Sari la conținut

Suzuki Sv 650s/1000


Delia
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

azidimineata intr-o goana nebuna spre serviciu si dupa ce l'am "certat" pe unu care mi-a taiat fata cu vreo 3 revuri, ma opresc la Victoriei la semafor si vad ca am baltoaca de antigel sub mine. Nu parea sa curga din pompa, ci dintr-o imbinatie de furtun de pe langa.

 

Intrebarea, desi m-am cam saturat sa pun intrebari la care raspund singur, ar fi daca e ceva care a facut buba prin sistemu' de racire sau daca pur si simplu s-a facut prea multa presiune de la drumul facut in goana pe plaja 7-11 mii de ture? ma adresez celor ce merg cu 72 de cai si nu cu 4% consum :blbl:

 

P.S. antigelul era la nivel deci nu e extra, motorul nu s-a incins pana la munca. 3 semafoare mai tarziu aveam motorul patat de antigel uscat, niciun strop nou

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care este motivul de cere bani?

 

 

Suspectez garnitura de chiulasa, nu scoate abur pe tobe, nu ajunge antigel in ulei dar ...

 

Radiatorul aparent a inghetat si s-a spart, nu la mine pentru ca eu schimbasem antigelul dupa ce am luat-o si oricum am tinut-o in garaj unde temperatura nu scade sub 3 grade.

Dupa ce am reparat radiatorul, a inceput sa arunce antigel afara prin furtunasul de la pompa de apa. Posibil sa se fi dus garnitura de la pompa dar presiunea care se simte (si vede) pe furtunele de racire imi zice altceva :).

 

To be continued...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca n-am timp sa ma ocup de ea, ramane in garaj sub husa inca vreo 2 saptamani dar... uleiul l-am schimbat acum 500km si a iesit cum trebuia sa arate iar cel care e acum in motor este curat, nu face spume, nu si-a schimbat culoarea, nu a crescut nivelul.

 

In schimb, ce mi-a dat de banuit ca e dusa o garnitura de chiulasa e faptul ca la 90grade furtunele de racire sunt foarte tari (comparand cu Hornet) si crescute in volum. In rest, repet, motorul functioneaza normal, nu scoate antigel pe tobe, nu se amesteca antigel cu ulei, nu merge inecat.

 

Voi verifica zilele urmatoare compresia, poate am alte surprize.

 

A da, BTW: Un posesor de SV1000 poate sa imi spuna cat de repede ajunge mobra sa treaca de 100C? Ma refer din momentul in care motorul e incalzit complet, gen dupa o tura in afara orasului, cand revin in oras intre 2-3 semafoare cat timp stau pe loc temperatura ajunge repede pe la 100-105C. Asa e si al voi? Fox? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de obicei are o gaurica. Pe acolo? Nu e mare surpriza sa curga pe acolo antigel, deci sa fie dusa presetupa. Am intalnit-o mai ales la motoare statute si banuiesc ca prin prisma meseriei proprietarului si asta mai mult a stat. De ce se intampla asta, habar nu am. Depuneri de crusta pe presetupa si astfel nu a mai etansat, arcul slabit, doar presupun. Chiar daca se intampla asta si curge putin, pompa baga bine si face presiune pe instalatie cum zici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca n-am timp sa ma ocup de ea, ramane in garaj sub husa inca vreo 2 saptamani dar... uleiul l-am schimbat acum 500km si a iesit cum trebuia sa arate iar cel care e acum in motor este curat, nu face spume, nu si-a schimbat culoarea, nu a crescut nivelul.

 

In schimb, ce mi-a dat de banuit ca e dusa o garnitura de chiulasa e faptul ca la 90grade furtunele de racire sunt foarte tari (comparand cu Hornet) si crescute in volum. In rest, repet, motorul functioneaza normal, nu scoate antigel pe tobe, nu se amesteca antigel cu ulei, nu merge inecat.

 

Voi verifica zilele urmatoare compresia, poate am alte surprize.

