Sari la conținut

bujie rupta in motor


ctrad
 Share

Postări Recomandate

salut

vreau sa va povestesc cum se poate scoate o bujie rupta in chiuloasa , ptr. a nu se cheltui bani in plus pe reparatie daca este posibil

azi m-am apucat sa-i fac schimburile la moto din semnatura , yamaha fz6 fazer , adica uleiul ( motul , 300v , 10w40 ) , filtru ulei , filtru aer , filtru benzina si bujiile ( ngk ) avand inainte denso

pana acum toate bune , dar la bujii , dupa ce le-am insurubat la mana pe toate , m-am apucat sa le strang si fara sa exagerez in vreun fel , la a doua bujie nici nu am apucat sa fac juma de tura cu cheia si s-a rupt

nasol : injuraturi , nervi . Ma si gandeam cum trebuie sa dau motorul jos si ce v-a implica .

Acum sa va spun rezolvarea :

dupa ce m-am mai calmat , am luat o bujie din cele vechi si am taiat-o cu panza de bomfaier la baza langa saiba

am rupt-o in doua exact ca pe cea din motor si cu patentul ( nereusind cu unghiile fiind arsa si ancrasata ) am extras miezul impreuna cu portelanul

de impins in motor nu veti reusii deoarece in capul ei este varful indoit al electrodului carte nu-i da voie sa se duca

la fel am procedat si la cea rupta in motor , doar ca spre deosebire de cea ptr. proba am folosit o penseta ( a iesit mult mai usor , fiind noua )

dupa ce am extras miezul a mai ramas , logic , filetul

pe acesta l-am extras ( dezfiletat ) cu un torx pe care l-am infipt in locul portelanului

nu a trebuit sa-l infig ( fortez , intepenesc ) prea tare deoarece in prealabil am uns filetele bujiilor cu ulei sa nu " manance " din chiuloasa

daca nu am fost destul de explicit , sau mai aveti ceva nelamuriri , nu ezitati sa ma intrebati si daca pot , va ajut cu cea mai mare placere

sper sa fie un topic folositor

P S : intre noi fie vorba , daca as fii citit un topic asemanator inainte sa se rupa bujia , acum nu ar mai trebui sa repar izolatia de la casa , sa astept sa-mi treaca juliturile de la maini , sa strang cioburile de la un pahar spart si sa-mi cer scuze la vecini ptr. p...lile care zburau in toate partile de nervi :rolleyes:

sanatate si asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

de ce crezi ca m-am enervat asa tare ?

:rolleyes:

in orice caz , bine ca s-a rezolvat si poate or rezolva si altii prin metoda asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NGK 6263 CR9E

Si mai precizez o data ca nici macar nu am apucat sa strang

pur si simplu s-a retezat dupa infiletarea la mana ( cu tubulara de bujii ) pana nu am mai putut si dupa ce am bagat crichetul si am mai rotit aprox. jumatate de tura , s-a rupt

din cunostintele mele , bujia noua are saiba " umflata " ( rotunjita ) , special sa se muleze mai bine si implicit se poate si strange mai mult prima data

dupa parerea mea : defect de fabricatie , dar nu ma ajuta cu nimic

trebuie sa cumpar alta si s-o inlocuiesc pe cea denso care am pus-o in locul ei

Editat de ctrad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am uitat sa precizez ca toate schimburile enumerate mai sus le-am cumparat din repr. yamaha constanta

 

scz. pentru reply

doar uleiul a fost cumparat din alt magazin specializat , fiind mai ieftin decat reprezentanta

300 V 10 W 40 la repr yamaha costa 78 ron si l-am luat cu 65 ron

nu stiu daca am voie sa dau numele magazinului sa nu se considere reclama

sunt ceva reguli pe forum care am vazut ca interzic ocazional reclama

dar daca va intereseaza , dati PM

sau sa-mi spuna vreun admin daca am voie sa postez numele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am uitat sa precizez ca toate schimburile enumerate mai sus le-am cumparat din repr. yamaha constanta

 

scz. pentru reply

doar uleiul a fost cumparat din alt magazin specializat , fiind mai ieftin decat reprezentanta

300 V 10 W 40 la repr yamaha costa 78 ron si l-am luat cu 65 ron

nu stiu daca am voie sa dau numele magazinului sa nu se considere reclama

sunt ceva reguli pe forum care am vazut ca interzic ocazional reclama

dar daca va intereseaza , dati PM

sau sa-mi spuna vreun admin daca am voie sa postez numele

Cred ca esti prea tare mai lasa gratarul si berea si treci pe ceai :banana:Mai citeam pe undeva ca se strang bujiile cu cheia dinamometrica ca sa nu fie surprize dar ziceam ca este o prostie probabil la bujii proaste asa se face

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cheia dinamometrica strange bujia orice mecanic care se respecta...

