piticu_terorist Postat Ianuarie 16, 2007 Share Postat Ianuarie 16, 2007 Care imi face si mie carburatoarele la un fz de 750 le am dereglat singur din propria mi prostie am vrut sa le reglez eu si nu am stiut la ce risc ma supun.motorul porneste dar merge intr un hal de nedescris.HELPPPP !platesc cat face plus transport sau platesc benzina salut.te pot ajuta eu daca esti interesat,am atelier moto. 0722551351 sau 0723211823 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 16, 2007 Share Postat Ianuarie 16, 2007 sal ! banuiesc ca-i unul de 600! o sa ai mari probleme sa-l reglezi daca intradevar s-a dereglat ! iti trebuie timp si rabdare muuulta singura modilitate e cea cu furtunul! in poza care am pus-o sint valorile pentru modelul din 1992! cu sublerul nu poti masura pentru ca tot asamblul plutitor/cui poantou sint fixate de corpul carburatorului doar cu un o-ring (capacul/camera de nivel preseaza/tine tot asamblul) asa ca dupa ce ai demontat capacul/camera oricefel de masurare cu sublerul va fii eronata! nu poti face altceva decit sa masori nivelul, demotezi sa strimbi un pic tabla de la plutitor, sa montezi carb. la loc iar sa masori, si daca tot nu e bine o iei de la inceput! spor la treaba! imi pare rau nu pot uploada poza ! multam de info, am manualul si sper sa ma descurc dar asa este, ansamblul plutitor-cui poanto-filtru este fixat de capacul camerei de nivel constant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 16, 2007 Share Postat Ianuarie 16, 2007 (editat) multam de info, am manualul si sper sa ma descurc dar asa este, ansamblul plutitor-cui poanto-filtru este fixat de capacul camerei de nivel constant sal ! nu te supara ca te contrazic ... dar, din cite am facut eu pina acum toate aveau ansamblul plutitor/poantou/filtru "infipte" si fixate in corpul carburatorului cu un o-ring! dar cine stie poate ai alt model , in cazul asta este mult mai usor de reglat pt. ca nivelul plutitorului ramine fix (nu se misca) si dupa demontarea capacului/camera de nivel! Editat Ianuarie 16, 2007 de ticalosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 nu ma supar, m-am exprimat gresit ansamblul respectiv era "infipt" in corpul carburatorului si se fixa in pozitia respectiva de catre capacul camerei, exact asa cum ziceai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 17, 2007 Share Postat Ianuarie 17, 2007 nu ma supar, m-am exprimat gresit ansamblul respectiv era "infipt" in corpul carburatorului si se fixa in pozitia respectiva de catre capacul camerei, exact asa cum ziceai sal ! deci tot mai stiu si eu ceva...... mai tin minte ultimile carb care le-am facut au fost prin 04-05 am vrut deja de atunci sa tai o camera/capac in asa fel sa pot fixa ansamblul si sa-l pot masura cu sublerur dar mi-a venit ideea prea tirziu...... cu prima ocazie o voi face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_tm Postat Ianuarie 18, 2007 Share Postat Ianuarie 18, 2007 Pentru a preintimpina intrebari de genul : 'cum sa construiesc o scula de sincronizat carburatoare ieftina?' propun ca acest topic sa fie sticky, eventual pus intr-un subforum de genu : DIY / instrumente .. whatever. http://homepage.ntlworld.com/frank.cooper1/balancer.html sticlele contin ulei . In mod normal acest sincronizator nu trebuie calibrat , numai sa nu gatuiti vreunul dintre furtune. sal: ciudata idee dar buna si totusi nu prea;eu zic ca pentru vreo 25 euro iei o scula de reglat din louis si gata,e perfecta si e cu indicatoare ce arata cate atmosfere "suge" motorul. plus ca nu toate motoarele au "tzutzlele"alea pe care pui furtunul,unele au surubuti pe galerii si ce te faci?la trusa din louis are si niste chestii ce le insurubezi acolo si ai in ce baga furtunu'. si daca vreti reglat de carburatoare si sunteti din timisoara sunati la 0744624560,la domnu' Marcel,munca de calitate la preturi acceptabile.credeti-ma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 (editat) sal ! m-am blocat !! hahahahahaha nu stiu cum se masoara picaturile .... nu m-a interesat sa aflu imi pare rau! se ia o lera de jiglere si se compara jiglerul demontat bun/stricat(decalibrat) cu unul nou din depozit ! mai simplu, am dreptate? chestia cu flansa indepartata intre chiulasa (la 4 timpi) si cil/bloc motor (la 2 timpi) o faceam si eu pe vremea cz-ului trebuie sa pleci de la ideea ca acul si siberul vibreaza "de noi" (tolerante) cu cit se uzeaza mai mult cu atit se aude mai bine. ai avut ocazia sa auzi un motor la care siberul de la carburator culiseaza pe bile? te sperii si fugi de linga el ! treaba cu nivelul,daca am inteles eu bine vrei sa-mi spui c-o faci si fara carte, iti dai seama de cite ori dai carb. jos? la simson mai treaca mearga ca nu ai mai nimic sub rezervor dar i-a gindestete la una cu patru cil. in ce priveste ECU-ul e simplu de deschris..... practica/costurile ne omoara! chiar daca ai ECU nu crezi ca totusi trebuie sincronizate ? nu este ca la masini sa ai doar o clapeta de aer ai patru si alea le ajustezi sincronizind! am dreptate? costurile nu sunt asa mari pentru a vedea ce se intampla cu acei timpi generati de ECU (caci totul se rezuma la timpi).....iti trebuie in principal un calculator (de preferinta laptop, ca sa-l duci pe el la masina/motocicleta si nu masina/motocicleta in casa la desktop), softul respectiv despre care am mai spus ca se gaseste pe net si o interfata pentru a putea interpreta semnalelel serialei de la ECU (liniile L si K, parca, nu am studiat prea amanuntit, asa ca vorbesc din amintiri......) la seriala RS232 a calculatorului.....cel mai nasol este daca ai un