Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

Am observat ca la moto e foarte necesara o manometrica cu cuplu mic, chiar si sub 10Nm, sint filete scurte si de diam mic, se rasucesc in draci suruburile.

Evident,de asta sunt rari mecanicii buni la moto, la masini unde ai piese mari si usor de manevrat mai gasesti mecanici buni.La masina gasesc oricand mecanic, dar daca-i zic ca am o problema la scuter-maxiscuter imi spune :''nu stiu domne,sincer,nu ma bag la d-astea...''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sub 15-20 Nm e problematica strangerea cu dinamometrica!!!!! Trebuie sa ai experienta, astfel rupi la suruburi si filete in aluminiu in draci. Trebuie tinut foarte mult cont de variabilele ce afecteaza frecarea(se gasesc in manual, atat cuplul,cat si variabilele). Am prieteni care si-au luat dinamometrica si au rupt mai multe suruburi fata de perioada cand nu aveau dinamometrica!!!. In general daca si ti se pare ca strangi prea mult, se desface surubul si se curata cu spray de frana(sau se respecta conditiile din manual). Daca tot ti se pare ca strangi prea mult, mai bine strangi la mana. In multe service-uri dinamometrica se foloseste ocazional din aceste considerente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte utila replica.

Mecanicii cu experienta nu prea folosesc dinamometrice si nu se fac bucati motoarele in mers.

 

Si tot mecanicii se intampla sa iti strice filetul la surubul de la baia de ulei. Sau te lasa pe tine sa te chinui sa desfaci un surub care e strans prea tare. Sau il injura pe mecanicul dinainte. Oare cati din mecanicii astia sunt experimentati, si cati sunt prea comozi/ocupati cat sa nu caute in carte pt. specificatii Nm?

 

Exista si experienta, nu zic. Dar experienta se face in ani. Cu cheia dinamometrica si un incepator strange surubul exact cat trebuie. Trebuie doar sa ai grija de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu chiar :D

 

Deci, am un clichet cu bratul de la centru la gaura din maner 25cm, am luat un cantar de pescuit (ala cu arc) l-am verificat, bag carligul de la cantar in gaura si trag tangent la cercul descris de brat. 1kg pe cantar inseamna 2,5Nm sau 0.25 Kgfm. Folosesc tehnologia asta doar la chestii sensibile cum e garnitura de chiulasa, in rest bujii piulite roti etc, varianta dedant68 :P

da, ma gindisem si eu sa-mi fac asa ceva dar nu din clichet ci din antrenor in T ca sa poti baga si valori mari.

Dar tot nu inteleg de ce o dinamomentrica de fabrica ar fi mai proasta decit un cintar

» Post actualizat in 27 May 2015 16:18

ref la treaba cu "experienta" si "simti la mina" e cam vrajeala....

 

Asta e topic pt "ce scule cumparam" si nu pt "ce bun sunt eu la strins suruburi"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar tot nu inteleg de ce o dinamomentrica de fabrica ar fi mai proasta decit un cintar

» Post actualizat in 27 May 2015 16:18

ref la treaba cu "experienta" si "simti la mina" e cam vrajeala....

Eu nu am luat dinamometrica pentru ca am iesit mai ieftin plus ca o folosesc asa din an in pasti.

Capeti ceva experiente de la strans jdemii de suruburi si piulite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, te cred ca incepi sa simti mai ales la cele de cuplu mic (chiar si eu care doar ma joc reusesc sa nu distrug filete... se simte cind ar incepe sa cedeze). Dar cum ziceam, dinamometrica mi se pare interesanta la cupluri mari.

La mine dorinta a pornit de la o pana pe spate, iar piulita de ax zice cuplu de 90Nm... Cine draq stie ce inseamna 90Nm?!?! l-am strins tare.. cam cit am putut la mina cu un T de vreo 30cm dar sunt sigur ca am depasit valoarea aia de 90Nm d'asta o dinamometrica ma scotea din ceata.. dadeam cu 90 si staeam linistit :)

 

Iar referitor la daca se pune ulei sau nu pe filet, din cite stiu eu cuplurile in manual sunt date cu filetul lubrifiat.. tocmai pentru ca sa pui ulei e usor.. sa-l stergi perfect este mult mai greu.


» Post actualizat in 27 May 2015 17:14

iata si o dinamometrica ieftina si clasica.

https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/tubulare/chei-dinamometrice/12/vorel/57450-cheie-dinamometrica-12-0-200d1096

e doar putin mai scumpa decit un antrenor de 1/2" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tot mecanicii se intampla sa iti strice filetul la surubul de la baia de ulei. Sau te lasa pe tine sa te chinui sa desfaci un surub care e strans prea tare. Sau il injura pe mecanicul dinainte. Oare cati din mecanicii astia sunt experimentati, si cati sunt prea comozi/ocupati cat sa nu caute in carte pt. specificatii Nm?

