Sari la conținut

cum exact ung cablurile de la motor?


ady21blaga
 Share

Postări Recomandate

Nu sunt vreun guru sau macar avansat :blink: insa ce vrei tu sa faci este foarte simplu.

Nu e nevoie sa scoti cablul din camasa, e suficient sa bagi unsoarea pe interiorul camasii si mai departe isi face ea treaba. Nu stiu cum e la transalp, eu am uns cablurile acu vreo saptamana in felul urmator:

 

- ambreiaj: slabesti cablul la maxim ca sa poti desuruba camasa de la maneta de ambreiaj. Dupa ce ai desurubat-o si ai scos nuca aia care-ti prinde cablul de maneta, ai eliberat complet cablul si camasa in capatul de la ghidon. Bagi unsoare pe interiorul camasii (wd-40 sau ce ai tu) si pui totu frumos la loc, reglezi intinderea cablului si ai terminat cu asta.

- acceleratie: desfaci colierul ala din capatul mansonului si vezi acolo cablul de acceleratie. Il scoti, ungi ca la ambreiaj si pui totu frumos la loc :wink: Il reglezi sa ai putina cursa moarta la acceleratie (nu ar strica sa te uiti in manualul motocicletei ce zice despre asta) si gata.

 

Atentie!! te poti trezi ca mine ca acceleratia merge 'ca unsa'! :)

Editat de cnairda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. WD40 degreseaza, nicidecum nu unge.

2. Poate nu e bine sa ungi cablurile. Depinde de la mobra la mobra, daca interiorul camasii are strat de teflon, ungand cablul o sa distrugi teflonul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. WD40 degreseaza, nicidecum nu unge.

nu vreau sa creez o polemica cu si despre WD40, dar:

WD-40 va ofera o linie completa de produse pentru a obtine cel mai bun rezultat. Daca sunteti mecanic, expert in splarea si curatarea automobilelor sau pur si simplu va place sa mesteriti cate ceva pe acasa, folositi produsul exact de care aveti nevoie pentru a duce la bun sfarsit treaba inceputa. Cu mii de utilizari, WD-40 este produsul universal, numarul #1 in rezolvarea problemelor. El curata, protejeaza, penetreaza, lubrifiaza si indeprteaza umezeala ca nici un alt produs.

e un citat de pe site-ul importatorului.te salut

Editat de cristi80
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnilor, sa nu divagam.

omul a intrebat cum le unge, nu cu ce.

 

Dan are dreptate, daca are camasa de teflon ungerea nu mai are rost. Nu stiu ce transalp are initiatorul topicului dar presupun ca e fara cine stie ce smecherii.

Acum daca stau bine sa ma gandesc...cum iti dai seama de ambreiajul din dotare, daca are invelisul cablului cu teflon sau nu? :)

In legatura cu scarmazul, nici eu nu am dat cu wd-40, am folosit un lubrifiant 'dedicat' ca sa zic asa, nu ceva care face de toate ca wd-40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vreau sa creez o polemica cu si despre WD40, dar:

WD-40 va ofera o linie completa de produse pentru a obtine cel mai bun rezultat. Daca sunteti mecanic, expert in splarea si curatarea automobilelor sau pur si simplu va place sa mesteriti cate ceva pe acasa, folositi produsul exact de care aveti nevoie pentru a duce la bun sfarsit treaba inceputa. Cu mii de utilizari, WD-40 este produsul universal, numarul #1 in rezolvarea problemelor. El curata, protejeaza, penetreaza, lubrifiaza si indeprteaza umezeala ca nici un alt produs.

e un citat de pe site-ul importatorului.te salut

Corect, WD40, produsul minune care degreseaza si unge in acelasi timp.

 

Asta e ca aia ca mobra porneste si la kick si la pedala :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da si eu eram curios care-i pana la urma treaba cu cablurile, eu mi-am luat mobra dintr-o hala abandonata unde a stat multi ani, dupa care am facut peste 10 mii km cu ea fara sa ung cablurile si e ok, sunt aceleasi cabluri in prezent. deci care-i faza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, WD40, produsul minune care degreseaza si unge in acelasi timp.

 

Asta e ca aia ca mobra porneste si la kick si la pedala :blink:

Faci o confuzie, Nicaieri nu scrie ca ca WD40 DEGRESEAZA. WD 40 unge si in acelasi timp curata/dilueaza unsorile mai groase ca el. Dar nu degreseaza, e un lubrifiant.