laptop ca al meu, care nu are seriala ci trei USB-uri in schimb........atunci trebuie sa-ti iei un convertor USB la serial care nu merge cu toate tipurile de date ce trec prin el ( in ceea ce fac eu, adica telefonie mobila pentru COSMOTE, echipamentele Ericsson, si ma refer la Radio Base Station si nu la banalele mobile, RBS-ul Ericsson nu vrea sa ma lase sa ma conectez in veci la el cu laptopul prin intermediul adaptorului......nu stie protocolul respectiv.....asta e.....cu alt adaptor, merge.......sau un convertor din ECU in USB, dar cred ca e destul de dificil.....intrebati-l pe binox, ca asta mi-a fost coleg de grupa si se pricepe la chestiile astea mai bine.....na, ma sa te dau in gat.....nu ti-ai facut tu la proiectul de diploma masina de spalat automata cu microprocesor?!? ........asa....revenind la cazul simplu si clasic, acela in care calculatorul are port serial cu mufa DB9, RS232, adica, trebuie acea mica interfata care sa faca convertirea nivelelor de semnal din ECU in cele de RS232.....si pe asta o faci cu un singur si banal circuit integrat din seria MAX232.......sau, in cazul cel mai complicat, un ELM323 care este, de fapt, un procesor programabil, facut special pentru aplicatiile auto......dar asta e al naibii de scump.....el nu numai ca adapteaza fizic nivele electrice, dar si converteste la nivel software informatia livrata de ECU intr-un format de informatie cunoscut de calculator.......numai ca, daca esti baiat destept, cauti un pic pe net si gasesti softul care stie sa faca ceea ce face ELM 323 care este al naibii de scump si nu se livreaza decat pe comanda de la nu stiu ce americani.......pentru mai multe detalii pentru cei interesati, le recomand sa caute prin forumurile despre Dacia SupeRnova, OBDII ar fi unul din criteriile de cautare.... .....cat despre chestia cu picaturile.....parerea mea este ca asta cu picaturile e o aberatie de-a mecanicilor de duzina......fara suparare......adica am stat si am cautat impreuna cu marinesku73 la o bere prin manualele tehnice de la batrana dacie 1300 si, deasupra tabelului in care erau date dimensiunile elementelor din carburator (jiglere, difuzor, etc.), era specificat in clar: "Toate dimensiunile sunt in mm".......ma rog, daca luam exemplul jiglorului de benzina la carburatorul carfil 32irma, dimensiunea de 135 nu prea are cum sa fie in mm ci poate in sutimi de mm.....chiar asa, parca nu-mi vine sa cred ca e vorba de picaturi ca doar nu suntem in farmacie sa ne punem picaturi in nas sau in ochi.......nu? ......niciodata nu m-am speriat de un motor sau orice organ sau anexa a motorului respectiv din cauza gradului de complexitate.........ba, mai mult, provocarea a fost in directa proportionalitate cu gradul de complexitate....... ......cu nivelul......daca ai putin cap si putina minte si vointa de a le folosi, poate ca dai carburatorul jos de 3-4 ori.........si-ti garantez ca merge...... ......cat despre depozitul de jiglere........fara sa te superi pe mine, dar cred ca ar trebui interzisa mizeria aia de emisiune de pe discovery Orange County Chopper......ce dracu', o gasca de pierzatori de vreme neindemanatici si plini de bani si de scule se cearta in fata unei lumi intregi si-si dau aere....nu te mai uita la astfel de emisiuni ca sunt nocive pentru "micul meserias roman", sarac si bun la toate, dar, de cele mai multe ori, mult mai priceput si mai inventiv decat acei ratati plini de bani, cu aere si cu consultatii saptamanale la psihologi de grup pe motiv de stress.......vorba aceea, la noi la romani exista cultul "iata ce pot face doua maini dibace"......jocurile de tip mecano si alte lucruri extrem de utile in dezvoltarea spiritului practic si a inventivitatii.....din pacate, au disparut si astea.....caci Europa ne vrea prosti......dar, asa cum se spune ca "sunt io prost da' cand il vad pe altul mai prost imi creste inima" , ce parere ai de americani .....ia zi-mi, tu ai facut vreodata un jigler avand la dispozitie urmatoarele scule: o bormasina de mana, un flex si o filiera?.....io da!.....sau sa improvizezi un strung dintr-o bormasina prinsa in menghina si un flex pe post de cutit??.....si asta am facut.....si a mers.....ma rog, cu precizia de rigoare.....asta e.... ....o precizare.....nu am intentionat absolut deloc sa te atac sau sa te jignesc prin intermediul a ceea ce am scris aici....este doar parerea mea despre unele lucruri...... sal: ciudata idee dar buna si totusi nu prea;eu zic ca pentru vreo 25 euro iei o scula de reglat din louis si gata,e perfecta si e cu indicatoare ce arata cate atmosfere "suge" motorul. plus ca nu toate motoarele au "tzutzlele"alea pe care pui furtunul,unele au surubuti pe galerii si ce te faci?la trusa din louis are si niste chestii ce le insurubezi acolo si ai in ce baga furtunu'. si daca vreti reglat de carburatoare si sunteti din timisoara sunati la 0744624560,la domnu' Marcel,munca de calitate la preturi acceptabile.credeti-ma pai, ce sa faci, iei un surub cu filetul respectiv si-l gauresti cu bormasina si ti-ai facut stutul respectiv....ba da' greu mai e sa fii un pic inventiv si sa gandesti oare doare? Editat Ianuarie 19, 2007 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 sal ! ai dreptate ! alea patru suruburi de 6mm pentru asta sint (exista mai multe modele care au asa ceva) ! reglarea "amestecului" fara toba/tobe nu-ti aduce nimic pentru ca dupa ce le-ai montat la loc trebuie s-o reglezi din nou ! lucrez din `93 la un dealer de yamaha (a avut ca al doilea producator vespa pina in `96 si din `04 are ducati) primii care au cerut sa aibe in atelier (inventar) analizor de gaze au fost vespa (`92-`93) cind au aparut modelele ET2 si ET4 cu injectie ...... nu ne-au ajutat prea mult (analizoarrele de gaze) o reglai mai usor/repede "dupa ureche" decit cu aparatura.m-am obijnuit cu aparatul de sincronizat cu un singur ceas (cu repartitor/robinet de selectat) si cred ca altcineva cu un aparat cu patru ceasuri nu este mult mai rapid decit mine cind regleaza o motocicleta. la ducati (modelele noi) e cu totul alta treaba .... important este coeficientul de gaze si nu sinchronizarea!!!.... te c... risul ! yamaha a inceput anul trecut cu testerul...... oricum in cartea de reparatii iti spune sa nu umblii la suruburile de amestec (daca mai poti fara calculator/tester)si oricum daca nu ai cartea de reparatii mai mult strici (yamaha din 2005, cele cu injectie, au unul din cil. "standart" dupa care ceilalti cil. "se trag" sa-i sincronizezi) oricum, din 100 de posesori de R1, 99 nu pot/stiu sa exploateze motocicleta la maxim! avem multi clienti care se duc regulat pe circuite de curse ,sa cheltuie bani/amuze si inca nu am avut reclamatii in ceea ce priveste calitatea reglajelor facute de noi ( avem clienti care aduc de la 200-250 de km motoarele la noi la inspectii! ) in ce priveste consumul de benzina la "motoarele mai vechi" nu ajuta mult sau chiar deloc un reglaj, in general trebuie schimbate acul /cuiul de dozaj si jiglerul/teava in care culiseaza ! schimbarea acestor doua piese si verificarea jiglerelor (diametrul gaurii)"face minuni" ! pentru cei neinitiati cifra de pe un jigler nu este data in mm ci in picaturi /minut ! mai este un mod de-a economisi benzina.... stilul de mers! motocicleta mea (250 ccm) maninca intre 6 si 12 % cind imi maninca 6% (sint la plimbare cu prietenii) mai bine as sta acasa ca nu-mi place sa ma plimb asa! am scris in acest forum nu pentru a ma lauda/face pe specialistul ci pentru a inpartii citeva idei din experienta mea! asa ca cei care vor sa raspunda aici cu atacuri mai bine s-o lase moarta pentru ca sint si motociclisti carora le ajuta cele scrise de mine ! sal ! pentru bogdanawo ! daca citeai cu atentie ultima fraza nu te mai oboseai...... "....o precizare.....nu am intentionat absolut deloc sa te atac sau sa te jignesc prin intermediul a ceea ce am scris aici....este doar parerea mea despre unele lucruri......" ".....cat despre chestia cu picaturile.....parerea mea este ca asta cu picaturile e o aberatie de-a mecanicilor de duzina" hotarestete ce vrei ! chestia cu picaturile e reala! daca nu ma crezi incearca sa le masori diametrul cu ce vrei tu! n-o sa gasesti in nici o unitate de masura care sa coincida cu numarul pansonat pe jigler! (cosider ca n-are rost sa discut in contradictoriu cu tine) in ce priveste dacia te cred! la tolerantele cu care se construia/fabrica la ce te poti astepta? diferenta dintre tine si mine e ca, tu te poti juca/repara/reconditiona fara a avea probleme cu clientul! pentru mine e important ca motocicleta/reparatia sa fie gata la termin/pret pe care i le-am dat cind mi-a adus-o la reparat! m-am uit intradevar la citeva serii cu occ dar nu mi-a mai placut .... nu-mi place patriotismul!!!!! (mai lipseste sa-si vopseasca/tatueze drapelul pe frunte) in ce priveste depozitul de jiglere...nu e numai de jiglere sint piese in valoare de multe mii de euro! aici clientul nu vrea sa astepte si daca nu o repari repede (motocicleta) se duce la alt dealer! (asta inseamna ca pierzi un client, la tine nu e la fel?) sincer sa fiu nu am facut jigler/presa/alta piesa pe bormasina! am locuit 29 de ani in ro de la 14-15 ani am inceput sa surubaresc la motoreta mobra 50 super si de cite ori aveam nevoie de ceva ce nu puteam face ma duceam la "nea gica de la strungarie" si-mi facea ce piesa doream. pe vremea aia o mai "scaldai" cu o sticla de vin doua in funtie de piesa! sper ca ai inteles ce vreau sa-ti spun? acum sa revenim la "ale noastre" .... eu mi-am facut din hobby o meserie, repet nu postez aici sa ma dau mare cu ceea ce stiu sa fac sau ce am eu acasa, ci numai sa ajut niste motociclisti! sper ca si acum ai inteles ce vreau sa-ti spun! in ce priveste aparatura electronica si calculatoarele, nu vreau sa neg ca esti un specialist in ale mobilelor/telefoanelor/s.a.m.d. ..... eu stiu sa leg aparatul de diagnosticare de ECU si o fac! dupa aia o duc pe bancul de probe si ii fac o diagrama pe care o primeste clientul (s-o arate prietenilor sa vada si aia ce motor si citi cai putere are sub poponeata .....ca de folosit caii....) banii de laptop ii investesc mai bine in altceva mai mult sau mai putin folositor, sincer, nu am si nici nu-i duc lipsa! asa ca : 1)sper sa citesti cu atentie de la inceput pina la sfirsit ce-am scris si sa incerci sa si intelegi ce vreau sa-ti spun!! 2)daca nici acum nu ai inteles ......... alta solutie eu nu stiu/am! citez: "...o precizare.....nu am intentionat absolut deloc sa te atac sau sa te jignesc prin intermediul a ceea ce am scris aici....este doar parerea mea despre unele lucruri......" salutari ticalosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Ianuarie 22, 2007 Share Postat Ianuarie 22, 2007 (editat) sal ! pentru bogdanawo ! daca citeai cu atentie ultima fraza nu te mai oboseai...... "....o precizare.....nu am intentionat absolut deloc sa te atac sau sa te jignesc prin intermediul a ceea ce am scris aici....este doar parerea mea despre unele lucruri......" ".....cat despre chestia cu picaturile.....parerea mea este ca asta cu picaturile e o aberatie de-a mecanicilor de duzina" hotarestete ce vrei ! chestia cu picaturile e reala! daca nu