campers Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 doar ce-am patit-o si eu .. ngk cr9e . nu imi placea cum functiona motorul si am vrut sa revin la bujiile vechi am desfacut denso(noi) , am pus ngk vechi , am strans la mana cat s-a putut ..si cand am strans cu cheia un pic , am simtit cum s a rupt .. problema e ca ajung si foarte greu la bujie si nu ajung cu torxul / imbusul la ea ..o sa incerc sa indrept imbusul , sa nu mai aibe forma de L , si voi incerca din nou .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 (editat) Stai calm, nu te grabi. Dai jos capacul de la culbutori sau cum ii zice si vei avea acces mult mai usor la bujia aia. E prins cu suruburi cu cap de 10/12 daca imi aduc aminte, e treaba lejera. Si vei avea loc o gramada sa umbli. Fortezi imbusul in gaura si se desurubeaza. Am facut chestia asta la zx4r. La sfarsit grija cum prinzi garnitura ca sa nu iti planga ulei. Editat Octombrie 16, 2013 de DaSchmutz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 (editat) Chiar si cu cheia dinamometrica cand strangi bujiile trebuie sa respecti cuplu+ conditiile din manual. Cuplu e influentat de multe lucruri: calibrarea dinamometricii, urme de ulei& alte chestii. Asa ca nu va bazati doar pe cheia dinamometrica, daca in manual spune ca se strange la 13 nm si tu ai filetul "unsuros" de cand ai dat cu WD40 ca sa le desfaci, poti sa te asiguri ca nu iti strange nici cea mai tare cheie dinamometrica acei 13 nm "corecti", ci un 13 nm influentat de conditile eronate in care s-a efectuat strangerea. Trebuie verificat in manual atat valoarea pentru nm cati si conditile de strangere, altfel degeaba ai dinamometrica aia. Si asta e valabila pentru toate suruburile, nu doar la bujii. Editat Octombrie 16, 2013 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 am reusit pana la urma , dar nu cu imbusul am gasit un fel de sarma , f groasa , prin curte ..am dat-o pe polizor si am facut-o in forma de triunghi ..cu chiu cu vai am reusit sa o bag pe filet si am reusit sa o scot ! imi pare rau acum ca am stricat partea de filet care ramasese in motor , ca vroiam sa il duc la un mester sa imi faca o adaptare pentru compresmetru de la filet de la 14 la filet de 10 ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 Si eu sunt patit cu NGK CR10EK la o r6 '99, nici nu am apucat sa strang bine cu cheia ca a cedat, cu o surubelnita dreapta apasat tare pe ea si rasucit a iesit. Culmea erau noi cumparate de 2 ore de la magazin ce comercializa piese moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 Bujiile noi se strang dupa cum scrie pe ele adica infiletat la mana pana la blocare si dupa.aceea maxim juma de tura. Asta e valabila pentru bujiile cu saiba de etansare care trebuie strivita la prima strangere. Daca bujia nu e noua se infileteaza la mana si dupa ce se blocheaza se strange inca f putin sub sfert de tura adica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 17, 2013 Share Postat Octombrie 17, 2013 Chiar si cu cheia dinamometrica cand strangi bujiile trebuie sa respecti cuplu+ conditiile din manual. Cuplu e influentat de multe lucruri: calibrarea dinamometricii, urme de ulei& alte chestii. Asa ca nu va bazati doar pe cheia dinamometrica, daca in manual spune ca se strange la 13 nm si tu ai filetul "unsuros" de cand ai dat cu WD40 ca sa le desfaci, poti sa te asiguri ca nu iti strange nici cea mai tare cheie dinamometrica acei 13 nm "corecti", ci un 13 nm influentat de conditile eronate in care s-a efectuat strangerea. Trebuie verificat in manual atat valoarea pentru nm cati si conditile de strangere, altfel degeaba ai dinamometrica aia. Si asta e valabila pentru toate suruburile, nu doar la bujii. Pentru bujii nu este valabil ce spui, pentru ca se strange pe o suprafata de etansare, adica o saiba. Cuplul necesar pentru deformarea saibei si o strangere buna a bujiei este cel descris in manualele de service. Practic, cuplul necesar pentru a infileta o bujie intr-o gaura filetata "murdara" este foarte mic - sub 10Nm. Si mai teoretic spus: nu se aplica legi conservative in acest caz. Nu am intalnit filete gripate la chiulase (or fi dar n-am gasit). Mai degraba gasesti filete stricate, in special la V2 la care bujiile se monteaza oblic, din lateral. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Octombrie 17, 2013 Share Postat Octombrie 17, 2013 Oameni buni, nu mai cumparati bujii din RO, toti vor sa faca profit, aduc marfa de unde este mai ieftin, evident ca vor vinde chinezarii öriginale". Ca sa aveti o oarecare sigurantza, luati bujii de la selleri mari, cu reputatie buna, localizati numai in USA. Eu , de 10 ani de zile , numai de acolo iau, si nici vorba de cea mai mica problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Octombrie 18, 2013 Share Postat Octombrie 18, 2013 (editat) @Cesar Bujia, cat si surubul de scurgere de ulei tot pe o saiba etanseaza. Daca nu las sa se scurga tot uleiul si pun surubul la loc, fiind plin de ulei si vreau sa il strang cu dinamometrica, o sa am o eroare de strangere, pur si simplu simti ca ar trebui sa se declanseze cheia si nu o face. Asta e un exemplu din experienta unui prieten care mi-a folosit dinamometrica si a zis ca e stricata. Dupa ce am venit si am lasat sa se scurga tot uleiul(sa nu mai picure), s-a pus surubul la loc si s-a folosit spray degresant pe filet si in special pe saiba. Alta mancare de peste si cheia nu mai era "stricata".(uleiul era 300V, dar nu are importanta) Asa ca, un surub care etanseaza pe o saiba curata are alt coeficient de frecare ca un surub plin de ulei care etanseaza pe o saiba. De unde si ideea: daca ai de strans un surub cu saiba la 20 nm, o sa declanseze cheia dinamometrica mai repede surubul cu saiba curata/degresata, decat un surub cu saiba plina de ulei. La asta ma refeream cand ziceam ca trebuie vazut in manual nu doar cuplul de strangere, ci si conditile de strangere.Conditile de strangere determina pana la urma cuplul. Daca gresesc, nu e nimica, tot timpul e ceva de invatat. Editat Octombrie 18, 2013 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 19, 2013 Share Postat Octombrie 19, 2013 @Cesar Bujia, cat si surubul de scurgere de ulei tot pe o saiba etanseaza. Daca nu las sa se scurga tot uleiul si pun surubul la loc, fiind plin de ulei si vreau sa il strang cu dinamometrica, o sa am o eroare de strangere, pur si simplu simti ca ar trebui sa se declanseze cheia si nu o face. Asta e un exemplu din experienta unui prieten care mi-a folosit dinamometrica si a zis ca e stricata. Dupa ce am venit si am lasat sa se scurga tot uleiul(sa nu mai picure), s-a pus surubul la loc si s-a folosit spray degresant pe filet si in special pe saiba. Alta mancare de peste si cheia nu mai era "stricata".(uleiul era 300V, dar nu are importanta) Asa ca, un surub care etanseaza pe o saiba curata are alt coeficient de frecare ca un surub plin de ulei care etanseaza pe o saiba. De unde si ideea: daca ai de strans un surub cu saiba la 20 nm, o sa declanseze cheia dinamometrica mai repede surubul cu saiba curata/degresata, decat un surub cu saiba plina de ulei. La asta ma refeream cand ziceam ca trebuie vazut in manual nu doar cuplul de strangere, ci si conditile de strangere.Conditile de strangere determina pana la urma cuplul. Daca gresesc, nu e nimica, tot timpul e ceva de invatat. Nu ai gresit! In mecanica sunt anumite strangeri speciale care specifica daca stragerea se face pe mediu uscat,sau umed(ulei) si au cupluri diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 19, 2013 Share Postat Octombrie 19, 2013 Rareş si Geo, îmi trebuie o tabla si să mă apuc de nişte calcule ca sa justific ce am susţinut mai devreme. Rareş, saiba bujiilor nu e plină precum cea de la busonul de scurgere de la baia de ulei. Se striveste mai uşor si la strângere mai slabă. Există totuşi si astfel de saibe la busoanele de ulei dar în general la auto. La motorete sunt în general saibe pline. În cazul asta, când infiletezi bujia, simţi la mâna un cuplu rezistent (destul de mic) dat de frecarea spirelor care trag bujia în chiulasa. Când nu mai poţi strânge