The Flying Dutchman Postat Martie 18 Share Postat Martie 18 49 minutes ago, B.B. said: Am inteles. Am scris alea pentru ca nu stiam ce ai facut/schimbat inainte si pentru ca o anvelopa TL e mai greu de dat jos de pe janta decat una TT. Daca esti hotarat sa le cumperi, go on! L.E. Rim protectors e bine sa cumperi. Daca ai folosit inainte stii ca au niste canturi ca sa stea pe janta si alea sunt cam greu de "improvizat". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 18 Share Postat Martie 18 Acum 2 ore, B.B. a spus: Erau argintii si voiam sa le fac negre.. dar intre timp m-am razgandit, si in final in afara de mine cui plm ii pasa ce culoare au rotile mele, munca aiurea si bani cheltuiti, scoate pneu, pune pneu, asteapta dupa powder coating ca tipul ala e mega ocupat, etc. Mai da-le in plm ca is frumoase si argintii. Pune și un set de rulmenți și valve, scoate discuri, rupe șuruburi, cumpără șuruburi originale etc. Nu intreba de unde știu, am desfăcut un șurub la disc cu sudură, la extractoare nu a vrut și nici n-am avut chef să dau cu ciocanul era și roata față la Dragstar 650, îi luăm omului jantă nouă dacă se strica ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 18 Share Postat Martie 18 Da, sunt pățit si eu cu suruburi de discuri de frână, stiu cam toate trucurile pentru deztepenit.. daca e cazul. Nah, la FJR nu e cazul momentan de rulmenti, sunt OK.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 18 Share Postat Martie 18 Ziceam de rulmenți că trebuie scoși dacă vrei să vopsești jantele în câmp electrostatic. Că am văzut jante vopsite cu pistolul PESTE simeringuri și valve, asta ca să subliniez ce treabă șmecheră a ieșit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 Aaa, da, evident, pai alea merg in cuptor. Dar ti-am zis ca m-am razgandit, multa munca - benecifii aproape 0. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 Citind cele de mai sus, pe bune daca nu imi vine sa imi iau o masina de jantat/dejantat roti de moto, doar ca sa nu ma complic cu dus anvelope, dus mobra, programari, figuri si alte cele. Nu ca sa ofer servicii, poate doar cunoscutilor, dar mi se pare exagerat sa dai 500 lei pentru un schimb de anvelope la o motocicleta, mai ales daca este in stare buna si nu este o rapciuga neintretinuta de la care te poti astepta la probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 Și eu consider că e nesimțire să ceri 500 lei pentru schimb și echilibrat un set de roți moto. Păi atunci o furcă la ce preț se serviseaza, 1000 lei manoperă? Plus consumabile. Mă bate gândul să-mi iau o mașină de dejantat, dar dacă are vecinul (service auto), de ce să nu apelez la el? Tun pentru jantat tot de la el am împrumutat, e blană jucăria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 1 hour ago, Ruginel said: imi vine sa imi iau o masina de jantat/dejantat roti de moto Cele automate costa de te ustura cooru' si ocupa o gramada de spatiu. Cele manuale sunt cah. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 Acum 1 oră, B.B. a spus: Aaa, da, evident, pai alea merg in cuptor. Dar ti-am zis ca m-am razgandit, multa munca - benecifii aproape 0. E strict pentru ochii tăi când ești lângă moto. În rest, mobra merge la fel, cu sau fără vopsea pe jante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 Acum 2 ore, Ruginel a spus: Citind cele de mai sus, pe bune daca nu imi vine sa imi iau o masina de jantat/dejantat roti de moto, doar ca sa nu ma complic cu dus anvelope, dus mobra, programari, figuri si alte cele. ... Nu stiu ce ai citit tu, dar concluzia aproape unanima este ca nu merita investitia... Adica, daca iti schimbi cauciucurile moto chiar si de 1 - 2 ori pe an (ceea ce e putin probabil, in conditii