Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

 

 

Salut

Despre acest domn, ar fi interesant sa afli lucruri de la alti domni care si-au pierdut orice urma de respect pentru el. Eu nu il cunosc nici ca jurnalist, nici ca mentor, nici ca profesor, nici ca ... nimic. Poate ca am trait in ignoranta... poate. Dar iti dau cuvantul meu, ca nici un motociclist mai batran sau mai tanar dintre cei pe care ii cunosc, si cunosc multi, nu mi-a zis vreodata: citeste ba articolul asta al lui D.N. ca sa nu mori prost. Niciodata.

Disputa a pornit de la un asa-zis compendiu sau cum s-o mai fi numind, repetat obsedant de personajul sus amintit. Eu nu sunt de acord cu ce scrie acolo iar argumentatia o gasesti in doua topicuri de mare angajament pe pro-bike. Daca esti curios, citeste acolo. Daca ai rabdare si cu bascalia aferenta, poate ai sa inveti ceva.

Eu daca nu stiu intreb si recunosc ca nu stiu. Nu-mi cad gradele daca gresesc. Pot sa recunosc asta. Daca imi arati ca gresesc iti multumesc. Daca ii zici lui nastase ca e un mare motociclist iti va raspunde cu "stimate". Daca ii arati ca greseste, iti va da o flegma in ochi. Poti sa ma crezi pe cuvant sau sa faci acest experiment online.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Si daca asfaltul e de rahat se intampla acelasi lucru. Am incercat. :) Aderenta nu tine doar de cauciucuri. Pe asfalt din ala peste care s-a pus piatra de rau in loc de criblura aluneci ca pe piatra cubica.

Am vazut destui care franeaza aiurea in curba fara sa aiba un motiv, probabil li se pare ca merg prea tare. Daca te trezesti cu o duba in fata sau orice altceva, normal ca franezi. Cat de tare tine de inclinare nu de viteza. Corect nu e sa corectezi traiectoria din frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristidb, tu mereu ai ceva de spus in plus, de contestat, de aruncat cu sarcasm (cateodata prost) in altii.. ia reciteste-ti intrebarea ta: DE CE SA FRANEZI IN CURBA?.. Pun pariu ca si tu ai franat de multe ori in curba, pui de Rossi..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-ai luat pe toti de sus ca si cum ar fi ultima prostie sa franezi in curba. Nu cred ca cineva din cei care au spus mai sus, au un hobby din a frana asa.. aleator in curbe. Nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca ai viteza mica de ce mai franezi? Daca trebuie, franezi, dar asa aiurea de ce sa pui frana in curba?

EPIC!! :crack: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca te intalnesti cu duba sau cu vaca, sau orice altceva, nu te intrebi daca e bine sa franezi sa nu, de unde am tras concluzia ca se discuta daca e sau nu bine sa franezi in curba asa in general.

Daca vrei sa mergi tare franezi mai tarziu si lasi frana treptat pe masura ce inclini motocicleta. E putin riscant daca nu ai vizibilitate si nu stii drumul. Eu fac destul de des asta, dar mi-am si furat-o asa pe niste curbe pe care nu le stiam si in care am intrat prea tare. Mai sigur e sa franezi inainte cat sa intri in curba lejer daca nu te cronometreaza si nu te alearga nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca si cum ar fi ultima prostie sa franezi in curba.

 

Nu chiar ultima , dar e una din prostii.E drept ca mai facem toti prostii, dar chestia e sa nu iti faci o obisnuinta sau sa te bazezi pe franarea in curba.

Restul prostiilor efectuate in curbe :

-schimbarea in cutie cu preluarea agresiva a treptei

-modificarea inclinatiei pilotului fara a corecta ceilalti parametrii (viteza,aderenta,etc)

-point fixation gresit ! - foarte des intalnit

-deschiderea prea devreme a gazului sau prea puternica, la iesirea din viraj (se poate corecta, insa deseori poate duce la un highside nedorit)

-frrana fata din panica unui obstacol neprevazut (deseori factor decisiv in pierderea completa a motocicletei)

- luarea mainii de pe ghidon/comenzi

 

mai sunt , alti colegi pmai pot completa.Oricum discutma la general despre o franare care trebuie aplicata in caz particular fiecarei tipologii de motocicleta in parte : SS,SM,ST,Chopper,etc.

 

Fiecare in parte are mod de operare si pilotaj diferit,unele COMPLET diferit.Aici intra nu numai franarea ci si abordarea,iesirea din viraj,pozitia,aderenta,etc.

La SM,de ex, frana spate e fooooarte des folosita pe unele viraje la un mers agresiv,urmata de o accelerare puternica pe iesire.Intrarea este ajutata de acest lucru deoarece te poate pozitiona pe o trasa mult mai agresiva,buna si scurta pentru iesire.Aici poate avem colegi cu SM care pot confirma ca pilotajul de SM e total diferit fata de majoritatea celorlalte.

