Metal Heart Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 te asteptam vineri cavalere ca pasager la metrou la titan sa ne povestesti cum ti-a rupt numarul ala la masina piciorul... imi pare rau de tine dar sezonul asta nu-l mai faci decat ca pasager sau daca iti faci rost de un atas eu unu am tras mult dupa un kko de eveniment rutier ca si al tau... te asteptam la metrou sa dam un cico pe gat. cat despre restul stii de unde sa ma culegi daca ai nevoie... Slabe sperante. O saptamana o sa ramana internat sub supraveghere, apoi repaos total la pat cel putin doua saptamani. Maine seara o sa ma duc pe la el, probabil dupa 7, sa-i duc o carja, daca vrea sa mai vina careva, pm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 mda, incalcita faza... recuperare rapida Cavalere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 (editat) Legea nu prevede acest caz, virajul la stanga e reglementat dar intoarcerea nu. Daca facea viraj la stanga trebuia oricum sa treaca prin stanga centrului virtual al intersectiei, la intoarcere nu e reglementat exact cum sa faca. Iar vorbesti ca sa te afli in treaba. In strapungerea aia de scuar, asa cum am mai zis, sunt marcaje care te obliga la o anumita trasa, respectiv pe masina in cauza o obliga la ocolirea PRIN DREAPTA a centrului imaginar. Chiar, am si eu doua carje. Daca nu e prea inalt s-ar putea sa-i prinda bine. Baietii care vorbesc cu el sa-mi dea un semn daca are nevoie de ele. Sau cu altceva cu ce as mai putea ajuta, ca, asa cum am spus, stau in zona, pe langa Rotunda. Editat Mai 25, 2010 de speedy.k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axicos Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 1. Soferul a vrut sa vireze pe banda 2 sau 3 nu pe banda 1 asa cum e normal. Hai sa zicem ca 1 era ocupata de masini stationate, asa cum sunt majoritatea benzilor 1. Ar fi virat pe 2 atunci, dar nu pe 3 din prima, deoarece pe 3 ar fi trebuit sa vina cei ce merg cu viteza din dreapta lui(acestora trebuia sa le dea prioritate de dreapta) si i-ar fi obligat pe acestia sa reduca viteza, sa franeze. In momentul cand a trecut de scuar cu semnal stanga masina ar fi trebuit sa dea prioritate de dreapta si motocicletei ce ii venea din fata si aproape intra in scuar, mergea drept, era inca pe banda 2 spre 3 . Nu stiu exact cum e intersectia aia, dar atat cat se vede din poza din mijloc nu e greu de banuit.Soferul vinovat 100/100. Sanatate Cavalerului si putine zile de spitalizare! Daca strada rotunda este straduta din stanga cu cedeaza trecerea acolo soferul trebuia sa vireze dupa centrul imaginar al intersectiei formate de catre str rotunda si bulevard (si se incarda daca era libera pe banda 1dupa viraj) In acest caz cei doi nu aveau treaba unul cu altul. El nu a ocolit centru imaginar al acelei intersectii si uite ce s-a intamplat mai ales ca a luat virajul strans sa ajunga pe bamnda 2 sau 3 dupa viraj. Poate pentru unii e cam greu...dar cu un pic de ajutor vor pricepe si ei...La examen, pentru o asemenea incadrare in viraj militeanul il pica. Asa se face virajul masinii in mod normal, ca in schema ta, pe banda 1 nu pe 2 sau 3. Se cedeaza celor din stanga si dreapta nu celor ce vin din fata si vor sa faca stanga. Masina asteapta acolo si da prioritate de dreapta la momentul cand se opreste pe sensul ei cu semnal pus, motocicletei Nu cumva fiind o intersectie, trebuia masina sa ia virajul ceva mai sus dupa dungile alea ? Atunci chiar venea din stanga motociclistului si acesta era obligat sa ii cedeze trecerea. Asta este, am gasit dezlegarea vazand poza din satelit, desi nu e prea clara, impreuna cu poza din mijloc de la accident. Masina nu s-a incadrat pentru viraj unde trebuie, nu s-a asigurat suficient, a iesit prea din scurt in fata motociclistului deja avansat pe bulevard si l-a lovit. Masina vroia sa se incadreze si pe benzile 2 sau mai repede pe 3 direct. Masina a intors prin stanga scuarului, ca la situatia cand nu avea strada laterala. Aici este o intersectie nu scuar simplu. Se pare ca masina totusi a intrat cam pe unde trebuie in viraj stanga, numai ca nu s-a asigurat suficient stanga si a intrat spre banda a treia nu pe prima banda. Cand intorci intri pe prima banda nu pe a doua sau a treia, pentru ca tu intri cu viteza mica si cel ce vine pe banda 2 sau 3 vine rapid si e nevoit sa franeze. Aceeasi situatie ca atunci cand unul iese de pe o straduta si iese direct pe a doua si ii iau mortii la paula in casca insotit de claxoane. Ma mai gandesc