Speedy.K Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Eu inca n-am inteles. Nu toti avem noroc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Martie 5, 2018 Share Postat Martie 5, 2018 Eu am lasat bateriile pe motociclete toata iarna, insa le am intr-un garaj unde temperatura e cam de 8-9 grade, constant. Toate trei au fost pornite cam o data pe luna, poate si mai rar si absolut toate au pornit fara probleme (Varadero, Hornet de 250 si Virago 535). Pana acum scoteam bateriile si le luam in casa peste iarna, insa iarna asta nu le-am mai scos. Vedem ce se intampla la primavara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 6, 2018 Share Postat Martie 6, 2018 Si a mea sta pe mobra (e greu de dat jos, fiind sub rezervativ), dar o pun la redresor cam lunar. In garaj temperatura e in jur de 10°. Sunt de parere ca e mai bine sa nu barai motorul in timpul iernii, motivele s-au rasdiscutat (condens etc.). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robbie222 Postat Martie 10, 2018 Share Postat Martie 10, 2018 Salutare baieti, Nu am avut grija in iarna asta de bateria cumparata in Iulie/August...crezand ca daca am redresor nu sunt probleme. Ma gandeam ca se descarca ...o voi pune la incarcat cu o zi inainte sa scot moto de la hibernat si rezolv problema....mare greseala. Baterie aproape noua ( mai are sub 5v in ea ...redresorul refuza sa o revitalizeze). Ce brand de baterie recomandati? M-am uitat la niste topuri ...si apar numai branduri de care nu am auzit vreodata. Ce parere aveti de Varta? ( eu am fost multumit de Varta la masina). Ah si inca o intrebare....daca am consumatori in plus pe moto ( incarcator tel / incarcator gopro / alarma) ar trebui sa o bateria mai potenta? Sau n-are legatura din moment ce consumatorii sunt doar cand e pornit motorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Martie 10, 2018 Share Postat Martie 10, 2018 Bateria nu are nimic, incarc-o de la un redresor auto, pana trece de 10 V si apoi o pui pe redresor tip Lidl si te va tine mult si bine. Redresoarele electronice nu incarca daca tensiunea in baterie scade sub un anumit prag...apoi incarca brici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 Salutare baieti, Nu am avut grija in iarna asta de bateria cumparata in Iulie/August...crezand ca daca am redresor nu sunt probleme. Ma gandeam ca se descarca ...o voi pune la incarcat cu o zi inainte sa scot moto de la hibernat si rezolv problema....mare greseala. Baterie aproape noua ( mai are sub 5v in ea ...redresorul refuza sa o revitalizeze). Ce brand de baterie recomandati? M-am uitat la niste topuri ...si apar numai branduri de care nu am auzit vreodata. Ce parere aveti de Varta? ( eu am fost multumit de Varta la masina). Ah si inca o intrebare....daca am consumatori in plus pe moto ( incarcator tel / incarcator gopro / alarma) ar trebui sa o bateria mai potenta? Sau n-are legatura din moment ce consumatorii sunt doar cand e pornit motorul? Cum zice si Ivan, incarc-o initial pe un redresor care nu e "inteligent". Dupa ce trece de 6-7 V o pui pe ala "dastept". Daca vrei te pot ajuta cu pusul pe redresor d-ala chior. Am unu' rusesc de pe vremea lu' Ceasca. Chiar, nu ne-ai zis ce redresor e ala de refuza sa o incarce. Varta e naspa, niciuna nu m-a tinut mai mult de 2 ani. Incearca Yuasa. Si da, alarma afecteaza bateria cand mobra sta. De fapt sunt convins ca de-aia ti-a descarcat-o in halul ala peste iarna. Multi producatori de baterii iti refuza garantia daca ai alarma pe mobra (oficial, prin clauzele din certificat, nu ca sunt ei bulangii) Incarcatoarele nu afecteaza ciu nimic, pe alea nu le folosesti cand mobra sta. Asta daca nu cumva ti-a traznit sa bagi ceva la incarcat in ele peste iarna, ceea ce ma indoiesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 11, 2018 Share Postat Martie 11, 2018 Redresorul "de la Lidl" nu vrea sa incarce baterii daca au sub 10V. Poate mi s-o fi parut, poate nu am pus eu bateria car trebuia. Un UPS mai vechi, cu baterie in el, nu a mai vrut sa porneasca. Am scos bateria si am pus-o pe "Lidl". Mu-mu, nu a vrut sa o incarce. Am pe acasa surse