de utilizare normala), tot nu merita investitia in echipament de calitate (nu rangi, ciocane si alte chestii care solicita muschiul, nu creierul). Din experienta stiu ca roata spate se poate face in general la orice vulcanizare auto....cu fata e mai delicata treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 (editat) Acum 1 oră, Lucian_M a spus: Și eu consider că e nesimțire să ceri 500 lei pentru schimb și echilibrat un set de roți moto. Păi atunci o furcă la ce preț se serviseaza, 1000 lei manoperă? Plus consumabile. Mă bate gândul să-mi iau o mașină de dejantat, dar dacă are vecinul (service auto), de ce să nu apelez la el? Tun pentru jantat tot de la el am împrumutat, e blană jucăria. Pai o furca variaza intre 400 si 600-700 lei, in functie de motocicleta, complexitate etc. Eu mi-am servisat singur furcile pana acum, iar in conditiile in care fac cateva furci pe an tot nu imi ia mai mult de doua ore jumate cu totul, in conditiile in care lucram si cu bagare de seama. Ma astept ca la un service cu un mecanic pe bune lucrurile sa decurga mai rapid, acolo ai toate sculele la indemana, stii ce iti trebuie si cat iti trebuie etc. In conditiile astea mi se pare jecmaneala pe fata 500 de lei pentru doua roti de motocicleta. Adica eu am dat 500 de lei pentru 4 roti de auto pe 17, dejantat, jantat, echilibrat, valve noi in conditiile in care am avut si geometria facuta in banii astia, iar asta nu la vulcanizarea de la colt ci la una de renume din Bucuresti. Acum 1 oră, The Flying Dutchman a spus: Cele automate costa de te ustura cooru' si ocupa o gramada de spatiu. Cele manuale sunt cah. Am vazut ca si-au luat niste cunoscuti una, din filmulete mi s-a parut destul de mica. Nu ar fi prima oara cand zic ca-mi bag picioarele si dau o caciula de bani pe o scula doar ca sa nu mai apelez la tot felul de pseudo-servisuri unde eventual se mai uita la tine si de sus. Mi-am luat un strung acum 2-3 ani, am decartat pe el aproape 2000 de euro numa' ca sa nu ma mai duc la un nene din cartier. De fiecare data cand ma duceam la el, indiferent de material ma lua cu povestea "Ah...pai asta se strunjeste greu nene, costa...". Nu mai pun la socoteala ca mai munceam eu acasa inca o ora ca sa finisez piesele. Acum 20 minute, Leon a spus: Nu stiu ce ai citit tu, dar concluzia aproape unanima este ca nu merita investitia... Adica, daca iti schimbi cauciucurile moto chiar si de 1 - 2 ori pe an (ceea ce e putin probabil, in conditii de utilizare normala), tot nu merita investitia in echipament de calitate (nu rangi, ciocane si alte chestii care solicita muschiul, nu creierul). Din experienta stiu ca roata spate se poate face in general la orice vulcanizare auto....cu fata e mai delicata treaba. Pana in 1000 de euro consider ca se justifica. Da, intr-o lume "normala" nu ai avea de ce sa faci astfel de investitii. Insa cand ti se cere 500 de lei pentru un schimb de doua anvelope, deja consider ca este putin cam exagerat. Pai daca ai 2-3 motociclete si inca cativa amici motociclisti, amortizezi investitia in regim de cerc inchis destul de rapid. Editat Martie 19 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 (editat) Acum 37 minute, Ruginel a spus: Pai o furca variaza intre 400 si 600-700 lei, in functie de motocicleta, complexitate etc. Eu mi-am servisat singur furcile pana acum, iar in conditiile in care fac cateva furci pe an tot nu imi ia mai mult de doua ore jumate cu totul, in conditiile in care lucram si cu bagare de seama. Ma astept ca la un service cu un mecanic pe bune lucrurile sa decurga mai rapid, acolo ai toate sculele la indemana, stii ce iti trebuie si cat iti trebuie etc. In conditiile astea mi se pare jecmaneala pe fata 500 de lei pentru