Jump to content
Sign in to follow this  
KHK

BMW K1600 GT/GTL

Recommended Posts

După ce am citit nitel gogolu, am inteles câteva lucruri simple de la un nenea de la Castrol și anume:

1. Uleiul meu era SAE 10w-50, API SJ, JASO MA2. Ulei conceput pentru motociclete cu carter comun: motor, cutie de viteze si ambreiaj.

Omul zice ca daca amesteci uleiuri de aceeasi clasa API si MA2, lucrurile sunt in regula.

Vei obtine un ulei cu caracteristici ponderate in functie de cantitatile mixate, fără alte probleme.

De ex.: daca amesteci 4l ulei sintetic 10w-50 cu 0.4l ulei mineral 20w-50 va iesi un semi-sintetic 11w-50.

Aveam la fispozitie uleiuri moto Act-Evo semi-sintetic 10w-40 si mineral 20w-50.

Am ales pe cel cu 50 la coada pentru ca temperatura n-a coborât sub 18 grade si mă interesa doar performantele la temperatura de regim.

Am ajuns acasă.

Acum in astfel de situatii daca mai ai 1000-2 pana schimbi uleiul, îl lasi asa pana ii vine vremea sa-l schimbi.

Daca mai ai 6000km ca mine îl schimbi, cu filtru cu tot si inveti ca nu trebuie sa fii puturos si sa-l verifici inainte sa pleci, sau sa ai 1l la tine in bagaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi m-am intalnit pe drum cu un coleg cu BMW 1600 GT, nr. MS-44-BMW. Poate intra pe topicul asta is curios si eu cine are asa scula la noi in judet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puterea obișnuinței.

Acum 2 ani când a venit motoru', era răcoare, așa că nu am folosit aripioarele de ventilație de pe modelul ăsta.

Au trecut câteva săptămâni s-a încălzit si dau sa le desfac sa vad cum este. Erau blocate. Am tras de ele cu simț de răspundere, văzusem una rupta la Köln la modelul prezentat, n-au vrut să se deschidă.

Atâta pagubă, nu mai avusesem pe nici un motor așa ceva, mi-am găsit eu o justificare si am uitat de ele.

 

Anul ăsta, la ieșirea din garanție am vrut să rezolvăm problema.

Spre surprinderea mea, nu aveau nimic, doar se blocaseră din cauza prafului și a faptului că nu fuseseră gresate din fabrica... Acum merg perfect.

 

Ei, și vine căldura. O zăpușeala de transpiram în tricou. Zic: ia să văd băi ce or fi cu clapetele alea.

Le desfac, pornesc. :)

 

Între 20 și 80km/h, adică oraș, am aer condiționat!

Superb! :)

A mai rămas o singură problema.

Aerul îmi cam presează tricoul... de non-pătrățele, așa că acum am de lucru.

Trăiască sala! :)

 

Edit:

 

Tot este locul din spate de la motorul ăsta atât de confortabil încât pare fotoliu, așa că am comandat cotiere!

De alea rabatabile ca la canapelele traditionale.

Am venit de la Sachsenring în 2 zile. Desi am făcut doar 15 ore cu totul, mami a reușit să ațipească de câteva ori pe autostradă.

Mă gândeam să nu o pierd!

Edited by September

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru 2014 BMW a pregatit o mica variatiune numita K1600GT Sport, fara ceva schimbari majore dar orientarea sport imi place mult. Modelul se va diferentia prin:

- parbriz mai scund;

- combinatia de culori: "Sakhir orange metallic/ Black storm metallic including decor";

- jante negre;

- saua cu design sportiv.

 

post-9546-0-57976700-1374487713_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

În sfârșit au venit cotierele și le-au montat.

Am transformat locul din spate într-un fotoliu confortabil.

Mi-era teamă că-i crește lățimea mult și voi avea probleme în traficul din oraș.

Nț!

Nu se simte nici o diferenta cu ele jos, adică in pozitia de mers.

 

Fiind rabatabile, le ridici ca să poată urca ușor (pasagerul). Daca le lași așa se duc în lateral exact pe lățimea și înălțimea oglinzilor. Cu alte cuvinte dacă trece fața "neinodata" trec și ele ridicate.