ca poate din dreapta masinii, pe bulevard venea unul si pustiul cu masina a intrat la mustata, in graba, presat fiind sa degajeze apoi nu a mai avut timp sa se asigure suficient stanga. Cand spun ca trebuie scoase masinile de pe banda 1 nu vorbesc de nebun, sunt real pericol stationate pe banda 1, in multe situatii diferite. In primul rand sanatate Cavalerului. In rest, scuze ca intervin, @fast_arrow - tu le inventezi,? Chiar crezi lucrurile... sa nu le zic pe nume, pe care le-ai scris mai sus. O intrebare de inceput: Ai carnet de B? Ai condus o masina? Cam cati kilometri ai pe motor? Asta asa, ca sa inteleg cum vezi tu ... niste prioritati. Oricum cea mai tare mi se pare faza ca unu care intoarce acolo ar trebui sa taie benzile 2 si 3 si sa se incadreze pe banda 1, ca atunci nu "incomodeaza" pe cei care vin "tare" pe banda 2 si 3. Cateva probleme cu asta: - daca vine ceva pe banda 2 sau 3 nu te bagi pana nu trec (prioritatea primara sa ii spunem) - daca tu tai fata la 2 masini care ar veni pe acele benzi, cred ca o sa ii incomodezi si mai mult, chiar probabil unu se poate speria, trage de volan si intra intr-un motociclist parcat... asta asa ca exemplu - daca soferul s-ar fi inscris direct pe banda 1, la fel de usor s-ar fi putut intalni cu un motociclist care vroia sa taie bulevardul, sau poate chiar sa se inscrie pe banda 1 cand iesea de pe straduta. Asta tine de "sincronizare" si nu este o garantie a evitarii accidentului. - cele doua situatii enuntate de tine in ultimul post nu sunt "aceeasi situatie" - cand intri pe un bulevard de 3 benzi cu sens unic nu te astepti sa iti apara ceva in stanga ta - "presat fiind sa degajeze apoi nu a mai avut timp sa se asigure suficient stanga", aceeasi situatie cum nu te astepti sa fie ceva in dreapta ta cand faci dreapta (sa parchezi sau sa intri pe o straduta) de pe banda 1. Dar deh motociclistii si scuteristii nu au invatat inca asta. - daca tu consideri (cum ai sustinut) ca motociclistul "ii venea din dreapta" soferului, atunci confirmi ca masina era pe sensul de mers (al bulevardului) cu prioritate, astfel nu avea de ce sa dea prioritate petru motocicleta care iesea de pe o straduta. Ar mai fi si altele, dar teoriile tale sunt atat de haotice incat nu poti urmari un fir logic. Probabil ca nu exista. Povestile cu "centrul imaginar" sunt ceva gen, interpretare a codului rutier ca pe sfanta scriptura... si asa ajungi sa faci cruciade. Sa nu dam in delir... totusi.... Parerea mea este ca accidentul se putea evita, daca: - Cavalerul l-ar fi vazut pe W ca intoarce si ar fi asteptat sa treaca, deh asa patesc si eu cand ma mananca sa ma incadrez repede si se sperie gigi soferul. - soferul ar fi vazut intentia motociclistului si ar fi asteptat sa treaca, deh trebuia sa stie ca motociclistii sunt mai sprinteni. Accidentul oricum a fost ceva de gen bad timing. Totusi in situatia de fata, masina se incadrase pe sensul cu prioritate (terminase manevra de intoarcere cand s-a produs accidentul), din ce am vazut in poze. Deci teoretic avea prioritate. Dar in acelasi timp se poate spune ca motocicleta vroia sa schimbe banda (facem nitel abstractie ca le taia perpendicular - nu prea e voie... legislativ vorbind), caz in care ar fi avut prioritate, dar este un caz foarte dubios. In scenariu de fata, as spune: - la iesirea de pe acea straduta trebuie montat un semn de obligatoriu dreapta - asa se evita astfel de accidente; Acest semn mi se pare obligatoriu pentru astfel de bulevarde, deoarece a permite sa se traverseze un bulevard de 3 benzi "intr-o manevra" este oricum periculos. E mai simplu: fa dreapta, schimbi benzile corespunzator si la urmatoarea sansa faci stanga. Ca idee: cine era vinovat daca un gigi sofer iesea de pe straduta, se asigura corespunzator si cat timp apuca el (cu demarajul unei masini lente) sa traverseze cele 3 benzi, pornea de la 50 m un motociclist (in prealabil parcat) cu demarajul unui R1? Masina evident - nu a dat prioritate, dar vinovatul din umbra era faptul ca masinii i s-a permis aceasta manevra si motociclistului ca nu a cascat ochii (ca e pielea lui in joc). - soferul nu este vinovat pe deplin in nici un scenariu pe care l-am putea nascoci, oricat de complex ar fi acesta - este o regula nescrisa: cand te complici K.I.S.S.; - Cavalerul a fost la locul nepotrivit, la momentul nepotrivit; - daca nu se vrea dureri de cap se va da culpa comuna, daca se va stabili ca a fost culpa motociclistului, acesta nu va avea sanse sa intoarca acest rezultat; Dar sa nu uitam: noi aici facem scenarii, presupuneri din poze... stiu mai bine ce s-a intamplat, cei care au fost implicati, asa ca hai sa asteptam vesti de la ei. Noi sa fim sanatosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
