Sari la conținut

Postări Recomandate

ala nici macar nu trebuia sa franeze. in plus recordul ala n-a fost doborat DIN RESPECT pentru el, nu ca nu ar putea nimeni. dimpotriva, aproape oricine cu un garaj, motoreta v2 de 800 si vreo 3000 de euro il poate dobori fara sa se chinuie...

la categoria aia de motor au fost mai multe incercari si nu au reusit.

 

 

e pe categorii. e ca si cum ai zice hai sa dobor recordul de viteza pentru 250cmc cu motor de 500. ce zici? te chinui?

Editat de kamikazee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

in 2008 am avut un accident, mi-a lovit masina un tip din Germania. asigurarea lui nu avea reprezentanta la noi in tara dar avea o firma de asigurari cu care colabora. m-am dus acolo si tipul care se ocupa de accidentul meu a luat o fisha pe care trebuia sa ocompleteze si sa o trimita celor din Germania apoi aia sa trimita banii. s-a uitat si la anvelope si a scris DOT-ul apoi a masurat adancimea santului anvelopei. mi-a spus apoi ca daca anvelopa era mai veche de nu stiu cati ani si adancimea santului de pe anvelopa era mai mica de....nu mai stiu cat, nu mi imi platea asigurarea dauna. poate era doar o gaselnita a asiguratorului sau un adevar pe undeva......

 

si sa ii raspund lui Zoran: da, am circulat cu gume mai vechi, pe masina. aveam un ford fiesta cu anvelope: 205/60/13 si erau foarte rare. daca le aduceam pe comanda erau foarte scumpe asa ca am cautat si am gasit SH, de plastic:) nu s-au uzat niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din review-uri pare ca rezista si 10k mile . Asta e topicul pentru cine vrea sa citeasca mai mult http://www.r3owners.net/general-tech-talk/5838-avon-pics-10k-miles.html

Cu schimbatul de acord ca pare complicat dar daca il faci odata pe an nu e un capat de lume :) si nu cred ca faci mai mult de 15.000 km pe an.

 

 

 

DEPINDE UNDE faci cei 15 mii!

Fiecare motor da randamentul maxim in zona pentru care a fost creeat. Supercruiserele sunt pentru plimbari lungi pe sosele largi si relativ drepte si pentru autostrazi. Acolo isi valorifica sprintul si puterea motoarelor. Lui Zoran nu i-a venit sa creada ca o guma aproape noua se termina in 3000km, e drept supervirajati pana acolo incat tot vorba lui "iti vezi coada motorului". (cine a facut pasurile din Alpi intelege sigur ce spun). De fiecare data cand opream credeam ca arde ceva pe unul din motoare atat de tare mirosea a ars. Apoi ne-am dat seama ca mirosul venea de la guma spate de pe Tiger . Initial Zoran a crezut ca nu e umflata corespunzator, dar situatia nu s-a schimbat nici dupa ce a adus-o fix la presiunea prescrisa.

 

Asa cum am spus, fiecare motociclist doreste sa-si rationalizeze cheltuielile de exploatare, indiferent cati bani are sau n-are. Si eu am facut acelasi lucru: am doua randuri de roti, unele cu gume tari puternic profilate pentru "all road" si alt set cu gume moi pentru asfalt. Si eu caut acum o guma cramponata SH pentru setul de off.

Am explicat pe larg anterior cum sta treaba cu aderenta versus durabilitate, totul e fizica elementara.

 

Zoran are dreptate cand spune ca o guma veche si intarita va tine mult mai mult pe Rocket mai ales ca el nu prea umbla pe ploaie, in schimb e clar ca nu va da nici un randament pe drumuri virajate de munte, constituind chiar un pericol folosirea motorului pe astfel de drumuri. Zoran are insa alt motor mai potrivit pentru asta. In schimb pentru drumuri lungi pe autostrada si pe vreme buna, clar ca guma va tine mai mult decat una care se lipeste la propriu de sosea.

 

Asa ca fiecare gandeste in functie de problema concreta pe care o are de rezolvat. E normal sa ne optimizam fiecare materialul aflat in dotare in acord cu ceea ce dorim sa facem. Circulatia tip cutie de sardele din ultimul deceniu ne impune sa avem gume aderente pe motor in special in oras si pentru ture montane virajate. Este o realitate faptul ca gumele moderne sunt tot mai aderente dar in cosecinta tin putin si asta se reflecta in costurile pe fiecare km parcurs. in special daca motorul este greu.