ma crezi incearca sa le masori diametrul cu ce vrei tu! n-o sa gasesti in nici o unitate de masura care sa coincida cu numarul pansonat pe jigler! (cosider ca n-are rost sa discut in contradictoriu cu tine) in ce priveste dacia te cred! la tolerantele cu care se construia/fabrica la ce te poti astepta? diferenta dintre tine si mine e ca, tu te poti juca/repara/reconditiona fara a avea probleme cu clientul! pentru mine e important ca motocicleta/reparatia sa fie gata la termin/pret pe care i le-am dat cind mi-a adus-o la reparat! m-am uit intradevar la citeva serii cu occ dar nu mi-a mai placut .... nu-mi place patriotismul!!!!! (mai lipseste sa-si vopseasca/tatueze drapelul pe frunte) in ce priveste depozitul de jiglere...nu e numai de jiglere sint piese in valoare de multe mii de euro! aici clientul nu vrea sa astepte si daca nu o repari repede (motocicleta) se duce la alt dealer! (asta inseamna ca pierzi un client, la tine nu e la fel?) sincer sa fiu nu am facut jigler/presa/alta piesa pe bormasina! am locuit 29 de ani in ro de la 14-15 ani am inceput sa surubaresc la motoreta mobra 50 super si de cite ori aveam nevoie de ceva ce nu puteam face ma duceam la "nea gica de la strungarie" si-mi facea ce piesa doream. pe vremea aia o mai "scaldai" cu o sticla de vin doua in funtie de piesa! sper ca ai inteles ce vreau sa-ti spun? acum sa revenim la "ale noastre" .... eu mi-am facut din hobby o meserie, repet nu postez aici sa ma dau mare cu ceea ce stiu sa fac sau ce am eu acasa, ci numai sa ajut niste motociclisti! sper ca si acum ai inteles ce vreau sa-ti spun! in ce priveste aparatura electronica si calculatoarele, nu vreau sa neg ca esti un specialist in ale mobilelor/telefoanelor/s.a.m.d. ..... eu stiu sa leg aparatul de diagnosticare de ECU si o fac! dupa aia o duc pe bancul de probe si ii fac o diagrama pe care o primeste clientul (s-o arate prietenilor sa vada si aia ce motor si citi cai putere are sub poponeata .....ca de folosit caii....) banii de laptop ii investesc mai bine in altceva mai mult sau mai putin folositor, sincer, nu am si nici nu-i duc lipsa! asa ca : 1)sper sa citesti cu atentie de la inceput pina la sfirsit ce-am scris si sa incerci sa si intelegi ce vreau sa-ti spun!! 2)daca nici acum nu ai inteles ......... alta solutie eu nu stiu/am! citez: "...o precizare.....nu am intentionat absolut deloc sa te atac sau sa te jignesc prin intermediul a ceea ce am scris aici....este doar parerea mea despre unele lucruri......" salutari ticalosu ....nu, mestere, te inseli.......am citit foarte bine si ceea ce am scris eu, si ceea ce ai scris tu... ...numai ca, daca tu vrei sa ajuti pe cineva, ori ii dai informatii corecte si complete, ori nu-i spui nimic.....adica, ceea ce m-a intrigat, a fost faptul ca informatia pe care ai furnizat-o in legatura cu debitul de picaturi prin jigler.......e numai auzita asa, in fuga si nu prea are un substrat.....stii tu ceva, dar confunzi multe.......eu am adus dovezi......am gasit prin biblioteca mea o carte veche din care am scos toate informatiile referitoare la intretinerea si repararea carburatorului si, in ultima pagina, vei vedea si o instalatie de masura a debitului prin jiglere.......si, apropos, prin jiglere jetul trebuie sa fie constant.....nici vorba de picaturi...... ....cat despre respectarea termenelor in service........cred ca este mult mai important sa faci o treaba buna cu riscul de a mai intarzia cu o zi sau doua termenul respectiv......dar, daca ii faci omului treaba buna, nu se mai intoarce la tine si nici nu se duce la altul pentru ca nu prea mai are de ce.......dar, mai bine sa-i tragi rasol, sa faci treaba de mantuaiala respectand termenul ca, deh, omul va fi nevoit sa se intoarca la tine caci i s-a stricat jucaria........cam asa se procedeaza in service.....si, referitor tot la ce ai mai scris tu pe acolo, eu nu am service, dar am reparat masini/motociclete care au iesit ca fiind bune din service-uri...... .....p.s. ......salutari lui nea' gica strungaru'........ Editat Ianuarie 22, 2007 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 22, 2007 Share Postat Ianuarie 22, 2007 (editat) ....nu, mestere, te inseli.......am citit foarte bine si ceea ce am scris eu, si ceea ce ai scris tu... ...numai ca, daca tu vrei sa ajuti pe cineva, ori ii dai informatii corecte si complete, ori nu-i spui nimic.....adica, ceea ce m-a intrigat, a fost faptul ca informatia pe care ai furnizat-o in legatura cu debitul de picaturi prin jigler.......e numai auzita asa, in fuga si nu prea are un substrat.....stii tu ceva, dar confunzi multe.......eu am adus dovezi......am gasit prin biblioteca mea o carte veche din care am scos toate informatiile referitoare la intretinerea si repararea carburatorului si, in ultima pagina, vei vedea si o instalatie de masura a debitului prin jiglere.......si, apropos, prin jiglere jetul trebuie sa fie constant.....nici vorba de picaturi...... ....cat despre respectarea termenelor in service........cred ca este mult mai important sa faci o treaba buna cu riscul de a mai intarzia cu o zi sau doua termenul respectiv......dar, daca ii faci omului treaba buna, nu se mai intoarce la tine si nici nu se duce la altul pentru ca nu prea mai are de ce.......dar, mai bine sa-i tragi rasol, sa faci treaba de mantuaiala respectand termenul ca, deh, omul va fi nevoit sa se intoarca la tine caci i s-a stricat jucaria........cam asa se procedeaza in service.....si, referitor tot la ce ai mai scris tu pe acolo, eu nu am service, dar am reparat masini/motociclete care au iesit ca fiind bune din service-uri...... .....p.s. ......salutari lui nea' gica strungaru'........ sal bogdane ! m-am uitat/citi (doar) ultima pagina/poza din cartea pe care ai scanat-o! cind voi incepe iar munca iti voi scana si eu pagina cu aproape aceeasi descriere pentru masurare a diametrul jiglerului! numai ca este data in picaturi si un alt aparat mai complicat/simplu la care se fixeaza "jiglerul cu pricina". in principiu am dreptate.... nu? in ce priveste metoda de masura si a cifrelor pansonate pe jiglere... parca despre asta discutam? "..cat despre respectarea termenelor in service........cred ca este mult mai important sa faci o treaba buna cu riscul de a mai intarzia cu o zi sau doua termenul respectiv..." aici trebuie sa te contrazic "un pic", bineinteles ca trebuie sa faci treaba bune, asta in primul rind, dar trebuie sa ramii in limita de timp, nu-l poti suna pe client sa-i spui vezi ca s-a stricat ceva la demontare sau mai trebuie sa-ti schimb si placutele de frina ca nu mi-ai spus la telefon ca sint duse si tu nu ai piesele in depozit! (daca ai lucra in domeniu ai stii despre ce vorbesc)! exemplu: busonul de "dat drumul la ulei" la scootere e din aluminiu si se sparge destul de des,chiar daca l-ai strins cu cheia dinamometrica la inspectia anterioara,yamaha xt si xv cind ii reglezi jacul la supape trebuie sa desfaci doua capacele tot din aluminiu ca sa vezi semnele/sa poti invirti motorul si alea se pot strica, suruburile de la etrier de frina la o motocicleta cu care propietarul merge si iarna (de la sare) sau pur si simplu n-o ingrijeste oxideaza in asa hal ca nu le mai poti desface fara sa schimbi suportul/etrierul sau surubul! astea sint "probleme" curente". n-ar trebui sa se intimple, dar totusi se intimpla! fii convins ca se intimpla si situatii in care clientul sa trebuiasca sa astepte. asta foarte rar. ne este noua si clientului foarte "neplacut". asta desi depozitul (de yamaha)are peste 40000 de piese! cind magazinul a preluat si firma ducati (2005) pachetul de piese consumabile standart a costat vreo 35000 de euro. asta insemnind doar minimul obligatoriu pe care un magazin trebuie sa-l aibe! astea sint piese noi fara anvelope si camere! aici unde lucrez eu sint "doar" angajat, asa ca nu are rost sa ma dau mare cu depozitul de piese! nu sint banii mei! mai facem si "artificii" clienti pe care nu-i cunoastem nu ii programam fara sa vedem motocicleta ca sa stim cam de ce avem nevoie si le spunem ca reparatia dureaza mai mult (asta in functie de starea motocicletei)... daca o terminam imai devreme ii sunam sa vina s-o ia! iarasi nu putem depasi suma facuta in deviz (in germana kostenvoranschlag)! iti spun astea pentru ca sint mii de situatii din care trebuie sa iesi "cu fata curata" ca sa poti fii competitiv! in jurul magazinului unde lucrez au fost multi care au dat faliment (asa am avut noi ocazia sa preluam ducati) si in general clientul provoaca asa ceva! "reclama" negativa de la clienti nemultumiti pe care i-ai pierdut s.a.m.d. cel mai "dragi" clienti sint cei care vin din 6000 in 6000 de km la revizie! una la mina au fost multumit a doua la mina au ramas sanatosi (n-au avut accidente .... putem cistiga bani in continuare de la ei!) in ce priveste jiglerele.... pina te apuci sa masori (oricum nu avem scula de masurat in magazin) compari repede jiglerul cu unul nou si daca m-i se pare ceva in neregula (diametrul masurat cu lera) ii pun unul nou, costa intre 8 si 14 euro iar ora de manopera costa 56+tva/ora! ce-ti convine mai mult ? un jigler nou sau sa platesti 15 minute manopera pentru montat utilajul /masurat jiglerul/demontat utilajul ? cred/sper ca acum ai inteles felul meu/magazinului de a gindi! acuma ma laud! din 92-93 de cind lucrez aici nu am avut decit o (una) reclamatie de la un client care si-a pierdut la un xv 535 atrapa de filtru de aer si asta din cauza ca eram singur in atelier, a trebuit sa lucrez la trei motociclete de-odata si sa mai si vind piese! acum tu/ceilalti ve-ti putea trage concluziile voastre in ceea ce ma priveste pe mine ! cit de prost/bun mecanic sint! intradevar mai vorbesc si scriu bine limba romana (n-am uitat de unde am plecat) dar citeodata ma mai si inpotmolesc! asa ca nu fi/fiti chiar atit de agresiv/agresivi cind nu reusesc sa ma exprim corect! cu acestea spuse consider tema incheiata, iar cind voi incepe iar munca o sa scanez "pagina cu picaturile" si o voi posta aici, asta nu pentru a-ti dovedi tie ca esti un "mester" bun sau prost! salutari ticalosu Editat Ianuarie 22, 2007 de ticalosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Ianuarie 22, 2007 Share Postat Ianuarie 22, 2007 (editat) @Ticalosu: daca tot lucrezi la un service al unei marci cunoscute ne spui si noua te rog(mie in special ca vreau sa fac si u operatia asta la primavara daca gasesc la cine) cum decurge un demontat de carburatoare(la 4 in linie),curatat,montat , reglat amestecul si in final sincronizat? Sincronizarea se autoexplica ce face,dar amestecul cum se regleaza si cu ce aparat? Editat Ianuarie 22, 2007 de Dan_06 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Ianuarie 30, 2007 Share Postat Ianuarie 30, 2007 (editat) @Ticalosu: daca tot lucrezi la un service al unei marci cunoscute ne spui si noua te rog(mie in special ca vreau sa fac si u operatia asta la primavara daca gasesc la cine) cum decurge un demontat de carburatoare(la 4 in linie),curatat,montat , reglat amestecul si in final sincronizat? Sincronizarea se autoexplica ce face,dar amestecul cum se regleaza si cu ce aparat? mai intai sincro si apoi amestecul -altfel rezultatele