du.du Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 (editat) Locuiesc in zona. Intersesctia este usoara, bulevardul nu-i foarte aglomerat, trebuie doar atentie si rabdare. In cazul de fata cred ca soferul vw s-a grabit, nu s-a incadrat nici bine pe scuar si, daca nu ma insel, trebuia sa se intre pe banda 1. Daca manevra era corecta, cum am spus, atunci si motociclistul avea posibilitatea sa-i cedeze trecerea. Editat Mai 26, 2010 de du.du Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 (editat) Locuiesc in zona. Intersesctia este usoara, bulevardul nu-i foarte aglomerat, trebuie doar atentie si rabdare. In cazul de fata cred ca soferul vw s-a grabit, nu s-a incadrat nici bine pe scuar si, daca nu ma insel, trebuia sa se intre pe banda 1. Daca manevra era corecta, cum am spus, atunci si motociclistul avea posibilitatea sa-i cedeze trecerea.Bun post. Ai zis in cateva cuvinte, ceea ce eu am incercat sa zic in atatea posturi, dar mai dezvoltat si de aceea nu m-am facut inteles. Asta este exact concluzia! Pentru cel de sus ce s-a obosit atat sa imi caute posturile, pot sa ii spun ca am B-ul din '93 , 24 de puncte 3, 60 minute poligon si A-ul din '96 , 2,60 minute poligon , 26 puncte examinare teorie. Nu este nici un secret. Pot sa ii mai spun ca nu ar fi nici o problema sa virezi pe prima banda, legea prevede, chiar daca sunt si 10 benzi, daca te asiguri temeinic. Ai tot timpul din lume si este si logic. Cand spun ca deranja pe cei de pe 2 si 3 ce vin din dreapta pe bulevard, la efectuarea manevrei chiar deranja, deoarece nu trebuie sa fi fost chiar aproape de el cand incepea manevra respectiva, daca tinem cont ca cei de pe bulevard vin cu sa zicem 60 KM /h iar el pleca de pe loc acolo in viraj sau cu foarte mica viteza. Daca oprea doua secunde sa se asigure dreapta mai temeinic, il vedea in fata si pe motociclist iesind de pe strada aceea. Cand ar fi fost scuar fara strada aceea,str Rotunda, de unde iese motociclistul normal ca nu te asteptai sa mai fie cineva pe acolo sau tot atat de bine iesea in trafic pe banda 3 direct unul stationat acolo pe prima banda langa trotuar. (Zic langa trotuar, deoarece unii nu stiu nici care e prima banda) Imi esti dator un raspuns. Tu ce categorii ai, cand le-ai obtinut si cu ce punctaj? In rest... drum bun! P.S. Si da, codul rutier se interpreteaza EXACT litera cu litera ca si SFATA SCRIPTURA. Se face TOTUL EXACT ca acolo altfel...vezi bine. Cand uni fac un pic mai asa sau mai altfel... ca e mai cool, uite ce se intampla...Dar de...eu sunt poate de moda veche. Editat Mai 26, 2010 de fast_arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Locuiesc in zona. Intersesctia este usoara, bulevardul nu-i foarte aglomerat, trebuie doar atentie si rabdare. In cazul de fata cred ca soferul vw s-a grabit, nu s-a incadrat nici bine pe scuar si, daca nu ma insel, trebuia sa se intre pe banda 1. Daca manevra era corecta, cum am spus, atunci si motociclistul avea posibilitatea sa-i cedeze trecerea. Cel mai "cu capul pe umeri" post de pe aici. Are dreptate omu'. Cred ca ar trebui sa facem 2 sectiuni: accidente si lupu moralist. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fanel Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Imi pare rau de motociclist ca s-a lovit asa rau ! Ii urez insanatosire rapida! Oricum ne certam degeaba pe reguli. Din cate am inteles motocicleta e OK ! Si cu dreptate si fara tot cu picioru rupt se alegea! Oricum sa dau tema pentru specialisti in circulatie : Art. 163. - Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celalalt prin manevra înainte si înapoi sau prin viraj, conducatorul acestuia este obligat sa semnalizeze si sa se asigure ca din fata, din spate sau din lateral nu circula în acel moment nici un vehicul. art 160 (4) Schimbarea directiei de mers spre stânga, în cazul autovehiculelor care intra într-o intersectie circulând pe acelasi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectueaza prin stânga centrului intersectiei, fara intersectarea traiectoriei acestora. Ei nu trebuiau sa se intersecteze !