 

Exista si experienta, nu zic. Dar experienta se face in ani. Cu cheia dinamometrica si un incepator strange surubul exact cat trebuie. Trebuie doar sa ai grija de ea.

Exista doctori buni si slabi, exista pictori buni si slabi, exista m... (completati) buni si slabi.

Eu mi-am schimbat singur uleiul pina acum si ma depaseste cum naiba strica filetele alea. Probabil se intimpla cind a fost deja strins ciobaneste si se tinea cumva, dar la desfacere s-a belit filetul de tot. A, am strins fara dinamometrica de fiecare data.

10nm este echivalent cu 1kgf. Parerea mea e ca pentru valoarea aia te poti descurca f bine si cu mina adica e o stringere destul de usoara.

Parerea? Pai parerea mea e pe dos. Is curios daca poate cineva sa stringa prea tare piulita de la pinionul motor.

O am eu de ceva ani si ce pot sa spun e ca asa cum n-am belit nici un filet, nici nu s-a desfacut vreo pilita. O fi buna sau le-o fi facind mai "ruseste" astia de la Suzuki?

 

Si mai e o problema. Forta de frecare statica si cea dinamica sint lucruri diferite. Cind o sa-ti cumperi cheie o sa vezi ca daca string un surub, dupa care te opresti si reiei, cheia o sa faca click inainte sa urnesti surubul. E firesc si explicatia simpla tocmai am scris-o. In final tot ajungi sa-ti formezi un simt la mina.

 

A, si etrieii fata mi i-am scos de vreo 5 ori pina acum. Cu toate ca mai am o cheie dinamometrica mica (Rothewald, parca), nici una nu acopera cuplul. Ghici de cite ori mi-au cazut etrierii si de cite ori am refacut filetul de la urechile de prindere.

 

Asta e topic pt "ce scule cumparam" si nu pt "ce bun sunt eu la strins suruburi"

Eu am zis de altii, nu de mine.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am trei chei dinamometrice de la Proxxon (MC 30 6 - 30 Nm, MC 100 20 - 100 Nm, MC 200 40 - 200 Nm) si una ~ no name 10 - 210 Nm. Cand este nevoie, folosesc si raportorul pentru strans suruburi. In regim de lucru hobby, sunt bune.

post-58124-0-31691600-1432812460_thumb.jpg

post-58124-0-77478000-1432812471_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De s-or fi inventat cheile dinamometrice?

Pentru a face un motor cat mai aproape de proiect ...ai nevoie de multe AMC -uri si cele mai multe de inalta precizie . Incepand de la spioni pana la cintar , de la micrometre pana la comparatoare ....cine urmareste precizia si performanta , nu risca sa stranga la mana , nu risca sa ,,puna" 4 ansamble piston biela de diferite greutati , nu risca sa imperecheze un cilindru cu un piston cu luft mai mare sau mai mic , nu risca sa monteze cuzineti fara pasuire ........

Ca parere personala .....daca ai cheie dinamometrica ....e bine de folosit la orice surub si exact la cuplul indicat de fabricant .....ca ala n-o fi fost un prost cand a gandit motorul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

as vrea sa-mi mai schimb din tubulare si nu stiu exact daca sa imi iau cu 12 colturi sau hexagonale normale.

sunt mai bune cele cu 12 colturi decat hexagonalele ???

81799188-2-12p.jpg18239618682-unior.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as vrea sa-mi mai schimb din tubulare si nu stiu exact daca sa imi iau cu 12 colturi sau hexagonale normale.

sunt mai bune cele cu 12 colturi decat hexagonalele ???

81799188-2-12p.jpg18239618682-unior.jpg

 

Tubulare bihexagonale se folosesc la suruburi bihexagonale. Cu ele risti sa rotunjesti capatul surubului hexagonal mai usor.

Cum V-stromu nu are niciun surub in 12 colturi, mergi pe 6 colturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alea cu 6 colturi sunt pentru forte mai mari. Tubulare mari sau cele de impact am vazut doar asa. Cele in 12 colturi sunt pentru forte si unghiuri mai mici de strangere.

