Sari la conținut

cu ABS sau fara?


claman
 Share

Postări Recomandate

Sport.Riding.Techniques

"Should you buy ABS?Absolutely,because even under perfect conditions(warm and smooth asphalt with hot tires),the rider must be awfully good at stopping to beat the electronic systems"

Asta spune cineva care e cu mult mai experimentat decat aproape toata lumea care sustine ca e nefolositor ABS.Sper ca in curand sa se puna ABS la toate motociclete noi.

Eu as vrea sa ii vad pe acei care sustin ca ei stiu sa franeze impecabil cum se descurca intr-un test comparativ(ABS&nonABS).Poate si un test in care mai apare si nisip sau alte chestii alunecoase.Pe circuit aderenta e la fel aproape peste tot,pe strada e altceva.Daca iti apare si o masina in fata ta,nu prea mai ai timp sa vezi cum este drumul(nisip,ulei)

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 486
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai vreti pareri cu privire la intrebarea "cu abs sau fara?" .. iata ce spuneau oamenii prin 2009: /index.php?showtopic=352691

 

Topicul ala l-am gasit din greseala si m-am gandit sa pun link-ul si aici.

Editat de bogdan_gba
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ABS marea majoritate a motocicliștilor vor frâna mai bine inclusiv pe asfalt cald, perfect, uscat. Deci pentru cineva care vrea doar să se plimbe/simtă bine în ritm relaxat, e foarte recomandabil.

 

Zicea cineva mai sus că dacă ești foarte bun, frânezi bine și pe o motocicletă cu ABS fără să intre ABS-ul. E adevărat, până la un punct. Majoritatea sistemelor ABS intră în funcțiune înainte să se blocheze roata și strică și feelingul la manetă, prin pomparea intermitentă. Și "frânarii" foarte buni țin roata la limita blocării mai bine decât ABS-ul. Adică, dacă vrei să te perfecționezi astfel încât, cândva, să poți să fii unul dintre cei 1% bikeri care frânează "mai bine decât ABS-ul", trebuie să o faci pe o motocicletă fără ABS. La fel, dacă vrei să poți face stoppie sau să te joci cu blocarea roții spate (un joc foarte util, după părerea mea). Cel mai OK (pentru mine) mi se par motocicletele care au ABS-ul decuplabil. Nimerești pe un drum ud/plin de praf, noroi etc. și vrei doar să ajungi la destinație în siguranță - ABS-ul merge la fix. Vrei să exersezi, să încerci limitele, să te "prostești" un pic - ABS off și gata treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai vreti pareri cu privire la intrebarea "cu abs sau fara?" .. iata ce spuneau oamenii prin 2009: /index.php?showtopic=352691

 

Topicul ala l-am gasit din greseala si m-am gandit sa pun link-ul si aici.

 

Corect.De unde concluzia mea : ABS este util insa nu necesar. Insa oricum nu mai conteaza pentru ca poponarii din Brussels o sa-l faca obligatoriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai spune tot ce a zis Dan daca tot ai inceput..Ce este gresit in ,, aproape sigur orice motociclist cade in momentul in care blocheaza o roata." ,mai ales ca se referea la roata fata si (ai sarit partea asta ) omul condamna ABS-ul in cazul in care se circula pe macadam,drum prafuit etc ...

 

Oricum,cine a scos pe piatza ABS-ul nu l-a scos de prost ..niste minti luminate au sclipit pe acolo.Din punctul meu de vedere cu sau fara ABS mi-e egal.Masina cu ABS mi-a creat intotdeauna mai multe emotii decat cea fara ABS..Eu ma simt mai bine fara..dar nu spun ca nu este util.Motocicleta o prefer fara ABS...Daca colegul care a intrebat ,,pro sau contra" are o teama legata de blocarea rotilor eu ii recomand ABS.Daca asa te simti mai bine pe motor ...altceva nu mai conteaza.

Pai exact asta este gresit, nu orice motociclist cade in momentul in care blocheaza roata fata, sunt multe cazuri in care poti sa controlezi si asta.

 

Cat despre utilitatea ABS-ului, eu nu mi-as dori asa ceva pe motocicleta mea. Cine stie sa franeze, sunt sigur ca se descurca mai bine fara ABS, si de asemenea, dispare si factorul "fun" in momentul in care mergi ca trenul pe sine, controlat de nu stiu ce sisteme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Terminati ma cu prostiile. Nu exista absolut niciun fel de comparatie intre ABS de pe masina si cel de pe mobra. Senzatia e diferita pentru ca SURPRIZA! mobra are 2 roti.