de calculator, baga undeva la 12,5V, amperaj marisor (parca vreo 17 avea), am legat-o cu clestisori si am lasat-o pana a bagat vreo 11V in ea. Apoi am pus-o pe "Lidl". A mers. Dar bateria era asa de praf (a stat vreo 5 ani in UPS, nefolosita), incat am renuntat sa o mai "resuscitez". O sa o predau la vreun centru de reciclare, ca nu as arunca-o la gunoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 13, 2018 Share Postat Martie 13, 2018 (editat) Bateria moto a lui Robbie e gata. Primul lucru am completat cu apa distilata. Era aproape uscata. Apoi pusa pe redresorul rusesc cam o ora la incarcare usoara, apoi pe Optimate 4. Ambele incarcari cu capacelele de completare scoase. Optimateul a vazut-o, a dat "rosu" la primul test, apoi a intrat in "saving mode". Dupa vreo 2-3 ore a trecut in "charging model". Dupa 12 ore a terminat, a facut testul final si a dat "verde". Am mai lasat-o inca vreo 10 ore (peste noapte) in "maintenance mode". Dimineata am gasit-o exact in timpul unui nou test: "verde". N-a dat lichid pe dinafara, nu s-a incalzit excesiv. Deci bateria a fost salvata, incarcata si Optimate zice ca nu e distrusa. Acum...ramane de vazut cat mai e in stare sa tina curent. Ca fapt divers, e prima oara cand vad baterie moto produsa de Huawei. Bateria este exact asta: Si, iarasi, e prima oara cand vad o baterie pe care scrie ca e "Maintenance free", pe care scrie "GEL", dar are capacele detasabile. Pe ea scrie sa nu completezi tu cu apa, ca asta se face numai intr-un service autorizat. Pai e MF sau se completeaza, dar doar la service? E "GEL" sau se completeaza? N-am mai vazut asa ceva. Editat Martie 13, 2018 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 13, 2018 Share Postat Martie 13, 2018 Ma, asa scrie pe ea, cum spuneam mai sus, "sa nu completezi tu cu apa, ca asta se face numai intr-un service autorizat." Bateria e transparenta si era absolut uscata. Nu gel, nu nimic inauntru. Si la fiecare doi elementi are o bula de platic verde care era jos, nu se vedeau si au aparut sus in niste locase cand am completat cu apa. Acuma...nu sunt nici io expert in baterii, am facut cum mi s-a parut logic in functie de cum am vazut bateria si de ce scria pe ea. » Post actualizat in 14 Mar 2018 08:37Robbie mi-a adus odata cu bateria moto si una de masina, cu aceeasi problema, descarcata de tot. O pun pe "rusesc" - face ala ca toti dracii. O iau si o pun pe Optimate 6. Cand colo: Optimateul zice ca am pus bornele invers. Mai verific o data. Nu m-am prostit, sunt puse bine. Zic, s-o fi stricat Optimateul. Il probez pe doua baterii moto - nu, nu s-a stricat. Il pun iar pe bateria de masina, dar cu bornele inversate, + la - : incepe sa incarce normal: Asa ceva n-am mai vazut. Si omu' zice ca bateria a mers normal pe masina. Oricum, a stat vreo 40 de ore pe Optimate si nu s-a intamplat nimic, n-a terminat de incarcat, desi dupa socoteala nu trebuia sa dureze mai mult de 15 ore. Sa fie 'ututa bateria? Sa fie zina crepusculara? Sa fi umblat AlexEN in ea?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
greenharleyd Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 Salutare. Oare stie cineva de unde pot comanda o baterie Shorai LiFePo? Si anume asta: https://www.shoraidirect.com/en/p86-lfx18-a-polarity-case-type-1?uid=86%3A197314%3D200308. Multam tare mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 (editat) Sho...ce? De curiozitate: de ce aia si numai aia? Am senzatia ca nu pentru o mobra. » Post actualizat in 24 Mar 2018 10:32Google zice ca gasesti pe amazon.: https://www.amazon.com/Shorai-LFX18A1-BS12-Extreme-Lithium-Powersports/dp/B0058EBVXS Editat Martie 24, 2018 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