 

A da, BTW: Un posesor de SV1000 poate sa imi spuna cat de repede ajunge mobra sa treaca de 100C? Ma refer din momentul in care motorul e incalzit complet, gen dupa o tura in afara orasului, cand revin in oras intre 2-3 semafoare cat timp stau pe loc temperatura ajunge repede pe la 100-105C. Asa e si al voi? Fox? :)

bai, imi pare rau, dar ..al meu e in F :)

 

nu merg in oras cu el,doar afara

si sta la 170 - 172

doar cand am mers cu 260 un pic ( 1 minut) s-a dus in 175.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e cam putin? ~170F s-ar traduce undeva la ~ 75C.

 

Mersi de raspuns!

 

Revenind la problemele mele ...

In miscare n-am vazut niciodata peste 87, deobicei sta intre 84-87 in functie de cat de tare trag de ea in schimb in oras daca nu pot depasi 25-30km/h nu vrea sub 100C de nici o culoare.

Editat de vladf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SV1k aparent se incinge ceva mai tare, ventilatorul porneste la 105C si se opreste la 100C.

Din cate am vazut si pe svrider majoritatea zic ca in oras depasesc destul de des 105...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Temperaturile de care vorbesti sunt normale la SV1000. Asta e regimul ei de lucru. Fox probabil ca nu a observat bine, sau are ceva schimbat la motocicleta pentru ca termostatul deschide dupa 80C in mod normal (cam pe unde iti sta tie apa, 84-87). Ventilatorul porneste dupa 104C.

Am vazut ca ai umblat la TPS, se poate sa ai amestec prea bogat acum in ture joase si cum nu ai spatiu sa racesti motorul mergand mai tare, probabil ca se incinge mai mult ca de obicei.

Daca ai garnitura ciupita, fie ai hidrocarburi in vasul de expansiune fie antigel in ulei, fie ambele. Daca uleiul nu s-a schimbat in mod specific, verifica si vasul de expansiune. Daca nu e nimic evident, du-te la o statie ITP sau la un service care poate masura nivelul de hidrocarburi in atmosfera sa-ti masoare ppm hidrocarburi in vasul de expansiune. Fa-i si un test de compresie daca vrei tu, dar daca ar fi fost sa scada compresia semnificativ din pricina garniturii de chiuloasa, iti plutea benzina nearsa prin sistemul de racire si iti fierbea apa foarte repede.

Nu stiu ce sa zic de furtunele tari si marite. Sper ca termostatul functioneaza bine, ca nu e pus invers (nush daca se poate) si ca nu ai sistemul de racire obturat pe undeva. Am mai citit ca ai reparat radiatorul (la mine nu era spart, sistemul e etans si lucreaza sub presiune, daca ar fi fost spart ar fi tasnit antigel sau abur, lucru care nu s-a intamplat). Verifica intrarea si iesirea din radiator (daca furunele sunt toate tari, sau sunt tari doar pana in radiator, spre exemplu) ca sa vezi unde ar fi localizat dopul (in caz ca exista). Sa nu cumva sa fie o reparatie defectuoasa si sa-ti fi obturat canale. Repet, cred ca daca presupusa presiune ridicata din sistemul de racire se datora scaparii de compresie pe la garnitura de chiuloasa, ti se incingea motorul mult mai tare si aveai reziduuri nearse in vas. Ma gandesc ca daca ti-a scuipat pompa apa, corelat cu ce zici tu de furtune, pompa are dificultati sa circule lichidul si pana la urma a cedat presetupa de la presiune. De calitatea lichidului de racire si nivelul corect nu vreau sa aduc vorba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Antigelul(si uleiul) a fost schimbat de doua ori, odata in toamna, odata acum in primavara. Antigelul e Hepu, dar ma indoiesc sa aiba legatura asta cu orice. Nivelul l-am urmarit atent si completat cand era cazul, picura doar din cand in cand(mai ales primele secunde la pornire si chiar dupa oprire) nu curge chiar asa grav cum poate am lasat sa se inteleaga.


Furtunele sunt tari si umflate ambele, stanga si dreapta. Acum daca ma gandesc mai bine, furtunele se intaresc/umfla doar dupa ~84C, cam pe cand deschide termostatul ceea ce probabil indeparteaza putin problema dinspre chiulasa spre termostat.


