Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca vorbim despre motocicletele de strada, care se presupune ca nu sunt abuzate si folosite in regimul lor maxim de putere decat foarte rar, se stie ca uzura in lagare se produce preponderent la pornire. Pt ca uzura asta sa fie minima este esential ca pelicula de lubrifiant care ramane in lagarele de alunecare cand se opreste motorul sa fie suficient de rezistenta pentru urmatoarea pornire. E evident ca, in conditii statice un ulei de vascozitate 50 va asigura o pelicula mult mai rezistenta decat unul de vascozitate 30.

 

 

cocos, 10w30 si 10w50 au aceiasi vascozitate la rece !

 

Era vorba de uleiul care ramane in lagare cand opresti motorul, si care ar trebui sa unga pana ajunge alt ulei din baie acolo, 1-2 secunde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate am fost neclar dar vorbeam despre oprirea motorului dupa o perioada rezonabila de functionare deci cu uleiul incins (sa zicem intre 100 si 120 de grade celsius). In cazul asta e prea putin relevanta vascozitatea la rece pentru ca pelicula din lagare care va fi solicitata static va incepe sa scada imediat dupa ce pompa de ulei s-a oprit (in cazul asta e mai avantajos 50 fata de 40 sau 30). Sper ca acum s-a inteles mai bine despre ce vorbeam :)

Nu stiu cum se comporta insa in conditii statice un ulei cu "subtire" dar cu HTHS mare fata de un ulei mai "gros" dar cu HTHS mai mare decat primul in conditiile astea insa ar fi interesant de aflat.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati de ce va spuneam mai sus, cu cit e mai subtire, se mareste jocul intre piese, vibratiile micrometrice isi maresc amplitudinea, si distrug mai repede cuzinetii si fusurile arborelui. Turatii si puteri mari inseamna cantitati mari de benzina arse intr-un interval scurt de timp, asta duce temperatura mult mai sus. Producatorii dau niste parametri la ulei pt o exploatare in zona de turatii midrange. Daca in schimb te duci pe A2, si-i dai 250km/h pina golesti rezervorul, trebuie un ulei care sa nu devina pipi. Ceea ce e esential, diferenta intre un ulei standart, si unul de top, e de maxim 100ron/schimb. Pt aceasta suma, nu are rost sa descoperi apa calda. Un schimb e cuzineti, e de 12-15ori mai scump. Ce rost are?

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cocos, 10w30 si 10w50 au aceiasi vascozitate la rece !

Si atunci de ce mai exista 10W30 atata timp cat exista 10w50?? La rece la fel la cald superior....... concluzie? Polimerii!!!!!! daca e 10W50 doar 500KM atunci e mai bun 10W30 care e 10W30 10mii km.

Foarte importanti acei parametrii din fisele msdb!

Nu contest calitatea bel-ray insa eu nu am avut incredere in el deoarece nu am gasit date exacte in fisele publicate de ei.

O vascozitate ridicata duce la cresterea presiunii. Cresterea de presiune la cresterea temperaturii in aceleasi conditii de exploatare nu?

 

Eu stiu ca lumea la curse se da cu un ulei mai subtine (10W30), ulei care il arunca dupa cateva ore de funcionare (asta din auzite).

 

Foarte important este intervalul de schimb care ar tr sa fie la ore de functionare si nu la km deoarece un motor in oras este mult mai stresat si merge mai mult deact unul care merge la drum intins.

Asta e concluzia la care am ajuns eu deci nu schimbati vascozitatea uleiului SCHIMBATI ULEIUL!!!!

Si sa nu uitam vb de uleiuri din gama IV si V.

Editat de victor_wts
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu ca lumea la curse se da cu un ulei mai subtine (10W30), ulei care il arunca dupa cateva ore de funcionare (asta din auzite).

https://www.facebook.com/photo.php?v=310319445728872&set=vb.296460453781438&type=3&video_source=pages_video_set

:)

 

Foarte important este intervalul de schimb care ar tr sa fie la ore de functionare si nu la km deoarece un motor in oras este mult mai stresat si merge mai mult deact unul care merge la drum intins.

 

Nu e mai stresat, nici nu intra mai mult praf in motor cum zic multi destepti. pur si simplu consuma mai mult carburant raportat la kilometrii parcursi. De asta e bine sa fie schimbat mai des.

In plus, lucreaza la temperatura mai inalta decat daca ar fi sa lucreze daca motorul ar fi dus la plimbare (civilizat) la drum intins. Astfel incat, se degradeaza mai repede.

 

daca e 10W50 doar 500KM atunci e mai bun 10W30 care e 10W30 10mii km.

 

Toate uleiurile prezinta in timp scaderi ale vascozitatii dar nici chiar asa.... Insa la momentul schimbului, un 10W 50 va fi mai vascos decat un 10W 30, la acelasi interval de schimb si regim de exploatare.

 

O vascozitate ridicata duce la cresterea presiunii. Cresterea de presiune la cresterea temperaturii in aceleasi conditii de exploatare nu?

 

Nu imi dau seama exact la ce lege te-ai gandit cand ai scris asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragii mei, am mers 4 ani la rand cu motul 5100 10w-40 si cu fiecare schimb mi se parea tot mai pishu', plus ca in zilele toride de vara, cu 2 persoane si un mers mai sportiv, parca se facea si mai pishu'.