greenharleyd Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 De ce aia: Poi cred ca recomandarile din acest topic vin de la cineva cu destul de multa experienta: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/tech/lithium-ion-batteries-63311#post372112 si asta: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/tech/lithium-ion-batteries-63311-2#post377963 Daca-s bune pentru conditiile alea, ma gandesc ca se vor descurca si cu ce-mi trebuie mie . De ce numai alea? Pentru ca mi-e lene sa caut alternative, mai ales dupa asa recomandari. Dar daca sunt sugestii, de ce nu. Destinatia este o mobra, cea din semnatura: V-Strom DL650. De ce LiFePo: pentru ca-i usoara si pentru spatiu suplimentar sub sa. Eu speram sa gasesc un magazin oficial, in Romania, care sa ofere si garantie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 In primul rand mobrei tale ii trebuie baterie de 10 Ah. Asta de care zici tu e aproape dubla. Desi pare, asta nu-i un lucru bun. Ca altfel iti spunea japonezul de la Suzuki in manual sa pui baterie YTX 12 sau oricat mai mare. Apoi...unde vrei sa pleci cu mobra de te intereseaza performantele de la 6000 m si la temperaturi de -10 grade? Stiu oameni care au facut munti inalti si n-am auzit de nimeni sa se planga ca n-au facut fata bateriile normale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
greenharleyd Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 Modelul mentionat este cel recomandat de Shorai pentru mobra mentionata, pe site-ul https://www.shoraidirect.com. Nu ma intereseaza pentru performantele suplimentare ci, asa cum am mentionat, pentru greutate scazuta plus spatiu suplimentar. Oricum trebuie sa schimb bateria, asa ca ar fi un ugrade util. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 (editat) Modelul mentionat este cel recomandat de Shorai pentru mobra mentionata, pe site-ul https://www.shoraidirect.com. Avand in vedere ca e un producator/site de care n-a auzit nimeni absolut nimic nu m-as baza pe recomandarile lor. Trei siteuri ale unor producatori de top spun ce ti-am zis: YTX 12, adica 10 Ah. Ce te avantajeaza mai tare: un kil si 30 cm3 in minus si riscul de a fi o mizerie care te lasa prin vreun Stan sau siguranta unui producator verificat in anii de experienta ai motociclistilor din intreaga lume? Editat Martie 24, 2018 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 Shorai-urile astea sunt foarte populare prin afara. Am auzit si eu lucruri bune despre ele. Dar, intrebarea e, cu ce o incarci? Regulatorul tau de tensiune, daca e model clasic, ti-o strica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
greenharleyd Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 Din cate am citit pe specificatiile lor, au controller inclus si sunt 100% compatibile cu incarcarea standard, adica se pot instala direct, fara alte modificari. Ce nu trebuie facut este sa le pui la redresor clasic, care are functie de de-sulfatare - ala le poate strica, dar exista incarcatoare care is compatibile si cu LiFePo si cu cele clasice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 In primul rand mobrei tale ii trebuie baterie de 10 Ah. Asta de care zici tu e aproape dubla. Desi pare, asta nu-i un lucru bun. Ca altfel iti spunea japonezul de la Suzuki in manual sa pui baterie YTX 12 sau oricat mai mare. Nu e dubla, ala e ratingul lor intern, estimat probabil pe baza curbei de descarcare diferita la LiFePO4 Bateria din link are "18Ah PbEq 12V eq", dar in realitate probabil are vreo 6-7Ah. Performanta reala si nu cea de marketing e greu de apreciat din parerile altora. E o tehnologie inca tanara, si parerile posesorilor nu acopera toate scenariile. Pe de alta parte, bateriile astea sunt destul de belalii prin natura lor. Daca m-ar bate gandul sa iau o baterie din asta m-ar preocupa in mod special ce se intampla cand se topeste, si ce temperaturi se ating in momentul ala, sau cum se manifesta scurtcircuitul intre celule. Daca as avea bateria sub rezervor, probabil m-ar interesa si mai mult informatiile astea Motive pentru scurtcircuite mi-as putea imagina destule -- socuri mecanice, defecte de fabricatie, relee de incarcare iesite din parametri, pinii aia mici ai bateriei (pe care vine regulatorul) scurtcircuitati de la ploaie torentiala sau trecutul prin garla, jumpstart cu bateria descarcata complet, etc. Un search pe net dupa shorai in combinatie cu fire, melted, damage*, etc, ar putea fi util. Bateriile LiFePo sint mai stabile decat alea Li-I, foc n-or lua, dar cred ca nu e foarte greu sa le