doua roti de motocicleta. Adica eu am dat 500 de lei pentru 4 roti de auto pe 17, dejantat, jantat, echilibrat, valve noi in conditiile in care am avut si geometria facuta in banii astia, iar asta nu la vulcanizarea de la colt ci la una de renume din Bucuresti. Am vazut ca si-au luat niste cunoscuti una, din filmulete mi s-a parut destul de mica. Nu ar fi prima oara cand zic ca-mi bag picioarele si dau o caciula de bani pe o scula doar ca sa nu mai apelez la tot felul de pseudo-servisuri unde eventual se mai uita la tine si de sus. Mi-am luat un strung acum 2-3 ani, am decartat pe el aproape 2000 de euro numa' ca sa nu ma mai duc la un nene din cartier. De fiecare data cand ma duceam la el, indiferent de material ma lua cu povestea "Ah...pai asta se strunjeste greu nene, costa...". Nu mai pun la socoteala ca mai munceam eu acasa inca o ora ca sa finisez piesele. Pana in 1000 de euro consider ca se justifica. Da, intr-o lume "normala" nu ai avea de ce sa faci astfel de investitii. Insa cand ti se cere 500 de lei pentru un schimb de doua anvelope, deja consider ca este putin cam exagerat. Pai daca ai 2-3 motociclete si inca cativa amici motociclisti, amortizezi investitia in regim de cerc inchis destul de rapid. Sunt 100% de acord cu tine, prefer sa am eu sculele si sa nu depind de nici un fel de figuranti si de programari si rahaturi. Asa am facut mereu si am strans tot felul de scule si pot face multe singur si la moto si la auto. Si nu imi pare rau de loc. Sunt o multime de oameni atehnici care au nevoie de service sa scoata roata sau sa intinda lantul, treaba lor, nu toti sunt nascuti mini-tehnicusi. Dar daca eu pot si imi place, de ce nu profit de mine. Ultima motocicleta pe care mi-am luat-o a fost intretinuta doar la service renumit in Romania, nu zic ca nu au facut treaba buna dar am gasit si mici bubite si neglijente pe care eu personal nu le-as fi facut - si care m-au amuzat sa le gasesc. - furtune de frana si cablu ABS nu au fost prinse de jambe.. se leganau libere intre furca si aripa si carene - filtru de ulei strans cu cheia de filtru, urme ruginite de dinti de cheie pe el - nici un etrier nu mai avea capacelul la aerisitor - nici unul!! - suruburi de carenaj frumoase care ar fi trebuit montate pe fata le-am gasit in zone la interior unde sunt negre - si cele negre puse pe fata - o groaza de suruburi nestranse corespunzator, inclusiv cele care tin motorul in cadru (pe care au fost montate crashpad-uri. Bujii nestranse si cu saibele intacte ...... Editat Martie 19 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 Acum 13 minute, B.B. a spus: Sunt 100% de acord cu tine, prefer sa am eu sculele si sa nu depind de nici un fel de figuranti si de programari si rahaturi. Asa am facut mereu si am strans tot felul de scule si pot face multe singur si la moto si la auto. Si nu imi pare rau de loc. Sunt o multime de oameni atehnici care au nevoie de service sa scoata roata sau sa intinda lantul, treaba lor, nu toti sunt nascuti mini-tehnicusi. Dar daca eu pot si imi place, de ce nu profit de mine. Ultima motocicleta pe care mi-am luat-o a fost intretinuta doar la service renumit in Romania, nu zic ca nu au facut treaba buna dar am gasit si mici bubite si neglijente pe care eu personal nu le-as fi facut - si care m-au amuzat sa le gasesc. - furtune de frana si cablu ABS nu au fost prinse de jambe.. se leganau libere intre furca si aripa si carene - filtru de ulei strans cu cheia de filtru, urme ruginite de dinti de cheie pe el - nici un etrier nu mai avea capacelul la aerisitor - nici unul!! - suruburi de carenaj frumoase care ar fi trebuit montate pe fata le-am gasit in zone la interior unde sunt negre - si cele negre puse pe fata - o