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axicos Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 (editat) Maestre, ma scuzati. Te-am intrebat ce experienta ai, ca sa incerc sa deslusesc lipsa de coerenta si iventivitatea de care ai dat dovada in acele post-uri. De aceea le-am selectat, ca sa observi acest mic detaliu. Vad ca ai inteles asta. "Ai zis in cateva cuvinte, ceea ce eu am incercat sa zic in atatea posturi, dar mai dezvoltat si de aceea nu m-am facut inteles" Daca incercai sa fi mai atent la tot ce am zis ai fi observat ca am mentionat (pe langa micile aluzii la lipsa de logica): " cand te complici K.I.S.S." Te rog cauta acest concept sa intelegi ce inseamna. Colaborat cu faptul ca nu am contrazis ce ai zis tu, doar ca incercam sa aduc argumente si pro si contra a ceea ce s-a spus. Si eu sunt de acord cu explicatia lui du.du. Dar se bazeaza pe presupuneri. Poate soferul nu a semnalizat, poate motociclistul s-a grabit, poate gigi nu s-a incadrat, poate motociclistul nu a semnalizat. Irelevant. Ceea ce am sustinut (la concluzia post-ului meu) a fost ca nu mi se pare ca vina a fost 100% a soferului. Exista situatii si politia poate interpreta evenimentele astfel incat sa iasa culpa motociclistului. Nu este un caz simplu de judecat. Apropo de editarea ta ulterioara: a aplica aici regula ca soferul trebuia sa ocoleasca prin orice parte un centru imaginar", mi se pare foarte greu de aplicat. Oricum este irelevant acest fapt. Eu zic sa ramai la ideea ca trebuia sa se incadreze pe prima banda, care se aplica aici, dar care nu garanta lipsa unui accident, daca tot este sa facem scenarii. Apropo, pentru un exercitiu de imaginatie, luati o masina, care face stanga in acel scuar, vede ca este liber si da sa se incadreze pe prima banda (complet regulamentar). NICI seful politiei romane nu va porni din scuar cu masina, pe sens perpendicular si apoi sa vireze brusc la 90 de grade cand ajunge cu masina pe prima banda. Nici chiar voi maestrilor. Va veti incadra pe o traiectorie "diagonala". Asta doar ca exercitiu de imaginatie, fara nici o legatura cu accidentul acesta. Teorii si imaginatie... irelevant de discutat aici. P.S. Nu iti sunt dator cu nimic, deoarece ai interpretat gresit spusele mele. Deh, vinul nu e intotdeauna mai bun cu varsta. Se mai acreste uneori. Dar daca m-ai intrebat prieteneste, atunci nu este un secret ca am luat carnetul B acum 8 ani, cu 26 la teorie, carnetul A in toamna 2008 cu 1m si 40 sec poligon, etc. Daca vrei sa bem o bere si sa povestim despre carnet, astept PM. Mesaj completat Oricum sa dau tema pentru specialisti in circulatie : Art. 163. - Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celalalt prin manevra înainte si înapoi sau prin viraj, conducatorul acestuia este obligat sa semnalizeze si sa se asigure ca din fata, din spate sau din lateral nu circula în acel moment nici un vehicul. art 160 (4) Schimbarea directiei de mers spre stânga, în cazul autovehiculelor care intra într-o intersectie circulând pe acelasi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectueaza prin stânga centrului intersectiei, fara intersectarea traiectoriei acestora. Ei nu trebuiau sa se intersecteze !!!! Mi se pare plauzibil. Stiu astfel de scuaruri care prima intrare este pentru intoarcere si cealalta este pentru intoarcerea din sens opus (vezi pe langa TVR inspre Aviatorilor - ultimul scuar inainte de semafor). In cazul de fata soferul ar fi trebuit sa se incadreze pe prima varianta disponibila, iar motociclistul sa mearga spre a doua - daca scuarul este marcat corespunzator. Ei au facut exact invers si s-au intalnit. Poate nici marcajul nu este corect... Editat Mai 26, 2010 de axicos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
March Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Pot sa ii mai spun ca nu ar fi nici o problema sa virezi pe prima banda, legea prevede, chiar daca sunt si 10 benzi, daca te asiguri temeinic. Ai tot timpul din lume si este si logic.Omule, fii amabil si spune-mi, unde scrie in Codul Rutier sau in Regulamentul de aplicare despre faptul ca, atunci cand faci stanga pe un drum cu mai multe benzi, tre' sa te incadrezi pe banda de langa acostament (banda 1), nu pe banda de langa axul drumului (banda x, unde x e maxim). De 2 zile caut precizari legale si nu gasesc, ajuta un sarman confuz si indica-mi articolul de lege care specifica trebile astea. Te intreb pentru ca tot repeti ca "legea prevede", deci ceva trebuie ca stii. Raman dator c-o bere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Omule, fii amabil si spune-mi, unde scrie in Codul Rutier sau in Regulamentul de aplicare despre faptul ca, atunci cand