 

Io stiu cel putin o comparatie: senzatia cand te duci taras... care nu-mi place nici la una, nici la alta. :bigstar:

 

Mesaj completat

Cine crede ca ABS il va scoate din rahat pe mobra e mai bine sa nu se apuce de motoretizm.

 

Eu stiu ca m-a scos si probabil ma va mai scoate; stiu, sunt varza... dar nu ma las de motoretizm. :laugh: Din contra, cu ABS ma simt muult mai bine/sigur.

 

Mesaj completat

PS: cine nu blocheaza roata spate e un poponar dovedit.

 

Tu cum o blocezi la tine? Sau... :D

 

pe bune, la tine se simte ceva la frana aia din spate? Chiar aseara am revazut intr-o revista niste teste cu K1300S vs. VFR si K1200GT vs. FJR si GTR; per total BMW frana mai scurt; dar la franarea doar cu spatele, BMW avea distanta dubla fata de celelalte... la ce se mai complica cu pedala aia oare? Cand m-am dat pe K1300 nu simteam mai nimic la frana spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io stiu cel putin o comparatie: senzatia cand te duci taras... care nu-mi place nici la una, nici la alta. :bigstar:

 

Io nu stiu ce nu intelegi tu ca unora dintre noi le place sa se duca taras.. sau nu, mai bine zis cand ne urcam pe moto luam in calcul probabilitatea de a face buf... Cand te urci pe moto, automat NU e safe, asa e in mintea unora.

 

Io nu vreau sa Nu cad, daca e sa cad, asta e, nu o sa fie o tragedie. Dar in nici un caz n-o sa-mi pun rotite ajutatoare cum aveau unii copii la biciclete cand eram noi mici, si o sa-mi zic, gata nene, acu sunt cat de safe se poate...

 

Tare-as vrea sa te vad cu un IJ sau un Minsk de-ala care nici frane de oprit normal nu au, la alea ce abs ai mai vrea? , te-ai bucura sa se opresca cat de cat. :D

 

Inca odata, asa cum unii prefera lux si bunastare si "state_of_the_art" tehnology, asa bine-merci sunt si unii care nu prefera asa, sau si mai rau, nici nu dau 2 bani pe asta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma numar printre cei care au ABS la motocicleta si pot spune ca vorbesc in cunostinta de cauza.

Nu sunt pilot de superbike, nu sunt motociclistu' lu peste, dar consider ABS-ul un accesoriu extrem de util pentru orice motociclist care tine la viata lui.

 

As fi curios cati din cei care spun nu ABS-ului au folosit macar 10km o motocicleta cu ABS... cred ca extrem de multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IMHO factorul fun este mentinerea mobrei pe trasa... nu managementul nuscitor subsisteme ale mobrei. Mi se pare aiurea "elitismul" asta bazat pe micromanagement...

Da, dar mentinerea mobrei pe trasa o face si o maimuta daca iti dai putin silinta sa o inveti, dar a frana bine poate doar cineva pasionat. Intotdeauna cand avem o jucarie cautam sa invatam cat mai bine sa ne jucam cu ea, si motocicleta e o jucarie. Daca o ai doar ca sa te mute din punctul A in B si tu sa o tii pe trasa, atunci de ce nu ne luam toti scutere cu abs si salam alecu?

Mesaj completat

As fi curios cati din cei care spun nu ABS-ului au folosit macar 10km o motocicleta cu ABS... cred ca extrem de multi.

Eu, si NICI NU-MI PASA daca exista pe lumea asta ABS sau nu. Din partea mea putea sa nu se inventeze, nu am nevoie de ea.