 

Spre sfârșitul lunii dăm o tură prin Grecia. Ultima vacanță la căldură pe anul ăsta.

Abia aștept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lămurit-o cu cotierele. Nu prea fac treabă așa cum mergem noi.

Adică: Pe autostradă la viteză mare, mami stă lipită de mine pe post de paravan și om de încredere, altfel intră vântul între noi și senzația este neplăcută. In plus, pe la 120km/h se ridică bratul drept, iar pe la 180 și cel stâng. Le-am strâns, nu se mai ridică, decât greu. Nefolositoare.

Pe drumuri virajate, iar suntem pachet și eu mă simt bine să știu unde este pasagera.

Așa că rămâne doar mersul lent de plimbare prin oraș, când sunt ok.

Bine, având în vedere noile "reguli" de circulație legate de viteză... nu știu ce o să facem. O sa ne dam la Bulgari, la mare pe autostradă, sau în alte țări..., unde nu-i chiar o crimă să depășești nițel viteza fără să te simți hăituit.

 

Astia, cu ideile lor de prevenție, mâine poimâine or să bage în pușcărie toate femeile din lume sub 40 de ani și bărbații pentru complicitate, având în vedere ca orice copil pe care îl vor naste, prin firea lucrurilor va muri odată și odată de bătrânețe, astfel că vor fi condamnate la crima cu premeditare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

trecem toti la scutere de 50cc

 

la ce dracu se mai tine SAB....

motoare mari cu amenzi de zeci de milioane si drumuri de tot rahatul

Share this post


Link to post
Share on other sites

În sfârșit au venit cotierele și le-au montat.

Am transformat locul din spate într-un fotoliu confortabil.

 

Ia uite noua editie Exclusive, le are deja in standard... si ceva noutati!

 

post-9546-0-85506200-1385052447_thumb.jpgpost-9546-0-62098500-1385052448_thumb.jpgpost-9546-0-47123200-1385052449_thumb.jpg

post-9546-0-60671600-1385052450_thumb.jpgpost-9546-0-55888800-1385052451_thumb.jpg

 

The highlights of the new BMW K 1600 GTL Exclusive:

  • Superior in-line six-cylinder engine with abundant pulling power, especially at low and medium revs.
  • Output of 118 kW (160 hp) at 7,750 rpm and maximum torque of 175 Nm (129 lb-ft) at 5,250 rpm.
  • Over 70 per cent of maximum torque on tap from just 1,500 rpm.
  • Three selectable riding modes (“Rain”, “Road”, “Dynamic”).
  • High standard of active safety thanks to BMW Motorrad Integral ABS (part integral).
  • Dynamic Traction Control (DTC) to maximise safety when accelerating.
  • Chassis featuring duolever and paralever suspension plus ideal concentration of mass for dynamic handling abilities combined with the best possible comfort.
  • Electronic Suspension Adjustment II (ESA II) for optimum adaptation to all operating requirements and vehicle loads.
  • New instrumentation scales and sophisticated chrome surfaces. (New!)
  • Instrument cluster with extended functionality. (New!)
  • Larger seat area, armrests and new heated backrest to offer pillion passengers the best possible comfort. (New!)
  • Liners for cases and topcase (embroidered).
  • Keyless Ride and central locking to maximise ease of use and security. (New!)
  • Hill Start Control enabling pulling away uphill with ease and comfort. (New!)
  • Integral film antenna for optimum radio reception and exclusive styling. (World first!)
  • Adaptive xenon headlight for greater safety on night-time rides.
  • LED daytime running light. (New!)
  • LED auxiliary headlights.
  • Floor lighting.
  • Audio system with preparation for navigation device and controllable interface for iPod, MP3, USB, Bluetooth and satellite radio (satellite radio only available in USA and Canada).
  • Innovative design offering outstanding wind and weather protection.
  • Elaborate, exceptionally high-grade four-coat paint finish. (New!)
  • Extensive equipment and bespoke accessories made to BMW Motorrad’s customary high standards.