faci stanga pe un drum cu mai multe benzi, tre' sa te incadrezi pe banda de langa acostament (banda 1), nu pe banda de langa axul drumului (banda x, unde x e maxim). De 2 zile caut precizari legale si nu gasesc, ajuta un sarman confuz si indica-mi articolul de lege care specifica trebile astea. Te intreb pentru ca tot repeti ca "legea prevede", deci ceva trebuie ca stii. Raman dator c-o bere. Salut, nu stiu daca scrie explicit, dar fast arrow are dreptate, si eu stiu asa si cred ca mai multi stiu asa. Unde dracu scrie in lege o sa caut. Dar sigur asa e. Pe mine asa m-a invatat instructorul la scoala si asa e si normal, nu poti sa te bagi in trafic direct in banda3, trebuie sa te duci in banda1 intai si de acolo incepi sa schimbi benzile daca nu ai loc pe banda 1, treci pe 2 si tot asa.. Intotdeauna cand intri pe un drum cu cate benzi o fi el, intri pe prima banda. Stai ca mi-am adus aminte unde scrie: Asta e unicul si singurul articol unde scrie, cei care nu-l inteleg probabil au nevoie de desene si alte explicatii ca pentru copii: Art. 101 Cand drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situata langa acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stanga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil. Regulament, capitolul V, Reguli de circulatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 desenu e clar?! aici e doar INTERSECTIE! nu altceva daca da, bun atunci soferu e vinovat si cu asta basta! daca motociclistu intalneste un indicator cedeaza si INCA un indicator obligatoriu dreapta aici e mai complicat..... fiindca soferu e obligat sa cedeze trecerea si poate!!!!! ca motociclistu sa faca dreapta pe banda a 3-a dar s-a intamplat pe banda a 3-a buffff-ul nu in centru intersectiei deci tot soferu e de vina atentie! indicatoru "cedeaza trecerea" se refera la stanga si la dreapta, nu cel din fata care are tot "cedeaza trecerea" sau "stop" daca am gresit ... sa tasteze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
March Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Salut, nu stiu daca scrie explicit, dar fast arrow are dreptate, si eu stiu asa si cred ca mai multi stiu asa. Unde dracu scrie in lege o sa caut. Dar sigur asa e. Pe mine asa m-a invatat instructorul la scoala si asa e si normal, nu poti sa te bagi in trafic direct in banda3, trebuie sa te duci in banda1 intai si de acolo incepi sa schimbi benzile daca nu ai loc pe banda 1, treci pe 2 si tot asa.. Intotdeauna cand intri pe un drum cu cate benzi o fi el, intri pe prima banda. Stai ca mi-am adus aminte unde scrie: Asta e unicul si singurul articol unde scrie, cei care nu-l inteleg probabil au nevoie de desene si alte explicatii ca pentru copii: Art. 101 Cand drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situata langa acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stanga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil. Regulament, capitolul V, Reguli de circulatie. Prietene, eu ma refer strict la virajul la stanga. Iar daca cineva tre' sa vireze la stanga pe un bulevard cu 10 benzi, cre' ca o sa fie distractia lumii sa astepte sa se elibereze 10 benzi pentru a vira, cand poate astepta sa se elibereze doar o banda, cea de langa ax. Chiar si articolul dat de tine, daca e sa ma-ncordez si sa-l interpretez, spune ca "celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta la stanga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata. Adicatelea, daca vrei sa fii tare-n lege, folosesti banda cea mai din stanga, pen' ca e libera, dupa care "retrogradezi" pe celelalte. In fine, repet, as prefera sa vad articole legate de incadrarea pe banda dupa virajul la stanga, nu interpretari fanteziste ale unor articole de lege care se refera la cu totul altceva. Spun asta pentru ca, spre exemplu, americanii au reglementata si situatia respectiva, sunt curios daca romanii au facut-o sau daca articolele legislative exista doar in mintea cuiva, nu si pe hartie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Ti-am zis, ala e singurul articol clar si suficient din lege care specifica ca trebuie sa te incadrezi pe prima banda in fiecare situatie. Astepti sa se elibereze toate benzile si apoi te duci in banda 1, ce e asa de greu.. nu se elibereaza sau nu te lasa nimeni? Stai 200 de ani acolo pana se elibereaza, dar nu te bagi in banda 3 direct cu 60 la ora ca nu ai cum sa accelerezi de la 0 la 60 in 2 metri. Ok? Scrie clar acolo in lege: "de la dreapta spre stanga" chiar tu ai citat. Daca te infoi si iei legea cuvant cu cuvant o sa vezi ca tot de la "dreapta la stanga" iese si nu de la "stanga la dreapta" cum sugerezi tu, ok? Si pentru ca am observat un "chiar si articolul..." in postul tau, vreau sa-ti spun ca acest articol 101 din regulamentul de aplicare al codului rutier este OBLIGATORIU si nu facultativ sau optional cum il considera unii. ("merg pe banda 3 ce pusca mea, ca eu sunt smecher si oricum merg tare..") Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dacul Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Imi pare rau pentru cele intamplate ,Insanatosire Grabnica ,Cavelere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
March Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Ti-am zis, ala e singurul articol clar si suficient din lege care specifica ca trebuie sa te incadrezi pe prima banda in fiecare situatie. Astepti sa se elibereze toate benzile si apoi te duci in banda 1, ce e asa de greu.. nu se elibereaza sau nu te lasa nimeni? Stai 200 de ani acolo pana se elibereaza, dar nu te bagi in banda 3 direct cu 60 la ora ca nu ai cum sa accelerezi de la 0 la 60 in 2 metri. Ok? Mesaj completat Scrie clar acolo in lege: "de la dreapta spre stanga" chiar tu ai citat. Daca te infoi si iei legea cuvant cu cuvant o sa vezi ca tot de la "dreapta la stanga" iese si nu de la "stanga la dreapta" cum sugerezi tu, ok? Nu te pune nimeni sa te bagi pe banda respectiva atunci cand sunt masini pe ea, asa ca nu trebuie sa "accelerezi de la 0 la 60 in 2 metri". Alte argumente ilogice mai gasesti? Articolul ala numai clar si suficient nu e, dar probabil ca pe tine te satisface, asa ca te rog sa nu-mi mai raspunzi. Intrebarea ii era adresata lui fast_arrow, iar raspunsul il astept tot de la el. In alta ordine de idei si luand-o logic, ar trebui sa creezi cat mai putine puncte de incidenta, adica sa te intersectezi cu cat mai putine benzi, pentru a reduce riscul de accident. De fiecare data cand treci peste o banda, exista pericolul sa nu fi vazut pe cineva, asa ca e mai bine sa te incadrezi pe banda de langa ax si pe urma sa te retragi pe celelalte benzi. Te rog si sunt cat se poate de serios, nu-mi mai raspunde sau, daca-mi raspunzi, incearca si altceva decat "articolul ala e suficient", pentru ca nu e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 desenu e clar?! aici e doar INTERSECTIE! nu altceva daca da, bun atunci soferu e vinovat si cu asta basta! atentie! indicatoru "cedeaza trecerea" se refera la stanga si la dreapta, nu cel din fata care are tot "cedeaza trecerea" sau "stop" daca am gresit ... sa tasteze De unde le scoateti, frate?! Indicatorul de "cedeaza" te obliga sa acorzi prioritate tuturor celor care circula atunci pe acolo. Plus ca masina nu prea are niciun cedeaza, adica sigur n-are niciun semn, trec zilnic prin intersectia aia. Repet disponibilitatea de a-l ajuta pe omul accidentat, daca cumva o pot face in vreun fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
logan Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 mai intai de toate multa sanatate cavalerului si multa multa putere de a indura zilele de vin, am fost si eu prin spital si am vazut ce inseamna sa stai cu fiare in picior, sa nu te poti misca sau sa te duci la baie, multi cred ca stiti de pe aci ... despre ce sa intamplat eu zic asa.. - Nu are prioritate de trecere: c) vehiculul care circula pe un drum public pe care este instalat unul din indicatoarele cu semnificatia "Cedeaza trecerea" sau "Oprire"; - Indicatorul „CEDEAZĂ TRECEREA” – formă triunghiulară, vârful în jos, contur rosu, fond alb. Se montează la intrarea în intersectii cu vizibilitate. Obligatii: Se reduce viteza, se asigură, se acordă prioritate tuturor vehiculelor care circulă prin intersectie indiferent din ce parte vin. - ce inteleg eu din figura de mai sus si din cele spuse pana acum.. soferula a intors pe la escuar, escuar care-i da voie sa efectueze aceasta manevra, de altfel m-am uitat si pe pozele din satelit la intersectia cu pricina si am observat ca pe ambele sensuri de mers e posibila aceasta manevra, el a procedat corect s-a asigurat ca nu vine nimeni, din lateral dreapta lui si a intrat din nou pe drumu cu prioritate unde din pacate s-a trezit cu eroul nostru in fata, masina deja se afla pe drum cu prioritate... - eroul nostru venea pe o artera secundara si urma sa patrunda pe drumul cu prioritate sa taie benzile si sa faca stanga, o manevra destul de complicata, artera secundara era prevazuta si cu