 

Imi amintesc de o intamplare relevanta, umblam cu voshodul pe atunci, era prin anii 90. Faza tipica cu pietonul care se razgandeste la trecerea dinainte de Big in Manastur. Aveam inca 20 de metri si nu mi-am facut probleme, dar asfaltul era umed, era dupa ploaie. Asa ca m-am dus 20 metri cu roata spate blocata si am oprit la jumate de metru de pietonul care incremenise zgaindu-se blocat la mine.Urlam la el,. dar degeaba! Apoi am tras pe dreapta asteptandu-ma sa vad guma roasa complet in zona cu care am patinat. Nici vorba insa, am si acum in fata ochilor cele cateva zgarieturi fine pe suprafata lucioasa de...plastic. Daca asi umbla si azi cu aceleasi gume asi fi toata ziua infipt in barile autoturismelor din fata, ca nu scapi fara sa franezi de urgenta macar saptamanal o data.

 

Cam asta e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Inceraca sa se convinga cu o guma veche si proasta sau una de masina (mai rau) ii mai buna decat una noua. Pai io cand incerc sa ma conving pe mine de asa ceva, o fac doar din simplul motiv ca nu am bani de ceva nou. Asa si Zoran, daca investea 10% din timpul investit la crearea acestui topic pentru reseach pe net, ar fi aflat ca motoru ala papa gume odata la 3000km. Din pacate nu a facut-o, amu incerca sa se convinga ca defapt nou=scump, vechi=ieftin. Is ferm convins ca din cauza asta nu is prea multe motoare ca a lui, pentru ca exista oameni cumpatati, care si-au dat seama ca nu ii chiar ok sa dai 20% din valoarea motorului intr-un an doar pe gume, ca in patru ani....

Oricum de-l prinde militia cu guma aia de masina pe spate ii da o amenda echivalent aprox cu o guma noua...asa ca pana la urma io cred ca tot se inclina balanta.

Kuki nu fii rau! Zoran este un optimizator si gaseste solutia optima in lupta cu sistemul. Daca guma de masina intra pe geanta este o solutie potrivita pentru el si il priveste personal. Tractiunea pe 4 roti e alta mancare de peste si producatorii isi permit sa faca gume mai durabile. Asa ca e posibil sa-si rezolve astfel intr-un mod rezonabil problema, folosind ulterior motorul potrivit la tura potrivita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kuki aici discutam variante. Eu zic ca sunt consecvent in a avertiza lumea cum e cu gumele moto si de a explica in functie de ce parametri se produc si apoi se aleg in mod potrivit scopului. Daca asi fi rau, asi initia o campanie de sccoatere de pe piata a gumelor de "plastic", dar dupa cum am aratat, mitasul de exemplu care e penal de periculos pe asfalt ud, isi face foarte bine si durabil treaba in regim off. Nu am de gand sa asmut "militia" pe colegii care cauta sa se descurce. De asta e forumul, ca sa ne informam cat mai obiectiv si sa alegem in cunostiinta de cauza. Daca Zoran doreste sa experimenteze periculos, e fix problema lui, dar si el si ceilalti au acum destula informatie sa discearna in cunostinta de cauza. Mie asta mi se pare important, nu sa sarim la gatul cuiva care experimenteaza. Zoran a deschis topicul asta ca sa afle si opinia celorlalti in privinta experimentelor sale. Mai stii? Se poate ca guma aia auto daca o gaseste sa fie suficient de buna pentru scopul propus.

 

Asi vrea sa va schimbati mentalitatea, s-o virati din "Gica contra" intr-una constructiva, vedeti si voi ca o tara intreaga sta in loc cu apetitul asta bulimic pentru capra vecinului :-L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asi vrea sa va schimbati mentalitatea, s-o virati din "Gica contra" intr-una constructiva, vedeti si voi ca o tara intreaga sta in loc cu apetitul asta bulimic pentru capra vecinului :-L

 

Intaresc si bold-uiesc textul de mai sus la dimensiunea maxima...pana ce nu ne vindecam de acest virus, sa lasam deoparte asteptarile puse in carca altora...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Topicul a fost deschis pentru ca omu ii comerciant de anvelope si oamenii probabil ca strambau din nas cand era vorba de anvelope ''mai vechi'', iar Zoran punandu-si motoru ca si exemplu a incercat, sau incearca in continuare sa demonstreze ca cele vechi is mai bune...in consecinta gumele lui aduse din germania de la gunoi sunt inca super bune pentru a fi folosite. Cu asta sunt perfect de acord, multe gume aruncate de straini sunt inca bune, atata timp cat nu sunt vechi si se potrivesc pentru motorul respectiv.

