Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

salut...sunt posesorul unui Hornet din 2008,iar saptamana trecuta i.am facut schimbul de ulei +filtre.Pana acum am folosit Belray exs 10w-50,dar am decis sa incerc sezonul acesta Motul 300v 10w40.Mentionez ca motocicleta este intretinuta apriape maniacal,avand 35000 km la bord.

CONCLUZIE:motocicleta cu Motul este mult mai zgomotoasa...mai ales la rece,iar vitezele se schimba mult mai greu si zgomotos.Sunt profund dezamagit de motul!!!

10W50 (belray exs) comparat cu 10W40 (motul 300v)...

 

Nu am nici un interes sa promovez Motul, dupa mine este mult prea scump pentru nevoile mele (si in secret, ma deranjeaza si ca este prea "parfumat") dar intotdeauna un motor va fi mai "silentios" cu ulei mai gros... dealtfel un "secret" al samsarilor de motoare s/h. Daca vrei sa faci o comparatie cat de cat obiectiva ia in consideratie vascozitati asemanatoare...

 

P.S. Ia pune un 25W60... o sa zici ca ai motor electric (... o perioada).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Folosesc Motul de multi ani pe mai multe tipuri de motociclete. Anul trecul am folosit 10w40 _300V pe kawasaki zx 12r si nu am avut probleme. Anul acesta am pana in prezent in jur de 900 km cu noul schimb 300v, dar incepand de saptamana trecuta, eram in Ploiesti, am sesizat probleme cu pozitionarea la PUNCTUL NEUTRU...ieri la o intersectie in Craiova din 5-6 incercari am ajuns cu greu la punctul neutru....la fel pe parcursul drumului, la 3-4 setare am reusit sa ajung la N. Ce pot sa spun, fara partinire ..Motul nu mai este ce a fost!! Voi trece din toamna pe ulei SUA...si am ales de acum AMSOIL

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamalube ca sa fi hipster sau motul daca vrei sa 5100 15w50 daca vrei ceva mai ieftin.

Banuiesc ca sti faptul ca modelul de 850 cam "haleste" ulei...

Merci. Ceva am auzit despre treaba asta dar pana acuma n-o papat ulei. Fiind o problema cunoscuta este vreun remediu la chestia asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... eram in Ploiesti, am sesizat probleme cu pozitionarea la PUNCTUL NEUTRU...ieri la o intersectie in Craiova din 5-6 incercari am ajuns cu greu la punctul neutru...

Concluzie: Motul 300V 10W40 cauzeaza probleme cu gasirea punctului neutru... in Ploiesti si Craiova. De ocolit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci. Ceva am auzit despre treaba asta dar pana acuma n-o papat ulei. Fiind o problema cunoscuta este vreun remediu la chestia asta?

Ai verificat pana acum nivelul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzie: Motul 300V 10W40 cauzeaza probleme cu gasirea punctului neutru... in Ploiesti si Craiova. De ocolit!

O gluma buna...chiar te premiez cu un schimb AMSOIL. Atentie vin americanii!!.....prima escala_Constanta :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O gluma buna...chiar te premiez cu un schimb AMSOIL. Atentie vin americanii!!.....prima escala_Constanta :10:

Ma bucur ca ai simtul umorului...

 

Dar acum discutand serios, gasirea punctului de neutru al cutiei de viteze este un criteriu cel putin subiectiv in evaluarea unui ulei.

 

Intr-o mai mare sau mai mica masura, fenomenul este prezent la toate motoarele de motocicleta cu ambreaj umed si baie comuna si este cauzat de cresterea fortelor de frecare hidrodinamice ale ambreajului atunci cand vascozitatea uleiului scade sub valoarea nominala. Mai simplu spus, cand uleiul se incinge ambreajul nu mai decupleaza perfect si astfel apar mici dificultati in gasirea punctului neutru.

 

P.S. Cui vrei sa trimiti uleiul la Constanta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca ai simtul umorului...

 

Dar acum discutand serios, gasirea punctului de neutru al cutiei de viteze este un criteriu cel putin subiectiv in evaluarea unui ulei.

 

Intr-o mai mare sau mai mica masura, fenomenul este prezent la toate motoarele de motocicleta cu ambreaj umed si baie comuna si este cauzat de cresterea fortelor de frecare hidrodinamice ale ambreajului atunci cand vascozitatea uleiului scade sub valoarea nominala. Mai simplu spus, cand uleiul se incinge ambreajul nu mai decupleaza perfect si astfel apar mici dificultati in gasirea punctului neutru.

 

P.S. Cui vrei sa trimiti uleiul la Constanta? Deci, nu esti pe acasa....?

Oare de ce anul anterior nu am avut probleme cu neutrul la zx12 si motul 300v _10W40, la fel dupa ore de mers, intrat in localitati...fara probleme am setat N. Acum dupa 900 km cu acelasi tip de ulei sunt probleme dupa 50km? Daca intram in teoria fortelor si a claselor de ulei..chiar evit..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc motul 300v,altceva nici nu am incercat,la mine nu tine mai mult de 5000km am mers cu un schimb 6000km dar nu ca nu mai gaseam neutrul,nu mai puteam sa dau a 2-a decat fortat.

Zilele trecute am fost la un mecanic moto,omul a zis asa...300v e pentru "reiseri" fiind bun doar 2500/3000km dupa acesti km uleiul isi pierde din calitati,este un ulei foarte bun dar numai pt pista.

Am sa incerc 7100/15w50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mecanicii astia care ti-au zis bazaconia nu au fost in viata lor la pista, mai mult , nu au utilizat motociclete pe pista. Harbanuau ce vorbesc, sint doar dume. Un 7100 se duce , degradeaza mult mai repede cind vine vorba de cutia de viteze.

