Sari la conținut

Postări Recomandate

mie'mi place de cum o da Jagi p'aci.. un sarcasm, un sfat bun fara palavre.. iar cand vbea de gume nu vbea de compromisuri si de ceea ce tre' sa faci daca vrei sa te dai tare si in siguranta.

Compromisurile sunt ceea ce alege fiecare incat sa se apropie de "idealul" asta.

Poti sa te dai pe raceuri DOT fara stress si pe ploaie si pe toamna, doar cu grija la unghi.

 

Cat despre gume, momentan am PP3 fata care mai sta 1 sexon si ma gandesc serios la Conti RaceAttack comp endurance pt spate in primavara. Urmatoarea fata pt 2015 o sa fie mai mult ca sigur un 'Ultracorsa' mid/soft sau un GPracer mid/soft

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Apropo de cauciucuri SH... Eu n-am avut niciodata, dar am un prieten care a luat numai din astea. Am fost impreuna la un drum mai lung (~2000 km) si tin minte ca la fiecare pauza se vedea cum s-au mai dus oleaca, era fascinant. Mers in acelasi fel, eu cu Michelin Pilot Sport luate noi, dar DOT nu chiar recent. M-am intors cu ele cum am plecat, el era pe sirme aproape. Erau niste Metzeler din alea mai moi pe laterale, dar totusi...

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inteleg perfect ca nu au atitia bani de gume performante, dar au dupaia bani de dat dupa accidente? Nu mai zic de morga, e plin de decedati anul trecut pe forumul de accidente. Pai treaba e simpla, iei motocicleta de peste 100cai/roata(aderenta), inseamna ca trebuie si aderenta, altfel, de ce-ti mai iei atitia cai? Binenteles, ca toti merg pe principiul ca cei patiti au fost mai fraieri, si ca lor nu li se poate intimpla (sint convinsi de asta, altfel, nu s-ar mai urca pe motor).



E amuzant sa vina un motorist accidentat sa se plinga dupaia ca nu are bani sa se descurce. Nu am bani de cauciucuri moi, merg incet cu cele tari, dupaia poc, oase rupte, si bani lipsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Jagi multe din accidente se intampla si din cauza teribilismului si neatentiei.

cauciucurile joaca un rol vital,dar de cele mai multe ori ''cartile'' is facute de alti factori (la accidente ma refer)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar s-a ajuns la discutiile astea? :)))

Oameni buni, mergeti pe ce considerati voi ca e bun.

Daca v-ati luat dupa gura unuia pot fi doar doua lucruri pe care le puteti spune in caz de eveniment la limita (accident sau aproape accident):

1 - m-am luat dupa gura unui bou :D

2- bine m-a invatat ala care m-a invatat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Pai Cesar, discutiile astea sunt 'ciclice' pe topicul asta :))

@JAGI: la baieti e vara acolo, in filmulet, conteaza asta 1) si 2) conteaza si franele de pe S1000RR, nu doar cauciucul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

@ ubermuri:

 

A fost o promotie /lichidare de stoc la motooutlet.ro (Chiar JAGI postase pe undeva pe aici)


Initial m-am uitat reticent, dar cand am vazut ce preturi aveau, m-am invartit cumva si le-am luat.


Acu is vreo 10 mil cred ( http://www.pneurimoto.ro/cumpara/pirelli-set-angel-st-120-70-17-58w-190-50-17-73w-pi1868400-pi1868700-7676 )

 

Au avut atunci vreo 3 Angel ST uri (2 spate , o fata), cateva SuperCorse, o Dragon Corsa , + 2-3 panarame de Corsa III (care nu le recomand) etc...

