Jump to content

Accident Prelungirea Ghencea... RIP


MC Mate
 Share

Recommended Posts

datoria ta cand efectuezi o manevra de intoarcere este sa te asiguri ca nu exista vehicule angajate in depasirea ta.

 

cand faci o manevra de intoarcere dintr-o bucata te dai cat mai spre marginea drumului, daca ai o masina in spate si te uiti in oglinda o sa vezi masina in marginea oglinzii, daca cineva depaseste masina respectiva mai vezi tu in oglinda la pulivara

 

 

 

in general punctele enumerate de mine arata pregatirea expertilor de pe forum.

pe romaneste, multi merg cu `loganu` dar au cont pe forumul `bmw`

 

Ca participant la trafic (motociclist/sofer) te angajezi in depasirea unui vehicul care are semnal stanga pornit, bazandu-te pe obligatia soferului din fata ta de a se asigura inainte de a face manevra?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 323
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wrong! Nu conteaza cati! Conteaza ce faci tu! Daca 5 se arunca intr-o fantana, te arunci si tu? Daca 10 oameni sparg un magazin, inseamna ca e ok sa participi si tu????

 

Cea mai mare posesie a motociclistului nu e casca de 1000 eur, ci capul pe care sta!

Da' pe "voi" nu va prea duce capul!

Echipamentul nu-l porti ca sa-ti alini sentimentul de vinovatie atunci cand o arzi cu +120 prin oras. Echipamentul il porti cu scopul ca acesta sa te ajute ca in cazul unui maini rupte, sa nu ai si nevoie de grefe de piele...

Da' pe "voi" nu va prea duce capul!

 

Tati, nu poti sa mergi cu piele pe tine la +35 grade... nu-i nimic: IA METROUL, sau, cel putin, MERGI DRAQ MAI INCET si PRECAUT! Bine ca va plangeti de "conservari" in stanga si-n dreapta, insa voi plecati in full trafic in putza goala pe motoare!!!

 

Da' pe "voi" nu va duce capul!

 

Ca sa adoptati un comportament bun si sanatos, va trebuie (in sinea voastra si catre sinea voastra) sustinerea majoritatii, insa, cand e vorba de mers fara echipament, noaptea, cu viteza, sau figuri prin trafic.... sunteti primii: "pai ce... daca ala face, de ce n-as face si eu!" sau "o sa port piele cand o sa vad ca poarta toti piele".. de parca atunci cand dai cu cOOr-ul de pamant conteaza ca in acel moment sunt 100 de motociclisti in tricou in oras.

 

Va cautati justificare numai la prostii... al draq, un exemplu bun n-ati lua nici daca v-as fOOte-o casca-n cap. Cand vine unu' si va da un sfat, va uitati cu aer superior : "cine-i fraieru' asta de ne da noua sfaturi? Nici nu stie sa mearga p'o'roata si ne da noua sfaturi?"

 

Daca n-o arzi la liniute noaptea pana-n limitare pe bulivard nu esti sm3cher, nu esti tru.... nu esti motociclist demn de "respect".

D'aia muriti ca mustele, ca nu va duce capul!

Pacat de familia aia care are de tras acum din cauza ca nu s-a gasit un "prieten" sa-i fOOta astuia o casca-n cap la momentul oportun!

 

 

:goodposting:

 

Condoleante familiei si pacat de acel baiat. Unde nu e cap e vai de picioare nu?

 

Voiam sa va expun cateva detalii care mi se par foarte interesante despre cum se poate obtine permisul A in Elvetia si de ce NU sunt accidente mortale desi exista o mare libertate in alegerea unui motor de putere.

 

Cateva aspecte, spicuite din legislatie (care mi s-au part relevante)

 

1. Sub 25 de ani nu se poate obtine categ A ci doar A1 pt motoare cu puterea <25KW, apoi ai nevoie de 2 ani ca sa te califici pt pasul urmator.

