Sari la conținut

Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Poate cineva sa ma lamureasca?

 

Vreau sa stiu daca pot folosi un charger normal de baterie moto pentru incarcarea/pastrarea incarcarii bateriei, in cazul in care mobra are CAN-BUS?

 

Am vazut pareri pro (in general exprimate de unii care pare ca stiu cate ceva) si pareri contra (in general ale delaerului care vrea sa-si vanda chargerul propriu).

Unii zic ca incarcarea cu cablul conectat direct la baterie (nu prin mufa DIN), cu polaritatea respectata!, nu genereaza probleme. Necazurile apar la conectarea fara respectarea polaritatii, care afecteaza grav electronica, fapt pentru care producatorul recomanda utilizarea unui charger CAN-BUS compliant (un fel de metoda antiprost, care elimina riscul de damage).

 

eu zic, bazat pe experienta, sa nu-ti bati capu... f800gsa e destul de nou ca sa aiba o baterie destul de noua pe el cat sa nu-ti faca probleme daca o lasi 1.5-2 ani in motor si dai cheie dupa aia...

» Post actualizat in 08 May 2015 21:12

si daca crapa asta e... o pui pe redresor dupa.. si mai merge ceva timp.... plm... bateriile sunt consumabile, nu neveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator foxbat

eu zic, bazat pe experienta, sa nu-ti bati capu... f800gsa e destul de nou ca sa aiba o baterie destul de noua pe el cat sa nu-ti faca probleme daca o lasi 1.5-2 ani in motor si dai cheie dupa aia...

» Post actualizat in 08 May 2015 21:12

si daca crapa asta e... o pui pe redresor dupa.. si mai merge ceva timp.... plm... bateriile sunt consumabile, nu neveste.

scuze. esti in eroare . mare. ba chiar 2

 

1, bateriile tin o viata ( nevestele ..sunt megaperisabile si consumabile )

2. o baterie lasata pe motor ( unul care mai si consuma ceva,chiar dac infim ), in 2 ani e vraiste in general. bateriile au nevoie de o intretinere ( minima, e adevarat) fara de care ..pa si pussy. procesele chimice sunt IREVERSIBILE in ea cand " moare ". deci..plm. v

 

 

si punctul 3, off topic- atentie, este un forum de motociclete nu de bmburi :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze. esti in eroare . mare. ba chiar 2

 

1, bateriile tin o viata ( nevestele ..sunt megaperisabile si consumabile )

2. o baterie lasata pe motor ( unul care mai si consuma ceva,chiar dac infim ), in 2 ani e vraiste in general. bateriile au nevoie de o intretinere ( minima, e adevarat) fara de care ..pa si pussy. procesele chimice sunt IREVERSIBILE in ea cand " moare ". deci..plm. v

 

o fi ceva dubios cu bateria mea (veche oricum de vreun an cand am luat mobra) de a stat 5 ierni, pe motor, afara, cu consumator alarma si dupa ce am incarcat-o dupa ultima iarna merge fara probleme...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

o fi ceva dubios cu bateria mea (veche oricum de vreun an cand am luat mobra) de a stat 5 ierni, pe motor, afara, cu consumator alarma si dupa ce am incarcat-o dupa ultima iarna merge fara probleme...

http://bateriiyuasa.ro/baterie-moto-gs-fa-12v-8ah-gt9b-4.html nici nu este prea ieftina

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot vorbeaTNG despre cele cu Litiu-etc, vad ca a inceput sa scada pretul la ele. BC LIFEPO4 BCTZ10S costa doar in jur de 110euro. 240A curent de pornire, YTZ10S are doar 190A. Si are 0.8kg.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot vorbeaTNG despre cele cu Litiu-etc, vad ca a inceput sa scada pretul la ele. BC LIFEPO4 BCTZ10S costa doar in jur de 110euro. 240A curent de pornire, YTZ10S are doar 190A. Si are 0.8kg.