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrieane, nu intelegi esentialul, si stiu si de ce, nu ai mers cu multe motorete(performante, proaste, nu conteaza), nu ai experienta pe circuit, pe serpentine. Cu cit sistemul de frinare e mai puternic(etrieri, placute, discuri, pompa de frina), cu atit riscul sa blochezi fata e mai mare.Daca cauciucul nu e aderent, rezulta ca faci mai repede buff. Eu le zic la toti care intentioneaza sa-si cumpere pompe mai puternice, ca inainte de pompa , sa-si cumpere anvelopa intii. Fiecare compozitie de anvelopa, la o anumita temperatura, are o limita a fortei maxime de frinare, dupa care roata va derapa. Videoclipul e pt cei care vor sa supravietuiasca. Ca daca aluneci si dai cu capul de o masina de pe contrasens, esti statistica. Eu am reusit sa blochez fatza la 954 , la 30grd afara, vara, Pilot Power2CT, fara praf pe jos, cauciucul avea sub 1 an vechime , sub 3000km, luat de nou. Si ca sa fiu sigur ca nu a fost doar o intimplare, am mai repetat incercarea, la fel, reuseam sa blochez roata fatza. Binenteles, ca la 5-10km/h, cu picioarele pe jos. Cu Pilot Power simplu, cind mi-a frinat brusc pe serpentine o masina in fatza(Tm de Sus), am patit la fel ca riderul din videoclip, m-am basculat, motoreta pe tibie(nu s-a rupt), si asta a fost. Daca mai prelungeam(nu cu voia mea, a fost doar pur instinct) frinarea inca 3m, probabil ca nu ai fi aflat niciodata despre existenta mea, ma facea sandwich cu carne in singe.



Daca ai cauciuc adrent pe fatza, poti sa faci stopie cu orice jaf de sistem de frinare, pur si simplu apesi cu 3 sau 4 degete frina si vei reusi.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

JAGI: sa stii ca inteleg exact :) nu trebuie sa ma fi dat pe pista ca sa inteleg unele aspecte:)

Dar conteaza si pompa de frana/etrierii/placutele / furca. Eu vad clar o diferenta foarte mare intre cum frana VTR 1000F / SV 650 , si cum franeaza RSV ul, care stii stii si tu ca are niste frane foarte bune.


Si am vazut cum franam cu opinci, si cum franam cu Supercorsa pe fata.. La mobra actuala conteaza foarte mult si suspensia cum lucreaza..


La VTR era moale, si se incarca eronat (facea bottom rapid)...

Cauciucurile sunt foarte vitale,dar cum am zis,sunt o parte din ecuatie. Ce-i drept ,una foarte importanta,pt ca-ti dicteaza siguranta peste tot (si aplecat, si pe franare, si pe acceleratie).

 

Tin minte in toamna, in zona BV, iesisera 2 dobitoci (unul dintr-o benzinarie din dreapta, si unul din stanga,parca s-au inteles), au iesit simulan, si am franat de era sa-mi sara pasagera peste mine (si n-a fost frana de panica,dar cand am vazut cum se ridica si da sa plece din spate, am "modulat" putin frana..)


Oricum, cel mai bine inveti motocicleta pe circuit. Nu se compara cu nici o parcare, nici cu serpentine... Acolo poti sa vezi cum se comporta in multe circumstante...si da, experienta de/pe circuit imi lipseste.


De dat ''tare'', cu totii ne-am dat (in limita a ce numim noi tare, pt noi),dar pista e cu totul altceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

gn77b: in manual vad Dragon Corsa, Sportmax D207 RR, Michelin Pilot Race /Sportcup/Pilot Sport, etc..

 

Gandeste-te ca erau gumele din anii 1999-2002.....

 

Dintre gumele mai vechi,cu care am apucat sa ma dau ,si care mi-au placut cum s-au comportat: Dragon Supercorsa si Dunlop D209

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cei peste 20 ani de cand merg pe doua roti, eu unul nu am folosit niciodata gume S/H, astfel ca o sa-mi permit sa dezvolt pe aceasta tema doar din prisma gumelor noi care s-au invechit la mine (fara pista, strict conditii de strada).