 

---------------------------------------------------------------------

 

Pt posesorii de K1600 fabricate intre 01/2010 si 03/2012: in Germania are loc un recall pt reinstalare/update de software al clapetei de acceleratie. Se pare ca, aparent fara vreun motiv, motocicleta poate trece in "modul de urgenta", sau chiar se poate ajunge la oprirea motorului in mers. ( sursa aici )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt posesorii de K1600 fabricate intre 01/2010 si 03/2012: in Germania are loc un recall pt reinstalare/update de software al clapetei de acceleratie. Se pare ca, aparent fara vreun motiv, motocicleta poate trece in "modul de urgenta", sau chiar se poate ajunge la oprirea motorului in mers. ( sursa aici )

Aici insttinteaza KBA(Kraftfahrtbundesamt) sau BMW proprietarii cu modelele respective, sa se prezinte la BMW pentru a se face Update-ul sau eventuale reparatii.

Nu stiu insa cum se procedeaza in alte tari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut astazi la SMAEB varianta Exclusive. Pur si simplu motocicleta este monumentala. LIve nu are nicio legatura cu ce se vede in poze. De exemplu langa ea era o varianta clasica neagra care insa parea o ruda saraca pe linga aceasta!

Albul acela o mareste, iar combinatia alb sidef cu bej este dementiala. Costa 29.333 Euro, dar iti vine sa dai in cap sa faci rost de banii astia. Vorba lui Emanuel, este singura motocicleta din portofoliu pe care atunci cind o comanda la firma mare face doar un click, nu sunt "n" variante de pachete si pachetele ca la celelalte rude mai sarace.

Full de asi cu popi in coada!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut astazi la SMAEB varianta Exclusive. Pur si simplu motocicleta este monumentala. LIve nu are nicio legatura cu ce se vede in poze. De exemplu linga ea era o varianta clasica neagra care insa parea o ruda saraca pe linga aceasta!

Albul acela o mareste, iar combinatia alb sidef cu bej este dementiala. Costa 29.333 Euro, dar iti vine sa dai in cap sa faci rost de banii astia. Vorba lui Emanuel, este singura motocicleta din portofoliu pe care atunci cind o comanda la firma mare face doar un click, nu sunt "n" variante de pachete si pachetele ca la celelalte rude mai sarace.

Full de asi cu popi in coada!

basini regale pe ulite de carute......ROMANIA 2014

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe 22mai, dimineata m-a trezit muezinul la 4.15 in Goreme. Prima data cand am apreciat lucrul asta.

Bagaje si la 5.15 eram la motor bând prima cafea a zilei, asteptand rasaritul.

La 5.30 am plecat, lasand in spate 15 baloane cu aer cald ridicate printre varfuri, una din atractiile zonei.

Aveam de facut pana in Bucuresti 1400km intr-o zi, pana la asfintit.

Mergand spre apus castigam o ora, 15 ore de lumina. Se anunta ceva ploaie peste Ankara si in Bulgaria.

Asta e!

Nici Istanbulul nu se traverseaza usor la pranz.

Noroc cu Gabi, care a citit niste sfaturi referitoare la ”fundul de 1000 de mile” in care aia ziceau ca trebuie facute opriri doar la 200 de km, altfel pierzi ritmul.

Am pus-o pe croaziera la 149 si am plecat sa fac cei 1000 de km de Turcia. Noroc ca nu aveau nici un radar instalat dimineata.

Am oprit la fiecare 250km, in Ankara, pe drumul spre Istanbul si dupa Istanbul, cand intram pe galben la rezervorul de benzina.

Istanbulul l-am traversat, cand se blocau benzile, pe banda de avarie cu inca 6-7 scutere si motoare locale care pareau ca stiu ce fac, cu 80 la ora. N-am pierdut mult timp.

Dupa Istanbul, i-am dat ”capat” sa recuperez. :nono:

Ce sa mai zic, la 18.30 eram acasa. Dupa 11 ore de mers efectiv si 2 ore de opriri adunate.

Ce ti-e si cu firea asta!