 

Ca si motorina, poti curata cu ea toate unsorile dar nu poti degresa cu ea.. si benzina la fel..

Substantele degresante fac parte din seria.. "alcoale" :wink:

Mesaj completat

da si eu eram curios care-i pana la urma treaba cu cablurile, eu mi-am luat mobra dintr-o hala abandonata unde a stat multi ani, dupa care am facut peste 10 mii km cu ea fara sa ung cablurile si e ok, sunt aceleasi cabluri in prezent. deci care-i faza?

O sa-ti cada relantiul in baia de ulei. :)

 

Faza e - cu cat sunt unse mai rar cu atat se uzeaza mai usor. Le ungi mai des le schimbi mai rar, le ungi rar - le schimbi des. E simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu le-am uns cu ulei de mecanisme fine, un bidonas alb cu o trompa subtire, am pus trompa pe buza camasii cablului si am apasat de cateva ori pana a iesit ulei pe partea cealalta, si la ambreiaj si la acceleratie.

 

A mai curs cateva picaturi dupa, o vreme, dar nu ma deranjeaza. Ciumparul este sa-l alergi, nu sa-l stergi si lustruiesti toata ziua :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa dai cu zeama speciala pentru uns cabluri, care contine teflon si nu ataca stratul din interiorul camasii. Si eu l-am folosit si mi-a dezamortit eficient acceleratia. E vorba de asta http://www.louis.de/_1078942301999e788ec04...x=3&cmd.y=4

Pentru aplicare, ca sa nu curga in toate partile, se poate folosi un dispozitiv special de genul asta: http://www.louis.de/_1078942301999e788ec04...x=5&cmd.y=6

Ambele se gasesc si la Kronau pe stoc.

Editat de midnight_rain
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ptr ce care zic ca WD 40, este un lubrifiant, pe o bucata de geam sau sticla dati cu wd-u si pe alta cu ulei;Veti avea uimirea ca a2-a zi wd-u sa evaporat si uleiul a ramas. Cine nu crede sa incerce.

Editat de pedros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ptr ce care zic ca WD 40, este un lubrifiant, pe o bucata de geam sau sticla dati cu wd-u si pe alta cu ulei;Veti avea uimirea ca a2-a zi wd-u sa evaporat si uleiul a ramas. Cine nu crede sa incerce.

 

A doua zi vei avea 2 sticle la fel de cleioase. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WD40 nu este un lubrifiant, este un degripant anticoroziv care isi face treaba rpede si dispare. Uleiul de mecanisme fine si mai rau motorina sunt nevascoase si nu raman pe cablu.

Pentru viata cablurilor "always referr to the aplicable owners manual/repair manual".

Eu folosesc scula de uns cabluri ieftina de la Louis, este trecuta ca scula speciala in manualul de reparatie de la ZX9R cu toate ca sunt convins ca si ZX9R are cablu teflonat ca altfel nu ar tine ani de zile zeci de mii de km. De ce sa se strice teflonul de la ungere?

Pentru ungere folosesc deci scula de uns (care-i o varianta moderna a ungatoarelor de cablu clasic de pe vremea bunicului) impreuna cu sprayul de lant. Ceva mai bun decat sprayul de lant nu cred sa fie pt cerintele respective: ungere indelungata, curatenie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]

O sa-ti cada relantiul in baia de ulei. :)

[...]

 

E posibil... au fost cazuri in care a cazut betisorul de urechi in cilindru, asa ca nu se stie niciodata :blink:

 

On-topic... merge perfect cu seringa. Exact cum a spus cineva mai inainte, desfaci frumos cablurile si "injectezi" lubrifiant intre cablu si camasa. Nu trebuie sa scoti cablul din camasa. Din cate stiu eu nici nu ai cum sa il scoti din camasa pe ala de la ambreiaj spre exemplu, fiindca la ambele capete are chestiile alea (cum naiba s-or numi) care se prind de maneta de ambreiaj, respectiv de parghia de la capatul celalalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vrei sa termini treaba intr-o ora? atunci trebuie sa iti iei dispozitvul de uns cabluri mai sus mentionat care costa vreo 30 ron si dacca il folosesti doar in interes personal o sa te tina 50 de ani. ar fi bine sa folosesti intai un spray de curatare (brake/carb cleaner) si apoi unul de lubrefiere special gandit pentru cabluri.

acceleratia tre sa faca "tzac" cand e eliberata de la full-gas :)

 

sti de ce merg motocicletele aduse din germania impecabil primii 2-3 ani? pentru ca sunt servisate cu produse si scule corespunzatoare nu cu lant fiert in seu de oaie si ulei de motor ars sa nu rugineasca... suntem in anul 2010 :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca de Transalp e vorba in capul topicului, eu te sfatuiesc sa nu desfaci cablurile din manerul de acceleratie.