un "cedeaza prioritate" si conform celor mai de sus trebuia sa de-a prioritate tuturor vehiculelor indiferent din ce parte vin... mie greu sa cred ca eroul nostru nu a vazut masina pentru ca nu era o intersectie foarte mare unde chiar nu vezi si trebuie sa casti ochi si la spate, era o intersectie normala cu o arie de vizibilitate destul de buna, si apoi revin iar, nu cred ca ala wv sa teleportat exact langa el.. da-o la naiba e o masina destul de mare! si apoi mai zicea cineva pe aici si o zic si eu incercati sa ghiciti ce vrea sa faca si primul element intodeauna la care tre sa casti ochii, uitati-va la pozitia rotilor fata, ele va vor zice intodeauna ce vrea sa faca soferul respectiv nu zic ca vina e a lui sau a soferului eu doar am cautat sa imi explic se era acolo, in stabilirea vinei numai politia romana o poate face... eu de ceva timp mi-am adoptat un mers de tataie, si o fac numai pentru a preintampina eventualele greseli, si ale mele si ale soferilor, si de a ma intoarce sanatos acasa.. credeti-ma si pe mne ma manca mana si as da si eu in ea, dar ma gandesc mereu la piciorul meu care e bulit tot asa, bine la mine a fost o neacordare si sa lasat fara rupere de os dar cu sectionare de muschi si spitalizare de 2 saptm plus recuperarea de acasa... mereu am sa zic, beliti ochii in toate directile, asigurati-va ca puteti face manevra, mai bine stati in spatele autobuzului decat sa riscati sa fiti luati in plin si cate si mai cate... ochii mari frati motoristi ca e vb de carnea noastra si vietile noastre in joc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Eu cand intorc dupa un scuar nu ma duc niciodata pe banda cea mai indepartata (1), ci intorc direct pe banda a 2/3-a, bineinteles, dupa ce ma asigur si dau prioritate celor care vin din dreapta mea. Nu ma uit niciodata dupa ce iese dintr-o strada laterala in situatia asta, indiferent pe unde vrea s-o ia, pentru ca consider ca nu are prioritate (ma rog, ma uit pentru ca tin la pielea mea, dar tot nu consider ca ar avea prioritate). Nu stiu daca fac bine, daca e legal, dar eu asa socotesc. Oricum, in situatii ambigue si reale, pe strada, se judeca dupa reguli simple: 1. Ala mai mare are prioritate 2. Ala mai rapid are prioritate 3. Ala mai hotararat (ca sa nu zic tupeist) are prioritate. Daca ezit sa ma bag, stau (regula 3). Daca sunt hotarat si pot accelera mai repede decat ala care sta sa se bage, rotesc de acceleratie (regula 2) Daca-i mai mare ca mine, il las sa se bage, INDIFERENT de semnul cu rombul sau triunghiul. (regula 1). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Te rog si sunt cat se poate de serios, nu-mi mai raspunde sau, daca-mi raspunzi, incearca si altceva decat "articolul ala e suficient", pentru ca nu e. Daca nu e suficient ala care este in regulament - despre care am subliniat ca e obligatoriu - am mai gasit unul la fel de obligatoriu in codul rutier. SECTIUNEA 2. Reguli pentru circulatia vehiculelor SUBSECTIUNEA 1. Pozitii in timpul mersului si circulatia pe benzi Art. 41. 1. Vehiculele si animalele, atunci cand circula pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, in sensul de circulatie, cat mai aproape de marginea partii carosabile, cu respectarea semnificatiei semnalizarii rutiere si a regulilor de circulatie. Art. 42. Cand circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule in functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, avand obligatia sa revina pe prima banda ori de cate ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane. Daca nici astea nu sunt clare, I rest my case.. Mesaj completat Si crede-ma, daca nu specifica nimeni clar ca: "In scuarul X de pe bulevardul Nicolae X din Bucuresti se revine pe prima banda de mers dupa efectuarea manevrei de intoarcere" Este pentru ca se subintelege cat se poate de clar din articolele citate de mine. Legea se vrea simpla si explicita, nu plina de detalii care complica mult si nu rezolva nimic decat sa bage si mai in ceatza lumea. Clar si simplu - se merge pe dreapta - ce vrei mai mult de atat?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mmerlucius Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 (editat) si daca au fost sincronizati amindoi de un al treilea vehicol, care circula drept, si amindoi urmau sa dea prioritate daca nu s-ar fi bagat rapid prea au fost sincronizati, s-au grabit amindoi, si pareea mea a fost ca nici la roti nu sa uitat ca sa vada ca intoarce peste el... Editat Mai 26, 2010 de mmerlucius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