2. Daca ai permis categ B si peste 25 de ani ai voie sa conduci un motor 4 luni doar cu o adeverinta, poti sa nu te fi urcat in viata ta pe vreunul, apoi trebuie sa participi la 12 ore de teorie, actiune care it da dreptul la inca 12 luni pe strada fara sa sustii examenul practic. In cele 12 luni esti obligat sa dai testul practic.

 

De retinut ca se permite circulatia unui incepator peste 25 de ani pe orice motor 16 luni FARA a sustine vreun examen practic (deci in trafic exista oameni care conduc motoare de putere fara cea mai mica experienta) si totusi accidente mortale sunt foarte putine, spre inexistente.

 

De ce?

 

1. Lumea este cu capul pe umeri si atenta in trafic, cu cat esti mai mic cu atat beneficiezi de mai multa toleranta si prioritate din partea participantilor la trafic (bicicleta, Scuter/mobra, etc).

 

2. O depasire cu peste 20km/h a vitezei legale dintr o zona inseamna caz penal si amenda este procent din salariul anual,radarele sunt peste tot mai ales in orase (colegul meu de munca incepator peste 25 de ani cu CBR 900 Fireblade tocmai a impuscat o amenda de 2000CHF plus suspendare pe trei luni si infatisare la judecatorie, la urmatoarea abatere peste 20km/h permisul ii va fi suspendat pe 5 ani si amenda exponentiala)

 

3. Lumea reactioneaza la teribilisme - te spargi in figuri cu masina/mobra pe autostrada si conduci foarte agresiv crosetand periculos, risti sa sune unu la politie si sa fii oprit pt o "mica" amenda. Nu intreaba nimeni de martori, etc plus ca supravegherea video este activa cam pe toate drumurile.

 

Credeti ca alte popoare s-au civilizat asa peste noapte? Cand te arde la buzunare atat de mult indiferent daca esti "boss" cu Q7 sau vanzator de ziare nu-ti mai vine sa alergi de nebun si te asiguri de 3 ori inainte sa faci vreo manevra idioata pe drumurile publice.

 

In concluzie, pana ca legislatia romaneasca sa fie ultra severa cu toate categoriile de oameni iar legea sa fie respectata, sa fim noi cu capul pe umeri si sa ne temperam mancarimile din palma si alte tampenii, indiferent de cata experienta avem pe strada/circuit. Experienta asta nu face 2 bani daca noi o ardem la limita si fortam nota, mai ales cand toti stim cum se conduce in RO si ce fel de elemente sunt pe strada. Un rider bun este un rider viu, familiile voastre nu au nevoie de eroi de care sa si aduca aminte din poze....

 

Cheers

Link to comment
Share on other sites

daca esti din arges nu mai da reply.

 

 

-jumatate din voi nu ati trecut pe strada aia in viata voastra

-80% dintre voi nu au mers ever cu un supersport

-95% dintre voi nu stiu diferentele dintre un R6 / 600 RR

-cand vorbiti de echipament nu faceti diferenta intre alpinestars/louis

-cand va luati un cauciuc intrebati daca trece de 15 mii

 

ba, da la accidente va pricepeti toti.

 

Dumnezeu sa il ierte!

frustratilor, nu e tocmai in regula sa iei in bascalie un copil mort.

 

Sint cu numere de GR , da' tot vorbesc (de fapt scriu) , ca de aia s-a chinuit lumea sa ma elibereze . Mersi prietene .

1. Toate strazile din Bucuresti sint jale. Strazi capcana se numesc.

2. Sincer nu am mars cu un supersport , dar stiu pe cineva care a mers pe supersport cind noi mergeam pe IJ si care a murit pe scuter , mergea sa ia niste tigari si nu a purtat casca.

3.Da' nu stiu diferenta , dar citeste punctu' 2.

4. Alpinestar e jmekerie , Louis e gioarta , stiu.

5. Cauciucu cel mai scump e cel mai bun , te face mai precaut , te invata sa mergi pe mobra si in general iti dezvolta neuronii.

Nu iau in bascalie NICIUN mort , cu atit mai putin un motorist .