la mâna pui cheia si strangi. Având în vedere ca ai strangere pe saiba, cuplul se descarcă pe primele 6 spire de sus. Pe măsură ce creşti cuplul, tija filetata a primelor 6 spire se alungeste si practic cuplul rezistent iniţial se anulează pentru ca spirele de jos sunt împinse, nu mai participa la strângere. Daca nu ar fi aşa, nici nu s-ar rupe bujiile la capătul tijei filetate Aveţi dreptate cu strângerea umedă si uscată dar aici nu se aplică. Desigur se aplică şi condiţii conservative dar numai daca filetele sunt foarte incarcate, corodate sau stricate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 iar am patit-o , de data asta la desfacere ..aceleasi bujii ngk .. tind sa cred ca au fost contrafacute da' de data asta e ca dracu , ca e strans sanatos filetul .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 iar am patit-o , de data asta la desfacere ..aceleasi bujii ngk .. tind sa cred ca au fost contrafacute da' de data asta e ca dracu , ca e strans sanatos filetul .. Lasa ma ca o scoti tu, ca doar nu ai 2 maini stangi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ctrad Postat Februarie 19, 2014 Autor Share Postat Februarie 19, 2014 iar am patit-o , de data asta la desfacere ..aceleasi bujii ngk .. tind sa cred ca au fost contrafacute Tind sa cred ca esti blestemat )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavi_cc Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 Campers,sa intelegem ca un mecanic ti-a strans bujia,cea care acum s-a rupt in chiulasa cand ai incercat sa o desfaci? Deoarece esti fff acid in semnatura ta cu mecanicii moto.Foarte rar postez pe motociclism si te rog sa imi scuzi intruziunea in aceasta lume minunata Sculele inseamna zero daca nu ai know-how,lucru ce diferentiaza un mecanic bun de unul mediocru(sau mai rau,un simplu cetatean ce mestereste la motocicleta sa fara a avea o calificare,lucru ce pune in pericol siguranta publica cat si viata sa).Operatiunea de extragere a bujiei rupte din chiulasa te va tine ocupat ore intregi,nervi si n polizari/incercari/ratari si poate duce intr-un final la compromiterea filetului aferent bujiei in cauza(nu a chiulasei deoarece se pot face diferite artificii,incarcari cu sudura in aluminiu,bucsari,filetari la o cota majorata s.a.m.d),fapt ce intr-un service autorizat si dotat ca atare dureaza 5 minute si riscurile sunt minime si asumate de personalul si service-ul in cauza(asta daca este un service in care se elibereaza factura,garantie...altfel...vb in vant).Nu doresc sa tai avantul nimanui dar sa nu aruncam cu rahat(pot scrie asta aici ? fiind defapt un aliment de origine turceasca,dulce si placut papilelor atat ca atare cat si in cozonac ) in oameni pe care nu ii cunoastem.Succes in ceea ce va tb sa faci,riscuri si probleme minime si sa ne vedem sanatosi pe sosele Numai bine p.s: daca deranjez pot fi sters/banat atat eu cat si comentul meu iar pt campers : daca erai din bv iti extrageam bujia fara costuri...doar asa...sa iti revizuiesti atitudinea fata de noi,plebeii societatii,mecanicii,ce ne prostituam pt 3 parale si doua barabule(pt ca niciodata nu taxam ca atare o operatiune lucru ce ne-a adus in situatia de fata). Suma respectelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 (editat) nu , necazul care il am acum , nu are legatura cu mecanicii si nu cred ca are rost sa ma 'plang' p-aici . zic totusi long story short : in general nu sunt deloc acid , si considerat chiar bleg de multi, din cauza amabilitatii . pe scurt - dus motocicleta la mecanic , tinuta o luna pt joc supape , si luata inapoi cu ceva bonusuri - rezervor indoit , evacuare sparta (cica era dinainte ) , un filet la robinetul de benzina stricat ... si mergea la fel dupa ce am reparat evacuarea . Macar nu m-au costat prea mult bonusurile - decat 300 lei )) Pana atunci nu am putut sa imi dau seama exact daca functioneaza cum trebuie sau nu din cauza zgomotului evacuarii . Incercat contactat mecanic ..canci , mecanicu' meu nu mai auzea telefonul . Am incercat de cateva ori , dupa care am scris