faci sa scoata fum. Intrebarea e, ce se intampla concret in momentul ala ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 (editat) Bateria din link are "18Ah PbEq 12V eq", dar in realitate probabil are vreo 6-7Ah. Aaa?! P-asta n-am mai auzit-o. Pai atunci aia recomandata de Yuasa pentru motoreta aia si pe care scrie 10 Ah cat are? 3Ah? Editat Martie 24, 2018 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 Aia de la Yuasa daca e cu plumb are 10Ah, eu ma refeream la ce zic astia de la Shorai. La producatorii de baterii cu litiu e un obicei sa isi declare bateriile cu o capacitate mai mare decat cea reala specificata pe celule, din cauza curbei de descarcare diferita fatza de bateriile cu plumb. Cam cum era ratingul la AMD-urile XP fatza de pentiumuri. Ideea e ca la plumb dupa ce ai descarcat o baterie de 10Ah la jumate, n-o sa mai ai 5Ah utilizabili, din cauza ca scade tensiunea atat de mult ca probabil nu mai faci mare branza cu ea. Bateriile cu litiu merg descarcate mult mai mult inainte sa scada tensiunea sub cea utila, astfel incat capacitatea utilizabila la o baterie cu litiu de 4-5Ah e probabil cam ca la o baterie cu Pb de 9-10Ah. Ceva de genul, n-am date exacte La incarcare insa, capacitatea bateriei cu litiu nu e de 18Ah, nu e ca si cum ti-ar trebui alternator dublu ca sa o tii in parametri si sa nu umbli cu ea in permanenta jumate goala. Oricum probabil ca nici daca ar avea 18Ah reali n-ar fi o problema, banuiesc ca litiul are un randament mai bun la incarcare. Legat de marketingul lor cu 2-3x capacitatea echivalenta la Pb, o sa se lamureasca in timp cat de adevarat e si ce virgule mai apar. In momentul de fatza bateriile moto cu litiu au o raspandire atat de mica incat inevitabil oricine isi cumpara una acum intra la beta-testeri. Probabil ca asta e viitorul bateriilor moto, insa deocamdata au si dezavantaje legate de pret si riscuri. http://www.shorai.com.sg/faq/product#P5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 24, 2018 Share Postat Martie 24, 2018 Nu prea am inteles mare lucru, tehnic vorbind, dar am inteles ce-ai vrut sa spui. Asadar, revenind, nu vad de ce ar manca pe cineva in curr, mai ales cand nu exista dealer local si garantiile in Romania sunt in general praf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 25, 2018 Share Postat Martie 25, 2018 bah speedy , iar il lasi pe belbody sa posteze de pe cont? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 25, 2018 Share Postat Martie 25, 2018 bah speedy , iar il lasi pe belbody sa posteze de pe cont? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dana Dni Postat Aprilie 3, 2018 Share Postat Aprilie 3, 2018 Buna tuturor! Am nevoie de o baterie pt Honda CB 500 si ma gandeam ca si varianta la una cu gel, asta: http://depozituldebaterii.ro/baterii-pentru-autovehicule.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=110&category_id=34 , doar ca am dubii in ceea ce o priveste pt ca in cartea motocicletei bateria ar fi de 8Ah, nu 9 - cum e Volton-ul din link. Are vreo importanta in conditiile in care vorbim despre o diferenta de 1 Ah? Alta varianta ar fi tot un Volton: http://depozituldebaterii.ro/baterii-pentru-autovehicule.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=116&category_id=36 sau Yuasa : http://motodiscount.ro/YUASA_YTX9-BS_acumulator . Sunt incepatoare asa ca sugestiile voastre sunt binevenite. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Aprilie 3, 2018 Share Postat Aprilie 3, 2018 Daca nu ma insel bateria pt CB500 e YTX9-BS. (Nu ma uit la linkurile alea, nu-i suport pe aia de la depozituldebaterii) Codul asta conteaza, nu restul detaliilor. (exista, in functie de producator, coduri echivalente - CBTX9-BS, GTX9-BS si altele. Eu zic sa te duci la un magazin moto, nu la d-astea de vand pentru toti si nu se pricep la nimic. Motodiscout sunt baieti seriosi, Yuasa e marca buna. De Volton n-am auzit. Poti sa mai incerci la magazinul Mymoto din Cotroceni, daca iti e mai la indemana. Au vreo 4 variante pentru tine, in ordinea preturilor: Kyoto, Unibat, Toplite, Yuasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.