 

Inainte de toate trebuie sa recunosc insa ca, cel putin in ultimii ani, din motive personale am iesit cu motorul doar de cateva ori pe sezon, pe trasee de 1000-1500km/3-4 zile minim. In aceste conditii, pe motorul meu raportat la stilul meu de mers gumele au tinut cam 2 si izolat, chiar 3 sezoane. Niciodata insa nu am schimbat gumele din cauza uzurii fizice ci datorita pierderii proprietatilor. Fenomenul nu este liniar, cel putin in perceptia mea. Daca in primul sezon sau primele mii de km gumele aproape ca nu prezinta nici o modificare in comportament, in al doilea sezon fiecare mie de km incepe sa se simta din ce in ce mai acut si, la un moment dat, in special daca am prins si al treilea sezon, pare ca totul o ia razna. Pur si simplu parca ar avea un buton ON-OFF. Trebuie sa mentionez insa ca, din pacate, nu am avut cele mai bune conditii de iernat pentru motor. O temperatura adecvata pe toata perioada iernii probabil ca ar schimba datele problemei. Ca fapt divers, desi am avertizat (cu toata puterea mea de convingere) ca pentru mine gumele respective sunt terminate, mai intotdeauna au ajuns pe la amici, care le-au folosit uneori chiar si cate un sezon intreg... unii fiind chiar foarte multumiti de ele.

 

In alta ordine de idei, desi raportat la doar 7 sau 8 tipuri/modele de gume, eu unul nu am intalnit inca o guma "proasta", fiecare avand plusuri si minusuri. Lasand la o parte aspectul uzurii si longevitatii, eu nu am reusit sa fortez atat de tare incat sa ating zona de limita a gumelor. Aici ar fi de dezvoltat un pic. In afara de aderenta propriu-zisa, o guma mai prezinta si o anumita "personalitate". Un PP2CT spre exemplu este foarte agresiv dar si neliniar in acele de par, unui SportSmart ii va place o presiune cu mult sub cea normala, un PRoad iti va cere sa-ti muti posteriul ceva mai mult decat esti obisnuit... etc. In general, cel putin pe strada, putini sunt cei care chiar pot duce gumele la capat (ma refer la limitarile tehnice, nu la "chickenstripes"). In majoritatea cazurilor cand gumele (non S/H) au fost invinuite pentru cate un eveniment este vorba de erori de pilotaj sau, nu in ultimul rand, o proasta interpretare a mesajelor pe care gumele le comunica. Dupa mine nu exista gume proaste ci doar motociclisti "surzi" sau fara experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai cauciuc adrent pe fatza, poti sa faci stopie cu orice jaf de sistem de frinare, pur si simplu apesi cu 3 sau 4 degete frina si vei reusi.

 

Nu e chiar asa, anumite motociclete pur si simplu nu pot face stoppie.

 

Dinamica Motocicletei

 

Coeficientul de frecare al cauciucului pe asfalt uscat este intre 0.5 si 0.8. Folosind cea mai scazuta valoare, si presupunand ca centrul metacentric este mai mare sau egal cu inaltimea liniei axelor rotilor, roata din fata poate genera suficienta forta de franare pentru a produce “stoppie”.

 

Pe de alta parte, daca centrul metacentric este la o inaltime mai mica decat jumatatea inaltimii liniei axelor rotilor si cel putin la jumatatea distantei inspre roata din spate, atunci chiar daca alegem valoarea maxima a coeficientul de frecare al cauciucului cu asfaltul uscat respectiv 0.8 sau chiar 1.0 observam ca este imposibil ca roata din fata sa genereze suficienta forta de franare pentru a produce “stoppie”, ea va “patina”.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim de cele strict de viteza, care au centrul de greutate mult mai in fatza. Daca un R1, R6, 98-99 la care centrul de greutate e mult mai in spate decit la motoretele mai noi, poate sa face stopie fara nici o problema, cele noi , fac instant. Chiar daca pui arcuri mai tari, intaresti compresia, daca tragi puternic de frina , tot o ridici, cu conditia sa tin cauciucul. Dar, de cele mai multe ori, furca e mai moale decit ar trebui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Propun celor experimentati sa spun in procente, cat ajuta fiecare piesa a mecanismului numit franare.

