foxbat Postat Februarie 3 Share Postat Februarie 3 :)) nu stiu de ala, eu doar icnercam sa ajut.:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Februarie 3 Share Postat Februarie 3 Ma bag si eu in seama cu ce am si folosesc pe acasa si pe la masini/moto. Ala micu are cam de toate,Agm,Moto,Reparare. Si ala mare e destept,dar nu are de moto. Mai am un Telwin Alaska 200 care merge si pe 24 V,dar e stricat ca l-am dat eu pe 24 V din greseala in timp ce incarca doua baterii de 12 V/100 ah puse in paralel. Bine ca nu s-au stricat bateriile…. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 3 Share Postat Februarie 3 La 🏍 d'asta cu țâțe lăsate merge brici lidl chargerul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Februarie 4 Moderatori Share Postat Februarie 4 Acum 8 ore, ENEOS a spus: La 🏍 d'asta cu țâțe lăsate merge brici lidl chargerul! Normal ca merge,curentul n-are scoala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 4 Share Postat Februarie 4 Pe mine ma fascineaza discutiile astea despre redresoare superperformante care folosesc enspe mii de algoritmi ca sa optimizeze procesul de incarcare, in conditiile in care acumulatorii sunt incarcati pe redresor doar foarte putin timp in comparatie cu perioadele lungi in care sunt incarcati in maniera "brute force" de catre alternator. E foarte interesant cum strategiile de marketing reusesc sa duca la o cerere de produse aproape inutile. La fel se intampla si in domeniul "autofiliei" doar ca la o scara mult mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Februarie 4 Moderatori Share Postat Februarie 4 Eu folosesc unul de Lidl,cam de 10 ani,daca nu mai bine si anul trecut am cumparat un Kraft&Dele KD1290,ce are functie de incarcare prin impulsuri si cica face bine la bateriile mai vechi. DAR cand astea destepte imi spun ca bateria nu se poate incarca,apelez la un Absaar GPS4,care invie bateria cam din morti.Apoi continui cu alea destepte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Februarie 4 Share Postat Februarie 4 Acu stau și mă gândesc eu așa, la cat costă un acumulator nou, daca te tine 2-3 ani fără să-l pui măcar o dată pe redresor, atunci nu știu dacă se merită să arunci câteva sute bune pe un lucru pe care îl folosești la câțiva ani că sa tragi de o baterie in moarte clinica. Părerea mea! Am un redresor de la Lidl la care țin conectată bateria mobrei pe perioada iernii. In 4-5 ani cat țin eu o mobră, n-am cumpărat nicio baterie...dar nah, fiecare știe mai bine ce și cum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninel60 Postat Februarie 4 Share Postat Februarie 4 Acum 26 minute, Kassu a spus: Acu stau și mă gândesc eu așa, la cat costă un acumulator nou, daca te tine 2-3 ani fără să-l pui măcar o dată pe redresor, atunci nu știu dacă se merită să arunci câteva sute bune pe un lucru pe care îl folosești la câțiva ani că sa tragi de o baterie in moarte clinica. Părerea mea! Am un redresor de la Lidl la care țin conectată bateria mobrei pe perioada iernii. In 4-5 ani cat țin eu o mobră, n-am cumpărat nicio baterie...dar nah, fiecare știe mai bine ce și cum! Salutare,la încărcătorul tău ai și funcția moto și o încarcă în funcție de cei 8 amperi ai bateriei,am unul identic și își face treaba cu brio.Tu ai folosit în cazul ăsta setarea auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Februarie 4 Share Postat Februarie 4 (editat) Știu. E pe moto. Pare că ar fi pe auto din cauza sticker ului de pe display. Citirea valurilor tensiune/curent o fac cu un aparat de măsură analogic dedicat. Nu mă interesează ce afișează redresorul. Cu toate astea, pot spune că acesta afișează volții apropiat de valoarea indicată de analogic. Editat Februarie 4 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat Februarie 5 Share Postat Februarie 5 (editat) Acum 17 ore, Kassu a spus: Acu stau și mă gândesc eu așa, la cat costă un acumulator nou, daca te tine 2-3 ani fără să-l pui măcar o dată pe redresor, atunci nu știu dacă se merită să arunci câteva sute bune pe un lucru pe care îl folosești la câțiva ani că sa tragi de o baterie in moarte clinica. Părerea mea! Am un redresor de la Lidl la care țin conectată bateria mobrei pe perioada iernii. In 4-5 ani cat țin eu o mobră, n-am cumpărat nicio baterie...dar nah, fiecare știe mai bine ce și cum! Corect, la cat costa actual un acumulator decent ce tine 3, max 4 ani, nu e nevoie de incarcare peste iarna. La mine stau motocicletele in garaj de tabla, neincalzit, fara nicio incarcare peste iarna. Cand le scot din garaj, daca merg e bine, daca nu, pun redresorul pe baterie. Daca nu se mai poate face nimic, cumpar alta baterie noua, valabila si decenta pana in 200 de lei. Tot incarcator de Lidl, cel din prima generatie(cel cu led-uri, nu display), am si folosesc si culmea, e atat de nesimtit ca nu se mai strica tinand cont ca are multi anisori. Prea multa polologhie in jurul acestui subiect. Editat Februarie 5 de Jebelu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Februarie 5 Share Postat Februarie 5 Va prezint cu mandrie primul meu redresor dedicat moto. Luat acum multi ani de la tataia Louis. Nu l am mai folosit de ceva timp ,dar stiu ca exte functional. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Februarie 5 Share Postat Februarie 5 (editat) Am si eu un Saito mare de la Louis. De cand cu ala mic de la Lidl, nu l-am mai folosit. Au fost scule bune la vremea aia, mai ales ca inainte de Saito ProCharger XL, foloseam un redresor facut de Electroarges, dinainte de '89. Editat Februarie 5 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Acum 10 ore, ALEX-Guzzista a spus: Va prezint cu mandrie primul meu redresor dedicat moto. Luat acum multi ani de la tataia Louis. Nu l am mai folosit de ceva timp ,dar stiu ca exte functional. la 0.3 A pana si pt moto de cel putin 6 (sase)ori mai slab decat ar trebui. ma mira de ce tot discutam despre "epoca de piatra" sau de chargere care nu fac decat sa "gadile" bateria - epoca lor a apus demult. Diferenta (pentru cine are nevoie de explicatii) o face "inteligenta" - acele "programe"care moduleaza incarcarea in functie de starea/chiria bateriei. Un pic fortata comparatia - este ca si cum comparam sistemul de aprindere cu "delcou, platini si condesantor " cu cel modern,electronic, respectiv carburatorul cu injectia. nici nu mai zic de functiile de testare integrate care iti spun din prima daca mai e ceva de facut sau e remat / kg/Pb sau de incarcarea pentru noile tehnologii (litiu) Acum 21 ore, Jebelu a spus: Corect, la cat costa actual un acumulator decent ce tine 3, max 4 ani, nu e nevoie de incarcare peste iarna. La mine stau motocicletele in garaj de tabla, neincalzit, fara nicio incarcare peste iarna. Cand le scot din garaj, daca merg e bine, daca nu, pun redresorul pe baterie. Daca nu se mai poate face nimic, cumpar alta baterie noua, valabila si decenta pana in 200 de lei. Tot incarcator de Lidl, cel din prima generatie(cel cu led-uri, nu display), am si folosesc si culmea, e atat de nesimtit ca nu se mai strica tinand cont ca are multi anisori. Prea multa polologhie in jurul acestui subiect. nu prea are ce sa se strice, 2 fire si 2 crocodili:) ai dreptate (in parte), insa daca te gandesti ca exista si cazuri (utilajge care stau nefolosite mai mult timp,sisteme de incarcare care nu merg in paramatrii, scenarii cu mai multe agregate in batatura (eu de ex am de "incarcat" vreo 5 + inca 4 ale amicilor ce si tin jucariile la mine) o sa vezi ca devine obligatoriu sa ai asa ceva. pe langa confort si mententa corecta - durata de viata a bateriilor poate fi extinsa fara niciun efort si cu un cost minim.nu vad sensul sa schimb o baterie daca SOH este ce trebuie la 2 ani in loc de minim 4 (repet, pe cazul meu partilicular). 2 ani x 5 baterii = multa bere:) nu mai zic (deja am mentionat de cateva ori)despre diversele chimii. daca mai zic ca am si in rulota nevoie (de backup sau de incarcarcare "de casa")pentru bateriile de 12V din sistemul energetic. asta doar asa pe repede inainte si folosire domestica,nici nu ma gandesc cum este la cei care au si service-uri sau alte activitati conexe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 Acum 7 minute, foxbat a spus: la 0.3 A pana si pt moto de cel putin 6 (sase)ori mai slab decat ar trebui. ma mira de ce tot discutam despre "epoca de piatra" sau de chargere care nu fac decat sa "gadile" bateria - epoca lor a apus demult. Nici eu nu l-am mai folosit de multi ani,dar nici nu il arunc. Eu pt.bateria moto originala care acu sta la caldurica,folosesc un redresor inteligent de pe Emag,cu functie dedicata pt.moto. L am postat mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Februarie 6 Share Postat Februarie 6 15 minutes ago, foxbat said: durata de viata a bateriilor poate fi extinsa fara niciun efort si cu un cost minim.nu vad sensul sa schimb o baterie daca SOH este ce trebuie la 2 ani in loc de minim 4 Good point. Fără să intru în detalii cu privire la branduri, pe timp de iarnă motocicletele mele care nu sunt folosite au acumulatorii conectați la chargere inteligente. Acumulatorul de pe Scout a trecut de șapte anișori și sper să mai țină. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.