logan Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 asta ar fi o explicatie, absorbiti amandoi sa faca ceea ce era corect si s-au trezit unu langa altul, si a castigat al mai mare.. din pacate.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Cavaleru mi-a zis ca erau deja doua masini in scuar, pe sensul lui de mers, urmau sa faca stanga spre Titan. El a vazut ca avea destul de mult loc in dreapta, si a vrut sa se bage. N-a mai putut. Ideea e ca exista posibilitatea ca Passatul sa fi intors tare, dintr-o bucata (zicea ca nu venea nimic dinspre Titan, asa ca presupun ca amandoi s-au infipt) si sa nu fi fost observat din cauza masinilor oprite in scuar pentru a acorda prioritate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
March Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 (editat) ... OK, e ultima oara cand iti raspund, m-am plictisit ingrozitor sa repet acelasi argument pe care tu nu reusesti sa-l combati in niciun fel. Asadar, daca tu tre' sa te incadrezi pe un bulevard cu 10 benzi, virand la stanga, iar primele 9 benzi sunt ocupate, in timp ce banda 10 e libera (asta pentru a nu trebui sa accelerezi in 2 metri de la 0 la 60 km/h), atunci tu te vei incadra pe banda 10, chiar si in conformitate cu articolul citat de tine. Pentru ca asa iti spune articolul ala: ocupi benzile de la dreapta la stanga, functie de cum sunt acestea libere. Sper ca e suficient si nu mai incerci sa-mi demonstrezi ca albul e negru, chiar daca ti-am explicat ca si logic e asa cum spun eu, nu doar legal. Da, daca ai banda 1 libera si te poti deplasa pana acolo, te incadrezi pe ea. Dar asta inseamna sa traversezi alte benzi si sa creezi mai mult potential de accident, in cazul in care n-ai fost suficient de atent cand te-ai asigurat. Ma rog, pana la urma tu poti alege sa stai 2 zile in intersectie, sa traversezi toate cele 10 benzi, sa te incadrezi cum doresti si sa accelerezi in cate secunde vrei, nu e problema mea. Succes in alegerile facute. Editat Mai 26, 2010 de March Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 (editat) Recuperare grabnica si completa, Cavalere!! Cat despre vina.. o sa stabileasca militzienii cum le e mai lejer de scapat de hârtzogaraie.. Presupuneri: VW circula cu viteza relativ redusa - 40-45km/h, si s-a bagat in intoarcere dintr-o bucata, fara sa dea semnal (boala foarte uzuala a "soferului" roman) - manevra ce ar fi durat maxim 2 secunde din momentul in care a ajuns in dreptul scuarului; Cavalerul o fi crezut ca ala merge drept, deci ca are timp sa ajunga in dreptul scuarului, si sa se asigure pentru a face stanga; Daca VW a dat semnal, poate Cavalerul a presupus ca face doar stanga (vina lui, strict dpdv al integritatii corporale, pentru ca nu a condus preventiv; mi-e paralel de cine e vinovat in fata "legii"). Nu inteleg ce vreti voi sa invatati din accidentul asta.. eu nu am invatat nimic nou, doar mi-am intarit niste convingeri: prioritate are integritatea corporala.. Da semnal stanga? poate vine peste mine, mai bine-l las sa se duca in treaba lui, si cu primul "liber" imi vad si eu de calutii mei, chit ca prin asteptarea asta pierd 2 secunde sau doua minute.. Mi-e paralel de lege atata vreme cat pot sa evit sa nu ajung in situatia de a se discuta despre ea pe topicul meu de accident (asta nu inseamna ca nu o cunosc). Zilnic vad zeci (si nu exagerez) de bizoni care fac stanga peste linie continua sau dublu continua (Calea Grivitei, spre exemplu, plimbati-va 10 minute zilnic pe-acolo, si-o sa va puneti mainile'n cap!), zilnic vad zeci de bizoni care nu semnalizeaza si nu se asigura nici macar pentru schimbarea de banda, dar'mite pentru schimbarea de directie, zilnic vad zeci de accidente evitate la mustata, zilnic realizez zeci, poate sute de greseli pe care as putea sa le fac, si le evit tocmai pentru ca le constientizez. Sunt sigur ca zilnic FAC zeci de greseli pe care nu le constientizez. Greseli dpdv al integritatii corporale, nu dpdv al legii. Pentru ca prioritatea aia nu e un "force field" in jurul meu, care ma protejeaza de nedreptati. E pur si simplu o modalitate de constatare a cui trebuie sa plateasca pentru daune.. financialmente, sau, mai rau, in sange.. Sanatate maxima, Cavalere! Nu ne cunoastem, dar daca ai nevoie de ceva, da un semnal, chit ca-i vorba de un amarat de Tetris care sa te ajute sa treaca timpul mai repede! Editat Mai 26, 2010 de Just_John Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.