 

Am mers zeci de mii de km si pe strada, am folosit la toate sportivele numai Motul 300V. La 954 ,600RR, am mers mai mult de 5000km cu un schimb, cutiile au functionat ireprosabil. Nu stiu citi ati observat ca atunci cind pornesti motocicleta, vitezele se schimba cel mai usor cind uleiul e inca rece, adica mai viscos.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este cineva pe forumul asta care chiar se pricepe la uleiuri si are habar la ce intervale de timp se face un schimb de exp.Motul 5100 7100 300v sau de care or mai fi, asta fara a lua in calcul manualele motoretelor.Asa dupa cum spun unii si altii ca din aia,ca atata, etc nu se prea poate orienta un incepator.Nu e obligat nimeni sa dea indicatii dar din enspemii de pagini tot nu s-a ajuns la un rezultat,raspuns clar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt ca nu exista un raspuns clar... depinde cum mergi. Sunt prea multe uleiuri, tipuri de motoare, moduri de folosinta, turatii etc, ca sa poata spune cineva ceva exact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Este cineva pe forumul asta care chiar se pricepe la uleiuri si are habar la ce intervale de timp se face un schimb de exp.Motul 5100 7100 300v sau de care or mai fi, asta fara a lua in calcul manualele motoretelor.Asa dupa cum spun unii si altii ca din aia,ca atata, etc nu se prea poate orienta un incepator.Nu e obligat nimeni sa dea indicatii dar din enspemii de pagini tot nu s-a ajuns la un rezultat,raspuns clar.

10.000 km sau doi ani , ca sa imi pun forumul in cap .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Este cineva pe forumul asta care chiar se pricepe la uleiuri si are habar la ce intervale de timp se face un schimb de exp.Motul 5100 7100 300v sau de care or mai fi, asta fara a lua in calcul manualele motoretelor.Asa dupa cum spun unii si altii ca din aia,ca atata, etc nu se prea poate orienta un incepator.Nu e obligat nimeni sa dea indicatii dar din enspemii de pagini tot nu s-a ajuns la un rezultat,raspuns clar.

Da. Se pricepe cartea tehnică a motocicletei tale. Marca uleiului e problema... Acolo te orientezi... Editat de yoyo_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si atunci ce rost mai are topicul acesta daca ai cartea tehnica...si sunt zeci de tipuri de ulei?

In mare parte motoarele sunt la fel,racire pe aer si pe lichid iar temperatura in tara la fel cam peste tot exceptand orasele si aglomeratia asa ca si vascozitatea uleiului tot acelas e la racire aer sau lichid...

Eu ce ulei sa bag,motul,belrey,repsol sau...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam despre asta-i vorba. Tine si de autosugestie.

 

Eu am dat exemplu din experienta proprie cu Motul. CBR 954 l-am tinut 4 sezoane, in ultimul sezon l-am abuzat la greu pe circuit,mai ales in august la Serres, 35gr era temperatura medie exterioara, ajungea termometrul in bord la 105gr, 10-11000ture, am zis c-o sa bubuie motorul. Ulei 300V15-50. Am zis ca daca nu a crapat atunci, la Motul ramin, pina la proba contrarie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si atunci ce rost mai are topicul acesta daca ai cartea tehnica...si sunt zeci de tipuri de ulei?

In mare parte motoarele sunt la fel,racire pe aer si pe lichid iar temperatura in tara la fel cam peste tot exceptand orasele si aglomeratia asa ca si vascozitatea uleiului tot acelas e la racire aer sau lichid...

Eu ce ulei sa bag,motul,belrey,repsol sau...?

Amsoil....citeste mai mult despre el, dar pe forumuri UK, Germania..nu neaparat SUA..si poate o sa te convingi..De asemenea, compara si preturile si o sa vezi ca nu te sperie pretul unui ulei moto SUA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si atunci ce rost mai are topicul acesta daca ai cartea tehnica...si sunt zeci de tipuri de ulei?

In mare parte motoarele sunt la fel,racire pe aer si pe lichid iar temperatura in tara la fel cam peste tot exceptand orasele si aglomeratia asa ca si vascozitatea uleiului tot acelas e la racire aer sau lichid...

Eu ce ulei sa bag,motul,belrey,repsol sau...?

teoretic,rostul topicului era de informare(date tehnice,fise privind tehnica) si inlesnirea achizitiei(alegerea uleiului corect dpdv tehnic cat si raport calitate/pret)

exista ulei de buget,care se reflecta in calitate/pret: wolf,divinol,uleiuri cu marketing agresiv,unde platesti bani multi pt aceasi calitate fara sa fie neaparat uleiuri premium si uleiuri top:Redline,Penrite,Schaeffer,la care producatorul iti pune la dispozitie fisa tehnica completa

ca discutia se poarta la nivel de "folosesc eu ca mi-a zis Gigel,mare mester,cu service in garaj la blocul meu" sau "la motoarele mele eu am folosit numai X si motoarele mergeau perfect",asta reflecta nivelul motociclistului/conducatorului auto mioritic,"atotcunosctor" si dorinta lui de a iesi din mediocritate :)

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

A avut cineva experiente nepalcute cu

Castrol Power 1 Racing 4T 5W40?

5W folosit in oras sigur o sa cauzese probleme,mai ales la cutie

In ce mobra l-ai bagat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O serie de informatii de bun simt, cu explicatii pe intelesul oricui - in special cele despre vascozitate, temperaturi de functionare si nevoile de lubrifiere ale motoarelor.

http://www.fuchslubricants.com/frequently-asked-questions

Multumim, Cesar !!! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...