Link to comment
Share on other sites

1 nu stim daca daca audi a semnalizat intentia

2 nu stim daca acesta era oprit sau in miscare

3 nu stim daca a facut o bucla din scurt

4 de ce a ales sa intoarca in situatia in care venea o masina, este clar ca l-a incurcat si pe ala

5 masina din fata motoretei a schitat vre-un gest frana de ex

6 masina din fata motoretei avea folie/era suv/duba

 

genul asta de impact se intampla de cele mai multe ori la intrarile/iesirile in DN

nu am auzit sa fie vinovat ala care depaseste, poate doar daca are peste limita legala.

 

p.s. de parnaie nu stiu nimic

Link to comment
Share on other sites

Sunt stupefiat si marcat de acest accident, in principal dintr-un motiv personal:

 

In iunie 2010 am avut un accident IDENTIC, calarind o Yamaha FZ6 Fazer, pe acelasi traseu. Un pic inainte de firma de paza si transport valori G4S, m-am trezit in fata mea cu un berbec TOT cu Audi, oprit fix de-a latul drumului (pasamite incercand sa faca stanga pentru a parca pe partea stanga a drumului, in afara partii carosabile unde locuia). Din sensul opus nu venea nimeni, iar eu circulam cu o viteza decenta, cat sa pot frana pana la el, iar timp de cateva secunde, apropiindu-ma de el ma tot uitam (cred eu) in ochii lui si nu intelegeam ce naiba face, de ce nu efectueaza manevra. Am avut proasta inspiratie ca in loc sa franez si sa opresc inaintea lui, sa-l ocolesc prin stanga (fata lui), moment in care idiotul s-a pus in miscare, n-am mai putut sa-l evit si m-am infipt in aripa stanga-fata a Audiului. Atat eu cat si pasagera am zburat peste botul masinii, dar marele noroc a fost ca am aterizat pe pamantul din afara partii carosabile. Noi ne-am ales doar cu contuzii nasoale (purtam casca+echipament); moto- dauna totala. Poveste lunga de aici: politie, smurd, mers la spital, dosar de cercetare penala, multe drumuri la kinetoterapie, politie, iml etc. Dupa finalizarea cercetarilor (aproape 6 luni), concluzia a fost ca soferul care ne-a accidentat se face vinovat de producerea accidentului si poarta raspundere contraventionala (nu si penala, deoarece in opinia specialistilor iml nu am necesitat peste 10 zile de ingrijiri medicale). Soferul avea asigurare RCA falsa la firma Carpatica Asig (aviz unde va incheiati politele de asigurare), asa ca pentru recuperarea daunelor materiale+morale am apelat la Fondul de Protectie a Victimelor Strazii care s-au miscat binisor si in 3 luni mi-au dat banii.

 

Cam asa se termina povestea mea, cu final relativ fericit. Din pacate Cristi nu a avut norocul meu!

 

Ca o concluzie, drumul respectiv este tricky, imbie la viteza pt ca este lung si fara semafoare, intersectii, dar destul de nesigur, cu o sg. banda pe sens si relativ aglomerat. Circula multe masini grele si lente pe care esti tentat sa le depasesti fiind pe motor, dar pericolul poate aparea oricand din sensul opus, sau de pe strazile laturalnice.

 

Sper sa fie util postul meu. Pt. Cristi e prea tarziu. Dumnezeu sa-l ierte!

 

Matei

Link to comment
Share on other sites

priderea castii nu a tinut si aceasta i-a zburat din cap inainte ca el sa aiba impactul cu gardul...

 

 

Deobicei nu prea ma bag in seama pe la accidente mortale. Pentru simplul fapt ca scandalul depaseste cu mult bunul simt.

Dar chestia asta e de comentat: a vazut careva cu ochii lui o inchidere de casca rupta la un accident? Eu ma indoiesc profund. Cred ca ti se rupe gatu' cu mult inainte sa apuce sa cedeze prinderea. Astea cu casti zburate din cap mie nu-mi psun decat atat: casca nelegata.