Mai exista si o a treia varianta. Eu am truse separate 1/4, 3/8 si 1/2. Cea 3/8 roterwald de la louis e o alta varianta - link. Au pretii rotunjiti si spun ei ca e mai bine pentru evitarea rotunjirii suruburilor intrucat la strangere nu se pune presiune pe marginile surubului/piulitei. Am observat ca pe motoreta mea sunt multe suruburi cam moi, adica raman urme la strangere - abordare japoneza vs ruseasca :). Unior sunt foarte bune.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au aparut de ceva vreme tubularele all-drive, sau multi-drive, merg pe 6,12, puncte, patrat, torx , inch si mm , salveaza multi bani si calca foarte bine pe hexagon, nu le confundati cu 12puncte, seamana dar au alt profil interior

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tubulare bihexagonale se folosesc la suruburi bihexagonale. Cu ele risti sa rotunjesti capatul surubului hexagonal mai usor.

Cum V-stromu nu are niciun surub in 12 colturi, mergi pe 6 colturi.

 

mersi de sfat . chiar ma gandeam ca pot rotunji capetele suruburilor.

nu folosesc sculele doar la Vstrom :). azi am schimbat amortizoarele pe spate la logan. vai de maiculita mea in ce hal tre' sa tragi de surubull de jos. ma propteam cu piciorul in masina si trageam cu ambele brate ca sa fac un sfert de tura. am folosit o cheie cu 12 colturi de 18 de Unior si a mers brici! am abuzat groaznic de cheie si nu are nici o urma de uzura pe ea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de obicei cedeaza apul surubului nu cheia (daca e o cheie de calitate.).

 

Foloseste o tzava mai mare si mult degripant in zona ca sa nu mai faci eforturi

am rezolvat pana la urma ...dar si azi am febra la brate si nu pot sa strang pumnul bine :D

 

revenind la chei cam ce standard DIN/ISO ar trebui sa fie o cheie buna ?

 

si alta intrebare....sculele BGS din targul de la tarabele de la Autovit sunt fake sau asa proaste sunt sculele BGS ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat pana la urma ...dar si azi am febra la brate si nu pot sa strang pumnul bine :D

 

revenind la chei cam ce standard DIN/ISO ar trebui sa fie o cheie buna ?

 

si alta intrebare....sculele BGS din targul de la tarabele de la Autovit sunt fake sau asa proaste sunt sculele BGS ?

in autovit aproape toate sunt fake-uri.

Eu am un set de chei inelare de la bgs(8-36) si au rezistat foarte bine pana acum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e nevoie de scule destinate utilizarii profesionale pentru a avea totusi scule de calitate.

Am o trusa mica rothewald cu care am scos suruburi deformate radial (da, suruburi care aratau ca un "S" ) - prinderile coditei mele de la bmw dupa accident. A rezistat perfect torxul si a rezistat si cliketul de care am tras cu simt de raspundere.

Capul surubului prezinta urme de curgere acolo unde a actionat torxul. Surub 10-10

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat pana la urma ...dar si azi am febra la brate si nu pot sa strang pumnul bine :D

 

revenind la chei cam ce standard DIN/ISO ar trebui sa fie o cheie buna ?

 

si alta intrebare....sculele BGS din targul de la tarabele de la Autovit sunt fake sau asa proaste sunt sculele BGS ?

 

As cumpara UNIOR in defavoarea BGS, Yato in orice moment.

MOB-IUS sunt iarasi o alternativa ok, fabricate la Brasov (in afara de ciocane, au niste cozi de calitate proasta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doru, problema banilor se pune cam asa......sunt prea sarac ca sa tot cumpar scule ieftine care se decalibreaza si imi si strica treaba :) . nu mai vreau o trusa de 150-300 de lei ca ajung in situatia de care ziceam. imi iau exact cheia de care am nevoie chiar daca e mai scumpa. am scule de back-up pentru orice dar incet incet vreau sa schimb ce mi s-a uzat. de altfel eu nici nu sunt mecanic de meserie ca sa zic ca fac bani cu ele dar ma ajuta sa nu dau bani :) . imi fac singur multe chestii iar unde e chiar nevoie de specialist...ma duc la specialist.

din ce am folosit pana acum Unior mi s-a parut de departe cele mai bune comparativ cu BGS/YATO/Rotewald sau ce am mai luat de prin targ.

de MOB-IUS acum aud pentru prima data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de MOB-IUS acum aud pentru prima data.

IUS -fabrica de scule de la Brasov, fac scule foarte bune!, acum apartin de ceva francezi :)

cum e de fapt toata industria Romaneasca......, ori s-a inchis si s-a vandut la fier vechi, ori s-a vandut la straini (sau s-a dat gratis ...... :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Scule de calitate - de unde le cumparam?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...