Sari la conținut

Alegere motocicleta touring/sport


mdvd
 Share

Postări Recomandate

Dupa aproape 3 ani de Suzuki GS a venit vremea sa trec si eu la grupa mijlocie

si am o dilema. Trebuie sa aleg intre 2 motociclete. N-o sa dau nume, ca sa nu

am parte de pareri subiective. Deci, sa zicem motocicleta 1 si motocicleta 2 :cheers:

De folosit o sa o folosesc mai mult pentru touring, dar din cand in cand si pe modul "sport"

 

Mai jos aveti curbele de putere si cuplu pentru cele 2 motociclete.

Voi ce ati alege ? Cu rosu sunt curbele cu evacuare aftermarket, cu albastru cele cu toba stock.

 

 

Motocicleta 1:

post-10329-1275418413_thumb.jpg

 

Motocicleta 2:

post-10329-1275418462_thumb.jpg

 

 

Motocicleta 1 este mai grea cu 30 Kg decat motocicleta 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nea, ori esti robot? iti inchipui ca-ti alegi motorete dupa curba de putere/cuplu?

 

Eu as alege motoreta 1. Chiar daca e mai grea si putere mai mica.

Daca tot vrei mai mult touring, baga si cat intra in rezervor... stii doar ca poti merge cu GS-ul si 400km fara sa opresti pe benzinarie! (ah, ce-mi place asta.... )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti inchipui ca-ti alegi motorete dupa curba de putere/cuplu?

 

Din pacate nu pot sa le incerc pe amandoua (asta ar fi cea mai buna metoda sa aleg intre ele).

Curbele alea de putere/cuplu iti spun cum o sa se comporte motocicleta, nu ? Cea de-a doua e clar

mai sportiva (98 cai .. si aia sunt caii de la roata, nu ai motorului). dar vad ca sufera de o cadere de cuplu

pe la 5-6.000 de ture .. si mie nu imi place sa merg cu motorul foarte turat. Oare se simte caderea aia

de cuplu de pe grafic ? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as merge pe prima varianta

ai cuplu sanatos de la 3000 si un pic de ture si asta o sa se simta la touring

poti merge lejer la 3500

in plus o sa traga mai rotund

a doua insa... uhuuu...

totusi 30 de kile fac ceva diferenta

acu depinde de la cat la cat ca daca e de la 170 la 200 e una, daca e de la 220 la 250 e alta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...sport si touring sunt 2 categorii diferite si amestecarea celor 2 nu-i tocmai una reusita!...din rezultat nu exceleaza n iciuna!...

...exemple ar fi citeva pe care specialistii le-au numit asa, sport turer:..hayabusa, zx12 r, zx14 r,si mai citeva balene cu veleitati de racheta...

..eu i-ti recomand un simplu bmw k 1200 rs, an 2000-2004, cp 98 cu posibilitatea de ridicare la 140cp destul de simplu!..este cel mai ok motor care ti-ar satisface cerintele!..asa arata: http://www.freewallpapers.cz/motorcycles/i...1200RS-2003.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere cum arata curbele si la ce turatii au puterea si cuplul maxim, e vorba de motoare in linie. Toate bune si frumoase, dar eu cred ca ar trebui sa incerci sa vezi cum statreaba si cu V-urile, mai ales ca spui ca nu iti prea plac motoarele turate :cheers:

 

Apoi, cum s-a mai spus, e gresit sa te iei (doar) dupa grafice de genul asta. Fa tot posibilul sa te sui pe fiecare motocicleta in parte, sa mergi putin si sa vezi ce iti place mai mult, ce ti se potriveste si - pentru ca o motocicleta nu se cumpara niciodata doar cu ratiunea, care e motocicleta care te face sa "vibrezi" mai mult :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tind sa fiu si eu de acord cu cei dinaintea mea - e greu de ales un motor doar dpdv putere cuplu. eu as merge pe a doua desi pare mai degraba sport decat touring. mai ia in calcul dotari suplimentare pentru touring - coburi, top case, manere incalzite, cric central, indicator benzina, parbriz inalt si mai ales pozitie in sa - cum atingi pamantul la stop, cat de in maini sau in fund stai - peste 200 km / zi conteaza enorm.

 

eu am un sport touring care pt mine e perfect - triumph sprint. e mai inspre latura sport si e la mijloc 3 cilindri 130 cp 110 nm - la transmisie nu la roata.

 

curba de cuplu conteaza mult pt touring relaxat si depasiri fara retrogradari prea dese dar si greutatea totala - motor + tu echipat + bagaje + pasager eventual. deci chiar daca prima are o curba mai omogena cuplul ca valoare e mai mic si moto e mai grea deci eu as alege 2 chiar daca vei schimba mai des treptele. dar m-as uita si la cele pe care le-am mentionat mai sus ca sa iau o decizie.