 

Acuma Galen, legat de experimentat...eu is de parere ca oamenii aia care au proiectat motocicleta nu au pus niste dimensiuni de gume doar asa dupa ureche. Avand in vedere importanta aderentei la 2 roti, cred ca producatorii moto investesc sute daca nu mii de ore de lucru pentru alegerea dimensiunii optime de cauciucuri. Asta ii valabil si la masini bineinteles, iar existenta unei legi care pedepseste destul de aspru folosirea altor anvelope decat cele date de producator ma face sa cred ca acea lege a fost impusa din cauza unor probleme cauzate de acesti optimisatori sau descurcareti. Ca si cu centura, acuma 15-20 de ani se recomanda purtarea ei, acuma este obligatoriu si se pedepseste cu amenda. Aici putem include folie necorespunsatoare pe parbriz sau chiar si lumini necorespunzatoare, altele decat cele stock.

 

 

Eu vreu doar sa se inteleaga ca aceste experimente se pot face oriunde numa pe drum public nu. Daca o faci pe drum public si o patesti, atunci porti o parte de vina fara discutie...i

Absolut corect ce-ai spus! Producatorii nu recomanda degeaba tipul si balonajul gumelor dedicate vehicolului respectiv. Este bine sa se tina seama de asta la achizitionare si deasemenea sa ne conformam legilor in vigoare. Deocamdata legislatia romaneasca nu tine cont de o limitare de n, sau n+1 ani la DOT ci impune doar conditii de compatibilitate cu gumele incluse in cartea de identitate a vehicolului si in privinta adancimii profilului. Cine nu vrea sa aiba probleme atat cu legea cat si cu securitatea personala ar fi bine sa le respecte.

 

Dar pot sa-ti dau si contraexemple in aceasta privinta: Motorul meu Honda XRV 750 este dotat in carte cu guma de 17X135 pe spate, in schimb din 1993 incolo acelasi motor, cu aceleasi roti, aceeasi greutate, etc. a fost dotat cu 17X140. Asa ca si firmele producatoare mai fac experimente ulterioare si se aliniaza necesitatilor practice si tendintelor pietii.

 

Normal ca o guma de masina pusa in locul gumei prescrise nu va asigura performantele standard ale motorului si ii va limita zona rutiera in care se "simte bine" . Dar repet, daca Zoran care si el a citit parerile tuturor va decide totusi ca aia e solutia, fara a-l incuraja cu nimic in directia care si-a propus-o, putem trage totusi o singura concluzie: E TREABA LUI CE FACE! Si problema si raspunderea lui daca o pateste! poti da sfaturi da nu poti ameninta cu militia! :crack:

Gandeste-te la firmele care produc 'custom-uri" alora nimeni nu le impune cu ce gume sa doteze cruiserele, ei le echipeaza pe baza experientei proprii.

In rest, cele bune! Poate ne spui si tu daca ai pe motor chiar exact gumele prescrise de producator :stuck:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios, a fost cineva santionat de politia rutiera pentru ca circula cu anvelope de alte dimensiuni decat cele din talon sau nu a trecut ITP-ul din acelasi motiv?

 

Mai jos cateva detalii din Codul Rutier:

 

 

Art.100. - (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a II-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice:

6. conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisa;

 

Art.112. – (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera în urmatoarele cazuri:

h) anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în cartea de identitate a vehiculului, prezinta taieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisa;

 

 

Amenzile contraventionale se stabilesc in functie de punctele-amenda aplicate. Un punct-amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie.
Contraventiilor li se stabilesc clase de sanctiuni carora le corespunde un numar de puncte-amenda, in functie de gravitatea faptelor si de pericolul social pe care acestea il prezinta.