Uneori simti nevoia de astfel de tacaneli. Cu de-astea ramanem... :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe 22mai, dimineata m-a trezit muezinul la 4.15 in Goreme. Prima data cand am apreciat lucrul asta.

Bagaje si la 5.15 eram la motor bând prima cafea a zilei, asteptand rasaritul.

La 5.30 am plecat, lasand in spate 15 baloane cu aer cald ridicate printre varfuri, una din atractiile zonei.

Aveam de facut pana in Bucuresti 1400km intr-o zi, pana la asfintit.

Mergand spre apus castigam o ora, 15 ore de lumina. Se anunta ceva ploaie peste Ankara si in Bulgaria.

Asta e!

Nici Istanbulul nu se traverseaza usor la pranz.

Noroc cu Gabi, care a citit niste sfaturi referitoare la ”fundul de 1000 de mile” in care aia ziceau ca trebuie facute opriri doar la 200 de km, altfel pierzi ritmul.

Am pus-o pe croaziera la 149 si am plecat sa fac cei 1000 de km de Turcia. Noroc ca nu aveau nici un radar instalat dimineata.

Am oprit la fiecare 250km, in Ankara, pe drumul spre Istanbul si dupa Istanbul, cand intram pe galben la rezervorul de benzina.

Istanbulul l-am traversat, cand se blocau benzile, pe banda de avarie cu inca 6-7 scutere si motoare locale care pareau ca stiu ce fac, cu 80 la ora. N-am pierdut mult timp.

Dupa Istanbul, i-am dat ”capat” sa recuperez. :nono:

Ce sa mai zic, la 18.30 eram acasa. Dupa 11 ore de mers efectiv si 2 ore de opriri adunate.

Ce ti-e si cu firea asta!

Uneori simti nevoia de astfel de tacaneli. Cu de-astea ramanem... :hug:

sa inteleg ca mica tura de THASSOS a fost mai interesanta???

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a inspirat Vlad!

Stii foarte bine ca o tura ca asta are de toate, prietenii, peripetii, incercari, lectii.

Sigur ne scoate din rutina.

De asta le si facem! :peace:



Ce înseamnă sa nu înțelegi lucrurile, dar să fii convins că știi.

 

La motocicleta asta suspensia se reglează la buton (evident), prin numitul sistem ESA II.

 

De ani de zile am mers cu ele (diverse modele), (de lene) reglate pe 2 pasageri și bagaje, zicând, în capul meu, lasă că este mai bine să fie suspensia "tare"!

Eram surprins totuși de ce atunci când o pun pe confort și intru mai tare într-un viraj, si sunt singur, motorul intra într-un fel de "galopaj" față-spate, fenomen care se estompa pe normal și dispărea aproape pe sport.

A trecut vremea, m-am adaptat dar ceva mă sâcâia.

Pâna într-o zi când, singur fiind, o mut pe confort și o singura persoana, bine dupa 10 minute în care m-am chinuit, cu motorul pornit, să găsesc meniul în computerul de bord.

Evident ca nu exista, ai acces la el doar cu contactul pus. In fine, fac reglajul, plec.

 

Este drept este mai lăsată de spate (printre altele ESA asta asigura și nivelul orizontal al motorului) dar a dispărut galopajul!

Și abia atunci am înțeles că sistemul se ocupă și de frecvența proprie de oscilație a suspensiilor în funcție de încărcarea motorului, gen 80kg, 120, 200.


» Post actualizat in 04 Jul 2014 11:18

Intrasem la idei în legătură cu consumul de ulei.

Ce s-a întâmplat: Pe 700km, până in Thassos, trăgând de ea, a consumat 50ml. Totul ok.

La întoarcere, mergând pe ploaie, mai încet, a consumat 150ml...

Am făcut plinul, cu un rest de ulei pe care îl aveam in garaj de 2 ani, si am plecat spre Cappadocia.

La exact 800km de la plecare, îmi apare indicația să verific uleiul! L-am verificat de 2 ori, nu-mi venea sa cred, era la minim! 500ml in 800km!

