hardKnot Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 mie'mi place de cum o da Jagi p'aci.. un sarcasm, un sfat bun fara palavre.. iar cand vbea de gume nu vbea de compromisuri si de ceea ce tre' sa faci daca vrei sa te dai tare si in siguranta. Compromisurile sunt ceea ce alege fiecare incat sa se apropie de "idealul" asta. Poti sa te dai pe raceuri DOT fara stress si pe ploaie si pe toamna, doar cu grija la unghi. Cat despre gume, momentan am PP3 fata care mai sta 1 sexon si ma gandesc serios la Conti RaceAttack comp endurance pt spate in primavara. Urmatoarea fata pt 2015 o sa fie mai mult ca sigur un 'Ultracorsa' mid/soft sau un GPracer mid/soft Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 (editat) Apropo de cauciucuri SH... Eu n-am avut niciodata, dar am un prieten care a luat numai din astea. Am fost impreuna la un drum mai lung (~2000 km) si tin minte ca la fiecare pauza se vedea cum s-au mai dus oleaca, era fascinant. Mers in acelasi fel, eu cu Michelin Pilot Sport luate noi, dar DOT nu chiar recent. M-am intors cu ele cum am plecat, el era pe sirme aproape. Erau niste Metzeler din alea mai moi pe laterale, dar totusi... Editat Februarie 27, 2014 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Eu inteleg perfect ca nu au atitia bani de gume performante, dar au dupaia bani de dat dupa accidente? Nu mai zic de morga, e plin de decedati anul trecut pe forumul de accidente. Pai treaba e simpla, iei motocicleta de peste 100cai/roata(aderenta), inseamna ca trebuie si aderenta, altfel, de ce-ti mai iei atitia cai? Binenteles, ca toti merg pe principiul ca cei patiti au fost mai fraieri, si ca lor nu li se poate intimpla (sint convinsi de asta, altfel, nu s-ar mai urca pe motor). E amuzant sa vina un motorist accidentat sa se plinga dupaia ca nu are bani sa se descurce. Nu am bani de cauciucuri moi, merg incet cu cele tari, dupaia poc, oase rupte, si bani lipsa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Jagi multe din accidente se intampla si din cauza teribilismului si neatentiei.cauciucurile joaca un rol vital,dar de cele mai multe ori ''cartile'' is facute de alti factori (la accidente ma refer) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 http://www.youtube.com/watch?v=Y7n3X2h_N3k, a oprit in 3-4m.Ca a ajuns motorul pe el, a alta discutie, ca si daca aluneca cauciucul fatza, poti sa dai cu capul de ceva.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Iar s-a ajuns la discutiile astea? )) Oameni buni, mergeti pe ce considerati voi ca e bun. Daca v-ati luat dupa gura unuia pot fi doar doua lucruri pe care le puteti spune in caz de eveniment la limita (accident sau aproape accident): 1 - m-am luat dupa gura unui bou 2- bine m-a invatat ala care m-a invatat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Pai Cesar, discutiile astea sunt 'ciclice' pe topicul asta )@JAGI: la baieti e vara acolo, in filmulet, conteaza asta 1) si 2) conteaza si franele de pe S1000RR, nu doar cauciucul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubermuri Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Eu dupa atatea SH-uri am zis sa iau si eu un set de gume noi, si am dat vreo 700 si un pic de ron pe un set Angel ST noi noute De unde le-ai luat ca mi-ai starnit curiozitatea? M-am uitat pe net si sunt cam 700 bucata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Hop inca un incepator, am 15km la activ dar cu gumele pe care le am acum nu mai merg la drum lung ci doar plimbari scurte. Vreau sa pun Michelin pilotroad 3. 