Clasele de sanctiuni sunt:
# clasa I: 2 sau 3 puncte-amenda;
# clasa a II-a: 4 sau 5 puncte-amenda;
# clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda;
# clasa a IV-a: 9 la 20 puncte-amenda;
# clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte-amenda (se aplica persoanelor juridice).

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topicul a fost deschis pentru ca omu ii comerciant de anvelope si oamenii probabil ca strambau din nas cand era vorba de anvelope ''mai vechi'', iar Zoran punandu-si motoru ca si exemplu a incercat, sau incearca in continuare sa demonstreze ca cele vechi is mai bune...in consecinta gumele lui aduse din germania de la gunoi sunt inca super bune pentru a fi folosite. Cu asta sunt perfect de acord, multe gume aruncate de straini sunt inca bune, atata timp cat nu sunt vechi si se potrivesc pentru motorul respectiv.

 

Acuma Galen, legat de experimentat...eu is de parere ca oamenii aia care au proiectat motocicleta nu au pus niste dimensiuni de gume doar asa dupa ureche. Avand in vedere importanta aderentei la 2 roti, cred ca producatorii moto investesc sute daca nu mii de ore de lucru pentru alegerea dimensiunii optime de cauciucuri. Asta ii valabil si la masini bineinteles, iar existenta unei legi care pedepseste destul de aspru folosirea altor anvelope decat cele date de producator ma face sa cred ca acea lege a fost impusa din cauza unor probleme cauzate de acesti optimisatori sau descurcareti. Ca si cu centura, acuma 15-20 de ani se recomanda purtarea ei, acuma este obligatoriu si se pedepseste cu amenda. Aici putem include folie necorespunsatoare pe parbriz sau chiar si lumini necorespunzatoare, altele decat cele stock.

 

Eu vreu doar sa se inteleaga ca aceste experimente se pot face oriunde numa pe drum public nu. Daca o faci pe drum public si o patesti, atunci porti o parte de vina fara discutie...i

subscriu....cu acest topic nu a reusit decit sa infirme propria-i teorie,si sa ne arate ca,pe linga ca e un agramat mai si ,il citez:"expune tampenia din cap"

singurul argument pt a cumpara o anvelopa sh,e diferenta de pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios, a fost cineva santionat de politia rutiera pentru ca circula cu anvelope de alte dimensiuni decat cele din talon sau nu a trecut ITP-ul din acelasi motiv?

cunosc cazuri, nu`ti da itp`ul daca nu ai ce e scris in talon si nici la autentificare nu ai mare succes, iti cam iei respingere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai vezi ca stie CE cum se procedeaza si cu politia :bounce: poti sa ceri instructiuni detaliate. Asa cum stiu si cat trebuie sa fie benzina, gazul si cate oua tre sa fie sub closca. Vezi ca stii sa vb si frumos? cam asta ar trebui sa ne dorim unii altora mereu: numa de bine! :mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios, a fost cineva santionat de politia rutiera pentru ca circula cu anvelope de alte dimensiuni decat cele din talon sau nu a trecut ITP-ul din acelasi motiv?

da. dar nu cu moto ci cu masina. sanctionat pentru ca nu erau anvelopele trecute in talon, intors de la itp pentru aceiasi problema si in Ungaria amenda pentru ca adancitura de la anvelopa era mai mica de 5mm.

 

 

 

 

Cat despre Custom, ai dreptate, doar ca acele motociclete trebuie ulterior sa treaca pe la RAR pentru a fi omologate, iar la omologare se trece dimensiunea cauciucurilor in carte, dupa care proprietarul trebuie teroretic sa respecte acele dimensiuni. Oricum omologatul acesta la RAR ii destul de complicat, sincer is curios daca baiatul cu chopperul de la Rock FM a trecut RAR-ul pana la urma si a inmatriculat motocicleta respectiva...sau a ramas motocicleta bibelou.

 

Daca se fac modificari unei motociclete gata inscrisa cu serie de sasiu/motor etc, ulterior trebuie sa mergi tot la RAR pentru omologare.

in Alba este un tip care construieste motociclete, nu modifica, le face de la 0. Ce m-a surprins e ca le si inmatriculeaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am Pilot Power 2CT - DOT March 2012. Le-am achizitionat anul trecut in Aprilie si am parcurs cu ele in jur de 14.000 km - mers lejer, dintre care in jur de 2500 (sau mai mult) trip prin balcani.