 

Daca de exemplu s-a inventat proteza de degete, toata lumea spune ca e minunata, minune a tehnicii, cu degetele alea franezi super, tii tigara la mare angajament, te scarpini de nu se poate unde degetele umane nu ajung, e nevoie sa probezi unele ca sa te convingi sau pur si simplu zici din start: nu vreau bre nici o proteza, sunt bune degetele mele!! ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

concluzie ; abs-ul nu e necesar (pentru unii) dar e util (pentru multi)

sint citeva persoane pe aici care la fiecare postare (si sint multe) amintesc faptul ca ei nu vor mobre cu abs,forte bine fratilor nu va obliga nimeni,nu va mai laudati cit de motociclisti sinteti voi... aici era vorba doar daca este util sau nu abs,avantajele si dezavantajele lui.

de ce daca cineva vrea mobra cu abs nu e motociclist ? de unde pina unde concluzia ca ala care poseda o mobra cu abs nu stie sa se dea pe curbe ?trebuie musai sa fii handicapat ca sa mergi cu asa ceva ?

cam multa patima si se uita usor tocmai spiritul motociclistului,libertatea lui in alegerea lucrurilor si asumarea unor riscuri mai mari sau mai mici.nu tot ce faci in viata e competitie.

cind esti tinar alearga adrenalina prin singe mai repede,vrei senzatii mai tari,e mai distractiv,esti mai egoist,nu-ti pasa de multe si te doare in stoi de toti,dar cu trecerea anilor capeti experienta,devii mai responsabil si mai constient de riscuri,grijile adunate isi spun cuvintul si te macina,reflexele nu mai sint aceleasi...in cazul asta ce faci ? te lasi pagubas ? renunti la placerea mersului pe mobra ?...sau cauti solutii sa te poti bucura mai departe de placerea mersului pe doua roti ?

si daca nu esti campion la motociclism nu te poti plimba pe mobra ?daca n-ai talent sa freci scaritele de asfalt in curbe te lasi pagubas,nu te poti plimba lejer pe mobra doar de dragul plimbatului ? ...sistemul abs tocmai atunci compenseaza lipsa talentului, cind apare nepravazutul ,sa poti face fata.

stiu ,sint cazuri cind nici mama sistemului sau tot talentul si toata experienta nu te poate salva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De dragul plimbatului te plimbi si fara ABS, hai sa nu mai frecam p_la de gard.

 

Io nu inteleg, cei care prefera ABS si-l ridica in slavi, ce-au frate cu mine daca nu-l vreau?

N-am voie sa zic ceva impotriva lui, sau ca nu-mi pasa, ca hopa sar 10 posesori de ABS pe mine sa ma invete ce-i bun.

 

Mesaj completat

...sistemul abs tocmai atunci compenseaza lipsa talentului, cind apare nepravazutul ,sa poti face fata.

stiu ,sint cazuri cind nici mama sistemului sau tot talentul si toata experienta nu te poate salva.

Ei, tocmai, eu chiar daca n-am talent, vreau sa merg fara ABS pana imi vine talentul la cap.

Daca nu fac fata, asta e.

 

E dreptul fiecaruia de a alege, dar pentru ca sunt oameni care-l ridica in slavi pana la urma o sa devina obligatoriu, si o sa trebuiasca sa platim aiurea un sistem pe care nu-l vrem toti

 

Deci pana la urma, cine si cui baga ceva pe gat altcuiva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-a fost intentia mea sa sar la gitul tau,n-am ridicat in slavi abs-ul.. sint oameni si oameni,ca unii sint mai priceputi decit ceilalti e alta poveste,

siguranta omului primeaza,poate daia va fi obligatoriu si abs pe mobra,la fel ca si centura de siguranta la autoturisme.

asta nu inseamna ca daca vrei nu iti poti asuma riscul si decupla sistemul abs ,ca si centura e obligatorie dar nu toata lumea o pune ( s-a dovedit ca e salvatoare in cele mai multe cazuri),la mai toate mobrele se poate decupla fie din fabrica cu buton ,fie artizanal tot cu buton,fiecare v-a proceda cum doreste .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io stiu cel putin o comparatie: senzatia cand te duci taras... care nu-mi place nici la una, nici la alta. :crack:

Pe cuvant? Te duci taras? Cu ABS? Come again,please. Parca nu se bloca roata.

Mesaj completat

 

 

Eu stiu ca m-a scos si probabil ma va mai scoate; stiu, sunt varza... dar nu ma las de motoretizm. :bigstar: Din contra, cu ABS ma simt muult mai bine/sigur.

Eu stiu ca frana fara ABS m-a scos din multe. Da, nu pot dovedi insa stiu asta. Wait a minute! Nici tu!

Mesaj completat

 

 

Tu cum o blocezi la tine? Sau... :)

E o pedala in partea dreapta a mobrei. Daca insisti in a o apasa,pana la urma roata se blocheaza.

pe bune, la tine se simte ceva la frana aia din spate? Chiar aseara am revazut intr-o revista niste teste cu K1300S vs. VFR si K1200GT vs. FJR si GTR; per total BMW frana mai scurt; dar la franarea doar cu spatele, BMW avea distanta dubla fata de celelalte... la ce se mai complica cu pedala aia oare? Cand m-am dat pe K1300 nu simteam mai nimic la frana spate.