120/70 si 160/60 Este buna alegerea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 (editat) @ ubermuri: A fost o promotie /lichidare de stoc la motooutlet.ro (Chiar JAGI postase pe undeva pe aici) Initial m-am uitat reticent, dar cand am vazut ce preturi aveau, m-am invartit cumva si le-am luat. Acu is vreo 10 mil cred ( http://www.pneurimoto.ro/cumpara/pirelli-set-angel-st-120-70-17-58w-190-50-17-73w-pi1868400-pi1868700-7676 ) Au avut atunci vreo 3 Angel ST uri (2 spate , o fata), cateva SuperCorse, o Dragon Corsa , + 2-3 panarame de Corsa III (care nu le recomand) etc... Editat Februarie 28, 2014 de Adrian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 (editat) Adrieane, nu intelegi esentialul, si stiu si de ce, nu ai mers cu multe motorete(performante, proaste, nu conteaza), nu ai experienta pe circuit, pe serpentine. Cu cit sistemul de frinare e mai puternic(etrieri, placute, discuri, pompa de frina), cu atit riscul sa blochezi fata e mai mare.Daca cauciucul nu e aderent, rezulta ca faci mai repede buff. Eu le zic la toti care intentioneaza sa-si cumpere pompe mai puternice, ca inainte de pompa , sa-si cumpere anvelopa intii. Fiecare compozitie de anvelopa, la o anumita temperatura, are o limita a fortei maxime de frinare, dupa care roata va derapa. Videoclipul e pt cei care vor sa supravietuiasca. Ca daca aluneci si dai cu capul de o masina de pe contrasens, esti statistica. Eu am reusit sa blochez fatza la 954 , la 30grd afara, vara, Pilot Power2CT, fara praf pe jos, cauciucul avea sub 1 an vechime , sub 3000km, luat de nou. Si ca sa fiu sigur ca nu a fost doar o intimplare, am mai repetat incercarea, la fel, reuseam sa blochez roata fatza. Binenteles, ca la 5-10km/h, cu picioarele pe jos. Cu Pilot Power simplu, cind mi-a frinat brusc pe serpentine o masina in fatza(Tm de Sus), am patit la fel ca riderul din videoclip, m-am basculat, motoreta pe tibie(nu s-a rupt), si asta a fost. Daca mai prelungeam(nu cu voia mea, a fost doar pur instinct) frinarea inca 3m, probabil ca nu ai fi aflat niciodata despre existenta mea, ma facea sandwich cu carne in singe. Daca ai cauciuc adrent pe fatza, poti sa faci stopie cu orice jaf de sistem de frinare, pur si simplu apesi cu 3 sau 4 degete frina si vei reusi. Editat Februarie 28, 2014 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 S1000RR n-are ABS? Se poate dezactiva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Normal ca se poate dezactiva, la fel ca si TC-ul.Nu stiu de la ce viteza lucreaza ABS-ul , poate era viteza prea mica, poate,... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 JAGI: sa stii ca inteleg exact nu trebuie sa ma fi dat pe pista ca sa inteleg unele aspecte:)Dar conteaza si pompa de frana/etrierii/placutele / furca. Eu vad clar o diferenta foarte mare intre cum frana VTR 1000F / SV 650 , si cum franeaza RSV ul, care stii stii si tu ca are niste frane foarte bune. Si am vazut cum franam cu opinci, si cum franam cu Supercorsa pe fata.. La mobra actuala conteaza foarte mult si suspensia cum lucreaza.. La VTR era moale, si se incarca eronat (facea bottom rapid)...Cauciucurile sunt foarte vitale,dar cum am zis,sunt o parte din ecuatie. Ce-i drept ,una foarte importanta,pt ca-ti dicteaza siguranta peste tot (si aplecat, si pe franare, si pe acceleratie). Tin minte in toamna, in zona BV, iesisera 2 dobitoci (unul dintr-o benzinarie din dreapta, si unul din stanga,parca s-au inteles), au iesit simulan, si am franat de era sa-mi sara pasagera peste mine (si n-a fost frana de panica,dar cand am vazut cum se ridica si da sa plece din spate, am "modulat" putin frana..) Oricum, cel mai bine inveti motocicleta pe circuit. Nu se compara cu nici o parcare, nici cu serpentine... Acolo poti sa vezi cum se comporta in multe circumstante...si da, experienta de/pe circuit imi lipseste. De dat ''tare'', cu totii ne-am dat (in limita a ce numim noi tare, pt noi),dar pista e cu totul altceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Adrian, de curiozitate RSV-ul cu ce vine din fabrica? In manualul original de la barca mea scrie nu doar dimenisunea ci si marca cu care e echipata din fabrica (Bridgestone) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 (editat) gn77b: in manual vad Dragon Corsa, Sportmax D207 RR, Michelin Pilot Race /Sportcup/Pilot Sport, etc.. Gandeste-te ca erau gumele din anii 1999-2002..... Dintre gumele mai vechi,cu care am apucat sa ma dau ,si care mi-au placut cum s-au comportat: Dragon Supercorsa si Dunlop D209 Editat Februarie 28, 2014 de Adrian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 In cei peste 20 ani de cand merg pe doua roti, eu unul nu am folosit niciodata gume S/H, astfel ca o sa-mi permit sa dezvolt pe aceasta tema doar