Orice mecanic care se respecta nu rupe bujii :banana: in motor. Strang bujii de 40 de ani si inca nu am ajuns la performanta de a rupe una nici macar portelan crapat nu am avut.Nu am nimic impotriva cheii dinamometrice insa se foloseste unde este f. imp chiulasa etc am chiar o cheie dinamometrica facuta acasa care a strans multe chiulase in ultimii 30 de ani

Numai bine

 

cu cheia dinamometrica strange bujia orice mecanic care se respecta...

Orice mecanic care se respecta nu rupe bujii :banana: in motor. Strang bujii de 40 de ani si inca nu am ajuns la performanta de a rupe una nici macar portelan crapat nu am avut.Nu am nimic impotriva cheii dinamometrice insa se foloseste unde este f. imp chiulasa etc am chiar o cheie dinamometrica facuta acasa care a strans multe chiulase in ultimii 30 de ani

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia zi-ne cum ai facut cheia dinamometrica acasa :)

Pun maine o poza

 

Intelegi cum vrei si acum la monocilindrice si acum strang chiulasa fara cheie dinamometrica

Numai bine

 

Ia zi-ne cum ai facut cheia dinamometrica acasa :)

Asa

ej7f3o.jpg

ej7f3o.jpg

Pentru a scutii pe unii de comentarii negative scriu ca este mare, urata nu merita facuta etc. Se poate calibra( am facut cu kg de zahar care are diabet poate folosi faina) si masoara exact. mentionez ca a fost facuta cand nu prea se putea iesi in strainatate, nu aveai valuta si in tara nu puteai cumoara scule decat din lagarul comunist.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant... Striatiile alea pe maner ce sunt, incalzire? :laugh:

 

Oricum, felicitari ca ti-ai batut capu sa o proiectezi si sa o si faci pana la urma.

 

Ceva asemanator si-o facut tata, un cantar, si tot asa cu cate un kil de nisip in plus l-o etalonat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este de 30 de ani

 

Interesant... Striatiile alea pe maner ce sunt, incalzire? :laugh:

 

Oricum, felicitari ca ti-ai batut capu sa o proiectezi si sa o si faci pana la urma.

 

Ceva asemanator si-o facut tata, un cantar, si tot asa cu cate un kil de nisip in plus l-o etalonat.

Incalzirea initial a fost conceputa centrala cu un pahar de palinca :cheers:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Destul de corect executata dinamometrica.

Parca as vedea bunica dinamometricelor. Oricum, asta e principiul de baza. Plus ceas comparator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

exista metode mai sigure si mai commode de a scoate asa ceva. pm cand aveti nevoie

adevarat!, surubul de la etrier cu cap ingropat imbus (l-am "rezolvat" eu) l-a scos mecanicosul meu in maxim 1 minut si era strans prosteste, nu stiu cum a facut pt ca m-a trimis pana la magazinul din colt (la "plimbare" probabil :crack: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

salut

vreau sa va povestesc cum se poate scoate o bujie rupta in chiuloasa , ptr. a nu se cheltui bani in plus pe reparatie daca este posibil

azi m-am apucat sa-i fac schimburile la moto din semnatura , yamaha fz6 fazer , adica uleiul ( motul , 300v , 10w40 ) , filtru ulei , filtru aer , filtru benzina si bujiile ( ngk ) avand inainte denso

pana acum toate bune , dar la bujii , dupa ce le-am insurubat la mana pe toate , m-am apucat sa le strang si fara sa exagerez in vreun fel , la a doua bujie nici nu am apucat sa fac juma de tura cu cheia si s-a rupt

nasol : injuraturi , nervi . Ma si gandeam cum trebuie sa dau motorul jos si ce v-a implica .