 

In rest despre accident... unii au un talent extrem de redus de a-si proteja propria piele. Altii reusesc sa contracareze chiar si actiunile idiotilor din trafic. Primii au mai putine sanse, ceilalti mai multe. Asa ca fiecare trebuie sa-si evalueze sansele in functie de toate variabilele din ecuatie, sa-si stabileasca sansele si sa hotarasca daca merita sa mai motocicleasca sau nu. Apoi va afla la un moment dat daca calculul si hotararea lui au fost corecte sau nu. Si gata.

Edited by speedy.k
Link to comment
Share on other sites

Sunt stupefiat si marcat de acest accident, in principal dintr-un motiv personal:

 

In iunie 2010 am avut un accident IDENTIC, calarind o Yamaha FZ6 Fazer, pe acelasi traseu. Un pic inainte de firma de paza si transport valori G4S, m-am trezit in fata mea cu un berbec TOT cu Audi, oprit fix de-a latul drumului (pasamite incercand sa faca stanga pentru a parca pe partea stanga a drumului, in afara partii carosabile unde locuia). Din sensul opus nu venea nimeni, iar eu circulam cu o viteza decenta, cat sa pot frana pana la el, iar timp de cateva secunde, apropiindu-ma de el ma tot uitam (cred eu) in ochii lui si nu intelegeam ce naiba face, de ce nu efectueaza manevra. Am avut proasta inspiratie ca in loc sa franez si sa opresc inaintea lui, sa-l ocolesc prin stanga (fata lui), moment in care idiotul s-a pus in miscare, n-am mai putut sa-l evit si m-am infipt in aripa stanga-fata a Audiului. Atat eu cat si pasagera am zburat peste botul masinii, dar marele noroc a fost ca am aterizat pe pamantul din afara partii carosabile. Noi ne-am ales doar cu contuzii nasoale (purtam casca+echipament); moto- dauna totala. Poveste lunga de aici: politie, smurd, mers la spital, dosar de cercetare penala, multe drumuri la kinetoterapie, politie, iml etc. Dupa finalizarea cercetarilor (aproape 6 luni), concluzia a fost ca soferul care ne-a accidentat se face vinovat de producerea accidentului si poarta raspundere contraventionala (nu si penala, deoarece in opinia specialistilor iml nu am necesitat peste 10 zile de ingrijiri medicale). Soferul avea asigurare RCA falsa la firma Carpatica Asig (aviz unde va incheiati politele de asigurare), asa ca pentru recuperarea daunelor materiale+morale am apelat la Fondul de Protectie a Victimelor Strazii care s-au miscat binisor si in 3 luni mi-au dat banii.

 

Cam asa se termina povestea mea, cu final relativ fericit. Din pacate Cristi nu a avut norocul meu!

 

Ca o concluzie, drumul respectiv este tricky, imbie la viteza pt ca este lung si fara semafoare, intersectii, dar destul de nesigur, cu o sg. banda pe sens si relativ aglomerat. Circula multe masini grele si lente pe care esti tentat sa le depasesti fiind pe motor, dar pericolul poate aparea oricand din sensul opus, sau de pe strazile laturalnice.

 

Sper sa fie util postul meu. Pt. Cristi e prea tarziu. Dumnezeu sa-l ierte!

 

Matei

 

Exact despre asta vorbeam mai sus, tie ti-a lipsit "talentul", "inspiratia", "instinctul" (cu ghilimele toate pentru ca de fapt niciunul din cuvinte nu e suficient de potrivit) de a lua atunci deciziile corecte pentru a-ti pastra pielea intreaga. Asta nu te face vinovat de accident, ci doar de gaurile din pielea ta si a pasagerei. Exista si cazuri in care nu exista timpul necesar vreunei reactii, dar la tine au fost secunde bune in care ai frecat-o aiurea in loc sa faci ce trebuia.

Ce vreau sa zic: cand esti pe mobra tre' sa fii superfocusat non-stop si sa pui intotdeauna raul in fata. Cum mai spune lumea cu capul pe umeri din cand in cand pe forumul asta, tre' sa fii paranoic. Paranoia salveaza de multe ori pielea mobristului. E buna si cand crosestezi mai infipt si cand o freci slouli pe banda intai, bara la bara cu masinile. E buna si in oras si afara. Paranoia rulz!