 

Mergand foarte mult cu pasager guma spate s-a "patratit", in rest sunt ok si pe uscat si pe ploaie daca mergi rezonabil (nu rossi). Vara ai destul grip si pe curbe, se incalzesc destul de repede (termin programul la ora 18:00, si de la Honda Blvd Expozitiei pana la Arc sunt ok - vara).

 

In vara asta planuiesc o alta plecare si o sa vina vremea sa le schimb...sau cel putin guma pe spate....dar daca ar fi sa imi iau un set nou mi-as luat tot 2CT...sau Pirelli DRC (despre care am citit ca nu sunt de lepadat).

 

Spor si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.michelinmotorcycle.com/pubs/fitment2012.pdf

 

Uitati-va in pdf-ul celor de la Michelin, explica exact componenta cauciucurilor, recomandarile unde si cum se folosesc.

 

Pagina 5/56

Mai devreme am pus gama Michelin, uite si gama Dunlop:

 

http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyres/on_road/index.jsp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai suficienta RABDARE ca sa nu-i spun altfel poti face multe.eu de exemplu am facut o remorca de la zero si am reusit inmatricularea ei dar a fost si prima si ultima din pacate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am Pilot Power 2CT - DOT March 2012. Le-am achizitionat anul trecut in Aprilie si am parcurs cu ele in jur de 14.000 km - mers lejer, dintre care in jur de 2500 (sau mai mult) trip prin balcani.

 

Mergand foarte mult cu pasager guma spate s-a "patratit", in rest sunt ok si pe uscat si pe ploaie daca mergi rezonabil (nu rossi). Vara ai destul grip si pe curbe, se incalzesc destul de repede (termin programul la ora 18:00, si de la Honda Blvd Expozitiei pana la Arc sunt ok - vara).

 

In vara asta planuiesc o alta plecare si o sa vina vremea sa le schimb...sau cel putin guma pe spate....dar daca ar fi sa imi iau un set nou mi-as luat tot 2CT...sau Pirelli DRC (despre care am citit ca nu sunt de lepadat).

 

Spor si asfalt uscat!

 

 

14mii km cu PP2CT?! :eek:

 

Iti bati joc de ele, daca tot mergi cuminte si mai mult pe drumuri drepte mai potrivite ar fi un tip orientat spre touring. De ce nu incerci ROAD3?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul asta inceaca D211

 

am avut pe spate de nou anu trecut. m-a tinut cam 7-8000Km. nu mai mult. am avut o iesire pe pista, si vreo 250Km pe autostrada in Italia, mers sportiv. cand m-am oprit de la mers pe autostrada, uzura era vizibila. in schimb nu am avut ocazia in care sa ma plang de aderenta pe uscat sau franare.

 

exact aceiasi chestie am constatat-o si eu. odata ajuns la alea moi, nu te mai trage inima sa retrogradezi.

 

 

abia astept sa le pun :) si sper sa observ trecerea de la Dunlop D208RR la Gp Racer

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o mica problema!

Pe F3 am ambele cauciucuri Pilot Power iar la cel de spate mi-a intrat un cui de 5, bun... am fost la o vulcanizare cu roata si le-am zis sa-mi puna un petec pe interior dar culmea ca iasa putin aer pe aceea gaura, ce ma sfatuiti sa-i mai fac sa nu mai iese aer? este pacat de cauciuc ca are uzura doar 10%

Scuze ca am postat aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o mica problema!

Pe F3 am ambele cauciucuri Pilot Power iar la cel de spate mi-a intrat un cui de 5, bun... am fost la o vulcanizare cu roata si le-am zis sa-mi puna un petec pe interior dar culmea ca iasa putin aer pe aceea gaura, ce ma sfatuiti sa-i mai fac sa nu mai iese aer? este pacat de cauciuc ca are uzura doar 10%

Scuze ca am postat aici...

este un Spray cu o spuma special care il bagi in cauciuc si se infunda porul/gaura. nu stiu mai exact unde se gaseste si cat costa. cred ca pe louis.de

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian changed the title to Recomandare anvelope Suzuki Bandit 600

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...