Anvelope - %

Pompa frana - %

Discuri + placute - %

Reglaj bun al suspensiilor - %

Furtune racing - %

Lichid frana - %.

 

Nu stiu daca ma pot considera "experimentat" dar dupa mine franarea este influentata de:

 

1. Placute + discuri - 40%

2. Gume - 30%

3. Suspensii -20%

4. Pompa+furtunuri -10%

 

Lichidul nu are relevanta, orice lichid necontaminat va frana la fel pana la depasirea temperaturii de fierbere.

 

Vorbim de cele strict de viteza, care au centrul de greutate mult mai in fatza. Daca un R1, R6, 98-99 la care centrul de greutate e mult mai in spate decit la motoretele mai noi, poate sa face stopie fara nici o problema, cele noi , fac instant. Chiar daca pui arcuri mai tari, intaresti compresia, daca tragi puternic de frina , tot o ridici, cu conditia sa tin cauciucul. Dar, de cele mai multe ori, furca e mai moale decit ar trebui.

 

Imi cer scuze, nu s-a subinteles ca te-ai referit strict la cazul particular al motoarelor sport. Intradevar, multi ignora rolul suspensiilor in procesul de franare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca ma pot considera "experimentat" dar dupa mine franarea este influentata de:

 

1. Placute + discuri - 40%

2. Gume - 30%

3. Suspensii -20%

4. Pompa+furtunuri -10%

 

 

asta e parerea mea, fara baza stiintifica

 

1. 50% GUME

2. 25% Suspensii

3. 15% Placute

4. 10%Pompa, furtune, discuri ( in general pompele sunt proportionale cu sistemul de franare, furtunele sunt ok chiar si alea de cauciuc NOI, iar discurile conteaza cel mai putin.. bine ... nu vorbim de discuri ceramice sau carbon)

 

toate astea tind spre zero daca gusterul de la ghidon se panicheaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gumele sunt clar cele mai importante pt ca ele fac legatura dintre motor si asfalt. Dupa astea, ansamblul placute+etrieri fata si geometria motocicletei. Suspensiile bine setate sunt si ele importante pt ca un "bottom out" nu e tocmai de dorit cand ne jucam pe langa limita aderentei.

Furtunele reising si pompele radiale ajuta prea putin in special la puterea de franare.. ca iti permit un dozaj mai bun al franei si o incarcare mai fin-progresiva in caz de "esti meserias" e alta treaba.

 

Cand o motocicleta e capabila de stoppie cu gumele+franele din dotare, putem spune ca avem mai multa aderenta decat poate folosi sasiul respectiv pe franare si de asta ne dorim cu totii consumabile capabile sa produca stoppie.

 

Pe de cealalta parte, cu cat un sasiu se ridica mai greu in stoppie, cu atat se impinge mai departe puterea de franare a agregatului spre limita aderentei. Tocmai din cauza asta un chopper de greutate similara cu cea a unui R1 si cu etrieri+pompa+discuri de R1 ar fi capabil in teorie sa opreasca mai repede decat sportiva(ambele cu gume sticky).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de cealalta parte, cu cat un sasiu se ridica mai greu in stoppie, cu atat se impinge mai departe puterea de franare a agregatului spre limita aderentei. Tocmai din cauza asta un chopper de greutate similara cu cea a unui R1 si cu etrieri+pompa+discuri de R1 ar fi capabil in teorie sa opreasca mai repede decat sportiva(ambele cu gume sticky).

 

In care "teorie"... a chibritului? In exemplul tau, un chopper cu greutate si sistem de franare similare R1, nu va frana mai bine decat R1 deoarece, datorita distributiei metacentrului, roata din fata va rupe aderenta la o valoare mult mai mica a deceleratiei decat in cazul R1.

 

Din factorii ce influenteaza franarea a fost omis un "amanunt" si anume - factorul uman. Daca ar fi fost inclus, eu l-as fi "votat" pe primul loc, creditandu-l cu o pondere de peste 50% in eficienta franarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian changed the title to Recomandare anvelope Suzuki Bandit 600

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...