Sa incerc un 15w-50 sau un 10w-50?

15w-50 Liqui Moly made in Germany sau 10w-50 Repsol made in ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

De unde cumperi Liqui Moly? Eu ce am găsit pe la noi, ori e cu muult mai scump decât pe dincolo (DE, UK), ori nu este pe stoc... ori nu a auzit nimeni de ulei pentru moto de la LM.

Cică importatorul pe RO (Limorom) are promoție la toată gama de produse moto, dar vinde doar către firme, prin distribuitori. Am vorbit cu distribuitorul de pe TM și mi-a spus că nu a avut niciodată vr-o cerere pentru produse moto... deci nu sunt de găsit prin magazine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbeste la Limoron(mail sau telefon) despre distribuitorii din orasul tau si o sa iti raspunda rapid. Eu am avut si un conflict cu unul dintre distribuitorii pe Bucuresti, ca li se rupea lui de comanda mea si am le-am povestit celor de la Limoron . Asa mi-au adus cu urmatorul transport acasa cu duba care vine de la Sibiu si cu care faceau distributie in tot Bucurestiul. Era vorba tot despre produse moto.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sunat la Limorom și mi-au spus să merg la Ciclop, un magazin de piese auto din Timișoara; deși, cu doar vr-o lună înainte fusesem pe acolo și nu aveau nimic pentru moto de la Liqui Moly.
Întradevăr, am găsit ulei și aditiv la un preț foarte bun, sub orice altă ofertă de pe net.
- Ulei Motor LIQUI MOLY RACING SYNTH 4T 10W-50 (1503 - 5 Litri) = 248 RON
- Aditiv Ulei Motor RACING BIKE OIL ADDITIVE MoS2 (1580 - 125 ml) = 20 RON

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa schimb uleiul la moto,am inteles ca trebuie schimbat la fiecare 10000 de km.

Am un Triumph Street Triple,merg la dealer Triumph,intrebarea mea este ,duc motorul si ei fac totul,sau trebuie sa ma interesez ce ulei ce marca sau mai stiu eu ce .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa schimb uleiul la moto,am inteles ca trebuie schimbat la fiecare 10000 de km.

Am un Triumph Street Triple,merg la dealer Triumph,intrebarea mea este ,duc motorul si ei fac totul,sau trebuie sa ma interesez ce ulei ce marca sau mai stiu eu ce .

Nu e ca mare intervalul de schimbare a uleiului???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cica la 10000 se schimba ,iar la SS uri la 6000 ,asta din ce am mai intrebat pe aici.

Mi se pare destul de mult.Motorul tau o fi el in 3 pistoane,dar tot e un motor destul de turat.In plus,schimbandu-l mai des nu ai cum sa ii faci rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana cealalta am sa l schimb ,si atunci am sa intreb la cati km ,trebuie schimbat,acum sper cu nu va fi o problema .

Uleiul e sangele motocicletei.Cu cat e mai curat(cu mai putina uzura) cu atat ii protejeaza componentele mai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am fost sa mi fac programare pt schimbul de ulei ,ajung la reprezentanta ,acolo ma intreaba cati km are motorul,ii spun aproape 20000,imi spune ca la km astia trebuie o inspectie mare si costa 600 de euro.

Trebuie frane schimbate,buji ,ulei si nu mai stiu eu ce.

Cam ce trebuie schimbat la 20000 km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am fost sa mi fac programare pt schimbul de ulei ,ajung la reprezentanta ,acolo ma intreaba cati km are motorul,ii spun aproape 20000,imi spune ca la km astia trebuie o inspectie mare si costa 600 de euro.

Trebuie frane schimbate,buji ,ulei si nu mai stiu eu ce.

Cam ce trebuie schimbat la 20000 km?

Filtru aer,ulei+filtru,bujii,lichid de racire(daca a trecut 3 ani de cand a fost pus),servisat furca fata(daca e nevoie).

Ideea ar fi ca sa stai langa ei sa vezi ce vor face.Asa nu risti ca sa iti puna chesti "in plus"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am fost sa mi fac programare pt schimbul de ulei ,ajung la reprezentanta ,acolo ma intreaba cati km are motorul,ii spun aproape 20000,imi spune ca la km astia trebuie o inspectie mare si costa 600 de euro.

Trebuie frane schimbate,buji ,ulei si nu mai stiu eu ce.

Cam ce trebuie schimbat la 20000 km?

 

Posibil, dupa manualul de service, sa iti fi spus ca ai nevoie de o verificare a jocurilor termice ale supapelor - valve clearance.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Intrebare.

 

Dupa aproximativ 3000 km de la schimbul de ulei (Motul 5100) cutia de viteze a inceput parca sa fie mai zgomotoasa, inculsiv cand trec in a treia sau a patra, e aproape la fel de zgomotasa ca si cand trec din viteaza a-ntaia in a doua...

 

Sunt curios daca e normal...sau daca am o problema cu uleiul/ambreiajul.

 

Imi este frica sa nu fi cumparat ceva motul contrafacut, cu toate ca l-am luat de un dealer decent.

 

 

Moto e cea din semnatura.

 

Merci.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...