor nu acopera toate scenariile.

 

Pe de alta parte, bateriile astea sunt destul de belalii prin natura lor. Daca m-ar bate gandul sa iau o baterie din asta m-ar preocupa in mod special ce se intampla cand se topeste, si ce temperaturi se ating in momentul ala, sau cum se manifesta scurtcircuitul intre celule. Daca as avea bateria sub rezervor, probabil m-ar interesa si mai mult informatiile astea :D

 

Motive pentru scurtcircuite mi-as putea imagina destule -- socuri mecanice, defecte de fabricatie, relee de incarcare iesite din parametri, pinii aia mici ai bateriei (pe care vine regulatorul) scurtcircuitati de la ploaie torentiala sau trecutul prin garla, jumpstart cu bateria descarcata complet, etc. Un search pe net dupa shorai in combinatie cu fire, melted, damage*, etc, ar putea fi util. Bateriile LiFePo sint mai stabile decat alea Li-I, foc n-or lua, dar cred ca nu e foarte greu sa le faci sa scoata fum. Intrebarea e, ce se intampla concret in momentul ala ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria din link are "18Ah PbEq 12V eq", dar in realitate probabil are vreo 6-7Ah.

Aaa?! P-asta n-am mai auzit-o. Pai atunci aia recomandata de Yuasa pentru motoreta aia si pe care scrie 10 Ah cat are? 3Ah?

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia de la Yuasa daca e cu plumb are 10Ah, eu ma refeream la ce zic astia de la Shorai. La producatorii de baterii cu litiu e un obicei sa isi declare bateriile cu o capacitate mai mare decat cea reala specificata pe celule, din cauza curbei de descarcare diferita fatza de bateriile cu plumb. Cam cum era ratingul la AMD-urile XP fatza de pentiumuri. Ideea e ca la plumb dupa ce ai descarcat o baterie de 10Ah la jumate, n-o sa mai ai 5Ah utilizabili, din cauza ca scade tensiunea atat de mult ca probabil nu mai faci mare branza cu ea. Bateriile cu litiu merg descarcate mult mai mult inainte sa scada tensiunea sub cea utila, astfel incat capacitatea utilizabila la o baterie cu litiu de 4-5Ah e probabil cam ca la o baterie cu Pb de 9-10Ah. Ceva de genul, n-am date exacte :D

 

La incarcare insa, capacitatea bateriei cu litiu nu e de 18Ah, nu e ca si cum ti-ar trebui alternator dublu ca sa o tii in parametri si sa nu umbli cu ea in permanenta jumate goala. Oricum probabil ca nici daca ar avea 18Ah reali n-ar fi o problema, banuiesc ca litiul are un randament mai bun la incarcare.

 

Legat de marketingul lor cu 2-3x capacitatea echivalenta la Pb, o sa se lamureasca in timp cat de adevarat e si ce virgule mai apar. In momentul de fatza bateriile moto cu litiu au o raspandire atat de mica incat inevitabil oricine isi cumpara una acum intra la beta-testeri. Probabil ca asta e viitorul bateriilor moto, insa deocamdata au si dezavantaje legate de pret si riscuri.

 

http://www.shorai.com.sg/faq/product#P5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am inteles mare lucru, tehnic vorbind, dar am inteles ce-ai vrut sa spui.

Asadar, revenind, nu vad de ce ar manca pe cineva in curr, mai ales cand nu exista dealer local si garantiile in Romania sunt in general praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buna tuturor! :)

 

Am nevoie de o baterie pt Honda CB 500 si ma gandeam ca si varianta la una cu gel, asta: http://depozituldebaterii.ro/baterii-pentru-autovehicule.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=110&category_id=34 , doar ca am dubii in ceea ce o priveste pt ca in cartea motocicletei bateria ar fi de 8Ah, nu 9 - cum e Volton-ul din link. Are vreo importanta in conditiile in care vorbim despre o diferenta de 1 Ah?

 

Alta varianta ar fi tot un Volton: http://depozituldebaterii.ro/baterii-pentru-autovehicule.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=116&category_id=36 sau Yuasa : http://motodiscount.ro/YUASA_YTX9-BS_acumulator .

Sunt incepatoare asa ca sugestiile voastre sunt binevenite. Multumesc! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ma insel bateria pt CB500 e YTX9-BS. (Nu ma uit la linkurile alea, nu-i suport pe aia de la depozituldebaterii) Codul asta conteaza, nu restul detaliilor. (exista, in functie de producator, coduri echivalente - CBTX9-BS, GTX9-BS si altele.

Eu zic sa te duci la un magazin moto, nu la d-astea de vand pentru toti si nu se pricep la nimic. Motodiscout sunt baieti seriosi, Yuasa e marca buna. De Volton n-am auzit.

Poti sa mai incerci la magazinul Mymoto din Cotroceni, daca iti e mai la indemana. Au vreo 4 variante pentru tine, in ordinea preturilor: Kyoto, Unibat, Toplite, Yuasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea de baza din link nu era musai ca "pornesc mobre la -10 grade si 6000 de metri altitudine", ci ca respectivul, cu destula experienta, a avut increde ca nu-l lasa in drum. Si nu l-o lasat. Iar colegul, daca facem referire la acelasi topic: /index.php?/topic/751129-baterie-pe-litiu-aliant-lifepo4-a-song-of-ice-and-fire-mai-mult-fire/page-2&do=findComment&comment=4420873, a descoperit ca pana la urma problema o fost de la mobra, nu de la baterie. Deci as spune ca discutia nu-i chiar asa de usor de transat cu: e proaste toate :D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut sa-mi iau si eu din considerente de greutate si dimensiune si am cautat si tot cautat pe forumuri. Cam 80% din ce am citit au fost contra LiFePO / Li-Ion. Tehnologia asta inca e in experimente si nu stie nimeni cat e de stabila o baterie din aia. Multi le au de ani buni fara probleme, dar mai multi au avut probleme si au revenit la cele clasice. Probabil in cativa ani vom vedea OEM pe unele modele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...