E foarte enervant de montat la loc, sau daca le desfaci totusi - tine minte exact cum venea plasticul ala de ghidaj in interior. La montare, cablurile jos la carb trebuie sa fie libere ca sa poti monta corect manerul de acceleratie.

 

(asta daca mai intereseaza pe cineva :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc pentru ungere ulei de motor. Ultima data am folosit 20w50 dar pot spune ca este prea vascos si maneta merge greu. Din acest motiv o sa incerc sa le ung cu un ulei mai putin vascos (10w40) sau cu uleiul recomandat (10 w 30 sau ulei pentru cabluri) iar inainte de ungere o sa degresez cu WD 40. Procedeul pe care-l folosesc eu este cel indicat in cartea tehnica a motocicletei, adica se improvizeaza o palnie (dintr-o banala punga de plastic, legata cu ata sau sarma) in care se toarna ulei pana cand acesta ajunge pe partea cealalta a cablului. O sa atasez poza mai jos, personal cred ca e cea mai la indemana metoda low buget.

 

post-13388-1286954728_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce sa se strice teflonul de la ungere?

Cica daca ai interior de teflon si ii dai ulei, se aduna prafu in el si se "mananca"

 

Am schimbat pana acum un cablu de acceleratie la GS, destul de scump... 250 RON. Treaba era ca o inceput sa se rupa lite din el in zona de frecare cu scripetele de pe admisie, dar in rest era ok, probabil din cauza teflonului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ca WD40 unge o credeam si eu pina intr-o zi cand am avut proasta inspiratie sa "ung" un cub rubic proaspat cumparat cu el.

Daca va intrebati de ce, ei bine cubul fiind nou se misca greu. Urmarea cubul a inceput sa se miste si mai greu si sa scartaie in zeci de feluri.

Partea buna e ca dintr-un cub rubic am obtinut un cub de forta si mi-am dezvoltat si mai mult musculatura degetelor in loc de muschii mintii.

Si am mai primit si niste injuraturi si cuburi in cap. Deci concluzia mea e ca WD nu unge.

M-am chinuit pina acu sa ung cu ulei de transmisie dar e prea vascos si n-a iesit mare lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu odata eram pe drum departe si nu aveam la mine decat un wd40 micut. Pe drum m-a prins ploaia aia mare si mai aveam cateva sute bune de km pana acasa.

De la atata ploaie lantul s-a uscat si curand a inceput sa scartaie oribil (te zgaria pe creier). Fiind si noapte si duminica seara.. n-aveam cu ce unge lantul decat cu wd40.

Il dadeam cu wd40 - mergea superb fara zgomot cateva zeci de km.. apoi incet incet incepea iar sa scartaie. Dar bine, ploua torential..

Cu trei-4 opriri de ungere cu spray wd40 am ajuns linistit in final acasa..

 

Din punctul meu de vedere WD40 unge - e un ulei f f fin care spala alte uleiuri mai vascoase ca el. (btw, si uleiul se evapora, si cu cat e mai subtire cu atat se evapora mai usor)

Dar fiecare crede ce vrea, it's a free world.

Dpmdv este lubrifiant. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..De la atata ploaie lantul s-a uscat si curand a inceput sa scartaie oribil (te zgaria pe creier). Fiind si noapte si duminica seara.. n-aveam cu ce unge lantul decat cu wd40.

Il dadeam cu wd40 - mergea superb fara zgomot cateva zeci de km.. apoi incet incet incepea iar sa scartaie. Dar bine, ploua torential..

..si daca nu ploua, ungerea tot deficitara ramanea! Este un degripant, cu putere mare de penetrare(calitatea lui principala), este adevarat ca printre altele, include si un ulei(insa ulei volatil), nu are destinatie de ungere, insa pentru o perioada scurta poate face si o lubrefiere. In general angrenajele blocate, mecanismele, lacate, suruburi, piulite, etc se pun mai usor in miscare cu un degripant(oricare ar fii el), insa intodeauna operatia se finalizeaza cu o ungere adecvata cu ulei. Nu v-a face niciodata o ungere adevarata, nu poate inlocui uleiul sau vaselina, nu-i atribuiti calitati ce nu le are!

WD40 este o solutie nelipsita din trusa unui macanic.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...