semnatura , si nu vreau s-o sterg . Cand o sa dau de unu care sa-mi schimbe parerea , ca sa fie 50-50 , o s-o schimb Inteleg , si stiu ca nu e usor de surubarit , da' sa spui ca va 'prostituati pe 3 parale si 2 barabule' mi se pare cam deplasat . Un mecanic ok , in RO , si regie proprie , probabil castiga minim 100 lei pe zi , cu varfuri de 4-500 si medii de 200 . Nu prea mai castigi in multe parti banii astia ..cel putin in saracia de braila/tulcea/calarasi ..zona asta .. Editat Februarie 19, 2014 de campers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 nu , necazul care il am acum , nu are legatura cu mecanicii si nu cred ca are rost sa ma 'plang' p-aici . zic totusi long story short : in general nu sunt deloc acid , si considerat chiar bleg de multi, din cauza amabilitatii . pe scurt - dus motocicleta la mecanic , tinuta o luna pt joc supape , si luata inapoi cu ceva bonusuri - rezervor indoit , evacuare sparta (cica era dinainte ) , un filet la robinetul de benzina stricat ... si mergea la fel dupa ce am reparat evacuarea . Macar nu m-au costat prea mult bonusurile - decat 300 lei )) Pana atunci nu am putut sa imi dau seama exact daca functioneaza cum trebuie sau nu din cauza zgomotului evacuarii . Incercat contactat mecanic ..canci , mecanicu' meu nu mai auzea telefonul . Am incercat de cateva ori , dupa care am scris semnatura , si nu vreau s-o sterg . Cand o sa dau de unu care sa-mi schimbe parerea , ca sa fie 50-50 , o s-o schimb Inteleg , si stiu ca nu e usor de surubarit , da' sa spui ca va 'prostituati pe 3 parale si 2 barabule' mi se pare cam deplasat . Un mecanic ok , in RO , si regie proprie , probabil castiga minim 100 lei pe zi , cu varfuri de 4-500 si medii de 200 . Nu prea mai castigi in multe parti banii astia ..cel putin in saracia de braila/tulcea/calarasi ..zona asta .. Lasa ma campers, ca acum te-ai desteptat si nu o sa iti mai traga nimeni teapa, in special eu, ca de mine e vorba. Un scurt raspuns la tot basmul: Cand intai atunci cu ca.cat si apoi incerci sa lingi normal ca nu iti mai raspunde nici dracu la telefon. Ai uitat sa specifici niste aspecte, motorul are compresie, motorul a stat la mine ca "nu aveai bani" si au fost doar 300 ca te-ai milogit ca n-ai, etc, tu practic m-ai luat de prost din start. Revenind lasa ca te-ai desteptat acum, iar pentru restul lumii ... sunt un tepar Aaa si galeria ... al dracu ce-s, am spart-o in asa fel incat sa para fisurata si am dat si cu funigine pe acolo ca sa para ca e sparta de ceva vreme ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Februarie 19, 2014 Share Postat Februarie 19, 2014 (editat) Da , am spus ca timp am , bani nu prea am . Dar se pare ca oricum am ramas si fara bani , si fara timp . E o rusine sa muncesti si sa fii sarac in tara asta ? nu cred ca sunt eu singurul din 24 milioane de oameni .. Nu stiu cu ce rahat am aruncat inainte sa te contactez . Probabil ceva in legatura ca eram suparat ca ai indoit rezervorul , ori cu evacuarea . Deci oricare ar fi fost , m-as fi plans pe dreptatea mea . Nu stiu cum ai masurat tu de avea compresie , ca dupa ce mi-am dat seama ca m-ai ars ca pe fraieri i-am luat compresia din nou . Bineinteles ca era o idee mai buna decat inainte sa ti-o aduc , dar in nici un caz cea care spuneai ca o are . Si partea cu milogitul ..eu imi amintesc ca a fost o discutie gen - ' Cat sa iti iau ? lu' ala dinainte i-am facut la fel si i-am luat 4 mil ' . Si eu ti-am zis ca nu prea am si iti dau 3 , iar tu ai zis ca e ok . Am motorul in garaj , dar nu mai are electromotor pentru a demonstra . Editat Februarie 19, 2014 de campers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavi_cc Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Nu va certati mai feciori:) ce a fost a fost dar ideea cu prostituatul pe 3 centi e perfect adevarata.Activez de ceva timp in acest domeniu si sincer nu am ajuns la o medie de 200ron pe zii profit net.pt ca,sa nu uitam,taxele utilajele consumul zilnic nu se platesc singurele.SI in plus nu lucrez in regie proprie,inca nu mi-am