La o franare nu se iau in calcul doar franele ci si suspensia. Ori eu ma gandesc ca BMW nu a investit aiurea in telelever.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In concluzie:daca ai ABS este un fatalau.

Daca ai ABS se sterge imaginea ta de badboy.

Eu tot as vrea sa ii vad pe cei care sustin ca franeaza ei si nu au nevoie de ABS intr-un test comparativ.ABS si nonABS.Cred ca as rade mult.

 

 

 

ABS :crack:

 

NonABS :)

 

GLUMA

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As fi curios cati din cei care spun nu ABS-ului au folosit macar 10km o motocicleta cu ABS... cred ca extrem de multi.

Nu a zis nimeni nu ABS-ului. Daca recitesti tot threadul concluzia este ca ABS e util.De cate ori trebuie repetat asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cate pagini or mai trebui in acest topic... deja se repeta acelasi lucru si nu e bine. Trebuie sa tragem cateva concluzii a ceea ce s-a vorbit in toate aceste pagini (ca altfel nu ajungem nicaieri) si anume:

- ABS-ul este util! Cand e nevoie de o franare de urgenta, strangi maneta de frana tare si speri sa opresti inainte de a lovi obiectul care te-a determinat sa franezi, fara sa mai existe riscul de a bloca roata

- ABS-ul nu este necesar! Se poate merge pe motocicleta si fara ABS fara nici cea mai mica problema. Persoanele care au exersat mult franarea, si care au o experienta destul de mare in motociclism, pot frana foarte bine si fara ABS.

- Parerile sunt impartite: unele persoane prefera ABS-ul, altele nu. E normal sa fie asa, cu niciun lucru de pe planeta asta nu pot fi absolut toti oamenii de acord.

- ABS-ul va deveni obligatoriu! O veste buna pentru cei care prefera abs-ul si care au bani sa isi cumpere motocicleta noua. O veste nu prea importanta pentru ceilalti in prezent, pentru ca avem o multime de motociclete fabricate pana in 2011 (inclusiv) care nu au ABS, asa ca nu ni-l baga nimeni cu lingura pe gat. Peste cativa ani, cand ne vom permite (daca ne vom permite) sa schimbam motocicleta cu una fabricata dupa 2012-2013 si care va avea obligatoriu ABS, atunci da, ar fi o problema, dar pana atunci mai e.

- Un compromis intre cele doua tabere ar fi o motocicleta care sa aiba ABS dar care sa se poata dezactiva la simpla apasare a unui buton. Sunt convins ca si daca ABS-ul va fi obligatoriu pe orice motocicleta, constructorii vor face posibila dezactivarea lui. Singura problema ar fi pretul motocicletei, care include si dotarea ABS, dar nu cred ca diferenta va fi semnificativa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Budd... m-oi crede tu mai retard dar nici chiar asa; logic, ma refeream ca ABS ma impiedica sa ajung la faza de mers taras iar asta este puncul comun la masina si moto, nu m-oi fi exprimat io clar (?) dar macar e clar ca sustin ABS-ul...

 

referitor la pedala de frana... eu iti ceream parerea ca posesor dar ce mi-ai raspuns tu n-are nicio treaba, ca si cum ai vrut sa dai peste nas unui gica-contra d-ala antiBMW, ceea ce stii bine ca nu e cazul meu... ma rog...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Budd... m-oi crede tu mai retard dar nici chiar asa; logic, ma refeream ca ABS ma impiedica sa ajung la faza de mers taras iar asta este puncul comun la masina si moto, nu m-oi fi exprimat io clar (?) dar macar e clar ca sustin ABS-ul...

Nu stiu de ce te faci retard.Daca iti place pozitia de underdog trebuia s-o pui in semnatura. Da, nu te-ai exprimat clar pentru ca noi vorbeam despre ABS si nu de frane fara ABS.Got it?

referitor la pedala de frana... eu iti ceream parerea ca posesor dar ce mi-ai raspuns tu n-are nicio treaba, ca si cum ai vrut sa dai peste nas unui gica-contra d-ala antiBMW, ceea ce stii bine ca nu e cazul meu... ma rog...