 

bafta la alegere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima cred ca e GSXF :(

ea este... dar omul nu a vrut sa numeasca, tocmai sa-si dea lumea cu parerea doar la pozele alea.

 

Clar nu alegi o moto dupa curba de putere, cu atat mai mult nu o conduci dupa curba aia... pe strada.

Alegi si cu ochiul .. :cheers: wink

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motocicleta 1 pt curba de clu si putere este liniara si e mult mia usor de condus o astfel de motocicleta.

 

avand in vedere ca este vorba de o motoreta touring cele 30kg in plus nu-s o problema

 

ps da-mi un pm cu cele 2 mobre ca m-ai facut curios

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man ce dreaq e cu curba aia de putere :what: :lol: tu oricum nu o sa folosesti motocicleta la full altfel nu puneai intrebari dastea.

 

in cele din urma iti zic eu ce conteaza ... sa iti placa motorul, sa te dai jos din pat zambind in timp ce te duci catre ea.

 

daca consuma putin ie comoda si are consumabile ieftine e cu atat mai bine ... dar curbe de putere :lol: :D

 

Drum uscat :)

Editat de ioidrace
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..eu i-ti recomand un simplu bmw k 1200 rs, an 2000-2004, cp 98 cu posibilitatea de ridicare la 140cp destul de simplu!

 

:what: cum o duci tu asa siplu la 140cp???

Puterea normala a acelui motor este 130cp; varianta de 98cp este cea cu putere redusa din motive de taxe/asigurare in Germania.

 

Mesaj completat

...sport si touring sunt 2 categorii diferite si amestecarea celor 2 nu-i tocmai una reusita!...din rezultat nu exceleaza n iciuna!...

 

Eu nu sunt de acord, este chestie de gusturi; si chiar daca nu exceleaza niciuna, important este ca ai din fiecare. Mie-mi place acest compromis.

E ca si cum ai zice ca GS-ul este nereusit, ca nu exceleaza nici la touring nici la enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps da-mi un pm cu cele 2 mobre ca m-ai facut curios

 

Si mie, te rog! Nu stiu cum aleg unii dupa niste curbe. Dar cred ca e o chestie tare, iti formezi ideea si dupa aia testezi motocicleta.

 

Iei noua presupun nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca nu mai prelungesc suspansul :lol:

Multumesc tuturor pentru pareri si sfaturi. Mi s-a parut interesant sa ma gandesc cam cum ar merge uitandu-ma

pe curbele alea de putere/cuplu pe care le-am luat de pe site-ul akrapovici.

 

Este vorba despre ...

:what:

 

1: Suzuki GSX 650 F

2: Yamaha Fazer S2

 

N-o sa-mi iau noua, imi permit cel mult Suzuki din 2008, respectiv Yamaha Fazer cam din 2007.

Asta dupa si daca reusesc sa vand GS-ul :lol:

In momentul asta balanta s-a inclinat spre GSX-F, chiar nu sunt genul care merge sportiv.. n-as profita de

caii aia in plus pe care ii are fazer-ul. Da' sa vedem..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa imi spui ca sunt offtopic daca iti recomand sa o iei pe cea cu ABS ? (GSXF are din 2009 parca, Fazer din 2006 sau 2007).

 

Poti incerca linistit si Banditul in loc de GSXF, ABS din 2007, acelasi motor, ii lipsesc doar carenele laterale, dar nici Fazer-ul nu le are.

 

Oricum, tare curios sunt si eu cum trage Yamaha la turatii mici. Banditul nu prea rupe mainile sub 5000 rpm, peste insa este foarte ok pana la redline. Yamaha nu am incercat inca, poate poti sa mergi un pic cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate e prea exotic, dar te-ai uitat la Ducati ST4s? Motor de 996cmc, 117CP, o tona de cuplu, ABS... Am avut 1100 GS pana acum 2 saptamani, niciodata nu pot spune ca m-a inspirat, desi e una dintre cele mai capabile motociclete din cele pe care le stiu. Poate din cauza pozitiei deconectate. In plus, nu am simtit-o niciodata ca fiind foarte confortabila pentru mine (1.90, 70kg). Acum, pe Ducati-ul din dotare, un ST4 fara "s", ma simt ca acasa, parca sunt doar eu si motorul, in armonie si confort total.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mdvd : Dealerul a recomandat prima varianta...stii despre ce vorbesc.

 

Eu deja m-am hotarat! Da mai repede GS-ul si hai la Nessebar ! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...