groaza de suruburi nestranse corespunzator, inclusiv cele care tin motorul in cadru (pe care au fost montate crashpad-uri. Bujii nestranse si cu saibele intacte ...... Exact asa fac si eu. Strang scule ca harciogul, mi-am facut un mini garajel in care tin motocicletele mele si lucrez la ele, le intretin etc. Nu am absolut nimic impotriva in a plati un serviciu, dar daca serviciul respectiv este indoielnic calitativ si mai costa si cat costa...prefer sa zgarm in buzunare si sa imi iau eu sculele. Nu sunt mecanic nici pe departe, dar fara sa ma laud, am reparat dupa reprezentante la mai multe motociclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 (editat) 1 oră în urmă, B.B. a spus: Bujii nestranse si cu saibele intacte Bujii noi (cu șaiba 9) strânse la cuplul din manual întotdeauna așa le găsești! 1 oră în urmă, Ruginel a spus: Nu sunt mecanic nici pe departe, dar fara sa ma laud, am reparat dupa reprezentante la mai multe motociclete Ceva normal, ăia de la reprezentanțe sunt și mai puțin mecanici (marea majoritate)! 1 oră în urmă, B.B. a spus: intretinuta doar la service renumit in Romania, nu zic ca nu au facut treaba buna dar am gasit si mici bubite si neglijente Zi și ce service! Furtunele și cablurile le-am găsit și eu în poziții nefirești la precedentul FJR, după spusele proprietarului tot la service renumit înlocuise rulmenții de jug și revizuise furca... Bașca roata spate prost echilibrată (aveau câteva sute de km anvelopele). Acum 1 oră, Ruginel a spus: Pana in 1000 de euro O mașină de dejantat basic e <1000€, dar prinde (pe exterior) maxim jante de 19', iar pt roțile înguste cam ai nevoie de fălci adaptoare 🏍, încă ~600 lei. Și adaptoarele reduc și mai mult diametrul pe care îl cuprinde drăcia, eu tot vreau să-mi construiesc niște adaptoare ca să pot prinde și 21'. Până acum m-am descurcat cu fălcile normale ale mașinii de dejantat (am luat una sh acum vreo 5 sai 6 ani). Editat Martie 19 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Martie 19 Share Postat Martie 19 1 oră în urmă, ENEOS a spus: Bujii noi (cu șaiba 9) strânse la cuplul din manual întotdeauna așa le găsești! Ceva normal, ăia de la reprezentanțe sunt și mai puțin mecanici (marea majoritate)! Zi și ce service! Furtunele și cablurile le-am găsit și eu în poziții nefirești la precedentul FJR, după spusele proprietarului tot la service renumit înlocuise rulmenții de jug și revizuise furca... Bașca roata spate prost echilibrată (aveau câteva sute de km anvelopele). O mașină de dejantat basic e <1000€, dar prinde (pe exterior) maxim jante de 19', iar pt roțile înguste cam ai nevoie de fălci adaptoare 🏍, încă ~600 lei. Și adaptoarele reduc și mai mult diametrul pe care îl cuprinde drăcia, eu tot vreau să-mi construiesc niște adaptoare ca să pot prinde și 21'. Până acum m-am descurcat cu fălcile normale ale mașinii de dejantat (am luat una sh acum vreo 5 sai 6 ani). Motoretele mele au 13 / 17 / 19. Deci ar trebui sa fiu acoperit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 Merge bine și cu unul manual, vă asigur. Mi-am făcut așa ceva, rămâne să confecționez și un suport, să nu stau ghemuit. Așa spun de vreo 3-4 ani, însă nu-i loc în curte (în garaj e exclus, prea mic spațiul). Trebuie să fac ceva rabatabil, nu-i departe ziua aia, placa de beton e destul de rezistenta, merg puse niște conispane de 8-12 mm. Idei de standuri: 1000 lei cu tot cu transport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 1 oră în urmă, Lucian_M a spus: Mi-am făcut așa ceva Genul ăsta de dispozitive nu au nici un sistem de fixare al jantei? E doar așezată, prinsă pe ax și cu bolțul ăla care o ține să nu se rotească, fără cleme pe buza jantei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 Da, funcționează foarte bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 Acum 4 ore, Lucian_M a spus: ...... conispane..... conexpand sau ancora conexpand.