Pardon? Ti-am raspuns punctual. Daca nu vrei sa citesti nu are rost sa polemizam.

 

Concluzie ( a mea) : ABS util dar nu necesar. Obligatoriu din 2013 DOAR PE MOBRELE NOI. Next!

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur ca da. Era toamna, in 2006 parca. Ud, frunze pe jos o gramada. In fata colegul cu care faceam scoala. Ajungem la o gatuire si observa ca din sens opus (cu prioritate) vine un scuter. Frana,ABS, tot ce vrei. Cazut. Orgoilul patat,ego atins. Hopa sus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram in 2008 cred, veneam cu motocicleta din afara orasului (cu tot cu pasager) si eram inca cuplat mintal la modul de mers in afara orasului, adica in jur de 100km/h.

Drum cu 4 benzi, la valee, iuhuuu, veneam eu cu 80 asa .. cand in departare vad intersectie cu semafor. Se face rosu, nu se face, nu se face.. vad ca se face. Incep sa ma infig in frane gradual.. cand ma uit mai bine aproape de trecerea de pietoni ditamai pleasca de pietris, probabil varsat dintr-o basculanta. Deja se facuse rosu. Franez si mai tare.. ajung pe pietris.. iau mana din frana, trec si franez iar cat pot. M-am oprit pe trecere, fara sa cad, la 2-3m dupa semafor. Asta e..

Oare cu ABS ce faceam? Nu acelasi lucru? :crack:

Mesaj completat

In 2009, vara, eram pe o strada fff aproape de casa. Mergeam eu cu vreo 60-70 asa.. pustiu; vad in departare un scuter cu 2 mameluci care se balanganea pe partea dreapta a drumului.. ezit o clipa in minte si iau mana din gaz, apoi intr-o fractiune de secunda accelerez puternic si depasesc. Tot in fractiunea aia de secunda scuterul face stanga si-mi taie calea perpendicular. Ma infig in frane cat pot, incerc sa evit prin dreapta, too late, cu toata frana izbesc partea din spate a scuterului si-l zbor (efectiv!!) pe partea cealalta a strazii pe trotuar, ma redresez si ma opresc la vreo 20m mai incolo. (NU am cazut).

Ma duc la aia cu scuterul sa vad daca is ok, erau 2 pusti cam de 14 - 15 ani, juliti in coate si in genunchi, si-au adunat scuterul de pe jos si plasticele sparte si au tulit-o instant... Eu am ramas cu fatza la moto botzita, dar cu 2 ciocane am rezolvat..

Ei, ce faceam cu ABS? Saream peste ei? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram in 2008 cred, veneam cu motocicleta din afara orasului (cu tot cu pasager) si eram inca cuplat mintal la modul de mers in afara orasului, adica in jur de 100km/h.

Drum cu 4 benzi, la valee, iuhuuu, veneam eu cu 80 asa .. cand in departare vad intersectie cu semafor. Se face rosu, nu se face, nu se face.. vad ca se face. Incep sa ma infig in frane gradual.. cand ma uit mai bine aproape de trecerea de pietoni ditamai pleasca de pietris, probabil varsat dintr-o basculanta. Deja se facuse rosu. Franez si mai tare.. ajung pe pietris.. iau mana din frana, trec si franez iar cat pot. M-am oprit pe trecere, fara sa cad, la 2-3m dupa semafor. Asta e..

Oare cu ABS ce faceam? Nu acelasi lucru? :crack:

Mesaj completat

In 2009, vara, eram pe o strada fff aproape de casa. Mergeam eu cu vreo 60-70 asa.. pustiu; vad in departare un scuter cu 2 mameluci care se balanganea pe partea dreapta a drumului.. ezit o clipa in minte si iau mana din gaz, apoi intr-o fractiune de secunda accelerez puternic si depasesc. Tot in fractiunea aia de secunda scuterul face stanga si-mi taie calea perpendicular. Ma infig in frane cat pot, incerc sa evit prin dreapta, too late, cu toata frana izbesc partea din spate a scuterului si-l zbor (efectiv!!) pe partea cealalta a strazii pe trotuar, ma redresez si ma opresc la vreo 20m mai incolo. (NU am cazut).

Ma duc la aia cu scuterul sa vad daca is ok, erau 2 pusti cam de 14 - 15 ani, juliti in coate si in genunchi, si-au adunat scuterul de pe jos si plasticele sparte si au tulit-o instant... Eu am ramas cu fatza la moto botzita, dar cu 2 ciocane am rezolvat..

