Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Acum 5 ore, apriliacluj a spus:

cum mama dracului s-a fwutut?? ce s-a intamplat?

....astea si daca le conectezi invers, au protectie, nu se strica....

Exploatare defectuoasă, lăsat aiurea pe afară, în ploaie (nu eu, un prieten).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 03.05.2022 la 14:13, pitesti2010 a spus:

 

Folosesc din 2015 Optimate 2, 3 si 6.

24/24 si 7/7 sunt puse pe baterii. Evident, cand nu sunt plecat cu motoretele. Pana acum, am schimbat o singura baterie, anul trecut, pe cea din 2015.

Am optat pentru Optimate 6 pentru a-l putea folosi si la bateriile de la masini. 

Mi-am luat CTEK pana la urma...MXS 5 test & charge. E bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, WotRU2Me a spus:

Mi-am luat CTEK pana la urma...MXS 5 test & charge. E bun.

 

In opinia mea, CTEK este concurentul direct al lui Optimate (sau invers) si a fost mult mai utilizat la noi. Ai facut o alegere foarte buna si sigur nu ai dat gres. Sa-l folosesti cu succes si sa-ti economiseasca multi acumulatori!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am in posesie CtekMXS 5.0, de cateva zile, vede baterie dupa baterie, 3 masini cu baterii de 77A si 2 bmw cu baterii mari 19 resp 21 A. 

Reânvie tot, atenție mare damele😝

Initial voisem HiQ P3500 din mag. Polo, apoi am scos din cutie Optimate 6 (care nu știu cum/daca ai posibilitatea să il butonezi..), ca la final sa iau Ctekul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, TeDy 'M a spus:

Si eu am in posesie CtekMXS 5.0, de cateva zile, vede baterie dupa baterie, 3 masini cu baterii de 77A si 2 bmw cu baterii mari 19 resp 21 A. 

Reânvie tot, atenție mare damele😝

Initial voisem HiQ P3500 din mag. Polo, apoi am scos din cutie Optimate 6 (care nu știu cum/daca ai posibilitatea să il butonezi..), ca la final sa iau Ctekul. 

Optimate 6 nu poti sa il butonezi, e full automatic, decide procesorul ce e de facut

Eu le am pe amândouă, Optimate 6 si Ctek MC 5..  Ca si performanta nu am putut stabili diferente intre ele, merg amandoua perfect. As da o nota in plus Ctek-ului pentru ca poti totusi alege niste programe, intelegi ce face si cum face. Dar si Optimate 6, pana acum, a decis corect totul, mi-a sculat din morti baterie de masina si de moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Buna ,o baterie care sa tina ceva ani care am sa o folosesc mai rar dar cind nu o folosesc o tin pe incarcator inteligent imi puteti recomanda exista asa ceva ?!,pt ca de fiecare data cind ajung sa ma dau si eu cu moto trebuie sa cumpar baterie!!  

 

Mersi ,Ovidiu 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria nu sta pe moto in aceasta perioada intre 7- 12 luni depide de an .....acum nu a fost pornită de 2 ani de ex . Deci ce încărcător inteligent ok si o baterie sa indeplineasca cerintele astea ,adica sa fie folosita foarte rar mai mult sa fie intretinuta de incarcator ,sa cumpar ?! 

 

Mersi ,Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, ENEOS a spus:

Pt mers o dată la 2 ani recomand moto închiriată. 

Nu o sa imi vind motocicleta veci !!!! Sa intimplat din cauza pandemiei sa fie 2 ani ,altfel incerc sa ajung la ea cit de des pot .....

Acum 10 ore, patrick1 a spus:

Da există, SAFT, Ni-Cd, timp de viață 20 de ani :)

 

https://www.saftbatteries.com/download_file/6X7JMGAnv3Fm6HdmtEv%2B2gtlbZ1bRRVHkjS11M6md92GD2EF7vU%2F3Oybbz3WOlG%2BxR8srpA5iCdJ%2FV3IQzTVHQyiTucngZKEg9KkYCLkowAvgaG1hurpR3Tyn7TchZQ8DJC3AIlVoCxDKsIK69FtonrNVb4AvN0kyaBoPbPcOZ698V2Z2g%3D%3D/com_sph_ch_0407.pdf

 

Se pot descărca până la zero, doar că (mai nou) sunt interzise în U.E. (conțin cadmiu).