Acum sa va spun rezolvarea :

dupa ce m-am mai calmat , am luat o bujie din cele vechi si am taiat-o cu panza de bomfaier la baza langa saiba

am rupt-o in doua exact ca pe cea din motor si cu patentul ( nereusind cu unghiile fiind arsa si ancrasata ) am extras miezul impreuna cu portelanul

de impins in motor nu veti reusii deoarece in capul ei este varful indoit al electrodului carte nu-i da voie sa se duca

la fel am procedat si la cea rupta in motor , doar ca spre deosebire de cea ptr. proba am folosit o penseta ( a iesit mult mai usor , fiind noua )

dupa ce am extras miezul a mai ramas , logic , filetul

pe acesta l-am extras ( dezfiletat ) cu un torx pe care l-am infipt in locul portelanului

nu a trebuit sa-l infig ( fortez , intepenesc ) prea tare deoarece in prealabil am uns filetele bujiilor cu ulei sa nu " manance " din chiuloasa

daca nu am fost destul de explicit , sau mai aveti ceva nelamuriri , nu ezitati sa ma intrebati si daca pot , va ajut cu cea mai mare placere

sper sa fie un topic folositor

P S : intre noi fie vorba , daca as fii citit un topic asemanator inainte sa se rupa bujia , acum nu ar mai trebui sa repar izolatia de la casa , sa astept sa-mi treaca juliturile de la maini , sa strang cioburile de la un pahar spart si sa-mi cer scuze la vecini ptr. p...lile care zburau in toate partile de nervi :rolleyes:

sanatate si asfalt uscat

 

salutare! nah, uite ca si eu am patit-o!! :angryfire: bujiile NGK CR9E, schimbate anul trecut in vara. toate bune si frumoase pana azi.....cand in mers , pe la 110km/h se aude brusc un sunet ca si cum s-a spart o toba si dintr-o data a pierdut din putere, am putut opri doar dupa 2-300m dar am mers cu ambreajul tras si motorul oprit. ajung pe marginea drumului, imi dau casca jos , si incep sa ma uit la tobe...nimic in regula. imi zic, hai sa il pornesc , sa vad daca sufla pe undeva si apoi am observat ca fisa de la cil 2 sarea in sus din chiulasa. :baldy: nah, am zis ii bai! am facut rost de ceva scule si am dat rezervorul jos, am prins de fisa sa o scot afara si surpriza...bujia era in fisa, dar fara filet.am lasat-o asa , am mers dupa masina si remorca si abia acum am ajuns acasa.

intrebarea mea ar fi: se mai poate distruge si altceva prin motor daca l-am pornit cu bujia asa rupta? de luni incolo o sa vreau sa il desfac si sper sa am macar norocul sa pot scoate partea rupta din chiulasa. o sa pun si o poza cu bujia rupta , acum a ramas in masina,dar se vede pe ea, ca parca e rupta demult, nu are urma de ruptura recenta pe ea.motorul a mers foarte bine, nu a dat nici un semn de vreo problema. voi schimba toate bujiile cu altele noi. :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum am promis acum ceva timp ...

 

Diferentele intre bujiile contrafacute si cele originale ... la NGK.

 

Ce e in camera de ardere e intact ... banuiesc. Doar capul de la filet in sus rupt.

 

Vezi cum o scoti ..

 

Asteptam poze.

 

Si eu am cumparat ieri bujii si sa fac un schimb complet de consumabile.

 

Acum sa nu mi se rupa si mie. Eu am Ngk CR9EK. Un K in plus .. poate nu s-or rupe.

post-35729-0-11018600-1330816357_thumb.jpg

Editat de BQGDDAN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta treaba cu recunoasterea contrafacerilor, insa nu merge intotdeauna. Eu am luat din bazar din Suceava bujii NGK pe care practic nu le puteai deosebi de original (mai ales daca nu ai una noua originala ca sa vezi cum arata zincul ala de pe ea, saiba nu cadea, sigla era centrata ok). Pretul la bucata era de vreo 7 ron, daca luai mai multe sigur scapai cu vreo 5,5-6 ron bucata, orice dimensiune, ambalaj identic cu NGK original. Tinand cont ca o bujie din asta e la magazin vreo 20-30 de ron, va dati seama cam cat profit se scoate la O BUJIE. Cand vb de sute de bujii vandute, uite un motiv bun pt ca furnizorul sa treaca pe "aproape identice". Eu cand am folosit NGK contrafacut a fost totul ok vreo 600 km, dupa care s-a topit un electrod de masa la una din ele. Celelalte 3 bujii erau perfecte (culoare, aspect electrozi). De atunci am dat jos si am pus DENSO (de care nu se gasesc in bazar de nici o culoare :P ), care sunt si mai ieftine decat NGK in magazin si care acum cred ca au vreo 25000 km pe acel motor si merg perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...