Ei, ce faceam cu ABS? Saream peste ei? :)

 

În prima situație, dacă în locul tău era un începător sau un biker fără prea multă experiență, nu avea prezența de spirit să lase frâna, se înfigea mai tare în ea, ABS-ul îl ajuta să treacă de pietriș fără să cadă și ar fi oprit tot acolo, sau poate cu un metru doi mai înainte.

 

În a doua, nu făceai mare lucru cu ABS-ul, dar ăsta nu e un panaceu împotriva accidentelor. Dacă îți taie unul fața foarte din scurt, te înfigi în el și asta e.

 

Nu fac apologia ABS-ului, eu prefer să merg fără pentru că mă obligă să progresez la capitolul frânare și pentru că e mai distractiv să mai tragi un stoppie, să o mai pui de-a latul etc. Dar adevărul e că marea majoritatea a bikerilor (m-aș hazarda să zic un 99%) frânează mai bine cu ABS decât fără, în orice situație. În plus, e ideea că-ți ia o grijă (destul de mare, de altfel) de pe cap. Dacă în condiții nașpa (asfalt rece, ud, murdar) trebuie să fii mereu atent la frâne, cu ABS nu mai ai problema asta: orice s-ar întâmpla, te înfigi în ele și lucrurile se rezolvă de la sine. Și, oricât îmi place mie să mă dau rotund pe ideea de perfecționare a artei pilotajului, au fost câteva situații când ABS-ul mi-a picat foarte bine. Exemplu: cu un F 650 GS (ăsta nou, cu doi cilindri), pe Pârâul Rece, ploaie puternică, asfalt alunecos, multe bucăți de smoală și mai alunecoasă, trafic puternic. Eu mă grăbeam să ajung undeva, nu eram la plimbare. Pentru că frâna nu mai era o grijă, având ABS, am putut să mă bag în depășiri la greu, să merg tăricel și să ajung la timp fără să mi se pară că mi-am asumat cine știe ce riscuri. Aș fi putut să merg la fel și fără ABS, dar aș cam fi strâns din sfinctere în câteva situații.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram in 2008 cred, veneam cu motocicleta din afara orasului (cu tot cu pasager) si eram inca cuplat mintal la modul de mers in afara orasului, adica in jur de 100km/h.

Drum cu 4 benzi, la valee, iuhuuu, veneam eu cu 80 asa .. cand in departare vad intersectie cu semafor. Se face rosu, nu se face, nu se face.. vad ca se face. Incep sa ma infig in frane gradual.. cand ma uit mai bine aproape de trecerea de pietoni ditamai pleasca de pietris, probabil varsat dintr-o basculanta. Deja se facuse rosu. Franez si mai tare.. ajung pe pietris.. iau mana din frana, trec si franez iar cat pot. M-am oprit pe trecere, fara sa cad, la 2-3m dupa semafor. Asta e..

Oare cu ABS ce faceam? Nu acelasi lucru? :crack:

Daca aveai si pietoni pe trecere mai luai mana din frana?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand era o trecere de-aia de-ampulea de intrare in oras, de-aia pe care nu trece nimeni ever.. zona fara case, magazine, etc, pustiu.

 

Da, tot as fi luat mana din frana si tot as fi intrat pe trecere. Daca as fi intrat cu roata franata in nisip/pietrisul ala sigur m-as fi imprastiat direct pe trecere si as fi secerat tot ce misca, poate as fi ajuns taras chiar in mijlocul intersectiei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am prins un pic de apa pe trecere de pietoni, la 20-30km/h. Toate drumurile de romania erau uscate inafara de o blestemata de balta de juma de metru patrat pe o trecere. Peste aia am trecut eu, fara sa o vad...urmarile: clavicula rupta in luniile iunie si iulie, perioada perfecta de stat in casa :crack:.

 

daca aveam ABS, nu pateam nimica, simteam un pic activarea ABS-ului lui in maneta dar probabil nici nu imi dadeam seama peste ce am trecut.

 

Eu mi-am invatat lectia, asa ca urmatoarea moto trebuie sa aiba ABS...pur si simplu nu am ochi de vultur si inca o vara in casa nu mai am chef sa petrec.

 

Detaliaza putin. La o trecere prin apa pur si simplu nu cazi. Nu ai scris (desi asta am dedus eu) ca ai pus o frana violenta la faza aia. De ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...