E o coincidenta cel putin ciudata ca dupa 4-5 sute de km dupa ce am rezolvat radiatorul sa cedeze garnitura.


Deocamdata pe lista de verificat e capacul de la radiator, termostat, compresie iar pe lista celor ce trebuie inlocuite: garnitura pompa de apa, termocupla cu una ce porneste ventilatorul mai repede.


Orice idei sunt binevenite :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neah, ramane la mine pentru cand am chef sa trag mai tare de ea sau cand vrea prietena sa o mai duc. Am fost weekendul trecut la o tura de vreo 250km cu pasager si se comporta genial, consumul a fost de 6.4%, calculat la plin.

 

Oricum, sper anul asta sa iau si eu un dual sport, poate ne vedem pe vreun deal :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine am studiat mai bine furtunul si s-a taiat pe coronita de prindere. Tre sa-l vulcanizez temporar si sa comand altul :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

picura doar din cand in cand(mai ales primele secunde la pornire si chiar dupa oprire) nu curge chiar asa grav cum poate am lasat sa se inteleaga.

Stai calm ca nu ai nici o problema in afara de presetupa. Eu am fost la greci cu o 'picatura/zi'. Acolo s-a oprit, nu a mai zis nimic. Am schimbat preventiv si semeringul si presetupa cand m-am intors (dadusem deja comanda insa nu ajunsesera la timp). Restul mi se pare comportament normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad...pentru inceput ia incearca sa schimbi busonul radiatorului. In mod normal el este ca o supapa de presiune...ar trebui sa iti dea drumul antigelului in vasul de expansiune fara sa iti puna in pericol furtunele.

+1.

Si sa verifici daca se strange perfect pe gura radiatorului.

Si eu mi-am luat o data tzeapa din cauza asta,dar am rezolvat-o cu patentul :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare: Are cineva idee dscs releul de pornire se potriveste de la sv la tl. Daca nu stiti o sa aflu la mymoto. Si atunci preventiv intreb: are cineva de vanzare asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca da.

daca da - vezi aici: http://olx.ro/oferta/dezmembrez-suzuki-v-strom-dl-650-IDJ4GF.html#83efe745d5

 

stima,

paul


» Post actualizat in 15 May 2015 13:29

desi pe suzuki parts house vad ca au coduri diferite.

31800-06G00 vs 31800-21E20

 

Din ce an e TL-ul?

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din 99 e tlr. Si cred ca din cauza lui descarca bateria. Nou e 250 ron...

» Post actualizat in 15 May 2015 13:37

Acum am buton legat pe direct la electromotor si parca nu mai moare bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te duci aici: http://www.suzukipartshouse.com/oemparts/c/suzuki_motorcycle/parts

si cauti dupa partnumberul acela de la dl/sv : 31800-21E20

si vezi la ce se mai foloseste.

 

numai bine,

paul


» Post actualizat in 15 May 2015 13:46

hmmm - nu cred ca din cauza lui se descarca bateria.

stai sa inteleg - tu cand dai la buton (si butonu cupleaza in spate releul de pornire) - da sa moara bateria?

si cand dai curent la electromotor direct de la baterie nu are nici o treaba?

sa nu se fi slabit bornele la baterie/releu. nu prea am auzit de relee belite.

 

sper sa nu te incurc cu comentariile ...

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand dau la automat de la buton din cateva automate a descarcat bateria. Am verificat incarcarea si daca sunt consumatori si totul e in regula. E a doua baterie noua si tot trebuie sa o bag la incarcat dupa ce pornesc motorul de un numar de ori. De cand cu butonul parca e mai bine.

Merci de pareri.

» Post actualizat in 15 May 2015 13:53

Ma gandesc la un scurt in releu sau ceva de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 15 May 2015 13:53

Ma gandesc la un scurt in releu sau ceva de genul.

verifica consumul de pe baterie (cu ampermetru in serie pe borna +) cand e mobra nepornita si vezi daca ai mai mult decat cel din manual.

cand e mobra pornita - incarcarea e oki? cat e?

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...