110 euro..este totusi o suma, cred ca 500 lei cu transport prin curier la domiciliu. Iar 190A pentru curentul de pornire este suficient...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

115 euro x 4,45 ron = 512 ron(aprox)

512 ron : 350 ron ( yuasa YTX 14 BS) = 1,48

1,48 X 5 ani pentru yuasa= aprox. 7,5 ani viata ... :hug: cu acumulator marca yuasa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva cum se comporta acesti acumulatori pe motociclete dotate cu relee obisnuite de incarcare? Pun intrebarea asta deoarce stiu, din alt domeniu in care activez si unde se folosesc acumulatori LiXX, ca au nevoie de incarcatoare speciale. Au cumva circuite de adaptare interne?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai calcula consumul de carburant /kg, poate ar fi altul rezultatul ........ dar ca sa stai cu "pericol de explozie si incendiu violent" (daca este adevarat)- pas.

Nu stiu cum sunt construite astea dar la laptopuri sun destule cazuri, de asta am facut si afirmatia.

 

Stie cineva cum se comporta acesti acumulatori pe motociclete dotate cu relee obisnuite de incarcare? Pun intrebarea asta deoarce stiu, din alt domeniu in care activez si unde se folosesc acumulatori LiXX, ca au nevoie de incarcatoare speciale. Au cumva circuite de adaptare interne?

Probabil au ca si bateriile de laptop propria gestiune de incarcare.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria nu are, dar laptopu are

la fel ca si cu celulele cu liion de 3,6V, ele au doar protectia termica pe ele, incarcarea o gestioneaza incarcatoru

La care baterie te referi? Ca alea de laptop au gestiunea lor cu integrat specializat.

Inseamna ca nu merge un releu normal.

La mobrele electrice la fel se supravegheaza fiecare celula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria nu are, dar laptopu are

la fel ca si cu celulele cu liion de 3,6V, ele au doar protectia termica pe ele, incarcarea o gestioneaza incarcatoru

Paaai daca e asa, cum naiba merg pe moto? Eu unu nu mi-as asuma riscul unei asemenea baterii care, in cazul unui releu defect (care livreaza, sa zicem, 16V - letali pentru LiXX) stiti la ce ne asteptam sub fund? Sincer, nu cred ca sunt asa, doar cu protectie termica. Logica imi spune ca in interor este un circuit electronic care gestioneaza incarcarea. Nu sunt suficient de electronist cavsti exact cum arata circuitulala si cum face sa gestioneze incarcarea SIMULTAN cu consumul. Ce stiu este ca o celula de LiIon are 3,6V NOMINAL (ceea ce inseamna 4,1V instare incarcata) Aceste valori tin de chimia interna a celulei, nu sunt "negociabile". O depsire cu 0.2V a tensiunii maxime / celula duce la deteriorarea sa iremediabila, iar depasirea cu mai mult duce la un rezultat . . . sa zicem, extrem de neplacut. Deasemenea, in domeniul pragului de tensiune la descarcare, lucrurile stau si mai rau, sub nici o forma nu trebuie sa scada tensiunea sub 2,7V / celula, ca nu o mai trezesti din moarte clinica nici cu fanfara.

 

In aceste conditii, aproape sigur managementul incarcarii se face intern si, sigur, sunt si circuite de protectie. Cum sunt facute sa reziste la curenti mari, e alta discutie luuunga.

 

Valorile de mai sus sunt pentru LiIon.

LiPo e si mai sensibil

LiFeSO4 e mai induratoare dar cu nominal de 3,3V /celula x 3 celule = 9,9 V, tensiune cu care demaroarele noastre nu-s chiar fericite. 4 celule? Cam mult pentru becuri si, in general, pentru electronica vehiculului.

 

Daca stie cineva mai multe despre subiect, poate ne lumineaza

» Post actualizat in 19 May 2015 23:03

Si inca ceva:

 

1. Ar fi trebuit sa apara pe masini, nu? Nu am auzit (inca) asa ceva, probabil tocmai datorita dificultatilor de incarcare (curentul de pornire nu e o problema, se pun mai multe celule in paralel)

2. Celule de LiXX au un obicei urat: se debalanseaza usor datorita modificarilor in chimia interna. Fenomenul se compenseaza prin incarcare "balansata", practic se incarca fiecare celula in parte, incarcatorul facand analiza permanenta a tensiunilor pe fiecare celula (unele fac si analiza pe tensiune totala).