Cele care conțin plumb sunt permise, pentru că ”mor” în 2-3 ani :P

Da presupunând ca sint extrem de scumpe ,tot nu am gasit ceva dedicat pt moto de la ei ,sint curios cit ar costa si  daca chiar tin 20 de ani !!! poate merita . 

 

Mersi ,Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Ca sa nu deschid alt topic, am o yamaha mt-03, am schimbat cateva baterii pana acum, problema e ca la MT-03 bateria vine culcata(nu in picioare), ce baterie am nevoie? sa cumpar o baterie cu gel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, PicCoLo1 said:

Salut! Ca sa nu deschid alt topic, am o yamaha mt-03, am schimbat cateva baterii pana acum, problema e ca la MT-03 bateria vine culcata(nu in picioare), ce baterie am nevoie? sa cumpar o baterie cu gel?

 

Asa cum a zis Penetru trebuie baterie cu gel si trebuie masurata si incarcarea, Foarte multi schimba bateria fara sa testeze mai intai daca functioneaza corect incarcarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Salut,

 Imi puteti recomanda un magazin care sa aibe baterii ok? Si o sa detaliez acest ok.

 Am cumparat, online, un BS. A venit cu nu mai tin minte..dar era putin- mult sub ceea se considera incarca 0. L-am pus pe charger, tecmate optimate 4 - can bus - care stie de desulfatare, si chargerul se apuca sa o desulfateze, incarce..ce stie el. A frecat-o o zi intreaga. Oricum vorbisem sa o dau inapoi pe motiv de tensiune mica. Pe urmatoarea mi-o trimite..dar incarcata - 12.6-7V pe acolo. Sau aparent. 7, 8 luni mai tarziu da si asta semne de moarte. Bateria cumparata in septembrie, tinuta peste iarna in casa la loc de cinste, in sufragerie, pe acel incarcator.

Inainte de aceasta am avut o Yuasa - nu cea originala. Care a murit intr-un sezon jumatate. Adica luata in martie...moarte prin septembrie anul urmator dar dand semne de moarte de 4-5 luni inainte. Aici ii banuiesc pe cei unde a fost moto ca nu au incarcat-o peste iarna..dar e doar o banuiala.

Daca se intampla sa nu merg cu motorul 2 saptamani pun bateria la incarcat. La asta se poate incarca direct prin priza de 12 V..cam ca aia de tigara si incarcatorul are mufa respectiva. Deci simplu.

Consumul motorului oprit e 40mA (masurat intre firele de minus si minusul baterie). Tensiunea de incarcare e 13.8 - 14.4V. Deci totul ok as zice. 

 

Idea e ca, majoritatea magazinelor tin baterii pe stoc cu lunile ca sa nu zic cu anii fara sa le incarce. Pt ca bateria la motorul asta e inclinata bine (70 grade si nu e absint) nu merge cu acid ci direct formatata si incapsulata din fabrica. Care daca nu e intretinuta ..o poti lua si arunca. Si nici ieftina nu e.

Modelul este YTZ14S.

 

 

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Strict pentru modelul asta producatorul spune ca maxim 20 de grade. Pozitia ei pe motor..e culcata aproape

BS are 2 modele - unul cu acid si unul fara BTZ14S-BS (vine cu acidul separat)si BTZ14S-BS-SLA (vine cu acidul in ea).

Si limitarea asta o au majoritatea cu acidul la pachet. Acu..zici ca limitarea asta poate fi ignorata?

 

image.thumb.png.faf0ad9b5a7b3a02e6b03b0aa7d5d054.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, tzunoi a spus:

Strict pentru modelul asta producatorul spune ca maxim 20 de grade. Pozitia ei pe motor..e culcata aproape

BS are 2 modele - unul cu acid si unul fara BTZ14S-BS (vine cu acidul separat)si BTZ14S-BS-SLA (vine cu acidul in ea).