vor fi eronate metode...ca sa deschidem cutia pandorei... idle drop, color tune, analizor gaze esapament-daca nu ai surub pe galerii -nu tine Si ceea ce e cel mai important motorul si aprinderea trebuie sa fie OK inainte de a regla carburile Editat Ianuarie 30, 2007 de AlexM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Ianuarie 31, 2007 Share Postat Ianuarie 31, 2007 mai intai sincro si apoi amestecul -altfel rezultatele vor fi eronate metode...ca sa deschidem cutia pandorei... idle drop, color tune, analizor gaze esapament-daca nu ai surub pe galerii -nu tine Si ceea ce e cel mai important motorul si aprinderea trebuie sa fie OK inainte de a regla carburile ....totusi, de spui ca trebuie sincronizate inainte?...........mi se pare mai logic sa faci prima data proportiile de amestec pentru fiecare carburator in parte si apoi sa faci sincronizarea.......nu?..........caci, din cate stiu eu, sincronizarea o faci practic intre debitele de fluide (aer+benzina) din carburatoare, adica, in urma sincronizarii trebuie sa obtii acelasi debit ( masura indirecta : depresiune) prin ambele camere de amestec ale carburatoarelor........pe de alta parte, o data reglata proportia amestecului, ea ar trebui sa se mentina proportionala cu turatia, adica proportionala cu sectiunea camerei de amestec, sectiune care este data de deschiderea clapetei/sertarului......sau, altfel spus, raportul parti aer/ parti benzina trebuie sa fie constant si indiferent de turatie, iar asta tine de particularitatile constructive ale carburatorului.........atat timp cat esti la mers normal sau sarcina maxima, caci practic atunci are efect tubul emulsor/acul de dozaj sau in sarcina maxima dimensiunea jiglerelor aer/benzina.....in ralanti e alta treaba, caci, practic, la mersul in gol se poate considera ca fiind un alt carburator ale carui caracteristici fiind date de pozitia statica a sertarului/clapetei fixate de surubul de reglaj si de surubul de aer......cam asa este la majoritatea carburatoarelor...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Ianuarie 31, 2007 Share Postat Ianuarie 31, 2007 Topicul asta vad ca n-are sfirsit.... Eu cred ca fiecare a primit informatiile necesare, acum n-are decit sa-si aleaga scula care i se potriveste. Cit despre sincronizare, e logic sa se faca la urma, dupa ce totul e reglat ca la carte. Scopul ei este sa puna cilindrii la unison doar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Ianuarie 31, 2007 Share Postat Ianuarie 31, 2007 Topicul asta vad ca n-are sfirsit.... Eu cred ca fiecare a primit informatiile necesare, acum n-are decit sa-si aleaga scula care i se potriveste. Cit despre sincronizare, e logic sa se faca la urma, dupa ce totul e reglat ca la carte. Scopul ei este sa puna cilindrii la unison doar... .....pai, asta am spus si eu de sincronizare.....si, nici nu trebuie sa aiba sfarsit topicul asta......e prea tare ca sa aiba sfarsit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Ianuarie 31, 2007 Share Postat Ianuarie 31, 2007 ....totusi, de spui ca trebuie sincronizate inainte?...........mi se pare mai logic sa faci prima data proportiile de amestec pentru fiecare carburator in parte si apoi sa faci sincronizarea.......nu?..........caci, din cate stiu eu, sincronizarea o faci practic intre debitele de fluide (aer+benzina) din carburatoare, adica, in urma sincronizarii trebuie sa obtii acelasi debit ( masura indirecta : depresiune) prin ambele camere de amestec ale carburatoarelor........pe de alta parte, o data reglata proportia amestecului, ea ar trebui sa se mentina proportionala cu turatia, adica proportionala cu sectiunea camerei de amestec, sectiune care este data de deschiderea clapetei/sertarului......sau, altfel spus, raportul parti aer/ parti benzina trebuie sa fie constant si indiferent de turatie, iar asta tine de particularitatile constructive ale carburatorului.........atat timp cat esti la mers normal sau sarcina maxima, caci practic atunci are efect tubul emulsor/acul de dozaj sau in sarcina maxima dimensiunea jiglerelor aer/benzina.....in ralanti e alta treaba, caci, practic, la mersul in gol se poate considera ca fiind un alt carburator ale carui caracteristici fiind date de pozitia statica a sertarului/clapetei fixate de surubul de reglaj si de surubul de aer......cam asa este la majoritatea carburatoarelor...... Bullshit man ! Sincronizarea se face prima deoarece... ASA SCRIE IN MANUALELE SERVICE... pentru Toma Necredinciosii explicatia: Sincronizarea inseamna aceeasi valoare a vacuum-ului pe galeriile de admisie ale fiecarui cilindru, deci cantitatea de aer/benzina ce urmeaza a fi introdusa in camera de ardere. Reglajul amestecului, mai exact a emulsiei ce urmeaza a fi amestecata cu aerul, nu influenteaza vacuum-ul la o turatie si deschidere a clapetelor data (decat intr-o masura prea mica pentru a mai fi discutata), in schimb variatia depresiunii pe galeria de admisie modifica valoarea lambda, carburatorul in speta sistemul pilot nefiind perfect liniar. O alta cauza pentru care sincronizarea se face prima ar fi imposibilitatea reglarii amestecului carburatoarelor aflate intr-un banc nesincronizat. Metoda "idle drop" ar functiona doar pentru cilindrii corespunzatori carburatoarelor cu clapetele mai deschise, pentru ceilalti amestecul fiind aproape imposibil de reglat, dat fiind faptul irelevantei amestecului la turatia motorului (cilindrii respectivi sunt trasi de ceilalti), rezultatele fiind un amestec prea sarac sau prea bogat pentru pentru acestia din urma. Metoda "color tune" ar indica un amestec mai bogat