Cesar Postat Septembrie 6, 2012 Share Postat Septembrie 6, 2012 Salut Despre acest domn, ar fi interesant sa afli lucruri de la alti domni care si-au pierdut orice urma de respect pentru el. Eu nu il cunosc nici ca jurnalist, nici ca mentor, nici ca profesor, nici ca ... nimic. Poate ca am trait in ignoranta... poate. Dar iti dau cuvantul meu, ca nici un motociclist mai batran sau mai tanar dintre cei pe care ii cunosc, si cunosc multi, nu mi-a zis vreodata: citeste ba articolul asta al lui D.N. ca sa nu mori prost. Niciodata. Disputa a pornit de la un asa-zis compendiu sau cum s-o mai fi numind, repetat obsedant de personajul sus amintit. Eu nu sunt de acord cu ce scrie acolo iar argumentatia o gasesti in doua topicuri de mare angajament pe pro-bike. Daca esti curios, citeste acolo. Daca ai rabdare si cu bascalia aferenta, poate ai sa inveti ceva. Eu daca nu stiu intreb si recunosc ca nu stiu. Nu-mi cad gradele daca gresesc. Pot sa recunosc asta. Daca imi arati ca gresesc iti multumesc. Daca ii zici lui nastase ca e un mare motociclist iti va raspunde cu "stimate". Daca ii arati ca greseste, iti va da o flegma in ochi. Poti sa ma crezi pe cuvant sau sa faci acest experiment online. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Septembrie 6, 2012 Share Postat Septembrie 6, 2012 Frinez pe curbe , la viteze mici ? E corect ? Ca m-am saturat de discutii despre legende. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Pai daca ai viteza mica de ce mai franezi? Daca trebuie, franezi, dar asa aiurea de ce sa pui frana in curba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Pai intrebarea e pusa gresit. Viteza mica inseamna viteza suficient de mica cat sa iei curba lejer sau 40km/h? Ca la 40km/h poti fi foarte inclinat sau poti fi aproape drept, depinde de curba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Si daca asfaltul e de rahat se intampla acelasi lucru. Am incercat. Aderenta nu tine doar de cauciucuri. Pe asfalt din ala peste care s-a pus piatra de rau in loc de criblura aluneci ca pe piatra cubica. Am vazut destui care franeaza aiurea in curba fara sa aiba un motiv, probabil li se pare ca merg prea tare. Daca te trezesti cu o duba in fata sau orice altceva, normal ca franezi. Cat de tare tine de inclinare nu de viteza. Corect nu e sa corectezi traiectoria din frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spanciu Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 cristidb, tu mereu ai ceva de spus in plus, de contestat, de aruncat cu sarcasm (cateodata prost) in altii.. ia reciteste-ti intrebarea ta: DE CE SA FRANEZI IN CURBA?.. Pun pariu ca si tu ai franat de multe ori in curba, pui de Rossi.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Dar tu ai ceva util de spus? Unde vezi tu sarcasm? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spanciu Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 I-ai luat pe toti de sus ca si cum ar fi ultima prostie sa franezi in curba. Nu cred ca cineva din cei care au spus mai sus, au un hobby din a frana asa.. aleator in curbe. Nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Pai daca ai viteza mica de ce mai franezi? Daca trebuie, franezi, dar asa aiurea de ce sa pui frana in curba? EPIC!! :crack: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Pai daca te intalnesti cu duba sau cu vaca, sau orice altceva, nu te intrebi daca e bine sa franezi sa nu, de unde am tras concluzia ca se discuta daca e sau nu bine sa franezi in curba asa in general. Daca vrei sa mergi tare franezi mai tarziu si lasi frana treptat pe masura ce inclini motocicleta. E putin riscant daca nu ai vizibilitate si nu stii drumul. Eu fac destul de des asta, dar mi-am si furat-o asa pe niste curbe pe care nu le stiam si in care am intrat prea tare. Mai sigur e sa franezi inainte cat sa intri in curba lejer daca nu te cronometreaza si nu te alearga