Sari la conținut

Schimb kit de lant


Postări Recomandate

Este primul schimb de kit de lant pe care vreau sa-l faca asa ca rog sugesti de la cunoscatori

In primul rand motocicleta este un CBR 919 RR Fireblade model 1998 (sc33)

Ce ar trebui sa aleg intre X-ring si O-ring si de ce (majoritatea spun ca este mai bun X-ring dar se intretine mai greu)

Daca aveti sugesti pentru modelul meu de motocicleta va rog sa ma ajutati

Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

DID X-Ring, vezi in catalog ce model iti trebuie. Iesi de obicei mai ieftin daca iei lant separat si foi separat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si X ring si O ring sunt bune. Denumirile vin de la forma sectiunii inelelor de cauciuc dintre zale. In locul tau as opta pentru varianta mai economica si as schimba calcatura ca sa am o motocicleta care accelereaza mai usor. -1 dinte pinion de atac, +1, +2 foaie spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

Nu vreau sa par nesimtit insa am o intrebare putin cam dificila.

In cazul in care actualul tau kit de lant este complet uzat si vrei sa il arunci dupa inlocuire, crezi ca mi l-ai putea oferi pentru a-l utiliza la o cu totul alta aplicatie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...
Este primul schimb de kit de lant pe care vreau sa-l faca asa ca rog sugesti de la cunoscatori

In primul rand motocicleta este un CBR 919 RR Fireblade model 1998 (sc33)

Ce ar trebui sa aleg intre X-ring si O-ring si de ce (majoritatea spun ca este mai bun X-ring dar se intretine mai greu)

Daca aveti sugesti pentru modelul meu de motocicleta va rog sa ma ajutati

Multumesc !

 

As vrea sa iti cer si eu niste lamuriri . Daca ai schimbat lantul (ori kit-ul) spune-mi te rog , ai luat lant inchis ? Sau deschis cu za de imperechere( ori cu za nituita )? Am vazut pe net ca pentru desfacerea , ulterior nituirea lantului , sunt niste scule speciale. L-ai schimbat la un atelier sau acasa ? Voiam sa stiu daca ma tine sa il schimb eu , chiar daca trebuie sa cumpar setul de scule de lant , ori nu merita efortul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum ar fi, fara scule de care trebuie nu-l poti pune acasa. Mai ales daca nu ai mai facut asta in trecut.

 

Daca tot vrei acasa, da, ca sa-l inchizi sau deschizi iti trebe flex + za noua care se preseaza cu presa de lant.

Daca e inchis gata fara za de legatura (master link) si nu vrei sa-l tai, trebuie sa dai jos bascula pentru a-l schimba.

O presa de lant cea mai naspeta e in jur de 40 euro.

 

Daca ai mai facut asta si ai tot ce trebuie e banal, daca nu, e greu, mergi la atelier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am oferta de lantz RK GXW530 la 160$. Tine minim 30 000km. E cu mult peste lantzurile standart la "OFERTE" in RO. Are XW ringuri, cele mai bune .practic are 2 camere de retinere a vaslinei fatza de o camera la X ring. E si auiriu, rugineste mai greu.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

sau mai simplu 2 ciocane si un dorn si il nituiesti fara probleme. si inainte sa sara vreun mecanicos va spun ca am facut-o de 7 sau 8 ori la motoare peste 100 de cai, 2 fiind chiar ale mele, cate 2 kituri de lant de fiecare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am facut de multe ori cu dornu si ciocanu, dar risti sa faci master link prea stransa si apoi vezi ca exact la ea nu se "indoaie" lantu cum trebuie cand calca pe pinion. E tricky, tre sa ai mana formata. Orice ghiolban cu ciocan si dorn nu inchide un lant cum trebuie.

 

 

@JAGI, tu vinzi sau cumperi? Ca sa stiu daca iti sterg mesajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am facut de multe ori cu dornu si ciocanu, dar risti sa faci master link prea stransa si apoi vezi ca exact la ea nu se "indoaie" lantu cum trebuie cand calca pe pinion. E tricky, tre sa ai mana formata. Orice ghiolban cu ciocan si dorn nu inchide un lant cum trebuie.