Link to comment
Share on other sites

La 100km/h daca apuci sa te arunci de pe motocicleta nu mori!

Probabil ca baiatul a murit din cauza cazaturii sau a gardului.

Bucurestiul nu este oras de alergat, atata timp cat unii ies cu jumatatate de masina sa se asigure , altii nu se asigura de loc, se trece pe linia continua ca si cum nu ar exista si etc.

E greu si va trece mult timp pana cand ne vom "ciliviza".

RIP

Edited by nchivu
Link to comment
Share on other sites

Deobicei nu prea ma bag in seama pe la accidente mortale. Pentru simplul fapt ca scandalul depaseste cu mult bunul simt.

Dar chestia asta e de comentat: a vazut careva cu ochii lui o inchidere de casca rupta la un accident? Eu ma indoiesc profund. Cred ca ti se rupe gatu' cu mult inainte sa apuce sa cedeze prinderea. Astea cu casti zburate din cap mie nu-mi psun decat atat: casca nelegata.

 

In rest despre accident... unii au un talent extrem de redus de a-si proteja propria piele. Altii reusesc sa contracareze chiar si actiunile idiotilor din trafic. Primii au mai putine sanse, ceilalti mai multe. Asa ca fiecare trebuie sa-si evalueze sansele in functie de toate variabilele din ecuatie, sa-si stabileasca sansele si sa hotarasca daca merita sa mai motocicleasca sau nu. Apoi va afla la un moment dat daca calculul si hotararea lui au fost corecte sau nu. Si gata.

Foarte frumos..

 

Mai vin cu o mentiune referitor la legislatia rutiera.. ca motociclist pe langa faptul ca trebuie sa fii "tatic" si sa te impaci foare bine cu traficul si.. legislatia rutiera trebuie mancata pe paine, mai este un factor important sa zic asa nescris, se numeste "EXPERIENTA" care se formeaza in timp si poate transforma o tragedie intr-un incident banal si usor de evitat, trist este ca unii au experienta inainte de a avea motocicleta.

Link to comment
Share on other sites

Opinez si eu, ca si-asa sunt non-grata...

 

1. RIP motociclistului, imi pare cu atat mai rau pentru un om care a facut ceva cu viata lui, in afara de a bea bere la bordura (era un sportiv cu rezultate)

2. Referitor la echipament - merg cu moto in trafic de cativa ani, si pentru zilele cand stiu ca nu circul DECAT in oras, nu mai iau altceva decat casca si manusi. Prefer sa ma simt comod si sa pot sa evit mai bine orice, decat sa am pe mine la 40 grade echipament de la care sa fac infarct sau sa imi genereze o oboseala suplimentara.

3. Am avut accident in oras (mi-a agatzat un microbuz roata fatza in timp ce stateam pe loc iar el incerca sa intre in drumul cu prioritate de pe o "bretea"), purtam casca si manusi si nu am patit nimic.

4. AM VAZUT un BMW care s-a asigurat sa iasa dintr-o straduta laterala catre STANGA (trebuia, evident, sa treaca peste axul drumului), nu se vedea nimic, a iesit pana la jumatatea drumului, din dreapta lui a vazut un motociclist care venea haiduc (sensul opus fata de cum circulam eu), n-a mai avut ce sa faca soferul si A DAT CU SPATELE ca sa ii faca loc motociclistului (m-a lovit pe mine, care circulam regulamentar si redusesem pana la vreo 30 kmh pe sensul pe care el a inceput sa dea cu spatele). Motociclistul a trecut fara probleme, eu am avut aripa stanga-fatza indoita, nu m-am suparat pe BMW, nu m-am suparat nici pe mobrist si am rezolvat problema cu BMW-ul, la constatare amiabila RCA. BMW-istul avea si categ. A. Si eu am. Nu toti soferii sunt DOAR soferi.