nimeni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cry_ss Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 (editat) ca si cum ar fi ultima prostie sa franezi in curba. Nu chiar ultima , dar e una din prostii.E drept ca mai facem toti prostii, dar chestia e sa nu iti faci o obisnuinta sau sa te bazezi pe franarea in curba. Restul prostiilor efectuate in curbe : -schimbarea in cutie cu preluarea agresiva a treptei -modificarea inclinatiei pilotului fara a corecta ceilalti parametrii (viteza,aderenta,etc) -point fixation gresit ! - foarte des intalnit -deschiderea prea devreme a gazului sau prea puternica, la iesirea din viraj (se poate corecta, insa deseori poate duce la un highside nedorit) -frrana fata din panica unui obstacol neprevazut (deseori factor decisiv in pierderea completa a motocicletei) - luarea mainii de pe ghidon/comenzi mai sunt , alti colegi pmai pot completa.Oricum discutma la general despre o franare care trebuie aplicata in caz particular fiecarei tipologii de motocicleta in parte : SS,SM,ST,Chopper,etc. Fiecare in parte are mod de operare si pilotaj diferit,unele COMPLET diferit.Aici intra nu numai franarea ci si abordarea,iesirea din viraj,pozitia,aderenta,etc. La SM,de ex, frana spate e fooooarte des folosita pe unele viraje la un mers agresiv,urmata de o accelerare puternica pe iesire.Intrarea este ajutata de acest lucru deoarece te poate pozitiona pe o trasa mult mai agresiva,buna si scurta pentru iesire.Aici poate avem colegi cu SM care pot confirma ca pilotajul de SM e total diferit fata de majoritatea celorlalte. Deci cu cat circulam,invatam.Cu cat exersam,acumulam.Oricum sunt de parere ca o curba se poate face in marea ei parte doar din gaz.Bineinteles, asta nu inseamna sa o incepi la turatie prea mica sau intr-o treapta gresita... Editat Septembrie 7, 2012 de cry_ss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spanciu Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Diferentele spuse de tine intr-un video (pacat ca e in franceza): Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Pun frina pe curbe la viteze irelevant de mici , genu' 20-30 la ora , trebuie sa spun de la inceput , scuze. De ce o fac ? Poate findca imediat dupa curba apare un semafor pe rosu sau din alte motive. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 eram in Germania daca eram in rromania nici nu m-ar fi surprins) dar poate era un roman la volan deci nu curba e de vina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 Pun frina pe curbe la viteze irelevant de mici , genu' 20-30 la ora , trebuie sa spun de la inceput , scuze. De ce o fac ? Poate findca imediat dupa curba apare un semafor pe rosu sau din alte motive. Atat timp cat nu pierzzi controlul, faci bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 Diferentele spuse de tine intr-un video (pacat ca e in franceza): Excepțional ! PS -» There are english subtitles. You just have to click on the "cc" red button! Enjoy. Lolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosM Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 Diferentele spuse de tine intr-un video (pacat ca e in franceza): Niste idioti. Auzi cica sa pui frana spate ca sa echilibrezi motocicleta inainte sa pui frana fata. Astia nu au citit pe motociclism.ro ca nu ai voie sa te atingi de frana spate. Mai ales la SS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danysan2002 Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 OK, Âşi dacă tu eÂşti în plină accelerare Âşi bagi brusc frâna față, nu ți se transferă instant toată sarcina în față Âşi ai mai multe Âşanse să ridici motocicleta pe o roată, decât dacă ai fi ciupit frâna spate Âşi aproape simultan Âşi frână față? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosM Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 OK, Âşi dacă tu eÂşti în plină accelerare Âşi bagi brusc frâna față, nu ți se transferă instant toată sarcina în față Âşi ai mai multe Âşanse să ridici motocicleta pe o roată, decât dacă ai fi ciupit frâna spate Âşi aproape simultan Âşi frână față? Data viitoare o sa incerc o ironie mai putin fina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 Data viitoare o sa incerc o ironie mai putin fina. Cred Așa o să ajungi să iei și bătaie de la vreunul mai nervos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 (editat) OK, Âşi dacă tu eÂşti în plină accelerare Âşi bagi brusc frâna față, nu ți se transferă instant toată sarcina în față Âşi ai mai multe Âşanse să ridici motocicleta pe o roată, decât dacă ai fi ciupit frâna spate Âşi aproape simultan Âşi frână față? Nu exista instant. De aia ai amortizare pe compresie la suspensie. Frana spate nu iti incarca dinamic suspensia fata, aproape deloc. Adica deloc. Ce inseamna stabilizat? Motocicleta inainte de a pune frana e instabila? Ce face omul din film este sa mearga foarte tare pe supermoto si moderat chiar usurel civilizat pe sportiva. Se pare ca e specialist la mers pe supermoto. Dar de ce nu ia virajele in derapaj cu frana spate si pe sportiva? Nu stie sau nu se poate? Filmul raspunde la toate intrebarile, nu e nici un secret. Vad acolo ceva foarte drag cuiva - o mega prostie dar in film, in plus, o minciuna sfruntata - transfer de masa. Adica mai corect incarcarea furcii fata, ca masa nu se misca nicaieri, poate doar pilotul in sha. Dar teapa.... apasa pedala si furca nu se comprima. Cum vine frate asta? Adica e vizibil, se vede filmat si ei si in franse si in inglish ne minte? Mai clar ca buna ziua se vede cum se comprima furca la apasarea manetei. Nu zice nimic de intrat cu frana fata in curba? De ce? pentru ca nu se poate? Nu cred. poate ca e peste nivelul intelectual al publicului tinta.... poate. Stoppie de show - facut la viteza mica. Daca vrei sa pui frana tare, nu se ridica motoreta asa usor. Dar cine merge cu motoreta stie asta deja.... nu? Carevasazica sfaturile lui de foarte bun pilot de supermoto nu sunt adecvate la sportive. Atat. P.S. De finete, poate nu s-a vazut - cotul de pe exteriorul virajului se tine pe rezervor la sportive daca se vrea pozitie corecta si stabilitate pe trasa Editat Septembrie 8, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 OK, Âşi dacă tu eÂşti în plină accelerare Âşi bagi brusc frâna față, nu ți se transferă instant toată sarcina în față Âşi ai mai multe Âşanse să ridici motocicleta pe o roată, decât dacă ai fi ciupit frâna spate Âşi aproape simultan Âşi frână față? Este o diferenta foarte mare, care poate trece neobservata, intre a apasa manta de frana tare si a o apasa repede. Daca apesi repede, nu ai suficienta apasare normala la pata de contact a gumei fata si aderenta nu e maxima. Astfel risti sa blochezi fata, pentru ca furca nu a avut timp suficient sa se comprime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosM Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 Here we go again...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 Ai ceva de zis sau doar iti place sa iti vezi nickname-ul in dreptul unei postari? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danysan2002 Postat Septembrie 8, 2012 Share Postat Septembrie 8, 2012 (editat) @DragosM, întrebarea nu era neapărat adresată ție, era o curiozitate, pentru a înțelege partea de fizică @Cesar, ai dreptate, dacă se aplică rapid Âşi nu progresiv, se riscă blocarea, ce mă interesa pe mine este trecerea bruscă de la accelerare la frânare față, dacă schimbarea sarcinii influențează acea frânare. Când accelerezi, forța din partea din spate îți decomprimă suspensia, dacă transferi acea forță pe partea din față la o trecere bruscă de la accelerare-frânare, este acelaÂşi caz în care se blochează roata? Editat Septembrie 8, 2012 de danysan2002 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.