mutat afacerea in curte:)) Urmeaza in septembrie(cei din domeniul auto moto stiu la ceea ce ma refer) SPor la surubarit insa o trusa profesionala de extras inj si bujii face minuni:) AM scutit n ore de chin cu ajutorul unor simple tije conice filetate pe stg(pe intelesul tuturor,nu intru in detalii mai alea pe forumuri).Hai,sa auzim de bine si scz de greselile facute;scriu de pe telefon destept NUmai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 (editat) iar am patit-o , de data asta la desfacere ..aceleasi bujii ngk .. tind sa cred ca au fost contrafacute da' de data asta e ca dracu , ca e strans sanatos filetul .. Se extrage nu foarte greu cu un bit torx lung, preferabil cu 12 colturi. Nu stiu pe de rost dimensiunea dar e ceva destul de uzual Pui bit-ul in suport, atasezi prelungitor si cu o lanterna il pozitionezi in restul de bujie ramas in chiulasa. Bati usor cu un ciocan astfel incat dintii torx-ului sa intre in restul de bujie si desfaci. La motoreta ta nu e grea operatiunea pt ca motorul nu e foarte inclinat spre inainte. bafta! Editat Februarie 21, 2014 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
campers Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 (editat) va trebui sa desfac motorul cred , pana la urma am incercat cu un imbus , cum a incercat si celalalt tip de aici , si nu am reusit s-a intamplat ceva de s-a blocat cumva filetul , nu imi pot da seama ..deci imbusul se infigea suficient de bine si totusi 'aluneca' cand trageam cu cheia . .. mai ramane varianta cu torx-ul . Editat Februarie 21, 2014 de campers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavi_cc Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 Cu un feon industrial sau chiar si cu lampa de gaz(grija mare sa nu deteriorezi mai mult decat sa repari din pricina temp fff mari,pistonul aferent la PMI) incalzeste zona bujiei(vor veni acum ilustrii teoreticieni ce aduc in discutie dilatarea diferita Al Fe,cu tot felul de diagrame si studii DAR practica contrazice teoria).Apoi repejor incearca cu un extractor(nu mizeriile de pe louis,ceva profesional) sa desfiletezi corpul rupt in chiulasa.Daca totusi nu merge,faci rost de un sudor meserias,cu un aparat la fel de meserias,ce iti poate incarca golul bujiei si iti poate suda o piulita de care sa te legi cu cheia.Tot datorita incalzirii zonale ar tb sa se desfaca.Am rezolvat in acest fel n cazuri de bujii si injectoare rupte in chiulasa.Operatiunea e una ce necesita maxim de atentie,scule bune(nu biti,torx,surubelninta samd) si un pic de experienta Daca tot nu se desface atunci recurgi la demontatul chiulasei(fapt ce implica alte costuri si alte posibile probleme) Sa auzim de bine.Suma respectelor P.S: si daca chiar esti dracos( un prieten ce a facut asta in urma unui pariu) si cu multa multa rabdare si atentie poti folosi o dalta ultra ingusta si incet incet te apuci de distrus corpul bujiei incastrat in chiulasa.Grija mare la filet ---evident nu recomand metoda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 Torx-ul cu 12 colturi e sfant, mai ales ca ce i-a ramas lui in motor are peretele destul de gros si nu se umfla usor daca bati ceva inauntru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 (editat) Bunica a scos una de genu asta dupa ce a curatat bine cu niste fas dintr-un spray, a varat pi gheoace o surubelnita mecanica ponosita cu nush ce zmecleu in varf(d-ala de lipit metale la rece) apoi a doua zi de dimineata un fas zdravan cu degripant si dupa doo tigari a scos-o(desfiletat-o) ca pe necuratu cu descantecele ei babasti. PiEs Baba a murit de beutura, credea ca-i in beci si a consumat de prin garaj. De atunci bunicu a vandut toate sculele si a apelat la macanici. @stan-patitu Succes la modificarea semnaturi, inainte de a te lua in baza trolii. Editat Februarie 21, 2014 de high_dive_eagle Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 tocmai am receptionat un mesaj de la bunica, "torxul cu 12 canturi cica se numeste spline" end transmision Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.