 

Iata argumente in plus petru care cred ca aceste baterii moto au multa electronica in ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt că văd că discutia devine serioasă, mă gândesc să contribui cu un link : http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=757934

 

Nu ma pricep la electrică mai deloc, dac acum un an cred am citit tot ce se scrisese pe respectivul topic, de acolo am tras concluzia ca la tehnologia LiFePo4, cel putin la momentul ăla, tata si mama lor erau Antigravity. De altfel la un moment dat tot pe ADV spunea ca respectivul thread este " world largest battery database".

 

Pe lângă comparatii head to head sunt si teste distructive, de unde rezultă ca tehnologia LiFePo4 e mult mai putin periculoasă decât cea pe plum de ex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din aceste argumente ai uitat plaja redusa a temperaturii de functionare (mai ales in partea de jos)

 

Da, asa e, uitasem si aspectul asta. L-am constatat, curentul debitat este drastic redus la temperaturi joase. Isi revine, intr-o oarecare masura prin incalzire proprie. Dar ... de obicei este prea tarziu. Motorul, ori a pornit intre timp, ori nu mai porneste deloc.

 

La temepraturi inalte (>65 grd C temepratura bateriei, temperatura care se atiunge usor la + 35 grd C ambiental + caldura degajata la curenti mari de descarcare) creste pericolul exponential.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulatorii Litiu-ion au potentialul de a deveni tehnologia acumulatorului dominant in urmatorii ani, dar nu la motociclete, pentru ca nu se justifica pretul de cost si utilitatea. AGM -ul va face fata multi ani in cazul motocicletelor. Da, s-au dezvoltat rapid in ultimii ani pentru utilizarea in electronica de consum cum ar fi: telefoane mobile, notebook-uri, etc. Sunt in uz in cazul automobilelor electrice, auto EV-uri care sunt echipate cu acumulatori litiu-ion, Tesla Roadster, Think City și Mitsubishi iMiev. Energia specifica in cazul acumulatorilor litiu-ion variaza de la 50 Wh / kg la 200 Wh / kg pentru cei mai avansați, iar densitate de putere poate fi la fel de mare, practic 2000 W / kg !



Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pacat ca la motoreta te intereseaza curentul de scurt circuit mai mult decat puterea.

Poti sa sa explici mai concret? Practic ma intereseaza ce vrei sa spui legat de curentul de s.c si putere, care putere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa sa explici mai concret? Practic ma intereseaza ce vrei sa spui legat de curentul de s.c si putere, care putere?

Gandeste cam ce ar fi vrut sa spuna :D Banuiesc ca prin curentul de scurcircuit s-a referit la curentul max debitat care te ajuta la pornire si prin putere s-a referit la capacitate.

Eu cam asta am inteles ca vrea sa zica si cam are dreptate din punctul meu de vedere.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca poate sa faca o asa asimilare dupa zeci de pagini cat s-a scris pe aici despre acumulatori. Tot ce este posibil...Poate ceva legat de automobilul electric/ motocicleta electrica, puterea motoarelor electrice, referire la ce am scris mai sus, mai vedem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Cu cat circulam mai mult, cu atat durata de viata a acumulatorului este mai mare ! Stationarea motocicletei= autodescarcarea acumulatorului, cat si cum ? depinde de numarul si tipul consumatorilor activi pe perioada cat motorul nu functioneaza( ECU, ceasul de bord, alarma). Practic in sezon moto primavara-vara-toamna, iesiri curente, dar nu scurte de 3-4 km, iar iarna mentenanta cu incarcator cu inteligent. La un acumulator moto de capacitate mare(20Ah), si un curentul de descarcare care variaza in functie de tipul consumatorilor, se poate observa in tabel numarul de zile dupa care acumulatorul ajunge de la 100% acumulator incarcat la 50% sau 100% acumulator descarcat/total !

post-74268-0-98877500-1434272471_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La R1-ul meu curentul consumat cu cheia din contact scoasa este cu mult sub 1mA, undeva la 0.5mA. Cu toate astea, bateria se descarca cam devreme, trebuie sa o pun pe incarcator daca sta mai mult de 1 luna. E o baterie low cost, am mai vorbit de ea, acum e in sez 3, porneste fara probleme si daca o pornesc din 5 in 5 secunde de 10 ori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulatorul din tabel este un AGM de la Yuasa, iar tehnologia isi spune cuvantul. Daca reusesti sa o duci 5 ani ..chiar este o afacere cu un low cost :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • apriliacluj changed the title to Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...