Si limitarea asta o au majoritatea cu acidul la pachet. Acu..zici ca limitarea asta poate fi ignorata?

 

image.thumb.png.faf0ad9b5a7b3a02e6b03b0aa7d5d054.png

La bateriile AGM, electrolitul este absorbit în panouri de fibră de sticlă. Cele care vin cu electrolit separat se sigilează cu banda aceea cu dopuri, așa că n-ar trebui să apară scurgeri.

Astea sigilate din fabrică văd că trebuie întreținute serios: încărcare la fiecare 12 săptămâni sau când voltajul scade sub 12,4 până când e pusă pe motocicletă. Dacă cei de la magazinul de unde ai cumpărat-o n-au făcut treaba asta...

 

"(B) As this battery was fully activated at the factory, it is essential that the voltage is maintained at all times, which requires a maintenance charge to be performed every 12 weeks (or if the voltage is less than 12.4 volts) until the battery is put into service. Failure to do so will reduce the life of this battery, and may render it unserviceable."

 

(B) Deoarece această baterie a fost activată complet din fabrică, este esențial ca tensiunea să fie menținută în permanență, ceea ce necesită efectuarea unei încărcări de întreținere la fiecare 12 săptămâni (sau dacă tensiunea este mai mică de 12,4 volți) până când bateria este pusă în serviciu. În caz contrar, se va reduce durata de viață a acestei baterii și este posibil să o facă inutilizabilă.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, Doctor X a spus:

Astea sigilate din fabrică văd că trebuie întreținute serios: încărcare la fiecare 12 săptămâni sau când voltajul scade sub 12,4 până când e pusă pe motocicletă. Dacă cei de la magazinul de unde ai cumpărat-o n-au făcut treaba asta...

Sigur nu au facut. Cine crezi ca sta, prin depozite, sa dea o tura pe la baterii din cand in cand sa le incarce.... Sunt constient de asta si tocmai de aceea caut.."pe surse" magazine direct de la fabrica. Bine..aceasta constientizare brusca m-a costat ceva...Nu oi fi singurul in situatia asta.  E adevarat ca inginerii ktm au subdimensionat-o un pic..asa la limita. Dar totusi.

 

Astea cu acidul separat sunt o varianta, dar parca diferenta dintre ce zice producatorul si ce e in realitate nu e chiar asa mica..adica ok..ca ei zic 25 si eu le pun la 40..mai treaca mearga. Dar la mine pare ca e culcata..asa pe o perna. Cam pe la 70 de grade. Si cu capacelele in jos. Si mi-e sa nu fac alta duda ca acidul ala nu e cea mai prietenoasa substanta din univers..in special cu ecu.

 

Varianta care o vad ar fi sa vanez direct magazinele fabrici si sa vad cand sunt facute. Ca poate alea au vad.

A 2a varianta sunt bateriile cu litiu. Alea trebuie incarcate la 6 luni..da'. Si mai sunt si o caruta de bani

 

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, apriliacluj a spus:

dupa ce pui acidul, e bine sa-l lasi vreo jumate de ora, "sa se odihneasca, sa se aseze"

in nici un caz nu sunt de acord ca sa pui instantaneu incarcatorul pe acumulator!


E nu "bine" ci OBLIGATORIU sa o lasi, scrie in orice manual de baterie care se respecta.

1 oră în urmă, tzunoi a spus:

Strict pentru modelul asta producatorul spune ca maxim 20 de grade. Pozitia ei pe motor..e culcata aproape

BS are 2 modele - unul cu acid si unul fara BTZ14S-BS (vine cu acidul separat)si BTZ14S-BS-SLA (vine cu acidul in ea).

Si limitarea asta o au majoritatea cu acidul la pachet. Acu..zici ca limitarea asta poate fi ignorata?

 

image.thumb.png.faf0ad9b5a7b3a02e6b03b0aa7d5d054.png


Cine e BS?

Te-ai uitat intr-un catalog al unei marci serioase ca sa vezi ce model recomanda pentru mobra ta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...