Era vineri pe la 16, am pus jumătate de litru din litrul pe care îl aveam de rezervă, și am plecat 160km până la Izmir, să cumpăr ulei de la reprezentanța BMW cea mai apropiată.

Am ajuns la 17.30 era deschis, aveau uleiul, dar la bidoane de 4l! Bune și alea! Măcar nu rămân fără.

Dar evident că nu mai înțelegeam nimic...

Cum s-o fi făcut praf motorul? Avea aproape 48000km. Și totusi. Așa brusc?

In fine am ajuns in Bucuresti, se apropia schimbul de 50000, l-am făcut si am plecat intr-o tură prin Alpi de 3000km. Am luat la mine 2l de ulei, (piei satană) să am.

Am tras de ea, cat a permis drumul, prin Slovenia am ținut-o în 200, pe pașii ăia nu am zăcut, am ajuns acasă mergând la fel și nu mi-a cerut să verific uleiul.

3100km...

Consumase 300ml... Adică 1l la 10000km, ca atunci când am luat-o.

Deci motorul este perfect!

Înseamnă că uleiul vechi de completare a fost praf. Încerc sa-mi aduc aminte dacă măcar l-am agitat înainte să-l pun. Nu cred.

Este de ținut minte.

Oricum, am observat ca se aude mult mai bine, rotund si plin, să ai uleiul spre maxim.


» Post actualizat in 04 Jul 2014 14:11

:hug:

Edited by September

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce ulei mergi?

Crezi ca un ulei bun se poate degrada atat de tare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu cel din manual, 10W-50. Un Castrol, pe care îl cumpăr numai de la BMW. Îl schimb cu ocazia reviziilor de 10000km, când schimb toate consumabilele. Și reviziile tot la ei.

Explicația, cred că este simplă, orice ulei lăsat mult în bidon, luni, ani, decantează. Fracțiunile grele se așează pe fund și zeama subțire deasupra. Când completezi și nu agiți înainte (adică esti nătărău ca mine) pui o "zeamă" de ulei care se arde repede si până înțelegi te bagă la idei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ma tenteaza si pe mine sa schimb RT-ul cu, K1600.

Merita aceasta sa fac un efort financiar si sa fac schimbarea

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă mergi 10-15000km/an, la drum lung, sau cu pasageră, recomand versiunea GTL cu ochii închiși.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Imi puteti spune (posesorii de K 1600) cuplurile de strangere ale suruburilor de la tobele de esapament ? Sunt interesat de absolut toate suruburile si surubelele de pe capace si coliere. Multumesc anticipat oricui imi poate furniza informatia !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dane, până acum nu a trebuit să strâng nici un șurub în 60000km. Decât la roata spate, 60Nm, pentru că am avut pană.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut cu respect!

Stimati domni, doresc sa achizitionez un K1600GTL Exclusiv si vreau sa aflu si o parare a unor utilizatori mai vechi. Am tot citit pe forum-uri externe si am vazut o sumedenie de probleme la aceste modele. Mentionez ca posed un V-Strom din 2009 si nu am avut nicio problema in cei 23000Km efectuati. Nu compar V-Strom-ul cu K-ul d.p.d.v. al clasei, dar fiabilitatea trebuie sa fie egala sau chiar mai mare.

Multumesc anticipat pentru informatii.

Cu respect,

I.Marinescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

K1600GTL Exclusive este "nec plus ultra" în materie de touringuri la ora actuală.

Și merge, ca nouă, 200000km.

Dacă mergi peste 10000km pe an, cu pasageră, IA-O!

 

De exemplu, anul asta avem deja planificat, Thassos, Antalya, Nordkapp. 16000km.

Până la jumatatea lui iulie.

 

Dacă mergi 4-5000km pe an, nu te băga, pentru ca nu ești suficient de tânăr, îți va lua 40 de ani să storci tot ce-ți poate da motorul ăsta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Multumesc mult pentru sfat.

Sincer Inca timpul nu-mi permite sa fac asa multi km pe an. dar in viitor sper sa schimb situatia.

Cred ca mai aman investitia.

Asfalt curat si drum bun in toate calatoriile planificate.

Cu respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...