din prisma gumelor noi care s-au invechit la mine (fara pista, strict conditii de strada). Inainte de toate trebuie sa recunosc insa ca, cel putin in ultimii ani, din motive personale am iesit cu motorul doar de cateva ori pe sezon, pe trasee de 1000-1500km/3-4 zile minim. In aceste conditii, pe motorul meu raportat la stilul meu de mers gumele au tinut cam 2 si izolat, chiar 3 sezoane. Niciodata insa nu am schimbat gumele din cauza uzurii fizice ci datorita pierderii proprietatilor. Fenomenul nu este liniar, cel putin in perceptia mea. Daca in primul sezon sau primele mii de km gumele aproape ca nu prezinta nici o modificare in comportament, in al doilea sezon fiecare mie de km incepe sa se simta din ce in ce mai acut si, la un moment dat, in special daca am prins si al treilea sezon, pare ca totul o ia razna. Pur si simplu parca ar avea un buton ON-OFF. Trebuie sa mentionez insa ca, din pacate, nu am avut cele mai bune conditii de iernat pentru motor. O temperatura adecvata pe toata perioada iernii probabil ca ar schimba datele problemei. Ca fapt divers, desi am avertizat (cu toata puterea mea de convingere) ca pentru mine gumele respective sunt terminate, mai intotdeauna au ajuns pe la amici, care le-au folosit uneori chiar si cate un sezon intreg... unii fiind chiar foarte multumiti de ele. In alta ordine de idei, desi raportat la doar 7 sau 8 tipuri/modele de gume, eu unul nu am intalnit inca o guma "proasta", fiecare avand plusuri si minusuri. Lasand la o parte aspectul uzurii si longevitatii, eu nu am reusit sa fortez atat de tare incat sa ating zona de limita a gumelor. Aici ar fi de dezvoltat un pic. In afara de aderenta propriu-zisa, o guma mai prezinta si o anumita "personalitate". Un PP2CT spre exemplu este foarte agresiv dar si neliniar in acele de par, unui SportSmart ii va place o presiune cu mult sub cea normala, un PRoad iti va cere sa-ti muti posteriul ceva mai mult decat esti obisnuit... etc. In general, cel putin pe strada, putini sunt cei care chiar pot duce gumele la capat (ma refer la limitarile tehnice, nu la "chickenstripes"). In majoritatea cazurilor cand gumele (non S/H) au fost invinuite pentru cate un eveniment este vorba de erori de pilotaj sau, nu in ultimul rand, o proasta interpretare a mesajelor pe care gumele le comunica. Dupa mine nu exista gume proaste ci doar motociclisti "surzi" sau fara experienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Amstaff Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Propun celor experimentati sa spun in procente, cat ajuta fiecare piesa a mecanismului numit franare. Anvelope - % Pompa frana - % Discuri + placute - % Reglaj bun al suspensiilor - % Furtune racing - % Lichid frana - %. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Daca ai cauciuc adrent pe fatza, poti sa faci stopie cu orice jaf de sistem de frinare, pur si simplu apesi cu 3 sau 4 degete frina si vei reusi. Nu e chiar asa, anumite motociclete pur si simplu nu pot face stoppie. Dinamica Motocicletei Coeficientul de frecare al cauciucului pe asfalt uscat este intre 0.5 si 0.8. Folosind cea mai scazuta valoare, si presupunand ca centrul metacentric este mai mare sau egal cu inaltimea liniei axelor rotilor, roata din fata poate genera suficienta forta de franare pentru a produce “stoppie”. Pe de alta parte, daca centrul metacentric este la o inaltime mai mica decat jumatatea inaltimii liniei axelor rotilor si cel putin la jumatatea distantei inspre roata din spate, atunci chiar daca alegem valoarea maxima a coeficientul de frecare al cauciucului cu asfaltul uscat respectiv 0.8 sau chiar 1.0 observam ca este imposibil ca roata din fata sa genereze suficienta forta de franare pentru a produce “stoppie”, ea va “patina”. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Vorbim de cele strict de viteza, care au centrul de greutate mult mai in fatza. Daca un R1, R6, 98-99 la care centrul de greutate e mult mai in spate decit la motoretele mai noi, poate sa face stopie fara nici o problema, cele noi , fac instant. Chiar daca pui arcuri mai tari, intaresti compresia, daca tragi puternic de frina , tot o ridici, cu conditia sa tin cauciucul. Dar, de cele mai multe ori, furca e mai moale decit ar trebui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Propun celor experimentati sa spun in procente, cat ajuta fiecare piesa a mecanismului numit franare. Anvelope - % Pompa frana - % Discuri + placute - % Reglaj bun al suspensiilor - % Furtune racing - % Lichid frana - %. Nu stiu daca ma pot considera "experimentat" dar dupa mine franarea este influentata de: 1. Placute + discuri - 40% 2. Gume - 30% 3. Suspensii -20% 4. Pompa+furtunuri -10% Lichidul nu are relevanta, orice lichid necontaminat va frana la fel pana la depasirea temperaturii de fierbere. Vorbim de cele strict de viteza, care au centrul de greutate mult mai in fatza. Daca un R1, R6, 98-99 la care centrul de greutate e mult mai in spate decit la motoretele mai noi, poate sa face stopie fara nici o problema, cele noi , fac instant. Chiar daca pui arcuri mai tari, intaresti compresia, daca tragi puternic de frina , tot o ridici, cu conditia sa tin cauciucul. Dar, de cele mai multe ori, furca e mai moale decit ar trebui. Imi cer scuze, nu s-a subinteles ca te-ai referit strict la cazul particular al motoarelor sport. Intradevar, multi ignora rolul suspensiilor in procesul de franare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Nu stiu daca ma pot considera "experimentat" dar dupa mine franarea este influentata de: 1. Placute + discuri - 40% 2. Gume - 30% 3. Suspensii -20% 4. Pompa+furtunuri -10% asta e parerea mea, fara baza stiintifica 1. 50% GUME 2. 25% Suspensii 3. 15% Placute 4. 10%Pompa, furtune, discuri ( in general pompele sunt proportionale cu sistemul de franare, furtunele sunt ok chiar si alea de cauciuc NOI, iar discurile conteaza cel mai putin.. bine ... nu vorbim de discuri ceramice sau carbon) toate astea tind spre zero daca gusterul de la ghidon se panicheaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Gumele sunt clar cele mai importante pt ca ele fac legatura dintre motor si asfalt. Dupa astea, ansamblul placute+etrieri fata si geometria motocicletei. Suspensiile bine setate sunt si ele importante pt ca un "bottom out" nu e tocmai de dorit cand ne jucam pe langa limita aderentei. Furtunele reising si pompele radiale ajuta prea putin in special la puterea de franare.. ca iti permit un dozaj mai bun al franei si o incarcare mai fin-progresiva in caz de "esti meserias" e alta treaba. Cand o motocicleta e capabila de stoppie cu gumele+franele din dotare, putem spune ca avem mai multa aderenta decat poate folosi sasiul respectiv pe franare si de asta ne dorim cu totii consumabile capabile sa produca stoppie. Pe de cealalta parte, cu cat un sasiu se ridica mai greu in stoppie, cu atat se impinge mai departe puterea de franare a agregatului spre limita aderentei. Tocmai din cauza asta un chopper de greutate similara cu cea a unui R1 si cu etrieri+pompa+discuri de R1 ar fi capabil in teorie sa opreasca mai repede decat sportiva(ambele cu gume sticky). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Pe de cealalta parte, cu cat un sasiu se ridica mai greu in stoppie, cu atat se impinge mai departe puterea de franare a agregatului spre limita aderentei. Tocmai din cauza asta un chopper de greutate similara cu cea a unui R1 si cu etrieri+pompa+discuri de R1 ar fi capabil in teorie sa opreasca mai repede decat sportiva(ambele cu gume sticky). In care "teorie"... a chibritului? In exemplul tau, un chopper cu greutate si sistem de franare similare R1, nu va frana mai bine decat R1 deoarece, datorita distributiei metacentrului, roata din fata va rupe aderenta la o valoare mult mai mica a deceleratiei decat in cazul R1. Din factorii ce influenteaza franarea a fost omis un "amanunt" si anume - factorul uman. Daca ar fi fost inclus, eu l-as fi "votat" pe primul loc, creditandu-l cu o pondere de peste 50% in eficienta franarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 ca exemplu, am mers cu V-rod cu ABS si gume oarecum sticky.. (D208 tasu' lu Sportsmart, qualifier ) cu gumele incalzite nu poti strange suficient de tare sa intre ABS-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.