pentru cilindrii ale caror carburatoare au clapetele mai inchise (vezi nonlinearitatea carburatoarelor). Metoda "analizorului de gaze" ar da rezultate asemanatoare cu cele ale metodei "color tune". Pentru cei ce nu cred se recomanda ca dupa sincronizare sa mai verifice inca o data amestecul... Vor fi surprinsi. Este de recomandat la demontarea carburatorului sa se numere pentru fiecare carburator numarul de rotatii al surubului de reglaj pana la inchidere, iar la montare se va deschide acelasi numar de turatii. Oricum se recomanda, de dragul mediulu, si nu numai pastrarea reglajelor fabricanului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Februarie 1, 2007 Share Postat Februarie 1, 2007 Bullshit man ! Sincronizarea se face prima deoarece... ASA SCRIE IN MANUALELE SERVICE... pentru Toma Necredinciosii explicatia: Sincronizarea inseamna aceeasi valoare a vacuum-ului pe galeriile de admisie ale fiecarui cilindru, deci cantitatea de aer/benzina ce urmeaza a fi introdusa in camera de ardere. Reglajul amestecului, mai exact a emulsiei ce urmeaza a fi amestecata cu aerul, nu influenteaza vacuum-ul la o turatie si deschidere a clapetelor data (decat intr-o masura prea mica pentru a mai fi discutata), in schimb variatia depresiunii pe galeria de admisie modifica valoarea lambda, carburatorul in speta sistemul pilot nefiind perfect liniar. O alta cauza pentru care sincronizarea se face prima ar fi imposibilitatea reglarii amestecului carburatoarelor aflate intr-un banc nesincronizat. Metoda "idle drop" ar functiona doar pentru cilindrii corespunzatori carburatoarelor cu clapetele mai deschise, pentru ceilalti amestecul fiind aproape imposibil de reglat, dat fiind faptul irelevantei amestecului la turatia motorului (cilindrii respectivi sunt trasi de ceilalti), rezultatele fiind un amestec prea sarac sau prea bogat pentru pentru acestia din urma. Metoda "color tune" ar indica un amestec mai bogat pentru cilindrii ale caror carburatoare au clapetele mai inchise (vezi nonlinearitatea carburatoarelor). Metoda "analizorului de gaze" ar da rezultate asemanatoare cu cele ale metodei "color tune". Pentru cei ce nu cred se recomanda ca dupa sincronizare sa mai verifice inca o data amestecul... Vor fi surprinsi. Este de recomandat la demontarea carburatorului sa se numere pentru fiecare carburator numarul de rotatii al surubului de reglaj pana la inchidere, iar la montare se va deschide acelasi numar de turatii. Oricum se recomanda, de dragul mediulu, si nu numai pastrarea reglajelor fabricanului. ......omule, hai sa o luam logic.........daca tu reglezi separat fiecare carburator pe un banc, practic, bancul ce dracu' face?.....creeaza un vacuum identic cu vacuumul creat de aspiratia din cilindri.....corect?......ei, vacuumul asta determina deplasarea unui curent de aer la nivelul camerei de amestec care va determina la randul lui antrenarea unei cantitati de vapori de benzina a carei masa depinde de sectiunea pe care o stabileste acul de dozaj sau jiglerul/jiglerele.......corect?.......ei, o data reglata aceasta cantitate, nu prea o vad sa depinda de valoarea depresiunii......cum dracu' sa explic?........e o proportie care se pastreaza, ma rog, dupa legea neliniaritatii carburatorului de care ai spus si tu si cu care sunt perfect de acord.......nu stiu cum arata un asemenea banc/stand de reglare.......dar, zic eu ca e destul de simplu ca si principiu.......produce vacuumul si apoi banuiesc ca analizeaza raportul aer/benzina, ca altceva nu are ce dracu' sa faca la un carburator.........si, daca reglezi separat si identic, dupa aceleasi criterii toate carburatoarele, mai departe nu ai decat sa le sincronizezi deschiderile sectiunilor (clapeta sau sertar) astfel incat sa ai aceeasi valoare a depresiunii pentru fiecare cilindru in parte......sincer, chiar nu-ti inteleg argumentele.......ma iei cu color tune si altele.......imi pare rau, dar eu cunosc principii fizice ale dinamicii fluidelor si nu sunt familiarizat cu denumirile astea pompoase.....pune niste scanari din manualele respective sa pricepem si noi, cei care nu avem analizoare de gaze, standuri, bancuri si mai stiu eu ce......serios, daca te uiti mai sus in acest topic, vei vedea ca eu am pus niste poze dintr-o carte tehnica cu privire la diversele reglaje si calibrari necesare carburatoarelor.......fa si tu acelasi lucru.......adu argumente.....pana si ticalosu mi-a promis ca-mi va scanna dintr-o carte......in concluzie, ori mergem pe ce pricepem noi frunzarind in fuga un manual tehnic, ori dam exemple concrete, dovezi din carti consacrate........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Februarie 1, 2007 Share Postat Februarie 1, 2007 (editat) M-am referit la banc ca fiind o baterie, un ansamblu de carburatoare . Despre denumiri: Idle drop = scaderea turatiei relantiului.Pe larg aceasta metoda foloseste saracirea amestecului pana la scaderea turatiei relanti 50 rpm dupa care se imbogateste (dupa caz in functie de tip motocicleta in unele manuale cu 1 rotatie altele1/2 rot ) pana cand turatia revine la loc acest amestec fiind unul "lean to best" adica impacarea bikerului cu Mediul Colortune= bujie transparenta care ajuta la vizualizarea culorii flamei (albastru bunsen -amestec corect ,galbenul e bogat ,albastru deschis sarac) gaselnita e de pe vremea bunicilor Vezi pe Louis asa ceva sau pe www.carbtune.com sau www.gunsons.com si daca esti de acord cu neliniaritatea carburatoarelor(da in ciuda existentei jicloarelor de franare aer tot nu sunt perfect liniare) Explicatia este data de compresibilitatea aerului /incompresibilitatea benzinei situatie pt care s-a apelat la jicloarele de franare aer care limiteaza imbogatirea la scaderea presiunii (cresterea vacuum)aerului curba raspuns in functie de diferentele de presiune se obtine din debitele celor 2 jicloare benzina-respectiv aer . In cazul carburatoarelor tip CV (presiune constanta) surubul amestec regleaza cantitatea emulsiei aer /benz la deschideri mici ale clapetei -(pana aprox 1/8 cursa peste intrandu-se in zona tranzitie ) la cele cu sertar sau shieber pt 2t amestecul se regleaza prin variatia debitului aer -vezi nonlinearitati de aici -dar asta e o alta poveste Ideea e de a avea deschideri cat mai mici ale clapetei pt turatia de relanti normala ,fara variatii turatie sau calare,deci mers uniform conditie realizabila cu atat mai usor cu cat sunt mai mici diferentele intre clapete=val depresiuni= sarcina preluata de fiecare cil deci sincronizarea Despre carti ..mi-e destul de complicat cu scanarea uploadatul ...cam naspa .cel mai la indemana ar fi chiar manualele de pe acest forum .sau site-uri precum www.factorypro.com Editat Februarie 1, 2007 de AlexM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 27, 2007 Share Postat Aprilie 27, 2007 M-am referit la banc ca fiind o baterie, un ansamblu de carburatoare . Despre denumiri: Idle drop = scaderea turatiei relantiului.Pe larg aceasta metoda foloseste saracirea amestecului pana la scaderea turatiei relanti 50 rpm dupa care se imbogateste (dupa caz in functie de tip motocicleta in unele manuale cu 1 rotatie altele1/2 rot ) pana cand turatia revine la loc acest amestec fiind unul "lean to best" adica impacarea bikerului cu Mediul Colortune= bujie transparenta care ajuta la vizualizarea culorii flamei (albastru bunsen -amestec corect ,galbenul e bogat ,albastru deschis sarac) gaselnita e de pe vremea bunicilor Vezi pe Louis asa ceva sau pe www.carbtune.com sau www.gunsons.com si daca esti de acord cu neliniaritatea carburatoarelor(da in ciuda existentei jicloarelor de franare aer tot nu sunt perfect liniare) Explicatia este data de compresibilitatea aerului /incompresibilitatea benzinei situatie pt care s-a apelat la jicloarele de franare aer care limiteaza imbogatirea la scaderea presiunii (cresterea vacuum)aerului curba raspuns in functie de diferentele de presiune se obtine din debitele celor 2 jicloare benzina-respectiv aer . In cazul carburatoarelor tip CV (presiune constanta) surubul amestec regleaza cantitatea emulsiei aer /benz la deschideri mici ale clapetei -(pana aprox 1/8 cursa peste intrandu-se in zona tranzitie ) la cele cu sertar sau shieber pt 2t amestecul se regleaza prin variatia debitului aer -vezi nonlinearitati de aici -dar asta e o alta poveste Ideea e de a avea deschideri cat mai mici ale clapetei pt turatia de relanti normala ,fara variatii turatie sau calare,deci mers uniform conditie realizabila cu atat mai usor cu cat sunt mai mici diferentele intre clapete=val depresiuni= sarcina preluata de fiecare cil deci sincronizarea Despre carti ..mi-e destul de complicat cu scanarea uploadatul ...cam naspa .cel mai la indemana ar fi chiar manualele de pe acest forum .sau site-uri precum www.factorypro.com CORECT!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SabinRace Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 Eu reglez vacumele dupa ce curat carburatoarele si abia dupaia mai umblu un piculet la suruburile de aer. De obicei le deschid 2.5 ture si in functie de revenirea turatiei la baza mai ii dau sau iau din aer. Totodata recomand schimbarea bujiilor si a filtrelor inaintea acestui reglaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_cmd Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 sal all am o fzr de 1000 si nu imi porneste mia zis cineva sa ii curatz si reglez carburatoarele . ma poate ajuta si pe mine cinva contra cost.... singura problema este k ar trebui sa veniti la mine .... daka este cineva kare face asa cea va rog datimi si mie un pm multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 sal all am o fzr de 1000 si nu imi porneste mia zis cineva sa ii curatz si reglez carburatoarele . ma poate ajuta si pe mine cinva contra cost.... singura problema este k ar trebui sa veniti la mine .... daka este cineva kare face asa cea va rog datimi si mie un pm multumesc. curatat + sincronizat -> 100ron la domiciliu 0728 263 246 Preferabil sa ai filtrul de aer suflat si bujii de schimb (neschimbate ca sa vad cum erau cele vechi). Adica ti le schimb eu. Bateria sa fie incarcata si sa ai macar 2 litri de benzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_cmd Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 gata sa rezolvat saramana baiazid... tineti minte 0728 263 246.... serios si ieftin (si treaba buna normal) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellicks Hellmet Postat Iulie 28, 2007 Share Postat Iulie 28, 2007 curatat + sincronizat -> 100ron la domiciliu 0728 263 246 Preferabil sa ai filtrul de aer suflat si bujii de schimb (neschimbate ca sa vad cum erau cele vechi). Adica ti le schimb eu. Bateria sa fie incarcata si sa ai macar 2 litri de benzina Salaam alekum, cand vii prin Mures, ca ale mele fac amestecul ca alchimistii... dupa ureche... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dr.mengele Postat Septembrie 18, 2007 Share Postat Septembrie 18, 2007 e de preferat sa inlocuiti filtrul de aer odata la unul sau daua schimburi de ulei. e cea mai buna matoda sa tzii un motor in stare buna de functionare. scade si consumul de benzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.