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 Pe la noi așa li se spune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 asa se spune, fonetic vorbind, asa se aude, dar varianta corecta e cea mai sus mentionata doar am mentionat, sa nu crezi ca dau cu parul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Unreal2 Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 La 18.03.2024 la 13:15, The Flying Dutchman a spus: Tot la aia de mai sus. Aparent reconditioneaza si jante moto din aliaj sau otel. Nu te costa nimic sa dai un telefon si sa le pui o intrebare. Inteleg ca vrei sa pui doua bucati, una pe fiecare colt sau cam asa ceva. Fiind doua, si la capatul unde veti sta cu picioarili, unde greutatea va fi neglijabila, cred ca poti sa le pui linistit daca nu esti vreun luptator de sumo si ai doua sute cincizeci de kile. Sarcina mare va fi pe partea cu balamale. My two cents. Mersi, am vorbit la SRZ, se pare ca nu fac. M-au directionat la cei de la Bardak. Da, 2 bucati. O sa incerc, sper sa nu prinda joc, o sa tot fie ridicat patul in fiecare zi. Eu ma indrept inspre categoria pana la sumo (140kg :)) ) dar patul o sa fie folosit de pitic in 90% din cazuri sau de pitic cu prietena (cand o sa fie cazul). Probabil ii pun si niste suporti pe mijloc care sa joace si rol de raft cand e patul strans. Ma mai gandesc. Multumesc frumos pentru raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geomecanic Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 Dacă iti doresti scule de încredere pentru intretinere si reparatii, parerea mea e ca poti merge pe sculele de la Unior. Unior este cunoscut pentru produsele sale de calitate și pentru durabilitatea lor. Dacă ai nevoie de chei, chei tubulare, clești, ciocane sau alte unelte specifice pentru motociclete, le gasesti la ei. Stiu ca sunt facute și testate pentru a rezista la utilizarea intensivă în mediul dur al atelierelor de motociclete si auto si chiar in atelierele din competitiile auto Uite un link de pe site-ul lor, www.sculeserioase.ro, unde gasesti catalogul cu scule ptr moto. https://sculeserioase.ro/wp-content/uploads/2023/06/CNS_INDUSTRIAL_2021-2024_-_Scule_pentru_servisare_motociclete_WEB1.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 1 hour ago, Unreal2 said: Mersi, am vorbit la SRZ, se pare ca nu fac. M-au directionat la cei de la Bardak. Da, 2 bucati. O sa incerc, sper sa nu prinda joc, o sa tot fie ridicat patul in fiecare zi. Eu ma indrept inspre categoria pana la sumo (140kg :)) ) dar patul o sa fie folosit de pitic in 90% din cazuri sau de pitic cu prietena (cand o sa fie cazul). Probabil ii pun si niste suporti pe mijloc care sa joace si rol de raft cand e patul strans. Ma mai gandesc. Multumesc frumos pentru raspuns. Sper sa-ti iasa ceva frumos. Ai grija cu raftul, eu nu as face ceva spectaculos ca oricum nu poti pune lucruri pe el decat atunci cand este patul ridicat. Multa bafta! 58 minutes ago, Geomecanic said: Uite un link de pe site-ul lor, www.sculeserioase.ro, unde gasesti catalogul cu scule ptr moto. Bun pont. Cam scumpute, dar de buna calitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Martie 20 Share Postat Martie 20 Acum 1 oră, Geomecanic a spus: parerea mea e ca poti merge pe sculele de la Unior. Și cine te recomandă ca să-ți luăm părerea în seamă? Dă-mi voie să am rezerve, mai ales că ai sărit repede cu link spre un site la prima postare, cont proaspăt. Dpmdv prețul e prea mare la brand-ul pe care îl împingi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.