Edited by Nicole
Link to comment
Share on other sites

Opinez si eu, ca si-asa sunt non-grata...

 

 

4. AM VAZUT un BMW care s-a asigurat sa iasa dintr-o straduta laterala catre STANGA (trebuia, evident, sa treaca peste axul drumului), nu se vedea nimic, a iesit pana la jumatatea drumului, din dreapta lui a vazut un motociclist care venea haiduc (sensul opus fata de cum circulam eu), n-a mai avut ce sa faca soferul si A DAT CU SPATELE ca sa ii faca loc motociclistului (m-a lovit pe mine, care circulam regulamentar si redusesem pana la vreo 30 kmh pe sensul pe care el a inceput sa dea cu spatele).

Cati fac asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

http://www.libertatea.ro/detalii/articol/cornel-pasat-despre-culturistul-mort-cu-motocicleta-cristi-costescu-era-ca-si-copilul-meu-350247.html

 

Citez: [...]În ceea ce priveÂşte motorul, el Âştia să meargă bine, avusese timp de doi ani un scuter cu capacitate mare, iar acum ceva timp, vreo două săptămâni, tocmai îÂşi luase permisul de motor Âşi avea carnet [...]"

 

Avea permis de doua saptamani dar "el stia sa mearga foarte bine". La naiba, ce coincidenta stranie, permis de doua saptamani + R6 = mort la prima situatie periculoasa. Foarte bizar.

Link to comment
Share on other sites

http://www.libertatea.ro/detalii/articol/cornel-pasat-despre-culturistul-mort-cu-motocicleta-cristi-costescu-era-ca-si-copilul-meu-350247.html

 

Citez: [...]În ceea ce priveÂşte motorul, el Âştia să meargă bine, avusese timp de doi ani un scuter cu capacitate mare, iar acum ceva timp, vreo două săptămâni, tocmai îÂşi luase permisul de motor Âşi avea carnet [...]"

 

Avea permis de doua saptamani dar "el stia sa mearga foarte bine". La naiba, ce coincidenta stranie, permis de doua saptamani + R6 = mort la prima situatie periculoasa. Foarte bizar.

Bre, matale crezi ca Pasat e vreun academician-doctor-inginer? E stripar, frate...

Link to comment
Share on other sites

Scuter de capacitate mare poate fi si un scuter de 800 cmc, pentru care chiar iti trebuie categ. A. Daca a avut ceva mai mare de 125 inainte, cu siguranta avea A-ul de mai mult timp, deci e vorba de o eroare in acel text.

Link to comment
Share on other sites

Exista o lege care limiteaza puterea in primii ani de permis. Deci nu conteaza ce s-a intamplat acolo primul care a incalcat legea a fost motociclistul care nu avea ce sa caute pe motorul ala.

 

Iar pentru toti care se vaicaresc ca audiurile si bmwurile nu acorda prioritate - stim cu totii lucrul asta. E un fapt pe care il constientizam de fiecare data cand ne suim pe motor. Unii aleg sa o lase mai moale si sa traiasca, altii prefera sa moara cu dreptatea in mana. Alegerea e a fiecaruia!!!

Link to comment
Share on other sites

Pentru acea limitare de putere de care vorbesti, trebuie sa ai permisul de mai putin de 2 ani SAU sa ai sub 21 ani. Omul avea 22. Era foarte legal pe mobra respectiva.

Imi amintesc ca am citit in thread ca avea 21. Oricum nu are importanta, azi ai 21 maine ai 22 dar skillul si ratiunea nu se fac peste noapte.

 

Vorbesc din proprie experienta, am inceput pe vitezana si am avut doua accidente naspa in primele 6 luni de zile. Acum am aproape 10 ani fara accident pe strada (circuitul nu se pune).

 

Cine vrea sa inteleaga ca vitezanele nu sunt de incepatori - bine. Cine nu, e la mila soartei. In tara asta de rahat nu incearca nimeni sa iti apere viata, daca nu ti-o aperi singur. Pe mine nu m-a oprit nici macar o singura data politia sa vada daca am voie sa merg pe motoarele respective.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...