 

Deci cu cat circulam,invatam.Cu cat exersam,acumulam.Oricum sunt de parere ca o curba se poate face in marea ei parte doar din gaz.Bineinteles, asta nu inseamna sa o incepi la turatie prea mica sau intr-o treapta gresita...

Editat de cry_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pun frina pe curbe la viteze irelevant de mici , genu' 20-30 la ora , trebuie sa spun de la inceput , scuze. De ce o fac ? Poate findca imediat dupa curba apare un semafor pe rosu sau din alte motive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pun frina pe curbe la viteze irelevant de mici , genu' 20-30 la ora , trebuie sa spun de la inceput , scuze. De ce o fac ? Poate findca imediat dupa curba apare un semafor pe rosu sau din alte motive.

 

Atat timp cat nu pierzzi controlul, faci bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferentele spuse de tine intr-un video (pacat ca e in franceza):

 

Niste idioti. Auzi cica sa pui frana spate ca sa echilibrezi motocicleta inainte sa pui frana fata. Astia nu au citit pe motociclism.ro ca nu ai voie sa te atingi de frana spate. Mai ales la SS. nono.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, Âşi dacă tu eÂşti în plină accelerare Âşi bagi brusc frâna față, nu ți se transferă instant toată sarcina în față Âşi ai mai multe Âşanse să ridici motocicleta pe o roată, decât dacă ai fi ciupit frâna spate Âşi aproape simultan Âşi frână față?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, Âşi dacă tu eÂşti în plină accelerare Âşi bagi brusc frâna față, nu ți se transferă instant toată sarcina în față Âşi ai mai multe Âşanse să ridici motocicleta pe o roată, decât dacă ai fi ciupit frâna spate Âşi aproape simultan Âşi frână față?

 

Data viitoare o sa incerc o ironie mai putin fina. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, Âşi dacă tu eÂşti în plină accelerare Âşi bagi brusc frâna față, nu ți se transferă instant toată sarcina în față Âşi ai mai multe Âşanse să ridici motocicleta pe o roată, decât dacă ai fi ciupit frâna spate Âşi aproape simultan Âşi frână față?

 

Nu exista instant.

De aia ai amortizare pe compresie la suspensie. Frana spate nu iti incarca dinamic suspensia fata, aproape deloc. Adica deloc.

Ce inseamna stabilizat? Motocicleta inainte de a pune frana e instabila?

 

Ce face omul din film este sa mearga foarte tare pe supermoto si moderat chiar usurel civilizat pe sportiva. Se pare ca e specialist la mers pe supermoto. Dar de ce nu ia virajele in derapaj cu frana spate si pe sportiva? Nu stie sau nu se poate? Filmul raspunde la toate intrebarile, nu e nici un secret.

Vad acolo ceva foarte drag cuiva - o mega prostie dar in film, in plus, o minciuna sfruntata - transfer de masa. Adica mai corect incarcarea furcii fata, ca masa nu se misca nicaieri, poate doar pilotul in sha. Dar teapa.... apasa pedala si furca nu se comprima. Cum vine frate asta? Adica e vizibil, se vede filmat si ei si in franse si in inglish ne minte? :D Mai clar ca buna ziua se vede cum se comprima furca la apasarea manetei.

Nu zice nimic de intrat cu frana fata in curba? De ce? pentru ca nu se poate? Nu cred. poate ca e peste nivelul intelectual al publicului tinta.... poate.

Stoppie de show - facut la viteza mica. Daca vrei sa pui frana tare, nu se ridica motoreta asa usor. Dar cine merge cu motoreta stie asta deja.... nu?

Carevasazica sfaturile lui de foarte bun pilot de supermoto nu sunt adecvate la sportive. Atat.

 

P.S.

De finete, poate nu s-a vazut - cotul de pe exteriorul virajului se tine pe rezervor la sportive daca se vrea pozitie corecta si stabilitate pe trasa ;)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, Âşi dacă tu eÂşti în plină accelerare Âşi bagi brusc frâna față, nu ți se transferă instant toată sarcina în față Âşi ai mai multe Âşanse să ridici motocicleta pe o roată, decât dacă ai fi ciupit frâna spate Âşi aproape simultan Âşi frână față?

 

Este o diferenta foarte mare, care poate trece neobservata, intre a apasa manta de frana tare si a o apasa repede. Daca apesi repede, nu ai suficienta apasare normala la pata de contact a gumei fata si aderenta nu e maxima. Astfel risti sa blochezi fata, pentru ca furca nu a avut timp suficient sa se comprime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@DragosM, întrebarea nu era neapărat adresată ție, era o curiozitate, pentru a înțelege partea de fizică

 

@Cesar, ai dreptate, dacă se aplică rapid Âşi nu progresiv, se riscă blocarea, ce mă interesa pe mine este trecerea bruscă de la accelerare la frânare față, dacă schimbarea sarcinii influențează acea frânare. Când accelerezi, forța din partea din spate îți decomprimă suspensia, dacă transferi acea forță pe partea din față la o trecere bruscă de la accelerare-frânare, este acelaÂşi caz în care se blochează roata?

Editat de danysan2002
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...