 

 

@JAGI, tu vinzi sau cumperi? Ca sa stiu daca iti sterg mesajul.

Se poate casnic foarte bine dar am vazut lant rupt( desfacut) bloc motor spart de tranta trasa sa nici nu mai vorbim ;) deci care nu este sigur pe munca mai bine roaga pe cineva

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Si eu am facut de multe ori cu dornu si ciocanu, dar risti sa faci master link prea stransa si apoi vezi ca exact la ea nu se "indoaie" lantu cum trebuie cand calca pe pinion. E tricky, tre sa ai mana formata. Orice ghiolban cu ciocan si dorn nu inchide un lant cum trebuie.

 

 

@JAGI, tu vinzi sau cumperi? Ca sa stiu daca iti sterg mesajul.

 

 

corect, tre' sa ai mana formata dar pe fiare in general, nu cred ca si-a format careva mana nituind lanturi cu ciocanul. doar un pic de experienta si simt tehnic. si gata ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi-a ieÂşit din prima nituirea, la ciocan. Lanțul ține Âşi acum după vreo 10 mii Âşi n-a făcut "cută" la imbinare.

 

De unul singur e greu, sau imposibil să-l nituieÂşti, cineva trebuie să țină contra pe partea cealaltă când bați bolțul să-l aplatizezi.

 

Presa de lanț aplatizează bolțul să nu iasă zaua de pe el ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi-a ieÂşit din prima nituirea, la ciocan. Lanțul ține Âşi acum după vreo 10 mii Âşi n-a făcut "cută" la imbinare.

 

De unul singur e greu, sau imposibil să-l nituieÂşti, cineva trebuie să țină contra pe partea cealaltă când bați bolțul să-l aplatizezi.

 

Presa de lanț aplatizează bolțul să nu iasă zaua de pe el ?

Depinde ce presa folosesti ... aia de scos sau aia de bagat ;)) presa de batut nitul ti-l aplatizeaza, logic ... da merge si la ciocan lejer, am nituit si fara dorn, direct cu ciocanul si nu are nici pe naiba ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presa de lanț aplatizează bolțul să nu iasă zaua de pe el ?

 

Presa pe care o am eu face 3 lucruri:

-scoate bolturile zalei de legatura

-preseaza jumatatea de za pe bolturile zalei de legatura - (stii cand trebuie sa intre amandoua odata prin gauri - cand bati intra ba una ba alta, cu presa intra amandoua simultan)

-aplatizeaza bolturile atunci cand vrei sa inchizi.

 

pe langa "menghina" in sine, presa are 2 mici artificii cu care face ce zic eu mai sus.., "dornul" cu care scoti boltul se intoarce cu 180 grade si devine pentru aplatizat.

 

asta o am eu:

 

790050.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prese de genul sunt si la magazine de biciclete, is la ~ 20 ron ;)

 

Pai alea sunt mici man, asta de o vezi in poza costa in jur de 40 euro si e mare, e pentru lant moto. Tu compari lanturile de bicla cu cele moto???

 

(bag un jesus-facepalm, ce zici? ;) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Am o nelamurire care a generat o mica polemica cu un vecin, si el motorist. Concret, trebuie sa inlocuim lantul de transmisie si pinioanele la mobra, iar demontarea pinionului de atac naste controverse...

Eu stiu ca trebuie scoasa mobra din viteza si cu ajutorul unei tubulare si ciocanului pneumatic dam jos surubul ala care tine pinionul.

El imi spune ca a auzit cum ca mobra trebuie cuplata in cea mai inalta treapta de viteza, iar abia apoi slabim siguranta aia si demontam pinionul de atac.

Mentionez faptul ca nici unul dintre noi n-a mai facut operatiunea asta pana acum. Mobra in cauza e un Transalp de 600, vechi de pe la inceputul anilor '90 (nu mai tin minte ce-a zis).

Concluzia: suntem doi boi!

Cine ne poate lamuri? Multumim anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MoederNuker

Dacă o cuplezi în cea mai înatlă treaptă de viteză nu faci decât să permiți pinionului să se învârtă mai ușor.

 

tu pleci de pe loc in a 6-a?

 

@ Dot ,daca ai ciocan pneumatic poti sa o lasi si in N, si colegul sa apese frana spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...